Tupakoitko?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Crassus
Jr. Member
Posts:14
Joined:Sat Sep 09, 2006 12:37 pm
Re: Tupakoitko?

Post by Crassus » Fri Oct 06, 2006 8:54 pm

Juu, kyllähän sitä tulee savukoitua meleko usein...
Huono tapahan se tietysti, mutta minulla itselläni ei ainakaan ole tarpeeksi motivaatioita lopettaa tupakan polttoa... niin no, rahaahan siinä palaa aika hullusti, mutta en näe sitäkään niin suurena ongelmana sinänsä. En toki kiellä ettenkö olisi joskus kironnut sitä, miten moni asia on jäänyt ostamatta sen vuoksi kun on pitänyt savukkeita saada...harmillistahan se.

Ja onhan näitä kaikkia terveydellisiä riskejä (tupakki askeissa kaikenmaailman varoitus tekstejä), ei niitä oikein noteeraa mitenkään. Kaikki kuolee joskus; "Kun leikkaa elämästä 20 vuotta, leikkaa yhtämonta vuotta kuolemanpelkoa" (Casca, W.S)
Ja muutenkaan, en minä ainakaan haluaisi lopettaa tupakointia. Se on tullut niin paljon tavaksi, etten osaisi oikeastaan edes kuvitella moista.

Nyt tässä lopussa haluaisin kysyä teidän mielipidettä; jääkö tupakasta riippuvaiseksi?
En tiedä miksi, mutta minä itse en usko tuohon...
Minusta kaikki on kiinni halusta. Mutta mielipiteet kaikilla...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tupakoitko?

Post by Figaro1 » Sat Oct 07, 2006 2:11 am

Toki siihen jää koukkuun. Melkein 15 vuotta olen polttanut ja en kyllä voi lopettaa ihan tuosta vaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Tupakoitko?

Post by Jaakko » Sat Oct 07, 2006 10:42 am

Kyllä siihen helpommin koukkuun jää kun moneen muuhun asiaan. Tavat ja persoonallisuus tietysti vaikuttaa mutta eiköhän tuo ihan fyysinen riippuvuus ole jo tarpeeks hyvin todistettu ettei tarvitte kuunnella tupakkafirmojen vastaväitepropagandaa enää...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tupakoitko?

Post by Figaro1 » Sat Oct 07, 2006 11:34 am

Pakko sanoa että itselläni ei vieläkään tule ikinä pakottavaa tarvetta polttaa. Olen ns. "tilanneriippuvainen tupakoitsija" eli poltan esim. keikoilla ja muuten kaljaa juodessa paljon enemmän kuin normaalipäivinä. Jos on tavallinen päivä, poltan about 5 tupakkaa koko päivänä. Illanvietoissa meneekin sitten aski helposti.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Crassus
Jr. Member
Posts:14
Joined:Sat Sep 09, 2006 12:37 pm

Re: Tupakoitko?

Post by Crassus » Sat Oct 07, 2006 11:09 pm

Juu, sama juttu minulla, alkomahoolin kanssa tupakkaa palaa paljon enemmän mitä normaalisti poltan.
Ja oikeastaan seurakin tekee sen. Kun miettii, kummanko seurassa sitä polttaa enemmän, henkilön kanssa joka itsekkin polttaa vai savuttoman henkilön kanssa?

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Tupakoitko?

Post by VariuS » Thu Oct 19, 2006 12:31 am

Kyllä, kiitos :) Liikenteessä täältä kuitenki tulee lähdettyä ni aivan sama miten rellestää nää viimeset vuodet.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tupakoitko?

Post by Figaro1 » Fri Oct 20, 2006 3:06 pm

Crassus wrote:Juu, sama juttu minulla, alkomahoolin kanssa tupakkaa palaa paljon enemmän mitä normaalisti poltan.
Ja oikeastaan seurakin tekee sen. Kun miettii, kummanko seurassa sitä polttaa enemmän, henkilön kanssa joka itsekkin polttaa vai savuttoman henkilön kanssa?
Minulle ei ole väliä polttaako seuralainen vai ei, poltan itse joka tapauksessa saman verran.

