Pahoinpitelyt

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
Zeke89
Sr. Member
Posts:946
Joined:Fri Jul 18, 2003 6:37 pm
Location:Vantaa, Finland
Contact:
Pahoinpitelyt

Post by Zeke89 » Sat Nov 27, 2004 3:41 pm

Eilen olin kävelemässä kavereitteni kanssa tämän tuppukylän keskustasta kaverilleni, kun näimme erään ison "jengin" tulevan vastaan. Heitä oli varmaan yli 10 joista puolet tyttöjä... Siirryimme kavereitteni kanssa tiensivuun kävelemään välttääksemme mitään ylimääräistä hälinää. Ja kun olimme siirtyneet, kaks henkilöä (poikia) käveli koko ajan eteeni kun väistin enemmän... Sitten yksi heistä ottaa kaulasta kiinni ja paiskaa asfalttiin. Alkaa siinä vain hakkaamaan minua, ja kun pääsen ylös hän vielä katsoo minua silmiin, eikä sano mitään. Viimeinen lyönti vasempaan poskeen ja sitten jätti minut rauhaan. Luistimeni putosivat siinä häslingissä ja hän vaan huutaa että tule hakemaan. Kaverini (tyttö) haki ne ja tämä poika sanoi "Ai sä ootkin muija. Tuu hakee vaan nää, en mä sua ala hakkaamaan". Ja en ollut edes koskaan nähnyt ketään heistä enkä todellakaan tiedä miksi hän alkoi minua lyömään... Puhuin vaan kavereitteni kanssa ja hän lyö minua siinä yhteensä 3-4 kertaa...

Poliisille on tehty pahoinpitely ilmoitus, ja jonkun näköisiä tuntomerkkejä annettu. Ei tässä pahasti kyllä käynyt, oikea poski aivan turvonnut ja niin ylähuulikin, että ei luumurtumia. Mitään muuta tässä ei ole kuin se henkinen puoli. Kädet tärisee vieläkin vaikka tapahtumasta on kohta vuorokausi. Pelottaa liikkua nyt iltaisin edes kaverilta kotiin, vaikka kello ei tapahtuman aikaan ollut kuin kahdeksan illalla!

Että onko muilla jotain tälläistä sattunut koskaan, ja jos voisi jotain kertoa, että miten tälläisestä toivutaan tai muuta....
Now I'm leaving my worries behind.
Feel the freedom of body and mind I have started my journey.
I'm drifting away with the wind I go...

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Pahoinpitelyt

Post by tosise8 » Sat Nov 27, 2004 4:07 pm

Järkyytävää!!! Kaveri hakattiin Hämeenlinnassa viime mutta ihan kunnossa se nyt on... Jaksamista Zekelle!

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by *Elina* » Sat Nov 27, 2004 6:21 pm

Sitä on ilmeisesti liikkeellä... Reilun puolen vuoden aikana kaksi minun kaveria on hakattu. Toiseen ei ollut minkäänlaista syytä,ellei syyksi lasketa kadulla kävelemistä :err:.Toisessa tapauksessa toinen kaverini (tyttö) oli mennyt juttelemaan,sanonut jotain väärää ja saanut turpaansa niin,ettei ollut viikkoon koulussa.
Että näin meillä.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by ploughman » Sat Nov 27, 2004 6:27 pm

Tuo on kyllä erittäin paskamaista ja vielä raukkamaista. Ei voi kyllä edes arvata mitä tuollaisen teon motiivina voi olla. Pahinta kaikessa on se, että ei voi enää antaa vanhaa neuvoa "älkää sanoko vieraille mitään" tai "pysytelkää erossa", koska pahoinpitelijät hakevat nykyään sitten itse ne uhrinsa vaikka väkisin, tai siltä ainakin vaikuttaa. Ei tarvita siis syytä eikä kohdetta, kuka vaan missä vaan käy.

Hämeenlinna alkaa varmaan olemaan näitä todellisia perseenreikiä. Eikös siellä ollut vähänaikaa sitten se tappotapaus, kun pahoinpitelijät hyppivät jonkun pään tohjoksi sillalla. Toinen esteli puukolla vieressä, että ei saa tulla auttamaan.

