Children Of Bodom

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland
Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Wed Sep 07, 2005 7:42 pm

Näkeepäs bändin Nosturissa! Keikka 1 myytiin hujauksessa täyteen mutta 2.keikalle oikeuttava lippu koreilee tuossa jääkaapin ovessa ja tekee minut oikein iloiseksi. Toivotaan että soitto soi kunnolla ja sitä vitun vittua kuulla sen vitun Laihon suusta vähän vähemmän.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Thu Sep 08, 2005 3:17 pm

julkimo wrote:Minä kuuntelisin vieläki Limp Biscitii ja eminemii jos en olisi ikinä warettanut musaa. Vähän hankalaa se on ostaa kaupasta hyvää levyy jos sitä ei ole missään kuullut.
Kirjastosta voi "warettaa" levyjä ihan laillisesti joksikin ajaksi lainaan eikä tartte maksaa mitään (jos ei mene varaamaan lainassa olevia teoksia). Hakukone on tosin ehkä hidas tälle p2p-sukupolvelle, kun levyä ei välttämättä saa heti käsiinsä kun painaa enteriä..:)

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Children Of Bodom

Post by SirJuzzi » Thu Sep 08, 2005 3:25 pm

Arvaa montako hevilevyä oli Virtain kirjastossa?

Kyllähän niitä täältä Tampereelta ihan mielellään lainailee, kun niitä on. Pikkukaupungeissa on aika hiljaista.

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Thu Sep 08, 2005 3:39 pm

SirJuzzi wrote:Arvaa montako hevilevyä oli Virtain kirjastossa?
Monta? Mutta asiallehan jokainen voi tehdä jotain.

http://www.virrat.fi/palvelut/kirjasto/aineisto.html

"Mikäli huomaat puutteita kokoelmassamme, voit jättää hankintaehdotuksen. Lomakkeita saat virkailijalta."

Eli siitä vaan antamaan palautetta mitä puuttuu. :)

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Children Of Bodom

Post by Pikkusielu » Thu Sep 08, 2005 4:06 pm

Wellu wrote:"Mikäli huomaat puutteita kokoelmassamme, voit jättää hankintaehdotuksen. Lomakkeita saat virkailijalta."
Olisipa meilläkin jotain tuollaista...

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Thu Sep 08, 2005 4:11 pm

Pikkusielu wrote:Olisipa meilläkin jotain tuollaista...
Eiköhän jokaisessa kirjastossa tässä maassa saa esittää toiveita aineistohankintojen suhteen. Eivät ne tädit ja sedät siellä tiskin takana ihan yksin omien mieltymysten mukaan aineistoja tilaa. Kumminkin toiminta rahoitetaan jokaisen veronmaksajan pussista, niin miksi heitä ei myös kuunneltaisi aineistoa tilatessa.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Children Of Bodom

Post by Jaakko » Thu Sep 08, 2005 5:12 pm

Wellu wrote:
Pikkusielu wrote:Olisipa meilläkin jotain tuollaista...
Eiköhän jokaisessa kirjastossa tässä maassa saa esittää toiveita aineistohankintojen suhteen. Eivät ne tädit ja sedät siellä tiskin takana ihan yksin omien mieltymysten mukaan aineistoja tilaa. Kumminkin toiminta rahoitetaan jokaisen veronmaksajan pussista, niin miksi heitä ei myös kuunneltaisi aineistoa tilatessa.
Jospa setä tai täti kattoo ettei tommonen huligaani oo eläessään sentin senttiä verojakaan maksanu ;)

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Children Of Bodom

Post by Pikkusielu » Thu Sep 08, 2005 5:13 pm

Pikkusielu wrote:Uutta lakia ollaan tehtailemassa...
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id17116.html

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Children Of Bodom

Post by dragee » Fri Sep 09, 2005 11:40 am

Figaro1 wrote:Aiheeseen palatakseni: Bändillä keikka Nosturissa syyskuussa. Liput 18 euroa, ei ikärajaa. Uusi levy tulee sitä ennen ja tuo keikka on levynjulkkaribileet.
Ennen sitä olet tietysti KOE mielessä imuroinut koko levyn, että voit päteä teini hevareille, että olet jo kuullut koko levyn.
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 11:44 am

Aijaa, mielenkiintoista.

Ajattelin kyllä ostaa levyn kaupasta 14.tätä kuuta ja olla pätemättä kenellekään yhtään mitään. Mielenkiintoista sinänsä että täällä tiedetään minua paremmin se mitä meinaan tehdä ja mitä en.

