Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)
Re: Sonata Arctica

Post by IceBreaker » Sun Feb 20, 2005 11:48 pm

Onneksi Replica ja Black Sheep oli leikattu pois, mutta toisaalta olisin halunnut nähdä jonkin Silencen kappaleen. Osa Letter to Danasta kuulosti todella kivalta keskellä Kingdom for a Heartia. Ovatko tehneet tuon useinkin? :?:

Mahtaakohan se Tonyn kertoma The Cagea juutalaisten tuhoamiseen verrannut fani olla ollut suomalainen. :roll:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Curry » Sun Feb 20, 2005 11:51 pm

"I was made for loving you baby" :rotflmao1:

NightMare82
Member
Posts:227
Joined:Sun Sep 21, 2003 5:31 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by NightMare82 » Mon Feb 21, 2005 12:01 am

Curry wrote:Hyvät bileethän tuolla näytti olleen. En oo koskaan ollu Sonatan keikalla, ja viimeistään tuon nähtyäni on pakko mennä kattomaan nuo. Saunaan kun vaan pääsis...
Paljosta olet jäänyt paitsi. Olihan tuo "ihan hyvä" Sonatan keikaksi, mutta itse ainakin diggasin huomattavasti enemmän heidän 18.12 Foxian keikastaan, mitä olin luonnollisesti paikalla katsomassa.

Hmm.. jotenkin vaan kun vertaa tuota keikkaa siihen Foxian vetoon, tuntui paljon enemmältä semmoiselta "rutiini" vedolta, koska oikeasti se soittamisen riemu ja hyvä meininki vaan tuntui välittyvän silloin paljon paremmin. Itse väittäisin, että se että tuo em. keikka oli heidän viimeisensä ennen joulutaukoa, sai heidät juuri tuolla nimenomaisella keikalla kaikki panemaan parastaan, mikä välittyi hyvin positiivisella meiningillä ja yleisesti keikan aikana vallinneella ilmapiirillä.

Moni montakin Sonatan keikkaa nähnyt muistaakseni kävi ylistämässä tuota Foxian keikkaa parhaaksi näkemäkseen, siis semmoiset useitakin keikkoja nähneet. Itsekin tykkäsin todella paljon keikasta, vaikka en mikään bändin ykkösfani olekaan. WHG tosin taitaa olla parhaita koskaan tehtyjä melodisen power metallin levyjä. :D

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Curry » Mon Feb 21, 2005 12:10 am

NIINPÄ! Sattui vaan olemaan loppusota samana viikonloppuna.

WHG:sta en oo oikeastaan koskaan tykänny levynä, vaikka siinä onkin pari ihan hyvää biisiä. Reckoning Night on paras Sonata, sanon minä.

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Mormegil » Mon Feb 21, 2005 12:37 pm

Aika paska temppu olla näyttämättä yhtäkään kappaletta Silencelta ja vain yksi WHG:ltä, mutta olihan tuo ihan kuunneltavaa/katseltavaa menoa.

User avatar
Wanderer
Sr. Member
Posts:360
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:50 am
Location:Vantaa,Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Wanderer » Mon Feb 21, 2005 1:00 pm

Hyvä homma oli toi ylex:n ohjelma tässä tänään. Hienoa oli kuulla membereiltä itseltään vähän tuntoja biiseistä ym. Täytynee jossain vaiheessa, kun rahaa taas riittää niin ostaa joku Sonatan levy. Just ostin äskettäin episoden, nähkääs. Don huanit sentään Don't say a word on perhanan hyvä biisi... :D
The oldest radio rock station Radio City quit 12-8-2006 :(

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Mon Feb 21, 2005 9:30 pm

Tykkäsin kyllä tallenteesta. Mielestäni se että irtonaisten biisien välissä oli Janin ja Tonyn höpötystä oli vain hyvä, verrattuna siihen että olisi soitettu sieltä täältä otettuja biisejä putkeen ilman spiikkejä. Ääni oli tallenteessa kyllä aivan muuta kuin itse keikalla mutta sanoohan sen järkikin että tallenne pitää toki miksata uudestaan ennen eetteriin laittoa. Eli dvd:tä odotellessa ihan kiva juttu oli tuo.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Strato4ever » Mon Feb 21, 2005 10:35 pm

