Turha osio?
Hip hei, saatiinpa suomenkielinenkin muusikoiden kootut höpinät-ketju. Mietityttää vaan että paljonkohan tänne eksyy jengiä ja onko kenelläkään mitään sanottavaa?
Itse toivoisin että täällä voisin oppiakin jotain jos tänne eksyisi hyviä aiheita ja tyyppejä. Ei suinkaan musan tekemisestä keskusteleminen aina aivan turhaa ole, vaikka näillä laudoilla juttu tahtoo mennäkin aina tuohon tiluttelijoiden vertailuun (Tolkki vs. Romeo). Jospa voitais tuo täällä välttää? Käsiä pystyyn vaan
Itse toivoisin että täällä voisin oppiakin jotain jos tänne eksyisi hyviä aiheita ja tyyppejä. Ei suinkaan musan tekemisestä keskusteleminen aina aivan turhaa ole, vaikka näillä laudoilla juttu tahtoo mennäkin aina tuohon tiluttelijoiden vertailuun (Tolkki vs. Romeo). Jospa voitais tuo täällä välttää? Käsiä pystyyn vaan
-
- Sr. Member
- Posts:2234
- Joined:Sun Mar 03, 2002 12:03 am
Re: Turha osio?
*nostaa käden*Jaakko wrote:Ei suinkaan musan tekemisestä keskusteleminen aina aivan turhaa ole, vaikka näillä laudoilla juttu tahtoo mennäkin aina tuohon tiluttelijoiden vertailuun (Tolkki vs. Romeo). Jospa voitais tuo täällä välttää? Käsiä pystyyn vaan
Mut... Kuka on SUN suosikki, Tolkki vai Romeo?
Re: Turha osio?
Ei tämä turha osio ole. Itse musiikkia tekevänä tänne jotain postailisin ainakin jos olisi aihetta, mutta en kyllä itse uusia topickeja saa vielä laitettua.
- Sleeper7135
- Sr. Member
- Posts:695
- Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
- Location:Oulu
Re: Turha osio?
Messissä jos tänne jotain säpinää ilmestyy.
Romeo
Romeo
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover
Rush - Prime Mover
Re: Turha osio?
No sitten eikun vinkkiä antamaan tiluttelijan aluille. Mulla on yks vinkki: älkää piereskelkö soittaessanne, häiritsee keskittymistä. (theflyingfinn, erityishuomio!)
Niin, Romeo!
Niin, Romeo!
Re: Turha osio?
Ei, Tolkki, eikä Romeo, vaan Michael Angelo, maailman kaikkien aikojen nopein tiluttaja!
Released from the rotten thoughts
No more pain
No more gods
No more pain
No more gods
- Sleeper7135
- Sr. Member
- Posts:695
- Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
- Location:Oulu
Re: Turha osio?
Meinasin vastata Michael Angelo mutta päätin pysyä näissä vaihtoehdoissa mitä annettiin. Ne jotka ei tiedä tyyppiä niin katsokaan http://www.angelo.com/speed_lives_mab.wmv ja varsinkin siitä 3:30 eteenpäin. Eikä tuo ole edes paha kun muistaakseni jossain videossa tuolla on jokin neljä kaulainen kitarakin mitä se raiskaa.
Vaan jos nopeita etsitään niin -> Francesco Fareri -> http://www.francescofareri.com/fareri_shred2.wmv
Vaan jos nopeita etsitään niin -> Francesco Fareri -> http://www.francescofareri.com/fareri_shred2.wmv
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover
Rush - Prime Mover
-
- Sr. Member
- Posts:596
- Joined:Mon Dec 22, 2003 2:05 am
- Location:Helsingfors
Re: Turha osio?
Tottakai ollaan mukana.
Ynkkä.
Ynkkä.
Re: Turha osio?
No totta vieköön, Ynkkähän se, mutta kun sitä ei kysytty. Itse asiassa aihe oli se onko tämä osio turha vai eiVeripalttu wrote:Tottakai ollaan mukana.
Ynkkä.
Perustakaa sitten uus topikki kunhan nuo nyt äänestää tuon pollin käyttöön niin sitten voi vaan äänestää kerran ja se on siinä.
-
- Sr. Member
- Posts:2234
- Joined:Sun Mar 03, 2002 12:03 am
Re: Turha osio?