Ja edelleenkin: Jos se että imuroin levyjä ärsyttää niin maan perkeleesti niin whinettäkää nyt ihmeessä kaikille muillekin muutamalle miljoonalle imuttelijalle.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Children Of Bodom

Post by dragee » Fri Sep 09, 2005 11:48 am

Figaro1 wrote:Ja edelleenkin: Jos se että imuroin levyjä ärsyttää niin maan perkeleesti niin whinettäkää nyt ihmeessä kaikille muillekin muutamalle miljoonalle imuttelijalle.
Kaikki ne muut tajuavat useimmin olla kailottamatta waretuksiaan foorumeilla.

Onneksi laki on valmisteilla joten sinäkin Figaro1 joudut harkitsemaan omia waretuksiasi.

Toivon sinulle ikuista porttikieltoa jokaiseen Suomen keikkapaikkaan
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 12:02 pm

dragee wrote: Kaikki ne muut tajuavat useimmin olla kailottamatta waretuksiaan foorumeilla.
Nii eli se että waretan ei ota sinua läheskään niin paljon päähän kuin se että sanon niin tekeväni. Kunnon tekopyhää paskaa sanon minä.
dragee wrote: Onneksi laki on valmisteilla joten sinäkin Figaro1 joudut harkitsemaan omia waretuksiasi.
Oivoivoi, nyt pitäisi varmaan jo säikähtää.
dragee wrote: Toivon sinulle ikuista porttikieltoa jokaiseen Suomen keikkapaikkaan
Toivoahan saa mitä vaan. Onneksi ei ole pelkoa että toiveesi toteutuisi.
Enkä kyllä ymmärrä miksi moinen. Maksan lipun, usein lihotan ravintolaa kassaakin parillakympillä illassa ja käyttäydyn mainiosti.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Sir. Decadence » Fri Sep 09, 2005 12:36 pm

No, warettamalla levyn säästyin rahanmenetykseltä.
Bodomin taika on kadonnut aikoja sitten - ainakin meikäläisestä.
Ihan totta, en minä ainakaan halua huonoja levyjä ostaa, siksi niihin tutustuu mieluummin ensiksi.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 1:16 pm

Tässäpä syy siihen miksi minäkin waretan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Fri Sep 09, 2005 2:01 pm

Sir. Decadence wrote:No, warettamalla levyn säästyin rahanmenetykseltä.
Bodomin taika on kadonnut aikoja sitten - ainakin meikäläisestä.
Ihan totta, en minä ainakaan halua huonoja levyjä ostaa, siksi niihin tutustuu mieluummin ensiksi.
Poistitko warettamasi levyn kovalevyltä samantien kun totesit, että se on niin huono, että et sitä varmasti osta? Etkä jättänyt itsellesi millekkään tallennusformaatille kopiota levystä?

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Children Of Bodom

Post by Pikkusielu » Fri Sep 09, 2005 2:15 pm

Pikkusielu wrote:
Pikkusielu wrote:Uutta lakia ollaan tehtailemassa...
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id17116.html
Huhheijjakkaa, laki ei kuulemma mennyt läpi. No, eipä se minun elämääni olisi haitannut...

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Sir. Decadence » Fri Sep 09, 2005 2:15 pm

Wellu wrote: Poistitko warettamasi levyn kovalevyltä samantien kun totesit, että se on niin huono, että et sitä varmasti osta? Etkä jättänyt itsellesi millekkään tallennusformaatille kopiota levystä?
On se vielä tuolla koneella, jos näin kovasti kiinnostaa.
Täytyy sitä vielä vähän kuunnella, jos vaikka yllättäen aukeaisikin.
Näillä näkymin se nyt ei vaan oikein iske = en ole ostamassa. :?

