Karmila, puolesta ja vastaan.

Muusikot ja muusikoidenalut voivat täällä keskustella kaikesta musiikintekemiseen liittyvästä. Toki myös muutkin ovat tervetulleita mutta keskusteluaiheiden pitäisi täällä jollain tasolla liittyä musiikintekemiseen.
User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland
Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sat Mar 05, 2005 5:13 pm

SirJuzzi wrote: Tuo pitää sentään paikkansa. Kyllä nuo Karmilan miksaamiksi tunnistaa. Olkoonkin että Once, Hellfire Club ja Visions ovat sitä parasta Karmilaa. Visionsin ikä taas kuuluu sen soundista.
Oncella on mielestäni noista kolmesta miellyttävin soundi. Mutta kuten tässä jo totesimme, ovat levyt keskenään erisoundisia mutta Karmilan tassut paistavat kyllä läpi kaikista levyistä, ei sille voi mitään. Ja onhan Visionsin soundi tosiaan hieman vanhanaikaisen kuuloinen, kyllä.

SirJuzzi wrote:
Anteeksi, kuinka? Sonatan ja Kottaraisten rummut kuulostavat hitusen muovisilta, mutta noilla mainitsemillani paremmilla levyillä on kyllä varsin hyvällä mallilla tuo rumpupuoli. Kompressoria on kyllä sitten käytetty aika raskaalla kädellä, mihin syyllistä saadaan mahdollisesti kyllä hakea jostain muualta kuin miksauspöydän takaa. Valitettava, paskamainen nykytrendi.
Kompuran käyttö on tosiaan perseestä. Rumpusoundit ovat Sonatasta puhuttaessa omasta mielestä huipussaan Silencella, jolla potkua löytyy mielestäni paljon muita levyjä enemmän. Kotsan jyräsoundi taas taitaa johtua siitä että Hongiston basso on miksattu erittäin säröiseksi ja Sinkkonen taas takoo rumpuja kuin Manowarin Scott konsanaan.
SirJuzzi wrote:
Tasapaino-, tila- ja efektikatalogi kuulostaisikin sitten olevan joka levyllä varsin samankaltainen.
Veit sanat suustani. Ilmeisesti sitten on taas kerran ajateltu että pääsee vähemmällä kun heittää samat asetukset kaikkiin leyihin.

SirJuzzi wrote:
Niinhän sinä sanot, mutta aika huononlaisesti seisot sanojesi takana.
No, nytkin lähinnä kommentoin sen takia että itse kommentoit omaa postaustani.
SirJuzzi wrote:
Nyt taisit tehdä kyllä vaarantavan virheen. Jään odottamaan suurella mielenkiinnolla mitä Esa vastaa, jos hän nyt jaksaa enää edes vaivautua. Oli se mitä hyvänsä, pelkään pahasti että naurut siitä irtoaa.
Tuo oli ihan puhdasta vittuilua jonka myönnettävästi olisin voinut jättää kirjoittamatta. Mutta antaa sen nyt vaan olla siellä, faktaa kun on.
SirJuzzi wrote:
Foorumeihin ei voi uppia tiedostoja, mutta internetin servereille kylläkin. Heität ne tiedostosi sellaiselle ja sitten vaan osoitetta laudalle. On täällä osanneet muutkin niin tehdä.
Pitää katsoa jos löytyy sopiva rako jossain vaiheessa toimia.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Esa_Dreamtale » Tue Mar 08, 2005 12:59 pm

Figaro1 wrote:
SirJuzzi wrote:
Nyt taisit tehdä kyllä vaarantavan virheen. Jään odottamaan suurella mielenkiinnolla mitä Esa vastaa, jos hän nyt jaksaa enää edes vaivautua. Oli se mitä hyvänsä, pelkään pahasti että naurut siitä irtoaa.
Tuo oli ihan puhdasta vittuilua jonka myönnettävästi olisin voinut jättää kirjoittamatta. Mutta antaa sen nyt vaan olla siellä, faktaa kun on.
Mikä, mitä, missä? Häh?

