Minkä Straton levyn saitte ekana?

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland
Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Bones » Tue Aug 02, 2005 4:09 pm

Stratovaried wrote:Offtopic: Toi one of these guys muuten valehtelee :twak:
Sillä on tullu muutama poltettua :). Tai no kellä nyt ei oo koskaan ollu mitään levyä poltettuna hyllys :)
Esimerkiks minulla. Jos itse tehtyjä sekalaisia ei lasketa, niin en koskaan polta varsinaista albumia levylle, ne pitää aina ostaa kaupasta. Mutta kukin tavallaan. Luonnollisesti.

Edit: Nekin biisit mitä poltan sekalaisille on kopioitu koneelle aidoilta ostetuilta levyiltä.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by one of these guys... » Tue Aug 02, 2005 4:40 pm

Offtopic: Toi one of these guys muuten valehtelee :twak:
Sillä on tullu muutama poltettua :). Tai no kellä nyt ei oo koskaan ollu mitään levyä poltettuna hyllys :)[/quote]

kyl mä kuule niistäkin maksoin pari euroo, et älä yritä mustamaalata mua =P
mut kaippa ostan viä ne aitoinakin, saa sen aitouden hohteen mun stratolevy kasaan.. :)
stratoa aina vähän sydämessä.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by SirJuzzi » Tue Aug 02, 2005 6:44 pm

Stratovaried wrote:Tai no kellä nyt ei oo koskaan ollu mitään levyä poltettuna hyllys :)
Minulla ei ole ollut, eikä tule olemaan. Myöskään piraattilevyjä en omista ainuttakaan, enkä tule omistamaan.

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by one of these guys... » Tue Aug 02, 2005 8:54 pm

[/quote]
Minulla ei ole ollut, eikä tule olemaan. Myöskään piraattilevyjä en omista ainuttakaan, enkä tule omistamaan.[/quote]
mallikansalainen oikee :D
stratoa aina vähän sydämessä.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Bones » Wed Aug 03, 2005 9:52 am

one of these guys... wrote:kyl mä kuule niistäkin maksoin pari euroo, et älä yritä mustamaalata mua =P
mut kaippa ostan viä ne aitoinakin, saa sen aitouden hohteen mun stratolevy kasaan.. :)
Joo maksoit, sen voin uskoa. Mutta se minne rahasi menivät ei taatusti ollut bändi :D
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by one of these guys... » Wed Aug 03, 2005 4:24 pm

Bones wrote:
one of these guys... wrote:kyl mä kuule niistäkin maksoin pari euroo, et älä yritä mustamaalata mua =P
mut kaippa ostan viä ne aitoinakin, saa sen aitouden hohteen mun stratolevy kasaan.. :)
Joo maksoit, sen voin uskoa. Mutta se minne rahasi menivät ei taatusti ollut bändi :D
miten nii ? ! ? :roll: no joo, ei tainnu olla :)
stratoa aina vähän sydämessä.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Bones » Thu Aug 04, 2005 6:59 pm

one of these guys... wrote:mut kaippa ostan viä ne aitoinakin, saa sen aitouden hohteen mun stratolevy kasaan.. :)
No hyvä jos hommaat kuites kyseiset levyt aitona ;).
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Stratovaried
Member
Posts:53
Joined:Fri Mar 04, 2005 3:51 pm

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Stratovaried » Thu Aug 04, 2005 11:13 pm

one of these guys... wrote:
Bones wrote:
one of these guys... wrote:kyl mä kuule niistäkin maksoin pari euroo, et älä yritä mustamaalata mua =P
mut kaippa ostan viä ne aitoinakin, saa sen aitouden hohteen mun stratolevy kasaan.. :)
Joo maksoit, sen voin uskoa. Mutta se minne rahasi menivät ei taatusti ollut bändi :D
miten nii ? ! ? :roll: no joo, ei tainnu olla :)
Kai se mun Elements pt2 pitää paikata vielä aidolla :roll: Vaikka maksoinhan mä siitä puolet levyn hinnasta virossa :P
Eye for an eye and the whole world will be blind,
oceans of madness drowning the hope of mankind,
What kind of a man kills becouse of ideology?
What kind of god justifies violence?