Nyt olen kyllä vähentänyt, 6 röökiä per päivä (poislukien edelleen ne kaljaa-illat joiss menee se aski) ei ole paljoa. Tein juuri pari tupakointi-testiä ja olen juuri sen kaltainen tupakoitsija kuin testit antavat ymmärtää.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

hevivirnuli
Jr. Member
Posts:8
Joined:Tue Jun 06, 2006 12:10 pm

Re: Tupakoitko?

Post by hevivirnuli » Fri Dec 29, 2006 11:51 am

tosise8 wrote:Aika yllättävää että niin moni sanoi ei mutta hyvä niin :) en polta koska 1. kuluu liikaa rahaa
2.tupakka haisee
3.toivon/ uskon että tupakka haittaa urheilusuoritusta
4. eihän partiolainen polta
5. mitä järkee
ööh... tää pitää aikalailla paikkansa... :lol: en polta, koska kuluu liikaa rahaa, tupakka haisee, uskon, että tupakka haittaa urheilu suoritusta, olen partiossa vartionjohtajana ja siinä ei ole mitään järkeä...

...ja kaiken tämän päälle olen astmaatikko, joten voin sanoa, että minulle riittää kun joku tupakoi lähelläni ja meinaan tukehtua... Entä jos laittaisin tupakan suuhuni...Kuolisinko???
We just have to get away
We have nowhere left to stay
We can run and we can hide
We just have to leave the tribe...

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: Tupakoitko?

Post by StratoFactor » Tue Jan 09, 2007 5:40 pm

Ei tupakkaa mulle, toisaalta joillain hemmoilla on tupakoinnin muovaamisen jälkeen aivan mahtava laulu ja örinä-ääni, jote silleen tultu ajateltua, mutta ei kiitos. Paskakuntonen munapää ja haisen ihan tarpeeksi pahalle muutenkin niin ei enempää kiitos :lol: Ei tupakkaa, mutta juomapuoli menee, vaikka olenkin alaikäinen apinanperse, mutta mitä sitä enää vanhempana niitä virheitä tehdä :roll: Olipas kiva topicci taas.
Aina ei pysty

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Tupakoitko?

Post by Rantanen » Wed Jul 25, 2007 8:37 pm

Jaaha. Mitähän tähän sanoisi? Tänä aamuna heräsin ja ääni oli möreä kuin uroskarhulla. Nyt kun olen tuhlannut niin saatanasti rahaa, niin käärin taas omat savukkeeni "punaisesta Bonus-sätkäröökistä", lyhyistä ventti-filttereistä ja punaisista Smart-savukepapereista. Noita sätkiä käärin (sormin, lasten leikkiä kun nuorena oppii) varmaan n. 20 kappaletta normaalipäivänä. Ja poltan samantien, kahvin kanssa tai ilman. Jos ryyppään ja on enemmän rahaa, en edes laske määrää. Saattaa mennä vahvaa punaista LM'ää puolitoista askia päivässä, valveillaoloaikana enimmäkseen humalatlassa. Tosin, jos menee jotenkin "paremmin" ja on seuraa ja duunia ja reippailua, voi mennä puoli päivää ilman ainuttakaan röökiä.

Tasan 12 vuotta sitten heinäkuussa aloitin. Kunnon Benson&Hedges- savukkeista, joita en ole täältä Suomesta löytänyt mistään, ja punaisesta Marlborosta. Merkkejä joita olen polttanut sen jälkeen: Peter Stuyvesant, Marlboro, Camel, North State, Colt, Smart, Pall Mall, Bonus, L&M...sitten jotain ulkomailta tuotuja merkkejä joita en muista, olisiko ollut "Lider", ja "Monte Carlo" kenties? Siinä nyt noi mitä tuli mieleen. Jumalauta kun oli kova kunto 17-18 vuotiaana, 200 etunojapunnerrusta päivässä. Ei lähtis enää. Hyvä jos 20 menee. Heh heh.

En kadu kaikkea mitä olen...öh, vetänyt. Onhan Keith Richardskin vielä vedossa. :lol:

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Tupakoitko?