Onko minulle vittuiltu ja en ole huomannut sitä...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Tue Mar 08, 2005 2:08 pm

Miten minusta tuntuu että tästä ketjusta on hävinnyt viestejä?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Mar 11, 2005 3:34 pm

"Mielestäni Mikon tekeleet kuullostavat kyllä ihan "hyviltä" mutta tosiaan, ne ovat kuin kakku: Hieman eri täytteitä mutta pohja tehdään kuitenkin aina samasta taikinasta"

Tämä sitaatti on luvallisesti lainattu eräältä muusikkotuttavaltani ja hitto vie että on hyvin sanottu. Ja en sitten tiedä mistä tämä johtuu mutta se kuitenkin kyllästyttää, minua, kuten myös ilmeisen monia muitakin.
Hiilesmaa ja Karmila miksaavat eri laitteilla eri paikoissa joten on outoa että Mikon jäljen tunnistaa Mikoksi aina mutta koskaan Hiilen kohdalla ei tule sitä tunnetta että "Hiili on tämän miksannut". Eri laitteilla eri paikoissa tarkoittaa sitä että siinä missä Hiili tosiaan käyttää eri laitteita hyödyntäen niiden eri ominaisuuksia, taikoo Mikko kaikista kamoista esiin sen itseään lähinnä muistuttavan setupin ja sen mukaisia ovat levytkin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Sat Mar 12, 2005 12:56 am

Miten ihmeessä sä jaksat..?! :roll:

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Stratosfear » Sat Mar 12, 2005 1:49 am

Jos Timo [Tolkki] luet tätä keskustelua vielä niin järjestä Figaro1:sen ja Karmilan tapaaminen. Karmila taitaa olla aika kiireinen, mutta eiköhän siltä hetki löydy. Figaro1 pääsee henkilökohtaisesti avautumaan Karmilalle niin loppuu tämä järjetön keskustelu netissä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sat Mar 12, 2005 1:25 pm

Olen jo kertaalleen sanonutkin miehelle Tavastialla mitä mieltä hänestä olen. Äijä vaan nauroi kuin imbesiili. Eli turha järkätä mitään tapaamista.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Raven » Sun Mar 13, 2005 8:19 am

Figaro1 wrote:Olen jo kertaalleen sanonutkin miehelle Tavastialla mitä mieltä hänestä olen. Äijä vaan nauroi kuin imbesiili. Eli turha järkätä mitään tapaamista.
Eli itse menit känniselle jotain kännissä sönköttämään?

Varmaan Karmilaa kiinnostaa ihan vitusti jos joku nobody tulee puskista kritisoimaan hänen työnsä jälkeä. Sama kun kävelisit kadulla jonkun rakennustyömään ohi pari kertaa ja jossain vaiheessa menisit raksaäijille sanomaan, että en oikeen pidä teidän työn laadusta.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Sun Mar 13, 2005 12:46 pm

Sinuakin tuntuu kiinnostavan kun kerran kommentoit.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Mar 17, 2005 11:12 am

Ja koska vanhaan viestiin en viitsi mitään lisätä, pistän uuden.

On aivan totta että Karmilaa ei varmaan kiinnosta yhtään mitä mieltä minä olen hänen töistään. Suomessakin kuitenkin näkee esim. levyarvosteluissa paljon sitä miten joku A.Mattila Soundi-lehdestä sanoo suurin piirtein että "ihan paska levy" jos bändi ei häntä syystä/toisesta miellytä. Varmaan bändiä itseään kiinnostaa ihan v-tusti se mitä mieltä heidän levyistä ollaan...? Lisäksi tässä maassa on sananvapaus (joka tosin tällä foorumilla kuten sanoin tuntuu olevan sillä rajoituksella että enemmistö sen sanan allekirjoittaa)

Ja koska aihe on edelleen Karmila, niin jaksan vieläkin sanoa että niin kauan kuin bändit ovat Mikon jälkeen/persoonaan tyytyväisiä, hyvä. Minua ottaa edelleen Mikossa aivoon se että jokaisen Mikon miksauksen tunnistaa sellaiseksi ensi sekunnin jälkeen, ei mikään muu. Ja se että jengi haluaisi yleensä Karmilan, ei tosiaan aina pidä paikkansa vaikka niin sanotaan. Esim. yhtäkään Moonsorrow'n tai Sentencedin levyä ei mies ole miksannut eikä muutenkaan ollut äänittämässä. En jaksa uskoa että mainitut bändit olisivat halunneet Karmilan mutta hän olisi estynyt ja sitten kumpaakin bändiä on jo kolmella levyllä peräkkäin auttanut sama mies (MS:ia Kortelainen, Senareita Hiilesmaa).

