Alkoholi ja muut päihteet

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am
Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Pikkusielu » Tue Dec 27, 2005 9:42 am

Heke wrote:Kauanko se kestää että maksa polttaa alkoholin?
Yhdessä tunnissa poistuu elimistöstä alkoholia noin yksi gramma jokaista ruumiinpainon kymmentä kilogrammaa kohti. Esim. Jos painat 80kg niin tunnissa elimistöstäsi poistuu 8 grammaa alkoholia.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Jaakko » Tue Dec 27, 2005 3:10 pm

Väkevät viinat ja keskiolut... Se on helppo vetää viinapullo tyhjään mahaan tunnissa ja sitten heilua ympäripäissään mistään mitään tajuamatta kylillä ja saada spollet kimppuunsa. Olutta ei niin helposti niin lyhyessä ajassa niin paljon pysty juomaan että promillet hetkessä heilahtais punasen puolelle. Mutta mahdollista sekin on, enkä suosittele. Viskipäissään sentään on suuruudenhullu ja todnäk tippuri hepissä herää jostain lämpimästä paikasta, oluen kanssa läträtessä suurempi vaara sammua lumihankeen ;)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Thu Dec 29, 2005 9:57 pm

Ostin tänään mäyräkoiran. Olen jo puolet siitä juonut "ihan muuten vaan" ja olo on vesiselvä. Alkaa huolestuttaa se että kalja maistuu ihan vissylle eikä edes kolise, ainoastaan kusettaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Fri Dec 30, 2005 9:41 am

Sipaisin koko twelvarin sitten eilen ja menin nukkumaan klo 5.15. Nyt olen jo jalkeilla eikä hangoverista ole tietoakaan. Huolestuttavaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by one of these guys... » Sat Dec 31, 2005 1:08 pm

kirjotan tänne sit ku pääsen muutaman vuoden elämässäni eteenpäin :roll:
stratoa aina vähän sydämessä.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Sat Dec 31, 2005 1:31 pm

Dokasin koko viime yön eikä tänään tule olemaan poikkeusta, kun on synttärit ja kaikki. On ihan sairasta ajatella että tätä kirjoittaessani en ole nukkunut ollenkaan ja kaljaa meni taas korin verran eilisestä laskien.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by IceBreaker » Sat Dec 31, 2005 1:37 pm

Tänään on kyllä tarkoituksena juhlistaa vuoden vaihtumista jonkinasteisella määrällä ilolientä. Joten huomenna voin kenties sitten kertoa vähän tarkemmin tässä ketjussa. :wink: Mutta varmaa kyllä on, ettei nyt sentään kaatokuntoon, niin ei olekaan käynyt viimeksi kuin loppukesällä ja varmaan kork. 3 kertaa päättyvän vuoden aikana. :)
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Sat Dec 31, 2005 2:28 pm

Illalla Nosturiin. Ja tätä kirjoittaessa on massussa jo 8 kaljaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by SirJuzzi » Sat Dec 31, 2005 5:54 pm

Eilen maistelin pikkuisen, en edes mitenkään paljoa, ja sitten vikisin tänään pitkän aikaa sängyssä krapuloissani. Käsittämätöntä. Pitäisi vissiin vetää aina täysi sarja, koska siitä joko ei tule krapulaa, tai sitten kun se tulee, niin on ainakin joku selvä syy sille.
Play the violent strings of my symphony.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Rantanen » Sat Dec 31, 2005 6:02 pm

Figaro1 wrote:Sipaisin koko twelvarin sitten eilen ja menin nukkumaan klo 5.15. Nyt olen jo jalkeilla eikä hangoverista ole tietoakaan. Huolestuttavaa.
Leppävaaran A-klinikalla on esimerkiksi Aamuryhmä oliko se nyt klo 9.00 tai 9,30, mut musta tuntuu että molemmilla olisi aihetta muuttaa oman elämän suuntaa ja päihteiden käytön lopettaminen olisi aiheellista... Usko mua, ei se kannata. Mieti nyt jotain lintuja tai pingviinejä tai itikoita...ne kaikki tietää mitä ne tekee eikä niillä ole aikaa ruveta tuskailemaan kohtaloitaan saati sitten dokaamaan...ne vaan elää, hengittää, syö, kakkii ja lisääntyy.

MetalWarrior
Sr. Member
Posts:615
Joined:Wed Mar 06, 2002 11:27 pm

YAMI!!

Post by MetalWarrior » Sat Dec 31, 2005 7:49 pm

Tänään juotu bissee,Baileys'iä ja kohta samppanjaa.Hyvää uutta vuotta!
Figaro1,Nosturissa nähdään sitten!!!
Stripes Of The Tiger Don't Wash Away...

