Metallica vs. Megadeth

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki
Re: Metallica vs. Megadeth

Post by Haven » Fri Jul 22, 2005 9:41 pm

Missä osoitteessa niitä kuvia oli Daven kädestä? Siitä kun sormet olivat jotenkin kiinni.

Ja vielä itse topikkiin. Kyllä Megadeth vie voiton aika runsaalla prosenttimäärällä. Joku siitä kirjoittikin, mutta Megadeth tosiaan on enemmän omaperäisempää, ehkä johtuen Mustainen omaperäisestä laulutyylistä, tai siitä että jokainen aloitteleva laulaja ottaa vaikutteita Hetfieldiltä.

User avatar
ForceMajeure1
Member
Posts:154
Joined:Sun Dec 14, 2003 10:27 pm
Location:Tampere, Finland
Contact:

Re: Metallica vs. Megadeth

Post by ForceMajeure1 » Thu Aug 18, 2005 12:03 pm

Metallican 4 ensimmäistä levyä ovat erittäin kovia mielestäni. Sen jälkeen onkin sitten tultu alaspäin, vaikka St. Anger nyt Reloadin pieksääkin minun kirjoissani.

Megadeth taas... No, startti oli hieman hitaampi kuin Metallicalla mutta kyllä jo 4. levy Rust in Peace on parempi kuin mikään Metallican levy. Samoin Countdown to Extinction hakkaa varsin helposti kaikki Metallican julkaisut lukuunottamatta ehkä Master of Puppetsia.

Molemmat ovat hyviä bändejä, mutta Megadethin kaksi 2000-luvun studiolevyä (the World Needs a Hero ja the System Has Failed) ovat kyllä valovuosia edellä St. Angerista.

Näkikös kukaan yhtyettä muuten Sauna Open Airissa? Melkoisen tiukka keikka mielestäni!
Check out my melodic metal band's MP3s at

http://www.forcesite.net

*Toxic Enema
Jr. Member
Posts:33
Joined:Wed Aug 03, 2005 9:46 pm
Location:Oulu

Re: Metallica vs. Megadeth

Post by *Toxic Enema » Sun Aug 21, 2005 12:35 pm

Kyllä tuli nähtyä. Soittivat muuten melko volyymillä. Ihme kyllä, miten show jakoi jälkipuheissa mielipiteet. Toiset haukkuivat etenkin Mustainen eleetöntä lavaesiintymistä kun taas omasta mielestä on aivan oikein, että Dave jättää turhan kliseisen paskanjauhannan Mötley Crüen kaltaisille maailmaakin suuremille rockstaroille ja keskityy olennaiseen.
Life´s been too dire so the fullest desire has died deep from inside.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Metallica vs. Megadeth

Post by Bones » Sun Aug 21, 2005 12:59 pm

*Toxic Enema wrote:Kyllä tuli nähtyä. Soittivat muuten melko volyymillä. Ihme kyllä, miten show jakoi jälkipuheissa mielipiteet. Toiset haukkuivat etenkin Mustainen eleetöntä lavaesiintymistä kun taas omasta mielestä on aivan oikein, että Dave jättää turhan kliseisen paskanjauhannan Mötley Crüen kaltaisille maailmaakin suuremille rockstaroille ja keskityy olennaiseen.
Se nyt vaan aina on ollut niin että hyvästäkin showsta kaivetaan se pieninkin aihe josta voi vähänkin valittaa. Se että laulaa ja soittaa kitaraa yhtäaikaa niinkin hyvin kuin Dave, pitäisi riittää kyllä. Itse kitaristina tiedän että laulaminen kitaraa soittaessa ei ole se helpoin juttu.
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Metallica vs. Megadeth

Post by Curry » Sun Aug 21, 2005 1:02 pm

Tuo on niin kaksipiippuinen juttu. Jos nyt vaikka Mötikkä-vertailua jatketaan, Mötleyn biisit ovat niin paljon helpompia soitettavia kuin Megadethin biisit, että Megan jäsenten on pakko kiinnittää enemmän huomiota itse soittamiseen.

Hyvä vertailukohta on vaikkapa Teräsbetoni. TB:llä ei ole käytännössä minkäänlaista lavashowta, silti bändin keikalla (itse olen ollut kahdesti) on ollut aivan perkeleen hauskaa.

Bonesilta hyvä pointti. Itsekin kitaristina olen törmännyt tähän ongelmaan. Megan biisit ovat niin täynnä erilaisia riffejä ja koukkuja, että niitä on melko vaikea soittaa puhtaasti - vielä vaikeampaa yrittää laulaa melodia ja soittaa puhtaasti.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Metallica vs. Megadeth

Post by Bones » Sun Aug 21, 2005 1:19 pm

Curry wrote:Bonesilta hyvä pointti. Itsekin kitaristina olen törmännyt tähän ongelmaan. Megan biisit ovat niin täynnä erilaisia riffejä ja koukkuja, että niitä on melko vaikea soittaa puhtaasti - vielä vaikeampaa yrittää laulaa melodia ja soittaa puhtaasti.
Näyt tietävän juuri sen mitä tarkoitin. Kun kitaralla soittaa vaikeita riffejä ja pitäisi vetää vielä vokaalit päälle, vaatii pirunmoista keskittymistä. Itse törmään siihen ongelmaan että ääneni alkaa "hyppimään" kitaransoittoni tahtiin :lol: . Dave kuitenkin vetää showt puhtaaksi ja jättää ne Uniklubimaiset showt pois.

"Kun ei soittokyky riitä niin turvaudutaan siihen turhaan hyppimiseen."
Tämän on niin moni möläyttänyt, esim James Hetfield, ja oikeassa hän on.

"Totanoin... Me ollaa tosikova livebändi!"
Uniklubin laulaja melkein jokaisessa kyseisen bändin haastattelussa. :roll:

Show korvaa sen mikä musiikissa jää pois :lol:
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Hatebreeder86
Sr. Member
Posts:454
Joined:Fri Jul 19, 2002 12:58 am
Contact:

Re: Metallica vs. Megadeth

Post by Hatebreeder86 » Thu Aug 25, 2005 8:23 pm

Onhan megadethilla helppojakin biisejä mutta rust in peace levyn timanttiset mestariteokset on kyllä helvetin vaikea soittaa puhtaasti, varsinki levyn alkupuolen biisit ja RIP polaris. Itse olen lähinnä vaa martyn sooloja reenaillu synalla hehe.. ja kitaralla niitä helpoimpia riffejä.

Locked