Children Of Bodom

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:
Re: Children Of Bodom

Post by StratoPummi » Thu Feb 09, 2006 9:38 am

Kaikista hauskinta on, että Laiho jättää viimeiset venytykset aina pois ja korvaa sen vingauttamalla kitaraansa ja aloittamalla soolonsa heti perään.

:P
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Children Of Bodom

Post by Cinda » Thu Feb 09, 2006 9:52 am

Minä en voi katsoa Bodomia livenä, kun ärsyttää se ettei Laiho osaa koskaan sanoja oikein, no Hate Me!:n veti ihan hyvin ja joitain muitakin. Itse osaan kaikkien biisien sanat ja uskon kyllä etteivät ne merkkaa monillekaan Bodom-faneille yhtään mitään, mutta minä en pidä siitä ettei artisti muista edes itse kirjoittamiaan sanoituksia, joita on kuitenkin esittänyt jo monen monituista vuotta.
Don't ask who's to blame, I don't know.

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Curry » Thu Feb 09, 2006 10:34 am

Wirmenin kosketinsoolot on perseestä, Alexi on onneton sanoittaja ja vielä huonompi laulaja, Raatikainen potkii tuplia väärin joskus valivali jne... Niinjoo, Lars ja Hammett on kans perseestä. Mutta. Mitä väliä, jos nauttii näkemästään ja kuulemastaan?

Eilen olin katsomassa Bodomia ja vietin yhden elämäni hauskimmista illoista. Kun pääsee katsomaan lähes eturivistä monivuotisen suosikkibändinsä ja melkeinpä omat idolinsa, kyllä siinä kaikki muu on erittäin toissijaista. Bodom on niin huikea keikkabändi, ettei suurin osa muista bändeistä pääse edes lähelle. Laihon lavakarisma ja esiintymistaito on niin uskomatonta katsottavaa, siinä on mies joka nauttii joka solullaan soittamisesta ja esiintymisestä. Kun tähän vielä lisätään Jaskan hieno suoritus -täysi setti rumpusooloineen, vaikka mies katkaisi viime viikolla kylkiluunsa-, ilta oli lähes täydellinen. Aivan huikea olo.

(Olkoonkin että törmäsin keikalla vahingossa erääseen exääni, muttei onneksi kattonut pahalla ja antoi jopa viinaakin :lol: :lol: )

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Children Of Bodom

Post by SirJuzzi » Thu Feb 09, 2006 4:46 pm

Se nyt on aika ymmärrettävää että rähinälaulajien ääni ei kestä loputtomiin. Harvassa on semmoiset örisijät, joilla oikeasti on niin rautainen tekniikka ettei ääni siitä kurnutuksesta kärsi. Varsinkin kun Laiho ei edes örise, vaan huutaa. Puhtaasti laulavissa bändeissä haittaa paljon enemmän, jos laulajan ääni ei pysy kasassa, se kun kuulostaa yleensä todella pahalta. Tai sitten harmittaa, kun se levyllä niin hieno melodia vedetään toisella tavalla, joka ei kuulosta yhtään miltään, kun se on studiossa vedetty niin äärirajoilla että livenä ei auta yrittääkään samaa.

Mitä taas sanoituksiin tulee, niin ne tuskin ovat edes Laihon itsensä mielestä kovin olennainen juttu. Yleensäkin bändeille, joille sanoma ja meininki on tärkeämpää kuin kirjoitettujen sanoitusten eksakti toistaminen, on ihan tavallista että laulaja vetää välillä eri teksteillä kuin levyllä. Plus että siinä vaiheessa, kun alkaa laulaminen käydä koville, jättää mielellään rytmin tai melodian kannalta epäolennaisempia sanoja laulamatta.
Play the violent strings of my symphony.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Children Of Bodom

Post by dragee » Thu Feb 09, 2006 9:04 pm

Sir Juzzi on siinä mielessä oikeassa koska ainakin debyytistä - Follow the Reaper:iin cd bookletissa ei ollut jokaisen biisin sanoja...

Ja Alexi on jossain haastattelussa sanonut, että sanat ei ole todellakaan tärekitä vaan karjunta ja huuto on tavallaan instrumentti siinä missä melodiatkin.
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Thu Feb 09, 2006 9:44 pm

Itsekin ihmettelen tuota että vain osassa biisejä on sanat levyjen kansissa. Mutta esim. www.darklyrics.com sivulta löytyy kaikkien biisien sanat ja se mitä olen kuunnellut levyjä, niin nuo "skriptit" ovat kyllä oikein.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by StratoPummi » Thu Feb 09, 2006 11:32 pm

Darklyricsin lyriikat on kirjattu ylös korvakuulolta. Siis ne, joita ei ole kansilehtisissä.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Feb 10, 2006 12:13 am

Ok. On vaan jotenkin hassua että kun kerran biiseissä sanat on, niitä ei ole painettu. Ellei sitten kyseessä ole jotkut ihan diibadaaba-inspiraatio-tekstit. Ei niistä kuitenkaan saa mitään selvää :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Children Of Bodom

Post by Cinda » Fri Feb 10, 2006 9:56 am

Saahan niistä selvää kun oikein keskittyy kuuntelemaan :)
Ja totta on se että se örinä-ärinä siinä on Laihon mielestä se tärkein osuus, mutta omaan korvaani se ottaa pahasti, kun huomaan että Laiho vaan örisee jotain joka ei tarkoita mitään.
Don't ask who's to blame, I don't know.

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Children Of Bodom

Post by Janne » Fri Feb 10, 2006 11:12 am

SirJuzzi wrote:Yksi asia kävi läpi keikan hermoille toden teolla, nimittäin Janne Warmanin soolot. Aivan tolkutonta paskaa.
Totta, ja kun soundi on sitä pikku-casio luokkaa niin Ukkon Nooakin kuulostaa paremmalta. Toisaalta meikäläisen kiinnostus Bodomin penskojen musiikkia kohtaan lopahti täysin Hatebreederin jälkeen ja kun tuota Ylen keikkaa katsoi ja uudempia biisejä kuunteli niin en yhtään ihmettele moista.

Edit:
ja ennen kuin joku tampio alkaa ihmettelemään ja lässyttämään niin tiedoksi:
minä en ole Janne Wirman.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Children Of Bodom

Post by dragee » Fri Feb 10, 2006 11:37 am

90:tä prossaa cob:in kappaleista on kaavamaisia

intro
säkeistö
kerto
säkeistö
kerto
skitta soolo
casio soolo
säkeistö
kerto
outro
loppu luikutukset

siinä se oli...Hatebreeder oli aikoinaan maailman paras levy nyt nämä Tsildren of Podom:it tekevät hissimusiikkia ainakin minun korville

Hissimusiikki=Paskaa musaa joka menee oikeasta korvasta vasemmansta korvasta ulos, ja päähän ei jää soimaan juuri kuultu kappale.

Hyvin huomasi Sunnuntaina tv:ssä mitkä ne kunkkubiisit oli Childrenin keikalla.
Rajatapaus.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Children Of Bodom

Post by dragee » Fri Feb 10, 2006 11:57 am

Figaro1 wrote:Ok. On vaan jotenkin hassua että kun kerran biiseissä sanat on, niitä ei ole painettu. Ellei sitten kyseessä ole jotkut ihan diibadaaba-inspiraatio-tekstit. Ei niistä kuitenkaan saa mitään selvää :)
Älä.
:P :twisted:
Rajatapaus.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Children Of Bodom

Post by SirJuzzi » Fri Feb 10, 2006 3:17 pm

dragee wrote:90:tä prossaa cob:in kappaleista on kaavamaisia

intro
säkeistö
kerto
säkeistö
kerto
skitta soolo
casio soolo
säkeistö
kerto
outro
loppu luikutukset
Sama häiritsee ainakin minua huomattavasti enemmän yhtyeessä nimeltä Stratovarius. :roll: (Tarkoitus ei ollut sitten provosoida.)

Itselleni uudempi, thrashimpi Bodom iskee paremmin. Hatebreederin tilulilupahistelu taas ei iske lainkaan. Mielipiteitä on siis kumpaakin suuntaan.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
*Black-girl*
Jr. Member
Posts:28
Joined:Sat Feb 04, 2006 2:27 pm
Location:Maaninka

Re: Children Of Bodom

Post by *Black-girl* » Fri Feb 10, 2006 6:10 pm

Mä en oo koskaan nähny Bodomii livenä!
Toivottavasti ens kesänä pääsisin jonnekki festareille missä COB soittas! :)
I'm still there everywhere, I'm the dust in the wind.
I'm the star in the northern sky. I never stayed anywhere
I'm the wind in the trees, would you wait for me forever?

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Children Of Bodom

Post by IceBreaker » Fri Feb 10, 2006 7:21 pm

SirJuzzi wrote: Sama häiritsee ainakin minua huomattavasti enemmän yhtyeessä nimeltä Stratovarius. :roll: (Tarkoitus ei ollut sitten provosoida.)
Niin minustakin, ja aiheesta. Vaikka kuitenkin pidän Stratojen kohdalla siitä. :wink:

Hissimusiikkia edustaa minulle ei niinkään CoB, mutta esimerkiksi Thunderstone. Noin esim.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Feb 10, 2006 8:40 pm

IceBreaker wrote: Niin minustakin, ja aiheesta. Vaikka kuitenkin pidän Stratojen kohdalla siitä. :wink:

Hissimusiikkia edustaa minulle ei niinkään CoB, mutta esimerkiksi Thunderstone. Noin esim.

Kyllähän se totta on että Destinystä Elementsiin asti tuo mainittu kaava on liikaa esillä. Itsehän tästä sanoinkin aikoja sitten.

Ja TS on todellakin ihan hissimusiikkia, tehty jo miljoona valovuotta ennen heitäkin ja vieläpä paljon monipuolisemmin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Malys » Sat Feb 11, 2006 8:38 pm

Olihan tuo eilen hyvä keikka, vaikkakaan ei vieläkään voita Tavastia 2004-keikkaa. Ekaa kertaa mä Bodomit näin läheltä näin. :P Warmen näytti läpi keikan melkoisen vittuuntuneelta, mikä lie miestä ottanut päähän. Yrmy. Mutta Raatikaiselle täytyy nostaa hattua, veti keikan helvetin hyvin, vaikka pari kylkiluuta murtuneena.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Sun Feb 12, 2006 1:23 pm

Oli kyllä hiton hieno keikka (taas jälleen kerran). Ei voi valittaa oikeastaan mistään. Tuttuja tuli myös taas kerran nähtyä, mainitaan Sentimentin veljekset Huovinen, Jari Kainulainen, ja Nino Laurenne jonka kanssa oli aika tyhjentävät keskustelut.

Löysin itselleni Tavastian perältä oikein hyvän paikan josta näki hyvin, ja oli tilaa. Ja lämppäreistä sen verran että kumpikin oli n. 20 kertaa parempi kuin odotin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by ElDiablo » Mon Feb 13, 2006 8:42 pm

Kuvia Tavastialta tuolla: http://www.metalscope.net
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Pentelesh » Mon Feb 13, 2006 9:10 pm

Malys wrote:Olihan tuo eilen hyvä keikka, vaikkakaan ei vieläkään voita Tavastia 2004-keikkaa. Ekaa kertaa mä Bodomit näin läheltä näin. :P Warmen näytti läpi keikan melkoisen vittuuntuneelta, mikä lie miestä ottanut päähän. Yrmy. Mutta Raatikaiselle täytyy nostaa hattua, veti keikan helvetin hyvin, vaikka pari kylkiluuta murtuneena.
On ollut pahassa flunssassa muutaman viikon. Näin Aleksi paljasteli tavalla. Kävihän Janne setin aikana pari kertaa lavasteiden takana niistämässä.

Mutta voi Jeeves, että One Man Army oli kova. Ihan täyttä tulitusta \m/

Metal!

User avatar
Heke
Member
Posts:123
Joined:Sat Jun 14, 2003 9:14 pm
Location:Suomi Finland prkl,

Re: Children Of Bodom

Post by Heke » Sat Feb 25, 2006 2:33 pm

StratoPummi wrote:Darklyricsin lyriikat on kirjattu ylös korvakuulolta. Siis ne, joita ei ole kansilehtisissä.
Joo, niin oon huomannut. Stratonkin biiseissä on virheitä siellä
Ystäviä tulee ja menee, Vihamiehiä kertyy...

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: Children Of Bodom

Post by StratoFactor » Wed Mar 08, 2006 12:38 pm

Niin noh, Bodomissa ei kovin ole järkeä, mutta se on se fiilis millä sitä vetää, mullakin soi Bodomi parhaillaan. Jotenkin oli kuitenkin Laihon Guitar Worldissa esiintyminen vähän...Odottamatonta. Laiho oli itsekkin vissiin vähän,"Siis mitävittua? Guitar Worldiin?" Ne saundit on aika erkkejä nissä, mutta ne "Casio"-soundit sopii ainakin mun mielestä siihen. Tai noh, mistä minä mitään tietäisin, minähän olen vain basisti ja basisteilta ei kysytä.
Aina ei pysty

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Children Of Bodom

Post by SirJuzzi » Wed Mar 08, 2006 8:49 pm

Kuulinpa eilen Bestbreeder-kokoelmalla (ainakin, ID3-tagin mukaan) majailevan Billy Idol-coverin, Rebel Yell-biisistä. Veto oli sinänsä erittäin epätavallinen Bodom-veto, että Laiho lauloi sillä puhtaasti. Siis ihan puhtaasti-puhtaasti, eikä sillä Warmenistä tutulla semi-rääynnällä. Muistan Allun eräässä Sinergy-haastattelussa sanoneen, että hänen puhdasta lauluaan ei tulla IKINÄ kuulemaan missään, kun Kim Goss kehui Alexilla olevan hyvä ääni. Kyseisen biisin perusteella olen samaa mieltä Kimberlyn kanssa, Laiholla on suht persoonallinen ja hyvän kuuloinen lauluääni. Toivottavasti Allun puhdasta laulua kuullaan tulevaisuudessa enemmänkin. :) Ja olihan se coveri muutenkin ihan toimiva. Koska lie nauhoitettu?
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Tulenkantaja
Member
Posts:53
Joined:Thu Sep 01, 2005 5:35 pm
Location:the City of Angels
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Tulenkantaja » Thu Mar 09, 2006 1:36 pm

SirJuzzi wrote:Veto oli sinänsä erittäin epätavallinen Bodom-veto, että Laiho lauloi sillä puhtaasti. Siis ihan puhtaasti-puhtaasti, eikä sillä Warmenistä tutulla semi-rääynnällä.
Wau, tuon tahdon kuulla. En kyllä osaa kuvitella Laihon laulavan puhtaasti.
Olisihan sekin tietysti tapa yllättää, nyt kun Britney Spearsin biisitäkin oli tehty se versio.
...the Virus in your heart

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Fri Mar 10, 2006 7:57 am

SirJuzzi wrote: Ja olihan se coveri muutenkin ihan toimiva. Koska lie nauhoitettu?
Rebel Yell narutettiin 2003 ainoastaan Japanilaista bestoff-kokista varten.
Eikä sitä millään sinkullakaan siis ole Suomessa julkaistu.

Ramonesin Somebody put something in my drink-coverissa kuullaan myös Laihon semi-puhdasta laulua koko veisun läpi ja kivalta kuullostaa.
Tämä veisu löytyy siis You're better off dead-sinkun perspuolelta.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Sat Oct 14, 2006 12:27 pm

Kuka osti uuden dvd:n? Itse hankin sen eilen ja pakko sanoa ettei voi valittaa mistään. Extrat nyt ovat vähän mitä ovat, mutta itse keikka on parhautta alusta loppuun. Miksauskin on hoidettu hienosti, se tietty "räkäisyys" on tallella, mikä on vain ja ainoastaan plussaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Tulikaarme
Member
Posts:106
Joined:Wed Jan 11, 2006 7:41 pm
Location:Lappajärvi, Pohjanmaa.

Re: Children Of Bodom

Post by Tulikaarme » Sat Oct 14, 2006 5:43 pm

Dvd on meikäläisellä ostoslistan kärjessä, mutta koska tuli vannottua, että ostan sen vasta syntymäpäiväni aikoihin, ei ole tuota vielä tullut hankittua (minä kun elin pitkään siinä uskossa, että julkaisupäivä on 18.10... :roll:). Etukäteen tuli vahingossa luettua pari arvostelua, ja ihan hyvältä tuo vaikuttaa ainakin niiden perusteella. 19. päivää odotellessa... :P

User avatar
Tulenkantaja
Member
Posts:53
Joined:Thu Sep 01, 2005 5:35 pm
Location:the City of Angels
Contact:

Re: Children Of Bodom

Post by Tulenkantaja » Wed Nov 15, 2006 6:10 pm

Kyllähän tuon dvd:n sitten menin ja hankin ja totesin, että kyllä se on ihan loistava dokumentti tuon bändin menosta. Tosin sitä oli hiukan hankalampi katsella omasta näkökulmasta kun fanfiction -toverini olivat juuri hetkeä ennen katseluani hehkuttaneet kaikkia muita hiukan asian vierestä meneviä seikkoja, jotka sitten häiritsivät omaa keskittymistäni. Hiukan vain. Jotenkin minusta tuntuu siltä, että on paras katsoa se dvd uudelleen... :roll:

Keikka oli kyllä parhautta, kuten Figarokin tuolla jo sanoi. Kyllä, tunnelma välittyi sohvalle saakka eikä jättänyt ainakaan minua kylmäksi.
...the Virus in your heart

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Children Of Bodom

Post by Figaro1 » Wed Nov 15, 2006 7:44 pm

Dvd:n dokkari oli vaan aika kummallisesti suunniteltu. Hatebreederin teosta kertomisen jälkeen tuli "Enter Roope-osio" joten kahden seuraavan levyn tekemisestä ennen Roopea ei mainittu mitään.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Children Of Bodom

Post by SirJuzzi » Wed Nov 15, 2006 7:56 pm

DVD on keikan puolelta jotakuinkin nähtynä, täytynee ostaa se itsellekin sitten kun rahatilanne sallii. Vaikka monet ovat bashanneet soiton laimeutta ja sitä, että jätkät ovat liian tenuissa lavalla, iski tuo keikka minulle aika hyvin. Paremmin ne minusta tuossa soittivat kuin normaalisti livenä. Kuvaus- ja leikkaustyö oli esimerkillistä tasoa. Tuolla tavoin metallikeikka kuvataan niin, että meininki välittyy televisionkin kautta.
Play the violent strings of my symphony.

Locked