Stratovarius Community
 FAQ   Search   Memberlist   Usergroups   Register 
 Profile   Log in to check your private messages   Log in 

Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Stratovarius Community Forum Index -> Stratovarius keskustelu Suomeksi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Silakka
Member

PostPosted: Mon Mar 10, 2003 5:29 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Muistan ku olin kaverillani ja sen kaveri oli antanu sille chosen onesin lainaan. Kaveri soitti mulle black diamondin. Kuuntelin sen varmaan 20 kertaa sinä päivänä, siitä kaikki sitten lähti...

Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
emppu
Member

PostPosted: Mon Mar 10, 2003 5:41 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Minä kuulin ihan ekana Twilight timen.. ja sillon vasta rupesin miettimään tosissaan että "tämähän on hyvvää" VAIKKA minun veli olikin "pakkokuunnelluttanu" minulle strattoo, mutta enpä tajunnu. Ja sillonhan se vielä oli Pakkokuuntelua.. mutta eipä ennää. Very Happy

Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Skelari
Jr. Member

PostPosted: Mon Mar 10, 2003 5:54 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Black Diamond tai Father Time. Sen jälkeen hommasin infinite-albumin ja siitä päivästä lähtien on ollut vaikeata olla kuuntelematta stratovariusta Very Happy

Back to top
View user's profile Send private message
Anzzi
Member

PostPosted: Mon Mar 10, 2003 6:10 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Eiköhän tuo ollut Destiny kotitalouden tunnilla 7-luokan alussa, ja siitä lähtien olen metallia kuunnellut, varsinkin powermetal on lähellä sydäntä...

Back to top
IceTear1
Sr. Member

PostPosted: Mon Mar 10, 2003 10:23 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Eka oli joko Black diamond tai Kiss of Judas. Video tuli silloisessa Top40 ohjelmassa ja siitähän tuo lähti Smile

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lightyear
Sr. Member

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 11:18 am    Post subject: Re: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäise Add User to Ignore List Reply with quote

Quote:
Enska wrote:
Hmm... Tais olla The Kiss of Judas joskus hyvin kauan sitten... Mutta rehellisesti sanottuna aloin kuuntelemaan Stratoo ihan kunnolla vasta joskus 2-3 vuotta sitten...

Sama juttu!! Kiss Of Judas se oli.
Oon vastannu tahan kysymykseen varmaan jo 10 kertaa. Smile

Back to top
Blackbird
Member

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 12:03 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

liityn joukkoon harmaaseen eli kyl mullaki se black diamond kolahti aika lujaa... Smile seuraavana oliki sit speed of light ja dreamspace... eka levy minkä hommasin oli the chosen ones joka on muuten vieläki lempilevyjä... Very Happy ja just tos vähän aikaa sit kuuluin ekaa kertaa fright nightin... Surprised jumaliste et on muuten hyvä biisi.. en tiiä mikä siin on mut se vaan kolahti... Very Happy mitäs te tykkäätte ko.biisistä??

Back to top
Stratoflier
Sr. Member

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 1:16 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Tais olla Black Diamond...

Back to top
Anzzi
Member

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 3:40 pm    Post subject: Re: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäise Add User to Ignore List Reply with quote

Quote:
Blackbird wrote:
liityn joukkoon harmaaseen eli kyl mullaki se black diamond kolahti aika lujaa... Smile seuraavana oliki sit speed of light ja dreamspace... eka levy minkä hommasin oli the chosen ones joka on muuten vieläki lempilevyjä... Very Happy ja just tos vähän aikaa sit kuuluin ekaa kertaa fright nightin... Surprised jumaliste et on muuten hyvä biisi.. en tiiä mikä siin on mut se vaan kolahti... Very Happy mitäs te tykkäätte ko.biisistä??