User avatar
NimetonPeruna
Jr. Member
Posts:3
Joined:Sun Aug 07, 2005 3:47 pm
Location:Rue Morgue

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by NimetonPeruna » Mon Aug 08, 2005 12:55 am

hmm.. mulla tais olla Fright Night ja Visions of Europe.

Seuraavaks ostan joko Elementsin tai Fourth Dimensionin
Was I meant to fail every time?
Seems to me that's my destiny
Is this all that's left for me
Confusion and bad memories

Elax
Jr. Member
Posts:36
Joined:Mon Feb 02, 2004 1:13 am
Contact:

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Elax » Thu Sep 08, 2005 11:20 am

Ihan eka levyni oli Destiny, jonka sain joululahjaksi silloiselta daamiltani. Toisena levynä hankin Sitten oli muistaakseni Dreamspace, jonka jälkeen lähes peräkkäin Visions ja Fourth Dimension. Sen jälkeen tuli Episode. Sitten oli pitempään hiljasta, jonka jälkeen ostin Infiniten. Sen jälkeen löysin jostain divarista Twilight Timen. Sitten ostin Elements part 1:n heti kun se tuli kauppaan. Siinä välissä tuli sitten hankittua myös Intermission ennenku Elements part 2 ilmestyi, jonka ostin myös melkein heti. Sitten odottelin pitkän aikaa ja nyt ostin tuon stratovariuksen. Fright Night puuttuu edelleen :(

User avatar
tmhal
Jr. Member
Posts:44
Joined:Wed Aug 31, 2005 3:14 pm
Location:Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by tmhal » Thu Sep 08, 2005 1:43 pm

Noh..

Tuota noin se ensimmäinen levyhän oli VISIONS :D
Sitten ostin Episoden joka on mestariteos jollaista en ole vielä tavannut toista kappaletta.. :) :P Infinite was then next and i have Elements pt.1 as special version,but pt.2 is normal version..
Huomenna saan sitten sen Digipack version tuosta uudesta levystä :D
Long live Stratovarius!

Peace&Happiness!
-Eagleheart1980-

Life is too short to be wasted!

Strato Kicks Butt!

User avatar
tmhal
Jr. Member
Posts:44
Joined:Wed Aug 31, 2005 3:14 pm
Location:Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by tmhal » Thu Sep 08, 2005 1:54 pm

one of these guys... wrote:
Minulla ei ole ollut, eikä tule olemaan. Myöskään piraattilevyjä en omista ainuttakaan, enkä tule omistamaan.[/quote]
mallikansalainen oikee :D[/quote]

Hyvä!
On TÄYSIN epäkunnioittavaa ostella piraattilevyjä ja varsinkin jos todella arvostaa sitä artistia/bändiä.. :) Minä arvosta Stratovariusta 100%:sesti ja olen ostanut kaikki levyt joita minulla on,niin tuolta levykaupoista tai ihan norm.kaupasta musiikki osastolta :) I'm happy for it :D

Rock on and everyone live your every day like 100% :)
-Eagleheart1980-

Life is too short to be wasted!

Strato Kicks Butt!

j0n1
Jr. Member
Posts:9
Joined:Tue Mar 01, 2005 10:09 am

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by j0n1 » Fri Sep 09, 2005 8:56 pm

Elements, pt. 1 > Infinite > Visions > Visions Of Europe - Live > Episode > Fourth Dimension > Destiny > Intermission > Twilight Time > Dreamspace > Elements, pt. 2 > Stratovarius

Siinä mun "Stratovarius-kaareni". Väliin mahtuu singlet Eagleheart, Hunting High And Low, A Million Light Years Away, I Walk To My Own Song, Will The Sun Rise?. WTSR-singlellä on muuten kaikkien aikojen parhain liveveto Father Time -biisistä ikinä. THE one.

User avatar
Intiaani
Sr. Member
Posts:566
Joined:Mon Sep 12, 2005 2:10 pm
Location:Buried Alive by Jens The Undertaker at Black... SABBATH!

