kotipelto ja michael ulkona bändistä

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Stratofortress
Member
Posts:271
Joined:Thu May 30, 2002 7:25 pm
Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratofortress » Sun Sep 05, 2004 9:42 pm

Minä olen tietysti kiinnostunut siitä, että edustamani yhtiön bändeistä kirjoitettavat väärät, huhupuheisiin perustuvat tarinat saavat myös
faktoihin perustuvaa kommentointia.
Voidaan tietysti katsoa kumpi meistä on täällä kommentoinut "salaliittoa" enemmän ja säännöllisemmin. Eli kummalle se on muodostunut pakkomielteeksi ja kummalle asioiden levy-yhtiön taholta tapahtuvalle oikaisulle :) (Itse olen pari kertaa, viimeksi 2 kuukautta sitten).

User avatar
shaz
Sr. Member
Posts:416
Joined:Mon Aug 09, 2004 7:24 pm
Location:Hellsinki

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by shaz » Sun Sep 05, 2004 10:40 pm

Katselin tätä Stratosfearin ja Stratofortressin kahakkaa ja heräs kysymys, että onko sillä nyt oikeasti niin väliä, kuka on "oikeassa"?
Voihan sitä todistella maailman tappiin asti omia totuuksiaan, mutta realiteetti on se, että tälläisellä kinastelulla ei päästä puusta pitkään. :wink:
Itse en ainakaan aseta paljoakaan painoarvoa foorumiprofeettojen ennustuksille Straton tulevaisuudesta, oli niiden
pohjana sitten tietynlainen kutina niskavilloissa, levy-yhtiön / promoottorin ilmoitus tai mikälie.
Ainoa lähimainkaan luotettava tieto bändin asioista tulee näillä näkymin bändiltä itseltään.
On tavallaan turhaa spekuloida hirveästi. :)
Ei minulla muuta, kuin että olisi mukava, jos herrat Stratosfear ja -fortress voisivat haudata sotakirveen ja odotella vähän kiltimmin, että bändi valaisee meitä tilanteestaan.

(Myönnetään että tämä meni nyt itseltänikin totaalisesti sivuun topicista mutta nobody is perfect)
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
-Sir Richard Francis Burton

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Mon Sep 06, 2004 12:13 am

Stratofortress wrote:Minä olen tietysti kiinnostunut siitä, että edustamani yhtiön bändeistä kirjoitettavat väärät, huhupuheisiin perustuvat tarinat saavat myös faktoihin perustuvaa kommentointia. Voidaan tietysti katsoa kumpi meistä on täällä kommentoinut "salaliittoa" enemmän ja säännöllisemmin. Eli kummalle se on muodostunut pakkomielteeksi ja

Ns. nämä sinun 'faktat' voivat pitää sisällään myös väärää informaatiota. En siis todellakaan väitä, että kaikki mitä kirjoitat ei pidä paikkansa. Osa asioista mitä postaat ei pidä paikkansa. Toiseksi mielestäni Stratovarius foorumi ja internet yleensä ei ole se paikka missä pitäisi keskustella Timo Tolkin yksityisistä asioista. Tästä teatterista voidaankin ja pitääkin keskustella, mutta mielestäni Timo Tolkin yksityisistä asioista ei pidä keskustella ja on syytä antaa Tolkille yksityisyyden suoja. Vaikka Timo Tolkki onkin julkisuuden henkilö niin johonkin se raja pitää vetää keskustelussa.
Stratofortress wrote:kummalle asioiden levy-yhtiön taholta tapahtuvalle oikaisulle :) (Itse olen pari kertaa, viimeksi 2 kuukautta sitten).
Stratofortress wrote:Minä en esiinny Stratovariuksen levy-yhtiön edustajana
Sinäkö hoidat tätä oikaisua levy-yhtiön taholta?

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ozzie » Mon Sep 06, 2004 7:51 am

skar wrote:Asiasta toiseen (vai onko) En löydä mistään sitä legendaarista strato.comissa ollutta MissK:n, Tolkin ja Kainulaisen haastattelua. Se on vaan niin hauskaa luettavaa.

Joko oon käsi ja en osaa ettiä tai sit joitakin on alkanu hävettämään historiansa.

PS. jos se sieltä löytyy niin turpaan saa kadulla vetää :lol:
Tätäkö tarkoitit?. Millä kadulla nähdään? :wink:
Näinhän se on...