Ja minä ainakin pidän levyjen soundeista mainituilla bändeillä todella, todella paljon. Ei siksi että Mikko ei niitä ole vääntänyt vaan siksi että ne kuullostavat aivan erilaisilta kuin ne mitä Mikko on vääntänyt.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Nightwarrior
Sr. Member
Posts:576
Joined:Sat Sep 21, 2002 5:34 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Nightwarrior » Thu Mar 17, 2005 12:04 pm

Figaro1 wrote:Minua on henkilökohtaisesti harmittanut Karmilassa ensinnäkin se samankaltaisuus kaikkien miehen tekeleiden soundeissa.
Figaro1 wrote: Karmilan täyteen tungettu, mitään sanomaton ja täysin munaton soundimaailma jota mies jokaiselle "miksaukselleen" tunkee on aivan uskomattoman huonoa jälkeä.
Figaro1 wrote: Jopa niin hyvin että samankaltaiset soundit on joka levyllä. Eli Mikko osaa tehdä sen tietyn soundimaailman mutta ei joko osaa tai uskalla kokeilla mitään muuta.
Figaro1 wrote: Olen sanonut tasan tarkkaan sen että Karmila tuntuu todella olevan itserakkauden ruumiillistuma ja että hän tekee kaikki levynsä suurinpiirtein samoin asetuksin joita tuntuu pitävän "hyvänä".
Figaro1 wrote: Sanon vielä kerran että minua ei ärsytä Karmila mitenkään muuten kuin vain sen takia että äijän töistä hyvin suuri osa kuullostaa keskenään aivan liian samankaltaisilta ja se on mielestäni pidemmän päälle tylsää.
Figaro1 wrote: Kuten SirJuzziakin, minua on ottanut päähän kaikista eniten se että Jumalan kädenjäljen tunnistaa levyistä aivan ensi sekunneista, katsomatta kansivihkoon
Figaro1 wrote: Ja edelleenkään minua ei ota miehessä aivoon mikään muu kuin se että kaikki hänen miksauksensa ovat kuin hampurilaiset Mäkkärissä
Figaro1 wrote: Minä en siis edelleenkään ole sanonut Mikon miksauksia "paskaksi" vaan olen ainoastaan ollut närkästynyt siitä että kaikki kuullostavat *Enemmän tai Vähemmän SamanKaltaisilta"
Figaro1 wrote: Jos Karmila omaisi vähemmän itsekkään asenteen ja tekisi toisistaan poikkeavia soundeja eri levyille, en aukoisi päätäni hänestä ollenkaan.
Figaro1 wrote: Edelleenkään minua ei ota äijässä päähän mikään muu kuin se että hänen miksauksensa kuullostavat hyvinkin samankaltaisilta ja siitä voi vetää tiettyjä johtopäätöksiä.
Figaro1 wrote: Jos Karmila todella tekisi vähän varioidumpia soundeja eri bändeille, olisin minäkin vähemmän kriittinen häntä kohtaan.
Figaro1 wrote: Mikko tekee aina tiettyä soundia kaikille bändeille vaikka niissä pientä variaatiota onkin.
Figaro1 wrote: Vai niin. Sanon seuraavassa kertaalleen vielä muutaman asian:

Minä olen edelleenkin sitä mieltä että Karmilan miksaukset kuullostavat aivan liian samanlaisilta keskenään ja se rasittaa.
Figaro1 wrote: "Mielestäni Mikon tekeleet kuullostavat kyllä ihan "hyviltä" mutta tosiaan, ne ovat kuin kakku: Hieman eri täytteitä mutta pohja tehdään kuitenkin aina samasta taikinasta"

Tämä sitaatti on luvallisesti lainattu eräältä muusikkotuttavaltani ja hitto vie että on hyvin sanottu.
Figaro1 wrote: Ja koska aihe on edelleen Karmila, niin jaksan vieläkin sanoa että niin kauan kuin bändit ovat Mikon jälkeen/persoonaan tyytyväisiä, hyvä. Minua ottaa edelleen Mikossa aivoon se että jokaisen Mikon miksauksen tunnistaa sellaiseksi ensi sekunnin jälkeen, ei mikään muu.
Sori, mutta oli pakko :roll:

