Espanjalaiset metallibändit

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
MetalWarrior
Sr. Member
Posts:615
Joined:Wed Mar 06, 2002 11:27 pm
Espanjalaiset metallibändit

Post by MetalWarrior » Wed Dec 15, 2004 8:00 pm

Mä olen oikeasti heikkona näihin.Mulle tulee ensimmäisenä mieleen Red Wine,Tierra Santa,Chess ja Vhäldemar.Osaako joku jatkaa listaa?

Olen huomannut,että espanjalaisten hevibändien laulajilla on poikkeuksetta mahtavat äänet!Eritoten Red Winen ja Tierra Santan.

Toinen asia mihin olen kiinnittänyt huomiota,on aivan mahtava ärrän lausuminen.Despierrrrrta,corrrrrazon...Huhhuh!Vhäldemar tosin on englannin kielistä ja sen laulaja on kyllä...krhm...erikoinen,mutta mihin iskee!

Mitä mieltä muut?

PS:Jos tiedät hyvän paikan mistä voi ostaa em bändien levyjä niin viskaa linkkiä!
Stripes Of The Tiger Don't Wash Away...

Skelethos
Member
Posts:255
Joined:Sun Nov 17, 2002 9:25 pm

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by Skelethos » Wed Dec 15, 2004 9:38 pm

Sellainen tulee mieleen kuin Avalanch. Aika perus powermetallia lienee. Joskus joku tyrkytti levyäkin, enkä ostanut, ja nyt harmittaa. Espanjaksi laulavat nuokin, ja se on kyllä ihan hauskan kuuloista, vaikkei ymmärtäisikään sanoja (itse osaan vähän perusteita muttei se paljon auta...) Ja tekeehän se kyllä soundin vähän persoonallisemmaksi, kun englanniksi laulavia bändejä on kumminkin niin sikana.

Red Wineä olen kai kuullut joskus, mutten kyllä muista nyt yhtäkään biisiä.

Hitsi, mitään muita en kai sitten tunnekaan, tai ainakaan nyt ei tule mieleen. Pitäisi kai tutustua Espanjan skeneen paremmin, kun esim. kreikkalaisia bändejä tulee heti mieleen paljon enemmän.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by Strato4ever » Thu Dec 16, 2004 4:01 pm

Hmm...Enpä ole just Espanjalaisia bändejä kuullut kait yhtäkään :o Mutta voisin olettaa että ne soittasivat jotain peruspoweria mikä jaksaa sytyttää päivä päivältä vähemmän. Mut emt, voishan noita kokeilla, ehkä..
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by Jonna » Fri Dec 17, 2004 7:34 pm

Tietääkö kukaan mitään rankempaa bändiä ja jos mahdollista niin espanjaksi laulettuna? Opiskelen espanjaa iltakurssilla ja haluaisin kuunnella metallia espanjaksi laulettuna. Power-bändit ei oikein nappaa.

NightMare82
Member
Posts:227
Joined:Sun Sep 21, 2003 5:31 pm
Contact:

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by NightMare82 » Fri Dec 17, 2004 7:38 pm

Siis eikös Dark Moor ole juuri näitä espanjalaisia power bändejä?

Luulin, että se täällä laudalla olisi aika tunnettu, käsittääkseni tyylillisesti jostain Straton ja Nightwishin väliltä. Osittain kuulemma aika keskinkertaista, osittain hyvää.

Mutta tässä kai haettiinkin nimenomaisesti "espanjaksi laulavia"?

MetalWarrior
Sr. Member
Posts:615
Joined:Wed Mar 06, 2002 11:27 pm

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by MetalWarrior » Sat Dec 18, 2004 4:37 pm

Kyllä vain,espanjaksi laulavia bändejä haettiin noin niinku pääasiassa.

Jonna:
Ainakaan mun tiedossa ei oo yhtään rankempaa espanjaks hoilaavaa pumppua
Stripes Of The Tiger Don't Wash Away...

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by Jonna » Mon Dec 20, 2004 11:56 am

MetalWarrior wrote:Kyllä vain,espanjaksi laulavia bändejä haettiin noin niinku pääasiassa.

