"Hyvyysketju"

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:
Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Wed Mar 14, 2007 5:14 pm

Kuten oon jo muuallakin sanonut, netissä kirjoittelusta puuttuu ne kaikki oleelliset asiat, jotka helpottavat tulkintaa ja lukija saa tietää vain sen, mitä henkilö on kirjoittanut (vrt. kirjoitetaan, että kaunis sää, mutta ei mainita sadekuurosta -> lukija lukee että kaunis sää eikä tiedä sadekuurosta) ja tekee sen puolesta omat johtopäätöksensä. Eli ilmeet, eleet, äänenpaino jne puuttuvat kokonaan. Kirjoitettuun tekstiin et ikinä saa sitä samaa, jolloin (kärjistetysti) voi vetää herneet nenään vaikka siitä, että toinen kirjoittaa kaljan olevan pahaa, siideri rulettaa ja joku lukija, joka tykkää kaljasta, kokee tuon loukkauksena omaa makuaan kohtaan.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Grinder » Wed Mar 14, 2007 7:56 pm

Malys,

Sen enempää kommentoimatta, asiaa kirjoitit.

Itseäni lämmitti se kun töistä ensi kuussa vapaaksi pyytämäni muutama päivä menivät läpi heittämällä. Joudun tietenkin tekemään sitten ainakin yhden viikonlopun pyytämieni vapaiden takia, mutta ei paljoa puristele, kun joku viikonloppu olisi kuitenkin tullut eteen tuossa kuussa, ja nuo vapaat ovat itselleni erittäin tärkeiden syiden takia pyydettyjä. Eli hyvää on siis kirveellä veistäen se että itselleni tärkeinä päivinä voin todellakin olla vapaalla enkä jää paitsi niistä "parista" keikasta jotka huhtikuussa tulevat. 6&7.4 Finntroll ja Amorphis (pitkäperjantai ja la automaattiset vapaat),
27.4 69 Eyes (normaali perjantai, seuraava vkl vapaata), ja 30.4 Sonata Arctica (Vappu, kaikilla seuraava päivä vapaata). Ai niin, 30.3 Viikate, sekin vkl vapaata. Kyllä noiden keikkojen takia jaksaa yhden tai kaksi vkl-vuoroa tällä istua :)

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Jaakko » Thu Mar 15, 2007 7:52 pm

Ei kai sekään niin mustavalkosta ole kun Malys sanoo että kaikki "oleelliset asiat" puuttuu, homma vaan on se että kaikki meistä ei ole sen tason kirjottajia että meän romaanit möisivät miljoonia kirjakauppojen nayteikkunoista. Kyllä tekstilläkin VOI sanoa todella tarkkaan asian juuri niin kun sen tarkottaa ja haluaa ymmärrettävän jos osaa. Me vaan ei osata :D

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Thu Mar 15, 2007 8:02 pm

tai sit muut on niin tyhmii ettei ne tajuu
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by ozzie » Fri Mar 16, 2007 8:34 am

Tuo kommentti on oikeastaan itsessään aika hyvä esimerkki siitä mitä sillä tarkoitat.

Jos on tosiaan sen verran tyhmä ettei tajua sinun heittäneen tuollaista kommenttia ihan läpällä, siitä menee todella äkkiä kokonainen palko herneitä nenään. Ja taas saadaan aikaan sivullinen paskaa foorumintäytteeksi.
Näinhän se on...

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Grinder » Thu Mar 29, 2007 5:22 pm

Loistavaa: Viikate-pakettini on kädessäni huomenna.
Samana iltanahan onkin bändi soittamassa sopivasti Tavastialla sitten. Se neiti joka ei Malysin tietojen mukaan seurustele kanssani pyysi minua la-illaksi Helsinkiin syömään. Suhteellisen kiva ilta varmaan tiedossa. Naurattaa vaan se että Malys tietää henkilökohtaiset naisasiani paremmin kuin minä :D

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: "Hyvyysketju"

Post by StratoFactor » Thu Mar 29, 2007 5:56 pm

Oli taas vaihteenvuoksi soittoharkoissa järkeä. Ennaltasuunnittelu kannattaa, huomenna edessä toinen hyvin sunniteltu treenipäivä ja ohjelmassa myös lavakartan värkkäystä ja roudausta mutta ei vituta vielä yhtään. Ja onneksi vaikka bassoni hajosi, koulu oli niin reilu että lainasi minulle yhden treeneihin. Eli ihan suhteellisen hyvä päivä. :wink:
Aina ei pysty