Ja en tarkoita tätä mitenkään v*ttuiluna Figaro1:lle, mutta toivon että huomaisit itsekin että pointtisi on tullut jo selväksi eikä sitä tarvitse toistaa kymmentä kertaa.
~Life has given me much - maybe taken more
but those good times were always worth waiting for
When it's time to take leave of this world
I will leave with bitterness and joy~

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Mar 17, 2005 12:06 pm

Kaikista näistä kommenteista huolimatta minulle kuitenkin auotaan vieläkin päätä sitten, siitä siis mitä mieltä Karmilasta olen...
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Nightwarrior
Sr. Member
Posts:576
Joined:Sat Sep 21, 2002 5:34 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Nightwarrior » Thu Mar 17, 2005 12:10 pm

Figaro1 wrote:Kaikista näistä kommenteista huolimatta minulle kuitenkin auotaan vieläkin päätä sitten, siitä siis mitä mieltä Karmilasta olen...
Itsehän sinä olet tuossa ylempänä kirjoittanut (pariinkin otteeseen) kaksi viestiä peräkkäin ilman, että kukaan on välissä ehtinyt mitään avautua... :roll:
~Life has given me much - maybe taken more
but those good times were always worth waiting for
When it's time to take leave of this world
I will leave with bitterness and joy~

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Mar 17, 2005 2:33 pm

Topicin Aihe Karmila, ei Figaro1
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Wellu » Thu Mar 17, 2005 3:27 pm

Figaro1 wrote:Topicin Aihe Karmila, ei Figaro1
Tee meille palvelus ja jatka tästä eteenpäin keskustelua Karmilasta yksityisviesteillä akselilla Figaro1-Figaro1.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Mar 17, 2005 3:55 pm

Wellu,

Jos tämä topic ei kiinnosta, älä lue näitä viestejä. Niin kauan kuin topic pysyy auki ja kommentoitavaa riittää, minä luen ja kommentoin aina halutessani.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Jaakko » Thu Mar 17, 2005 5:47 pm

Figaro1 wrote:Wellu,

Jos tämä topic ei kiinnosta, älä lue näitä viestejä. Niin kauan kuin topic pysyy auki ja kommentoitavaa riittää, minä luen ja kommentoin aina halutessani.
Se oli ihan okei niin kauan kun se pysy vaan naurettavana. Nyt se menee jo niin pahasti säälittävän puolelle et tulee itelleki aika ankee fiilis, en mä tästä jaksa mitään huumoria enää repiä. Hohhoijaa...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Thu Mar 17, 2005 8:59 pm

Ei junalauta sentään (tuo ei sitten ole typo)...

Mikko Santeri Karmila saa vääntää minun puolestani kelle tahansa ties minkälaista soundia kunhan soundin saava bändi on tyytyväinen.
Tietysti olisi myös toivottavaa että se soundi ei olisi niin samanlainen
kuin mitä tähä asti on ollut.

Miehen itserakas asenne on se mikä ottaa aivoon eniten. Vai onko teistä kiva jos teille palkataan tuottaja miksaajaksi tyyppi joka vittuilee suut ja silmät täyteen soittotaidostanne eikä suostu tekemään mitään muuta kuin omia korjauksiaan soundia kohtaan?

Ja samaten sapettaa se että se Mikko Santeri Karmilan soundi on joka
levyllä Mikko Santeri Karmilan soundiksi havaittava, ei mikään muu. Jos äijä on niin guru
kuin an(ne)taa(n)joka paikassa ymmärtää, niin luulisi että se kuuluisi myös hänen työskentelyssään. Toisaalta, ovathan pizzerian pizzatkin aina samaa taikinaa eri täytteillä ja tuntuu jengiin uppoavan...

EToSin tulevan levyn miksaa Mikko Santeri Karmila, muita vaihtoehtoja ei ole vaikka kovasti yrittivät muita miehiä saada homman tekemään. Ikävää sinänsä että taas menee yksi levy pilalle. Ellei sitten joku bändistä kerro mitä pitää tehdä mutta Mikko Santeri Karmilahan ei tunnetusti paljoa muita kaipaa selkänsä taakse.