Post by Rantanen » Sat Sep 01, 2007 5:58 pm

Korjaan pari asiaa. Ensinnäkin, Benson&Hedgesiä löytyi ihan lähi- R-kioskin valikoimasta. Toiseksi, nyt mulla on flunssa ja oltuani hereillä lähes 12 tuntia olen polttanut ainoastaan 4 tai 5 sätkää. Purut olen käärinyt keskiviikon Helsingin Sanomiin. Taidan olla oikeasti kipeä. Ainakin fyysisesti. Ja vielä piti sanomani...Keith Richards oli kuulemani mukaan heikoin lenkki Suomen Stones-keikalla. Toinen kepittäjä Ronnie Wood taas on kuulemma raitis ja hyvässä terässä, noin soittajana yleensä.

User avatar
Lightyear
Sr. Member
Posts:492
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:54 pm

Re: Tupakoitko?

Post by Lightyear » Sun Sep 02, 2007 8:25 pm

Joo tupakoin aikasemmin aika tiuhaankin, nyt en polta enää ollenkaan tupakkaa. Vesipiippua (Shishaa) tosin tulee vedettyä aika usein. Siitä ei tartu läheskään niin paljon hajua kun röökistä mutta se taitaa olla himpun verran haitallisempaa terveydelle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shisha
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
is just a freight train coming your way

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by StratoTimo » Sun Sep 02, 2007 8:35 pm

Lightyear wrote:Joo tupakoin aikasemmin aika tiuhaankin, nyt en polta enää ollenkaan tupakkaa. Vesipiippua (Shishaa) tosin tulee vedettyä aika usein. Siitä ei tartu läheskään niin paljon hajua kun röökistä mutta se taitaa olla himpun verran haitallisempaa terveydelle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shisha
No näemmä se on "hiukkasen" haitallisempaa, kun tuon saman lukasin suomenkielellä :D
Mutta itte vetelen mielummin röökiä kuin tollasta :roll:
Meikä Ankka

User avatar
Lightyear
Sr. Member
Posts:492
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:54 pm

Re: Tupakoitko?

Post by Lightyear » Mon Sep 03, 2007 4:34 am

StratoTimo wrote:
Lightyear wrote:Joo tupakoin aikasemmin aika tiuhaankin, nyt en polta enää ollenkaan tupakkaa. Vesipiippua (Shishaa) tosin tulee vedettyä aika usein. Siitä ei tartu läheskään niin paljon hajua kun röökistä mutta se taitaa olla himpun verran haitallisempaa terveydelle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shisha
No näemmä se on "hiukkasen" haitallisempaa, kun tuon saman lukasin suomenkielellä :D
Mutta itte vetelen mielummin röökiä kuin tollasta :roll:
Joo no, ei se nyt niin paha ole jos sitä kerran viikossa vetää. Sitäpaitsi se maistuu paljon paremmalle kuin rööki (joka on paha asia koska siitä rupeaa tykkäämään liikaa! :D)
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
is just a freight train coming your way

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by Sir. Decadence » Mon Sep 03, 2007 11:33 am

Lightyear wrote:Joo no, ei se nyt niin paha ole jos sitä kerran viikossa vetää. Sitäpaitsi se maistuu paljon paremmalle kuin rööki (joka on paha asia koska siitä rupeaa tykkäämään liikaa! :D)
Sitten tuleekin yhtäkkiä pakottava tarve vetää sauhut jo kaksi kertaa viikossa ja pian ei riitä sekään, kunnes käyttö onkin jokapäiväistä ja niin edelleen ja niin edelleen...

Joo, jokainen eläköön miten tahtoo, mutta ei tupakkia tahi muita sauhuja minun keuhkoihini, kiitos.

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by Mormegil » Tue Sep 04, 2007 12:08 pm

Siinä kuukausi sitten aloitin säännöllisen sauhuttelun. Yritin lopettaakin vähän aikaa sitten, mutta eihän siitä mitään tullut. :P

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by StratoTimo » Tue Sep 04, 2007 12:19 pm

Mormegil wrote:Siinä kuukausi sitten aloitin säännöllisen sauhuttelun. Yritin lopettaakin vähän aikaa sitten, mutta eihän siitä mitään tullut. :P
Juu, ei se niin helppoa ole, se lopettaminen nääs... mä oon lopetellu jo yli 10vuotta... perkele, vois vaikka pierasta :D jos joku kertoo hyvän ja nopean konstin röökinpolton lopettamiseen... :roll:
Meikä Ankka

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Tupakoitko?

