Kuolema

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm
Kuolema

Post by Rantanen » Tue Apr 27, 2004 9:50 am

Olen taas jokseenkin hajalla ja ajattelin äsken että kuolema olisi tervetullut helpotus. En kuitenkaan hirveän usein päästä tuollaisia mieleeni. Olen kuitenkin melko herkkä ja jollain tavalla raskasmielinen ihminen. Välillä ajatus kuolemasta ahdistaa hirveästi ja olen melko psykoottinen asian suhteen. Oman kuolevaisuuteni tiedostaminen tuntuu usein todella raskaalta. Sitten taas tuntuu että elämä on paljon raskaampi taakka, vuodesta toiseen meitä pusketaan täällä eteenpäin ja meidän täytyy kärsiä kaikenlaisia vaivoja. Olen suht terve fyysisesti, liikun paljon ja niin edelleen, henkisesti en ole niin hyvässä kunnossa. Niin moni asia vituttaa joka päivä niin paljon, että illan saapuessa olen ihan paskana. Aikaisemmin elämä oli helpompaa ja huolettomampaa, se oli enemmän kokemista, nyt 26-vuotiaana se tuntuu pikemminkin sietämiseltä. Jos elämä muuttuu vaan paskemmaksi iän myötä, kannattaako täällä piiskata itseään vuodesta toiseen jos elämästä jää suuhun pelkkä paskan maku?
One by one we all give in.

Gallowspole
Member
Posts:159
Joined:Wed Feb 25, 2004 6:23 pm
Location:Turku-Rauma=Mynämäki

Re: Kuolema

Post by Gallowspole » Tue Apr 27, 2004 10:19 am

Jos alkaa tuollaiset kysymykset käydä mielessä, kannattaa hakea apua. Puhua jollekkin. Itse kokenut joskus saman vaiheen, mutta kyllä se elämä siitä paremmaksi muuttuu. lässyn lässyn, mutta tosi, näe asiat valosammalta kantilta. Ja sitä paitsi, eikö sulla lue tossa että don't give up
There's a time to live, there's a time to die. But no one can't escape the Destiny.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kuolema

Post by Eini » Tue Apr 27, 2004 12:27 pm

Kokemuksia on myös mullakin samasta aiheesta. Välillä vaan tuntuu ettei jaksa enää. Nyt on asiat taas paremmalla mallilla, mutta masennuksesta olen kärsinyt n. 12 vuotta ja joskus olen asiasta juttelemassakin käynyt, mutta se ei enää huvita yhtään. Mieluummin mökötän kotona. Täytyy vaan yrittää jaksaa uskoa parempaan huomiseen vaikka se joskus epätodennäköiseltä tuntuu.
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Kuolema

Post by NightOwl » Tue Apr 27, 2004 12:49 pm

Gallowspole on oikeassa, jos alkaa itsemurha-ajatukset oikeasti pyöriä päässä niin silloin on aika hakea apua! Julkisessa terveydenhuollossa on surkeat resurssit psykiatrian puolella ja vaikea saada aikoja, mutta jos mainitset itsemurha-ajatuksista niin eiköhän ne jonkun ajan sieltä löydä sulle. Työterveyslääkärikin voi ehkä auttaa, jos käyt töissä. Joo tiedetään, ei kiinnosta paljon puhua vieraalle ihmiselle, mutta usko pois että siitä se lähtee. Ääneen puhuminen selkiyttää omiakin ajatuksia. Ja selvästi sulla on tarve puhua, kun aika-ajoin tännekin kirjoittelet tuntojasi. Me täällä vaan ei voida hirveästi auttaa, korkeintaan välittää vähän myötätuntoa. Ammatti-ihmisillä on koulutus ja taito auttaa sua ongelmissasi.
Great Power gives me a freakin' headache.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Kuolema

Post by Malva » Tue Apr 27, 2004 2:08 pm

Kaikille varmaan joskus eksyy sellaisia ajatuksia päähän notta olisi helpompaa vaan nukahtaa eikä herätä enää koskaan... Jos joskus itselle tulee noin voimaton olotila, mietin sitä, kuin ikävä minulla tulisi isää, äitiä, siskoja, siskonpoikaa, kavereita... Siinä vaiheessa tulee vähintään itku joka helpottaa kummasti. Onneksi itselle tuollaisia asioita tulee mieleen harvoin, ja onneksi ne eivät ole vielä kovin vakavia.

Voimia sulle.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Kuolema

Post by SirJuzzi » Tue Apr 27, 2004 2:52 pm

Paras kaverini oli kovaa vauhtia tekemässä itsemurhaa joskus nelisen vuotta sitten. Sillä ei ollut paljoa muita kavereita kun minä ja kaikki asiat meni vissiin koko lailla niin pieleen kuin voi mennä. Sitten se jätkä tuli uskoon. Kuulin jutuista, että suurinpiirtein neljä jätkää istui sen raajoilla ettei se päässyt hyppäämään kerrostalon ikkunasta ja sanoi sille ettei Jumala ole tarkoittanut sitä lähtemään tuolla tavalla. Nykyään sillä on ihan mukavasti kavereita ja asiat hyvällä tolalla muutenkin.
Last edited by SirJuzzi on Tue Apr 27, 2004 11:54 am, edited 1 time in total.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Kuolema

Post by Figaro1 » Tue Apr 27, 2004 4:04 pm

Olen minäkin 9 vuotisen koulukiusaus-taustani takia harkinnut lähtöä monet kerran ihan vakavissani mutta tulin sitten onneksi siihen tulokseen että se ei auta mitään, se on vaan lopullinen askel joka jättää jälkeensä paljon pahempia asioita kuin helpotuksen ongelmista. Tässä ollaan tänä päivänä ja tyytyväisenä myös, onnittelen itseäni että selvisin siitä helvetistä. Ja samaa toivon Rantaselle ja kaikille muillekin joilla vastaavia ajatuksia on. Kuulin muuten eräältä psykiatrilta että monilla ihmisillä on kuolemanviettiä jossain vaiheessa elämää joten sen takia ei kannata pelästyä.

Itsemurha on kuitenkin vain lopullinen pakotie ongelmista joiden yli voi päästä, as Tolkki said
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Kuolema

Post by Raven » Tue Apr 27, 2004 4:55 pm

Jos elämä potkii, niin potki kovempaa takaisin! ;)
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Kuolema

Post by Piiuska » Tue Apr 27, 2004 5:08 pm

Kyllä se elämä hymyilee pahankin päivän jälkeen. Minä uskon siihen, vaikka itkenkin tällä hetkellä täällä yksikseni elämäni paskaa suuntaa. Kyllä se tästä, vaikka tuntuu niin kamalata kun surua ja vitutusta ei pääse karkuun.
Last edited by Piiuska on Tue Apr 27, 2004 2:09 pm, edited 1 time in total.
Live for now, like there's no tomorrow.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Re: Kuolema

Post by tosise8 » Tue Apr 27, 2004 5:31 pm

[/quote]
tosise8 eli Aleksi Erola.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Kuolema

Post by Malva » Tue Apr 27, 2004 6:22 pm

Jos ei olis huonoja hetkiä, miten voisimme arvostaa hyviä?

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Kuolema

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Tue Apr 27, 2004 7:43 pm

Last edited by JouNi@Arcticmetalsha on Tue Apr 27, 2004 4:47 pm, edited 1 time in total.
We´ll find a place where the sun still shines..

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Kuolema

Post by Malys » Tue Apr 27, 2004 8:15 pm

JouNi@Arcticmetalshare: Kannattaisiko edes JOSKUS miettiä mitä sanoo? Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, pidä helvetti soikoon turpasi kiinni. Oliko tuo posti tarpeellinen, oliko?
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Kuolema

Post by NightOwl » Tue Apr 27, 2004 8:46 pm

No niinhän se usein on, että sellaiset ihmiset, jotka ei tosissaan ole koskaan olleet masentuneita, eivät voi ymmärtää, että millaista se on kun on OIKEASTI masentunut. Sitten ne sanovat, että piristy nyt ja ajattele positiivisesti! Oikeasti masentunut ihminen ei voi ajatella positiivisesti, sillä masennus on SAIRAUS joka vaatii asianmukaista hoitoa.

Tokihan kaikilla on huonoja hetkiä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä todellisen masennuksen kanssa. Sanaa "masennus" vaan käytetään nykyään liian herkästi, ihmiset kutsuvat tavallista alakuloakin masennukseksi. En tiedä miten on Rantasen tapauksessa, mutta jos ihan oikeasti ahdistaa niin että itsemurha vaikuttaa ainoalta ratkaisulta, niin ei muuta kuin ammatti-ihmisen puheille! Varmaan monet tarkoittaa hyvää piristymis-kehoituksillaan, mutta joskus ongelman vähättely vaan pahentaa asiaa.
Great Power gives me a freakin' headache.

Sami112
Sr. Member
Posts:4217
Joined:Sat Mar 02, 2002 11:10 pm

Re: Kuolema

Post by Sami112 » Tue Apr 27, 2004 9:05 pm

Itse vakavaa depressiota 7 vuotta sairastaneena voin sanoa, että nuo Rantasen ajatukset eivät todellakaan ole vieraita. Pahimmillaan oon istunu keittiön pöydällä solmu kaulan ympärillä funtsimassa, että pitäisiköhän koko paska vaan lopettaa, mutta jostain on aina löytynyt se pieni toivonkipinä, ettei ole hypännyt siitä pöydältä. Nykyisin syön päivittäin lääkkeitä, sekä käyn terapiassa. Voimia sulle, Rantanen.
Jano...Se lähtee juomalla.´´Finland alone - in danger of death, superb, sublime Finland! - shows what free men can do´´
-Winston Churchill
Broadcast speech
1940-

Hatebreeder86
Sr. Member
Posts:454
Joined:Fri Jul 19, 2002 12:58 am
Contact:

Re: Kuolema

Post by Hatebreeder86 » Tue Apr 27, 2004 11:14 pm

Jep elämässä tarvitaan sekä niitä hyviä että huonompiakin hetkiä. Ajatelkaapa vaikka Elvistä: tuhkimotarina mutta miten kävikään? Tärkeintä on että uskoo siihen mitä tekee ja muistaa että mikä kärsimys ja
tuska seon läheisille jos homman jättää kesken. Itelläni ei masennusta oo pahemmin ollut, soittaminen nostaa aina mielialaa.
I`m kissing the shadows you surround me with,
to feel my pain vanishing away from me.
Your touching the shadows I`m surrounding
you with,
so together in pease we shall be.

User avatar
Stratoflier
Sr. Member
Posts:580
Joined:Fri Nov 22, 2002 11:32 am
Location:Oulu
Contact:

Re: Kuolema

Post by Stratoflier » Wed Apr 28, 2004 9:59 am

Joo, itelläki on joskus menny niin päin helvettiä, että olis tehny mieli.......
Mut ystävät ja varsinkin ne parhaat sellaiset oli tukena koko ajan!
Soon you'll be wearing my sword like a shish kebab!!!

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Kuolema

Post by NightOwl » Thu Apr 29, 2004 3:51 am

Ilmoittelehan Rantanen jotain itsestäsi, jotta tiedetään, että olet kunnossa! Joku täällä on jo huolissaan...

Toinen, joka tuli mieleeni näin aamuyön yksinäisinä tunteina, on Jabi. Siitäkään ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan. Tietääkö joku, mitä Jabille kuuluu?
Great Power gives me a freakin' headache.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Kuolema

Post by stratowiruz » Thu Apr 29, 2004 10:20 am

Rantanen: en ole sinä, mutta tilanteesi silti tuntuu aivan liiankin tutulta. Olen myös 26-vuotias, ja samankaltaisesti ajatellut todella usein. Ja silloin kun asiat potkii taas, niin ajatukset nousee pintaan. Toistaiseksi olen ollut kai niin vahva, etten ole itseäni tuhonnut, muuten kuin sanallisesti. Ystäväni ovat aikanaan, välillä edelleen, joutuneet kuulemaan sen kaltaisia purkauksia: ovat usein myös naureskelleet, koska tuntevat minut, eli ovat uskaltaneet! Liikunnallisesti en ole täysin terve, erinäisiä vaivoja löytyy, joten tavallaan se on osaksi minua tehnyt kyyniseksi tähän maailmaan. Yhteiskunta on läpi mätä, ja pahemmaksi menee, sanoi kuka mitä tahansa. Ei tarvitse olla edes viisas sitä tajutakseen! Mutta mikä lohduttaa? Niinpä, sanoppa se. Pitää koittaa jaksaa kompuroida, ottaa iloa irti niistä asioista joista ehkä nauttii. Tai uskonto? No joillekin se tuo lohtua, toisille ei. Asiat pitää itse löytää ja tajuta. Itse kuulun uskovaisiin hihhuliporukoihin, ja kehtaan sen julkisesti myöntää. En häpeile, joskin en sitä vaksin tuo esiinkään! Alkoholi? Ja muut, kuten huumeet, rööki, kahvi, suola, sokeri... tuskin mikään niistä tuo lohtua, ehkä hetkeksi. Kunnes sekin haihtuu. Ei ole helppoa, myönnän. Mutta tsemppiä sinulle "Rantanen" kuka lie ja missä ikinä oletkaan. Sen sanon lopuksi, yksin et ole ongelmiesi kanssa, vaikka ehkä siltä välillä tuntuu tai näyttää. Ottakaa iisisti vappuna!

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Kuolema

Post by StratoPummi » Thu Apr 29, 2004 6:24 pm

JouNi@Arcticmetalshare wrote:
kai sun elämässäs nyt jotain hyvää on??esim.perhe tai ystävät. ja jos ei oo niin on siinäkin nolla tyyppi jos vaan kotonaan istuu ja voivottelee että kuolisipa pois kun ei oo mitään tekemistä.
Jouni, pyydetäänkös anteeksi tuota tekstinpätkää..?

Aiheeseen:

Kuolema on aina ollut itselleni ja kaikille muillekin mysteeri, toiset miettii sitä enemmän toiset vähemmän. Oikeastaan sitä ei tässä vaiheessa elämää edes käsitä, kuinka mahdoton tapahtuma on kyseessä. Kuitenkin niin luonnollinen tapahtuma on täysin käsittämätöntä ymmärtää. Aivot joilla olet ajatellut (ko. määrän) vain lopettavat toimintansa ja ajatusmaailmasi loppuu. Monet sanovat ettei kuoleman jälkeen ole mitään, mutta miten määrittelet olotilan "ei mitään"..? Joku viisas kerran totesi, että se tuntuu samalle, kuin ennen syntymääsi.

Mutta kuoleminen:

:eek: Shit, eikö maailma pyörikään ympärilläni.? Kuolenko kokonaan..? Synnynkö uudelleen, joudunko taivaaseen - pääsenkö helvettiin, eiku toisinpäin. :err:

Ei voi käsittää, ei voi tietää, voi vain arvailla ja odottaa. Varmin tapa tehdä itsari on jatkaa hengittämistä.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Re: Kuolema

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Thu Apr 29, 2004 7:28 pm

sinäpä sen sanoit NightOwl, että hoitoon tai apua jostain ettei tarvis sieltä pöydältä hypätä.
Last edited by JouNi@Arcticmetalsha on Thu Apr 29, 2004 4:31 pm, edited 1 time in total.
We´ll find a place where the sun still shines..

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Re: Kuolema

Post by StratoPummi » Thu Apr 29, 2004 7:38 pm

JouNi@Arcticmetalshare wrote:

sinäpä sen sanoit NightOwl, että hoitoon tai apua jostain ettei tarvis sieltä pöydältä hypätä.
Menisitkö sinä hoitoon, jos sinulla menisi huonosti..? Menisinkö minä..? Se on nimittäin ISO kynnys hakea apua ja foorumeille tuskansa kirjoittaminen voi joissain tilanteissa tuntua helpottavalle.

Että Jouni miettii nyt hetken.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Kuolema

Post by Piiuska » Thu Apr 29, 2004 7:41 pm

..Häntä ei välttämättä olisi enää ilman mitään apua :( ..
Last edited by Piiuska on Thu Apr 29, 2004 4:47 pm, edited 1 time in total.
Live for now, like there's no tomorrow.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Kuolema

Post by Malva » Thu Apr 29, 2004 8:08 pm

Kyllä noissa Jounin jorinoissa on hiukan järkeäkin, vaikka maailman typerimmin onkin asiansa ilmaissut -niinku aina. :eyes

Se on totta että jokaisen täytyisi ottaa itse itseään niskasta kiinni. Sekin on totta, että ei nettifoorumi ole oikeanlainen paikka purkaa pahaaoloaan; vaikka me haluammekin tukea. Toisaalta Jounin asenne on päinvastainen kuin meidän muiden: me paapomme, Jouni sanoo niinku asia on: TEE JOTAIN. Asian voi tosin ilmaista nätimminkin.

Kaikki on kumminkin kiinni meistä itsestämme, toisille riittää että tuetaan, toiset tarttee potkun persauksiin...

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Kuolema

Post by StratoPummi » Thu Apr 29, 2004 8:14 pm

Eikö..?
Last edited by StratoPummi on Thu Apr 29, 2004 5:15 pm, edited 1 time in total.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Kuolema

Post by Figaro1 » Thu Apr 29, 2004 8:50 pm

Ei niinkään ajoitus vaan tapa jolla sen "psyykkauksen " tekee.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Kuolema

Post by Malva » Thu Apr 29, 2004 8:59 pm

Pummi, Figaro sen sanoi.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Kuolema

Post by StratoPummi » Thu Apr 29, 2004 9:01 pm

Sain.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Re: Kuolema

Post by Jabi » Thu Apr 29, 2004 9:16 pm

NightOwl wrote:
Tietääkö joku, mitä Jabille kuuluu?
Kiitos kysymästä, minulle nyt ei kuulu kurjuutta kummempaa. Olen lueskellut kyllä lautaa lähes päivittäin, ei vain ole ollut paljoakaan sanottavaa viime aikoina.
OMG, they fired Jari! Bastards!

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kuolema

Post by Eini » Thu Apr 29, 2004 10:58 pm

JouNi@Arcticmetalshare:
Ei helvetti, minkä ikänen kakara sä oikein oot? Kasva aikuiseksi! Ihminen joka ei tiedä vielä elämästä ja ongelmista yhtään mitään puhuu tuolla lailla.
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

Locked