Lähinnä jäi mieleen tuosta keikasta että basso on söpö soitin. Meinas vähän päristä yli se basso :) Mutta muuten ihan jees se oli..Harmi vaan kun joutuivat jättämään joitain biisejä näyttämättä, mutta se on ihan ymmärrettävää joten turha itkiä.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Tue Feb 22, 2005 12:12 am

Kaksi viimeistä biisiä näin, ja olin suorastaan kyllä aika positiivisesti yllättynyt. Kakko ei vetänyt yhtään hullummin, Tommy ei sekoillut tempojen kanssa, uusi synisti vaikutti taitavalta ja hauskalta tapaukselta ja kerrankin näkee bändin, jossa on tarpeeksi monta taustalaulajaa, joista kaikista oikeasti lähtee ääntä. Miinukset tulevat sitten edelleen onnettomista soundeista, ja sitten siitä, että joku, en saanut selville kuka, jätkistä lauloi koko ajan taustansa hieman nuotin viereen, ja vieläpä ihan saman verran koko ajan. Lieneekö monitoroinnissa tai jossain muualla häikkää?

Mutta ihan jees. Ehkä Sonatastakin vielä tulee livebändi. :wink:

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by ozzie » Tue Feb 22, 2005 8:44 am

SirJuzzi wrote:joku, en saanut selville kuka, jätkistä lauloi koko ajan taustansa hieman nuotin viereen, ja vieläpä ihan saman verran koko ajan. Lieneekö monitoroinnissa tai jossain muualla häikkää?
Halusi erottua joukosta :lol:

Hyvä taltiointi minustakin. Ne välihaastattelut olivat loistava lisä. Hyviä juttuja, niinkuin ne Henkan koejuottamiset jne.
Näinhän se on...

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Sonata Arctica

Post by Sleeper7135 » Tue Feb 22, 2005 9:36 am

Yllättävän hyvä otos oli minustakin. Huomattavasti parempi Sonata kuin mitä minä olen päässyt livenä todistamaan. Pojilla alkaa kokemusta karttua ja sen kyllä huomaa soitossa ja laulussa. Soundit oli kyllä ihan hirveät, jota ne ovat olleet aina noissa YleX nauhoituksissa jo vuodesta kivi ja käpy. Kai noille nyt jotain pitäisi pystyä tekemään?
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Wed Feb 23, 2005 2:30 am

Sleeper7135 wrote:Soundit oli kyllä ihan hirveät, jota ne ovat olleet aina noissa YleX nauhoituksissa...
...ja Sonata Arctican keikoilla. Ihan uusimmista en tiedä, mutta joka kuulemallani keikalla soundi on ollut suorastaan onneton. Liimatainen ei saa kitaraansa soimaan kunnolla ja rummut tikittävät liikaa.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Wed Feb 23, 2005 5:02 pm

SirJuzzi wrote: ...ja Sonata Arctican keikoilla. Ihan uusimmista en tiedä, mutta joka kuulemallani keikalla soundi on ollut suorastaan onneton. Liimatainen ei saa kitaraansa soimaan kunnolla ja rummut tikittävät liikaa.
Juuri tuolla televisioidulla keikalla oli ääni kyllä minustakin hieman "tuhnuinen" eli diskantteja ei juuri löytynyt ja soittimet puuroutuivat paikoin pahastikin. Rumpujen tikittämisestä olen aivan samaa mieltä. Ymmärrän sen että studiossa pitää soittaa sämplätyillä basareilla mutta livetilanteessa en sitä tajua. Tommylla siis ON trigut basareissa myös livekeikoilla, mitään mikkejä en ole pitkään aikaan kaverin basareissa nähnyt ja tämä tukee triggeriväitettä. Edellisellä
Tavastian keikalla ennen Reckoningia (milloinkas se nyt taas olikaan?) basareissa oli trigut ja soundi kuullosti oikeasti siltä kuin kahta kapulaa olisi lyöty yhteen. Viime kesän Tuskassa taas ongelma oli aivan päinvastainen: Tommyn basarien alta ei muu musiikki kuulunut ollenkaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Sonata Arctica

Post by SakkiS » Wed Feb 23, 2005 5:09 pm

Ja tähän voisi vielä lisätä , että Kakko oli jotenkin hieman pettymys. Olen parempiakin keikkoja kakolta nähnyt, nyt kuulosti jotenkin vaisulta, ja on alkanut käyttämään raspia ( vai mikä onkaan, se karhaus siinä äänessä) joka piisissä, vaikka joihinkin piiseihin toivoisi pelkästään sitä puhdasta, kovaa ja korkealta kakkoa :roll:
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Sonata Arctica

Post by julkimo » Wed Feb 23, 2005 6:50 pm

SakkiS wrote:Ja tähän voisi vielä lisätä , että Kakko oli jotenkin hieman pettymys. Olen parempiakin keikkoja kakolta nähnyt, nyt kuulosti jotenkin vaisulta, ja on alkanut käyttämään raspia ( vai mikä onkaan, se karhaus siinä äänessä) joka piisissä, vaikka joihinkin piiseihin toivoisi pelkästään sitä puhdasta, kovaa ja korkealta kakkoa :roll:
Oon samaa mieltä

dwarflander
Member
Posts:193
Joined:Thu Jan 09, 2003 5:25 pm

Re: Sonata Arctica

Post by dwarflander » Thu Feb 24, 2005 11:47 am

julkimo wrote:
SakkiS wrote:Ja tähän voisi vielä lisätä , että Kakko oli jotenkin hieman pettymys. Olen parempiakin keikkoja kakolta nähnyt, nyt kuulosti jotenkin vaisulta, ja on alkanut käyttämään raspia ( vai mikä onkaan, se karhaus siinä äänessä) joka piisissä, vaikka joihinkin piiseihin toivoisi pelkästään sitä puhdasta, kovaa ja korkealta kakkoa :roll:
Oon samaa mieltä
...tai sitten Tonyn ääni oli vain yksinkertaisesti paskana. Olin ko. keikalla ja seuraavana päivänä Lahdessa, ja täytyy sanoa että laulu toimi huomattavasti paremmin Lahdessa. Soitosta en sitten osaa sanoa mitään :D

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Sonata Arctica

Post by IceBreaker » Thu Feb 24, 2005 4:29 pm

SakkiS wrote:ja on alkanut käyttämään raspia ( vai mikä onkaan, se karhaus siinä äänessä) joka piisissä, vaikka joihinkin piiseihin toivoisi pelkästään sitä puhdasta, kovaa ja korkealta kakkoa
Minä tähän mikään ole sanomaan, mutta omasta mielestäni Kakko on huomannut, että hänen ääni ei ole tarpeeksi vankka kiljumiselle saati sitten puhtaalle laululle livenä. On tullut todellakin luettua jo useammasta lähteestä, että livenä Tonyn ääni on ollut selvästi karheampi ja rääkyvämpi kuin albumeilla. Vähän huono juttu, sillä Sonatan musiikki on muutamaa poikeusta lukuun ottamatta (esim. Wildfire) sellaista, että siinä pitää olla puhdasääninen ja toisinaan korkeallekin pääsevä laulaja. :wink:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Sonata Arctica

Post by SakkiS » Thu Feb 24, 2005 4:34 pm

IceBreaker wrote:
SakkiS wrote:ja on alkanut käyttämään raspia ( vai mikä onkaan, se karhaus siinä äänessä) joka piisissä, vaikka joihinkin piiseihin toivoisi pelkästään sitä puhdasta, kovaa ja korkealta kakkoa
Minä tähän mikään ole sanomaan, mutta omasta mielestäni Kakko on huomannut, että hänen ääni ei ole tarpeeksi vankka kiljumiselle saati sitten puhtaalle laululle livenä. On tullut todellakin luettua jo useammasta lähteestä, että livenä Tonyn ääni on ollut selvästi karheampi ja rääkyvämpi kuin albumeilla. Vähän huono juttu, sillä Sonatan musiikki on muutamaa poikeusta lukuun ottamatta (esim. Wildfire) sellaista, että siinä pitää olla puhdasääninen ja toisinaan korkeallekin pääsevä laulaja. :wink:
Ja mielestäni hauskinta tässä on se, että kakko itse tekee biisit, joita ei pysty laulamaan livenä.. :) Mutta ehdottomasti tuon uuden levyn laulut ovat loistavia, ja istuu uusiin biiseihin hyvin, Mutta nimenomaan tämä livelaulanta ei mielestäni ollut yhtä onnistunutta, harmi. Mutta toivotaan, että Kakolla tosiaan oli vain huono päivä, ja että ensikerralla kuullaan taas hyvää laulamista. :wink:
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Fri Feb 25, 2005 9:50 am

SakkiS wrote: Ja mielestäni hauskinta tässä on se, että kakko itse tekee biisit, joita ei pysty laulamaan livenä.. :) Mutta ehdottomasti tuon uuden levyn laulut ovat loistavia, ja istuu uusiin biiseihin hyvin, Mutta nimenomaan tämä livelaulanta ei mielestäni ollut yhtä onnistunutta, harmi. Mutta toivotaan, että Kakolla tosiaan oli vain huono päivä, ja että ensikerralla kuullaan taas hyvää laulamista. :wink:
Minunkin mielestäni on sekä koomista että ärsyttävää jos levylle tosiaan tehdään sellaisia lauluja joita ei livenä pystytä mitenkään vetämään.
Tarkoitan Sonatan ohella kaikkia muitakin bändejä. Aika harva laulaja pystyy oikeasti vetämään livenä ja levyllä samalla tavalla mutta liian kauaksi levyn versioista ei pitäisi päästää menemään kuitenkaan. Sama pätee mielestäni kyllä soittimiinkin: Jos levylle laitetaan biisi jonka tempo on 230 niin kyllähän sitä kuuntelee mielellään mutta harva bändi oikeasti soittaa tuollaisia biisejä enää livenä. Viime aikoina olen kuunnellut Lacuna Coil-nimisen italobändin (www.lacunacoil.it) levyjä ja livetallenteita aika paljon ja huomannut että vaikka kumpikaan bändin laulaja ei levyllä vedä mitään "tarjaturunensuoritusta" niin he pystyvät silti lavalla aivan samaan kuin levyllä. Mielestäni sen näin tulee ollakin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Fri Feb 25, 2005 7:22 pm

Figaro1 wrote:
SakkiS wrote: Ja mielestäni hauskinta tässä on se, että kakko itse tekee biisit, joita ei pysty laulamaan livenä.. :) Mutta ehdottomasti tuon uuden levyn laulut ovat loistavia, ja istuu uusiin biiseihin hyvin, Mutta nimenomaan tämä livelaulanta ei mielestäni ollut yhtä onnistunutta, harmi. Mutta toivotaan, että Kakolla tosiaan oli vain huono päivä, ja että ensikerralla kuullaan taas hyvää laulamista. :wink:
Minunkin mielestäni on sekä koomista että ärsyttävää jos levylle tosiaan tehdään sellaisia lauluja joita ei livenä pystytä mitenkään vetämään.
Sitä kutsutaan kunnianhimoksi. ;)

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Fri Feb 25, 2005 10:40 pm

...Toisille se on itsensä munaamista. :wink:

