Ihmisten konservatiivisuus

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm
Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by NightOwl » Sat May 15, 2004 5:51 pm

Jaakko wrote:
Tämä kynnys rikotaan ensimmäistä kertaa pussikaljalla puistossa usein jo alle yläasteikäisenä. Tietynlaiset nuoret joilla on muutenkin ongelmia ajautuvat vääriin porukoihin ja kierre alkaa. Jälleen pitää miettiä mikä on se ongelma siellä taustalla miksi tarvitaan alkoholia tai jotain muuta myrkkyä jolla se yritetään hukuttaa.
Kiitos Jaakko, ilmaisit selkokielellä sen, mitä ajoin takaa. :)
Great Power gives me a freakin' headache.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Malva » Sat May 15, 2004 8:21 pm

Jaakko wrote:
Yleensä kannabis ei itsessään aiheuta psykooseja sun muitakaan vakavia ongelmia, itse aine siis. Mutta tietyllä tavalla psykedeelisenä huumeena se aiheuttaa ihmisessä itsessään piilevien juttujen nousun pintaan, juuri jos on taipumusta skitsofreniaan, kannabis voi toimia laukaisijana. Se on katalyytti, nopeuttaa prosessia jos ongelma jossain mielen syvyyksissä piileskelee.
Tämän tiesinkin.
Jaakko wrote:Metallisteja täällä kun on paljon, tätä kannabiskeskustelun yleistä asennetta voinee aika hyvin verrata siihen stereotypiaan mikä joillakin on mustiin pukeutuvista pelottavan näköisistä "saatananpalvojista". Tiedon puutetta.
Voi olla, mutta minun tapauksessani kyse ei ainakaan ole ennakkoluuloista.
Jaakko wrote:Tämä kynnys rikotaan ensimmäistä kertaa pussikaljalla puistossa usein jo alle yläasteikäisenä. Tietynlaiset nuoret joilla on muutenkin ongelmia ajautuvat vääriin porukoihin ja kierre alkaa. Jälleen pitää miettiä mikä on se ongelma siellä taustalla miksi tarvitaan alkoholia tai jotain muuta myrkkyä jolla se yritetään hukuttaa.
Nyt vähän puhuit kahdesta eri asiasta...

Olet väärässä siinä, että kynnys madaltuisi ensimmäisiä pussikaljoja juodessa. Monille kun riittää juuri se. Esimerkiksi itselle pussikaljat olivat kivat, mutta kun mukaan tulivat huumeet, juoksin karkuun, sillä todellakin ne menivät yli käsityskykyni. Ja mitä tässä nuorten parissa on hommaillut, se pussikalja on just se, mitä ne haluaa rikkoakseen sääntöjä, eikä pilvet ym edes käy mielessä niin vakavasti. Aika monet itseasiassa sanovatkin että on kiva juoda, mutta eivät huumeisiin halua koskea.

Nuoret, joilla on muutenkin ongelmia, ovat taas eri ryhmä. Niillä se ensimmäinen pussikalja tuskin on se laukaisija, vaan laukaisijana toimii väärät kaverit, kotiolot, hyljätyksi tulemisen tunne jne...

Mielestäni nämä kaksi asiaa tulisi erottaa, sillä loppujen lopuksi silti nämä syrjäytyneet nuoret ovat vähemmistöä.
Jaakko wrote:Muuten hyvä teoria, mutta aineet ovat erilaisia ja aiheuttavat erilaisia vaikutuksia ja ajatuksia stimuloivasta kannabiksesta on mielestäni aika luonnoton askel siirtyä turruttaviin aineisiin. Jälleen vain tiedon puute aineiden todellisista vaikutuksista (ja haitoista) saa monet tajuamattaan siirtymään siihen aineeseen jota diileri tyrkyttää jos sattuu hasis olemaan "lopussa".
Mutta kun kuuntelee entisten narkkareiden juttuja, juuri tuo sinun mainitsemasi "tiedon puute" saivat ihmiset käyttämään vahvempia aineita. Tämä ei suinkaan ole minun mielipiteeni, heitin vain ilmaan yhden teorian jonka monen suusta olen kuullut. Ja kun päänsä saa jollakin jo niin sekaisin, että näkee vaaleanpunaisia hiiriä, eikös olisikin kiva kokeilla sellaista jolla näkisi vaaleanpunaisia elefantteja.

Ja tähän väliin haluan heittää sellaisen ajatuksen, että kun polttaa yhden marisätkän, voi jo nähdä niitä hiiriä, mutta kuinka paljon alkoholia keskimäärin keskimääräinen ihminen tarvitsee nähdäkseen hiiriä saati sitten elefantteja?
Jaakko wrote:Ja jälleen oma ryhmänsä ne, jotka vaan haluavat päänsä sekaisin ongelmiaan paetakseen johon monille kelpaa vaikka bensa tai liima. Laillisestihan niitäkin myydään, kyllä päänsä aina jollain saa sekaisin jos ei muuta elämä voi ihmiselle tarjota.
Tietenkin. Mutta kuten jo sanoin, silloin siellä taustalla vaikuttaa jo jokin muu kun vain ne pussikaljat.

Järkkärikurssilla kuulin mielenkiintoisia teorioita siitä esimerkiksi miten kuusamolaisnuoret vetivät 90-luvulla päänsä sekaisin... huhhuh. :(

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Malys » Sat May 15, 2004 10:17 pm

Malva wrote:
Järkkärikurssilla kuulin mielenkiintoisia teorioita siitä esimerkiksi miten kuusamolaisnuoret vetivät 90-luvulla päänsä sekaisin... huhhuh. :(
Taitaa olla aavistus millä ne vetivät päänsä sekaisin, kuulin joskus silloin juttua asiasta. Hyvä Kuusamo.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by StratoPummi » Sun May 16, 2004 8:18 am

itse aiheeseen olen Malvan kanssa erittäin samoilla linjoilla.¨

Mutta kertokaapas ny mitä ne Kuusamolaiset teki 90-luvulla..? :D
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by King of Loss » Sun May 16, 2004 10:25 am

StratoPummi wrote:
Mutta kertokaapas ny mitä ne Kuusamolaiset teki 90-luvulla..? :D
En tiedä onko Kuusamolaiset olleet yhtä nerokkaita kun täkäläiset, jotka ajelivat päänsä kaljuksi ja laittoivat tukevan kerroksen mobilaattia koristamaan päätään. Toinen yhtä nerokas idea oli, että kasteli tamppoonin viinaan ja tunki sen anukseen. Terveytensä voi pilata monella tavalla.
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Sun May 16, 2004 11:13 am

tampereella oli vuosi sitten ongelma ja ongelma nuorten bensiinin imppauksesta, taisipa siinä joltakulta henkikin lähteä...

mutta toi anus-juttu on jo aika uskomaton...missä päin asustelet kun siellä tollasta porukka on? :D
We´ll find a place where the sun still shines..

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Malys » Sun May 16, 2004 12:13 pm

StratoPummi wrote:
Mutta kertokaapas ny mitä ne Kuusamolaiset teki 90-luvulla..? :D
Itte kuulin juttua, että jotkut ottivat sytkärin täyttösäiliön (tai jonkun tuollaisen) ja siinä olevan piikin(?) pistivät ikeneen.

Hitto kun siitäkin on jo sen verran aikaa ettei muista aivan tarkalleen miten tuo tapahtui mutta sytkäri ja ien siihen liittyivät kuitenkin.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Rantanen » Sun May 16, 2004 4:41 pm

Tällä hetkellä olen niin konservatiivinen että en olisi itsestäni uskonut. Pari päivää ilman viinaa sai minut tajuamaan ongelmani paremmin ja toi minut lähemmäksi itseäni. Tupakanpoltonkin olen jättänyt melkein kokonaan pois. Tällä hetkellä tuntuu että koskaan ei saisikaan olla hauskaa, vaan elämä pitäisi käyttää itsensä kehittämiseen. Ehkä muutan taas kantaani jos ensi viikonloppuna tartun taas pulloon.
One by one we all give in.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by *Elina* » Sun May 16, 2004 5:37 pm

Rantanen wrote:
Pari päivää ilman viinaa sai minut tajuamaan ongelmani paremmin ja toi minut lähemmäksi itseäni. Tupakanpoltonkin olen jättänyt melkein kokonaan pois.
No tuohan on jo tosi hyvä alku :)! Jatka vaan samaan malliin!
Minun entisessä koulussani välituntiviihdettä oli impata nenukkiinsa sytkärin kaasua. Se kun tuo butaani on tunnetusti terveellinen aine :eyes.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Rantanen » Tue May 18, 2004 5:36 pm

Ei helvetti, olen nyt jo niin fiksu ja järkevä ja älykäs ja viisas ja konservatiivi, käyttäydyn kuin kolmekymppinen akateemikko vaikka olen vasta 26-vuotias itseoppinut kitaristi vailla ammatillista koulutusta.

Vaikka olen asunut pitkään eri maissa ja kulttuureissa, silti tunnen itseni suomalaiseksi, juureni tuntuvat olevan täällä. Nykyäänhän on tällaisia aiheita kuten globalisaatio ja eurooppalaistuminen ja amerikkalaistuminen, ja kyllähän se näkyy jo katukuvassa, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Silti tunnen itseni jotenkin suomalaiseksi.

Huomaan välittäväni yhä aika paljon mitä muut minusta ajattelevat, ja varsinkin nyt kun minulla on raittusvaihe päällä, en osaa oikein hellittää, olen ehkä liiankin skarppina ja kannan kaikista asioista liikaa huolta. Se on outoa koska en ole työelämässä. Ehkä tietoisesti kuitenkin elän jokaisen päivän ikäänkuin olisin töissä, se vähentää syyllisyyden tunteita. En usko että minusta näkee ulospäin kävellessäni kadulla, että minulla viiraa joskus päässä tai että olen käyttänyt paljon alkoholia, olen melkoinen kameleontti ja osaan käyttäytyä eri tavoin eri tilanteissa ja ymmärtää erilaisia ihmisiä. Pystyn aika helposti sulautumaan joukkoon. Komea ulkonäköni tietysti kerää katseita harva se päivä, mutta en yleensä ajattele koko asiaa, ajattelen niin paljon kaikkea muuta, hieman älykkäämpiä juttuja.

En tiedä olenko huomenna selvinpäin. Kovasti tekisi mieli ottaa kunnon humala ja antautua sille, vapautua ja nauttia, mutta aina on se seuraava päivä joka on kohdattava. Krapulassa maailmankuva jotenkin vääristyy, varsinkin monen päivän putken jälkeen. Hmm. Uskon että tulen olemaan jatkossa pitkiäkin kausia ilman alkoholia, mutta en usko että luovun siitä kokonaan. Nautin juomisesta, olen tavallaan mukavuudenhaluinen olento, vaikka osaan olla tiukkakin.
One by one we all give in.

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Jonna » Fri May 21, 2004 2:19 pm

Ainakin liikenneonnettomuudet ovat lisääntyneet aivan viime aikoina ja niitä rattijuoppoja on jo liikaakin
Suomen teillä muuta liikennettä vaarantamassa. Olikohan se veronalennus sittenkään kovin järkevää, varsinkin kun se painottuu juuri niihin väkeviin juomiin. Kyllä se Viron matkailu tässä tarkoituksessa tulee varmaan jatkumaan siitäkin huolimatta että sitä viinaa saa nyt Suomestakin halvemmalla. Kun tuontirajoitukset poistetaan, sitä saa tuoda vielä entistäkin enemmän. Väkivalta tulee todennäköisesti lisääntymään entisestään, liikenne tulee entistä vaarallisemmaksi ja terveydenhoitokustannukset kasvavat.
Ja tuo veronalennus tehtiin ainoastaan taloudellisista syistä. Erilainen painotuskin olisi parempi vaihtoehto. Siis sellainen, jossa viinien ym. miedompien juomien hintaa alennettaisiin jonkin verran. Kun suomalaisia on kerran yritetty opettaa eurooppalaisille, sivistyneemmille juomatavoille niin nyt tulee taantumusta siinäkin asiassa ja vielä oikein valtion taholta. Suomalaiset oppivat kyllä uusia juomatapoja, mutta eivät unohda niitä vanhojakaan.
Fani-78

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Rantanen » Fri May 21, 2004 2:48 pm

Kuuntelen Sentencediä ja aukaisen kohta olutpullon joka nököttää tässä pöydällä keyboardin vasemmalla puolella.
Last edited by Rantanen on Fri May 21, 2004 11:49 am, edited 1 time in total.
One by one we all give in.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Rantanen » Thu May 27, 2004 7:47 pm

Vittuun kaikki konservatiivisuus! Näyttäkää hampaanne! Näyttäkää vihanne! Näyttäkää todellinen luontonne! Ei mitään kesyä meininkiä perkele, kylähullun raivolla vaan hirveä ralli päälle, metsään huutamaan saatana! Niin tosiaan, kaduilla ei välttämättä kannata huudella, voi leimautua hieman omituiseksi. Tässä lähellä ei ole metsää jonne voisin nyt mennä huutamaan, joten minun on tukahdutettava tunteeni ja otettava lääkkeeni.
One by one we all give in.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by *Elina* » Thu May 27, 2004 9:45 pm

Rantanen wrote:
Vittuun kaikki konservatiivisuus! Näyttäkää hampaanne! Näyttäkää vihanne! Näyttäkää todellinen luontonne! Ei mitään kesyä meininkiä perkele, kylähullun raivolla vaan hirveä ralli päälle, metsään huutamaan saatana! Niin tosiaan, kaduilla ei välttämättä kannata huudella, voi leimautua hieman omituiseksi.
Muista en tietysti tiedä,mutta minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta näyttää vihaani,hampaista puhumattakaan. Kyllä mie olen ihan tyytyväinen :).

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Re: Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Rantanen » Thu May 27, 2004 10:32 pm

*Elina* wrote:
Rantanen wrote:
Vittuun kaikki konservatiivisuus! Näyttäkää hampaanne! Näyttäkää vihanne! Näyttäkää todellinen luontonne! Ei mitään kesyä meininkiä perkele, kylähullun raivolla vaan hirveä ralli päälle, metsään huutamaan saatana! Niin tosiaan, kaduilla ei välttämättä kannata huudella, voi leimautua hieman omituiseksi.
Muista en tietysti tiedä,mutta minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta näyttää vihaani,hampaista puhumattakaan. Kyllä mie olen ihan tyytyväinen :).
Minulla on sairaus. En ole tasapainoinen ihminen. Minä olen liikaa. Tiedän liikaa ja olen nähnyt liikaa enkä saa itseäni kasaan koska on liikaa paineita. Pitäisiköhän käydä mielisairaala läpi, sitä olen miettinyt viime päivinä käytyäni läpi hurjia fiiliksiä ja luettuani muiden kommentit koskien aikaisempia kommenttejani. En vaan osaa oikein hellittää, nuorempana olin niin herttaisen viaton, nykyään olen synkempi ja realistisempi. En minä toivoton tapaus ole. Ehkä joku vahva nainen saattaisi pystyä jakamaan kanssani hirveän monia asioita ja voisin tyydyttää hänen henkisiä ja fyysisiä tarpeitaan ja antaa paljon, mutta minusta tuntuu että naiset eivät jaksa minua kuin hetken. Ensin ne ihastuvat koska olen niin komea, ensin ne pitävät minua viehättävänä, sitten eivät kestä pimeää puoltani.
One by one we all give in.

Sami112
Sr. Member
Posts:4217
Joined:Sat Mar 02, 2002 11:10 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Sami112 » Thu May 27, 2004 10:37 pm

Viinaa PERKELE!!!!

*Tuvassa istuen mä latomerta tuijotan!!! *

Perkele!
Jano...Se lähtee juomalla.´´Finland alone - in danger of death, superb, sublime Finland! - shows what free men can do´´
-Winston Churchill
Broadcast speech
1940-

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by *Elina* » Fri May 28, 2004 1:31 pm

Käypä nyt kuules Rantanen jollekin ammattilaiselle puhelemassa. Jos olet jo itsekin sitä miltä,nin älä turhaan hidastele. Ihan näin ystävällismielinen kehoitus :).

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Ihmisten konservatiivisuus

Post by Rantanen » Fri May 28, 2004 4:12 pm

Tulin äsken hautajaisista ja se oli varsin herättävä kokemus. Olin täysin normaali siellä ja sain kaikilta positiivisia kommentteja itsestäni. Nyt olen täysin normaali ja balanssissa.
One by one we all give in.

Locked