Tolkin studio valmis

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland
Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Sat Jul 17, 2004 11:32 am

Karmila on miksannut kaikki Sonatat ja Straton levyistä suurimman osan.

Ja kyllähän Strato-vaikutteet olivat Eclipticalla aika voimakkaat mutta eivät enää Silencella. Näin Tony itse sanoi ja tuo on aivan totta

Ja samankaltainen soundi johtuu vain siitä että Mikko Karmila on levyt miksannut.

Kommentti "mitä paremmin vedät, sitä paremmalta kuullostat" on ihan totta, mutta ei soundien puolesta. Siihen pätee "mitä paremmin miksaat, sitä paremmalta kuullostaa".
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Esa_Dreamtale » Sat Jul 17, 2004 11:32 pm

Figaro1 wrote:
Kommentti "mitä paremmin vedät, sitä paremmalta kuullostat" on ihan totta, mutta ei soundien puolesta. Siihen pätee "mitä paremmin miksaat, sitä paremmalta kuullostaa".
Eli siis "fix it in the mix" periaate? Äänittäjähän ei missään määrin vaikuta soundiin...

Ähh, en jaksa edes puuttua aiheeseen. Figaro hyvä sinä et pidä Karmilan miksauksista, pidä siitä kiinni, mutta ei se paljoa muuta sitä faktaa, että miehellä riittää edelleen hommia niin paljon kun hän jaksaa tehdä. Eli, aivan sama.

Tolkin studiosta sen verran vielä, että miehen studio on laitteistoltaan ja ilmapiiriltään todella loistava. Ehdottomasti parhaimpia paikkoja missä me olemme mitään tehneet. Tulevan Dreamtale albumin rummut saatiin juuri valmiiksi, ja tarvii sanoa, että ne jytisevät. Toimii. Tyytyväisiä olemme.
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Sat Jul 17, 2004 11:39 pm

Esa_Dreamtale wrote:
Eli siis "fix it in the mix" periaate? Äänittäjähän ei missään määrin vaikuta soundiin....
En minä niin sanonut. Tottakai äänittäjäkin vaikuttaa levyn soundeihin! "Magic Touch" Karmila vaan yleensä pilaa kaikki hedelmät omilla karvaisilla kätösillään viimeisenä...

Esa_Dreamtale wrote:
Ähh, en jaksa edes puuttua aiheeseen. Figaro hyvä sinä et pidä Karmilan miksauksista, pidä siitä kiinni, mutta ei se paljoa muuta sitä faktaa, että miehellä riittää edelleen hommia niin paljon kun hän jaksaa tehdä. Eli, aivan sama..
Ja heti kun olen sanonut että en pidä Karmilan miksauksista olen saanut palautetta tyyliin "äijä on silti paras" ja "opettele vaan pitämään"
Ja äijällä varmaan riittää töitä ihan vaan sen takia että joku urpo Spinellä on päättänyt että heidän levyt tehdään Mikko-soundilla.


Esa_Dreamtale wrote:
Tolkin studiosta sen verran vielä, että miehen studio on laitteistoltaan ja ilmapiiriltään todella loistava. Ehdottomasti parhaimpia paikkoja missä me olemme mitään tehneet. Tulevan Dreamtale albumin rummut saatiin juuri valmiiksi, ja tarvii sanoa, että ne jytisevät. Toimii. Tyytyväisiä olemme.
Hienoa! Täytyy toivoa että Tolkki saisi hommia niin paljon että Karmilaa käyttävät siirtyisivät hänelle. Esmes Twilightning Delirium Veil jonka Tolkki nappuloi on aivan helvetin hieno levy soundeiltaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Tolkin studio valmis

Post by Stratosfear » Sat Jul 17, 2004 11:50 pm

Figaro1 suosikki tuottaja on selkeästi Tom Allom.

topinyg12
Sr. Member
Posts:562
Joined:Wed Apr 17, 2002 8:26 pm

Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by topinyg12 » Sat Jul 17, 2004 11:57 pm

Figaro1 wrote:
Esa_Dreamtale wrote:
Eli siis "fix it in the mix" periaate? Äänittäjähän ei missään määrin vaikuta soundiin....
En minä niin sanonut. Tottakai äänittäjäkin vaikuttaa levyn soundeihin! "Magic Touch" Karmila vaan yleensä pilaa kaikki hedelmät omilla karvaisilla kätösillään viimeisenä...
Huom. Oletkos huomannu, että masteroija on se henkilö, joka vaikuttaa levyn soundeihin viimeisenä?

