Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society
Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Jabi » Sat Sep 20, 2003 11:34 am

Jatkoa "Pessimisti vai optimisti" -ketjulle...

Kysymys siis, jälleen kerran, kuuluu: kumpaan ryhmään lasket itsesi? Halutessasi voit vielä arvioida itsesi asteikolla 0-100, nollan ollessa äärimmäisen antisosiaalinen ja sadan äärimmäisen sosiaalinen.

Itse pidän ihmisiin tutustumisesta ja heidän kanssaan juttelemisesta. Toisaalta taas en pidä lainkaan huomion keskipisteeksi joutumisesta tai ylipäätään siitä, että minuun kiinnittyy liikaa huomiota. Yleensä sellaisissa tilanteissa alan vain tuntea itseni vaivautuneeksi.

Laittaisin itseni kuitenkin enemmän tuolle sosiaaliselle puolelle. Pistemäärä voisi olla 62.
OMG, they fired Jari! Bastards!

jörggi
Sr. Member
Posts:452
Joined:Wed Nov 20, 2002 4:13 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by jörggi » Sat Sep 20, 2003 11:52 am

mää oon siin rajalla. ehkä se kaatuu hiukan enemmän tonne...antasin itselleni 57 ;)
Before the summer turns to winter, before the dreams will turn to snow.

User avatar
The Firewolf
Member
Posts:175
Joined:Tue Aug 26, 2003 11:40 am

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by The Firewolf » Sat Sep 20, 2003 12:03 pm

Miulla se riippuu ihan siitä kummanko sukupuolen kanssa olen tekemisissä. Jätkien suhteen mie osaan olla erittäin epäsosiaalinen jos en niitä entuudestaan luonteeltaan tunne(käyttäydyn agressiivisesti etc...) mutta vanhempien miesten ja kaikkien naispuolisten henkilöiden kohdalla mie yleensä osaan olla erittäin sosiaalinenkin. Tuommoisesta on vähän vaikea antaa pisteytyksiä. :)

User avatar
Padme
Sr. Member
Posts:1058
Joined:Mon Jun 09, 2003 1:18 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Padme » Sat Sep 20, 2003 1:56 pm

;)
Last edited by Padme on Sat Sep 20, 2003 10:56 am, edited 1 time in total.
In the name of Jens, `yks bisse´ and holy SPAM. ;)

Enska
Sr. Member
Posts:524
Joined:Sun Mar 10, 2002 7:49 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Enska » Sat Sep 20, 2003 1:57 pm

Olin ennen aika perhanan antisosiaalinen, mutta nykyään olen tullut aika paljonkin sosiaalisemmaksi... No humalassahan tuo sosiaalisuuden aste sen kuin kasvaa :D Mutta, jos tuolla 0-100-asteikolla pitäis itsensä pisteyttää, niin sanotaan vaikka että 75.
Vesku Loiri Nasse-Sedälle tappiollisen biljardipelin jälkeen:
- Golfissa et pärjää ainakaan!
Nasse-Setä:
- Juu ihan mikä laji vaan käy kuule... jos sä oot tota tasoa!! =D

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Figaro1 » Sat Sep 20, 2003 2:03 pm

Jabin kanssa täysin samaan ryhmään katson kuuluvani.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Mormegil » Sat Sep 20, 2003 2:06 pm

Onhan se kiva joskus muiden ihmisten kanssa puhella, mutta en pistäisi pahakseni, vaikka huomenna kaikki ihmiset olisivat hävinneet maapallolta.
Last edited by Mormegil on Sat Sep 20, 2003 11:06 am, edited 1 time in total.

User avatar
Mare
Sr. Member
Posts:4208
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:29 am
Location:Kemi, Finland.

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Mare » Sat Sep 20, 2003 2:21 pm

Mulla se vaihtelee kausittain. Toisinaan voin olla hyvinkin sosiaalinen, toisinaan taas en halua puhua kenellekään..
Last edited by Mare on Sat Sep 20, 2003 11:21 am, edited 1 time in total.
This is the Arockalypse!

primal
Sr. Member
Posts:1229
Joined:Thu Oct 10, 2002 8:47 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by primal » Sat Sep 20, 2003 2:38 pm

olen noin 70 % sosiaalinen.
Escape before the others, search for privacy, make a change, close the door, without a sound hallucinations. I have my doubts.

Burning Point>Feeding The Flames.

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by NightOwl » Sat Sep 20, 2003 2:59 pm

Jos puhutaan ihan antisosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä, niin tässä lyhyt määritelmä:

Antisocial
A common misconception is that antisocial personality disorder refers to people who have poor social skills. The opposite is often the case. Instead, antisocial personality disorder is characterized by a lack of conscience. People with this disorder are prone to criminal behavior, believing that their victims are weak and deserving of being taken advantage of. They tend to lie and steal. Often, they are careless with money and take action without thinking about consequences. They are often agressive and are much more concerned with their own needs than the needs of others.

Tosin Jabi tuskin tarkoitti ihan tätä...
:)
Mä olen aikaisemmin ollut melkoisen epäsosiaalinen, joka lähinnä johtui ujoudesta ja epävarmuudesta. Mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä sosiaalisemmaksi käyn :D. Tosin vieläkin saatan tuntemattomien kanssa olla aika hiljainen. Humalassahan kaikki tietysti ovat sosiaalisia.

Muuten, hauska persoonallisuushäiriö-testi löytyy osoitteesta http://www.4degreez.com/misc/personalit ... er_test.mv
sieltä nappasin myös tuon antisosiaalisuuden määritelmän. Oma persoonallisuushäiriötyyppini on skitsoidinen! :D
Great Power gives me a freakin' headache.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by ElDiablo » Sat Sep 20, 2003 3:33 pm

Ehkä joku 20-30 %
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Jabi » Sat Sep 20, 2003 5:48 pm

Niin, tuolla "Antisocial" -sanallahan on tosiaan kaksi merkitystä. =P

Minä olin pienempänä helvetin antisosiaalinen (ala-asteen 1-2 luokilla mulla ei käytännössä ollut kavereita, koska en uskaltanut tutustua keneenkään), mutta viimeistään asiakaspalvelutehtäviin päädyttyäni alkoi sosiaalinen puoli nostaa minussa päätään.
OMG, they fired Jari! Bastards!

User avatar
ThePKH
Sr. Member
Posts:767
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:39 am
Location:Kangaslampi, Jyväskylä, Finland
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by ThePKH » Sat Sep 20, 2003 6:14 pm

50-50. Tuntemattomiin ihmisiin on (selvinpäin) jotenkin vaikea tehdä kunnolla tuttavuutta. Kommunikointi saa ainakin minut hieman vaivaantuneeksi kun ei ole mistä puhua eikä tiedä miten toinen suhtautuu minun mielipiteisiini.
Tuttujen ihmisten seurassa onkin sitten helppo olla yltiösosiaalinen kun tuntee heidät ja pystyy lukemaan reaktioista mitä kannattaa sanoa ja jättää sanomatta.

Tosin, viihdyn paljon yksin enkä hakemalla hakeudu sosiaalisiin tilanteisiin sillä se on jotenkin arveluttavaa mielestäni. Mielummin ajaudun niihin.
For a decent price I've banned kindness from my heart
ThePKH's home

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Alexi » Sat Sep 20, 2003 6:48 pm

Se riippuu aika paljon siitä onkoseura mukavaa,ja siitä millä päällä itse olen surullisena ja vihasena ei jaksa paljon muille kun kavereille ja tutuille mut joskus tulee muillekkin mut ei kyl kauheest

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Strato4ever » Sat Sep 20, 2003 8:44 pm

Itse en ole koskaan ollut sosiaalinen ihminen. Olen aivan järkyttävän ujo, mistä varmaan johtuu kavereiden vähyyskin. Eli oisko tuo pistemäärä jotain 35.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Jabi » Sat Sep 20, 2003 8:49 pm

Strato4ever wrote:
Itse en ole koskaan ollut sosiaalinen ihminen. Olen aivan järkyttävän ujo, mistä varmaan johtuu kavereiden vähyyskin. Eli oisko tuo pistemäärä jotain 35.
No eipä niitä kavereita niin älytöntä määrää minullakaan ole. Vaikka ihmisiin tutustuminen onkin suht helppoa, on minulle aina jostain syystä ollut vaikeaa sellaisten syvällisempien ihmissuhteiden luominen.
OMG, they fired Jari! Bastards!

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by StratoPummi » Sat Sep 20, 2003 8:59 pm

Riippuu seurasta ja elämäntilanteesta.. Jos minulla todella on seuraa, niin olen sosiaalinen, lepsakka ja juttelen heidän kanssaan.. Jos tunnen olevani ulkopuolinen, vetäydyn heti "varjoihin"

En halua tunkeilla kenenkään seuraan, mutta jos seura on mielenkiintoinen ja avoin, niin tottakai olen minäkin.. Kun olen alkomahoolin vaikutuksen alaisena, saatan käyttäytyä hieman eri tavalla.. Silloin minusta ainakin juttuseuraa saa, jos sitä tulee hakemaan..

Sanoisin että "lukemani" on seurasta riippumatta 78
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Janne » Sat Sep 20, 2003 9:05 pm

NightOwl wrote:
Mä olen aikaisemmin ollut melkoisen epäsosiaalinen, joka lähinnä johtui ujoudesta ja epävarmuudesta. Mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä sosiaalisemmaksi käyn :D.
Sama juttu mulla, nuorempana olin aika hiljainen hyssykkä mutta nyt kun kolmenkympin ikä alkaa lähestyä olen tullut enemmän sosiaalisemmaksi. Tietysti sellaisiakin päiviä on jolloin haistattaa katin paskat kaikille. =P

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Malva » Sun Sep 21, 2003 9:29 am

Sosiaalinen. 90 pistettä. Kaikkien kanssa yhtä sosiaalinen. Mä en ujostele, paitsi puheen pitämistä. ;) Muut ihmiset on kivoja, kaikki on kivoja kunnes toisin todistetaan. =P