Jonna:
Ainakaan mun tiedossa ei oo yhtään rankempaa espanjaks hoilaavaa pumppua
Siellä ei siis näytä olevan tuo metallikulttuuri kovin vahvaa. Ei voi mitään. Entä Etelä-Amerikassa sitten? Sielläkin puhutaan espanjaa tietyissä maissa.

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by King of Loss » Mon Dec 20, 2004 10:55 pm

MetalWarrior wrote:Mä olen oikeasti heikkona näihin.Mulle tulee ensimmäisenä mieleen Red Wine,Tierra Santa,Chess ja Vhäldemar.Osaako joku jatkaa listaa?
Tierra Santa iski täällä ainakin jonkin verran Tierras de Leyenda levyllä, mutta Mägo de Oz taitaa olla Espanjassa ykkösbändi. Pyramidin debyytti levy oli hyvä ja Easy Riderin suorastaan loistava. Portugalilainen Evidence on myös tutustumisen arvoinen. Nämä kolme tosin laulavat englanniksi. Minulla on näiltä bändeiltä lähinnä promoja. Yhteisenä tekijänä näille bändeille on tai on ollut Locomotive Music, joten siltä saralta kannattaa etsintöjä jatkaa, Airon musiikki on myös oiva lähde.

Edit: Jospa nyt vaikka ajan kanssa vähän yrittäisi kommentoidakin näitä bändejä.
Tierra Santaa voisi kuvailla termillä Iron Maiden epsanjassa. Mägo de Oz ottaa mukaan vielä vähän folkkia. Näistä kahdesta Pyhä maa vetää mielestäni pidemmän korren.
Easy Rider ja Pyramid kallistuvat selkeästi progemetallin/rockin puolelle. Pyramid on aavistuksen verran kokeilevampaa ja Immaculate Lie -levy on vähintäänkin tutustumisen arvoinen. Easy Rider on enemmän suoraviivaisempaa. Kuten todettua Easy Riderin Evilution levy potkii kunnolla. Laulajavaihdoksen myötä regeneration ei niinkään.

Locomotiven nettikaupasta voi sujuvasti espanjaksi tehdä tilauksia :P
http://www.univershop.net/

Skelethos
Member
Posts:255
Joined:Sun Nov 17, 2002 9:25 pm

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by Skelethos » Fri Jan 14, 2005 11:48 am

MetalWarrior wrote: Jonna:
Ainakaan mun tiedossa ei oo yhtään rankempaa espanjaks hoilaavaa pumppua
En ole itse kuunnellut, mutta vetääkös Brujeria espanjaksi? Se on joka tapauksessa jotain hullua mättö-deathia Meksikosta. Anttilan alelaarissa olisi ollut niiden best offi muutamalla eurolla, muttei tullut ostettua.

User avatar
ThePKH
Sr. Member
Posts:767
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:39 am
Location:Kangaslampi, Jyväskylä, Finland
Contact:

Re: Espanjalaiset metallibändit

Post by ThePKH » Sat Jan 15, 2005 1:23 am

Itse en kyllä mikään epsanialaisen hevin spesialisti ole mutta Mägo de Oz on pirun kova bändi.

Skelethos
Member
Posts:255
Joined:Sun Nov 17, 2002 9:25 pm

'spañalaisia

Post by Skelethos » Mon Jan 17, 2005 11:50 am

ThePKH wrote:Itse en kyllä mikään epsanialaisen hevin spesialisti ole mutta Mägo de Oz on pirun kova bändi.
Olin juuri tulossa kysymään, että millainen tuo on. Eräällä metallisivulla äsken törmäsin ja näin, että on espanjalainen. Hienot merirosvoasusteet ukoilla ainakin kuvassa. Alkoi heti kiinnostaa. Osaatko PKH suositella jotain tiettyä levyä?

Edit: ihan sattumalta löytyi tällainenkin:
Dreamaker - Näkyy olevan sama laulaja kuin Dark Moorissa, Fairylandissa ja aika monessa muussa. Ja on tuota Dark Moor -jengiä messissä enemmänkin. Jonkinasteinen sivuprojekti tämä kaiketi. (Mutta enkuksi taitavat laulaa... meinasi tämä pointti unohtua)

Hetkinen...miksen heti keksinyt. Tässä lista espanjalaisista bändeistä mitä Metalstorm tietää. Ei tosin ole monta jota ei olisi jo täällä mainittu.

Locked