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Sonata Arctica

Post by SakkiS » Fri Feb 25, 2005 10:43 pm

Malva wrote:
Figaro1 wrote:
SakkiS wrote: Ja mielestäni hauskinta tässä on se, että kakko itse tekee biisit, joita ei pysty laulamaan livenä.. :) Mutta ehdottomasti tuon uuden levyn laulut ovat loistavia, ja istuu uusiin biiseihin hyvin, Mutta nimenomaan tämä livelaulanta ei mielestäni ollut yhtä onnistunutta, harmi. Mutta toivotaan, että Kakolla tosiaan oli vain huono päivä, ja että ensikerralla kuullaan taas hyvää laulamista. :wink:
Minunkin mielestäni on sekä koomista että ärsyttävää jos levylle tosiaan tehdään sellaisia lauluja joita ei livenä pystytä mitenkään vetämään.
Sitä kutsutaan kunnianhimoksi. ;)

No tottahan tuokin, mutta Winterheart's Guildilla ei lyriikat olleet niin korkeita, kuin muilla(mielestäni) , ihan kuin Kakko olisi älynnyt oman rajansa. Ei siinä muuten mitään, mutta livenä se on ärsyttävän kuulosta kun korkeimmat vokaalit menevät puuroksi, tai niitä lauleta ollenkaan sieltä mistä pitäisi (lue, Lauletaan matallemmalta,) kyllähän Kakko muuten on ihan loistava vokalisti, ei tässä häntä millään tavalla vähätellä, tuodaan vaan niitä , ehkä huonoja puolia esille :)
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Feb 26, 2005 10:46 am

Ilman quotea on pakko kysyä että kuinka hyvin mielestäsi Timo Kotipelto suoriutuu livenä noista kuminauhatmunissa-osaston lauluista?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Sonata Arctica

Post by SakkiS » Sat Feb 26, 2005 3:10 pm

Figaro1 wrote:Ilman quotea on pakko kysyä että kuinka hyvin mielestäsi Timo Kotipelto suoriutuu livenä noista kuminauhatmunissa-osaston lauluista?
Jos minulta kysyit, ni onhan Kotipellollakin ollut näitä hyviä ja huonojapäiviä. Elements pt 1 keikkarupeaman kulttuuritalon keikalla , jolla itse olin, Kotipelto veti kylllä aika nappiin vokaalit, mutta onhan noita pikkasen heikompiakin suorituksia nähty. Yleeensä Koti suoriutuu live-jutuista mielestäni hyvin, tosin huono sanoa mitään suuntaan tai toiseen, kun en ole hirveän montaa kertaa stratoa livenä nähnyt :oops:
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Sonata Arctica

Post by skar » Sat Feb 26, 2005 6:26 pm

Taitaa olla Sonatalta kokoelma tulossa (vaikkakin Sonataarctica.info ei siitä mitään kerro ja aihe on lähes kielletty myös foorumissa) :lol:

Tosin asian ymmärtää kun aluksi Spinefarm ilmoitti ilmestymis kuukaudeksi Toukokuun ja nyt se on syyskuu

Kokoelman ilmestyminen käy ilmi Spinefarm.fi nettisivuilta ja se tulee ulos Syyskuussa 2005. ALLA LINKKI FUTURE RELEASES

sept2005 CD SPI233CD SONATA ARCTICA collection



http://www.spinefarm.net/metal/index.php?pg=futurepg
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Sonata Arctica

Post by IceBreaker » Sat Feb 26, 2005 7:51 pm

Näyttää siis olevan lyöty lukkoon, kun levyn koodikin on jo annettu. Ehkei .info halua vielä antaa siitä tietoa, mikäli tekoprosessi on esim. biisilistan/mahd. livebiisien osalta kesken ja kun nimeäkään ei ole päätetty.

