Dreamtale
Itse en kyseistä biisiä ole kuullut kokonaan kuin nyt livenä ja silloin ei kyllä mikään korvaan tökkäissyt. Irkkumeiningit toki bongasin, mutta ei siinä Gary Mooret tai Nightwishit mieleen tulleet. Liekö sitten sinkulla eri juttu. Enpä sano lopullista sanaani aiheeseen ennenkuin on koko levyversio biisistä kuultuna.
~Still waters run deep~
Re: Dreamtale
Joo taustaa sen verran että kyllä sitä hetki tarvi miettiä että kuinkas on, arvaako laittaa ja kuinka pahasti se on suora kopio mutta eihän se siis oo suoranainen kopio se vaan kuulostaa siltä (rummut tosin taitaa olla aikas samaa) niin sinne se päätyi lopunkaiken kuitenkinForceMajeure1 wrote:Jos nyt Rip-offeista puhutaan niin ainakin New Lifen väliosa on aikamoinen jättiripoff Gary Mooren Over the Hills etc:stä.. rumpukomppia ja irkkumelodioita myöten
Mutta sehän on vaan hyvä koska kyseinen biisi on mainio. tai molemmat biisit siis!
Ja Secret Door alias persepano oli toinen vastaava mikä oli pakko Tolkilta kysyä, huolimatta että hän itse oli biisit levylle valinnut, että kokeeko hän sen kopiona Eagle heartista...mutta eipä kokenut.
mutta en kiellä arvostelemasta tätä päätöstä...tehty mikä tehty.
Rami/DT
...ja paljon onnea Wellonin listamenestyksestä Randalfille!
Sinkku tuli ostettua ja kyllähän se korvaa miellytti. Kai se täytyy hommata ihan kokolevykin. Edelleen harmittelen kun ei ole ollut mahdollisuutta nähdä bändiä missään livenä.
- ForceMajeure1
- Member
En varsinaisesti arvostellut... Kyllähän esim eräät itse Hanseninkin kynäilemät biisit kuulostavat hetkittäin vähän entuudestaan tutuilta, mutta ei se niiden arvoa mielestäni vähennä. Niin kauan kuin musa on hyvää, se on hyvää vaikka kuulostaisikin joltain jo tehdyltä...randalf wrote:Ja Secret Door alias persepano oli toinen vastaava mikä oli pakko Tolkilta kysyä, huolimatta että hän itse oli biisit levylle valinnut, että kokeeko hän sen kopiona Eagle heartista...mutta eipä kokenut.
mutta en kiellä arvostelemasta tätä päätöstä...tehty mikä tehty.
Rami/DT
... kaikkihan on jo kuitenkin tehty
juu näinhän se o =). Ei toi ollut mitenkään sulle ForceMajeure1 toi arvostelu juttu vaan ihan yleisesti.
Ja kiitokset tosise8
Ja kiitokset tosise8
Oli kyllä. ^_^ Ja treffataan taas kun Tampereelle eksyn.Misty wrote:Malvalle kiitokset juttutuokiosta, oli taas tosi kiva nähdä!
Dreamtale iskee kyllä paljon kovemmin livenä kuin levyllä. Diggailin menosta vaikka biisit ei tuttuja olleetkaan (daa ). Kiitoksia vaan pojille viihdyttävästä esityksestä ja kovasta menosta, toivottavasti ei laulaja menettänyt ääntään ihan kokonaan kun kuulemma kipeänä lauleskeli.
-
- Sr. Member
Vitun loistava biisi tuo powerplay, samaan aikaan helvetin hauska ja tarttuva ralli! Pitänee käydä ostamassa kunhan täältä Saksasta pääsen pois...
-
- Sr. Member
Täällä yksi single arvio luettavissa: http://www.metal-only.com/php/read_rec.php?id=1112
Hauska arvio Henkka on tainnut nukkua englannin tunneilla.stratowiruz wrote:Täällä yksi single arvio luettavissa: http://www.metal-only.com/php/read_rec.php?id=1112
Nonni. Nyt on tullut uutta levyä kuunneltua useampi kerta, omia suosikkeja ovat World's Child ja Secret Door. Etenkin Secret Doorissa on omasta mielestäni letkeä meno. Uusi laulaja sopii kyllä paljon paremmin kuin entinen. Jaa. Öö. En minä osaa antaa levyarvioita. Mutta tahtoo Powerplayn sanat!
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot
-
- Member
Noo, siinä lauletaan Idolsista ja soittolistoista.Malys wrote: Jaa. Öö. En minä osaa antaa levyarvioita. Mutta tahtoo Powerplayn sanat!
Katotaan jos ne vaikka tulee jopa Dreamtalen sivuille.
Meikä ei pahemmin omaan kuulooni luota mitä tulee englannin kielisten biisien lyriikoiden selvittämisessä, sen verran monesti kuullut ihan päin honkia.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot
Off-topicina:
Kuuntele Malys Moonsorrown levyjä. Vaikka suomea laulavatkin, niin hyvin usein käy niin että joko sanoista ei saa mitään selvää tai sitten kuulee aivan väärin
Kyllähän tuo uusi DT sinkku kuullostaa ihan hyvältä biisiltä mutta en vaan voi sille mitään että tulee sellainen "heard this before" tunne.
Kuuntele Malys Moonsorrown levyjä. Vaikka suomea laulavatkin, niin hyvin usein käy niin että joko sanoista ei saa mitään selvää tai sitten kuulee aivan väärin
Kyllähän tuo uusi DT sinkku kuullostaa ihan hyvältä biisiltä mutta en vaan voi sille mitään että tulee sellainen "heard this before" tunne.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.