Fright Night on vanhan Straton paras biisi. Se alku oli aika pelottava kun ensimmäisen kerran kuuntelin pimeässä huoneessa, ihan yksin... Evil

Back to top
Shawna
Jr. Member

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 5:38 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Hassua, kauhean monen ensimmäinen Straton kappale oli Black Diamond. Mutta sehän taisi olla yksi suurimmista hiteistä...
Itse en muista mikä oli ensimmäinen kuulemani Straton kappale ei jäänyt mieleen, huomasin vain että loistava yhtye ja lainasin levyn kirjastosta ja ostin sitten itselleni. Nyt minulla on ne kaikki

Back to top
Stratoster
Jr. Member

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 8:13 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Black Diamond oli mullakin. Se kosketin intro jäi mieleen kun kuuntelin eka kertaa kaverin luona. Sitten ostin visions of europen ja siitä lähti. Very Happy

Back to top
Guest

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 9:06 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Reply with quote

Mun eka Strato biisi tais olla joko Father Time tai sitten Kiss Of Judas. En muista kumpi kun olin tuolloin saanut kolme Strato levyä Destinyn, Episoden ja Visionsin. Mutta sen muistan että oli mikä tahansa biisi niin se kolahti kyllä kun pullollinen Koskenkorvaa ja koukussa oltiin. Eyes Nyt levyhyllystä sitten löytyykin kaikki levyt... Pitänee kai alkaa nyt sitten keräilemään eri videon pätkiä tai muuta vastaavaa.

Back to top
Jaakko Ilkka
Jr. Member

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 3:13 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Joo, mulla oli Hunting High and Low. Näin musavideon joskus kauan sitten telkkarista enkä silloin vielä oikein ymmärtänyt,
vasta myöhemmin tajusin, kuinka hyvää musiikkia se olikaan Tongue

Back to top
Huliisi
Member

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 9:08 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Back to top
belated
Jr. Member

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 2:08 am    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Lukioaikoina joskus 90-luvun puolivälissä oli joku pitkäletti roudannut luokkaan kasettisoittimen ja siihen "jotain" Stratovariusta. En paljoa kiinnittäny huomiota kunnes Against The Wind alkoi soimaan, sitten kolahti ja alkoi hiukset venymään.

Back to top
Nokikana
Member

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 2:42 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Kuulin Dreamspace-levyltä Chasing Shadows-biisin. (kirjoitinko oikein?)
Smile

Back to top
Guest

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 5:56 am    Post subject: Re: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäise Reply with quote

Kerronko saman tarinan, jonka melkeinpä kopioin joka paikkaan, missä käsitellään sitä, miten on aloitettu metallin kuuntelu? No, toki. Olin keväällä -96 eräänä aurinkoisena sunnuntaipäivänä menossa autolla vanhempieni kanssa katsomaan esteratsastuskilpailuja. Radio sattui olemaan auki, ja kanava oli Mafia. Sieltä tuli Lista-ohjelma, ja jossain vaiheessa kyseistä ohjelmaa soi minulle tuntematon piisi, joka kuulosti ihan hävyttömän hyvältä. Sitä ennen en ollut oikeastaan metallia kuunnellut, Guns 'N' Rosesia ja semmoista lähinnä. Kuuntelin sitä piisiä ihan korvat hörössä, ja sen loputtua selvisi että esittäjä oli Stratovarius ja biisi Will The Sun Rise. Minä seuraavana päivänä levykauppaan, Episode mukaan, ja sille tielle taisin jäädä...

Quote:
Malva wrote:
Ainakin mitä olen ymmärtänyt niin jotenkin ihmiset suhtautuu penseästi niihin Stratofaneihin, jotka ovat aloittaneet faniuden Black Diamondin takia... :( Siis koska se on hittibiisi. Typerää.

Tuli tästä mieleen, että eräs minulle tuttu henkilö kommentoi tammikuussa -98 asiaa seuraavasti: "siitä diggaa vaan tytöt, ja sellaset jotka ei tiedä bändistä mitään". :D

Back to top
Blackbird
Member

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 10:27 am    Post subject: Re: Re: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimm Add User to Ignore List Reply with quote

Quote:
Anzzi wrote:
Quote:
Blackbird wrote:
liityn joukkoon harmaaseen eli kyl mullaki se black diamond kolahti aika lujaa... Smile seuraavana oliki sit speed of light ja dreamspace... eka levy minkä hommasin oli the chosen ones joka on muuten vieläki lempilevyjä... Very Happy ja just tos vähän aikaa sit kuuluin ekaa kertaa fright
nightin... Surprised jumaliste et on muuten hyvä biisi.. en tiiä mikä siin on mut se vaan kolahti... Very Happy mitäs te tykkäätte ko.biisistä??

Fright Night on vanhan Straton paras biisi. Se alku oli aika pelottava kun ensimmäisen kerran kuuntelin pimeässä huoneessa, ihan yksin... Evil

joo kylhän se aika pelottava oli... Smile mä tukkään niist rumpkompeist mitä siin biisis on... ku ite soitan rumpui...