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Thu Mar 29, 2007 6:48 pm

Grinder wrote:Loistavaa: Viikate-pakettini on kädessäni huomenna.
Samana iltanahan onkin bändi soittamassa sopivasti Tavastialla sitten. Se neiti joka ei Malysin tietojen mukaan seurustele kanssani pyysi minua la-illaksi Helsinkiin syömään. Suhteellisen kiva ilta varmaan tiedossa. Naurattaa vaan se että Malys tietää henkilökohtaiset naisasiani paremmin kuin minä :D
Jep. Kuten sä tiedät mun työasiat, mitä töissä teen ja millä tahdilla ja kuinka paljon ja kuinka raskasta mulla siellä on, joten voit täysin yksi yhteen verrata omaan hommaasi.

Mutta huomenna teen asuntokaupat. Tänään kävin lainapaperit allekirjoittamassa ja huomenna itse kauppa.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Grinder » Thu Mar 29, 2007 7:13 pm

Malys,

En ole koskaan väittänyt tietäväni mitä teet töissä, millä tahdilla, kuinka paljon, ja kuinka raskasta on.
Jos nyt ihan selvyyden vuoksi sanon, niin rupesi vaan korpeamaan kun sulta tuli yhteen aikaan joka päivä sama viesti, eli hajoat sinne töihisi. Kyllä, olen itsekin syyllistynyt vastaavanlaiseen, ja vasta sinun kautta opin ymmärtämään että se on tosiaan perseestä kun yksi kirjoittaa samat asiat joka päivä. Naisasia-vittuilu oli ihan suora vastaveto "tietääkö "tyttösi" myös seurustelevansa?" kysymykseesi, ei mitään sen kummempaa. Itsehän sinä näytit kysymyksesi perusteella tietäväsi omat naisasiani minua paremmin.

Ja kyllä, myös minun henkilökohtaiset asiat on tiedetty myös tällä forumilla minua itseäni paremmin, alkaen siitä kenet olen tavannut ja ketä en.

EDIT: Lisäyksenä onnittelen Malysia kämppäkaupoista. Toivottavasti viihdyt. Oma on kuitenkin aina oma, ja vuokralla asuminen sama kuin polttaisi seteleitä takassa.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Fri Mar 30, 2007 3:50 pm

Grinder, kts. Nyt vain jännätään millaiset naapurit sattuu olemaan. Tähän asti käynyt tuuri ja naapurit ovat olleet rauhallisia, ei mitään ryyppyporukkaa. Varmaan osaksi vaikuttanut se, että aina asunut keskustassa, missä on kalliimmat kämpät.

Asuntokaupat tehty, eräskin nimmari kirjoitettu ja avaimet saatu. Huomenna kämppä tyhjä ja pääsee tutkimaan mitä tuli ostettua. Kaksi häkkivarastoakin, jee! Nykyisessä kämpässä on varasto, mutta täynnä omistajan tavaroita, joten ylimääräiset roinat pyörineet kaapeissa, sängyn alla ja ties missä. Näytti aika söötiltä, kun tilille oli tullut mun lähes 4 vuoden bruttopalkkaa vastaava summa. :') Tommosia tilisiirtoja olisi kyllä kiva saada useamminkin (kukahan haluaisi maksaa mulle tuollaista palkkaa, edes vuoden aikana, tarjouksia otetaan vastaan..), tosin rahoissani ehdin olla muutaman minuutin ennen kuin jatkoivat matkaansa.

Viimeinen yö töissä ennen vapaita, onneksi. Kauhea stressi ollut koko viikon, KIIRE. Kerran koko viikon aikana päässyt lähtemään oikeaan aikaan. Untakin töistä nähnyt ja eilen olin paniikissa hyppäämässä sängystä ylös, että yksi kokoustila jäi valmistelematta.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by dragee » Fri Mar 30, 2007 6:34 pm

SirJuzzi wrote:
dragee wrote: Stratolankku saa mitä ansaitsee, Idiootti Täällä, Einstein In Real Life.
Monellako muulla laudalla teet itsestäsi idioottia?

Ei ihminen persoonalleen mitään mahda. En ole nähnyt vielä sellaista ihmistä joka netissä ja reaalimaailmassa olisi totaalisen erilainen. Joitakuita, tai joidenkuiden tarkoitusperiä on irl-tapaamisen jälkeen huomattavasti helpompi ymmärtää, mutta pohjimmiltaan kusipäät pysyvät yleensä kusipäinä ja fiksut fiksuina.
Minä en kuulu ns yleensä ryhmään. Minä olen totaalisen erilainen oikeassa elämässä, uskokaa tai älkää. Ei se ole uskon asia.
Rajatapaus.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Fri Mar 30, 2007 6:57 pm

Mahdat olla reaalimaailmassa ylpeä, kun olet saanut aikaiseksi tulla tänne Straton foorumille antamaan tyhmille idiooteille sitä mitä ansaitsevat.