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Fri Sep 09, 2005 2:24 pm

Sir. Decadence wrote:
Wellu wrote: Poistitko warettamasi levyn kovalevyltä samantien kun totesit, että se on niin huono, että et sitä varmasti osta? Etkä jättänyt itsellesi millekkään tallennusformaatille kopiota levystä?
On se vielä tuolla koneella, jos näin kovasti kiinnostaa.
Täytyy sitä vielä vähän kuunnella, jos vaikka yllättäen aukeaisikin.
Näillä näkymin se nyt ei vaan oikein iske = en ole ostamassa. :?
Kiinnostaahan se.. Koska olen aina halunnut tietää, että mihin nämä "tutustumistarkoituksessa" warettajat vetät sen rajan, että levy on oikeasti niin hyvä, että se kannattaa ostaakin, eikä vain tyytyä siihen p2p-kopioon. On hyvä perustella warettamista tutumistarkoituksella, mutta tutustumistarkoitus ei minun ymmärryksen mukaan oikein kanna enää sen yli, että levy lojuu kovalevyllä mp3ina, mutta silti ei viitsi tukea artistia ostamalla levy kaupasta. Miksei samalla tuhoa sitä iskemätöntä kuonaa sieltä kovalevyltä, kun on todennut, että että levy ei nappaa kautta kiinnosta?

Seuraavaksi varmaan väännetään kättä tuosta, että kuinka kauan levyä pitää kuunnella, että selviää "tutustumistarkoituksessa" warettajelle, että levy on niin hyvä, että se kannattaa ostaa? Päivä? Viikko? Kuukausi? 42 vuotta?

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Sir. Decadence » Fri Sep 09, 2005 2:36 pm

Wellu wrote: Miksei samalla tuhoa sitä iskemätöntä kuonaa sieltä kovalevyltä, kun on todennut, että että levy ei nappaa kautta kiinnosta?
On useita bändejä, joista pidän jossain määrin (esim. jollain on ehkä joku hyvä biisi, mutta yleisemmin se ei niin iske), mutta ne eivät ole kuitenkaan niin hyviä bändejä, että niiden levyihin viitsisi satsata.
En minä ainakaan osta albumia yhden tai kahden biisin takia.
Joten pitäisikö sitten muka olla kokonaan kuuntelematta näitä bändejä?
Monesti joku bändi on enemmällä kuuntelulla auennutkin lopulta paremmin ja olen tullut jopa ostaneeksi niiden levyn.
Mitä tähän nyt muutakaan sanoisi?
Pitäisikö nyt tuo Bodominkin uusi levy poistaa koneelta, jos se ei tahdo alkaa millään toimia?
Vaikka sitä sattuisi kuitenkin joskus kuuntelemaan, kun sillä päällä on.
Ei ole kuitenkaan varaa ostaa kaikkien niiden bändien levyjä, joista satun pitämään edes pikkuriikkisesti.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Children Of Bodom

Post by IceBreaker » Fri Sep 09, 2005 2:36 pm

Hohhoijaa, jatkakaa vaan väittelyänne mikäli haluatte, mutta kyllä täällä moderointia kaipaisi. Tässä ketjussa on varmaan viimeisistä 50 viestistä 2-3 viestiä otsikon aiheesta... :roll:

Tosin minähän en välitä Bodomista pätkääkään, joten mielenkiintoisempaa tällaista väittelyä on kyllä lukea.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Fri Sep 09, 2005 3:00 pm

Sir. Decadence wrote:
Wellu wrote: Miksei samalla tuhoa sitä iskemätöntä kuonaa sieltä kovalevyltä, kun on todennut, että että levy ei nappaa kautta kiinnosta?
On useita bändejä, joista pidän jossain määrin (esim. jollain on ehkä joku hyvä biisi, mutta yleisemmin se ei niin iske), mutta ne eivät ole kuitenkaan niin hyviä bändejä, että niiden levyihin viitsisi satsata.
En minä ainakaan osta albumia yhden tai kahden biisin takia.
Joten pitäisikö sitten muka olla kokonaan kuuntelematta näitä bändejä?
Monesti joku bändi on enemmällä kuuntelulla auennutkin lopulta paremmin ja olen tullut jopa ostaneeksi niiden levyn.
Mitä tähän nyt muutakaan sanoisi?
Pitäisikö nyt tuo Bodominkin uusi levy poistaa koneelta, jos se ei tahdo alkaa millään toimia?
Vaikka sitä sattuisi kuitenkin joskus kuuntelemaan, kun sillä päällä on.
Ei ole kuitenkaan varaa ostaa kaikkien niiden bändien levyjä, joista satun pitämään edes pikkuriikkisesti.
Kiitos. Juuri tuon halusinkin kuulla.

Ja seuraava yleistäen, ei sinulle Sir. Decadence. (Eikä kenellekään muulle henkilölle tai käyttäjälle tässä tai muussakaan foorumissa.)