Back to top
Guest

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 10:16 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Reply with quote

Kappale taisi olla Future shock tai joku muu ekalta levyltä vuonna 89-90.

Back to top
Stratoangel
Jr. Member

PostPosted: Sat Mar 15, 2003 7:20 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Oon kuullu varmaan Foreverin ensimmäisenä. Se on todella hieno kappale ja liittyy mun elämään tosi syvästi. Isoisän kuoltua en muuta kun Stratovariusta kuunnellutkaan. Se autto jaksamaan eteenpäin. Hienoa työtä Stratolta!! Kiitos.. ja Helsingissä nähdään!! Very Happy

Back to top
Heavy Warrior
Member

PostPosted: Sun Mar 16, 2003 7:33 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Hunting High And Low, Itse en ollut kuullut yhtäkään kappaletta kokonaan muutakun jossain Jussi- gaalassa tuli joku pätkä Hunting High And Low:n videosta, ja sitten ostin Infinite- Levyn ja siitä sitten eka biisi. Ja se on vieläkin lempi kappaleeni.

Back to top
jörggi
Sr. Member

PostPosted: Mon Mar 17, 2003 4:18 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Tais olla Paradise. Very Happy Joka on mielestäni edelleen yksi Straton parhaista biiseistä. Smile

Back to top
Cloud
Jr. Member

PostPosted: Mon Mar 17, 2003 5:39 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Se tais olla Coming home... Joka on muuten aivan älyttömän ihana biisi... Smile Yks parhaimmista.

Back to top
Skelethos
Member

PostPosted: Tue Mar 18, 2003 10:55 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Kiss Of Judas oli ensimmäinen. Jossain Jyrkin metalli-spesiaalissa näytettiin video ja johan se Visions piti mennä ostamaan. Olin kyllä kuunnellut heviä jo pari vuotta silloin, mutta jotenkin olin välttynyt kuulemasta Stratovariusta.

Jotenkin silloin kun kuunteli vaan Metallicaa, Scorpionsia ja tällaisia isoja bändejä, ajatteli, ettei joku suomalainen voi olla oikeasti hyvä...

Back to top
Guest

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 3:51 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Reply with quote

se oli mullaki black diamond.kolahti kerralla ja KOVAA! Evil

Back to top
Fleec
Member

PostPosted: Sun Mar 23, 2003 1:36 am    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

taitaa se olla toi Hunting high and low

Back to top
ShadowOfSouls
Member

PostPosted: Sun Mar 23, 2003 9:09 am    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

hmmm mulla taisi eka straton biisi josta kunnolla innostuin tuo Visions (souther cross) joskus kauan kauan sitten jolloin maailma oli kovin erilainen... toisinsanoen muistikuvat siltä ajalta kun heviä en vielä kuunnellut katoavat kovaa vauhtia...

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Jack the Jester
Member

PostPosted: Mon Mar 24, 2003 11:47 am    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

Father Time se oli joskus yläasteella, noin vuonna 1995 tai 1996...

Aijai... sitä tunnetta minkä Father Timen kuuleminen silloin aiheutti en unohda varmaankaan koskaan. Tuntui etten ollut ikinä kuullut mitään niin kovaa biisiä. Se oli nopea, melodinen ja USKOMATTOMAN hyvä. Scorpions ja Alice Cooper eivät kuulostaneet sen jälkeen enää miltään...

Itse asiassa, tuon kokemuksen jälkeen aloin kuunnella heviä tässä nykyisessä muodossa...

Back to top
manowarrior
Member
USER_AVATAR_REMOTE

PostPosted: Mon Mar 24, 2003 12:29 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

eka tais olla Black Diamond

Back to top
Male
Jr. Member

PostPosted: Sat May 10, 2003 8:37 pm    Post subject: Re: Minkä kappaleen olette kuulleet Stratolta ensimmäisenä? Add User to Ignore List Reply with quote

En ihan tarkaan muista, että oliko se black diamond vai SOS, jonka kuulin ensimmäistä kertaa..Mutta sen muistan kun sain kortin ja ensmäisenä perjantaina lähin kuskiksi, niin melkein koko illan soitettiin kaverin Destiny levyä.. Tongue

Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Stratovarius Community Forum Index -> Stratovarius keskustelu Suomeksi All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

Jump to:  You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum