Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala
Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by tosise8 » Thu Feb 05, 2004 7:40 pm

uskonnossahan ei voi olla kyse siitä uskooko tiettyyn jumalaan vaan haluaako uskoa minun on ainakin henkilökohtaisesti vakea uskoa "ylempään voimaan" jos en ole sitä nähnyt. mutta kuitenkin haluan uskoa jumalaan kaikkivaltiaaseen joka armahtaa minunkin synnit ja tämä on juuri se pointti miksi minä kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon.

:bandit:
tosise8 eli Aleksi Erola.

sonatavarius112
Member
Posts:98
Joined:Fri Jan 02, 2004 5:51 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by sonatavarius112 » Thu Feb 05, 2004 8:51 pm

Huomasin juuri, että biiseissä Dear God ja Alpha & Omega on pieni ristiriita. Vaikka eihän näillä biiseillä ole mitään yhteyttä toisiinsa.
Musta Dear Godin sanat on loistavat. Pistää miettimään asioita.
...like the million lightnings...

TimoTolkki
Sr. Member
Posts:859
Joined:Fri Jul 12, 2002 9:51 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by TimoTolkki » Thu Feb 05, 2004 11:12 pm

Ja miten raamattu on vaikuttanut kirjoittaessa biisejä?
Se on hyvinkin humoRISTInen kirja.
Eli miten (pääasiassa) raamattu ilmenee Straton musiikissa?
Ei mitenkään.
Niin, olen jotenkin ymmärtänyt, että Tolkki ei ole mikään kovin fanaattinen uskovainen, mutta silti noita viittauksia on. No, odotan tässä Timon vastausta. :)
Uskon Jumalaan Isään Kaikkivaltiaaseen Taivaan ja hohhohhoijaaa maan luojaan. zzzzzz
Kerrattakoon vielä tässä se, että jokainen saa uskoa tietysti mihin haluaa. Tai olla uskomatta.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Sir. Decadence » Thu Feb 05, 2004 11:15 pm

TimoTolkki wrote:
Eli miten (pääasiassa) raamattu ilmenee Straton musiikissa?
Ei mitenkään.
No, entäpä Kiss Of Judan viittaus Judas Iskariotiin? Eikö se kuitenkin ole ilmeinen? :eyes
sonatavarius112 wrote:
Musta Dear Godin sanat on loistavat. Pistää miettimään asioita.
Juu, niin ovat.
Onhan se "fuck" siellä parissa kohtaa aika säväyttävä kuitenkin.
En tosin tiedä onko sitä hyvällä vai huonolla tavalla...
Ja miksihän luet signatureani?

everon
Member
Posts:124
Joined:Mon Nov 25, 2002 2:26 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by everon » Fri Feb 06, 2004 9:03 am

Sen verran aiheeseen että varoisin kyllä teinä (tai siis te jotka näin toimitte) halveeraamasta Raamattua ja sen sanaa. On se sen verran monta ihmistä pelastanut huumekierteestä ja muista kuolemaan johtavista riippuvuuksista. Tekisi hyvää Tolkillekin, jos vaan asenne olisi vastaanottavainen.

User avatar
jufoso
Member
Posts:174
Joined:Sun Jan 18, 2004 9:29 pm
Location:Hollola, Finland

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by jufoso » Fri Feb 06, 2004 1:54 pm

:buh:!!!
Raamattu raamattu...
Siihen nyt saa uskoa kuka haluaa. Itse en oo sitä vastaan, mut en kyllä järin uskokkaan sen opetuksiin. Ja jos raamattu on pelastanut jonkun huume kierteestä, niin onhan se hyvä asia, mut ei se tarkota et kaikkien pitäs nyt alkaa sitä kunnioittamaan, vaik ei haluiskaan!!! Itse kyllä kunnioitan raamattua. En kuitenkaan sen takia, että se on pelastanut huumehörhöjä tai muita hörhöjä... :huh:
Jos keksisin jotain hauskaa ja samalla älykästä, niin se luultavasti lukisi tässä.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by tosise8 » Fri Feb 06, 2004 3:16 pm

faktahan on että raamatussa on hyviä elämänneuvoja ja siksikin se voi olla joillekkin hyvääkin lukemista
tosise8 eli Aleksi Erola.