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by skar » Mon Sep 06, 2004 9:51 am

heheheh
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Mon Sep 06, 2004 10:08 am

ozzie wrote:
skar wrote:PS. jos se sieltä löytyy niin turpaan saa kadulla vetää :lol:
Millä kadulla nähdään? :wink:
Paras paikka lienee Mikonkatu 15, Helsinki.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Mon Sep 06, 2004 11:20 am

Nostalgisuuden nimissä kyllä :D

Mutta ihan oikeasti:

Tuo JK,MK ja TT haastis on tosiaan luettavissa edelleen, mutta ihan oikeasti:

Menkää Stratovariuksen kotisivuille ja kertokaa missä siellä linkki tuohon juttuun on? Linkki toimii todellakin tämän topicin ekalta sivulta mutta suoraa linkkiä ei juttuun Strato.comista löydy. Piste

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ploughman » Mon Sep 06, 2004 4:19 pm

Stratofortress wrote:Kuten olen ennenkin täällä kirjoittanut, ei Stratovarius ole tekemässä levyä. Olen Suomen Edelissä duunissa ja jos bändi tosiaan olisi studiossa, olisi tilanne 100% varmuudella toisenlainen.
Stratovarius on yksi myyvimpiä Suomalaisbändejä ja kun tämän tasoinen bändi tekee levyä, siitä tiedotetaan jakelijoille ja promootion tekijöille huomattavasti etukäteen julkaisupäivät mukaanlukien.
Suurta Scheissea!

Stratovariuksen levynteko (voi olla) vaikka kuinka pitkällä, vaikkei siitä kaikille olisikaan tiedotettu.
Hyvänä esimerkkinä voidaan käyttää Gamma Rayn ja Freedom Callin tulevaa materiaalia...tai vaikkapa Iron Maidenin tulevaa DVD:tä. Ei niistäkään ole vielä mitään tietoa kaikilla jakelijoilla, vaikka julkkarit ovat Lokakuussa ja Tammikuussa.

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Pentelesh » Tue Sep 07, 2004 5:39 am

^Ünd, Tolkillahan on nykyään oma studio. Ja miksi kaikki instrumentit pitää nauhoittaa samassa paikassa?

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Wed Sep 08, 2004 11:11 am

Tolkin studio on lähinnä miksaus- ei nauhoitus/äänityskäyttöön

Ja mikään ei tosiaankaan pakota äänittämään kaikkea samassa paikassa. On niitä nauhoja ennenkin lennätelty maasta toiseen

Ja kun kerran ainakin rumpuja on Jörgin toimesta nauhoiteltu, uskon kyllä minäkin että levyä pukkaa vielä josasin vaiheessa.

Ihmettelen vaan sitä eikö bändi itse voi/halua/viitsi kertoa mitään omasta tilanteestaan.Se että kuulee kaikkialta ristiriitaista tietoa (Tolkki on jo töissä Studiossa, ei tule enää levyjä/Uutta levyä nauhoitetaan paraikaa täydellä vauhdilla vanhalla kokoonpanolla/Kotipelto ei palaa enää bändiin/Kotipelto laulaa tulevalla levyllä) ja sitten bändin sivuilla ei mistään asiasta sanota yhtään mitään, ärsyttää ainakin minua. Odotan innolla milloin ja mitä sisältäen tämä Stratosfearin puffaama "uutispommi" räjäytetään

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ploughman » Wed Sep 08, 2004 12:23 pm

Figaro1 wrote:Tolkin studio on lähinnä miksaus- ei nauhoitus/äänityskäyttöön
Ja mikään ei tosiaankaan pakota äänittämään kaikkea samassa paikassa. On niitä nauhoja ennenkin lennätelty maasta toiseen
btw.
Mikä on tuo "nauhoituskäyttöön suunnattu studio"?

Nykyäänhän onkin se tapa, että jos haluaa kannuihin oikeata tilaa, niin kannut tehdään erikseen, jossain isossa tilassa, jonka ei välttämättä tarvitse edes olla studio sanan varsinaisessa merkityksessä.