Tervetuloa kuulemaan Dreamtalea Sputnikkiin 7.4 jos satutte Tampereella olemaan
- ForceMajeure1
- Member
Oikein! Sinne siis käy tiemmerandalf wrote:Tervetuloa kuulemaan Dreamtalea Sputnikkiin 7.4 jos satutte Tampereella olemaan
Eihän kukaan selväjärkinen Tampereelle tule...randalf wrote:Tervetuloa kuulemaan Dreamtalea Sputnikkiin 7.4 jos satutte Tampereella olemaan
No ei vaan. Pakko hiukan hypettää tuota Difference -lättyä. On muuten vitun kova levy!
Kaksi syytä miksi omasta mielestä kiilaa parin aikaisemman edelle:
-Vauhtia himmattu, muttei kuitenkaan unohdettu kokonaan
-Ahola
Itse ainakin suosittelen lämpimästi kaikille...
Tässähän voisi esittää jo kysymyksen, että kuka laulaa ensi levyllä?
jos taas aloitettas kierros alusta et jos mä taas aloittasin ja si joku muu ja jne. pysyis balanssi...Pentelesh wrote:Tässähän voisi esittää jo kysymyksen, että kuka laulaa ensi levyllä?
Kunhan ensi viikkoon selviän, niin saan ehkä hankittua tuon Difference-albumin Sen verran sain kuitenkin ensimakua että viikonloppuna iki-ihana toinen puoliskoni osti minulle Wellon-sinkun ja nyt on Powerplayta popitettu niin paljon kun sielu sietää Muutkin biisit ko. sinkulla ovat tooosi hyviä. Mutta miksi Powerplay ei ole albumilla? En tiedä onko sitä jo kysytty, mutta kertaushan on opintojen äiti...
Ja Rami vaan laulamaan, minä ainakin tykkään
Don't ask who's to blame, I don't know.
niin siis kerrataan...Powerplay on japsi bonusbiisiksi aateltu ja semmonen puoliherja heitto, josta sitten Spine julkaisi sinkun täällä suomenmaalla...mutta ei sillä etteikö sitä ole ihan mukava rokittaa livenäkinCinda wrote:Kunhan ensi viikkoon selviän, niin saan ehkä hankittua tuon Difference-albumin Sen verran sain kuitenkin ensimakua että viikonloppuna iki-ihana toinen puoliskoni osti minulle Wellon-sinkun ja nyt on Powerplayta popitettu niin paljon kun sielu sietää Muutkin biisit ko. sinkulla ovat tooosi hyviä. Mutta miksi Powerplay ei ole albumilla? En tiedä onko sitä jo kysytty, mutta kertaushan on opintojen äiti...
R
- ForceMajeure1
- Member
Tuli vähän liian hyvä boonukseksi vainrandalf wrote:niin siis kerrataan...Powerplay on japsi bonusbiisiksi aateltu ja semmonen puoliherja heitto, josta sitten Spine julkaisi sinkun täällä suomenmaalla...mutta ei sillä etteikö sitä ole ihan mukava rokittaa livenäkin
R
Jätkät ei pysty hallitseen musiikillista nerokkuuttaan.
p.s. onko lämppärin paikka vielä vapaa...
lämppärinpaikka...?? mihin?
- ForceMajeure1
- Member
Umm, Spudeen, mutta taisi mennä vähä myöhäiseksi ...
No ehkäpä joskus toiste. Tuntuu vaan jostain syystä Tampereelle keikkojen saaminen olevan vaikeampaa kuin muualle Suomeen, niin ehkä olisi hyvä vedellä jonkun selkeästi saman tyylisuunnan artistin lämppärinä.
No ehkäpä joskus toiste. Tuntuu vaan jostain syystä Tampereelle keikkojen saaminen olevan vaikeampaa kuin muualle Suomeen, niin ehkä olisi hyvä vedellä jonkun selkeästi saman tyylisuunnan artistin lämppärinä.
Eilinen Sputnikin keikka tuli katsastettua. Edelleenkin olen sitä mieltä, että bändi on livenä aivan mieletön. Harvoin jää keikoista näin hyvät fiilikset kuin Dreamtalen keikoista joka kerta. Että kiitokset vaan pojille! Keikkapaikaksi kun vielä saisi Pakkahuoneen.
~Still waters run deep~
Ahola pois bändistä. Ikävää että erittäin hyvän levyn jälkeen lähtee pätevä laulaja bändistä. Dreamtale.netistä löytyy tiedote asiasta. Älkää nyt lyökö hanskoja tiskiin!
- Mormegil
- Sr. Member
Ja joku Motörhead kehtaa väittää että olisi muka Spinal Tapinki kuin Spinal Tap itse. Kyllä Dreamtale taitaa piestä molemmat.
- ForceMajeure1
- Member
Kavereilla vaihtuu laulaja useemmin ku Yngwiellä... se on kova saavutus kyl
Löytyyköhän vielä Jarkostakin parempi jostain Menee kyl vaikeaksi...
Löytyyköhän vielä Jarkostakin parempi jostain Menee kyl vaikeaksi...
Mahdotonta sanon minä. Jarkko on niin taitava kaveri, etten (valitettavasti, Dreamtalen kannalta) usko että tästä maasta ihan äkkiä löydät parempaa. En siis sano, etteikö heitä olisi, mutta voi olla pieni etsiminen.ForceMajeure1 wrote:Löytyyköhän vielä Jarkostakin parempi jostain Menee kyl vaikeaksi...
no pitäskös se nyt sit olla vielä parempi vai riittäskö kenties yhtähyvä tai lähes yhtähyvä ja sekin vielä on aina kuuntelijasta kiinni toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Mutta parhaamme tulemme tekemään että pätevä mies hommaan löytyisi. Valitettavaa että näin kävi...taas kerran.
R
R