Tuommoisille kavereille ei voi muuta toivoa kuin linnaa ja paljon peräsuolikontakteja suihkussa.

Täytyy kaiketi ruveta liikkumaan sitten isoissa jengeissä. Kättä pidempää vaan kaikki mukaan, niin tästä tulee mukava väkivaltakierre.

Perseestä alkaa olemaan tämäkin maa.

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by Piiuska » Sat Nov 27, 2004 6:29 pm

Voi ei :(
Olen kyllä ennenkin kuullut tämmösistä "jengeistä". Ensinnäkin Zeke, sinä olet se vahvempi ja viisaampi. Et alkanu hakkaamaan takaisin, jne. Tällaiset isot "jengit" luulevat olevansa niin kovia, vahvoja ja niin cooleja. Jos tämä jätkä olisi ollut yksin liikenteessä, ei hän varmasti olisi tehnyt sinulle mitään. Saattaa jopa pelätä sinua seuraavan kerran kun itse kävelet häntä vastaan, jos yksin sattuu liikkumaan. Ja tämähän tarkoittaa vain sitä, että todellisuudessa hän on paljon heikompi kuin sinä itse. Tämä on nyt on taas tätä "joukossa tyhmyys tiivistyy"- tapauksia varmaan.
En ymmärrä, eikö hakkaajalle sitten iteselleen jää mitään jälkiä omatuntoon ?

Onneksi sinulle ei käynyt pahemmin. Minulla ei ole sinulle antaa mitään vinkkejä toipumiseen, muuta kuin että voin kertoa, että sinä toivut ajan kanssa.

Jaksamista.
Live for now, like there's no tomorrow.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by stratowiruz » Sun Nov 28, 2004 12:34 pm

Jaksamisia kaikille jotka kokeneet jotain tällaista! Itse en ole onnekseni vielä ja toivon mukaan en tule koskaan kokemaankaan mitään vastaavaa. Sairas maailma. Kaverini tuli kerran ryöstetyksi ulkomaalaisten (...somaleja) toimesta Helsingin keskustassa aseman nurkilla, sisätiloissa. Alkoholilla tosin oli kaverini asiassa tekemistä, nyttemmin hän on rauhoittunut. Hän vei asian silti oikeuteen asti, jossa selvisi tämän ryöstäjän ja myöhemmin hakkaajan olleen syyllinen myös kolmeen muuhun tapaukseen. Korvauksia tuli! Kaisaniemessä eräässä baarissa, kaveri tunnisti tämän ulkomaalaisen. Kaveri sai leuka- ja poskivammoja, joutui nauttimaan nestemäistä ravintoa pitkään kun ei saanut avata suutaan. Huomio: ei kaikki ulkomaalaiset silti ole tällaisia, vaikka stereotypisesti niin väitetäänkin usein.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Pahoinpitelyt

Post by StratoPummi » Sun Nov 28, 2004 3:19 pm

:evil:

Vituttaa lukeakin tälläisiä tapauksia. Alkaa olla vankilasäännöt vallassa jo normaalielämässäkin. Katsot toista vahingossa silmiin, niin tulee kengästä tai jopa teräaseesta kylkeen.

Maailma on sairas paikka. Nuoretkin ovat turhautuneita, kun eivät saa vanhemmiltaan rakkautta ja ratkeavat sitten ryhmässä potkimaan viattomia.

Voimia Zekelle, kyllä se siitä. On ihan normaalia järkyttyä, mutta se menee ohi. Maailma on kyllä julma paikka, mutta ei sitä kannata pelkäämään ruveta. Kuka tahansa voi jäädä tuollaisen tilanteen uhriksi, siinä ei voi kertakaikkiaan mitään. Valitset vaan tulevat kulkureittisi mahdollisimman viisaasti, etkä anna pelolle valtaa.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by Alexi » Mon Nov 29, 2004 1:54 pm

Voimia vaan zekelle.Serkkuani puukotettiin tossa pari kuukautta sitten.Tekijä oli ollut serkun kaveri, joka oli suivaantunut serkulle jostain niin kovin että oli kotoontaan lähtenyt hakemaan puukkoa, tullut takaisin ja puukottanut serkkuani.Ihmetyttää tossa vain se ettei kaveri ole siinä ajassa rauhoittunut yhtään kun on tullut puukon kanssa takaisin. Serkku oli sairaalassa ja on kyllä vielä elossa.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Pahoinpitelyt

Post by Figaro1 » Mon Nov 29, 2004 5:05 pm

Olen pahoillani Zeken puolesta, tsemppiä Sulle!