TimoTolkki
Sr. Member
Posts:859
Joined:Fri Jul 12, 2002 9:51 pm

Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by TimoTolkki » Fri Feb 06, 2004 4:16 pm

everon wrote:
Sen verran aiheeseen että varoisin kyllä teinä (tai siis te jotka näin toimitte) halveeraamasta Raamattua ja sen sanaa. On se sen verran monta ihmistä pelastanut huumekierteestä ja muista kuolemaan johtavista riippuvuuksista. Tekisi hyvää Tolkillekin, jos vaan asenne olisi vastaanottavainen.
Tämä on juuri se asenne, joka vituttaa.
Minulle raamattu ei edusta minkäänlaista auktoriteettia.
Se on minun mielestäni kirja, joka rajoittaa elämistä ja on yksi kirja lisää siinä joukossa jotka kertovat ihmisille miten elämää pitää elää.
Mielestäni jokaisen ihmisen pitää itse miettiä oman elämänsä moraaliset seikat.
Jos joku löytää pelastuksen raamatusta, se on ihan vitun jees!
Minä en ole raamattua tarvinnut.
Muuhun kuin perseen pyyhkimiseen.
Jokainen taaplaa tyylillään, nääs.
Eli kaikin mokomin, lukekaa vittu raamattua ja uskokaa siihen.
Mutta antakaa myös muiden, jotka eivät siihen usko, olla omaa mieltään asioista.
Ja sitten joku inisi miten Stratoa tai Tolkkia ei saa haukkua.
Saa haukkua. Antaa tulla vaan!!
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Ja onhan Stratovarius oikeesti ihan vitun naurettava, paska bändi, jossa on vanhoja äijiä, jotka luulevat osaavansa soittaa metallia.
"old men play in tent". :D

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa

Post by Jonna » Fri Feb 06, 2004 8:03 pm

TimoTolkki wrote:
everon wrote:
Sen verran aiheeseen että varoisin kyllä teinä (tai siis te jotka näin toimitte) halveeraamasta Raamattua ja sen sanaa. On se sen verran monta ihmistä pelastanut huumekierteestä ja muista kuolemaan johtavista riippuvuuksista. Tekisi hyvää Tolkillekin, jos vaan asenne olisi vastaanottavainen.
Tämä on juuri se asenne, joka vituttaa.
Minulle raamattu ei edusta minkäänlaista auktoriteettia.
Se on minun mielestäni kirja, joka rajoittaa elämistä ja on yksi kirja lisää siinä joukossa jotka kertovat ihmisille miten elämää pitää elää.
Mielestäni jokaisen ihmisen pitää itse miettiä oman elämänsä moraaliset seikat.
Jos joku löytää pelastuksen raamatusta, se on ihan vitun jees!
Minä en ole raamattua tarvinnut.
Muuhun kuin perseen pyyhkimiseen.
Jokainen taaplaa tyylillään, nääs.
Eli kaikin mokomin, lukekaa vittu raamattua ja uskokaa siihen.
Mutta antakaa myös muiden, jotka eivät siihen usko, olla omaa mieltään asioista.
Olen pitkälti samoilla linjoilla. Kristinusko ei ole koskaan tuntunut omalta, siksipä sieltä kirkosta tuli erottuakin reilu vuosi sitten, enkä ole sitä katunut.

Ei kristinuskon oppeihin uskominen tee ihmisestä sen parempaa eikä uskomattomuus huonompaa. eikä kirkkoon kuuluminen/kuulumattomuus määrittele ihmisarvoa, ei ainakaan pitäisi.

Suomi on vapaa maa. Itse olen enemmänkin filosofi-tyyppiä kuin uskonnollinen. Pyrin kehittämään koko ajan omaa ajatteluani ja muodostamaan oma perusteltu kantani eri asioihin eikä siihen kirkko todellakaan vaikuta mitenkään. Olen opiskellut filosofiaa avoimessa yliopistossa 15 opintoviikon verran (approbatur). Sellainen vaatii syvällisempää ajattelukykyä ja myös kehittää sitä edelleen.
Fani-78

jappi
Jr. Member
Posts:3
Joined:Fri Feb 06, 2004 9:04 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by jappi » Fri Feb 06, 2004 9:09 pm

Liberty kappaleessa on myös uskonnollisia sanoja ainakin mun mielestä 8)

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa

Post by StratoPummi » Fri Feb 06, 2004 9:10 pm

TimoTolkki wrote:

Minulle raamattu ei edusta minkäänlaista auktoriteettia.
Se on minun mielestäni kirja, joka rajoittaa elämistä ja on yksi kirja lisää siinä joukossa jotka kertovat ihmisille miten elämää pitää elää.
Mielestäni jokaisen ihmisen pitää itse miettiä oman elämänsä moraaliset seikat.
100% totta.

Olisit jättänyt tekstisi tuohon vaan.. :)
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by tosise8 » Fri Feb 06, 2004 9:35 pm

mutta raamatusta voi niitä "moraalisia seikkoja" etsiä
tosise8 eli Aleksi Erola.

Guitar69
Jr. Member
Posts:24
Joined:Thu Aug 28, 2003 11:08 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Guitar69 » Fri Feb 13, 2004 10:22 pm

Eikö se nyt tunnu millään menevän perille, etteivät ns. kristityt, kuin kukaan muukaan, usko minkään v*tun kaavan mukaan? Ei se, että uskoo Jumalaan, tarkoita, että lukisi joka päivä Raamattua, ja hakisi sieltä moraalisen johdatuksen ongelmatilanteissa.

Mistä kukaan teistä ,ketkä kristinuskoa halveeraa, tietää miten esim. allekirjoittanut uskoo? Sitä ei täällä nähtävästi kukaan viitsi "tunnustaa", niin olenpa tämän alan pioneerina sitten...

Ja, kun tässä on kuunneltu jo pidemmän aikaa tuota päänaukomista kristityistä, niin kysynpä ihan mielenkiinnosta yhtä asiaa Timolta: Kun pidät John Lennonia esikuvanasi, niin oletko tietoinen, että samaan aikaan, kun se jätkä puhui maailmanrauhan puolesta, ja esitti yhteiskuntakritiikkiä (hienoista ihanteista minunkin mielestä), hän piti itsellään seksiorjaa? Aika kaksinaismoralistista...

Älkää vetäkö hernettä nenään, mutta provosoitukaa, niin saadaan keskusteluun vähän uutta vaihdetta :eyes
A heart of a warrior is as pure as his courage on the battlefield

everon
Member
Posts:124
Joined:Mon Nov 25, 2002 2:26 pm

Re: Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa

Post by everon » Fri Feb 13, 2004 10:49 pm

TimoTolkki wrote:

Tämä on juuri se asenne, joka vituttaa.
Jospa olisit vähän vastaanottavaisempi niin et noin helposti ottaisi pulttia asiallisesti esitetystä mielipiteestäni.

Miten olisit halunnut minun tuovan mielipiteeni esiin että siinä olisi ollut sinulle mieluinen asenne?

TimoTolkki
Sr. Member
Posts:859
Joined:Fri Jul 12, 2002 9:51 pm

Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by TimoTolkki » Sat Feb 14, 2004 8:44 am

Guitar69 wrote:
Eikö se nyt tunnu millään menevän perille, etteivät ns. kristityt, kuin kukaan muukaan, usko minkään v*tun kaavan mukaan? Ei se, että uskoo Jumalaan, tarkoita, että lukisi joka päivä Raamattua, ja hakisi sieltä moraalisen johdatuksen ongelmatilanteissa.

Mistä kukaan teistä ,ketkä kristinuskoa halveeraa, tietää miten esim. allekirjoittanut uskoo? Sitä ei täällä nähtävästi kukaan viitsi "tunnustaa", niin olenpa tämän alan pioneerina sitten...

Ja, kun tässä on kuunneltu jo pidemmän aikaa tuota päänaukomista kristityistä, niin kysynpä ihan mielenkiinnosta yhtä asiaa Timolta: Kun pidät John Lennonia esikuvanasi, niin oletko tietoinen, että samaan aikaan, kun se jätkä puhui maailmanrauhan puolesta, ja esitti yhteiskuntakritiikkiä (hienoista ihanteista minunkin mielestä), hän piti itsellään seksiorjaa? Aika kaksinaismoralistista...

Älkää vetäkö hernettä nenään, mutta provosoitukaa, niin saadaan keskusteluun vähän uutta vaihdetta :eyes
Kyllä suurin osa kristityistä pitää raamattua EHDOTTOMANA ohjenuorana.
Lukekaa muuten Pastori Antti Kylliäisen kirja "Kaikki pääsevät taivaaseen", mikä oli hänen yrityksensä päästä eroon helvetillä pelottelevasta kirkosta.
Mies toimi Pakilan seurakunnan pastorina ja käsittääkseni kirjan kirjoitettuaan joutui eroamaan tuomiokapitulin käskystä.
Miksi ei saisi puhua maailmanrauhasta ja pitää seksiorjaa?
Kyllä mullakin on montakin seksiorjaa.
Tosin ne on sitä vapaasta tahdosta.
Ja niin varmaan lennonillakin.
Tiesitkö muuten, että Lennon joi joka aamu kupillisen omaa virtsaansa?
Se on kuulemma terveellistä.
Täytyy vissiin kokeilla.
Oma postauksesi on muuten aikas tekopyhää laatua. Mutta ei se mitään, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

everon
Member
Posts:124
Joined:Mon Nov 25, 2002 2:26 pm

Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by everon » Sat Feb 14, 2004 9:17 am

Guitar69 wrote:
Ei se, että uskoo Jumalaan, tarkoita, että lukisi joka päivä Raamattua, ja hakisi sieltä moraalisen johdatuksen ongelmatilanteissa.
Jos ihminen todella uskoo Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, niin kyllä tällainen ihminen varsin aktiivisesti lukee Raamattua. Mitä tulee moraaliin niin eiköhän se Pyhä Henki kerro uskovaiselle mikä on oikein ja mikä väärin. Kyllä minä ainakin tasan tiedän milloin teen väärin.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa

Post by StratoPummi » Sat Feb 14, 2004 11:34 am

TimoTolkki wrote:
Kyllä suurin osa kristityistä pitää raamattua EHDOTTOMANA ohjenuorana.
Totta. Raamattu/uskonnot auttaa ihmisiä pääsemään ongelmien yli, joita se on itsekin ollut mukana aiheuttamassa..
Lukekaa muuten Pastori Antti Kylliäisen kirja "Kaikki pääsevät taivaaseen", mikä oli hänen yrityksensä päästä eroon helvetillä pelottelevasta kirkosta.
Mies toimi Pakilan seurakunnan pastorina ja käsittääkseni kirjan kirjoitettuaan joutui eroamaan tuomiokapitulin käskystä.
Miksen ole yllättynyt..
Miksi ei saisi puhua maailmanrauhasta ja pitää seksiorjaa?
Kyllä mullakin on montakin seksiorjaa.
Tosin ne on sitä vapaasta tahdosta.
Ja niin varmaan lennonillakin.
Yleensä ne jotka puhuvat maailmanrauhasta todellakin omistavat seksiorjan..
Tiesitkö muuten, että Lennon joi joka aamu kupillisen omaa virtsaansa?
Se on kuulemma terveellistä.
Täytyy vissiin kokeilla.

Nyt tiedän, mutta tiesitkös että tuolla voi olla lieviä sivuvaikutuksia..?

Kuten ajoittaista kusipäisyyttä. :D
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Dustie
Jr. Member
Posts:3
Joined:Thu Oct 30, 2003 10:29 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Dustie » Sat Feb 14, 2004 1:28 pm

Hmm..
Voisikohan tuota aihetta käännellä niin, että tekisitkin juttua siitä miten ulkopuoliset voivat tulkita sanoituksia hyvinkin uskonnollisina riippumatta siitä ovatko ne niitä.
Ja jättää ne kirjoittajan henkilökohtaiset syyt kauemmas. Nostaisi kuuntelijan tulkinnan paremmin esille, eikä yrittäisi liikaa selvittää mitä sanoilla on alunperin tarkoitettu.

Niinhän me kaikki kuitenkin sitä musiikkia usein kuunnellaan.

:eyes

Guitar69
Jr. Member
Posts:24
Joined:Thu Aug 28, 2003 11:08 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Guitar69 » Sat Feb 14, 2004 1:32 pm

Ja sitten, kun kuulen maestrolta perustelut "tekopyhyyteeni", niin olisin pirun kiitollinen :evilgrin:

Ja mitä tuohon Tolkin esittämään esimerkkiin tulee, niin aivan varmasti on mahdollista kirkon organisaation sisällä tuollainen. Henk.koht en tarvitsisi omaan maailmankatsomukseeni kirkkoa ollenkaan.
A heart of a warrior is as pure as his courage on the battlefield

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Figaro1 » Sat Feb 14, 2004 1:44 pm

No asskissing mutta olen ihan aidosti samaa mieltä Tolkin kanssa Raamatusta.

Olen tämän varmaan sanonut ennenkin mutta aina kun ovelleni tullaan kaupittelemaan jotain uskontoon liittyvää olen sanonut suoraan että olisi parempi jos keskityttäisiin nykypäivän ongelmiin sen sijaan että palvotaan jotain hemmoa joka kuoli 2000 vuotta sitten.
Jeesus ja Jumala eivät päätä sinun elämästäsi, sinä itse päätät siitä.

Ja mitä tulee USKONTOIHIN, nehän ovat suurin sodan aiheuttaja maailmassa: "Minun Jumalani on oikeassa, sinun väärässä". Itse en tunnusta mitään uskoa tällä hetkellä, eli olen ateisti. Joko kaikki uskonnot ovat oikeassa tai sitten väärässä ja näin ollen minä henk. koht en tuomitse enkä myöskään palvo niistä ensimmäistäkään. Konkreettisesti:

Kun kerran kaikilla uskonnoilla on oma Jumala, on asian oltava niin että joko taivaassa on h-vetin moinen ryysis tai sitten ensimmäistäkään jumalaa ei ole olemassakaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by tosise8 » Sat Feb 14, 2004 2:25 pm

tosiasiahan on että kirkko on lähes koko elin aikansa käyttänyt törkeesti ihmisten uskoa jumalaan. esimerkiksi kerännyt törkeää veroa, ottanut aneita ja nykyään kerää rahaa toisten hautapaikoista.
Last edited by tosise8 on Sat Feb 14, 2004 12:26 pm, edited 1 time in total.
tosise8 eli Aleksi Erola.

Guitar69
Jr. Member
Posts:24
Joined:Thu Aug 28, 2003 11:08 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Guitar69 » Sat Feb 14, 2004 2:34 pm

Tottahan toki uskonnot on aiheuttanut sotia kautta historian. Mutta oma pointtini oli se, ettei kristittyjä kannata niputtaa mihinkään yhteen jaostoon.

Toisaalta kirkko tarjoaa mm. omassa seurakunnassani toimintaa nuorille, oman työntekijänsä auttamaan nuorten ongelmissa ja mm. vähäosaisille ja vanhuksille on omat tilaisuutensa.
A heart of a warrior is as pure as his courage on the battlefield

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Re: Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiik

Post by *Elina* » Sat Feb 14, 2004 7:15 pm

StratoPummi wrote:
Yleensä ne jotka puhuvat maailmanrauhasta todellakin omistavat seksiorjan..
Kuten Miss USA -ehdokkaat :lol:?
Minulle ei ole niinkään ihmisten uskonnoilla väliä, vaan henkilön omalla persoonalla. Tunnen erään ihmisen, joka on todella mukava ja kiltti ja on uskovainen,mutta toisaalta tunnen myös mukavia ja kilttejä ei-uskovaisia. Toisten mielipiteitä ja vakaumuksia pitää kuitenkin kunnioittaa. Paitsi jotain äärimuslimien itsemurhaiskuja, mutta ne nyt onkin ihan oma lukunsa :eyes...

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by tosise8 » Sat Feb 14, 2004 7:25 pm

Vaikka en ole ed.mainittu Miss U.S.A.
vaan mr.U.S.A. niin vituttaa just ne jotka käyttää koraania poliittisiin "pyhiin sotiin"
:bandit: >=(
tosise8 eli Aleksi Erola.