Tuo Angelon biisi (No Boundaries) tossa videossa on aika siisti, yks hänen parhampia. Hän soittaa sen myös Speed Kills videossa, siinä hänen kitarassa on 29 nauhaaSleeper7135 wrote:Meinasin vastata Michael Angelo mutta päätin pysyä näissä vaihtoehdoissa mitä annettiin. Ne jotka ei tiedä tyyppiä niin katsokaan http://www.angelo.com/speed_lives_mab.wmv ja varsinkin siitä 3:30 eteenpäin. Eikä tuo ole edes paha kun muistaakseni jossain videossa tuolla on jokin neljä kaulainen kitarakin mitä se raiskaa.
Vaan jos nopeita etsitään niin -> Francesco Fareri -> http://www.francescofareri.com/fareri_shred2.wmv
Fareri 'on the other hand' kuulostaa kuin raaputtais kynsiä liitutaulua vasten :splat: :pissed5: :pissed: :pissed2: :yuk:
Re: Turha osio?
Donatello? Tolkki vai Romeo? Romeo.Huliisi wrote:..Michael Angelo..
Re: Turha osio?
Siis minun mielestähän tämä on ihan hyväkin idis. Jos suht asiallisena pysyy, niin mikäs siinä
Re: Turha osio?
Markus Kajo :headbang: Juupa juu Aika turha osio on niin kuin tämä viesti voin vaikka lyödä vetoa että Goofyn ja tosisekasin tapaset idiootit kerääntyy tänne
-
- Jr. Member
- Posts:24
- Joined:Mon Oct 11, 2004 10:05 am
Re: Turha osio?
on romeo kyllä teknisesti parempi ku tolkki.mutta en kyl ymmärrä miks tolkkia monet pitää paskana kitaristina koska on tolkki silti mahtava kitaristi.
Re: Turha osio?
...Romeoon ei välttämättä kannata verrata, se kun on teknisesti aika paljon parempi kuin aika moni. (Ja tämä on fakta, jota on turha kieltää vaikka ei miehen soitosta tykkäisikään.)
Re: Turha osio?
Mike Portnoy on ripannut "omat" likkinsä suoraan Terry Bozziolta joka on miljoona kertaa parempi ja monipuolisempi. Tämä on tyly fakta jota kenenkään on turha kieltää vaikka ei miehestä mitään olisi kuullutkaan.
Ja kyllähän Romeo taitaa tiluttelun ja tekniikan tosiaan hallita juu.
Ja kyllähän Romeo taitaa tiluttelun ja tekniikan tosiaan hallita juu.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.
Re: Turha osio?
Anteeksi vaan, mutta sanoin Romeota teknisesti paremmaksi soittajaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että mies pystyy soittamaan puhtaasti nopeammin ja monipuolisempia juttuja kuin monet muut kitaristit. Siitä en maininnut mitään, soittaako hän monipuolisemmin, mielenkiintoisemmin ja omaperäisemmin kuin muut sanallakaan. Jokainen pitää siitä, mistä pitää, ja arvostaa sitä, mitä arvostaa.
Mike Portnoyn suurin vaikuttaja lienee Neil Peart, jolta hän on ripannut paljonkin juttuja (esim. 1993 julkaistulla Live in Tokyo-videolla Mike vetää huomattavan Peart-tyylisen soolon). Harmin paikka jos myös Bozzio soittelee samanlaisia. Terry on teknisesti parempi soittaja kuin Mike, mutta se shitti mitä mies nykyään soittelee talonkokoisella setillään (16- ja 32-osista pääaisassa koostuvaa päryyttelyä), joka on kieltämättä teknisesti uskomatonta, ei nappaa minua millään tavalla. Steve Vain Sex and Religionilla mies kyllä soitteli ihan mehevästi. Niin, ja Peartia arvostan huomattavasti enemmän kuin Portnoyta. Pidän silti hänenkin soitostaan, paitsi niinä muutamina hetkinä joina mies ei ymmärrä soittavansa liikaa.
Vituttaa, kun sen ihmeenpiä ajattelematta päätit sitten jo tännekin heittää tuota paskaa Portnoysta. Se on sanottu jo moneen kertaan. Itse halusin lähinnä herätellä porukkaa, että vaikka Tolkki soittaa Stratovariuksessa, hän ei välttämättä ole teknisesti maailman lahjakkain kitaristi.
Mike Portnoyn suurin vaikuttaja lienee Neil Peart, jolta hän on ripannut paljonkin juttuja (esim. 1993 julkaistulla Live in Tokyo-videolla Mike vetää huomattavan Peart-tyylisen soolon). Harmin paikka jos myös Bozzio soittelee samanlaisia. Terry on teknisesti parempi soittaja kuin Mike, mutta se shitti mitä mies nykyään soittelee talonkokoisella setillään (16- ja 32-osista pääaisassa koostuvaa päryyttelyä), joka on kieltämättä teknisesti uskomatonta, ei nappaa minua millään tavalla. Steve Vain Sex and Religionilla mies kyllä soitteli ihan mehevästi. Niin, ja Peartia arvostan huomattavasti enemmän kuin Portnoyta. Pidän silti hänenkin soitostaan, paitsi niinä muutamina hetkinä joina mies ei ymmärrä soittavansa liikaa.
Vituttaa, kun sen ihmeenpiä ajattelematta päätit sitten jo tännekin heittää tuota paskaa Portnoysta. Se on sanottu jo moneen kertaan. Itse halusin lähinnä herätellä porukkaa, että vaikka Tolkki soittaa Stratovariuksessa, hän ei välttämättä ole teknisesti maailman lahjakkain kitaristi.
Re: Turha osio?
Sitten käsitin asian väärin. En kiistä mitään mitä sanoit Romeosta, kah kun minulla ei ole asiasta mitään tietoa.SirJuzzi wrote:Anteeksi vaan, mutta sanoin Romeota teknisesti paremmaksi soittajaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että mies pystyy soittamaan puhtaasti nopeammin ja monipuolisempia juttuja kuin monet muut kitaristit. Siitä en maininnut mitään, soittaako hän monipuolisemmin, mielenkiintoisemmin ja omaperäisemmin kuin muut sanallakaan. Jokainen pitää siitä, mistä pitää, ja arvostaa sitä, mitä arvostaa.
Terryn setti nyt on lähinnä huono vitsi. Peart on aivan sairas äijä setin takana, ja onhan hänenkin soitto kuultavissa Miken soitossa.SirJuzzi wrote: Mike Portnoyn suurin vaikuttaja lienee Neil Peart, jolta hän on ripannut paljonkin juttuja (esim. 1993 julkaistulla Live in Tokyo-videolla Mike vetää huomattavan Peart-tyylisen soolon). Harmin paikka jos myös Bozzio soittelee samanlaisia. Terry on teknisesti parempi soittaja kuin Mike, mutta se shitti mitä mies nykyään soittelee talonkokoisella setillään (16- ja 32-osista pääaisassa koostuvaa päryyttelyä), joka on kieltämättä teknisesti uskomatonta, ei nappaa minua millään tavalla. Steve Vain Sex and Religionilla mies kyllä soitteli ihan mehevästi. Niin, ja Peartia arvostan huomattavasti enemmän kuin Portnoyta. Pidän silti hänenkin soitostaan, paitsi niinä muutamina hetkinä joina mies ei ymmärrä soittavansa liikaa.
En minäkään tosiaan pidä Jörgiä mitenkään rumpalien ylijumalana vaikka hän soittaakin Speed of Lightissa kolmeen minuuttiin ties kuinka monta basarin iskua. En tosiaan ajatellut ehkä ihan tarpeeksi, mutta silti olen edelleen sitä mieltä että soittajien keskinäinen vertailu, oli kyseessä Portno vs Bozzio, Tolkki vs Romeo tai vaikkapa Kainulainen vs Harris, on täysin turhaa ajanhukkaa.SirJuzzi wrote: Vituttaa, kun sen ihmeenpiä ajattelematta päätit sitten jo tännekin heittää tuota paskaa Portnoysta. Se on sanottu jo moneen kertaan. Itse halusin lähinnä herätellä porukkaa, että vaikka Tolkki soittaa Stratovariuksessa, hän ei välttämättä ole teknisesti maailman lahjakkain kitaristi.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.
Re: Turha osio?
