Oletko Rasisti?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
ThePKH
Sr. Member
Posts:767
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:39 am
Location:Kangaslampi, Jyväskylä, Finland
Contact:
Re: Oletko Rasisti?

Post by ThePKH » Tue Sep 07, 2004 1:08 pm

Ennakkoluuloinen voin vähän ollakin mutten mikään rasisti.

Ymmärrän kyllä että Suomen maahanmuuttajapolitiikka, kulttuurierot ja jo valmiiksi valloillaan vellovat ennakkoluulot ruokkivat ylilyöntejä sekä maahanmuuttajanuorten että "alkuperäis"-kansan keskuudessa. Skinitouhuja(tai maahanmuuttajien vastaavaa käyttäytymistä) tai muuta ennakkoluulojen aktiivista ilmaisua en silti suvaitse pätkääkään.

WeekWarrior
Jr. Member
Posts:21
Joined:Wed Sep 08, 2004 5:34 pm
Location:Finland

Re: Oletko Rasisti?

Post by WeekWarrior » Wed Sep 08, 2004 6:07 pm

En

Gallowspole
Member
Posts:159
Joined:Wed Feb 25, 2004 6:23 pm
Location:Turku-Rauma=Mynämäki

Re: Oletko Rasisti?

Post by Gallowspole » Tue Sep 21, 2004 5:43 pm

HMMMMM tiesittekö poijaat että skinheadit vastustaa natseja??? jaa ette vai. no ite kuuluin joskus sillaseen niin sanottuun natsi porukkaan (huom kylän antama nimike meidän poppoolle) itse en oikeen rasistinen ollu mutta kaikki kaverini oli siinä porukassa. Sitte sillasena kivana iltana lepsahdin erääseen marokkolaiseen namu.. ups mieheen ja se sitte jäi jahtaamaan meikäläistä, vaikka itelläni oli kiinnostus nolla. No aloin sitte olemaan nykyisen mieheni kanssa joka ite tillintallin oli sitte jossain nurkan takana kun nämä kyseiset marokkolais poijaat hakkas ja potki mut siellä ojassa.. kivaa, onneks olin sen verran tuiskeessa että ei kipuja PALJOO ollu :? ja mitä teki tämä meidän porukka?????? ei sitte helvatin helvatti yhtään mitään, naistahan saa lyödä.. ainaki mua :o kaverin raiskas mustamies.. joten ei voi ihmetellä miksi mulla on vähän jotan ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan, vaikka en täysin rasisti olekkaan. Messengerissäkin yks musta, ja ihan mukava tyyppi, pelissä yks musta, mukava vaikka skitso heh.. joten enpä yleistä, mut on mulla silti ennakkoluuloja kunnes opin tuntemaan toisen.

User avatar
ThePKH
Sr. Member
Posts:767
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:39 am
Location:Kangaslampi, Jyväskylä, Finland
Contact:

Re: Oletko Rasisti?

Post by ThePKH » Thu Sep 23, 2004 9:26 pm

Sillä ei sinäänsä ole väliä vastustavatko skinit natseja tai toisin päin kun en kummastakaan sinäänsä välitä. Ja se aito ja alkuperäinen skinikulttuurihan on täysin erilaista verrattuna nykyiseen rasismi-pelleilyyn. http://vesa.lib.helsinki.fi/cgi-bin2/ys ... skinheadit

Rekko
Jr. Member
Posts:7
Joined:Tue Oct 19, 2004 2:21 pm
Location:Turku

Re: Oletko Rasisti?

Post by Rekko » Thu Oct 21, 2004 2:08 pm

Totta mooses!
Open your blue eyes, tell me that you love me whore... (Sonata Arctica: Don't Say a Word)

I HATE TWILIGHTNING!

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Rantanen » Sat Oct 23, 2004 9:06 am

Helsingin Diakoniaopistossa, jossa käyn, näen joka päivä kymmeniä tummaihoisia ja muita eri kulttuureista tulevia miehiä ja naisia. Silti minun on jotenkin vaikea katsoa silmiin jotain afrikkalaista henkilöä. Sitä jotenkin jännittää, että mitäköhän NE minusta ajattelevat, että jos ne pitävät MINUA vähän rasistina...ei nyt siellä opistolla, mutta vaikka jossain muualla kaupungilla. Jonkinlainen jännite meidän välillämme on. Pitäis kai useammin istuutua jonkin tummaihoisen viereen bussissa niin pääsis eroon jännitteistä.


Tietenkin keskivertosuomalaisen on vaikea suhtautua erivärisiin ihmisiin. Kulttuurit ovat olleet tuhansia vuosia erillä toisistaan. Ihminen on luonnon tuote, evoluution tuote, eivätkä valkoihoiset ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin mitkään muutkaan.

Itse koin joskus lapsena syrjintää, koska perheeni muutti ulkomaille, ja koin todella olevani siellä ulkomaalainen, koska puhuin vieraalla korostuksella, ja muuta sellaista. Helppoahan sitä on sanoa että "maassa maan tavalla". Yleensä ihmisen ennakkoluulot kielivät kyseisen yksilön alhaisesta sivistystasosta.

Fire-Elk
Jr. Member
Posts:33
Joined:Sat Feb 12, 2005 1:11 pm
Location:Joensuu, Finland

Re: Oletko Rasisti?

Post by Fire-Elk » Sun Feb 20, 2005 6:47 pm

no en nyt varsinaisesti, mutta siitä en pidä jos ne tulee suomeen vaan sossupummeiks ja valittaa sitten joka asiasta. ja niistäkään en pidä jotka käy ylimielisiksi mm. keikkamme jälkeen kun kaikki olivat lähteneet paitsi meidän bändi jäi kasaamaan kamojaan tuli sinne manneja pelaamaan bilistä. no siinä oli kitaristin kitara jonka manne potkaisi nurin ja kitaristimme siitä kimmastui ja sanoi että tajuutko että nää on aika kalliita. ja eihän se manne suomee osaa ja vastas vaa jotain hombolo bombolo. opettelisivat suomee jos tänne tulevat. mutta jos niillä menee hyvin ja elävät sovussa niin se on okei.
Out of the silent planet
Dreams of desolation

mmi
Jr. Member
Posts:17
Joined:Wed Feb 09, 2005 11:26 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by mmi » Sun Feb 20, 2005 7:18 pm

Ei, rasistia minusta ei saa tekemälläkään. Jos se tekee minusta rasistin, että ajattelen näin: "hoidetaan ensin nämä kotimaan huonoissa oloissa asuvat ihmiset kuiville, ja sitten autetaan muita", niin sitten häpeillen voin tunnustaa olevani tältä osin rasisti. Ulkomaalaisia kohtaan minulle ei ole mitään negatiivista, onhan eräs tuttuni, jonka kanssa aikoinani liikuin paljon, seurustellut arabin kanssa. Lisäksi paskantaisin tavallani omaan pesään, kun hivenen (paino hivenellä) tuota romaanivertakin omissa suonissa virtaa.. En tee asiasta suurta numeroa, eikö se kyllä minusta näykkään. Onpahan vain ennakkoluulot karisseet tästä sissistä. Olen TÄYSIN suomalainen, kuten vanhempanikin. Ei vaan saa katsoa liian ylimaalisesti sitäkään tosiseikkaa, mikä vallitsee.

Locked