Eli se siitä tutustumistarkoituksessa warettamisesta. En ole koskaan uskonutkaan, että tuo toimisi käytännössä, niin hienosti kuin sen annetaan ymmärtää. Tosin eihän tuossa mitään laitonta ole nykyisen lain mukaan. Mutta kun sitä ei kerran käytetä puhtaasti tutustumistarkoitukseen, niin on kai turhaa, sanoa warettamisen vastustajia jeesustelijoiksi, jos jeesustelee itse tutustumistarkoituksella yhtä paljon.

Päätän pohdiskeluni kysymykseen, että pitääkö kaikki aina saada? Jos pitää, niin mitäs sitten kun ei ole rahaa sitä hankkia? Nykyisen lain mukaan levyn ottaminen ilman maksamista kaupasta on varastamista, mutta saman sisällön hankkiminen netistä p2p-softilla ei ole varastamista. Hassua. Pitääkin alkaa etsiä paikkoja, josta voisin warettaa ilmaiseksi se Pioneerin 43" plasma ilmaiseksi, joka himoittaisi saada, mutta kun ei ole varaa ostaa sitä kaupasta. Voisihan tuota kokeilla miltä se näyttää kotona seinällä. Ja jos joskus alan tykkäämään ja satun olemaan sillä päällä, niin voisihan siitä maksaakin kai jotain. Mutta tämä vain siinä tapauksessa, että se todella iskee.

Pitääkö kaikki aina saada?

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Sir. Decadence » Fri Sep 09, 2005 3:12 pm

Wellu wrote:Pitääkö kaikki aina saada?
Ei.
Koneelle vaan kertyy musiikkia, koska sitä tahtoo aina tutustua uusiin bändeihin.
Jos ne eivät ole tarpeeksi hyviä, niin en koe, että haluaisin maksaa niiden levyistä.
Tuen niitä bändejä, jotka ansaitsevat todella päätyä levyhyllyyni.
Jos olisin miljonääri, niin voisin ostaa niiden loppujenkin bändien levyt, joista pidän vain pikkaisen.
Mutta kun en ole, niin on pakko tyytyä mp3-formaattiin silloin, kun niitä joskus kenties haluaakin kuunnella.
Väännetäänkö lisää tästä aiheesta? :D
(joo, tiedän, kommenttisi oli yleistäen kaikille)

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Children Of Bodom

Post by Wellu » Fri Sep 09, 2005 3:45 pm

Sir. Decadence wrote:
Wellu wrote:Pitääkö kaikki aina saada?
Ei.
Koneelle vaan kertyy musiikkia, koska sitä tahtoo aina tutustua uusiin bändeihin.
Jos ne eivät ole tarpeeksi hyviä, niin en koe, että haluaisin maksaa niiden levyistä.
Tuen niitä bändejä, jotka ansaitsevat todella päätyä levyhyllyyni.
Jos olisin miljonääri, niin voisin ostaa niiden loppujenkin bändien levyt, joista pidän vain pikkaisen.
Mutta kun en ole, niin on pakko tyytyä mp3-formaattiin silloin, kun niitä joskus kenties haluaakin kuunnella.
Väännetäänkö lisää tästä aiheesta? :D
(joo, tiedän, kommenttisi oli yleistäen kaikille)
Eiköhän tämä voida lopettaa tähän. ;)

Olet sanonut kaiken oleellisen ja olen tuhonnut kaiken tuon oleellisen. Tätä voidaan jatkaa loputtomiin ja sinä puolustelet kaikkea tuolla sinun taidolla jakaa levyt hyviin (joiden sisällön omistamisesta kannatta maksaa) ja huonoihin (joiden sisällön omistamisesta ei kannata maksaa). Eikö näin? ;)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 4:36 pm