Olen minä itsekin sitä monesti miettinyt miten tuollaiset "aikapommit" saavat kävellä aivan rauhassa kaduilla. Itse olen välttynyt pahoinpitelyn uhriksi joutumiselta tähän asti mutta kyllä täällä Espoossakin osataan tapella jos sikseen tulee. Ja syyksi riittää tosiaan joillain se että vastaan tulevan naama ei miellyttä tai hän ei tarjoa röökiä. Puistattavaa

"Aikapommi"-termillä tarkoitan todella mitä tarkoitan. Usein nämä pahoinpitelijät käyttäytyvät ensin rauhallisesti mutta sitten aivan sekunnissa saattaa tulla lättyyn. Tuskin kukaan nimittäin lähtee liikenteeseen sillä mentaliteetilla että "vedän kaikkia turpaan jonossa"
(Olen kerran nähnyt itse eräässä baarissa seuraavanlaisen tilanteen:
Kaksi jätkää juttelee keskenään ihan rauhassa kunnes yht'äkkiä toinen tinttaa toista suoraan naamaan ja sanoo "noin ei Petestä puhuta"...)

Ja jos jollain oikeasti menee niin huonosti että pitää vetää TÄYSIN SYYTTÖMIÄ SIVULLISIA turpaan omien ongelmien takia niin voi todella kysyä miten ko.henkilö voi olla vapaalla jalalla?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

MetalWarrior
Sr. Member
Posts:615
Joined:Wed Mar 06, 2002 11:27 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by MetalWarrior » Mon Nov 29, 2004 5:32 pm

Etkös sä,Zeke,asu Korsossa?Ite asun Mikkolassa ja olen kyllä huomannut,että tää alue on aika rauhaton.Itse päässyt vähällä:kerran potkaistu,kun tulin kapakasta pilkun jälkeen ulos...Silmiään saa pitää auki,tosin pelkään iltaisin enemmän Tikkurilaa,eritoten asemaa.HUIH!!Se se vasta on karsea paikka!

Homma helpottaa,usko pois
Stripes Of The Tiger Don't Wash Away...

User avatar
Zeke89
Sr. Member
Posts:946
Joined:Fri Jul 18, 2003 6:37 pm
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Pahoinpitelyt

Post by Zeke89 » Mon Nov 29, 2004 7:35 pm

MetalWarrior wrote:Etkös sä,Zeke,asu Korsossa?Ite asun Mikkolassa ja olen kyllä huomannut,että tää alue on aika rauhaton.Itse päässyt vähällä:kerran potkaistu,kun tulin kapakasta pilkun jälkeen ulos...Silmiään saa pitää auki,tosin pelkään iltaisin enemmän Tikkurilaa,eritoten asemaa.HUIH!!Se se vasta on karsea paikka!

Homma helpottaa,usko pois
Juu, täällähän minä... En ollut itse koskaan aikaisemmin mitään tälläistä edes nähnyt vaikka tiedän että täällä sellaista onkin... Minusta täällä on aina ollut suht. rauhallista, mutta nähtävästi taisin olla väärässä. No... Se oli vain hintti joka ei saanut munaa :lol: Ajatellaan positiivisesti.
Now I'm leaving my worries behind.
Feel the freedom of body and mind I have started my journey.
I'm drifting away with the wind I go...

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Pahoinpitelyt

Post by Malva » Tue Nov 30, 2004 2:19 pm

Tässä nyt hieman toisenlaista tarinaa...

Itsehän asuin teinivuosia Korsossa. Kuuluin jengiin, joka todellakin saattoi vetää turpaan ketä huvitti. Itse en pahoinpitelyihin osallistunut, mutten kyllä mennyt väliinkään. Kuitenkin, syy miksi jengiin liityin oli, että olin saada useamman kerran turpaani kahdelta eri tytöltä, jotka jostain syystä inhosivat minua. Kerran tämä toinen kävi kimppuuni, puolustauduin ja kun se ei pärjännyt, se haki kaverinsa mukaan, toiset pitelivät ja tämä hakkasi. Kun liityin jengiin, ei näitä ongelmia enää ollut, kukapa uskaltaisi jengin jäsentä hakata kun saa koko jengin kimppuunsa.

Asuin viime kesän Tikkurilassa ja monesti myöhään illalla tai yöllä tulin yksin stadista junalla ja kävelin aseman läpi Jokiniemeen. Tais juuri olla, että ne idiootit hengasi siellä keskustan puolella, sillä vältyin välikohtaukselta.

Olisi kiva tuntea tuommosia nuoria jotka noin tekee ja tiedustella miksi ne hakkaa viattomia. Tai ylipäänsä hakkaa.

Zeke, tsemppiä sulle, tuo sinun reaktiosi on ihan normaali, sitä kutsutaan stressireaktioksi ja se rauhottuu kyllä siitä ajan myötä. Ja niitä kohtauksia voi tulla hieman myöhemminkin. Jos tuntuu ettet selviä, mene vaikka koulupsykologille/kuraattorille tai jollekin ammattiauttajalle puhumaan, kyllä se siitä viimeistään asettuu.

User avatar
Sacce
Sr. Member
Posts:552
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:57 pm
Location:Lahti

Re: Pahoinpitelyt

Post by Sacce » Fri Dec 03, 2004 10:16 pm

Zeke89 wrote:No... Se oli vain hintti joka ei saanut munaa :lol: Ajatellaan positiivisesti.
Tai sitten sen muijalla oli ollut päänsärkyä. ;)

Minua ei onneksi ole koskaan pahoinpidelty ainakaan fyysisesti (liekö koollani osuutta asiaan, 189cm/92kg :D ), mutta muistan yhden tapauksen yläaste-ajoilta. Muutama vuoden-kaksi vanhempi oppilas oli ottanut minut silmätikukseen, koska hiustenkasvatukseni oli juuri siinä pahimmassa vaiheessa ja he eivät pitäneet ulkonäöstäni. Yhdellä välitunnilla nuo kyseiset sankarit piirittivät mut ja yksi heistä tönäisi minut voimakkaasti seinää päin. Ei onneksi käynyt pahasti, mutta jonkunlainen stressireaktio siitä tuli, vaikka se ei onneksi kestänyt välituntia seuraavaa ruotsintuntia pidempään. Vituttaa tuollaiset, jotka porukalla härnää jotakuta jonka naama ei miellytä.

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Pahoinpitelyt

Post by Curry » Sat Dec 04, 2004 11:02 am

Ei jumalauta mitä pellejä. Pitkä kakku tuommoisille.

Voimia Zekelle!

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by *Elina* » Sat Dec 04, 2004 1:23 pm

Curry wrote:Pitkä kakku tuommoisille.
Niinpä. Ironia kuitenkin piilee siinä,että oikeusvaltio Suomessa ei tunneta käsitettä "pitkä kakku". Pisin on käytännössä 12 vuotta, ja sekin lankeaa vain murhasta. Voi voi.

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by Jonna » Fri Dec 10, 2004 12:11 pm

Kyllähän niistä saa jatkuvasti lukea lehdestä uutisia. Oulussakin tapahtuu aika paljon pahoinpitelyjä varsinkin viikonloppuisin. Milloin joku kerjää rahaa ja kun viaton ohikulkija ei lompakkoaan avaa niin hän joutuu pahoinpitelyn uhriksi. Aseman tunneli ja muutenkin aseman seutu on sellaista aluetta että siellä tapahtuu tuollaista. Baarien ympäristöt ovat myös hyvin potentiaalisia pahoinpitelypaikkoja, samoin bussipysäkit. Yritän itse vältellä liikkumasta viikonloppuna myöhään illalla Oulun keskustassa, ainakaan yksin en perjantaina tai lauantaina menisi sinne myöhäisillan tai pikkutuntien aikaan. Arkisin ei niinkään pelota. Olen saanut kävellä rauhassa kämpille baarista. Kyllä sitä saa varoa isompia porukoita etteivät turhaantuneina käy muiden kimppuun. Rahankerjääjiäkin siellä liikkuu, mutta ne on useimmiten juoppoja tms. suhteellisen vaarattomia tyyppejä. Humalaisiakin siellä keskustassa liikkuu keskellä päivää ja silloin tällöin räyhääjiäkin baarien lähistöllä. Sellaiset pyrin kiertämään kaukaa. Ei sitä koskaan tiedä mitä sattuu. Huumeveikkojakin olen joskus kaupungilla nähnyt.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Pahoinpitelyt

Post by Eini » Sat Dec 11, 2004 11:29 pm

Mä oon aina ollu sitä mieltä, että vain luuserit hyökkää muitten päälle. Kai niillä on joku hemmetin tarve todistella muille olevansa kovia. Sairasta.

Itse jouduin muutama vuosi sitten pahoinpitelyn kohteeksi Oulaisissa kun käskin yhtä jätkää lopettamaan ex-tyttöystävänsä hakkaamisen. Kivat korvaukset sain jälkeenpäin käräjiltä. Kai se ois parempi, et ummistas silmänsä tommosilta, mutta...

Skelethos
Member
Posts:255
Joined:Sun Nov 17, 2002 9:25 pm

ilkeilyä

Post by Skelethos » Wed Dec 15, 2004 10:39 pm

Mitenkään puolustelematta hakkaajia, täytyy sanoa, että kyllä kai siinä on perää kun sanotaan, että on ollut "huono lapsuus" jne.
Esimerkki tulee kohta.

Itseäni ei ole fyysisesti koskaan hakattu (henkisesti kyllä nuijittiin suunnilleen koko yläasteen ajan), mutta yhden välikohtauksen voisi mainita:

Vuosia sitten, kun tulin kaupasta kaverini kanssa, ostoskeskuksen ovilla kolme tyyppiä pysäyttivät meidät ja onnistuivat ajamaan nurkkaan (me kun olimme tosi pelokkaita ja heikkoja poikia.) Kaveri onnistui jotenkin livahtamaan siitä, ja lähti juoksemaan ulos. Meillä oli enemmänkin kavereita kauempana, joten ajattelin vaan pelata aikaa kunnes muita tulee paikalle. Isoin niistä kolmesta oli siinä pomona, ja muut vaan taka-alalla. Yrittivät kinuta rahaa ja mitä ikinä keksivätkään, ja uhkailivat, että turpiin tulee. Siinä kun sitä aikaa pelasin, tämä pomo-tyyppi sitten menetti hermonsa, otti rinnuksista kiinni ja töytäisi minut päin seinää. Rytinä kävi, mutta itselleni ei sattunut pahemmin. Paikalle alkoi tässä vaiheessa kerääntyä jotain sekalaisia ihmisiä, joten pahikset päättivät lähteä livohkaan. Selvisin säikähdyksellä, mutta kyllä tuo aika kauan tuntui pahalta mielessä.

Tyypit sitten tunnistettiin, olivat ryöstelleet ja kiristäneet monia yläastelaisia, ja aikanaan tuli sovittelu-tilaisuus, jossa homma saatiin kuitattua. Itse pääsin ajan kanssa yli tuosta, enkä enää kanna mitään kaunaa. Kuitenkin kerran kun se pääjehu noista tuli jossain kadulla vastaan (ilman kavereitaan), hän vaikutti tosi pelokkaalta, ja mulkoili minua epäluuloisesti. Tuli sellainen fiilis, että en se uhri minä ollutkaan, jos tuolla tyypillä menee vieläkin huonosti.

En usko koviin rangaistuksiin. Homma pitäisi aina lähteä siitä, että ihmisillä on perusasiat kunnossa, ja jos ei ole, yritetään auttaa. Tiedän, olen hippi ja jeesustelija ja kaikkea, mutta mä olenkin hyvien puolella.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: ilkeilyä

Post by Malva » Thu Dec 16, 2004 11:30 am

Skelethos wrote:En usko koviin rangaistuksiin. Homma pitäisi aina lähteä siitä, että ihmisillä on perusasiat kunnossa, ja jos ei ole, yritetään auttaa. Tiedän, olen hippi ja jeesustelija ja kaikkea, mutta mä olenkin hyvien puolella.
Samaa mieltä. Ja siksi kai yhteisöpedagogiksi opiskelen, pääsen auttamaan. Itselläni kuitenkin on kokemusta tuolta nurjaltakin puolelta.

~Malva

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Pahoinpitelyt

Post by Figaro1 » Thu Dec 16, 2004 4:28 pm

12 vuotta linnassa tekee mielisairaan ihmisen vain entistä sairaammaksi.
Ja olenkin sitä mieltä että pakkohoito on paljon parempi vaihtoehto kuin kalterihoito
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by *Elina* » Thu Dec 16, 2004 4:38 pm

Meidän koulusta oli tänään iso kuva Iltalehdessä...Otsikko oli "14-vuotias pahoinpiteli luokkakaverinsa koulussa".
Itse opiskelen siellä lukiossa,että en oikein noita yläasteelaisia tunne,mutta näin meillä joka tapauksessa :err:. Lehden mukaan uhrilta oli silmät muurautunut kiinni ja kasvot oli turvonnut ja menneet siniseksi. Tekijälle ei käynnyt mitään,kun ei toinen ollut kai sitten mitään yrittänytkään tehdä.
Ei ole helppoa olla yläasteella.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Pahoinpitelyt

Post by Eini » Thu Dec 16, 2004 5:55 pm

Kyselin eilen poliisilaitokselta lupaa kaasu(pippuri)sumuttimeen, mutta lupaa ei herunut. Ihme hommaa jos haluaa puolustaa itseään, mutta siihen ei anneta mahdollisuutta.

Gallowspole
Member
Posts:159
Joined:Wed Feb 25, 2004 6:23 pm
Location:Turku-Rauma=Mynämäki

Re: Pahoinpitelyt

Post by Gallowspole » Fri Dec 17, 2004 12:37 pm

Jaksamisia zekelle. Tuosta tosiaan tulee vanhoja muistoja mieleen, eräskin yläaste ajoilta... Tyttö tarkkiksella (ainoana naispuolisena siellä) Todisti ilmeisesti sopivansa sinne poikien seuraan ja olla saman arvoinen heidän kanssaan koska..hmm no alotetaan näin. Yksissä bileissä ihastuin erääseen vuoden vanhempaan poikaan, ilmeisesti ei ollut edes ykspuolista mutta tämä samainen tyttö sitte oli myös ihastunut tähän poikaan... mistä minä taas en tiennyt mitään. No, seuraavana koulupäivänä tyttö haki minut keskeltä koulunpihaa nutturasta kiinni pää alas ja raahas mut sinne tarkkiksen nurkalle. (ei haittaa vaikka joku hiuksista repiiki, ei tunnu missään, mutta se julkinen nöyryytys....) Sen jälkeen poijat oli kerääntynyt puoli kaareen meiän ympärille siten että minä olin seinää vasten, tämä tyttö mua vasten ja pojat sen takana. Minähän en edes käsittäny mistä oli kyse, mutta alko läimä käymään, onneks ensin avarilla (meni tunto naamasta) sen jälkeen nyrkillä useeseen otteeseen, niin että silmät vuosi sen takia kunnei naamassa ollu tuntoa. Sitte tyttö kysy että itketkö sä, ja ku sanoin että en, niin sieltä tuli taas vasenta suoraa oikeeta koukkua. Kun välitunti loppu, lähdin kävelemään pois päin, tyttö juoksi vielä perään ja potkasi persiille. Aika hassua kunnen tiennyt vielä siinäkään vaiheessa mistä oli kyse. Myöhemmin kyllä kuulin syyn.. mikä sitte oli tämä samainen poika jonka kanssa sitte jo olin.. poliisit ei sitte tehny asialle paskan vertaa, vaikka en edes kertaakaan lyönyt takaisin tai edes laittanut vastaan. ei ollu syytä.
Kuulemani mukaan myös tämän tytön elämä oli kotiolosuhteiltaan huonot.. Kuulin myös vuosia sitte toisella paikka kunnalla jutun siitä miten baarissa luokkakaverini oli tavannut tämän tytön... juttu oli ajautunut siihen että oltiin kyselty että no tunnetko sä tämän ja tämän.. no minähän sitte olin puheen aihe, ja edelleen sieltä tuli kommenttia että jos satun hänen tielleen niin turpaani saan... en pelkää, mut pelkään lasteni puolesta, kuten hän, minäkin olen kohta kolmen lapsen äiti, eikä se häntä ainakaan oo aikuistuttanut mitenkään.