Kaikki muut instrumentiti ja laulut voi vetää purkkiin vaikka 1m x 1m kokoisessa laulukopissa, jos ei pelkää happivajetta.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Wed Sep 08, 2004 1:37 pm

Figaro1 wrote:Tolkin studio on lähinnä miksaus- ei nauhoitus/äänityskäyttöön
Goldenworksilla pystytään nauhoittamaan tarvittaessa kaikki instrumentit (kun ei puhuta mistään sinfoniaorkesterista). Silentium nauhoitti ilmaiseksi levynsä Goldenworksilla, koska oli studion sisäänajo. Studiolla todellakin pystytään nauhoittamaan koko levy eikä se siis ole pelkästään miksauspaikka.
Figaro1 wrote:Ja kun kerran ainakin rumpuja on Jörgin toimesta nauhoiteltu, uskon kyllä minäkin että levyä pukkaa vielä josasin vaiheessa.
Jörgin rumpuosuudet on nauhoitettu. Muiden jäsenten osuudet valmistuvat aikanaan.
Figaro1 wrote:Ihmettelen vaan sitä eikö bändi itse voi/halua/viitsi kertoa mitään omasta tilanteestaan.Se että kuulee kaikkialta ristiriitaista tietoa (Tolkki on jo töissä Studiossa, ei tule enää levyjä/Uutta levyä nauhoitetaan paraikaa täydellä vauhdilla vanhalla kokoonpanolla/Kotipelto ei palaa enää bändiin/Kotipelto laulaa tulevalla levyllä) ja sitten bändin sivuilla ei mistään asiasta sanota yhtään mitään, ärsyttää ainakin minua. Odotan innolla milloin ja mitä sisältäen tämä Stratosfearin puffaama "uutispommi" räjäytetään
Stratovarius tiedottaa varmasti aikanaan. Luulen, että aisoista olisi tiedotettu aikaisemmin, jos kaikki olisi mennyt niinkuin oli suunniteltu. Kakkia asioita ei ole tapahtunut mitä olisi ehkä pitänyt. Voi olla, että Stratovarius astuu laajemmin julkisuuteen vasta, kun levy on valmis ja ollaan valmiita uuteen albumiin. Kommentoin sen verran vielä, että ennusmerkit tulevan levyn suhteen eivät ole kovin hyvät.

RealStratofan
Member
Posts:122
Joined:Tue Sep 10, 2002 11:36 am

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by RealStratofan » Wed Sep 08, 2004 3:09 pm

Stratosfear wrote:
Figaro1 wrote:Tolkin studio on lähinnä miksaus- ei nauhoitus/äänityskäyttöön
Goldenworksilla pystytään nauhoittamaan tarvittaessa kaikki instrumentit (kun ei puhuta mistään sinfoniaorkesterista). Silentium nauhoitti ilmaiseksi levynsä Goldenworksilla, koska oli studion sisäänajo. Studiolla todellakin pystytään nauhoittamaan koko levy eikä se siis ole pelkästään miksauspaikka.
Figaro1 wrote:Ja kun kerran ainakin rumpuja on Jörgin toimesta nauhoiteltu, uskon kyllä minäkin että levyä pukkaa vielä josasin vaiheessa.
Jörgin rumpuosuudet on nauhoitettu. Muiden jäsenten osuudet valmistuvat aikanaan.
Figaro1 wrote:Ihmettelen vaan sitä eikö bändi itse voi/halua/viitsi kertoa mitään omasta tilanteestaan.Se että kuulee kaikkialta ristiriitaista tietoa (Tolkki on jo töissä Studiossa, ei tule enää levyjä/Uutta levyä nauhoitetaan paraikaa täydellä vauhdilla vanhalla kokoonpanolla/Kotipelto ei palaa enää bändiin/Kotipelto laulaa tulevalla levyllä) ja sitten bändin sivuilla ei mistään asiasta sanota yhtään mitään, ärsyttää ainakin minua. Odotan innolla milloin ja mitä sisältäen tämä Stratosfearin puffaama "uutispommi" räjäytetään
Stratovarius tiedottaa varmasti aikanaan. Luulen, että aisoista olisi tiedotettu aikaisemmin, jos kaikki olisi mennyt niinkuin oli suunniteltu. Kakkia asioita ei ole tapahtunut mitä olisi ehkä pitänyt. Voi olla, että Stratovarius astuu laajemmin julkisuuteen vasta, kun levy on valmis ja ollaan valmiita uuteen albumiin. Kommentoin sen verran vielä, että ennusmerkit tulevan levyn suhteen eivät ole kovin hyvät.
mistäs sinä voit tuon tietää.....kun ei ns. vasta rummut on sinun mukaasi valmiit.....

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Wed Sep 08, 2004 3:58 pm

ploughman wrote: btw.
Mikä on tuo "nauhoituskäyttöön suunnattu studio"? .
Ajatusvirhe. Jos studion nimi on Goldenworks Mixing Suite, niin eiköhän siellä sitten miksata :)I

ploughman wrote: Nykyäänhän onkin se tapa, että jos haluaa kannuihin oikeata tilaa, niin kannut tehdään erikseen, jossain isossa tilassa, jonka ei välttämättä tarvitse edes olla studio sanan varsinaisessa merkityksessä.
Aivan totta. Nightwish mm äänitti Oceanbornin rummut Kiteen Liikuntahallin pukuhuoneessa :)

ploughman wrote: Kaikki muut instrumentiti ja laulut voi vetää purkkiin vaikka 1m x 1m kokoisessa laulukopissa, jos ei pelkää happivajetta.
Totta tämäkin. Rummut ovat todellakin soitin jotka vaativat tilaa ympärilleen.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Wed Sep 08, 2004 4:28 pm

RealStratofan wrote:mistäs sinä voit tuon tietää.....kun ei ns. vasta rummut on sinun mukaasi valmiit.....
Ennusmerkit eivät voi olla kovin hyvät tulevan studioalbumin suhteen, jos yhtye ei työskentele intensiivisesti ja 100% levyn kanssa.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Wed Sep 08, 2004 4:41 pm

Stratosfear wrote: Ennusmerkit eivät voi olla kovin hyvät tulevan studioalbumin suhteen, jos yhtye ei työskentele intensiivisesti ja 100% levyn kanssa.
No näinhän se on. Anteeksi nyt vielä(vai taas?)kerran mutta jotenkin tämäkin lause indikoi sitä että nämä Sinun "varmat tiedot" perustuvat vain todennäköisyyteen etkä oikeasti kuitenkaan tiedä yhtään sen enempää kuin mekään. Juuri tästä syystä vittuilin sinulle kerran sanomalla että "ensi jouluna on varmaan lunta maassa".

Mutta olet kuitenkin at the end of the day oikeassa siinä että ennusmerkit tulevan levyn suhteen eivät kovin hyvät ole kun Kotipelto(ainakin omien sanojensa mukaan)on jo jättänyt Straton kauas taakse ja primus motor Tolkki(hyvin todennäköisesti)saa eteensä töitä enemmän kuin jaksaa tehdä omassa studiossaan.

Tuo että Jörg on paukuttanut rumpuja nauhalle ei takaa sitä että mitään tapahtuisi.

Seuraavalla en halua vittuilla Kainulaiselle mutta hän kävi täällä jokin aika sitten eikä kuitenkaan kommentoinut tätä ketjua mitenkään. Johtuuko siitä että hän ei tiedä itsekään bändin tilaa vai siitä että hän ei halua sitä kommentoida vaikka tietäisikin? Stratosfearin teatteria tukisi vain vaihtoehto b...

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Wed Sep 08, 2004 9:40 pm

Figaro1 wrote:Mutta olet kuitenkin at the end of the day oikeassa siinä että ennusmerkit tulevan levyn suhteen eivät kovin hyvät ole kun Kotipelto(ainakin omien sanojensa mukaan)on jo jättänyt Straton kauas taakse ja primus motor Tolkki(hyvin todennäköisesti)saa eteensä töitä enemmän kuin jaksaa tehdä omassa studiossaan.
Ennusmerkit eivät ole kovin hyvät tulevan studioalbumin suhteen, koska ei ilmeisesti työskennellä intensiivisesti ja 100% levyn kanssa.
Figaro1 wrote:Tuo että Jörg on paukuttanut rumpuja nauhalle ei takaa sitä että mitään tapahtuisi.
Jörgin rummut on nauhoitettu. Muut osat nauhoitetaan aikanaan. Minä en tiedä mikä on aikataulu nauhoitusten suhteen. Levyä ollaan kuitenkin tekemässä.
Figaro1 wrote:Seuraavalla en halua vittuilla Kainulaiselle mutta hän kävi täällä jokin aika sitten eikä kuitenkaan kommentoinut tätä ketjua mitenkään. Johtuuko siitä että hän ei tiedä itsekään bändin tilaa vai siitä että hän ei halua sitä kommentoida vaikka tietäisikin? Stratosfearin teatteria tukisi vain vaihtoehto b...
Kainulainen tietää varmasti missä mennään, koska levyä ollaan tekemässä. Ehkä ei nyt haluta kommentoida tilannetta. En tosin yhtään ihmettele.

STRATOJUHA
Member
Posts:240
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:51 am
Location:Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by STRATOJUHA » Thu Sep 09, 2004 3:21 pm

Stratosfear voisi perustella näitä teorioitaan..Puhuu paljon mutta missään ei ole perusteluja siitä että asiat olisi niin kuin hän väittää.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ploughman » Thu Sep 09, 2004 4:34 pm

Veikkaanpa, että mikäli Stratosfearin tiedot perustuvat TIETOON, eikä arvioon, niin on perustelujen puuttuminen ihan ymmärrettävää.
Silloinhan perustelut kuuluisivat suunnilleen näin: "Henkilö X on yhteydessä bändiin ja sanoi näin". Eihän täällaista voi mennä kirjoittamaan ilman ihmisten suostumusta. Toki se vähän hämää, että mies ei mitään perusteluja tarjoa, mutta kaipa sitä haluaa myös suojella muiden yksityisyyttä.
Last edited by ploughman on Thu Sep 09, 2004 10:27 pm, edited 1 time in total.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Thu Sep 09, 2004 8:55 pm

STRATOJUHA wrote:Stratosfear voisi perustella näitä teorioitaan..Puhuu paljon mutta missään ei ole perusteluja siitä että asiat olisi niin kuin hän väittää.
Minä en ole missään tekemisissä Stratovarius yhtyeen kanssa eikä minulla näin ollen ole mitään velvollisuutta perustella yhtään mitään. Minä olen vain anonyymipostaaja. Toiseksi minulla ei ole mitään halua edes lähteä perustelemaan asioita/teorioita, koska se tarkottaisi samalla ihmisten nimien paljastamista. Nimien paljastamisesta voisi seurata melkoiset ongelmat. Minä en paljasta verkossa toisten ihmisten nimiä ellei henkilön kanssa ole asiasta erikseen sovittu. Toiseksi joskus on hyvä osata pitää suunsa kiinni ihmisten nimistä/asioista tai ei tiedä kohta enää yhtään mitään.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Fri Sep 10, 2004 6:10 pm

Stratosfear wrote: Minä en ole missään tekemisissä Stratovarius yhtyeen kanssa eikä minulla näin ollen ole mitään velvollisuutta perustella yhtään mitään. Minä olen vain anonyymipostaaja. Toiseksi minulla ei ole mitään halua edes lähteä perustelemaan asioita/teorioita, koska se tarkottaisi samalla ihmisten nimien paljastamista. Nimien paljastamisesta voisi seurata melkoiset ongelmat. Minä en paljasta verkossa toisten ihmisten nimiä ellei henkilön kanssa ole asiasta erikseen sovittu. Toiseksi joskus on hyvä osata pitää suunsa kiinni ihmisten nimistä/asioista tai ei tiedä kohta enää yhtään mitään.
Kuullostat ihan Fox Mulderilta. Ensimmäinen lauseesi on pelkkää paskaa. Jos minä sanon että "Stratosfear on ihan vitun pelle jätkä ja täysi kusipää valehtelija" ja kysyttäessä sanon että "en ole hänen kanssaan missään tekemisissä enkä tunne häntä ollenkaan" niin se on sama juttu kun Sinun kerrassaan uskomattomien postaustesi kanssa. Jos et kerran ole missään tekemisissä Stratovariuksen kanssa niin älä saatana sitten kerro bändin "mahdollisia mutta aika varmoja" suunnitelmia" täällä suureen ääneen!
Olet kuin Paavo Väyrynen: Puhut puoli tuntia etkä silti sano mitään

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ploughman » Sat Sep 11, 2004 2:43 pm

Minä ainakin ymmärsin Stratosfearin pointin.
Hänhän sanoi vain haluavansa välttää turhan name-droppingin.

Kaikki täällä eivät laita jakoon ihmisten e-maileja ja sanomisia...

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Jaakko » Sat Sep 11, 2004 9:52 pm

Mutta sitä odotan että Stratosfear ainakin esiintyisi omalla nimellään jos haluaa höpinöidensä olevan missään määrin vakavastiotettavia. Moni on varmaan unohtanut minkälainen vittuilija Stratosfear oli pari vuotta sitten täällä, ennen tätä sotkua, ainoastaan valitti ja haukkui Stratovariuksen tuotoksia niin että se oikein jäi mieleen, niitä tyyppejä jotka *yleensä* tajuavat mennä sinne missä heitä kaivataan. Tämä herran kasvanut arvovalta täällä lienee hyvän tuurin ja sitkeän yrittämisen ja käsittämättömän pakkomielteen tulos ;)

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ploughman » Sat Sep 11, 2004 10:06 pm

SIihen en ota kantaa mikä on herran juttujen totuuspohja, mutta ymmärrettäväähän se on jos ei halua heitellä nimiä netissä...muiden kustannuksella.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Sun Sep 12, 2004 5:19 pm

