Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm
Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Jonna » Tue Dec 07, 2004 12:23 pm

Mitä mieltä olette jouluaiheisista hevilevyistä? Onko ne tarpeellisia ja viihdyttäviä vai pelkkää rahastusta?

Tänä vuonnakin on ilmestynyt joku perinteisten joululaulujen heviversioita sisältävä kokoelmalevy nimellä Raskasta joulua ja sitten on ilmestynyt myös Ajattaran jouluaiheinen single. Kumpaakaan niistä en ole ostanut.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Figaro1 » Tue Dec 07, 2004 12:38 pm

Kyllä minulle ainakin tulee vähän sellainen olo että periaate noita julkaistessa on "ihmiset ostaa kuitenkin kun on Joulu". Sisältö lienee sellaista että sen jaksaa kuunnella kerran ja ehkä jopa kerran nauraakin.
Ja sitten joulun jälkeen nuo aivan vaivihkaa häviävät markkinoilta. Eli rahastuksen makua noissa tiesmiessä hevijoululätyissä on todellakin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Jaakko » Tue Dec 07, 2004 12:42 pm

Jos joku tykkää niin ihan vapaasti, kannattaahan sitä tarjota mille kysyntää on. Mä en vaan niitä ostele.

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Sleeper7135 » Tue Dec 07, 2004 1:28 pm

Mielenkiinnosta netistä otin tuon Raskasta Joulua ja Ajattaran sinkun. Raskasta Joulua on kyllä melkoisen karmeaa kuunneltavaa. Ei ainakaan minun korvissa kuulosta yhtään hyvältä. Varsinkin laulajien suoritukset ovat pettymyksiä eivätkä nuo hevisovituksetkaan mitään hienoja ole. Olisi odottanut paljon enemmän. Ajattaran Ilon Päivä biisi on kyllä mainio. Moneen kertaan olen jo kuunnellut ja varmaankin koppaan sinkun mukaan kun jouluostoksille lähden. Hei tonttu ukot taas on melko laiska huumorilisäke. Ehkä tuota nyt ei silti jouluna viitsisi kuunnella. Ehkä jollekin asennehevarille voi nuo joulunakin upota.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by *Elina* » Tue Dec 07, 2004 3:56 pm

Itse en ole niin henkeen ja vereen hevari,että jaksaisin hirveästi innostua...Kerran tai pari jossain kuultuna metallimuotoon laitetut joululaulut saattaa ihan hyvältä /hauskalta kuulostaa,mutta enpä omaksi ostaisi.Joululaulut joululauluina ja muu musiikki muuna musiikkina.
Kyllä niissä hevijoululauluissa aina jotenkin rahastuksen maku piilee. Vaikka sieltähän se raha on otettava,mistä sitä tulee :roll:. Ja toisaalta,missäpä asiassa jouluna ei rahastusta olisi?

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Alexi » Tue Dec 07, 2004 4:18 pm

Ei oikein jaksa minuakaan innostaa kuultuani tuon hietalan laulaman laulun raskaalta joululta,muitakin kuuntelin mutta kuulosti aika samalta. Ajattara on käynyt harkinnassakin (varmaan siksi että voittais nitten tuotannon tai kinkun.)

User avatar
shaz
Sr. Member
Posts:416
Joined:Mon Aug 09, 2004 7:24 pm
Location:Hellsinki

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by shaz » Tue Dec 07, 2004 5:04 pm

Puolesta, ehdottomasti! Hauska kuulla hevilaulajien vetävän perinteistä aivan erilaisessa kontekstissa yleensä kuultua musiikkia vähän rankemmalla otteella. :D
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
-Sir Richard Francis Burton

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by King of Loss » Tue Dec 07, 2004 6:03 pm

Trans-Siberian orchestran joululevyt ovat vallan kuunneltavia, etenkin ensimmäinen levy Christmas Eve and Other Stories pyörii tiuhaan levysoittimessa joulun alla. Christmas Atticissa ei enää aivan samanaista fiilistä ole. Saa nähdä miten on uuden levyn laita.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by ElDiablo » Wed Dec 08, 2004 3:05 am

Puolesta/vastaan asettelu on aika tapauskohtaista minulla.

Raskasta joulua on sellainen hirvitys ettei mitään rajaa. Paskat biisit, mielikuvituksettomat versioinnit. Ei siinä mitään raskasta ole. No Marco Hietalan ääni on sentään loistava kuten aina.

Ajattaran sinkku sentään on helkkarin hyvä. Siinä ei ole todellakaan nynnyilti versiointien kannalta ja biisit todellakin on väännetty hyvin ajattaramaisiksi.

Ja uskoisin että jossain välissä keskusteluun otetaan myös Tarja Turusen joulusinkku mukaan. Huonot biisit, Tarjalla hyvä ääni, kuten aina.
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Malva » Fri Dec 10, 2004 1:48 pm

King of Loss wrote:Trans-Siberian orchestran joululevyt ovat vallan kuunneltavia, etenkin ensimmäinen levy Christmas Eve and Other Stories pyörii tiuhaan levysoittimessa joulun alla. Christmas Atticissa ei enää aivan samanaista fiilistä ole. Saa nähdä miten on uuden levyn laita.
Voi hitto, jäi erotessa nuokin levyt ex-poikaystävälle, muistanut edes koko bändin olemassa oloa vaikka kuuntelin yhteen väliin tuota ihan hitosti!

Mä olen kuullut Marco Hietalan versioita joulubiiseistä eikä oikein iskeny. Ei ne edes olleet niin rajuja. Ihan hauska -sen yhden kerran. Ja Enkeli taivaan on edelleen paska biisi. :D

~Malva

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Figaro1 » Fri Dec 10, 2004 9:55 pm

Unohtui ihan mainita että Viikatteen "Vuoden Synkin Juhla" on "joululevy" ja mielestäni aivan mahtava. 10 biisiä se sisältää joista 3 on covereita, eli Sylvian Joululaulu, Varpunen Jouluaamuna ja sitten "Maan korvessa kulkevi Lapsosen tie" joka tosin on levyllä nmetty eri lailla(levy on kaverilla enkä muista millä nimellä se levyllä esiintyy). Nuo kolme biisiä on versioitu aika hauskasti, eli alkuperäisen tunnistaa kyllä mutta silti kovin ovat erilaisia. Loput 7 ovat bändin itse säveltämiä/sanoittamia biisejä jotka sanoituksiltaan liittyvät Jouluun mutta musiikki on tyypillistä bändille eli hyvin melankolista ja raskasta.

Mutta olen edelleen sitä mieltä että Joulun aikaan tulee juuri näitä sinkkuja ja levyjä jotka liittyvät Jouluun ja sitten Joulun jälkeen häviävät kuin paskan liekki markkinoilta. Se on ihan pelkkää rahastusta.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Jouluaiheiset hevilevyt, puolesta vai vastaan

Post by Eini » Sat Dec 11, 2004 11:17 pm

Olen ehdottomasti joululevyjen puolesta. Tavallisia joululauluja ei tule paljon kotona kuunneltua, mutta tuo raskasta joulua on soinut aika tiuhaan tahtiin viimepäivinä. Eipä näitä hevijoululevyjä niin paljon ole edes ilmestynytkään, lisääkin mahtuisi joukkoon.

Locked