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Sun Jul 18, 2004 10:29 am

topinyg12 wrote:
Huom. Oletkos huomannu, että masteroija on se henkilö, joka vaikuttaa levyn soundeihin viimeisenä?
Ja minulle taas on väitetty että masteroinnissa ei yksittäisiin soundivalintoihin voi vaikuttaa(EsaDreamtale) vaikka olen koko ajan ollutkin sitä mieltä että tottakai voi!
Stratosfear wrote:
Figaro1 suosikki tuottaja on selkeästi Tom Allom.
Koskaan kuullutkaan koko äijästä. Älä anna ihmisistä lausuntoja joita et voi perustaa mihinkään faktaan, kiitos.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by ploughman » Sun Jul 18, 2004 10:44 am

Figaro1 wrote:
topinyg12 wrote:
Huom. Oletkos huomannu, että masteroija on se henkilö, joka vaikuttaa levyn soundeihin viimeisenä?
Ja minulle taas on väitetty että masteroinnissa ei yksittäisiin soundivalintoihin voi vaikuttaa(EsaDreamtale) vaikka olen koko ajan ollutkin sitä mieltä että tottakai voi!
Voi ja ei voi. Kyllähän siellä hirveällä runttauksella saa esim. komppikitaran väriä muutettua tahi sitten yksittäisiä soittimiea nostettua, mutta kyllä nuo taajudet ovat sellaisia, että muutkin elemntit miksauksessa muuttuvat.

fenkku
Jr. Member
Posts:20
Joined:Sun Jul 11, 2004 7:27 pm

Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by fenkku » Sun Jul 18, 2004 12:51 pm

Kommentti "mitä paremmin vedät, sitä paremmalta kuullostat" on ihan totta, mutta ei soundien puolesta. Siihen pätee "mitä paremmin miksaat, sitä paremmalta kuullostaa".[/quote]

En ole varma, että ymmärsinkö oikein kommenttisi, mutta kyllä soundeihin vaikuttaa sekin miten vedät. Vaikka kuinka miksattaisiin rumpali ei voi hakata vain kannujen reunia vaan äänityksen pitäisi olla mahdollisimman puhdas, jotta saataisin mahdollisimman alkuperäinen rumpujen soundi.Jos on huonosti vedetty niin joudutaan samplaamaan koko raita ja soundista voi
tulla hyvin "karmilamainen".
Sama pätee kitarassa: Jos soitat sen löysästi ja epätarkasti niin taas miksatessa saadaan soudista kuollut, eikä se kuullosta enää edes kitaralta.

Lapazeus
Member
Posts:279
Joined:Tue Mar 05, 2002 6:49 pm
Location:Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Lapazeus » Sun Jul 18, 2004 12:58 pm

Figaro1 wrote:
Stratosfear wrote:
Figaro1 suosikki tuottaja on selkeästi Tom Allom.
Koskaan kuullutkaan koko äijästä. Älä anna ihmisistä lausuntoja joita et voi perustaa mihinkään faktaan, kiitos.
Tämä aiheutti valtavan naurunpurskahduksen :rotflmao1:

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Tolkin studio valmis

Post by StratoPummi » Sun Jul 18, 2004 10:55 pm

Olisipa figgen viestissä ollut edes vivahdus sarkasmia. :eyes
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Mon Jul 19, 2004 12:12 am

Last edited by Figaro1 on Sun Jul 18, 2004 9:17 pm, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Esa_Dreamtale » Mon Jul 19, 2004 12:21 am

Figaro1 wrote:
topinyg12 wrote:
Huom. Oletkos huomannu, että masteroija on se henkilö, joka vaikuttaa levyn soundeihin viimeisenä?
Ja minulle taas on väitetty että masteroinnissa ei yksittäisiin soundivalintoihin voi vaikuttaa(EsaDreamtale) vaikka olen koko ajan ollutkin sitä mieltä että tottakai voi!
Juunytpäivää... Masteroinnissa sinulla on stereoraita, että siinä ei enää hirveästi pelasteta paskasti miksattua levyä.

Figaro, ilmeisesti et ymmärtänyt viestistäni sitä olennaista pointtia, joka oli se että sinulla on oikeus mielipiteeseesi Karmilasta. Onko jotain kysyttävää? Sinä olet sitä mieltä, minä eri mieltä. That's it.

Oletko muuten huomannut, että Karmila on miksannut vain yhden Dreamtale-levyn, mietipä sitä.
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Mon Jul 19, 2004 12:29 am

Esa_Dreamtale wrote:
Juunytpäivää... Masteroinnissa sinulla on stereoraita, että siinä ei enää hirveästi pelasteta paskasti miksattua levyä..
Lars Ulrich "mastering of a record is a process where you take the bits and adjust the scales and depths of each instrument. You can fuck with everything and make the record sound completely different". En usko että mies joka on ollut studiohommissa viimeiset 20 vuotta ei tiedä mitä masterointi oikeasti on ja mitä siinä voi ja ei voi tehdä!
Esa_Dreamtale wrote:
Figaro, ilmeisesti et ymmärtänyt viestistäni sitä olennaista pointtia, joka oli se että sinulla on oikeus mielipiteeseesi Karmilasta. Onko jotain kysyttävää? Sinä olet sitä mieltä, minä eri mieltä. That's it.
Tottakai saan olla eri mieltä. Vituttaakin lähinnä se että kun olen selkeästi sanonut mielipiteeni, on palaute kuitenkin ollut sellaista että minulla EI olisi oikeutta pitää Karmilaa lähinnä dinosauruksena ja kusipäänä
Esa_Dreamtale wrote:
Oletko muuten huomannut, että Karmila on miksannut vain yhden Dreamtale-levyn, mietipä sitä.
Ja vaikka en kumpaakaan teidän levyä omista, olen molemmat kuullut. Samu Oittisen miksaama Oceans Heart soi minun korvassani 10 kertaa Beyond Realitya mukavampana, ihan vain pelkkien soundien puolesta.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Raven
Member
Posts:289
Joined:Sun Nov 23, 2003 1:32 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Raven » Mon Jul 19, 2004 10:07 am

Figaro1 wrote
Tottakai saan olla eri mieltä. Vituttaakin lähinnä se että kun olen selkeästi sanonut mielipiteeni, on palaute kuitenkin ollut sellaista että minulla EI olisi oikeutta pitää Karmilaa lähinnä dinosauruksena ja kusipäänä
puolesta.
Tunnetko Karmilan? Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta jos et miestä henkilökohtaisella tasolla tunne niin miten voit kyseistä heppua pitää kusipäänä... Jos joku on sinulle sanonut, että Mikko K on kusipää, niin yhtä hyvin minä voin sanoa, että Karmila ei ole kusipää, koska minulle on joku niin sanonut. Vaikka en edes miestä tunne.

Vaikka et Karmilan soundista pidäkään, niin silti hyökkäät miestä kohtaan aika vahvasti noin henk.kohtaisella tasolla. Eli kannattaisiko miettiä miksi sinulle esitetään paljon vasta-argumentteja. Onko esimerkikisi aikaisemmissa kommenteissasi yhtään mitään paljon mainostamaasi "kusipäisyyteen" viittaavaa?
...Tell me why
No heart to cry
Hang me high...