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Intiaani » Mon Sep 12, 2005 2:56 pm

Runsaat kaksi vuotta sitten näin erään kotitekoisen videon, jonka taustalla soi eräs Stratovariuksen biisi melko pitkälle. Otin selville biisin nimen ja esittäjäbändin (siis Stratovarius, ja se biisi oli Destiny) ja siitä se sitten lähti. Ostin Destinyn, kuuntelin biisin innoissani, ja petyin tietty ensialkuun albumin muihin biiseihin. Ne kun eivät olleet lähelläkään Destinyn tasoa. Anthem of The World oli kuitenkin sen verran loistava biisi, että Destinyn kanssa se houkutteli minut etsimään lisää Stratoa.

Eli siis jo Destiny-biisin kuultuani tulin vannoutuneeksi Stratofaniksi. Ensimmäinen CD:ni oli Destiny. Järjestystä tästä eteenpäin on vaikea muistaa... Episode oli seuraava, ja sitä taisi seurata Elements, Pt. 1. Nyt on kasassa kaikki paitsi Fright Night. Sinkkuja en yhtyeeltä omista ainuttakaan.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by IceBreaker » Mon Sep 12, 2005 9:59 pm

Intiaani wrote:Ostin Destinyn, kuuntelin biisin innoissani, ja petyin tietty ensialkuun albumin muihin biiseihin. Ne kun eivät olleet lähelläkään Destinyn tasoa. Anthem of The World oli kuitenkin sen verran loistava biisi, että Destinyn kanssa se houkutteli minut etsimään lisää Stratoa.
Joo, ainakin minusta Destiny on huono valinta ensimmäisenä kuunneltavaksi Strato-albumiksi. Minulle se ei meinannut avautua millään, aukesi varmasti vasta kymmenien kuunntelukertojen jälkeen. Tosin itse en pidä edes nimikkokappaleesta, kun Stratoilta löytyy monipuolisempiakin eeppisiä kappaleita (Infinity, Visions).
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

MajorForce
Member
Posts:67
Joined:Tue Aug 16, 2005 4:33 pm
Contact:

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by MajorForce » Tue Sep 13, 2005 10:30 am

Mulle homma lähti joskus Episoden ilmestymisen aikaan, kun bändi oli Lista -ohjelmassa esiintymässä playbackina. Speed of Lightin taisivat vetää ja innostuin saman tien. Hommasin Episoden ja sen mielestäni edelleen paras ja onnistunein Strato albumi.

Death_Knight
Jr. Member
Posts:18
Joined:Fri Sep 16, 2005 8:57 pm
Location:Kerava

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Death_Knight » Sat Sep 17, 2005 8:47 pm

Tais olla Destiny :D
Heavy rulaa! Etenkin power.

User avatar
one
Jr. Member
Posts:13
Joined:Sat Sep 17, 2005 10:59 pm
Location:primeval forest

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by one » Sun Oct 09, 2005 8:28 pm

Siitä se lähti kun veljen Destiny eksy omiin käsiin. Sen jälkeen on tullut ostettua aina samantien uusin levy. Ja onhan noita jotain vanhempiakin pitäny hommata. Destiny, Visions ja Episode on kyllä parhainta settiä! :)
Every man dies, not every man really lives.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Shadow_man » Sat Oct 15, 2005 4:33 pm

Elements PT 2 jossa on pahvikotelo jonka sisällä Bonus cd, Itse albumi, Kuva kirjanen sekä tarra. Mikäs tämä versio mahtaa olla nimeltään?
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

Stratovaried
Member
Posts:53
Joined:Fri Mar 04, 2005 3:51 pm

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Stratovaried » Sat Oct 15, 2005 9:21 pm

tmhal wrote:
one of these guys... wrote:
Minulla ei ole ollut, eikä tule olemaan. Myöskään piraattilevyjä en omista ainuttakaan, enkä tule omistamaan.
mallikansalainen oikee :D[/quote]

Hyvä!
On TÄYSIN epäkunnioittavaa ostella piraattilevyjä ja varsinkin jos todella arvostaa sitä artistia/bändiä.. :) Minä arvosta Stratovariusta 100%:sesti ja olen ostanut kaikki levyt joita minulla on,niin tuolta levykaupoista tai ihan norm.kaupasta musiikki osastolta :) I'm happy for it :D

Rock on and everyone live your every day like 100% :)[/quote]

Sillon kun erehdyin ton elements pt.2 ostaan niin en kuunnellu stratoja niin paljoo vielä että en ihan vielä kovin paljoo kunnioittanu kyseistä bändiä. Mutta sitten kun sain Episoden sedältä lainaan :wink: ....
Eye for an eye and the whole world will be blind,
oceans of madness drowning the hope of mankind,
What kind of a man kills becouse of ideology?
What kind of god justifies violence?

