Viimeisin levyhankintasi?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm
Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by stratowiruz » Sat Sep 07, 2002 9:06 pm

Malva: myy se pois jollekin, joka tykkää.
Ja kannattaa testi kuunnella kaupassa ensin! ;)

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malys » Sun Sep 08, 2002 12:28 pm

Malva wrote:
Dreamtale -Beyond Reality

Jaahas... Miten tämän sanoisi nätisti? Hukkaan meni... :(
Myy mulle, myy mulle! :D
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Sun Sep 08, 2002 12:40 pm

stratowiruz, minkäs sille tekee ku kaikki kehuu ja sitten...

Löysin, tai hellu löysi levyltä biisin joka oli suoraan Gammaraylta... Ihan totta! :(

Malys, jaa-a... ;)

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malys » Sun Sep 08, 2002 12:54 pm

Malva wrote:

Malys, jaa-a... ;)
*kerjäys, ruinaus, anomus* Pliiiiiiisss!! :D

Tai no, enköhän mä sen jostain löydä.. ;)
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Syncope
Sr. Member
Posts:406
Joined:Tue Mar 05, 2002 5:54 pm

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Syncope » Sun Sep 08, 2002 1:10 pm

Avantasia pt.2 ja Thunderstone.
Molemmat ihan emä-hyvii ! :D
look down on me you will see a fool....
look up at me and you will see your lord...
look straight at me you will see yourself

-Charles Manson

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Figaro1 » Sun Sep 08, 2002 2:10 pm

Huomenaamulla saan käsiini Avantasia II:n joten sen voi sanoa olevan viimeisin hankinta :) Eiköhän levy ole aika pommi,ainakin kun lukee mielipiteitä. Kommenttia huomenna luvassa...
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Moony » Sun Sep 08, 2002 2:22 pm

Avantasia - The Metal Opera Pt. II
Dark Tranquillity - Damage Done (digi)
Dream Theater - Awake
Helloween - Keeper Of The Seven Keys Pt. II
In Flames - Reroute To Remain (digi)
Rhapsody - Dawn Of Victory
Skyclad - Folkémon (digi)
Symphony X - The Divine Wings Of Tragedy
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Hävetkää! MCD

En mie noista mitään osaa sanoa. =P
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

Guest

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Guest » Sun Sep 08, 2002 7:02 pm

Kotipelto - Waiting for the Dawn (suomi versio) Image

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by stratowiruz » Sun Sep 08, 2002 8:02 pm

Malva: onhan sillä levyllä kopiointia monista yhteyksistä. Mutta... niin on muitakin bändejä aluksi syytetty sellaisesta pelistä. Katsotaan sitte toisen levyn jälkee mikä on seuraus. En siis enää jaksa copy-paste juttuja etc! :D
Last edited by stratowiruz on Fri Aug 09, 2002 10:03 pm, edited 1 time in total.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Sun Sep 08, 2002 8:03 pm

stratowiruz, pitäisihän sun tietää etten mä koskaan hauku kopioijiksi ellen olisi ihan varma... Enkä ole iloinen tästä tiedosta. :(

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by stratowiruz » Sun Sep 08, 2002 8:06 pm

Malva: tiedän mitä tarkoitit. Ja enkä mä siitä suuttunu... mutta eniveis!
Nating pörsonäl... stil frends, OK? :)

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Sun Sep 08, 2002 8:14 pm

stratowiruz: Oukeiii! *tiku ja taku äänellä*

=P

Guest

Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Guest » Mon Sep 09, 2002 2:25 pm

Malva wrote:
stratowiruz, minkäs sille tekee ku kaikki kehuu ja sitten...

Löysin, tai hellu löysi levyltä biisin joka oli suoraan Gammaraylta... Ihan totta! :(
Viitsitkö kertoa mikä biisi on kyseessä. Kun en ole itse tuollaista huomannut...

Mutta jos ei tykkää niin ei tykkää eipä sille mitään voi.

User avatar
Wishmaster
Sr. Member
Posts:410
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:01 pm

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Wishmaster » Mon Sep 09, 2002 3:53 pm

Nightwish - Century child
Kotipelto - Waiting for the Dawn
Think 3 times before you wish.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Mon Sep 09, 2002 6:45 pm

Juu, kunhan muistaisin... Enkä mä tätä millään pahalla sano, sattuuhan niitä vahinkojakin ja kaikkihan kuulemma on jo kerran tehty. :)
Last edited by Malva on Mon Sep 09, 2002 8:57 pm, edited 1 time in total.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Mon Sep 09, 2002 7:03 pm

Oukei eli vähän todistetta väitteelleni...

