View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
stratowiruz Sr. Member
|
|
Back to top |
|
 |
Figaro1 Sr. Member

Joined: 03 Mar 2002 Posts: 4368 Location: Olari, Espoo, Finland
|
|
Back to top |
|
 |
STRATOJUHA Member
Joined: 03 Mar 2002 Posts: 240 Location: Nurmijärvi, Finland
|
|
Back to top |
|
 |
Jaakko Sr. Member

|
|
Back to top |
|
 |
Figaro1 Sr. Member

|
|
Back to top |
|
 |
stonexis Jr. Member

|
|
Back to top |
|
 |
Wellu Member
|
|
Back to top |
|
 |
Figaro1 Sr. Member

|
|
Back to top |
|
 |
Wellu Member
|
|
Back to top |
|
 |
Figaro1 Sr. Member

|
Posted: Thu Mar 24, 2005 1:45 pm Post subject: |
|
|
Wellu wrote: |
Oletko ajatellut koskaan siltä kantilta, että ne soundit mistä sinä et satu tykkäämään on oikeasti bändin haluamia eikä Mikko Karmilan bändille yksinvaltiaanomaisesti sanelemia ja toteuttamia. |
Joo-o. Monet muusikot sanovat että Karmila kuuntelee mielellään ja tekee muutoksia aina ja heti kun vaan pyydetään. Sitten on muusikoita joiden levyjä Mikko on miksannut ja joiden mukaan homma menee niin että bändi tuo nauhat Mikolle, Mikko komentaa bändin kahville ja tuo sitten miksatun nauhan takaisin sanoen "tällainen tuli". Ja jos Mikko kuitenkin tekee kaikki bändin pyytämät muutokset, niin jää jäljelle se vaihtoehto että hän tekee miksaukset kahteen kertaan, mikä kuullostaa kovin kummalliselta. Kuten EsaDreamtale sanoi, ei ketään kiinnosta istua miksaajan selän takana kun hän tekee työtään(paitsi ainakin minua). Jos muutoksia kuitenkin pitää tehdä, ne tehdään sitten minun logiikan mukaan sen jälkeen kun ensimmäinen miksaus on tehty. Outoa tosiaan.
Nightwish haluaa käyttää Karmilaa jatkossakin ja Once loistaa soundeillaan kuin mikäkin, ihan oikeasti! Ensiferum ei voinut sietää Mikkoa kahta päivää pitempään hänen asenteensa takia. Kai se sitten on vaan elämää.
Ja Wellu tuntuu olevan niitä jotka jaksavat repiä haavoja auki joten terveisiä vielä kerran:
Mikko saa vääntää niin paljon soundia kuin haluaa, kunhan bändit ovat tyytyväisiä. Ja jos Mikon jälki ei bändiä miellytä, on Mikon syytä tehdä muutoksia. Ja jos minä en pidä Mikon töistä, minulla on siihen oikeus.
Jos et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi sanon vielä kerran:
Minua ei ota päähän Mikon levyissä se että Mikko ne miksaa. Minua ottaa niissä päähän se että jokainen levy kuullostaa enemmän tai vähemmän samankaltaiselta keskenään. Olen joskus saattanut mielipiteenä sanoa jostain Mikon miksauksesta että se kuullostaa paskalta. Mutta ei se sitä varmaan bändin mielestä tee. Meneekö jo pikkuhiljaa jakeluun?
Levyjen kuuntelusta menee koko into pois kun kaikki Mikkomixit ovat aivan samaa soundia läpi linjan. Tai no, ei nyt samaa soundia mutta niin samankaltaisia että tietystä soundimaailmasta voi jo puhua.
Ja jos Mikko heittää minulle päin naamaa räkäkännissä tietävänsä mikä on hyvä soundi, niin sehän on sitten hänen mokansa. Hyvää soundiahan ei ollut eikä ole olemassa ja Mikkohan ei tietääkseni pitänyt itseään sellaisen tekijänä.
Ja Wellu voi sitten tästä lähin pitää päänsä kiinni ja lakata inttämästä kanssani. Olen ollut jo aikoja sitten valmis lopettamaan keskustelun tästä aiheesta mutta kun koko ajan tulee näitä "mitä Mieltä Figaro olet..:" alkuisia pommeja, niin en viitsi olla niihin vastaamatta. Jos olisin, sanoisi Wellu jotain tyyliin "etkö keksikään enää mitään". Ja Wellu vaikuttaa juuri sellaiselta ihmiseltä jonka kanssa tulee toimeen hyvin niin kauan kun on samaa mieltä hänen kanssaan kaikesta ja kaikista. |
|
Back to top |
|
 |
SirJuzzi Sr. Member
|
|
Back to top |
|
 |
Figaro1 Sr. Member