Niinhän se on. Se minua ottaa päähän, että ihmiset kuitenkin tätä vertailua tekevät, eivätkä viitsi tehdä sitä millään muotoa objektiivisesti. Jotkut eivät edes tiedä kehen heidän suosikkikitaristiaan verrataan, sanovat tätä vaan periaatteesta paremmaksi.
Jos haluatte Romeon soittoa kuulla ympäristössä, joka ei ole liian progea, niin esimerkiksi Symphony X:n kappale Evolution (The Grand Design) on aivan puhdasta power metalia ja pitäisi kyllä upota Straton kuuntelijoille. Thunderstonen Drawn to the Flamessa on Romeon soittama soolo, mutta itse en laskisi sitä Michaelin onnistuneimpiin.
Jos haluatte Romeon soittoa kuulla ympäristössä, joka ei ole liian progea, niin esimerkiksi Symphony X:n kappale Evolution (The Grand Design) on aivan puhdasta power metalia ja pitäisi kyllä upota Straton kuuntelijoille. Thunderstonen Drawn to the Flamessa on Romeon soittama soolo, mutta itse en laskisi sitä Michaelin onnistuneimpiin.
Re: Turha osio?
Juu. Muusikoiden keskinäinen taito/hyvyysvertailu on mielestäni sama kuin vertaisi salmiakkia ja mansikoita. Toki voidaan sanoa että pidän enemmän salmiakista kuin mansikoista, mutta ei voida sanoa että salmiakki on faktana parempaa kuin mansikat koska näillä kahdella ei ole mitään yhteistä. Ja pointtini on siis se että jos soittajat X ja Y omaavat täysin eri taustat, ei heidän keskinäistä "paremmuttaan" voi verrata muuten kuin mielipidetasolla(jolla ei ole merkitystä), ei missään nimessä faktoina. Ja viimeistä lausettasi tukien: Metallican Lars on äänestetty parhaaksi hevirumpaliksi monena peräkkäisenä vuonna. Syy? Hän soittaa "maailman suurimassa hevibändissä". Ei siksi että hän olisi virtuoosi rumpujen takana.SirJuzzi wrote:Niinhän se on. Se minua ottaa päähän, että ihmiset kuitenkin tätä vertailua tekevät, eivätkä viitsi tehdä sitä millään muotoa objektiivisesti. Jotkut eivät edes tiedä kehen heidän suosikkikitaristiaan verrataan, sanovat tätä vaan periaatteesta paremmaksi.
TS:n biisissä soolo nyt sopii ihan hyvin sinne missä on. Ja kyllä, vaikka en progehevistä pidäkään, olen avoin yksityisille soittosuorituksille ja pidän mielessä että kuuntelen tilaisuuden tullen jotain näistä Symphony X:n biiseistä. Progehemmot ovat kiistatta taitavia, kuten myös tietyt örrömetalmätkijät, vaikka kumpikaan genre ei minua puhuttelekaan. Karvani nousevat välittömästi pystyyn kun kuulen henkilö X:n sanovan soittajia paskoiksi vain siksi että heidän musiikkinsa ei kuulija X:ää puhuttele. Ja ihan yhtä paljon minua siis sapettaa soittaja X:n ylistäminen vain sen takia että hän sattuu soittamaan jossain hypersuositussa bändissä jonka musiikin *toteuttamisesta* ei kuulijalla ole hajuakaan.SirJuzzi wrote: Jos haluatte Romeon soittoa kuulla ympäristössä, joka ei ole liian progea, niin esimerkiksi Symphony X:n kappale Evolution (The Grand Design) on aivan puhdasta power metalia ja pitäisi kyllä upota Straton kuuntelijoille. Thunderstonen Drawn to the Flamessa on Romeon soittama soolo, mutta itse en laskisi sitä Michaelin onnistuneimpiin.
En edelleenkään väitä olevani Portnoyn tasolla, se olisi vale, mutta sen sanon kuitenkin että suurin osa hänen(ja toki muidenkin progehemmojen, esmes Leka Rantasen) jutuista ovat helpommin soitettavia kuin ensi kuulemalta luulee. Varsinkin jos ei ymmärrä rumpujen soitosta enempää kuin sika sateliiteista.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.
Re: Turha osio?
Olivatpa jotkut monimutkaiset kitarasoolot tai rumpukuviot miten helppoja hyvänsä, niin silti niitä ei soita kovin puhtaasti koko keikkaa kovin moni.
Itseäni ottaa suunnattomasti aivoon sellaiset muusikot, joilla on hillittömän hyvä tekniikka, mutta jotka eivät tunnu osaavan soittaa musiikkia ollenkaan. Sooloja irtoaa vaikka minkälaisia, mutta hengettömyys vaivaa niitä kaikkia, ja bändin mukana soitto ei groovaa yhtään. Tai sitten yritetään bändissäkin kikkailla koko ajan niin, että soitto on muista täysin irtonaista. :yuk:
Itseäni ottaa suunnattomasti aivoon sellaiset muusikot, joilla on hillittömän hyvä tekniikka, mutta jotka eivät tunnu osaavan soittaa musiikkia ollenkaan. Sooloja irtoaa vaikka minkälaisia, mutta hengettömyys vaivaa niitä kaikkia, ja bändin mukana soitto ei groovaa yhtään. Tai sitten yritetään bändissäkin kikkailla koko ajan niin, että soitto on muista täysin irtonaista. :yuk:
Re: Turha osio?
Noh, kyllähän nyt "helpoista" kuvioista valtaosa muusikoista sentään selviää niin rummuista kuin kitaroista puhuttaessa. Mutta jos biisissä on hillittömän nopea soolo tai hirveän nopea rumpukomppi/sairas rumpufilli niin kyllä, monet mokailevat.SirJuzzi wrote: Olivatpa jotkut monimutkaiset kitarasoolot tai rumpukuviot miten helppoja hyvänsä, niin silti niitä ei soita kovin puhtaasti koko keikkaa kovin moni.
Täysin samaa mieltä. Olen ennenkin sanonut, mutta biisejä soittaessa soiton tulisi palvella sitä soitettavaa biisiä. Taitojaankin voi ja saa esitellä, mutta mielestäni "muu bändi kahville ja rumpali/basisti/kitaristi yksin spotin alle" on parempi tapa kuin se että biisiin tungetaan kolme sooloa jokaiselta.SirJuzzi wrote: Itseäni ottaa suunnattomasti aivoon sellaiset muusikot, joilla on hillittömän hyvä tekniikka, mutta jotka eivät tunnu osaavan soittaa musiikkia ollenkaan. Sooloja irtoaa vaikka minkälaisia, mutta hengettömyys vaivaa niitä kaikkia, ja bändin mukana soitto ei groovaa yhtään. Tai sitten yritetään bändissäkin kikkailla koko ajan niin, että soitto on muista täysin irtonaista. :yuk:
Mutta omasta mielestäni "hyvän biisin/soolon/fillin" määrittely on mahdotonta, kyseessähän on siis edelleen se kuuluisa mielipide.
Omasta mielestäni progerumpalit sortuvat liikaa niihin tomeihin/pelteihin jaettuihin sekstoli/kvintoli filleihin, siinä missä monet power-kannuttelijat taas käyttävät niitä iän ikuisia triolifillejä jaettuna tomeihin,virveliin ja basareihin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.
- one of these guys...
- Member
- Posts:102
- Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
- Location:Viljakkala, Karhe, Finland
Re: Turha osio?
ei apua mikä kitaristi jos ymmärtäisin kitaran soiton päälle edes jotain nii voisin ymmärtää miten helvetissä angelo soittaa kieliä niin nopeesti etten edes näe plektraa pitelevän käden olevan sillä kielellä mitä kaulassa soitetaanSleeper7135 wrote:Meinasin vastata Michael Angelo mutta päätin pysyä näissä vaihtoehdoissa mitä annettiin. Ne jotka ei tiedä tyyppiä niin katsokaan http://www.angelo.com/speed_lives_mab.wmv ja varsinkin siitä 3:30 eteenpäin. Eikä tuo ole edes paha kun muistaakseni jossain videossa tuolla on jokin neljä kaulainen kitarakin mitä se raiskaa.
Vaan jos nopeita etsitään niin -> Francesco Fareri -> http://www.francescofareri.com/fareri_shred2.wmv
stratoa aina vähän sydämessä.