Gammaray -Send Me A Sign

Dreamtale -Where The Rainbow Ends

Kuunnelkaapa peräkkäin niin tierätte... Ja kertokaa ihmeessä jos olen väärässä!

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by stratowiruz » Mon Sep 09, 2002 7:13 pm

Ja jos alkaa kyselee: mistä löytyy \'Send Me A Sign\' piisi, nii kokeile Power Plant! :D

User avatar
Kain´s seventh son
Sr. Member
Posts:1376
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:48 pm
Location:Ruovesi, Finland
Contact:

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Kain´s seventh son » Mon Sep 09, 2002 7:45 pm

Bon Jovi: Slippery when wet (eikä sitten mitään irvistelyitä meikän uskottavuudesta)

edellinen hevitys tais olla
Iced Earth: Something Wicked This Way Comes
"Even if I walk through all the circles of hell for you, you wouldn't even piss on me. But it's too late, it's too late my dear.
Because I'm already there!"

Protection-Perkele of Stratoforum

The Ruckus Brigade

Guest

Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Guest » Tue Sep 10, 2002 12:30 pm

Malva wrote:
Oukei eli vähän todistetta väitteelleni...

Gammaray -Send Me A Sign

Dreamtale -Where The Rainbow Ends

Kuunnelkaapa peräkkäin niin tierätte... Ja kertokaa ihmeessä jos olen väärässä!
http://www.imperiumi.net/haastikset/h_drtale.html

Käypä tsekkaamassa tuollainen, siellä enemmän tuosta Send me a signin ja Rainbown yhteydestä...

Ja jos kappaleiden introssa on samankaltaisuutta tekeekö se koko kappaleesta kopion? On vähän kuitenkin eroa noissa itse biiseissä, jos taas sille linjalle lähdetään että kaikki tuollaiset keskitempoiset biisit ovat Send me a sign klooneja, ollaan varmaan aika lailla hakoteilla. Mutta mistäpä minä mitään tietäisin, olen vain tyhmä muusikko.

User avatar
Mare
Sr. Member
Posts:4208
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:29 am
Location:Kemi, Finland.

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Mare » Tue Sep 10, 2002 2:44 pm

Gamma Ray - Land of the Free
Stratovarius - The Kiss of Judas
This is the Arockalypse!

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Tue Sep 10, 2002 3:28 pm

Dreamtale wrote:
Malva wrote:
Oukei eli vähän todistetta väitteelleni...

Gammaray -Send Me A Sign

Dreamtale -Where The Rainbow Ends

Kuunnelkaapa peräkkäin niin tierätte... Ja kertokaa ihmeessä jos olen väärässä!
http://www.imperiumi.net/haastikset/h_drtale.html

Käypä tsekkaamassa tuollainen, siellä enemmän tuosta Send me a signin ja Rainbown yhteydestä...

Ja jos kappaleiden introssa on samankaltaisuutta tekeekö se koko kappaleesta kopion? On vähän kuitenkin eroa noissa itse biiseissä, jos taas sille linjalle lähdetään että kaikki tuollaiset keskitempoiset biisit ovat Send me a sign klooneja, ollaan varmaan aika lailla hakoteilla. Mutta mistäpä minä mitään tietäisin, olen vain tyhmä muusikko.
Hei, ei kritiikkiä tarvitse noin henkilökohtaisesti ottaa... :) Mutta siis... Jos intro on niiiiiin paljon samanlainen, siis suorastaan kopio(siis kun enhän mä antimuusikkona osaa sanoa soinnuista mitään, vaan siitä miltä se kuullostaa), niin se pilaa kyllä maun koko biisistä...:(

Ja jos nyt lähdetään tuohon \"kaikki keskitempoiset biisit kopioita\"-linjalle, niin saanen huomauttaa että en menis väittämään tahtisoittimia kopioiksi ikinä, mutta jos syntsilla ja kitaroilla vedelleen jotain niin kovin tuttua, että voi erehtyä siitä, mitä sitä oikeastaan kuuntelee, niin... Aika paska homma. :( Mun mielestä tämä ko biisi on liiankin samankaltainen alkuperäiseen; niin sanon, että alkuperäiseen koska jos tarttee uudelleentehdä joku biisi niin...

En minä millään pahalla, ei kuulu mun luonteeseen pahoittaa muiden ihmisten mieltä, varsinkaan tällaisella asialla. Halusin vain tehdä selväksi pointtini, etten vain tuulesta temmannut väitettäni.