Post by Rantanen » Fri Sep 07, 2007 8:43 pm

Inhaler (liekö Nicorette-merkkinen?)

Nicotinell purukumit/laastarit.

Jos tahdonvoimaa löytyy, niin noi korvaushoitomenetelmät auttavat tupakoinnin lopettamiseen. Ja jos olet kova jätkä, otat ittees niskasta kiinni, lopetat yksinkertaisesti sauhuttelun ja hävität kaikki tupakointivehkeesi viimeistään lopettamispäivää edeltävänä iltana roskikseen. Sitten aamulla vaan ilman aamun ensimmäistä saavillinen kylmää vettä niskaan ja aamulenkille. Ja jos on kiire töihin tms., sinne vaan. Niskasta kiinni. Kulunut sanonta, ja voi satuttaa. Mut voi toimii. Ja onhan niitä suggestio/hypnoterapia-juttuja.

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by StratoTimo » Fri Sep 07, 2007 9:31 pm

Rantanen wrote:Inhaler (liekö Nicorette-merkkinen?)

Nicotinell purukumit/laastarit.

Jos tahdonvoimaa löytyy, niin noi korvaushoitomenetelmät auttavat tupakoinnin lopettamiseen. Ja jos olet kova jätkä, otat ittees niskasta kiinni, lopetat yksinkertaisesti sauhuttelun ja hävität kaikki tupakointivehkeesi viimeistään lopettamispäivää edeltävänä iltana roskikseen. Sitten aamulla vaan ilman aamun ensimmäistä saavillinen kylmää vettä niskaan ja aamulenkille. Ja jos on kiire töihin tms., sinne vaan. Niskasta kiinni. Kulunut sanonta, ja voi satuttaa. Mut voi toimii. Ja onhan niitä suggestio/hypnoterapia-juttuja.
Jep, mutta mutta... Noissakin on omat huonot puolensa, kaveri lopetti röökinpolton, mutta jäi "koukkuun" niihin, sekä lenkille meno ei multa onnistu, mulla on oikee polvi paskana, mä en pysty nääs hölkkäämään saati sitte juoksemaan askeltakaan...juu on se tähystetty, mut mitää vikaa polvessa lekureiden mukaan ei ole! Silti se jää aina silloin tällöin silleen lukkoon etten pysty kävelemään! Ja nyt viimeisen kahen ja puolen viikona aikana, oon pystyny kävelemään kunnolla sen pari päivää...
Joten... ei o helppoa miettiä muuta tekemistä röökin sijaan... :x
Meikä Ankka

User avatar
mayhem-for-all
Sr. Member
Posts:1907
Joined:Mon Dec 29, 2008 8:25 pm

Re: Tupakoitko?

Post by mayhem-for-all » Wed Jan 21, 2009 8:09 pm

En polta enkä tue.
Ikäisistä tuntuu noin puolet polttavan.
Karua se on.

Catherine-Star
Jr. Member
Posts:6
Joined:Fri Apr 24, 2009 9:53 pm
Location:finland

Re: Tupakoitko?

Post by Catherine-Star » Sat May 16, 2009 8:07 pm

Itse en polta tupakkaa,mutta ikäväkseni olen passiivinen tupakoitsija kun kotona poltetaan tupakkaa.
Sorry, i can`t very good english but try best.

Pahoittelen jos viesteissäni esiintyy kirjoitusvirheitä.. tiedän niistä
Ja koitan alkaa käydä foruumilla useimmin
- Catherine Star -

User avatar
Tero-75
Member
Posts:280
Joined:Wed Jun 11, 2008 11:23 pm
Location:Piikkiö, Finland

Re: Tupakoitko?