Fiksujen ei tarvitse julistaa olevansa sellaisia.
Play the violent strings of my symphony.

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Grinder » Fri Mar 30, 2007 7:13 pm

[Quote="JuhaniMerimaa]Olet juuri niin hyvä kuin sun uusin levy[/Quote]

ja foorumeilla tuo on muodossa Olet juuri niin fiksu kuin postauksesi.

Viikate aloittaa tänään 23.30 joten ilta on mukavan pitkä. Kaveri tulee mukaan, ja miestä ei ole näkynyt aikoihin joten kosteaa kuulumistenvaihtoa tuo enteilee ennen V:n vetoa.

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Grinder » Fri Mar 30, 2007 7:14 pm

JuhaniMerimaa wrote:Olet juuri niin hyvä kuin sun uusin levy
ja foorumeilla tuo on muodossa Olet juuri niin fiksu kuin postauksesi.

Viikate aloittaa tänään 23.30 joten ilta on mukavan pitkä. Kaveri tulee mukaan, ja miestä ei ole näkynyt aikoihin joten kosteaa kuulumistenvaihtoa tuo enteilee ennen V:n vetoa.

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by Grinder » Sat Mar 31, 2007 2:28 pm

Ja oli muuten ihan perkeleen messevä ilta! Viikate veti loistavilla soundeilla täydet 90 min ja porukkaa oli niin paljon että lippuja oli muutama kymmenen jäljellä ovella.

Jätän sen toisen hyvän asian sanomatta jotta kukaan ei vahingossa provosoidu.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Sat Mar 31, 2007 9:48 pm

Kävin tuota kämppää tänään katsomassa ja kuvia ottamassa. Oon kyllä ihan rakastunut siihen jo. :D Kivasti kaappitilaakin, eiköhän tuonne ihan hyvin mahdu. Pitää vaan pyytää rakentaja paikalle arvioimaan, että onnistuuko mun idea ja eteisen yhteen kaappiin rakentaa paikan pyykkikoneelle, peilioven taakse, ois sopiva tila. Muualle ei mahdu (muitakin saman kokoisia kämppiä, joten heilläkin on kone jonnekin muualle kuin kylppäriin sijoitettu) ja pyykkituvassa ei ole konetta. Periaatteessa kyllä ainakin pitäisi onnistua, tosin seinään pitäisi tehdä reikä kylppärin puolelle letkuja varten ellei sitten vedä pintavetona. Sanokoon ammattilainen mielipiteensä, mulla on vain visio.

Nyt ei muuta kuin suunnitteleen sisustusta, lamppuja kaikkea. Hihhih.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by ozzie » Mon Apr 02, 2007 10:30 am

Onnea uuteen kotiin, Malys. :) Mukavaa että löysit mieleisen kämpän.
Näinhän se on...

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Fri Apr 20, 2007 6:44 pm

Ah, unohdin Ozzielle vastata. Kiitokset. :D

Huuuh. Lopultakin kamat pakattu, tarvittavat vaan esillä, ei tuossa kuin jotain 5-6 tuntia varmaan meni. Mutta miten hemmetissä yhdellä ihmisellä VOI OLLA näin paljon tavaraa. :shock: 20 muuttolaatikkoa, jotain 10 jätesäkillistä vaatteita, peittoja jne. pehmeitä plus sitten huonekalut yms. Tsiisus. Kaukana on ne ajat, kun ekan kerran muutin ja kamat mahtu henkilöautoon ja peräkärryyn. Kunhan kerkiää, niin pakko kyllä käydä kamoja läpi. Ei nämä kaikki voi olla tarpeellisia... Toivottavasti vaan muuttokuski muistaa tulla huomenna eikä unohda.. T. Ikuinen pessimisti
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by dragee » Fri Apr 20, 2007 10:27 pm

SirJuzzi wrote:Mahdat olla reaalimaailmassa ylpeä, kun olet saanut aikaiseksi tulla tänne Straton foorumille antamaan tyhmille idiooteille sitä mitä ansaitsevat.

Fiksujen ei tarvitse julistaa olevansa sellaisia.
Kuka tässä on julistanut?. Itse sinä aloit mussuttamaan jotain epämääräistä.
Rajatapaus.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by dragee » Fri Apr 20, 2007 10:30 pm

Malys wrote: Huuuh. Lopultakin kamat pakattu, tarvittavat vaan esillä, ei tuossa kuin jotain 5-6 tuntia varmaan meni. Mutta miten hemmetissä yhdellä ihmisellä VOI OLLA näin paljon tavaraa. :shock: 20 muuttolaatikkoa, jotain 10 jätesäkillistä vaatteita, peittoja jne. pehmeitä plus sitten huonekalut yms.


Roudaa Ämmänsuon kaatopaikalle rojusi, niin siinä päästään ylimääräisestä paskasta eroon.
Rajatapaus.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by dragee » Fri Apr 20, 2007 10:33 pm

Grinder wrote:Ja oli muuten ihan perkeleen messevä ilta! Viikate veti loistavilla soundeilla täydet 90 min ja porukkaa oli niin paljon että lippuja oli muutama kymmenen jäljellä ovella.

Jätän sen toisen hyvän asian sanomatta jotta kukaan ei vahingossa provosoidu.
Sait pillua?
Rajatapaus.

MetalOctopus
Jr. Member
Posts:3
Joined:Mon Mar 05, 2007 5:15 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by MetalOctopus » Fri Apr 20, 2007 11:40 pm

I do not understand Finnish at all, but I got a feeling you dragee appears being a very wise guy.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Sat Apr 21, 2007 3:44 am

dragee wrote:Kuka tässä on julistanut?. Itse sinä aloit mussuttamaan jotain epämääräistä.
dragee wrote: Stratolankku saa mitä ansaitsee, Idiootti Täällä, Einstein In Real Life.
Play the violent strings of my symphony.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by dragee » Sat Apr 21, 2007 9:12 am

SirJuzzi wrote:
dragee wrote:Kuka tässä on julistanut?. Itse sinä aloit mussuttamaan jotain epämääräistä.
dragee wrote: Stratolankku saa mitä ansaitsee, Idiootti Täällä, Einstein In Real Life.
öhhöh, ja sä koet tuon julistamiseksi. Jos mä alan paasaa niin se on vasta julistamista.
Rajatapaus.

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by StratoTimo » Sun Apr 29, 2007 9:55 am

Perskules että mieli on iloinen kun sain valmiiksi juuri ajoissa sen pinnasängyn Kainulaisille!!! JEE Image
Ja puolenpäivän tuntumassa mää laitan sängyn autoon ja ajan Nääsvilleen viemään Jartsille sitä sänkyä!
Kyllä kelpaa siinä sängyssä vauvan koisata, eikä hajoa, on meinaas niin kestävä sänky että!
Sitten illal onki sopiva hetki mennä Sonatan keikalle! Image
Meikä Ankka

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Wed May 02, 2007 3:36 pm

Netti toimii! Oi onnea.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
StratoTimo
Sr. Member
Posts:6657
Joined:Tue Apr 04, 2006 12:18 pm
Location:Suomen Chicago...Lahti!
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by StratoTimo » Wed May 02, 2007 3:50 pm

Malys wrote:Netti toimii! Oi onnea.
No hemmetti onneks olkoo... Nii muute toimii mullaki 8) Tosin eipä siin oo ollu mitää vikaaka :D :lol: :lol: :lol:
Meikä Ankka

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Wed May 02, 2007 5:20 pm

Mulla oli muutto 21.4. ja sen jälkeen ei ole ollut nettiä. :P Ja huomenna saan uuden jääkaapin, oi onnea senkin suhteen. Muutosta lähtien ollut ilman, kun asunnossa ollut 10 vuotta vanha ei suostunutkaan toimimaan, kompressori hajonnut kun ollut useamman kuukauden poissa käytöstä. Kohtuullisen hankalaa on olla jääkaapitta.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
exe knight
Sr. Member
Posts:2551
Joined:Sat Jun 24, 2006 1:04 pm
Location:the whitefish river (siikajoki)

Re: "Hyvyysketju"

Post by exe knight » Fri May 04, 2007 8:14 am

Malys wrote:Netti toimii! Oi onnea.
Hahaah! meilläpä toimii koko kone taas! :D 8)

User avatar
Tulikaarme
Member
Posts:106
Joined:Wed Jan 11, 2006 7:41 pm
Location:Lappajärvi, Pohjanmaa.

Re: "Hyvyysketju"

Post by Tulikaarme » Fri May 04, 2007 4:00 pm

Viikonloppu tuli, eikä hetkeäkään liian aikaisin. 8) Ja viikon päästä Kreikkaan, pois Euroviisujen alta.

Locked