Figaro1 wrote:Kuullostat ihan Fox Mulderilta. Ensimmäinen lauseesi on pelkkää paskaa. Jos minä sanon että "Stratosfear on ihan vitun pelle jätkä ja täysi kusipää valehtelija" ja kysyttäessä sanon että "en ole hänen kanssaan missään tekemisissä enkä tunne häntä ollenkaan" niin se on sama juttu kun Sinun kerrassaan uskomattomien postaustesi kanssa. Jos et kerran ole missään tekemisissä Stratovariuksen kanssa niin älä saatana sitten kerro bändin "mahdollisia mutta aika varmoja" suunnitelmia" täällä suureen ääneen!
Olet kuin Paavo Väyrynen: Puhut puoli tuntia etkä silti sano mitään
Keitä, vaikka lämintä maitoa ja juo sitä, jos se rauhoittaa. Koita nyt ymmärtää, että en minä täällä ala toisten ihmisten nimiä ja email-osoitteita ilman lupaa paljastamaan. Ehkä sinulle on yhdentekevää ihmisten anonymiteetti. Minulle se ei ole. Sinusta en tiedä, mutta on olen ainakin oppinut pitämään sovituista asioista kiinni ja odotan samaa myös vastapuolelta. Ehkä sinulle on ihan sama asia pidetäänkö sovituista asioista kiinni tai ei. Toiseksi Timo Tolkki voi aivan hyvin käydä lukemassa tätä foruumia. Miltäköhän Tolkista mahtaisi tuntua, jos täällä alettaisiin oikein kunnolla keskustelemaan Stratovariuksen tulevan levyn äänityksistä, kun koko äänitykset on käsittääkseni haluttu pitää mahdollisimman piilossa ja varsinkin Kotipellon osuus. Virallisestihan mitään nauhoituksia ei ole. Vain jonkun anonyymin aloittama huhu.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Sun Sep 12, 2004 5:48 pm

Jaakko wrote:Mutta sitä odotan että Stratosfear ainakin esiintyisi omalla nimellään jos haluaa höpinöidensä olevan missään määrin vakavastiotettavia. Moni on varmaan unohtanut minkälainen vittuilija Stratosfear oli pari vuotta sitten täällä, ennen tätä sotkua, ainoastaan valitti ja haukkui Stratovariuksen tuotoksia niin että se oikein jäi mieleen, niitä tyyppejä jotka *yleensä* tajuavat mennä sinne missä heitä kaivataan. Tämä herran kasvanut arvovalta täällä lienee hyvän tuurin ja sitkeän yrittämisen ja käsittämättömän pakkomielteen tulos ;)
Minä en ole tekemisissä Stratovarius yhteen kanssa, joten omalla nimellä esiintyminen ei todista yhtään mitään eikä se tuo asioita yhtään todellisemmiksi. Huhut on huhuja, kunnes virallisesti asioista tiedotetaan.

Minä olen täällä kitissyt Stratovariuksen uusimmista levyistä (Infinite, Elements Pt. 1 & 2), jotka ovat luokattoman huonoja verattuna loistavaan Dreamspace-Visions aikakauteen. Stratovarius on nykyään mielestäni livenä mielettönmän tylsä ja mitäänsanomaton verrattuna Visionsin ja sitä aikaisempiin live-esiintymisiin. Kaiholla saa muistella Stratovariuksen Visions kiertueen aloituskonserttia Tampereen Tulliklubilla vuonna 1997. Olen myös valittanut Stratovariuksen settilistoista, koska aikaisemmin on soitettu aina ne samat vanhat kappaleet. Onneksi nyt on soitettu myös jo lähes unohdettuja kappaleita livenä. Elements kiertueella soitettu medley (Fright Night / The Hands Of Time / We Are The Future / Dreamspace / Tears Of Ice / We Hold The Key) olikin todella mahtavaa kuultavaa.

Ei ole vielä tullut vakioveikkauksessa täysosumaa. Jos olisi ollut näinkin hyvä tuuri niin olisin jo lottomiljonääri.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Mon Sep 13, 2004 1:33 pm