Venus
Member
Posts:269
Joined:Wed Oct 16, 2002 1:33 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Venus » Sun Sep 21, 2003 9:31 am

No vähänkään tuntemattomille ihmisille on kyllä harvemmin tullu avattua tuota lärviä, joten eipä kovin korkeat nuo pisteet taida olla..muutenkaan.
Olisko siinä 30-40? En minä tiä :D
My my my i yi woo..
M M M My Sharona, M M M My Sharona !!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Malys » Sun Sep 21, 2003 10:28 am

Enpä kovin sosiaaliseksi itseäni miellä ja tuttavapiirini on melko pieni, outojen ihmisten seurassa nyhjötän jossain hiljaa.. Pisteitä ehkä 45-50 antaisin.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by NightOwl » Sun Sep 21, 2003 2:27 pm

Sehän on ihan luonnollista, että tuntemattomien ihmisten kanssa ei juttu luista yhtä hyvin kuin tuttujen. Ja varsinkin, jos tuntee itsensä ulkopuoliseksi kuten Pummi tuossa mainitsi, niin kyllä siinä sosiaalisempikin ihminen helposti vetäytyy kuoreensa. Harva on kuitenkaan niin sosiaalinen kuin Malva tuntuu olevan! =P
Great Power gives me a freakin' headache.

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by ozzie » Mon Sep 22, 2003 8:02 am

Tämä olikin hankala kysymys.

Uskoisin olevani 80% sosiaalinen kun sille päälle satun. esim. Tuntemattomien kanssa keskustelun aloittaminen on aika helppoa. Sosiaalisuuden aste riippuu aika paljon seurasta ja mielialasta. Jotenkin tuntuu että olen viimeiset viisi vuotta tehnyt jonkinlaista sosiaalista kuolemaa...

Ja alkoholin käyttö nostaa sosiaalisuusindeksiä noin kahteen promilleen saakka. Sitten romahtaa.
Näinhän se on...

sirahvi
Member
Posts:85
Joined:Mon Mar 24, 2003 2:10 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by sirahvi » Mon Sep 22, 2003 8:44 pm

Olen hyvin sosiaalinen ja inhoan prosenttilukuja... :D Tutustun helposti uusiin ihmisiin. Olen myös toisinaan tulla mökkihöperöksi, kun asun yksin, eikä ole iltaisin juttukumppania... :eyes

Humala ei vaikuta millään tavalla sosiaalisuusasteeseeni, ainoa muutos on, että puhetulva sen kun lisääntyy entisestään (puhun normaalistikin erittäin paljon)... :D

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Katja » Mon Sep 22, 2003 9:07 pm

noh kyllä mie enemmänkin olen sosiaalinen..tai vois sanoa että olen aina..rakastan olla ihmisten seurassa ja tutustua uusiin ihmisiin etc... ja noh ainut asia mikä estää liiallisen sosiaalisuuden on ujous (joka onneksi on häipyny täsä vuojen aikana jo aika kivasti)...humalatilassa sitä ei niinkänä huomaa...sillon kyllä kahta kauhiammin olen sosiaalinen ja puhelias... :)
Image

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Jabi » Mon Sep 22, 2003 9:24 pm

ozzie wrote:
Ja alkoholin käyttö nostaa sosiaalisuusindeksiä noin kahteen promilleen saakka. Sitten romahtaa.
Yllätys. :lol:
OMG, they fired Jari! Bastards!

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by SirJuzzi » Mon Sep 22, 2003 10:02 pm

Antisosiaalinen. Ihmisten kanssa on kiva jutella, mutta uusien kontaktien luominen ei lukeudu parhaimpiin taitoihini. Sosiaalisuusluku itselleni on varmaan sitten se 100-62 eli 38...
Play the violent strings of my symphony.

Turbonorsu
Sr. Member
Posts:406
Joined:Thu Dec 19, 2002 1:26 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Turbonorsu » Wed Sep 24, 2003 9:25 am

Ehdottoman sosiaalinen, veikkaisin jotain 85%...mutta sillon kun on vitutuspäivä on parempi pysyy tosi kaukana... :evilgrin:
Hooray, a nice forest! let's holiday! I wonder why coffee tastes so good when you are naked with your family?

janivarius
Member
Posts:92
Joined:Wed Jul 23, 2003 9:00 am

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by janivarius » Wed Sep 24, 2003 1:55 pm

Kyllä se on ehkä noin 51% sosiaalinen. Jutun alottaminen on joskus kyllä vähän vaikeeta, mutta kun alkuun pääsee nii minäkin olen aika paljo äänessä. :)
Ikinä ei oo asiat niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla pahentaa!

Muija
Member
Posts:110
Joined:Fri Dec 13, 2002 2:52 pm

Re: Sosiaalinen vai antisosiaalinen?

Post by Muija » Wed Sep 24, 2003 2:04 pm

Jaa likemmäs nollaa kuin sataa sijotun. 30?

Tai no hyvänä päivänä taidan olal 100 ja normaalina päivänä 30....

Locked