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Curry » Sun Jan 01, 2006 4:31 am

Uusivuosi täysin selvinpäin, uskomatonta mutta totta.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Sun Jan 01, 2006 12:46 pm

Nosturissa tuli juotua se 10 tuoppia illan aikana, tosin pidin varani ja pidin breikkejä tuopposten välillä. Ei ollut mitään ongelmaa.

MetalWarrior, ei taidettu nähdä kuitenkaan vaikka tuttuja tulikin vastaan :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by IceBreaker » Mon Jan 02, 2006 1:27 am

IceBreaker wrote:Tänään on kyllä tarkoituksena juhlistaa vuoden vaihtumista jonkinasteisella määrällä ilolientä. Joten huomenna voin kenties sitten kertoa vähän tarkemmin tässä ketjussa. :wink: Mutta varmaa kyllä on, ettei nyt sentään kaatokuntoon
Just joo, miten kävikään. Olin täysin kaatokunnossa jossakin viiden aikaan aamulla ja koko päivän on ollut uskomattoman kova kankkunen, että juuri ja juuri edes on päässyt sängystä ylös. Yksi mattokin sai maistaa laattaa. :? Olikin tosi kannattavaa... :pissed4:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Heke » Mon Jan 02, 2006 3:03 pm

SirJuzzi wrote:¨Käsittämätöntä. Pitäisi vissiin vetää aina täysi sarja, koska siitä joko ei tule krapulaa, tai sitten kun se tulee, niin on ainakin joku selvä syy sille.
Tuon minä allekirjoitan! :D nim.kokemusta on :lol:
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Bones » Mon Jan 09, 2006 10:02 pm

Tänään tein sen päätöksen että näihin keuhkoihin en enää kisko tupakansavua. Toivottakaa onnea yritykselle vaikken vielä usko että se tulisi olemaan niin vaikeaa kuin sanotaan :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by IceBreaker » Mon Jan 09, 2006 10:23 pm

Joo, onnea Bonesille yritykseen olla savuton. Ihan hyvin päätöksesi voi pitää, toivotaan parasta! :)
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Kain´s seventh son
Sr. Member
Posts:1376
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:48 pm
Location:Ruovesi, Finland
Contact:

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Kain´s seventh son » Mon Jan 09, 2006 10:41 pm

Bones wrote:Tänään tein sen päätöksen että näihin keuhkoihin en enää kisko tupakansavua. Toivottakaa onnea yritykselle vaikken vielä usko että se tulisi olemaan niin vaikeaa kuin sanotaan :)
Todellakin :) onne yritykselle, se menee hyvin, kunhan et ajattele koko asiaa, ja jos himo käy liian suureksi, lähdet vaikka muutaman kilsan lenkille :)
"Even if I walk through all the circles of hell for you, you wouldn't even piss on me. But it's too late, it's too late my dear.
Because I'm already there!"

Protection-Perkele of Stratoforum

The Ruckus Brigade

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by dragee » Tue Jan 10, 2006 10:52 am

Minä en kaljan kanssa enkä viinan kanssa läträä, ne ajat on auttamattomasti ohi. Minusta tuli absolutisti, kun tuo kuningas alkoholi ei sovi minulle.
Rajatapaus.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by SirJuzzi » Tue Jan 10, 2006 12:26 pm

Annas kun arvaan: Se aiheuttaa sinulle mustia silmiä, katkenneita hampaita ja verenhukkaa?
Play the violent strings of my symphony.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by dragee » Tue Jan 10, 2006 1:24 pm

SirJuzzi wrote:Annas kun arvaan: Se aiheuttaa sinulle mustia silmiä, katkenneita hampaita ja verenhukkaa?
Arvaus meni täysin pieleen arvon Sir Juzzi :P

Yritä uudelleen.

Ja sitäpaitsi mun ei tarvitse alentua juoppojen tasolle, kyllähän nyt taso pitää säilyttää.
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Tue Jan 10, 2006 3:20 pm

Tuli vaan drageen postauksesta mieleen sellaiset pellet jotka joko ovat juomatta tai vetävät perseet. Eli käsite "pari kaljaa illan aikana" on tuntematon. Tällä hetkellä ei tulisi mieleenkään vetäistä perseitä kun on flunssaa ja kaikkea mutta aivan varmasti aion tänä iltana juoda leffan kanssa ne kaksi tölkkiä jotka tuossa jääkapissa köllöttelevät. Vaikka onkin nuhaa, niin tiedän että kaksi pulloa ei sitä pahenna ainakaan.