User avatar
Forever
Member
Posts:112
Joined:Mon Oct 27, 2003 4:15 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by Forever » Sat Dec 18, 2004 3:31 pm

ploughman wrote:Hämeenlinna alkaa varmaan olemaan näitä todellisia perseenreikiä.
Kiitos kaupunkimme puolesta :wink:

No joo, koskaan en ite oo törmänny tämmötteisiin tapauksiin.. kaverilta oon joskus turpaan saanu :o .
Ja jos törmäisisin niin riippuen tapauksesta, mutta jos ei terä aseita tai isoa jengiä, niin menisin asiassa auttamaan. Siis turpiinsa ottajaa :wink:
Teiänhän täytyy ruveta käymään salilla, niin ei kukaan uskalla hyökätä kimppuun :P

Ainahan tässä kaupungissa tapahtuu tommosia, varsin useasti viikonlopun aikaan, jolloin porukka on jo nauttinut hieman väkeviä.

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by VariuS » Wed Dec 29, 2004 4:58 am

Kaverini kimppuun hyökkäs joku huumehörhö tuolin kanssa huoltoasemalla..

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by VariuS » Wed Dec 29, 2004 5:01 am

stratowiruz wrote:Kaverini tuli kerran ryöstetyksi ulkomaalaisten (...somaleja) toimesta
ylläri :lol:

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Pahoinpitelyt

Post by Figaro1 » Thu Dec 30, 2004 4:39 pm

Tähän on pakko lisätä eräs kylmä fakta joka ottaa ainakin minua aivoon ihan yleisesti:

Ainakin hopparit vs hevarit ja somalit vs suomalaiset "kahakoissa" on ihan nyrkkisääntönä se että jos hevari ja hoppari tapaavat toisensa, ei käy mitään. Auta armias jos hoppareita onkin 5 tai enemmän niin jo saa hevari monoa. Ja sama siis somaleissa, hehän liikkuvat aina jengeissä, ei yksi somali uskalla koskaan uhota yhdelle suomalaiselle mitään.
Mikään ei ole mielestäni niin raukkamaista kun 5-1 tappelu
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Turbonorsu
Sr. Member
Posts:406
Joined:Thu Dec 19, 2002 1:26 pm

Re: Pahoinpitelyt

Post by Turbonorsu » Sun Jan 23, 2005 7:01 pm

Joo, Oon Figaro sun kanssa ihan samaa mieltä. Ja moni muukin oli kirjottanu just siitä, että kun niitä tyyppejä on aina useampi. Mua itseäni ei oo kerran ryöstetty, mutta pari kertaa on yritetty, jolloin yleensä oon ihan yksinkertasesti joko kävelly pois tai paikantanu alueelta jonkun aikuisten ihmisten ryhmän, joille oon sit huikannu, että voisitteko auttaa. Ja sillon kun oon sattunu törmäämään johonkuhun näistä ryöstäjistä ns. yksi-yksi-tilanteessa, niin kyllä mä oon se ollut, jota siinä on pelätty, vaikka itteenikin on tilanne aina säikäyttänyt. Kerran oon joutunut tappeluun. Onneks siinä kävi niin hyvin, että niitä oli kolme, mutta mulla oli broidi mukana ja ne sitten joutu tekemään "strategisen vetäytymisen"...

Suosittelen kaikille, joita tollaset asiat huolestuttaa, jonkun itsepuolustuslajin aloittamisen. SIllon kun on itse vastuullinen ihminen, eikä käytä niitä kykyjään väärin, niin tollanen laji antaa itseluottamusta, fyysistä kuntoa ja käytännöllisen tavan puolustaa itseään. Ite harrastan nyrkkeilyä ja aikidoa, mutta en oo koskaan onneks joutunu puolustamaan itteäni niillä, kun oon yleensä selvinnyt puhumalla tollasista tilanteista.

Toisaalta, niinhän mun opettajatkin on sanoneet, että "maailman paras itsepuolustustaito on juosta 100 metriä 10 sekunnissa!

Zekelle voimia, vähän myöhään tosin...toivottavasti kaikki on jo ok teikäläisellä...

Locked