Itse jään kuitenkin odottelemaan seuraavaa Dreamtale-levyä, josko sieltä löytyisi jo se oma juttu, joka erottaa bändin muista powermetallipumpuista. :)

Niin, saan kai mä sen silti ostaa vaikka tällä tavoin aloinkin syyttelemään?

Neon Light Child
Member
Posts:210
Joined:Tue Jul 02, 2002 5:18 pm

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Neon Light Child » Tue Sep 10, 2002 8:03 pm

Saatan satunnaisesti olla täällä...bongattavissa.. ;)
Last edited by Neon Light Child on Tue Feb 25, 2003 1:19 pm, edited 1 time in total.
Tapparan mies mä oon...
Tappara SM 2003!!!!!!!!!!

Guest

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Guest » Wed Sep 11, 2002 11:13 am

Dream Theater: Falling into infinity
Dream Theater: A Change of Seasons
Symphony X: Twilight in Olympus

;)

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Eini » Wed Sep 11, 2002 12:33 pm

Taisipa olla Sonata Arctican Uus live-cd, Creedin uus levy on tilauksessa. 8)
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

Guest

Re: Re: Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Guest » Wed Sep 11, 2002 1:32 pm

Malva wrote:


Hei, ei kritiikkiä tarvitse noin henkilökohtaisesti ottaa... :) Mutta siis... Jos intro on niiiiiin paljon samanlainen, siis suorastaan kopio(siis kun enhän mä antimuusikkona osaa sanoa soinnuista mitään, vaan siitä miltä se kuullostaa), niin se pilaa kyllä maun koko biisistä...:(

Ja jos nyt lähdetään tuohon \"kaikki keskitempoiset biisit kopioita\"-linjalle, niin saanen huomauttaa että en menis väittämään tahtisoittimia kopioiksi ikinä, mutta jos syntsilla ja kitaroilla vedelleen jotain niin kovin tuttua, että voi erehtyä siitä, mitä sitä oikeastaan kuuntelee, niin... Aika paska homma. :( Mun mielestä tämä ko biisi on liiankin samankaltainen alkuperäiseen; niin sanon, että alkuperäiseen koska jos tarttee uudelleentehdä joku biisi niin...

En minä millään pahalla, ei kuulu mun luonteeseen pahoittaa muiden ihmisten mieltä, varsinkaan tällaisella asialla. Halusin vain tehdä selväksi pointtini, etten vain tuulesta temmannut väitettäni.

Itse jään kuitenkin odottelemaan seuraavaa Dreamtale-levyä, josko sieltä löytyisi jo se oma juttu, joka erottaa bändin muista powermetallipumpuista. :)

Niin, saan kai mä sen silti ostaa vaikka tällä tavoin aloinkin syyttelemään?
Ymmärsit pointtini hieman väärin, en ottanut tuota millään tavalla henkilökohtaisesti. Mutta on mielenkiintoista miten biisi joka on tehty vuonna 1997 (siitä löytyy demokin siltä vuodelta) voi olla kopio kappaleesta joka ilmestyi vuonna 1999... Tietenkin sen olisi voinut jättää levyttämättä tai muuttaa sitä introa, mutta sen verran on tässäkin bändissä jääräpäisyyttä että kun noin tuo biisi on tehty...

Nuottikuvasta näkisit että ko. kappaleiden yhtenäväisyys on vain näennäistä sillä riffit ovat aika erilaisia soitettuina. Itseasiassa Rainbown riffi on käänteinen versio Send me a signin riffistä, mutta mitäpä tuota sen enempää selittelemään.

Ihmettelen vain tätä suomalaisten tapaa bongata noita samankaltaisuuksia biiseistä ja bändeistä. Miksei kukaan sitten ole noteraannut esmes tätä Iron Maidenin uusimmalla olevaa Quuensrÿche lainaa...

Ja tottakai saat ostaa levyn, kuten sanoin ei minulla ole mitään henkilökohtaista sinua tai ketään muutakaan tällä laudalla vastaan. Tuppaan vaan välillä kirjoittamaan ennen kuin mietin tarkemmin miten asian voisi ilmaista.

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Curry » Wed Sep 11, 2002 1:40 pm

Kain´s seventh son wrote:
Bon Jovi: Slippery when wet (eikä sitten mitään irvistelyitä meikän uskottavuudesta)
No mitä vikaa Bon Jovissa on? Slippery on yksi hienoimmista rock-levyistä, varsinkin I\'d die for you on mahtava biisi.

Niin hankinnat?