Wellu wrote: Kiinnostaahan se.. Koska olen aina halunnut tietää, että mihin nämä "tutustumistarkoituksessa" warettajat vetät sen rajan, että levy on oikeasti niin hyvä, että se kannattaa ostaakin, eikä vain tyytyä siihen p2p-kopioon. On hyvä perustella warettamista tutumistarkoituksella, mutta tutustumistarkoitus ei minun ymmärryksen mukaan oikein kanna enää sen yli, että levy lojuu kovalevyllä mp3ina, mutta silti ei viitsi tukea artistia ostamalla levy kaupasta. Miksei samalla tuhoa sitä iskemätöntä kuonaa sieltä kovalevyltä, kun on todennut, että että levy ei nappaa kautta kiinnosta?
Jos warettamallani levyllä on kaksi hyvää biisiä ja 9 paskaa, en sitä osta.
Jos taas levyn 10:stä biisistä n.8 on todella hyviä, ostan levyn varmasti.
Ja olenpa ihan yhdenkin biisin warettamisen jälkeen ostanut eräänkin bändin 4 levyä ja 2 ep:tä. Ja kuten jo sanoinkin, jos waretan levyn joka on mielestäni silkkaa paskaa, Shift+Delete astuu kuvioon hyvin äkkiä. Näin kävi viimeksi eilen.
Wellu wrote: Seuraavaksi varmaan väännetään kättä tuosta, että kuinka kauan levyä pitää kuunnella, että selviää "tutustumistarkoituksessa" warettajelle, että levy on niin hyvä, että se kannattaa ostaa? Päivä? Viikko? Kuukausi? 42 vuotta?
Väännetään vaan. Kyllä minulle se 2 kuuntelukertaa eli n. 2 päivää riittää mainiosti. Tämän jälkeen joko ostan sen levyn tai deletoin sen. Ja kuten yleensä aina, Wellu on lopettamassa keskustelua heti kun on saanut oman mielipiteensä esille. Uskomattoman perseestä oleva asenne.
Ihan sama kuin sanoisin että "waretus on vitun jees, artisteilla on muutenkin ihan tarpeeksi rahaa joten se että minä imen jonkun Maidenin 13 levyä ei aiheuta sitä että Steve Harris näkee nälkää. Se siitä"
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Sir. Decadence » Fri Sep 09, 2005 4:45 pm

Wellu wrote:Eikö näin? ;)
Juuri näinhän se kylläkin on.
Mutta ei minulla mitään erityistaitoa ole jakaa levyjä huonoihin ja hyviin.
Totta kai kyse on ihan mielipideseikoista.
Enkä minä nyt koneellani mitään täyttä tuubaa säilyttäisikään, mutta sellaista kohtalaista matskua, mitä minä hitusen rikkaampana voisin ihan ostaakin, niin kyllä.
Ehkä sitten, kun kaikki paremmat levyt on jo hankittu, niin ostan myös ne vähän heikommatkin levyt.
Sitä paitsi ilman mahdollisuutta warettaa musiikkia, ja näin kuunnella sitä etukäteen, en varmasti omistaisi kovinkaan montaa levyä.
Että kyllä siitä "hyville" bändeille aina on hyötyä, että heidän musiikkiinsa voi perehtyä ihan ilmaiseksi.
Ainakin silloin, jos kaikki tekisivät niin kuin minä ja ostaisivat sitten kanssa levyt, jos niistä pitäisivät.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 6:46 pm

Sir. Decadence wrote: Mutta ei minulla mitään erityistaitoa ole jakaa levyjä huonoihin ja hyviin.
Totta kai kyse on ihan mielipideseikoista.
Tämä on se asenne jota olen yrittänyt koko ajan sanoa. Mutta silti jengi kirjoittaa vaan että "ihan on paska lätty" ja sanovat perään että "idioottikin tajuaa että se on mun mielipide". Kuten sanoin, paskakin on varmasti hyvää, ei miljoona kärpästä voi olla väärässä.
Sir. Decadence wrote: Enkä minä nyt koneellani mitään täyttä tuubaa säilyttäisikään, mutta sellaista kohtalaista matskua, mitä minä hitusen rikkaampana voisin ihan ostaakin, niin kyllä.
Kuin myös. Silti minulle inistään koko ajan siitä warettamisesta, olet toinen joka toimii aivan samoin kuin minä joten varaudu paskamyrskyyn kun kerran waretat anyway.
Sir. Decadence wrote: Ehkä sitten, kun kaikki paremmat levyt on jo hankittu, niin ostan myös ne vähän heikommatkin levyt.
Minä en koe mitenkään tarpeelliseksi omistaa kaikkia levyjä bändiltä x, jos osa niistä levyistä on oikeasti kuitenkin ihan tuubaa. Hyllyssäni ei ole tällä hetkellä kuin 8 bändin kaikki levyt ja niitä on yhteensä 32.
Sir. Decadence wrote: Sitä paitsi ilman mahdollisuutta warettaa musiikkia, ja näin kuunnella sitä etukäteen, en varmasti omistaisi kovinkaan montaa levyä.
Että kyllä siitä "hyville" bändeille aina on hyötyä, että heidän musiikkiinsa voi perehtyä ihan ilmaiseksi.
Nii-in! En nyt jaksa laskea kuinka monen bändin levyt olen ostanut sen jälkeen kun olen niistä warettanut osan ja toimi kuin tauti.