Post by Tero-75 » Sun May 17, 2009 10:41 am

Aloitin polttamisen "kovana" isompien seurassa noin 10-vuotiaana, eka oma Marlboro-aski maksoi 8.45 vanhaa rahaa. 11-12 vuotiaana poltin jo niin säännöllisesti kuin se tuon ikäisellä vain on mahdollista. Koulussa jäin tupakoinnista ensimmäisen kerran kiinni joskus kuudennen luokan puolivälissä, yläasteella useammankin kerran.
Ensimmäisen kerran olin n. 9kk ilman -97-98, kun seurustelin savuttoman neitosen kanssa, mutta eron myötä tuli tupakkakin takaisin kuvioihin.
Kesällä ja syksyllä -07 oli taas kumppanina savuton neiti, jonka seurassa tupakointini väheni reilusti. Puolen vuoden ajatustyön jälkeen tumppasin toistaiseksi viimeisen tupakkani marraskuun 9. 2007 ilman sen kummempia apuja.

User avatar
mister_kilmister
Jr. Member
Posts:4
Joined:Mon Mar 02, 2009 8:29 pm
Location:Bottomless pit

tupakoitko

Post by mister_kilmister » Tue May 19, 2009 4:41 pm

En tupakoi. En ole koskaan edes maistanut enkä koskaan aio maistaakaan. En ole tuntenut tarpeelliseksi. Tupakka on heikkotahtoisia ihmisiä varten. Olen aina pitänyt tupakoivia ihmisiä rikkaina, kunitselläni ei ole rahaa tupakkaan ja sen seurauksiin.
STRATOMAN (A metal heart is hard to tear apart)

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by StratoTimo » Thu May 21, 2009 2:14 am

Taidampa tästä ottaa ton Koffin jääkylmän olusen ja mennä röökille
Meikä Ankka

shg
Sr. Member
Posts:318
Joined:Fri May 15, 2009 11:26 am

Re: Tupakoitko?

Post by shg » Sun Jun 28, 2009 4:32 pm

En tupakoi. Ekan kerran maistoin n. 5-vuotiaana isoisän tupakasta ja pahaa oli! Olisko ollut työmiestä tai klubia?? :lol: Tietysti hullussa teini-iässä piti myös kavereitten kanssa kokeilla, mutta ei natsannut. Onneksi.

kipe79
Jr. Member
Posts:7
Joined:Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: Tupakoitko?

Post by kipe79 » Tue Jul 14, 2009 12:38 pm

En enää. Nelisen vuotta opettelin tupakoimaan mutta kun se tapa ei juurtunut niin jätin pois. Viiteen vuoteen en ole selvinpäin polttanut, kännisavuja en ole itseltäni kieltänyt mutta nekin on jäänyt viime aikoina aika harvinaisiksi.

User avatar
Frozenia
Jr. Member
Posts:7
Joined:Wed Sep 02, 2009 6:15 pm
Location:Nokia, Finland

Re: Tupakoitko?

Post by Frozenia » Sat Sep 05, 2009 3:01 pm

En polta. Yläasteella poltin puoli vuotta mutta senkin lopetin etten jäisi kiinni porukoille :lol: Nyt en ole seitsemään vuoteen tupakkaan koskenut enkä tule niin tulevaisuudessakaan tekemään.

User avatar
UnaInZodiac
Sr. Member
Posts:449
Joined:Thu May 21, 2009 7:06 pm

Re: Tupakoitko?

Post by UnaInZodiac » Sat Sep 05, 2009 9:43 pm

En polta. Vanhemmat sisarukseni ovat tupakoineet läpi elämänsä eivätkä pysy pitkään savuttomina monista päätöksistä huolimatta.
Olen työskennellyt keuhkoahtaumapotilaiden kanssa aiemmin melko pitkään ja se aika varsin on ollut tehokas vastalääke minkään savun imutteluun.

User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland

Re: Tupakoitko?

Post by Skyggeboy » Wed Sep 09, 2009 4:05 am

En polta. Nuorempana sitä tuli tuotakin ainetta kokeiltua, mutta eipä se sitten oo tavaksi jäänyt (onneks).

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: Tupakoitko?

Post by StratoTimo » Thu Sep 10, 2009 2:12 am

Taidampa mennä iltaröökille ja koisaamaan :P
Meikä Ankka

Post Reply