Nightwish- Once

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm
Re: Nightwish- Once

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Wed Jun 30, 2004 7:46 pm

Noh joka biisi rokkaa nii maan perkeleesti että!
Paitsi Kuolema Tekee Taiteilijan ei kai ole edes tarkoitus rokata...hieman oudoksuin kun kuulin Tarjan laulavan suomeks... :err:
mutta hyvinhän se sujuu näköjää sekin!
We´ll find a place where the sun still shines..

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Thu Jul 01, 2004 7:11 am

Niin, onhan suomi sentään äidinkieli Tarjalle :)

Ja tuo biisi tehtiin lähinnä eksotiikaksi ulkomaan immeisille, sen tiedän. Tosin, kyllä se minun mielestäni on NW:n paras balladi tähän asti
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Jonna » Fri Jul 09, 2004 10:59 am

Eilen oli Iltasanomissa juttua Nightwishistä liittyen Once-levyn menestykseen. Siinä Tuomas lupaili kahden viikon Suomen kiertuetta klubeilla sitten USA:n kiertueen jälkeen. Ei ole vielä bändin kotisivuille laitettu mitään päivämääriä kun tässä ihan vasta vilkaisin keikkalistaa.
Fani-78

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Nightwish- Once

Post by Sleeper7135 » Fri Jul 09, 2004 1:29 pm

Jokohan ne Ouluun löytäisivät... Ei ilmeisesti ikinä ole NW Oulussa esiintynyt vai olenko väärässä?
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

Toxic Enema
Member
Posts:147
Joined:Sat Oct 25, 2003 11:17 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Toxic Enema » Fri Jul 09, 2004 4:32 pm

Wishmasterin jälkeen silloisessa Voodoossa. Meni itseltä ohi pääsykokeen takia tuo keikka.
Juo enemmän sitä viinan paskoo niin opit!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Sat Jul 10, 2004 12:48 pm

Seuraava kiertue kestää 18 kuukautta ja uskoisin että Suomessa bändi tulee kiertämään KAIKKI kaupungit joista sopiva keikkapaikka löytyy
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Sat Jul 10, 2004 4:04 pm

...eli kaikki neljä. Nightwishillä on nykyään jo aikamoiset vaatimukset keikkapaikan suhteen.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Nightwish- Once

Post by Sleeper7135 » Sat Jul 10, 2004 4:24 pm

Oulu on kyllä noiden keikkapaikkojen suhteen varmasti maailman huonoin kaupunki... Pieniä lavoja riittää mutta tollaselle 1000+ henkeä vetävälle poppoolle ei oikein paikkaa ole. Onhan noita halleja mutta mikään ei oikein ole suunniteltu keikkojen pitämistä varten ja aika iso homma muuttaa jonkin paikka konserttikäyttöön ja sinnekin pitäisi se lava jostain taikoa.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

An Alman
Jr. Member
Posts:21
Joined:Tue May 25, 2004 7:28 pm
Location:Oulu

Re: Nightwish- Once

Post by An Alman » Sat Jul 10, 2004 7:11 pm

No mutta olihan Eput Oulussa pesisstadionilla. 20000 katsojaa kehuttiin olleen (minä mukana).
Eiköhän Nightwish jytäisi komeasti Raksilassa, kunhan vaan joku (Lippo??) saisi moisen organisoitua.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Sun Jul 11, 2004 9:06 pm

Suomen rundi kestää pari viikoa, faktaa

Tavastialla bändi esiintyy, veikkaus
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Sun Jul 11, 2004 10:33 pm

Figaro1 wrote:
Tavastialla bändi esiintyy, veikkaus
Noin luulisin minäkin. Tuonne voisi jopa lähteä.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by ozzie » Mon Jul 12, 2004 10:58 am

Luulisi Pakkahuoneenkin olevan listalla. Ei Juzzinkaan tarvi lähteä niin pitkälle. :)
Näinhän se on...

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Mon Jul 12, 2004 11:23 am

Figaro1 wrote:
Suomen rundi kestää pari viikoa, faktaa

Tavastialla bändi esiintyy, veikkaus
Ei esiinny. Kaksi konserttia Nosturissa. Tampereen konsertti on Pakkahuoneella. Muista Suomen konserteista ei muuta tietoa, kuin että niitä on.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Mon Jul 12, 2004 11:25 am

Olihan Stratovarius Elements kiertueella Ouluhallissa. Oliko yleisöä vai tyhjä halli? Saitte vielä ainoana Suomessa täyden Stratovarius shown pyroineen.
Last edited by Stratosfear on Mon Jul 12, 2004 8:26 am, edited 1 time in total.

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Nightwish- Once

Post by Sleeper7135 » Mon Jul 12, 2004 2:01 pm

Ei ollut Ouluhallissa vaan urheilutalolla joka on tollainen aika perinteisen kokoinen sisäliikuntahalli, jossa pelataan lentopalloa ja salibandyä. En ollut paikalla niin en osaa sanoa järjestelyistä mutta tuonkin tilan kanssa saa varmasti tehdä töitä joka kerta kun se keikkakäyttöön muutetaan mistä varmasti johtuu, että keikoja siellä kohtuu harvoin järjestetään.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Mon Jul 12, 2004 3:31 pm

Stratosfear wrote:
Ei esiinny. Kaksi konserttia Nosturissa. Tampereen konsertti on Pakkahuoneella. Muista Suomen konserteista ei muuta tietoa, kuin että niitä on.
Kröhöm kröhöm, Elmun saitilla ei NW:n keikoista lue yhtään mitään, ja Mr Tavastia eli Juhani Merimaa sanoi mulle ihan suoraan päin naamaa että syksyllä klubirundien yhteydessä NW:n keikka on jo alustavasti sovittu. Eli kerropas mihin perustat a)sen väitteen että keikat ovat Nosturissa ja b)Bändiä ei Tavastialla nähdä?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Re: Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Mon Jul 12, 2004 8:21 pm

Figaro1 wrote:
Stratosfear wrote:
Ei esiinny. Kaksi konserttia Nosturissa. Tampereen konsertti on Pakkahuoneella. Muista Suomen konserteista ei muuta tietoa, kuin että niitä on.
Kröhöm kröhöm, Elmun saitilla ei NW:n keikoista lue yhtään mitään, ja Mr Tavastia eli Juhani Merimaa sanoi mulle ihan suoraan päin naamaa että syksyllä klubirundien yhteydessä NW:n keikka on jo alustavasti sovittu. Eli kerropas mihin perustat a)sen väitteen että keikat ovat Nosturissa ja b)Bändiä ei Tavastialla nähdä?
No ei varmaan luekkaan Elmun sivuilla vielä mitään, kun syksyn konsertit vahvistetaan vasta myöhemmin. Näin lukee Elmun sivuilla. Perustan väitteeni tietoihin jotka kuulin eräältä henkilöltä, jolla tuntee ns. 'oikeat' ihmiset.

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Nightwish- Once

Post by Jabi » Wed Jul 14, 2004 2:07 pm

Levy on kuultu pari kertaa ajatuksella läpi, ja lienee aika riskitöntä ennustaa Nightwishin säilyttävän Oncen turvin Suomen yliarvostetuimman bändin tittelin vielä pitkään.
OMG, they fired Jari! Bastards!

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Wed Jul 14, 2004 3:30 pm

Jabi wrote:
Levy on kuultu pari kertaa ajatuksella läpi, ja lienee aika riskitöntä ennustaa Nightwishin säilyttävän Oncen turvin Suomen yliarvostetuimman bändin tittelin vielä pitkään.
Once on teknisesti tasokkainta raskasta musiikkia mitä Suomessa on koskaan tehty. Levyllä kuuluu tinkimätön ammattitaito, ääretön paneutuminen, lahjakkuus ja raha. Once osoittaa täsmälleen sen, että Tuomas Holopainen on nero. Toiseksi pitää omia aika hyvät musiikilliset lahjat pystyäkseen säveltämäään Oncen tasoista materiaalia. Nightwishin uusin albumi pyyhkii lähes lattiaa Stravariuksen Elements Pt. I ja Rhapsodyn uusimalla. Oncessa on erinomaista hyvät sävellykset, loistavat ideat kappaleissa (kuten Dead Gardesin lopetus taikka The Sirenin viulusoolo) sekä sinfoniaorkesterin hyödyntäminen. Esim. Rhapsodyn uutukaisessa on täsmälleen se vika verrattuna Onceen, että sinfoniaorkesteria ei ole osattu yhtään hyödyntää niin kuin olisi mahdollista.

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Mormegil » Wed Jul 14, 2004 3:57 pm

Rhapsody tekee saman paljon paremmin ja kaiken lisäksi sovittaa itse kappaleidensa orkesteri-osuudet ja kirjoittaa vielä hienoja ja tarttuvia melodiota.
Last edited by Mormegil on Wed Jul 14, 2004 1:37 pm, edited 1 time in total.

Lapazeus
Member
Posts:279
Joined:Tue Mar 05, 2002 6:49 pm
Location:Finland

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Lapazeus » Wed Jul 14, 2004 5:37 pm

[/quote]

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Re: Re: Nightwish- Once

Post by Mormegil » Wed Jul 14, 2004 7:59 pm

Lyriikoista minä en mitään sanonutkaan, mutta yleensä Rhapsodyn lyriikat haukutaan siksi, että siellä mainitaan jokin "mighty warrior" ja sille sitten kikatellaan. Tuskin kovin moni on edes yrittänyt ymmärtää niitä, tai lukenut Turillin saagaa (josta minä muuten satun pitämään).
Last edited by Mormegil on Wed Jul 14, 2004 5:05 pm, edited 1 time in total.

Toxic Enema
Member
Posts:147
Joined:Sat Oct 25, 2003 11:17 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Toxic Enema » Thu Jul 15, 2004 10:15 pm

stratosfeariltahan tulee yhtä lapsenkasvoisia mielipiteitä kuin figarolta konsanaan hänen pilkatessaan Karmilan soundeja. Miten määritellään nero? Raha paitsi kuuluu levyllä niin näkyy myös listoilla. Once on paras levy tähän asti tänä vuonna mutta en vielä menisi klassikoksi julistamaan. Mitä mieltä Figaro on siitä, että Oncekin on kulkenut "Karmilan diktaattorin käsien kautta?", vaikka olet kovasti lättyä kehunut.
Juo enemmän sitä viinan paskoo niin opit!

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Fri Jul 16, 2004 1:00 pm

Toxic Enema wrote:
stratosfeariltahan tulee yhtä lapsenkasvoisia mielipiteitä kuin figarolta konsanaan hänen pilkatessaan Karmilan soundeja. Miten määritellään nero?
Mape Olilla wrote (Imperiumi arvostelu):
Dark Chest of Wondersin, Creek Mary’s Bloodin, Ghost Love Scoren ja Kuolema Tekee Taiteilijan kaltaisia sävellyksiä ei voi luoda kuin suvereeni nero. En osaa sanoa millainen prosessi valtaisan Oncen säveltäminen on Holopaiselle ollut, mutta minulla on vahva tunne, että tällaista monimuotoisuuden ja klassisen mahtipontisuuden liittoa ei synny ihmiseltä, joka ei ole kaikin puolin sinut itsensä kanssa.
Toxic Enema wrote:
Once on paras levy tähän asti tänä vuonna mutta en vielä menisi klassikoksi julistamaan.
Missä olen muka niin väittänyt?

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Fri Jul 16, 2004 6:14 pm

ozzie wrote:
Luulisi Pakkahuoneenkin olevan listalla. Ei Juzzinkaan tarvi lähteä niin pitkälle. :)
Mutta kas, jos Nightwish esiintyy Tavastialla, niin sitten lähdetään Tavastialle. Pakkahuone on toki lähellä joo, mutta ei se ole yhtä hyvä keikkamesta.
Play the violent strings of my symphony.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Sat Jul 17, 2004 8:20 am

Nightwish ei enää tee maksimissaan, kuin kaksi konserttia ja välipäivä menetelmällä konsertteja. Samana päivänä ei varmasti ole kahta konserttia. Mikäli on useampia konsetteja niin kahden koserttipäivän jälkeen on aina välipäivä.