Jos teillä oikeasti on useampia toisen tyypin kuin Mikko Santeri Karmilan miksaamia levyjä niin kuunnelkaa niitä läpi kunnolla. Itselläni on iso läjä niin Hiilesmaan, Kortelaisen kuin C.Bauerfeindinkin tekeleitä ja kertaakaan ei ole vielä tullut kohdalle se että "ai, se onkin miksaaja X" joka tämän on miksannut. Ja näin käy Mikko Santeri Karmilan kohdalla aina. Jos mies on "raudankova" ammattilainen, hän varmaan saa laitteista esiin muitakin kuin yhtä soundimaailmaa. Ja jos hän puolestaan taikoo ne samat soundit joka levylle kun ei muuta osaa tai muuhun viitsi aikaa haaskata, ei kyse ole siitä että niistä soundeista kuitenkin tykätään vaan ihan muusta. Nimittäin siitä että miehen rautainen ammattilaisuus riittää vain tiettyjen setuppien kanssa pelaamiseen.

Nimimerkin Jumala(ei ole muuten Yläkerran Ukkoa näkynyt aikoihin) valitseminen osoittaa joko älyvapaata huumorintajua tai sitten yksinkertaisesti kieroa luonnetta. En tiedä kummasta tässä oli Mikko Santeri Karmilan kohdalla kyse mutta vahvasti veikkaan ensimmäistä. Oma huumorintajuni on joutunut tällä laudalla monasti naurun kohteeksi mutta omasta mielestäni omaan aivan normaalin tajun sen suhteen mikä on hyvää ja mikä huonoa huumoria. Mikko Santeri Karmila olisi voinut yhtä hyvin laittaa nickikseen MaailmanAinoaOikeaHyvänSoundinTekijä koska sellaisenahan hän itseään tuntuu pitävän.

Mikko Santeri Karmilan en ole kuullut soittavan vielä yhdelläkään levyllä mutta hänen tavaramerkkinsähän on haukkua kaikki bändit huonoista soittotuloksista ja vedota omien miksaustensa onnistumista siihen miten huonosti bändi on biisit naruttanut. Noilla soittotaidoilla ja ammattilaisuudella pitäisi kyllä maailman porttien aueta joten ihmettelen mitä mies enää tekee jossain tunkkaisen Finnvoxin tiskin takana. Ei muuta kuin MikkoSanteriKarmila School of Making Music and Mixing pystyyn ja oppilaita hakemaan!
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
stonexis
Jr. Member
Posts:10
Joined:Fri Mar 18, 2005 12:15 am

Avaudumpa minäkin

Post by stonexis » Fri Mar 18, 2005 12:43 am

En jaksanut koko Karmilasessiota lukea läpi enkä viitsi ottaa kantaa moiseen, kun kuitenkin myynti sen lopulta ratkaisee, miten homma tehdään (valitettavasti). Sonatan uusimmasta albumista voisin sen sijaan jotain sanoa. Laulu on miksattu liian alas verrattuna aiempin suoritteisiin. Ääni on muuten loistava, mutta nyt se on siellä jossain studion takanurkassa. Perusdemonauhaankin on saatu parempaa lauluraitaa aikaiseksi. Sitten sieltä puuttuu imuri eli sellainen biisi, joka ei ole liian "oma juttu". Lyhyesti sanottuna: en olisi ostanut, jos olisin etukäteen kuunnellut, terveisiä vaan Karmivalle.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Fri Mar 18, 2005 1:17 am

Kuvitteletko Figaro, että kun toistat noita vammailujasi Karmilan suhteen, ihmiset lakkaisivat avautumasta niistä? Olet niin moneen kertaan mennyt itsesi munaamaan tässä topicissa, että tee meille kaikille, ja siinä ohessa itsellseikin palvelus:Ole nyt jumalauta jo vähitellen hiljaa!!! :x :x

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Mar 18, 2005 9:30 am

SirJuzzi,

Luuletko että se että oikein näin kirjoitat vihaista tekstiäsi saa minut lopettamaan?