Mielenkiintoinen juttu, ettei siitä saa puhua tällä haavaa siellä niiden foorumilla. Siellä taitaa olla aika tiukka moderointi, ehkä liiankin? :roll: :wink:

Kohta pääseekin sitten näkemään miten SA suoriutuu poppisartistien seurassa. :D
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Feb 26, 2005 10:27 pm

Näin Sonatan Emma-gaalan vedon ja oli vielä iloisemmin yllättynyt kuin sen Tavastian keikan suhteen. Nuotin vierestä lauleskeltiin vähemmän ja koko veto kuulosti suorastaan aika hyvältä. Pojat alkaa pikkuhiljaa saamaan touhun ideasta kiinni. :wink:

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Sun Feb 27, 2005 12:54 am

IceBreaker wrote:Mielenkiintoinen juttu, ettei siitä saa puhua tällä haavaa siellä niiden foorumilla. Siellä taitaa olla aika tiukka moderointi, ehkä liiankin? :roll: :wink:
Ei ole. Se on kielletty siksi jotta spammimailit vähenisi kun jengi huhuilee huhujen perään. Eli saa keskustella kun on varmaa tietoa ja jotain oikeaa aihetta keskusteluun, muutakin kuin että:

Sonatalta tulee kokoelma!
Mistäs kuulit
Mitähän biisejä siihen tulee
Mä haluun ainakin nää biisit siihen kokoelmaan!
Rahastusta
Ei oo! Musta kokoelma on hyvä juttu (jos semmonen siis tulee)(tuleeks, tietääks kukaa?)

:roll:

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Sonata Arctica

Post by IceBreaker » Sun Feb 27, 2005 4:03 am

Selvä. Ymmärrän tuon. Sonatan kokoelmaa tässä odotellessa ja ehkä jonakin päivänä rekisteröidyn itsekin tuolle foorumille. Onhan kyseessä erittäin taitava bändi. :)
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Ei oteta liian vakavasti!

Post by skar » Sun Feb 27, 2005 10:34 am

Malva wrote:
Ei ole. Se on kielletty siksi jotta spammimailit vähenisi kun jengi huhuilee huhujen perään. Eli saa keskustella kun on varmaa tietoa ja jotain oikeaa aihetta keskusteluun, muutakin kuin että
Muuten olen ja olin (Olen Ska BTW) :) kanssasi samaa mieltä, mutta kun se lähde löytyi kyseisen topicin ensimmäisestä viestistä ja sen pohjalta kaikki keskustelivat. So simple is THAT!

Itse olen maailman suurin lähdekritiikin kannattaja. Siispä ainakin informaation taso kokoelman julkaisusta perustui riittävälle pohjalle ja näin ollen oli aivan luvallinen topicin aihe. Lähdehän oli Sonata arctican suomen jakelulevy-yhtiö.

Totta kuitenkin on, että porukka esitti mielipiteitään siitä, millaisen kokoelman he mieluiten näkisivät. Tässä onkin mielstäni sen tiukan moderoinnin raja. Voin olla Malvan kanssa helposti samaa mieltä, että tämä on hieman epäilyttävä tapa keskustella, mutta ei kukaan siellä näitä tietoja faktoina esittäytkään ja se kuka kysyi "mistä kuulit" ei ollut lukenut koko ketjun viestejä ja itse rikkoi foorumin sääntöjä. Kysymys kuuluukin, että voidaanko pelkän levyn julkaisu tiedon perusteella keskustella rikkomatta foorumin sääntöjä.

Sitten aivan toinen asia. Spinefarm ilmoitti marraskuun maissa nettisivuillaan future releases kohdassa kokoelman ilmestyvän may2005. Nyt muutamassa viikossa tuo tieto on muuttunut septemper2005:een.

Mistäkähän tuo johtui? Ainakin selittää sen, ettei sonataarctica.info ole maininnut sanallakaan kokoelmasta. Sitä en tiedä onko musiikkialan arkipäivää se, että noin kaksi kuukautta ennen julkaisua julkaiseva levy-yhtiö siirtää julkaisupäivää neljällä kuukaudella? :(

Heh tulivaaan mieleen, että Stratofoormissa tää spekulointi on arkipäivää. Tyhmäähän se on, mutta kun sitä on niin helvetin hieno kirjoittaa. Toisaalta kaikki mitä tässäkin viestissä kirjoitin on faktaa tai ainakin perusteltuja väittämiä.
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

Locked