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Shadow_man » Sat Oct 15, 2005 9:52 pm

Miks kaikki haukkuu Elemets PT 2?
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by SirJuzzi » Sat Oct 15, 2005 10:08 pm

Siksi että se ei ole kovin hyvä levy? :wink:

Ei vaan, käytännössä sillä on mielestäni paljon parempia kappaleita kuin muutamilla suurempaa arvostusta nauttivilla Strato-levyillä. Se vain julkaistiin huonoon ajankohtaan, jolloin kappaleet tuntuivat jo valmiiksi kuluneilta. Jos Infinite olisikin ollut Elements pt2, olisi se todennäköisesti saanut hiukan suurempaa kunnioitusta osakseen.

Elements pt.1 taas sijoitan heti Fright Nightin kylkeen viimeiselle sijalle. Hirveätä kuraa koko platta.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by IceBreaker » Sat Oct 15, 2005 10:24 pm

SirJuzzi wrote:vain julkaistiin huonoon ajankohtaan, jolloin kappaleet tuntuivat jo valmiiksi kuluneilta. Jos Infinite olisikin ollut Elements pt2, olisi se todennäköisesti saanut hiukan suurempaa kunnioitusta osakseen.
Onhan se aika pitkälti minustakin noin, mutta varmasti paras tulos olisi ollut Infiniten ja Elements pt2:n sekoitus. :P Mikä eniten Elements pt2:ssa mielestäni kusee ovat Karmilan soundit. Niin kliinistä jälkeä ettei enää kuljeta biisien ehdoilla, mikä sitten vaikuttaa joissakin kohtaa levyllä niin tahmealta meiningiltä (esim. Know the Difference), ettei oikein jaksaisi edes kuunnella. Biiseistä puuttuu mielestäni rutkasti ilmavuutta. :?

Toisaalta pt2:ssa ei enää ole kuin parissa biiseissä aiemmilta muutamalta kiekolta tuttuja kitara- ja kosketinsoolojen kamppailuja ja eipä Jensin soolojakaan ole levyllä kuin muutama.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by SirJuzzi » Sun Oct 16, 2005 12:10 pm

Soundeista voisin valittaa lisäksi että kitarat kuulostavat hiukan rumalta ja rummut ovat aivan liian kovalla. Tosin en tiedä voiko kliinisyydestä ja kitarasoundista syyttää Karmilaa. Kovin miellyttävältä Elementsit eivät kyllä minunkaan korvaani kuulostaneet. Mutta ei kuulostanut oikein Infinitekään.

Mitä tulee sooloihin, niin Elements pt. 1:llä ja Infinitellä oli joitain aika irtonaisen ja pakotetun kuuloisia sooloja. Parempi sellaiset on jättää pois jos biiseistä on muuten tullut sellaisia ettei niihin tarvitse tai voi kunnolla laittaa sooloa. Se on sitten taas eri asia, tykkääkö soolottomista biiseistä. :P

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by one of these guys... » Sun Oct 16, 2005 2:39 pm

biisi ilman sooloa kuin ihminen ilman sielua.. jepjep.. itse tykkään kyl know the difference:stä ja muutenkin elementseistä, vaikka muutama onki vähä tavanomaista kuten learning to fly. muuta en osaa sanoo/arvioida ku en omista noin tarkkoja sävelkorvia :wink:
stratoa aina vähän sydämessä.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Stratofanius » Tue Oct 18, 2005 5:40 pm

SirJuzzi wrote:Elements pt.1 taas sijoitan heti Fright Nightin kylkeen viimeiselle sijalle. Hirveätä kuraa koko platta.
Täysin samaa mieltä.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Minkä Straton levyn saitte ekana?

Post by Shadow_man » Tue Oct 18, 2005 6:25 pm

Stratofanius wrote:
SirJuzzi wrote:Elements pt.1 taas sijoitan heti Fright Nightin kylkeen viimeiselle sijalle. Hirveätä kuraa koko platta.
Täysin samaa mieltä.
Eagleheart ja Learning To Fly on ihan hyviä biisejä...
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

Locked