Joillekin ihmisille ei alkoholi tosiaan sovi: Toisilla se aiheuttaa väkivaltaisuutta tai ääliöyttä muuten vaan, toiset osaavat käyttäytyä mutta saavat kankkusen jo kahdesta siideristä illassa. Kummankin tyypin edustajia tunnen. Ja itse en edusta kumpaakaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Bones » Tue Jan 10, 2006 4:14 pm

vaikuttaa siltä että dragee veti herneen nenäänsä.. minusta SirJuzzin kommentti oli ennemminkin puhdasta huumoria
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Heke » Tue Jan 10, 2006 6:49 pm

Kaveri sai jonkun päähänpiston ja lopetti tupakanpolton tänään... En usko että onnnistuu, mutta mikä ettei,. Kyllähän se hyvä päätös on, mutta en osaa kuvitella ainakaan itseäni sillai etten polttais... Mun nuppi ei sitä kestä! Alkoholin päätin joulun aikaan jättää vähemmälle ja onnistuin siinä, mut sain tyttöystäväni niilläkin parilla kertaa kahta kauheammin suuttuneeksi! :D Ei se ikinä ole juomisesta valittanut mut nyt kävi niin pahemman kerran ja päätin jättää alkoholin toistaseksi kokonaan pois ihan vaan suhteemme takia... Hmm, Viel kyl ois yks vinkkupullo tuolla :wink: ...
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by ozzie » Thu Jan 12, 2006 2:34 pm

Figaro1 wrote:Joillekin ihmisille ei alkoholi tosiaan sovi: Toisilla se aiheuttaa väkivaltaisuutta tai ääliöyttä muuten vaan, toiset osaavat käyttäytyä mutta saavat kankkusen jo kahdesta siideristä illassa. Kummankin tyypin edustajia tunnen. Ja itse en edusta kumpaakaan.
Minä taas tunnen sellaisen kaverin jolle alkoholi ei todellakaan käy, jo kaljapullollista pienempi määrä tekee kipeäksi. Maksa ei polta alkoholia tai jotain sinnepäin.

Tuli muuten pitkästä aikaa eilen juotua oikein kunnolla kun oltiin laivalla seminaarissa. Ei kuitenkaan mitään änkyräkännejä, olin ihan juttelukunnossa loppuun asti, eli noin puoli viiteen aamulla. Tosin ne neljä viimehetken Hotshottia olivat lievä ylilyönti, mutta minkäs teet kun tarjottiin :P

Nyt on sitten etäisesti kankkusta muistuttava olotila. Huimaa ja sydän tykyttää.
Näinhän se on...

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by dragee » Fri Jan 13, 2006 1:48 pm

Bones wrote:vaikuttaa siltä että dragee veti herneen nenäänsä.. minusta SirJuzzin kommentti oli ennemminkin puhdasta huumoria
Pakko myöntää, että vedin. Mutta tosiaan alkomahooli ei sovi minulle missään muodossa.

A/ Kalja maksaa liian paljon ja väkevämmät vielä enemmän.

B/Oikeasti ennemuinoin kun vielä join alkoa niin mihinkään 55 päivän putkeen onneksi en pystynyt vaan se jäi yhteen iltaan, oli sen verran kova kanuuna ja breikkiä tuli sitten taas puoleksi vuodeksi.

C/nyt olen ollut juomatta noin vuoden, eli mun uudenvuoden lupaus Tipaton Tammikuu 2005 on venynyt

D/ Kalja ja Viina ovat oikeasti helvetin pahanmakuista nestettä.

Alkoholin kanssa olen tosikko ja hyvä niin
Rajatapaus.

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Janne » Fri Jan 13, 2006 2:34 pm

Toisekseen tämänkin topikki on joillekkin ainoastaan egon buustausta. Varsinkin nuoremmille. Onhan näitä kännitopikkeja ollut täällä aikaisemminkin. Kai sitä sitten itse on kasvanut aikuisemmaksi. Se on lapsellista tulla foorumille kuuluttamaan kuinka monta bisseä sitä juotiin ja kuinka lärveissä sitä ollaan oltu ja suitsutellaan että "vittu ei ole muuten minkäänlaista darraa päällä". Alkoholi on viisasten juoma... joopa joo.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Figaro1 » Fri Jan 13, 2006 2:37 pm

Jos Alkoholi on tosiaan viisasten juoma niin miksi se tuhoaa aivosoluja?

Jannen kanssa olen tällä kertaa täysin samaa mieltä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by dragee » Fri Jan 13, 2006 3:12 pm

Ja minä.
Rajatapaus.

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Alkoholi ja muut päihteet

Post by Piiuska » Fri Jan 13, 2006 10:24 pm

Figaro1 wrote:Jos Alkoholi on tosiaan viisasten juoma niin miksi se tuhoaa aivosoluja?
Se on viisasten juoma kun toiset eivät osaa hallita sen käyttöä. Se ei tuhoa aivosoluja jos sitä sitten osaa käyttää niin kuin muinoin oli tarkoitus.
Live for now, like there's no tomorrow.

Locked