En tiedä kuinka hyvät välit Nightwishilla on Merimaan kanssa Ruisrockin jälkeen. Yhden uuden backstage passin saamisessa oli ollut jotain ongelmia. Passi lopulta saatiin ja Nightwish pääsi esiintymään.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Sat Jul 17, 2004 10:25 am

Toxic Enema wrote:
Mitä mieltä Figaro on siitä, että Oncekin on kulkenut "Karmilan diktaattorin käsien kautta?", vaikka olet kovasti lättyä kehunut.
Pidän Oncen soundeista erittäin paljon. Tosin minusta tuntuu että sillä "mixed by Mikko Karmila WITH TUOMAS HOLOPAINEN AND TERO KINNUNEN" asialla on osuutta siihen että levyn soundit eivät ole perus-Karmilaa
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Thu Aug 05, 2004 3:32 pm

Tai sitten sillä, että soundeja on ruuvattu pidempään ja nauhoitukset ovat huomattavasti edellisiä levyjä laadukkaammat. Panoroinnit ja syvyysvaikutelma eivät tosiaan ole sitä tavallisinta Karmilaa, ja rummuissakin on tavallista mehevämpi soundi. Vaikka olisi itse saatana seisomassa selän takana, niin Karmila sen levyn silti on miksannut, ja se on ihan kuultavissakin.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Thu Aug 05, 2004 3:46 pm

Nino Laurenne ei toivottavasti kommentoi asiaa mitenkään mutta sanon silti paria asiaa jotka hänelle muiden muassa omistan:

Olen kyllä haukkunut Karmilaa. Toisaalta siksi että hänen soundinsa on ruennut nyppimään ja toisaalta siksi että henkilökohtaisesti olen nähnyt minkälainen äijä persoonana on. En kuitenkaan koe mitenkään tarpeelliseksi vittuilla Mikosta koska minä en tosiaankaan ole hänen kanssaan ollut missään ammattitekemisissä. Minulla on kuitenkin edelleen oikeus päättää itse mitä pidän hyvänä soundina ja mitä en. Nino ei tähän antanut mielestäni lupaa mutta en sitä häneltä s-tana tarvitsekaan. Vaikka laitteisto olisi kuinka Pro ja Mikko kuinka God tahansa, ei minun ole pakko ajatella että hän on paras.

Valehtelematta ensi kuuntelulla ajattelin että Oncea ei ole voinut Mikko miksata mutta onpas vaan. Soundi todellakin kuullostaa hiotulta ja viimeistellyltä ja jos se "mitä paremmin vedät, siltä paremmalta kuullostaa" pitää tosiaan paikkansa, niin kyllä bändin laitteet ja soittotaitokin ovat omaa luokkaansa. Ihmettelen kyllä edelleen sitä miten Northerin eka levy kuullostaa aivan loistavalta verrattuna viimeisimpään jossa on paskimmat soundit mitä olen tällä vuosituhannella kuullut. Molempien miksaaja: Karmila. Laitteisto on kuitenkin molemmilla levyillä sama ja tuskin soittotaito bändillä on ainakaan huonompaan mennyt :)

Kaiken sanomani jälkeen totean että pidin minä Karmilasta tai en, hän tulee varmasti tekemään töitä paljon jatkossakin. Minä voin hänen soundiensa sijaan keskittyä entistä enemmän vaan siihen itse musiikkiin.
Eihän elokuviakaan katsota dd. 5.1 äänen takia vaan siksi että niissä on hyvä juoni. Eli: Jos biisi on hyvä niin ei "huono soundi" tee siitä huonompaa.

Ja eräs asia vielä: Just kuuntelin Amorphiksen Tuonela levyä. Eräs hienoimmista kokemuksista nimenomaan soundien takia. Basso on koko ajan läsnä ja soundi muutenkin aivan balanssissa.

Ja eräs asia vielä II: Se millä kuuntelet vaikuttaa ihan seitanasti siihen miltä levy kuullostaa...

fenkku
Jr. Member
Posts:20
Joined:Sun Jul 11, 2004 7:27 pm

Re: Nightwish- Once

Post by fenkku » Fri Aug 06, 2004 4:14 pm

Minulta vielä Oncesta: Jonkin aikaa sitten kuuntelin Nightwishia ihan fanittamalla mutta tämä älytön Oncen hypetys alkoi jo mietityttää. Levyn kuitenkin ostin ja se oli hyvä, ellei parasta Nightwishia mitä olen kuullut .:wink: Mainostus omalta kannaltani meni jo yli, vaiko onko joku nähnyt Straton levyjen mainoksia Aku Ankan takakannessa? :? Nightwishillä oli.

Locked