Edellinen kirjoitukseni tyhjensi mukavasti mieltäni ja en tiedä jatkanko asiasta enää. Sen saa aika näyttää. Mutta edelleenkin tässä maassa on mielipide- ja sananvapaus.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Sleeper7135 » Fri Mar 18, 2005 9:41 am

Figaro1 wrote:SirJuzzi,
Mutta edelleenkin tässä maassa on mielipide- ja sananvapaus.
On, mutta ei se tarkoita että täytyy käyttäytyä kuin idiootti.
Figaro1 wrote:Edellinen kirjoitukseni tyhjensi mukavasti mieltäni ja en tiedä jatkanko asiasta enää. Sen saa aika näyttää.
No kaikki muut taitavat jo tietää... :roll:
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Fri Mar 18, 2005 10:46 am

Figaro1 wrote:SirJuzzi,

Luuletko että se että oikein näin kirjoitat vihaista tekstiäsi saa minut lopettamaan?
En luule. En myöskään kirjoittaessani tuon luullut tais uskonut niin tapahtuvan, mikä on hyvin valitettavaa, ihan sinuakin ajatellen.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Mar 18, 2005 11:36 am

Luepas tuo edellinen kirjoitukseni. Sen jälkeen en nähdäkseni ole sanonut mitään Karmilasta. Ja koska en ole missään luvannut että tuo jäisi viimeiseksi viestikseni tässä ketjussa, en tee sitä nytkään.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by SirJuzzi » Fri Mar 18, 2005 1:54 pm

Millä tavalla viimeinen kirjoituksesi erosi sitä edeltävistä?

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Wellu » Fri Mar 18, 2005 2:00 pm

Figaro1 wrote:Mikko Johannes Karmila saa vääntää minun puolestani kelle tahansa ties minkälaista soundia kunhan soundin saava bändi on tyytyväinen.
Tietysti olisi myös toivottavaa että se soundi ei olisi niin samanlainen
kuin mitä tähä asti on ollut.
Sananvapaudesta olet ilmeisesti kuullut puhuttavan kun sen perään huutelet. Mutta oletko koskaan kuullut puhuttavan mielipiteistä ja omasta tyylistä? Oletko ajatellut, että muut eivät välttämättä ole väärässä jos tykkäävät Mikko Karmilan tyylistä miksata levyjä? Sinä et ole oikeassa, kun sanot, että et pidä Karmilan tyylistä miksata levyjä. Minä en ole sen enempää oikeassa, jos sanon pitäväni Karmilan miksaamista levyistä. Olemme mielipiteineen ihan samalla viivalla.

Olen ihan sata varma siitä, että jos Karmila hakisi jotain toista tyyliä kerrankin jollakin levyllä ja tämä uusi tyyli kuulostaisi vaikka Kortelainen/Hiilesmaa -akselin tuotokselta, niin Figaro1 olisi täällä ensimmäisenä aukomassa siitä kuinka Karmila matkii jotain toista eikä osaa mitään.

Kuuntelin tuossa aamulla töihin tullessa pari kertaa Sentencedin The Cold White Lightin läpi, joka on käsittääkseni Hiilesmaan miksaama (olenko oikeassa Figaro1?). Ja täytyy kyllä todeta, että paikoitellen soundi on melkoista mössöä (kitaroista tai rumpujen lätkeestä ei paljon selvää saa eikä niitä eroita juurikaan toisistaan). Eipä sen puoleen, levy on helvetin kova. Sinä Figaro1 kai tykkäät siis moisesta sekametelista enemmän kuin kirkasäänisestä miksausesta a'la Karmila, kun Sentencediä muistat ihan avatarissakin?

Ja mitä tulee yleiseen keskustelun tasoon tässä threadissa, niin kerran tai pari voidaan ottaa vielä fiksuna keskusteluna, mutta jos yksi kaveri änkyttää sivutolkullla samasta asiasta samoilla kommenteilla, niin minä ainakin pidän tätä jo enemmän henk.kohtaisena missiona Karmilaa vastaan kuin että tässä fiksusti sanavapautta käyttäen arvosteltaisin jotain tuotosta ja annettaisiin siitä fiksua palautetta. Negatiivinenkin palaute on hyvää, jos se osataan esittää fiksusti. Paljon parempaa, kuin arvostelut tyyliin, että olipa hyvä levy.

Niin ja minä en lopeta tämän threadin seuraamista. Ajattelin joskus vuosi pari sitten olla kirjoittamatta tänne laudalle yhtikäs mitään. Kauan se kommentoimattomuus kestikin, mutta viikottain olen käynyt täältä figarot lukemassa. Ja tuota en ole tehnyt pelkästään laadukkaiden tekstien takia, vaan ihan huvittuneena siitä mihin suuntaan milloinkin mennään "keskusteluissa".