Stratosfear wrote: Keitä, vaikka lämintä maitoa ja juo sitä, jos se rauhoittaa. Koita nyt ymmärtää, että en minä täällä ala toisten ihmisten nimiä ja email-osoitteita ilman lupaa paljastamaan. Ehkä sinulle on yhdentekevää ihmisten anonymiteetti. Minulle se ei ole. Sinusta en tiedä, mutta on olen ainakin oppinut pitämään sovituista asioista kiinni ja odotan samaa myös vastapuolelta. Ehkä sinulle on ihan sama asia pidetäänkö sovituista asioista kiinni tai ei. Toiseksi Timo Tolkki voi aivan hyvin käydä lukemassa tätä foruumia. Miltäköhän Tolkista mahtaisi tuntua, jos täällä alettaisiin oikein kunnolla keskustelemaan Stratovariuksen tulevan levyn äänityksistä, kun koko äänitykset on käsittääkseni haluttu pitää mahdollisimman piilossa ja varsinkin Kotipellon osuus. Virallisestihan mitään nauhoituksia ei ole. Vain jonkun anonyymin aloittama huhu.
Okeiokei, onhan tuo totta että ihmisten nimien ja yhteystietojen paljastaminen vastoin lupaa on väärin. Ymmärrät kuitenkin(tod.näk)sen että nyt kun me kaikki(ainakin suurin osa)olemme halukkaita tietämään yhtyeen jatkosta, ja mitään muuta emme saa kuulla kuin sen että että Sinulla on tietoja joita et voi paljastaa/perustella niin se kyllä sapettaa ainakin minua

Tolkki voi todellakin käydä täällä katselemassa tätä forumia jos haluaa, se on fakta. Mielestäni on kuitenkin aivan uskomatonta että ensin bändin tilasta reportoidaan erittäin ikäviä yksityiskohtia ja sitten aivan out of the blue tullaan jossain vaiheessa sanomaan että uusi levy on valmis ja välit kunnossa. Mitä tulee maitoon, inhoan sen makua, eritoten lämmitettynä.

Stratosfear wrote: Minä olen täällä kitissyt Stratovariuksen uusimmista levyistä (Infinite, Elements Pt. 1 & 2), jotka ovat luokattoman huonoja verattuna loistavaan Dreamspace-Visions aikakauteen. Stratovarius on nykyään mielestäni livenä mielettönmän tylsä ja mitäänsanomaton verrattuna Visionsin ja sitä aikaisempiin live-esiintymisiin. Kaiholla saa muistella Stratovariuksen Visions kiertueen aloituskonserttia Tampereen Tulliklubilla vuonna 1997. Olen myös valittanut Stratovariuksen settilistoista, koska aikaisemmin on soitettu aina ne samat vanhat kappaleet. Onneksi nyt on soitettu myös jo lähes unohdettuja kappaleita livenä. Elements kiertueella soitettu medley (Fright Night / The Hands Of Time / We Are The Future / Dreamspace / Tears Of Ice / We Hold The Key) olikin todella mahtavaa kuultavaa.
Ollakseni täysin rehellinen, sanon että olen aika lailla samaa mieltä. Elements-levyt todellakin olivat aika kuukahteineita, II tosin oli mielestäni huomattavasti parempi kuin I. Mitä tulee Tolkin "Elementseillä me päästiin eroon vanhasta levy-yhtiöstä" heittoon, voi jokainen itse rakentaa siitä omat johtopäätöksensä...

Dreamspace on säilyttänyt ja tulee säilyttämään asemansa mielestäni parhaana bändin levynä.


Mutta jos saan sanoa(tuntuu että saan) niin miettikää tapaus Iron Maiden.
Bändi on tehnyt ison pinon levyjä ja tänä päivänä bändi soittaa keikoilla vajaata kahta tuntia josta n. 1 käytetään "klassiko-aikakauden" biisien á la Aces High, The Trooper ja Hallowed be thy Name esittämiseen.
Käyttäisikönhän termiä väsymys, varmaan päälle pelaaminen vai greatest hits-circus?

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Stratosfear » Mon Sep 13, 2004 9:53 pm

Figaro1 wrote:Okeiokei, onhan tuo totta että ihmisten nimien ja yhteystietojen paljastaminen vastoin lupaa on väärin. Ymmärrät kuitenkin(tod.näk)sen että nyt kun me kaikki(ainakin suurin osa)olemme halukkaita tietämään yhtyeen jatkosta,
Jatkoa on ainakin sen verran, että kolme levyä tulee. Kolme levyä on pakko tehdä tai Stratovarius joutuu palauttamaan rahat takaisin. Niin hullu ei sentään Tolkkikaan ole, että palauttaisi rahat. Mikään levy-yhtiö ei jaa 3 milj. euroa ilmaiseksi vaan kyllä se jaettu summa on vastikkeellista ja velvoittaa tekemään kolme levyä. Sitä minä en tiedä montako noista kolmesta levystä pitää olla studiolevyjä. Arvelisin, että ainakin kaksi ja viimeinen kolmas levy voi olla live taikka kokoelmalevy. Jatkosta on mielestäni turha huolestua, koska levytyssopimus periaatteessa velvottaa tekemään kolmelevyä.