User avatar
jufoso
Member
Posts:174
Joined:Sun Jan 18, 2004 9:29 pm
Location:Hollola, Finland

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by jufoso » Sun Feb 15, 2004 9:42 pm

TimoTolkki wrote:
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Niinhän se on! Ja tänne foorumiinhan mahtuu vielä enemmän!!! :lol:
Jos keksisin jotain hauskaa ja samalla älykästä, niin se luultavasti lukisi tässä.

p.c.l
Jr. Member
Posts:29
Joined:Sat Aug 02, 2003 1:17 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by p.c.l » Fri Feb 20, 2004 8:55 am

:D tossa visionssin kannessa risti näyttelee isoa osaa siinä käsien välissä ja sit siellä sisäkannessa levyn alla on varmaan joku... vaikka se onki vaan tähtikuvio...
kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Figaro1 » Fri Feb 20, 2004 11:22 am

Se on se paikka mihin joudutaan kun täältä lähdetään :D
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Jonna » Sun Feb 22, 2004 3:47 pm

Eri uskontojen jäsentenhankintatavat ovat mielestäni arveluttavia. Kristinuskossa (esim. luterilaisuus) on käytössä lapsikaste. Parin kuukauden ikäinen vauva liitetään seurakunnan jäseneksi ilman että hänellä itsellään on mitään sananvaltaa asiassa. Vauva (eli kastettava itse) ei ymmärrä mitään koko seremoniasta, joka kuitenkin vaikuttaa hänen myöhempään elämäänsä. Lapsia siis aletaan tietyssä vaiheessa aivopestä syöttämällä kirkon oppeja ja näkemyksiä erilaisista yhteiskunnallisista asioista. Tämä koskee esim. rippikoulua, jossa tuodaan esiin lähinnä vain kirkon näkökulmaa eikä omalle ajattelulle anneta tilaa. Itse olisin toivonut monipuolisempaa asioiden pohdiskelua, siis eri näkökulmista.
Kirkkoon kuulumista pidetään lähes itsestäänselvänä asiana ja siitä eroamista paheksutaan, vaikka suurin osa on itsekin pelkkiä passiivisia rivijäseniä jotka ei ole seurakunnan kanssa juuri sen enempää tekemisissä kuin kirkosta eroavakaan henkilö. On tästäkin omakohtaisia kokemuksia.


Helluntaiseurakunnat, Jehovan todistajat ym. aikuisia rekrytoivat liikkeet käyttävät ihmisten hätää hyväkseen uusien jäsenten hankinnassa. Uutta jäsentä ensin autetaan kriisistä selviytymisessä ja sitten aletaan syöttää niitä heidän omia oppejaan.
Jossain vaiheessa henkilö huomaa ettei kyseinen liike ja sen opit tunnukaan omalta ja hän haluaa erota siitä. Ainakin joissakin liikkeissä painostus on kovaa ja eroava jäsen joutuu turvautumaan Uskontojen uhrit ry -järjestöön päästäkseen eroon liikkeen vaikutuspiiristä. Herätysliikkeistä ym. uskonlahkoista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta joissakin ajankohtaisohjelmissa on asiaa käsitelty. Esim. Jehovan todistajista eroava henkilö kertoo miten ja miksi on liikkeeseen aikanaan liittynyt ja millainen tilanne siitä eroaminen on. Itse en kyllä liity koskaan mihinkään tuollaiseen lahkoon.
Fani-78

sonatavarius112
Member
Posts:98
Joined:Fri Jan 02, 2004 5:51 pm

Re: Re: Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa

Post by sonatavarius112 » Sun Feb 22, 2004 9:12 pm

[/quote]
Tiesitkö muuten, että Lennon joi joka aamu kupillisen omaa virtsaansa?
Se on kuulemma terveellistä.
[/quote]
Onhan oma virtsa puhtaanpaa kuin vesi mitä me kaikki juomme!!! Uskokaa tai älkää!
...like the million lightnings...

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Miten uskonto ilmenee Stratovariuksen musiikissa?

Post by Piiuska » Sun Feb 22, 2004 10:34 pm

Aivan, ihmisten pitäisi itse ajatella, miten menettelee elämässä, mutta kyllä silti on hyväksi tietää raamatun neuvoja. Onhan ne jotkut vähän outoja asioita, joita ei voi noudattaa, mutta minun mielestäni raamattu toimii ihmisten keskuudessa hyvin tänä päivänä. Ei ole pakko uskoa mihinkään tarinaan raamatussa, mutta ne antavat hyviä neuvoja joka päiväiseen elämään. Aamen.
Live for now, like there's no tomorrow.

Locked