Figaro1 hyvä, usko minua ja lopeta tuo samasta asiasta jauhaminen. Veikkaisin, että moni täällä vain vedättää sinua tässä topikissa, kun tästä keskustelusta moni varmaan kerää hyvät naurut. Vähemmillä posteilla sinua kai voisi kutsua epäonnistuneeksi trolliksi, mutta en tiedä näillä postausmäärillä miksi tätä keskustelua sanoisi. Mietipä sitä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Mar 18, 2005 2:21 pm

Wellu wrote: Olen ihan sata varma siitä, että jos Karmila hakisi jotain toista tyyliä kerrankin jollakin levyllä ja tämä uusi tyyli kuulostaisi vaikka Kortelainen/Hiilesmaa -akselin tuotokselta, niin Figaro1 olisi täällä ensimmäisenä aukomassa siitä kuinka Karmila matkii jotain toista eikä osaa mitään.
Ja olet ihan helvetin pahasti väärässä tuossa hypoteesissasi. Jos Karmila tekisi todellakin levyn joka kuullostaa Hilen tai Ahdin levyiltä, sanoisin että jätkä on ilmeisesti monipuolistanut kaavaansa.
Wellu wrote: Kuuntelin tuossa aamulla töihin tullessa pari kertaa Sentencedin The Cold White Lightin läpi, joka on käsittääkseni Hiilesmaan miksaama (olenko oikeassa Figaro1?). Ja täytyy kyllä todeta, että paikoitellen soundi on melkoista mössöä (kitaroista tai rumpujen lätkeestä ei paljon selvää saa eikä niitä eroita juurikaan toisistaan). Eipä sen puoleen, levy on helvetin kova. Sinä Figaro1 kai tykkäät siis moisesta sekametelista enemmän kuin kirkasäänisestä miksausesta a'la Karmila, kun Sentencediä muistat ihan avatarissakin?
Hiilihän sen CWL:n miksasi. Ja salli minun nauraa jos et oikeasti erota soundeja levyllä toisistaan. Tai sitten kuuntelet paskoilla kamoilla. En pidä todellakaan mistään "sekametelistä" eikä mikään Hiilen levy siltä kuullostakaan. Karmilan miksaukset ovat tosiaan kirkasäänisiä, samalla ne ovat botnettomia, tasapaksusti ekvalisoituja, ja latteita. Jos CWL:n soundi oli mielestäni tökerö, suosittelen 69 eyesin uusinta levyä. Siinä sinulle kirkasta soundia jossa on kuitenkin esim. bassoa n 3 x enemmän kuin Mikon missään levyssä. Ja ennenkuin sinä ja SirJuzzi haukutte Amorphiksen uusimman, "pahoilla puurosoundeilla" väännetyn levyn lyttyyn, kerronpa teille sellaisen asian että se tukkohisuus oli suunniteltu osaksi levyn yleisilmettä. Ja jos avatarissani on tukkoisesti miksatun levyn kuva, niin tarkoittaako se sinusta sitä että pidän tukkoisesta soundista? Avatarini on mitä on siksi se että se on hyvän bändin hyvän levyn hyvä kuva.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by STRATOJUHA » Fri Mar 18, 2005 4:50 pm

Eipä osaa Figge lopettaa.. No eipä sit lopeta Juhakaan naureskelua sen monipuolisille kommenteille :)

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by stratowiruz » Fri Mar 18, 2005 5:59 pm

Mitäpä jos kukaan ei lopettaisi omia missioitaan, kunnes Webmaster / Moderator niin päättää, jos päättää ylipäätään sulkemalla tämän lukonkuvalla? %)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Karmila, puolesta ja vastaan.

Post by Figaro1 » Fri Mar 18, 2005 7:38 pm

stratowiruz wrote:Mitäpä jos kukaan ei lopettaisi omia missioitaan, kunnes Webmaster / Moderator niin päättää, jos päättää ylipäätään sulkemalla tämän lukonkuvalla? %)
Saahan täällä visioida :) Ja jotenkin veikkaan että jos se lukonkuva olisi tähän topiciin tulossa, se olisi tähän tullut jo.

Ja jos se tulee tämän viestin jälkeen, en ota siitä vastuuta :D
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Locked