Stratovarius on studiossa tekemässä levyä. Minulla ei ole mitään tietoa siitä missä vaiheessa ollaan menossa muuta, kuin se, että Jörgin rummut on nauhoitettu. Jens on Amerikassa, koska oli ollut Nightwishin New Yorkin konsertissa. Kaiketi Tolkki saattaa nauhoittaa kitaroita. Kuulemma mitenkään intensiivisesti ei levyä tehdä. Kotipelto kai nauhoittaa omat osuutensa joskus myöhemmin, koska syys-lokakuussa on kiertueita/konsertteja.

Olen melko varma, että Live dvd tulee, kun tilanne Stratovariuksessa on normalisoitunut ja voidaan puhua ns. vanhasta kokoonpanosta. Live dvd:llä tulee varmasti olemaan kunnon nimi tyyliin Elements World Tour live in Milan yms...
Figaro1 wrote:ja mitään muuta emme saa kuulla kuin sen että että Sinulla on tietoja joita et voi paljastaa/perustella niin se kyllä sapettaa ainakin minua
Minä en voi todellakaan täällä alkaa paljastamaan toisten ihmisten nimiä ja email-osotteita. Huhut ovat huhuja, kunnes asioista virallisesti tiedotetaan. On pakko myös ymmärtää, että kaikista asioista ei voi yksinkertaisesti puhua yleisellä foorumillla varsinkaan silloin, jos haluaa, että tietää edes joskus jotain ja vielä vähemmän silloin, jos on sovittu, että asioista ei puhuta. On myös syytä osata kunnioittaa Stratovarius jäsenten yksityisyyttä.
Figaro1 wrote:Tolkki voi todellakin käydä täällä katselemassa tätä forumia jos haluaa, se on fakta.

Siksi on myös syytä hieman miettiä mitä postaa täällä.
Figaro1 wrote:Mielestäni on kuitenkin aivan uskomatonta että ensin bändin tilasta reportoidaan erittäin ikäviä yksityiskohtia
Kaikista asioista ei ole edes virallisesti tiedotettu.
Figaro1 wrote:ja sitten aivan out of the blue tullaan jossain vaiheessa sanomaan että uusi levy on valmis ja välit kunnossa.
Näin varmaan tulee nyt sitten käymään. Näin ei ehkä suunniteltu asioiden tapahtuvan.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by ploughman » Mon Sep 13, 2004 9:57 pm

Figaro1 wrote:
Mutta jos saan sanoa(tuntuu että saan) niin miettikää tapaus Iron Maiden.
Bändi on tehnyt ison pinon levyjä ja tänä päivänä bändi soittaa keikoilla vajaata kahta tuntia josta n. 1 käytetään "klassiko-aikakauden" biisien á la Aces High, The Trooper ja Hallowed be thy Name esittämiseen.
Käyttäisikönhän termiä väsymys, varmaan päälle pelaaminen vai greatest hits-circus?
Tututtu!

Eipä muuten käytäkäään. Itse näkisin mieluusti paljon enemmän vanhaa (=klassikoaikakuden) materiaalia setissä. En toki peräänkuuluta tätä ikuist Number of The Best- osastoa, vaan jotain vanhoja helmiä tyyliin Caught Somewhere in Time yms.

Viime keikallahan Maiden soitti 6 kappaletta uusimmalta levyltä, yhden edelliseltä BNW:ltä, yhden X-factorilta, yhden Fear of The Darkilta, joka meinaa siis 9 kappaletta, eli n. 2/3 setistä. Loput olivat sitten noita klasareita, jotak tulevat kuitenkin keikalla.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: kotipelto ja michael ulkona bändistä

Post by Figaro1 » Thu Sep 16, 2004 1:53 pm

Näin yleisellä tasolla on mielestäni niin että uusinta levyä tulee aina pitää livesetissä hyvin edustettuna. Vaikka Metallican keikka Stadikalla olikin hieno niin kyllä se vähän nauratti että yli 2 tuntisen setin aikana kuultiin n. 30 min St. Angerin materiaalia.

Ja nyt kun vielä vanhoista biiseistä keikkasetissä puhutaan, annan toisen näkökantani:

Jos bändi sahaa samoja vanhoja biisejä vuodesta toiseen, se ei ole mielestäni kovin järkevää. Jos sen sijaan soitetaan vanhoja biisejä joita ei ole soitettu pitkään aikaan/koskaan, ovat ne yleisölle livetilanteessa uusia :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Locked