IRC

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa
IRC

Post by Eini » Tue Jun 22, 2004 10:59 pm

Neuvokaapas tyhmää, et miten toi homma toimii? Joskus olen koulun koneella vuosia sitten kokeillut, mut mulla ei ole mitään tietoa miten pääsisin kotona kirjotteleen? Mitä pitää asentaa koneeseen? Mitkä on parhaat sivustot?
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

User avatar
Lightyear
Sr. Member
Posts:492
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:54 pm

Re: IRC

Post by Lightyear » Tue Jun 22, 2004 11:17 pm

Itse käytän Mircciä www.mirc.com .
Se on aika helppokäyttöinen, pitää vaan valita serveri ja sitten kanava...

Straton "virallinen" kanava on irc.webmaster.com serverillä, "kanavan" nimi on tietysti #stratovarius

Suomalaisia on yleensä IRCnetissä... tosin servojen nimiä en muista (nimet kai on jo valmiiksi laitettu ohjelmaan).

Toivottavasti tämä auttaa edes vähän...
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
is just a freight train coming your way

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: IRC

Post by ElDiablo » Wed Jun 23, 2004 12:10 am

Mirc on hyvä valinta kuten edellä jo mainittiinkin.

Niin ja ainoa oikea verkkohan on Ircnet ;)

Itse käytän irc.cc.tut.fi serveriä. Eli kun options ikkuna avautuu ja on siihen syöttänyt kaikki tiedot niin joko valitsee servers listasta sopivan ircnet serverin ja painaa connect namiskaa. Tai sitten tietojen syöttämisen jälkeen painaa OK namikkaa ja kirjoittaa /server irc.cc.tut.fi statusikkunaan.
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: IRC

Post by Moony » Wed Jun 23, 2004 12:42 am

Tuo ElDiablon mainitsema palvelin taitaa olla avoin kaikille, mutta jos sinulla on Soneran yhteys kannattaa käyttää irc.inet.fi:ä. Elisan vastaava taitaa olla irc.kolumbus.fi.

Ja kanavillehan liitytään kirjoittamalla siihen samaiseen status-ikkunaan esim. /join #stratovarius.
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: IRC

Post by Malys » Wed Jun 23, 2004 10:11 am

Eini wrote:
Neuvokaapas tyhmää, et miten toi homma toimii? Joskus olen koulun koneella vuosia sitten kokeillut, mut mulla ei ole mitään tietoa miten pääsisin kotona kirjotteleen? Mitä pitää asentaa koneeseen? Mitkä on parhaat sivustot?
Kun sen homman kerran aloitat ja pääset mukaan, voitkin sitten sanoa hyvästi elämällesi. ;) Tai ainakin sen jälkeen kun olet löytänyt hyvän kanavan ja päässyt sisälle sille.

Nimimerkillä "Kokemusta on, mutta ei kaduta"

Jaajoo, mircciä ei ole pakko asentaa, IRCnetiin pääsee myös www.ircnet.com sivuston kautta ja sieltä web chat. Itse olen käyttänyt tuota kun oon Helsingissä toisen koneella ja en halua alkaa omia ohjelmiani asentamaan.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: IRC

Post by Strato4ever » Wed Jun 23, 2004 10:20 am

Hih, IRC on kyllä semmonen perkele ettei mitään rajaa. No, ehkä ei sentään. Reilun vuoden olen pyörinyt Quakenetissä, ja jokin aika sitten kävin katsastamassa myös mitä tapahtuu Ircnetissä. Rattosia hetkiä IRCin parissa kyllä tulee, pakostakin.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: IRC

Post by King of Loss » Wed Jun 23, 2004 3:56 pm

Ircissä tuli pyörittyä vuosina 94-96 enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Mircistä taisi olla jo silloinkin jokin versio olemassa, mutta kyllä se jutustelu telnetin pääteistunnolla hoidettiin silloin.
Muutamaan vuoteen ei ole tullut kuin silloin tällöin pistäydyttyä, mutta ongelmana on kanavien sisäänpäin lämpeäminen, joten eipä siellä kovinkaan kauaa viihtynyt enää.
Ilmeisesti Irc on kuitenkin suhteellisen muuttumattomana säilynyt vuosien aikana, joka on aika epätavallista tietotekniikan alalla. Tosin onhan nyt chatit ja instant messaging -järjestelmät (MSN, Yahoo yms.) yleistyneet ja saavuttaneet suuren suosion. Itse lähinnä niillä hoidan nettiviestinnän.
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: IRC

Post by Eini » Wed Jun 23, 2004 10:53 pm

Kiitoksia kovasti neuvoista. Kovasti yritän opetella! =P
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

Locked