Tolkin studio valmis

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:
Re: Tolkin studio valmis

Post by ozzie » Thu Jul 22, 2004 7:17 am

Eli siis minusta miksauksissa ei ole varsinaisesti mitään vikaa. Tuon olisi voinut varmaan lyhyemminkin sanoa. Jatkakaapa te asiantuntijat nyt keskustelua ihan rauhassa :D
Last edited by ozzie on Thu Jul 22, 2004 4:20 am, edited 1 time in total.
Näinhän se on...

Nino Laurenne
Jr. Member
Posts:27
Joined:Sat Dec 14, 2002 9:39 am
Location:Basement
Contact:

Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Nino Laurenne » Thu Jul 22, 2004 9:16 am

[/quote]
"I've sunken down again into the liquid of the kings"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Thu Jul 22, 2004 9:36 am

Ozzie, hyvin sanottu!

Ja olen jopa Ninon kanssa täysin samaa mieltä siitä mitä hän kirjoitti

Tästedes ostaessani Spinen julkaisemaa levyä en edes katso kuka sen on miksannut.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sacce
Sr. Member
Posts:552
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:57 pm
Location:Lahti

Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Sacce » Thu Jul 22, 2004 1:41 pm

ozzie wrote:
Ja jos levy kuullostaa huonolta, syy on todennäköisimmin musiikissa itsessään, ei miksauksessa.
Tuo on varmasti totta, mutta esimerkiksi Iron Maidenin Dance Of Deathia on kuulemma palautettu kauppoihin nimenomaan huonojen saundien takia. Tuollaisessa tapauksessa tuottaja/äänittäjä/miksaaja (Dance of Deathillä sama mies kaikissa hommissa) sai haukut, vaikka moni musiikin teknologiasta enemmän tietävä syyttää Dance Of Deathin huonoa masterointia tuotannon/miksauksen sijasta.

En ole mikään musiikkiteknologi, joten perustan höpinäni ainoastaan Maidenin foorumilta lukemiini juttuihin. :)
Et luovuttaa saa, sillä rinnassasi hakkaa... sydän metallinen!!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Thu Jul 22, 2004 9:56 pm

Ihan haluan vielä jatkaa tätä soundikeskustelua asiallisella tasolla ja toivon myös että Nino vastaa yhtä asiallisesti(jos yleensä vastaa) :)

Levyt kuullostavat kuulijan korvassa joko hyvältä tai huonolta. Joku tykkää siitä että esim. rumpusetin virveli on kuin märkä läsähdys, joku siitä että se kuullostaa äärimmäisen kireältä. Ozzien kanssa olen kyllä hieman eri mieltä "Ja jos levy kuullostaa huonolta, syy on todennäköisimmin musiikissa itsessään, ei miksauksessa" kommentistaan:

Esimerkiksi Metallican St.Anger levyllä pidän lähes kaikista biiseistä todella paljon mutta esim. se Larsin kurkkupurkkivirveli sattuu minun korvaani joka kuuntelulla(rumpali siis olen itsekin). Miksausteknisistä asioista en halua Ninon kanssa väitellä yhtään, tiedän että hän on niissä minua valovuoden edellä mutta kuitenkin tiedän itsekin miksauksista jotakin. Itse voisin henk.koht todeta että Karmilan mikauksissa minua ärsyttää ehkä eniten se "flat" tyyli, eli bassorummusta ei juuri potkua löydy ja mitään "huippuja" ei myöskään ole eli aika tasapaksulta kuullostaa. Kannattaa kuitenkin edelleenkin muistaa se tosiseikka että jos rumpali soittaa päin helvettiä setillä joka on päin helvettiä viritetty niin ei siitä ole mahdollista saada mitään tosi hienon kuuloista jälkeä, ainakaan helposti.

Ja Ninolle terveisiä eräältä suomalaismuusikolta jonka kanssa olen viimeisen vuoden ollut enemmän kuin vain moikkaillaan kun nähdään väleissä:
(tämä ei ole luvaton copypaste)


"Mielestäni Hiili on mennyt Karmilasta ohi lähinnä sen takia että miehen miksaamissa levyissä ei ole niitä ainaisia samoja sampleja joita Karmilan levyt pursuavat. Hiili uskaltaa kokeillaeri asioita eikä pelaa varman päälle. Lisäksi ainakin omasta mielestäni on sanottava että Hiilen ohjelmiin liittyvät tiedot ja taidot ovat paremmat kuin Karmilalla "


Haluatko Nino kommentoida?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Nino Laurenne
Jr. Member
Posts:27
Joined:Sat Dec 14, 2002 9:39 am
Location:Basement
Contact:

Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Nino Laurenne » Thu Jul 22, 2004 10:22 pm

Last edited by Nino Laurenne on Thu Jul 22, 2004 7:25 pm, edited 1 time in total.
"I've sunken down again into the liquid of the kings"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Figaro1 » Fri Jul 23, 2004 11:19 am

Nino Laurenne wrote:
En halua olla missään tekemisissä kanssasi mikä liittyy soundeihin, miksaukseen tai yleensä mihinkään. Joten en ala kommentoimaan. Ja toivon ettet ota tätäkin vittuiluna vaan kunnioitat toivettani. Tämä on viimeinen viesti minulta tähän aiheeseen.

-Nino-
"Ja toivon ettet ota tätäkin vittuiluna vaan kunniotat toivettani". Juu, kyllä Figge kunnioittaa Ninon toivetta.

Missään muussa asiassa en sitten sinua kunnioitakaan. Viimeiseksi viestiksi tässä ketjussa tämä ei taatusti minulta jää mutta olen oppinut ettei sinun kanssa kannata puhua, ainakaan jos sattuu olemaan eri mieltä kanssasi. Enkä muuten ole ainoa...

Ja tuo "en ala kommentoimaan" kuullostaa niin tekopyhältä pelleilyltä ettei mitään rajaa
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Liina
Moderator
Posts:55
Joined:Sun Jun 29, 2003 11:18 am

Re: Re: Re: Re: Tolkin studio valmis

Post by Liina » Fri Jul 23, 2004 12:26 pm


Viimeiseksi viestiksi tässä ketjussa tämä ei taatusti minulta jää mutta olen oppinut ettei sinun kanssa kannata puhua, ainakaan jos sattuu olemaan eri mieltä kanssasi. