Ällöttävät kesähitit

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
Forever
Member
Posts:112
Joined:Mon Oct 27, 2003 4:15 pm
Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Forever » Sat Aug 14, 2004 9:11 pm

Cinda wrote:Mun mielestä Jonnella on kyllä tosi kiva ääni.
Vaikka onki vähän semmonen p*llun kostutusmeininki aina päällä, niin kyllä jotkut Negativen biiseistä on tosiaan hyviä.
Nooh.. kaikillahan on oma mielipiteensä, olivat ne sitten kuinka huonoja/hyviä tahansa.

Ennemmin kyllä kuuntelisin sitä onko se nyt sitten romanilaispaskaa, vai mitä paskaa, mutta kuuntelisin ennemmin O-zonea, kuin Negativea!!

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by StratoPummi » Sat Aug 14, 2004 11:19 pm

Forever wrote:
Se olis nätti biisi, jos sitä kuuneltaessa Jonne PE****PI Aaron ei raiskais sitä hiki päässä!!! Se kaveri ei kyllä osaa laulaa.
Whoot. :shock: Siis Jonnehan on hyvä laulaja. Ei sitä hirveän moni viitsii kiistää, vaikka mies muuten onkin hieman epäillyttävän tyttömäinen. Tosin sekin saattaa olla vain mediaroolia, jota mies vetää. Turhan paljon yritetään näyttää Hanoi Rocksilta ja kuulostaa HIMiltä. Mutta Jonne laulaa hyvin, siitä ei pääse mihinkään. Kuten Cinda osuvasti sanoikin, sällillä on täydellinen tuheronkostutus-ääni. :twisted:
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Forever
Member
Posts:112
Joined:Mon Oct 27, 2003 4:15 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Forever » Sun Aug 15, 2004 12:19 am

En pidä hänen laulutyylistään, kuten en myöskään Valon(paitsi ehkä parissa biisissä)

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Sleeper7135 » Mon Aug 16, 2004 8:15 am

Cinda wrote:Mun mielestä Jonnella on kyllä tosi kiva ääni.
Vaikka onki vähän semmonen p*llun kostutusmeininki aina päällä, niin kyllä jotkut Negativen biiseistä on tosiaan hyviä.
Negativen näin kerran livenä ja tuon kaverin ongelma oli juurikin se ettei sitä ääntä kuulunut. Kaikki vähänkään vaikeemmat pätkät meni joksikin ihme pihinäksi. Latisti tunnelmaa melko reilusti.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by *Elina* » Mon Aug 16, 2004 9:45 am

Sleeper7135 wrote:Negativen näin kerran livenä ja tuon kaverin ongelma oli juurikin se ettei sitä ääntä kuulunut. Kaikki vähänkään vaikeemmat pätkät meni joksikin ihme pihinäksi. Latisti tunnelmaa melko reilusti.
Mie olen nähnyt Negativen kolme kertaa ( :roll:) livenä erinäsissä yhteyksissä ja olen miekin huomannut tuon ongelman. Ei jotenkin ääni vaan meinaa kestää koko kappaleen ajan. Johtuneeko sitten esim. siitä,että pitää yrittää laulaa sillä kostutusäänellä,vaikka se ei olisi luonnollista....?

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Sleeper7135 » Mon Aug 16, 2004 10:11 am

Veikkaanpa että syy on tupakka. Ainakin normaalisti tupakoitsijoilla menee tuo laulu tuollaiseksi ja Jonnella se vain korostuu.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
Moikko
Sr. Member
Posts:826
Joined:Thu Nov 14, 2002 11:19 am
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Moikko » Fri Aug 20, 2004 9:31 am

Antti tuisku on kyllä tullu jo ihan tarpeeks... meinaa väkisinkin lentää :puke: kun kuulee sen lässytystä.... hyi hemmetti

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by ozzie » Fri Aug 20, 2004 12:50 pm

Muistatteko Dr. Albanin 'It's my life' -kappaleen? Siinä oli todellinen kesähitti aikanaan. Ihan OK kappale, mutta meikäläinen meinasi saada allergisen reaktion... se kun soi melkein jokaisessa leirintäalueella olevassa mankassa kun oltiin juhannusta viettämässä Yyterissä. Ja lavalla taukomusiikkina. Siltä ei päässyt karkuun. :cry:
Näinhän se on...

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Sleeper7135 » Fri Aug 20, 2004 1:19 pm

ozzie wrote:Muistatteko Dr. Albanin 'It's my life' -kappaleen?
Eihän tuollaista voi unohtaa! Todellinen helmi :P
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Sun Aug 22, 2004 9:57 am

juu jos noita ällöttäviä hittejä haetaan niin listan kärjessä on ylivoimasesti Ozone-Dragostea Din tei..

niin raivostuttavaa kappaletta ei ookaa :D ja kun vielä päähän jäi soimaan.. :x

Saint Reaper
Jr. Member
Posts:9
Joined:Tue Mar 02, 2004 3:25 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Saint Reaper » Tue Sep 07, 2004 3:15 pm

jeps kyllä näitä helkutin "kesäbiisejä" soitetaan radiossa ihan liikaa. itse en ratiosta vapaaehtoisesti kuuntele kuin metalliliittoa, mutta valitettavan usein joutuu pakosti kuuntelemaan tätä hiton "teinipoppia" ja "kesäbiisejä".
Mutta minäpä vastasin sontatulvaan ollessani kesätöissä jäätelökioskissa raahaamalla sinne stereot ja luukuttamalla kunnolla omasta mielestäni kunnon "kesäbiisejä", kuten Sonata Artican "I Want Outia" :P

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by StratoPummi » Tue Sep 07, 2004 3:30 pm

Kotiteollisuuden Minä olen oli kyllä viime kesänä kestohitti. Se soi joka paikassa. Kaikki inttimuistonikin ovat Kotiteollisuus-soundtrack versiossa. :lol: Baareissakin se soi vähän väliä. Eli Minä olen on omalta osaltani virallinen kesäbiisi. Maijahiihoo hyvänä kakkosena.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

thejanne84
Member
Posts:115
Joined:Fri Dec 12, 2003 1:59 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by thejanne84 » Tue Sep 07, 2004 5:09 pm

Kaikki kesähitithän ne on ihan perseestä. Ja oikeastaan muutkin hitit. Siksi mä en radiota juurikaan kuuntele ellei kirveen kanssa pakoteta.

Ja se kotiteollisuuden Tämän taivaan alla. "Tämän taivaan alla tuuli puhaltaaaaa..." Miten hyvä bändi voi tehdä niiiiiin hintahtavan biisin ?!

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by StratoPummi » Tue Sep 07, 2004 7:21 pm

Hintahtavan..?

Vaikka se levyn virallinen tyttöjen biisi onkin, niin ei se mikään huono ole. Etenkin musiikkivideo oli miellyttävä. Lyriikatkin ovat omalta osaltaan ihan mukiinmenevät.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

janike
Jr. Member
Posts:2
Joined:Tue Sep 07, 2004 12:41 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by janike » Tue Sep 07, 2004 8:18 pm

Moikko wrote:Antti tuisku on kyllä tullu jo ihan tarpeeks... meinaa väkisinkin lentää :puke: kun kuulee sen lässytystä.... hyi hemmetti

Ja äiti-ihmisenä sitä sit joutuu kuunteleen aamusta iltaan... Plääh...
Suureksi riemukseni on 10-vuotias poikani vihdoinki löytämässä metalli musiikin hienoudet :D

thejanne84
Member
Posts:115
Joined:Fri Dec 12, 2003 1:59 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by thejanne84 » Tue Sep 07, 2004 9:55 pm

StratoPummi wrote:Hintahtavan..?

Vaikka se levyn virallinen tyttöjen biisi onkin, niin ei se mikään huono ole. Etenkin musiikkivideo oli miellyttävä. Lyriikatkin ovat omalta osaltaan ihan mukiinmenevät.
Mä en vaan siitä biisistä tykkää vaikka miten yrittäis.

Ja yksi nössöilyn huipentuma lähiaikoina on ollut Mokoman Uni saa tulla.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by SirJuzzi » Tue Sep 07, 2004 10:32 pm

...Varsinkin kun mokoma kuuluu mielestäni bändeihin mallia sietämätön. Huonoja biisejä ja kamalaääninen laulaja.

thejanne84
Member
Posts:115
Joined:Fri Dec 12, 2003 1:59 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by thejanne84 » Tue Sep 07, 2004 11:46 pm

SirJuzzi wrote:...Varsinkin kun mokoma kuuluu mielestäni bändeihin mallia sietämätön. Huonoja biisejä ja kamalaääninen laulaja.
Ei Mokoman perusthrashissä ole mitään vikaa, loistobändihän se on ja livenä toimii perhanan hyvin, mutta tuo "Uni saa tulla" on vaan yksi surkea radiosoittobiisi, joka ei istu bändille yhtään. Eihän se Annalan ääni mikään maailman mahtavin ole, mutta kuitenkin ihan hyvä ja vähemmän se ärsyttää ku kaikenmaailman kopiokiekujat ja -jaujauttelijat. Plus se istuu Mokoman musiikkiin hyvin. Suurin vika Mokomalla on mielestäni että sanoitukset eivät aina oikein vakuuta. Mutta niinhän se on että suomenkielisiä sanoituksia on ylipäätään helvetin vaikea saada kuulostamaan hyvältä (hyi olkoon niitä Timo Rautiaisen maailmanparannusiskelmiä & ininöitä & surkuttelua), joten anteeksi annettakohon Mokomalle pienet kämmähdykset sillä osa-alueella. Varsinkin kun välillä jopa nappiin osutaankin. Pojot sinne suuntaan.

Tämä on siis mun mielipiteeni.

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Cinda » Wed Sep 08, 2004 2:40 pm

minä olin kuvitellut Mokoman ihan toisenlaiseksi, mutta kun kuulin Uni saa tulla -kappaleen, oli se aikamoinen yllästys. En ole kertaakaan voinut kuunnella sitä loppuun asti. On semmosta mömmöä. En oo kyllä muita biisejä kuullu, enkä välitä muutenkaan suomenkielisestä metallista, vaikka muuten olenkin suomimetallin kannalla.
Don't ask who's to blame, I don't know.

WeekWarrior
Jr. Member
Posts:21
Joined:Wed Sep 08, 2004 5:34 pm
Location:Finland

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by WeekWarrior » Wed Sep 08, 2004 6:10 pm

No eiköhän se oo se RumaRumaRei paska, joka tuolta radiosta on tulvinut. Mutta eipä se kyllä mistään oon ees kotoisin..... :D

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by StratoPummi » Thu Sep 09, 2004 4:48 pm

WeekWarrior wrote:No eiköhän se oo se RumaRumaRei paska, joka tuolta radiosta on tulvinut. Mutta eipä se kyllä mistään oon ees kotoisin..... :D
On se kroatiasta.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Huliisi
Member
Posts:298
Joined:Wed Mar 12, 2003 9:01 pm
Location:Paska Kaupunni

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Huliisi » Thu Sep 09, 2004 8:06 pm

Ei vaan Romaniasta.
Released from the rotten thoughts
No more pain
No more gods

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Sleeper7135 » Thu Sep 09, 2004 8:15 pm

Paras olisi jos se vain lopettaisi olemassa olonsa.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Figaro1 » Fri Sep 10, 2004 11:11 am

thejanne84 wrote: Ei Mokoman perusthrashissä ole mitään vikaa, loistobändihän se on ja livenä toimii perhanan hyvin, mutta tuo "Uni saa tulla" on vaan yksi surkea radiosoittobiisi, joka ei istu bändille yhtään. Eihän se Annalan ääni mikään maailman mahtavin ole, mutta kuitenkin ihan hyvä ja vähemmän se ärsyttää ku kaikenmaailman kopiokiekujat ja -jaujauttelijat. Plus se istuu Mokoman musiikkiin hyvin. Suurin vika Mokomalla on mielestäni että sanoitukset eivät aina oikein vakuuta. Mutta niinhän se on että suomenkielisiä sanoituksia on ylipäätään helvetin vaikea saada kuulostamaan hyvältä (hyi olkoon niitä Timo Rautiaisen maailmanparannusiskelmiä & ininöitä & surkuttelua), joten anteeksi annettakohon Mokomalle pienet kämmähdykset sillä osa-alueella. Varsinkin kun välillä jopa nappiin osutaankin. Pojot sinne suuntaan.

Tämä on siis mun mielipiteeni.

Kun nyt off-topiciksi on jo vedetty niin sanonpa tähän Mokomasta oman mielipiteeni:

Marko Annala ei tosiaan ole mikään minuakaan miellyttävin laulaja, varsinkaan livenä. Suomenkielisessä musassa kuuntelen paljon tekstejä joista ei Mokoman biiseissä saa juurikaan edes selvää juuri sen Annalan äänen(ääntämisen), biisien tempojen ja miksauksen takia. Lisäksi en voi sille mitään että vaikka heviä diggailenkin, niin Mokoman kokonainen levy on jo liikaa sitä ihteään, ei sitä jatkuvaa Slayer-tempoa jaksa kuin pari-kolme biisiä kerrallaan. Thejanne84:n kanssa olen samaa mieltä kyllä siitä että livenä mukavassa säässä ja kaljatuopponen kourassa Mokoma toimii PALJON paremmin kuin kotona luurit päässä istuen

En malta vielä olla kommentoimatta erästä asiaa:

Eräs hyvinkin tunnettu Suomalainen muusikko sanoi mulle kerran että jos Niskalaukaus laulaisi kroatiaksi, ei bändillä olisi faneja ensimmäistäkään. En voi sille mitään että allekirjoitan tämän 100 %.
Ja varmaan ymmärrätte mitä tällä ajettiin takaa

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by ozzie » Fri Sep 10, 2004 12:05 pm

Figaro wrote:jos Niskalaukaus laulaisi kroatiaksi, ei bändillä olisi faneja ensimmäistäkään.
Ei ehkä suomalaisia, mutta kroatialaisia faneja saattaisi olla pilvin pimein :roll:
Näinhän se on...

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Sleeper7135 » Fri Sep 10, 2004 1:01 pm

Offtopicia mutta näkyykö muillaki nuo signaturen BBcodet päin helvettiä vai kuseeko minulla vain jokin?
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by StratoPummi » Fri Sep 10, 2004 1:33 pm

Ne on kaikilla päin vittua. Itse kävin ottamassa signaturesta värit pois.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Figaro1 » Fri Sep 10, 2004 6:00 pm

ozzie wrote:
Figaro wrote:jos Niskalaukaus laulaisi kroatiaksi, ei bändillä olisi faneja ensimmäistäkään.
Ei ehkä suomalaisia, mutta kroatialaisia faneja saattaisi olla pilvin pimein :roll:
No juu, tässä on se ajatus jotain tarkoitin tietysti eli pelkän musiikin takia Niskistä varmaan diggaa 2 % yleisöstä ja loput sitten keskittyy kuuntelemaan bändin sanomaa

Misty
Sr. Member
Posts:334
Joined:Fri Sep 06, 2002 9:07 am

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by Misty » Sat Sep 11, 2004 1:23 pm

Figaro1 wrote:
ozzie wrote:
Figaro wrote:jos Niskalaukaus laulaisi kroatiaksi, ei bändillä olisi faneja ensimmäistäkään.
Ei ehkä suomalaisia, mutta kroatialaisia faneja saattaisi olla pilvin pimein :roll:
No juu, tässä on se ajatus jotain tarkoitin tietysti eli pelkän musiikin takia Niskistä varmaan diggaa 2 % yleisöstä ja loput sitten keskittyy kuuntelemaan bändin sanomaa
Hmm... minä sitten ilmeisesti kuulun tuohon kyseiseen kahteen prosenttiin. Nimittäin tykkään ihan tosissaan Niskalaukauksen biiseistä, vaikka ne olisi sitten kroatiaksi laulettu. Ja Mokoman Uni saa tulla, sehän on ihan loistava biisi! Tullut luukutettua oikein urakalla. :)

Heh, taisin menettää loputkin katu-uskottavuuteni rippeet kertaheitolla. :P

thejanne84
Member
Posts:115
Joined:Fri Dec 12, 2003 1:59 pm

Re: Ällöttävät kesähitit

Post by thejanne84 » Sun Sep 12, 2004 8:06 pm

Misty wrote:
Hmm... minä sitten ilmeisesti kuulun tuohon kyseiseen kahteen prosenttiin. Nimittäin tykkään ihan tosissaan Niskalaukauksen biiseistä, vaikka ne olisi sitten kroatiaksi laulettu. Ja Mokoman Uni saa tulla, sehän on ihan loistava biisi! Tullut luukutettua oikein urakalla. :)

Heh, taisin menettää loputkin katu-uskottavuuteni rippeet kertaheitolla. :P
Mä kuulun myös ehdottomasti niihin kahteen prosenttiin. Jos sen Rautiaisen sanoitukset sais hiljennettyä niin niistä biiseistä saattais jopa nauttia.

Locked