Elämäntilanteesi?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm
Re: Elämäntilanteesi?

Post by Jonna » Thu May 13, 2004 11:36 am

kohtahan alkaa kesäloma ja sitten saa laiskotella ellei sitten löydy kesätöitä jostakin. 8)
Fani-78

User avatar
Wishmaster
Sr. Member
Posts:410
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:01 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Wishmaster » Thu May 13, 2004 11:47 am

Tällä hetkellä olen täysin vapaalla, odottelen ylioppilaskirjoitusten tuloksia ja lueskelen pääsykokeisiin. Olen myös postittanut hakemukset seuraavaan kouluun ja toivon pääseväni sisään. :) Tammikuussa olisi se armeijaan lähtö, jonka jälkeen toivonmukaan lähden opiskelemaan.
Think 3 times before you wish.

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Elämäntilanteesi?

Post by ozzie » Thu May 13, 2004 12:39 pm

Työelämässä jo neljättätoista vuotta... Nettiä käytän tietysti työaikana (sika!), kotona ei nettiyhteyttä olekaan.

Joskus satunnaisesti käyn iltaisin koneella joko töissä tai kirjastossa jos ei parempaakaan tekemistä ole. Yleensä on.
Näinhän se on...

Misty
Sr. Member
Posts:334
Joined:Fri Sep 06, 2002 9:07 am

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Misty » Thu May 13, 2004 1:35 pm

Edit: Ihme sähellystä...
Last edited by Misty on Thu May 13, 2004 10:57 am, edited 1 time in total.
~Still waters run deep~

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Malys » Fri May 14, 2004 3:46 pm

AMK:ssa opiskelen toista vuotta, vuoden päästä näihin aikoihin olisi tarkoitus valmistua matkailutradenomiksi näillä näkymin. Reilun parin viikon päästä muutto Hesaan kolmeksi kuukaudeksi työharjoitteluun. Netissä mä nyt olen kaiken vapaa-aikani suunnilleen, kun koulusta tuun, kone auki ja kiinni se menee vasta sitten kun alan joskus nukkumaan. Irkaten ja surffaten se aika kuluu vallan rattoisasti. Tässä mietin että miten saan netin käyttööni myös kesällä aina kun haluan, koneen otan kuitenkin matkaani, pitää kaiken maailman raportteja tehdä.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Fri May 14, 2004 6:20 pm

Oma elämäni menee täysin päin vittua. Rahasta on jatkuvasti pulaa ja olen työttömänä enkä viihdy paikassa missä asun. Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa opiskelu. Asun veljeni kanssa samassa kämpässä. Vanhempani omistavat kyseisen kolmen huoneen ja keittiön asunnon. Veljeni täyttää tänä vuonna 30, minä 27. Olen ihan paska jätkä eikä minusta ole hyötyä kenellekään. En tiedä mitä helvettiä täällä teen.
One by one we all give in.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Figaro1 » Sat May 15, 2004 2:29 pm

Rantanen,

Pakko sanoa nyt että toivon parempaa onnea jatkossa. Toivon myös että et ajattele itseäsi paskana jätkänä koska sitä et kuitenkaan ole. Olen lukenut useita postejasi joissa sanot elämäsi "sukkivan" kunnolla mutta believe me, ei kannata luovuttaa. Tsemppiä sinulle!

Itseäni ottaa yhä aivoon tämä työttömyys mutta toisaalta olen niin v-tun kyyninen jätkä että ajattelen tyyliin "kai sitä duunia joskus saa".
Kauhulla ajattelen esim. kummisetääni joka on ollut 15 vuotta samassa duunissa ja joka aamu hänellä on kuuden metrin kulli otsassa töihin lähtiessä. Ei ikinä tuollaista tilannetta kiitos!
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Moony » Sat May 15, 2004 6:58 pm

Ensimmäinen vuosi ammattikorkeakoulussa loppui viime viikolla. Töitä ei nyt ainakaan ihan alkukesästä taida olla tiedossa, mutta heinä- ja elokuussa luultavasti.
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Elämäntilanteesi?

Post by StratoPummi » Sun May 16, 2004 8:22 am

Elämä jatkuu taas kohta. :w00t:

GTJ 54

Hienoa päästä taas siviilin aurinkoon, herättelemään kuolleita aivoja ja huonontamaan hyvälle tasolle noussutta yleiskuntoa. :evilgrin:
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Faxon
Member
Posts:116
Joined:Tue Oct 15, 2002 11:15 am

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Faxon » Sun May 16, 2004 9:00 am

Viikon päästä töihin ja syksyllä aloitan opinnot AMK:ssa.
Perhana mitkä sävärit!

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Sun May 16, 2004 11:15 am

10 päivää peruskoulua jäljellä ja sitten kesällä toivottavasti töihin :)
We´ll find a place where the sun still shines..

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Sun May 16, 2004 3:53 pm

Päätin yrittää itse saada muutosta elämääni.

Ensin lopetin alkoholinkäytön kerrasta poikki, nyt on mennyt muutama päivä ja on ollut vaikeata ja olen ollut stressaantunut, huomaan selvästi että olen tullut riippuvaiseksi alkoholista. Jossain vaiheessa olen vain lipsunut ja tullut välinpitämättömämmäksi. Nyt olen kuitenkin taas tiukempi ja välitän enemmän asioista.

Sitten siivosin huoneeni perusteellisesti, heitin pois kaikki turhat paperit ja vanhat lehdet ja sen sellaista. Sitten rupesin taas treenaamaan painoilla. Pyöräily on jo ollut pidempään hyvin hallussa, joten yleiskunto on ihan tyydyttävä.

Huomenna minulla on haastattelu syksyllä alkavaan aikuiskoulutukseen. Uskoisin sen haastiksen menevän ihan hyvin.

Mitä tässä nyt voi tehdä kun yrittää rentoutua ja ottaa päivä kerrallaan, ja pyrkiä tekemään oikeita valintoja. Kesäkin on tulossa eikä minun tarvitse tehdä mitään työtä.
One by one we all give in.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Raven » Mon May 17, 2004 11:55 am

Elämäntilanne: paska!

Mutta uskon vielä toistaiseksi, että muuttuu vielä hyväksi ;)

Ja Rantaselle tsemppiä!
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

User avatar
Moikko
Sr. Member
Posts:826
Joined:Thu Nov 14, 2002 11:19 am
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Moikko » Tue May 18, 2004 6:27 am

Töissähän sitä missäpä muuallakaan :eyes

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Tue May 18, 2004 10:18 am

Nyt tuntuu että on jo vähän kovaa maata jalkojen alla. Keskittymiskykyni on parantunut, olen hyvin tilanteen tasalla. Olen yrittänyt rentoutua ajatusharjoitusten ja hengitysharjoitusten avulla, välillä, mutta hyvin harvoin, olen taas pystynyt rentoutumaan ajattelematta mitään. Tänään aamulla oli kova stressi, sitten jännitys laukesi ja makasin ihan löysänä ja täysin rentona lötjönä sängyllä. Mittasin pulssin, sydän löi vain 53 kertaa minuutissa. Hetken levättyäni päähän tuli taas kunnolla vipinää ja pystyin samaistumaan hirveän moniin asioihin, alkoin mennä lujaa ja nousin pyörän selkään ja polkaisin viisitoista kilometriä tänne vanhempieni asunnolle. Porukat lähtevät huomenna mökille joten saan oleskella täällä muutaman päivän ihan rauhassa. Pelkään tosin lipsuvani taas, tarttuvani taas pulloon. Erään kaverini ystävä teki hiljattain itsemurhan. Päihteillä oli osuutta asiaan. Saman kaverini toinen kaveri joutui sairaalaan ryypättyään itselleen haimatulehduksen. Tärkeintä minulle olisi nyt saada niitä selviä päiviä lakkariin. Minulla on nyt enemmän otetta elämästä.

So far, so good, so what!
One by one we all give in.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Figaro1 » Tue May 18, 2004 12:15 pm

Ensin omasta tilanteestani:

Pikkuhiljaa alkaa huolestuttaa ja vituttaa oikein kunnolla tämä tilanne kun töitä ei näytä löytyvän ei sitten millään. Rahaa jos olisi enemmän, voisi jotain tehdäkin mutta nytkin istun sisällä ja naputan tätä, sateen valuessa parvekelaseja pitkin ja aamun kolmannen cd:n pyöriessä taustalla.
Töiden löytyminen olisi taivaan lahja tässä tilanteessa. Peukut pystyyn Figgelle!

Rantaselle: Olen iloinen puolestasi. Olen myös sitä mieltä että nyt ollessasi vanhempiesi kämpässä, taistele pulloa vastaan. Nimittäin jos nyt lipsahdat, juominen jatkuu entisen kaltaisena, hyvin todennäköisesti ainakin. Otan osaa myös kavereittesi menetykseen.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

FlyingSnow
Member
Posts:77
Joined:Sun Mar 23, 2003 4:22 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by FlyingSnow » Tue May 18, 2004 1:03 pm

Töissä ollaan, samassa duunissa jo 8 vuotta. Mulla on netti työpaikalla ja kotona. Töissä sitä ei tietenkään saisi käyttää, mutta välillä tarttee vähän muuta ajateltavaa...

Tiedän kyllä myös miltä on olla työtön. Kaikille työttömille vain kovasti tsemppiä ja positiivista uskoa itseensä.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Tue May 18, 2004 2:43 pm

Tunnen oloni terveemmäksi kuin vuosiin, sekä henkisesti ja fyysisesti. Nyt olen tavallaan herännyt kunnolla todellisuuteen, se on ahdistanut jonkin verran mutta se on tehnyt minulle vaan hyvää. Paskaa pitää saada niskaan tullakseen järkeväksi ihmiseksi. Huomaan itsessäni vielä paljon negatiivisia piirteitä. No, jokaisessa ihmisessä on se pimeä puoli. Olen valaistunut, halleluja.
One by one we all give in.

Skelethos
Member
Posts:255
Joined:Sun Nov 17, 2002 9:25 pm

Re: Re: Keskustelua mielipiteiden jakajasta, eli Destinystä

Post by Skelethos » Tue May 18, 2004 2:46 pm

Minut voi genrettää opiskelijaksi. Tosin viime aikoina en ole opiskellut, vaan tehnyt töitä ilman palkkaa...mikäs sen mukavampaa. Kahden kuukauden työharjoittelujakso alkaa onneksi olla lopuillaan ja kesäkuun ekan viikon saan lusmuta vapaalla, jonka jälkeen kesäduuniin. Jättäisin kyllä tuon lomaviikonkin väliin ja aloittaisin työt aiemmin, koska rahaa on törkeän vähän. Loppukesästä pääsee ehkä pitkästä aikaa sellaiseen eksoottiseen paikkaan kuin levykauppa...

Rahaa siis pitäisi olla enemmän, mutta muuten voisin sanoa elämäntilanteeni olevan hyvä. Ilman motivaatiota lukion läpi kahlanneena löysin yllättäen viime syksynä opiskelusta ihan uudenlaista intoa. Ja opiskelija-asunnossa asuminen on ihan huippua, kun on liian monta vuotta kökkinyt vanhempien nurkissa.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Tue May 18, 2004 10:17 pm

Sen jälkeen, kun lopetin ryyppäämisen, en ole nukkunut kovinkaan kehuttavasti. Outoa, en tunnu tarvitsevanikaan kuin viisi tuntia unta, silti olen päivisin pirteä kuin peipponen, voin pyöräillä kolmekymmentä kilometriä, kävellä pitkin katuja, tehdä arkiaskareita ja silti väsymättä. Nyt on kello vartin yli 23 enkä saa nukutuksi. Päässä on liikaa vipinää, olen täysin skarppina. Ehkä olen bipolaarinen tai jotain. Skitsofreenikko en ole, sen tiedän. Olen fyysisesti kovassa kunnossa, henkisesti menossa parempaan suuntaan, nyt suht tasapainoinen mutta ylienerginen ja innostunut joka asiasta.
One by one we all give in.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Thu May 20, 2004 7:40 am

Retkahdin eilen taas ryyppäämään. Ainakin se auttoi siinä mielessä, että heti kun otin viinaa, rentouduin ja suolistoni alkoi toimia, paskansin ensi kertaa neljään päivään. Tänään heräsin kahdeksan maissa hieman poissaolevana ja paskansin uudestaan. Minua huolestuttaa että mahdanko pystyä koskaan paskantamaan jos pysyttelen selvinpäin. Olen kulttihahmo ja hörhö, halleluja.
One by one we all give in.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by *Elina* » Thu May 20, 2004 10:00 am

Voi Rantanen. On tietysti ihan mukavaa,että suoli toimii,mutta ei se ole kovinkaan hyvä syy käydä ryyppäämään. Älä nyt vaan ala taas uudestaan sitä putkea rakentamaan, jooko? Kato jos maltat pysyä selvänä pitemmän aikaa,niin kyllä se suolikin sitten ajatukseen tottuu.Vai oletko ikinä kuullut ihmisestä,joka pystyy elämään ilman paskaa :D? Onhan tuo nyt kuitenkin elimistöllekin suuri muutos, mutta kyllä se pelittää ilman viinaakin. Itseasiassa jopa paremmin...

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Elämäntilanteesi?

Post by StratoPummi » Thu May 20, 2004 10:21 am

Aina kun metsästä päästään, niin tulee taikaiskusta jo paniikinomainen kiire. :D
Last edited by StratoPummi on Thu May 20, 2004 7:22 am, edited 1 time in total.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Fri May 21, 2004 9:25 am

Eilenkin otin vähän kuppia, mutta tänään ei ole krapulaa. Eilen oli kyllä kunnon jysäri. Onneksi ei tarvinnut lähteä minnekään, sain parannella kankkusta kaikessa rauhassa. Kävin saunassa ja nukuin päivällä pari tuntia. Illalla olinkin jo suht terve. Tänään tunnen oloni terveeksi enkä aio juoda yhtään alkoholia.
One by one we all give in.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Fri May 21, 2004 9:49 am

Olen muuten masturboinut tänään kolme kertaa kahden tunnin sisällä. Joskus minusta on niin kivaa katsella netistä tyttöjen kuvia.
One by one we all give in.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Re: Elämäntilanteesi?

Post by Eini » Fri May 21, 2004 11:14 am

Rantanen wrote:
Olen muuten masturboinut tänään kolme kertaa kahden tunnin sisällä. Joskus minusta on niin kivaa katsella netistä tyttöjen kuvia.
Kiitos kun jaoit tämän tiedon kanssamme. Jospa kuitenkin aloittaisit oman topiccin sinusta kun alkaa menemään hieman sivuraiteille nuo sinun kirjoituksesi?
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

J_Crane
Member
Posts:154
Joined:Fri Jan 31, 2003 10:20 am

Re: Elämäntilanteesi?

Post by J_Crane » Fri May 21, 2004 11:58 am

Virallinen nimike opiskelija, tosin tällä hetkellä ekaa viikkoa kesätöissä "alan hommissa" (rakennustyömaan työmaatoimistossa). Tämä tän kesän työpaikka varmistui periaatteessa jo viime elokuussa :) Rok. Kivaa & suht helppoa hommaa mukavalla palkalla :)

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Elämäntilanteesi?

Post by Rantanen » Fri May 21, 2004 5:18 pm

Ei helvetti, ei vaan jaksa. Ehkä olisi ollut parempi lähteä porukoiden kanssa mökille keskiviikkona, olisi päässyt pois täältä kaupungin oravanpyörästä. Olen tähän asti jaksanut suuremmitta tuskitta olla liikkeessä ja pystynyt viettämään siedettävää elämää. Nyt alkaa kuitenkin vituttaa tämä meininki. Oma elämäkin tökkii koko ajan. Vvälillä luulen että tiedän hirveästi kaikkia asioita. Nyt olen taas masentuneempi.

"Suicide is not a solution
But it remains an excellent option"

-IMPALED NAZARENE: Nihil
One by one we all give in.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Elämäntilanteesi?

Post by Raven » Mon May 24, 2004 9:53 pm

Rantanen wrote:
Ei helvetti, ei vaan jaksa. Ehkä olisi ollut parempi lähteä porukoiden kanssa mökille keskiviikkona, olisi päässyt pois täältä kaupungin oravanpyörästä. Olen tähän asti jaksanut suuremmitta tuskitta olla liikkeessä ja pystynyt viettämään siedettävää elämää. Nyt alkaa kuitenkin vituttaa tämä meininki. Oma elämäkin tökkii koko ajan. Vvälillä luulen että tiedän hirveästi kaikkia asioita. Nyt olen taas masentuneempi.

"Suicide is not a solution
But it remains an excellent option"

-IMPALED NAZARENE: Nihil
Ei millään pahalla, mutta oletko harkinnut ammattiauttajan apua? Sinun aikaisemmat viestisi ovat olleet melkolailla sekavia... Ei millään pahalla, mutta sinun runkkaamisesi ja paskomisesi ei välttämättä kiinnosta ketään... Tsemppiä nyt kuitenkin! ;)
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

An Alman
Jr. Member
Posts:21
Joined:Tue May 25, 2004 7:28 pm
Location:Oulu

Re: Elämäntilanteesi?

Post by An Alman » Tue May 25, 2004 8:12 pm

Töissähän sitä.
Tyytyväinenhän sitä pitäisi olla omaan tilanteeseensa, varsinkin kun olen lukenut muiden kommentteja. (Tsemppiä Figaro1:lle ja jospa se Rantasellekin alkaisi elämä hymyilemään)

Jostain syystä vaan tällä hetkellä työn hauskuus on siinä, kun kerran kuussa tulee tilinauha...
Toisaalta eipä sitä koskaan taida osata olla tyytyväinen ja nauttia niistä positiivisista asioista, joita kuitenkin löytyy.

Locked