Hassisen Kone - Tarjolla tänään (kokoelma)
Yksi Suomen Rock-historian suosituimmista bändeistä, ja tämä kokoelma kertoo hyvin miksi. Ismo on kiistatta yksi kaikkien aikojen suomalaisista säveltäjistä, ja varsinkin Ismo Alanko Säätiön levyillä herran taidot pääsevät oikeuksiinsa. Mutta aina on hyvä muistaa mistä kaikki alkoi. Rappiollahan on hyvä olla!

YUP - Yövieraat
Hienoa tavaraa tämäkin, ja vaatii tosiaankin useamman kuuntelukerran että tästä saisi jotain otetta. Jos tykkää \"hämärästä\" huumorimusasta niin suosittelen. Jarkko Martikainen on mielestäni hieno säveltäjä ja ennenkaikkea loistava sanoittaja, ja näillekin tarinoille voi jopa nauraa ja kovaa.

Timo Tolkki - Hymn to Life
Kun kuulin Timon tekevän toisen soololevyn, ajattelin tavaran olevan aika lähellä Stratoa. Mutta tämä levy olikin erittäin myönteinen yllätys, muistaakseni levyllä oli vain kolme tilu-lilusooloa. Levyn monipuolisuus on erittäin hienoa, miettikää vaikka biisejä Are you the one? ja Father. Ehdottomasti kuuntelua kestävä levy.

Kotipelto - Waiting for the dawn
Timo sanoi aikoinaan MoonTv:llä, että yrittää tehdä levystä Whitesnake, Deep Purple ja Iron Maiden-tyylisen levyn. Mielestäni Iron Maiden-vaikutteet olivat pääroolissa tällä levyllä, lähes jokainen kertosäe meni kolmisointukaavalla. Levyn maailmanluokan soittajakaarti teki hienosti tehtävänsä, ennenkaikkea mieleeni jäivät Warmanin hienot soolot ja kuviot. Michael Romeo hoiti myös omat kepitysosansa hyvin, mutta liialla tiluttelulla on myös haittavaikutuksia. Hyvä levy, mutta silti jotenkin odotin enemmän. Parhaat biisit Beginning ja Beauty has come.
"The coldest blood runs through my veins / you know my name"

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Malva » Wed Sep 11, 2002 2:08 pm

Dreamtale, oho, anteeksi, mulla meni ihan ohi tuo ajankohta... Mutta enhän minä sitä voinut tietää silloin kun sen yhtäläisyyden huomasin. :) Pahoittelen ja myönnän, että olin väärässä.

Mä en yleensä välitä hiton vertaa yhtäläisyyksistä ja toki tiedän että samoja riffejä pyöritellään uudestaan ja uudestaan kumpaakin suuntaan tempoa vaihtamalla jne. mutta tuo nyt vain osu korvaan kun se minulle osoittamalla näytettiin. :) Ja syy miksi en tuota Iron Maidenin juttua huomannut, on varmaan se etten kuulu ko bändin fanikaartiin.;)

No mutta hyvä että tämä asia tuli selväksi, nyt sitten minä tyhmempänäkin _tiedän_ asiasta jotain. :) Onnea vaan bändille levynmyynnin suhteen, minä jään odottelemaan seuraavaa julkaisua. :)

Guest

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Guest » Thu Sep 12, 2002 2:32 pm

joo no uusin on stratovariuksen a million light years away sinkku ja tähän heti huomautus, että se on ostettu ihan viime kuus. joo, tykkään ostella single levyjä (mulla on niitä enemmän, ku pitkäsoittoja) ja tää on tosi hyvä. varsinki toi phoenix liveversio. joo.
Last edited by Guest on Mon Dec 09, 2002 2:35 pm, edited 1 time in total.

Boy-85
Member
Posts:228
Joined:Thu Mar 28, 2002 10:25 pm
Location:Pori, Finland

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Boy-85 » Thu Sep 12, 2002 4:46 pm

Straton Fourth Dimension ja Infiniten limited edition (digiboksi) samal kertaa.Multimedia CD ei jostain syyst toimi. Ja se oli ainoo syy miks mä ostin sen. En silti onneks jotunu maksaa enempää ku normaalist, mut silti. Ottaa päähän!!!
Last edited by Boy-85 on Mon Dec 09, 2002 6:49 pm, edited 1 time in total.
Up The Irons!

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Viimeisin levyhankintasi?

Post by Moony » Thu Sep 12, 2002 5:03 pm

Boy-85 wrote: Multimedia CD ei jostain syyst toimi.
Siis se Tolkin videohaastis ei toimi? Sen kattomiseen tarttee muistaakseni QuickTime Playerin, eli jos siulla ei sellasta ole, niin ei muuta kuin latailemaan.
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

Post Reply