Nightwish - Romanticide

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Mon Jul 19, 2004 10:28 am

Last edited by Figaro1 on Mon Jul 19, 2004 8:15 am, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by ploughman » Mon Jul 19, 2004 11:26 am

Parin viikon istuminen vaikka Mika Jussilan selän takana voisi avata sinunkin silmäsi.
Last edited by ploughman on Mon Jul 19, 2004 8:27 am, edited 1 time in total.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Mon Jul 19, 2004 12:49 pm

Mielestäni Lars Ulrich oli täysin oikeassa, ei osittain.
Last edited by Figaro1 on Mon Jul 19, 2004 9:50 am, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Esa_Dreamtale » Mon Jul 19, 2004 1:22 pm

[/quote]
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio va

Post by Figaro1 » Mon Jul 19, 2004 7:47 pm

Esa_Dreamtale wrote:
Ja mikäs on herra Figaron koulutus? Masteroija? Ilmeisesti minun kohdallani on siis mennyt Suomen valtion maksama ääniteknikon koulutus täysin hukkaan, kun en edes tiedä mitä masteroinnissa tehdään. Tolkin sanoja lainatakseni taidan ryhtyä kukkakauppiaaksi...
En ole masteroija. Ja jos kuulen joltain väärässä olevalta henkilöltä mitä masterointi "on" en ota vastuuta siitä missä muut tekevät virheitä. Ja siitä vaan, ryhdy kukkakauppiaaksi. Onpahan varmempi leipä kuin rokkarollaa tekemällä
Esa_Dreamtale wrote:
Älä muuten usko kaikkea mitä muusikot kertovat sinulle....
Tottakai muusikot valehtelevat. Voisin sen verran kuitenkin piruilla että ilmeisesti sinun ja Ninon puheisiin ei sitten pidäkään luottaa?

Esa_Dreamtale wrote:
Itse en puutu enää tähän keskusteluun, koska keskustelu tuntuu tällä hetkellä samalta kuin yhdellä kädellä taputtaminen.
Minusta tämä taas tuntuu siltä että yritän uida kädet taskussa. Sama se mitä sanon, saan räkää naamaan
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studi

Post by Esa_Dreamtale » Mon Jul 19, 2004 8:33 pm

Tottakai muusikot valehtelevat. Voisin sen verran kuitenkin piruilla että ilmeisesti sinun ja Ninon puheisiin ei sitten pidäkään luottaa?

Minusta tämä taas tuntuu siltä että yritän uida kädet taskussa. Sama se mitä sanon, saan räkää naamaan
Ei, sinuna en luottaisi mihinkään mitä toinen ihminen puhuu, lähdekritiikki on usein suotavaa.

Otat siis henkilökohtaisena vittuiluna sen, että olen kanssasi eri mieltä? Ei siinä mitään, tarkoitukseni ei ole ollut missään vaiheessa räkiä naamallesi, mutta jos sen niin koet, niin minkä minä sille voin.

Masteroinnista löytyy infoa vaikka millä mitalla, jos sitä jaksaa hakea.
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin s

Post by Figaro1 » Mon Jul 19, 2004 9:30 pm

Tämä koko känä alkoi muistaakseni siitä että kehtasin sanoa että olen soittanut parilla levyllä ja että en pidä Karmilan soundeista sitten pätkääkään. Ilmeisesti ensimmäinen asia ei pidä paikkaansa(on hienoa miten Nino tietää mitä olen tehnyt ja mitä en)ja toiseen asiaan minulla ei ilmeisesti ole oikeutta(ainakaan siis Ninon mielestä).
Last edited by Figaro1 on Mon Jul 19, 2004 6:35 pm, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolk

Post by Esa_Dreamtale » Mon Jul 19, 2004 10:08 pm

Figaro1 wrote:
Kyllä on maailma mennyt sitten sairaaksi jos ei voi mihinkään luottaa mitä toinen sinulle sanoo :err:
Sellaista se on, minä uskon tekoihin, en sanoihin.
Figaro1 wrote:
Minä en ottanut sinun kommenttia henkilökohtaisena vittuiluna vaikka oletkin eri mieltä. Alkaa vain vituttamaan se että varsinkin Ninon suusta on tänne tullut sellaista tekstiä että "mitä vittua sä Figge luulet tietäväsi, et sä tiedä mitään" ja siitä vedin herneet nenään. Jos taas minä olen eri mieltä kuin sinä ja Nino, saan kaikkien paskat naamalleni heti. Ilmeisesti minun on hyväksyttävä se ikävä tosiasia että kolmella levyllä soittaneena ja kaikkien työstöä seuranneena en edelleenkään tajua hevon vittua mistään levyn tekoon liityvästä. Tämä asenne paistoi varsinkin Ninon teksteistä läpi vahvasti.
Mutta valoisa puoli on se että Mikko Karmila vääntää jatkossakin 99 % levyistä sillä hyväksi havaitulla ainoalla oikealla soundilla. Milloinkahan äijä siirtyy ulkomaille tarjoamaan itseään ja ylivertaisia käsiään kaikille bändeille?
Hmm, itse olen opiskellut alaa jonkin verran ja seurannut aikalailla useamman levyn tekoa kuin sinä, ja silti olen sitä mieltä että olen vasta raapaissut pintaa. Ihmettelen vain miksi sinä valitsit minut oikein etukäteen kohteeksi, kun aloit Karmilan miksauksista puhumaan.
Figaro1 wrote:
EVVK joku masterointi-infon metsästäminen. Sorry vaan
Viestiesi perusteella kuvittelin, että kiinnoistaisi, erehdyin.

Figaro1 wrote:
Tämä koko känä alkoi muistaakseni siitä että kehtasin sanoa että olen soittanut parilla levyllä ja että en pidä Karmilan soundeista sitten pätkääkään. Ilmeisesti ensimmäinen asia ei pidä paikkaansa(on hienoa miten Nino tietää mitä olen tehnyt ja mitä en)ja toiseen asiaan minulla ei ilmeisesti ole oikeutta(ainakaan siis Ninon mielestä).
Hmm, minä en ole Nino, miksi siis vaahtoat minulle?
Oho...

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Tolkin studio valmis

Post by ElDiablo » Mon Jul 19, 2004 11:30 pm

Minusta Ocean's Heart oli jostain syystä vähän tunkkainen soundiltaan. Tiedä sitten että olenko sitä kuullut vain paskoilla kamoilla...
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Post by Figaro1 » Tue Jul 20, 2004 8:45 am

Last edited by Figaro1 on Tue Jul 20, 2004 6:45 am, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Post by ploughman » Tue Jul 20, 2004 10:49 am

En minä ole valinnut sinua miksikään kohteeksi mutta tiedät varmasti enemmän levyjen teosta kuin vaikkapa "ploughman" ja luulin saavani sinulta muutakin vastausta kuin "painu Figge vittuun" ja onneksi näin on käynytkin. [/quote]
Last edited by ploughman on Tue Jul 20, 2004 7:52 am, edited 1 time in total.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Post by Esa_Dreamtale » Tue Jul 20, 2004 12:02 pm

Ja niin: Jos se eräs viesti oli "Tolkin terveiset Figgelle siitä että en tosiaan tiedä mitään" niin uskon sen vasta kun keltaisella fontilla lukeva TimoTolkki nimellä esiintyvä henkilö sen kirjoittaa.
[/quote]
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Tue Jul 20, 2004 4:00 pm

Kuin myös. Rockarollaa vaan Esalle ja Ploughmanille
Last edited by Figaro1 on Wed Jul 21, 2004 8:18 am, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Stratosfear » Wed Jul 21, 2004 8:57 pm

Jos ei tiedä kuka on Tom Allom niin on aika heikko tietämys tuottamisesta/miksaamisesta. Nyt puhutaan sentään raskaammasta musiikista. Kyseessä on sentään erittäin ansioitunut ja lengendaarinen henkilö.
Last edited by Stratosfear on Wed Jul 21, 2004 5:58 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Wed Jul 21, 2004 9:02 pm

Ainakin Black Sabbathin kanssa on ko. mies jotain tehnyt

Ja minä yleensä en ole kiinnostunut siitä kuka bändejä tuottaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm

Re: Tolkin studio valmis

Post by ploughman » Wed Jul 21, 2004 11:08 pm

Allomin Tomppa on surullisen kuuluisa lelusaundesitaa, jota loi esimerkiksi Judas Priestin Ram it Downille ja Turbolle.

Mitä vähemmän hänestä on kuullut...sen parempi. Ainakin minun mielestäni.

Locked