Ja se ruokavertaus oli sitten ihan tosi paska läppä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Children Of Bodom

Post by Janne » Fri Sep 09, 2005 6:52 pm

Figaro1 wrote:Nii eli se että waretan ei ota sinua läheskään niin paljon päähän kuin se että sanon niin tekeväni. Kunnon tekopyhää paskaa sanon minä.
Sinä täällä olet viimeinen tapaus joka voi puhua tekopyhyydestä yhtään mitään. Menee toistamiseksi mutta lue nyt seuraava ajatuksella tampio, niin menee perille.

Minä en hyväksy waretusta ja siitä kailottamista julkisilla foorumeilla teki sen sitten Sinä tai ne miljoonat muut. Samanlaista säälittävää sakkia olette kaikki.

Sinun moraalillasi voit marssia Arimaniin varastamaan levyjä ja mennä syömään ravintolaan maksamatta, ja kotimatkalla voit poiketa Stockmannille ottamaan muutaman levyn KOE-kuunteluun kotiin. Ainahan sen voi sitten palauttaa jos ei satu musiikki miellyttämään.
Tämä on tätä Figaron logiikkaa.

Kiitos Wellulle, hienoa huomata että komppaajia löytyy tässä asiassa.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Sep 09, 2005 7:49 pm

Janne wrote:Sinun moraalillasi voit marssia Arimaniin varastamaan levyjä ja mennä syömään ravintolaan maksamatta, ja kotimatkalla voit poiketa Stockmannille ottamaan muutaman levyn KOE-kuunteluun kotiin. Ainahan sen voi sitten palauttaa jos ei satu musiikki miellyttämään.
Tämä on tätä Figaron logiikkaa.

Puhut ihan paskaa. Ja jos et sattunut tietämään niin kerronpa erään asian:
Levykaupoista saa ostaa levyjä ja ne voi palauttaa jos kuitti on tallella. Kuinka monta tapausta on sellaisia että levy ei miellyttänyt ja kuinka monta sellaista että levy poltettiin itselle ja palautettiin sen jälkeen?
Ja edelleenkin seison sen mielipiteen takana että niin kauan kuin joku muu jakaa levyjä ja minä ne imutettuani joko kuuntelen sen kerran deletoin sen tai sitten ostan ko. bändin kaikki levyt en toimi väärin.
Joten pidä säkin se turpasi kiinni.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Bones » Fri Sep 09, 2005 7:55 pm

Noniin tuo Figaron mollaaminen kannattaisi jo lopettaa. Mistä sitä tietää että joku teistäkin, joka hänelle aukoo täällä päätään, lataisi itse musiikkia jatkuvasti. Foorumeillahan helppo on esittää viatonta. Itse olen sitä mieltä että rikettä ei tee lataaja, vaan jakaja. Eikä sen sitäpaitsi pitäisi teitä haitata, levy-yhtiö on sitten juttu aivan erikseen.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Strato4ever » Fri Sep 09, 2005 8:37 pm

Itse oon tehnyt päätkösen, etten osta enään koskaan yhtään albumia kuuntelematta sitä kerran läpi / dvd:tä katsomatta sitä jonkin matkaa.

Albumista se 16-19 euroa on aivan helvetin paljon rahaa, hinnassa on niin helvetisti ilmaa. DVD:stä voi hyvin maksaa tuon 24e millä hinnalla esim. www.cdon.com myy monia musadvdeitä(DVD:llä kun yleensä on ihan hitosti materiaalia), mutta tuosta kun kalliimmaksi mennään niin aika ryöstöä se on.

Tässä elämänvaiheessa vakituiset tulot on tasan 0e, joten ei paljoa kiinnosta laittaa 16-19e levyyn, joka saattaa olla ihan paska. Niin kauan kun levyjen hinnat on tätä luokkaa niin ihan satavarmasti lataan levyn eka ennen kuin ostan. Joka tästä alkaa herneitä nenään vetämään, voisi laittaa mun tilille vaikka näin alkuun pari tuhatta euroa tulevaisuuden levyostoksia varten, ettei mun tarvitse olla moraaliton paska ja ladata niitä eka netistä ja kuunnella kerran läpi ennen kuin ostan levyn.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Locked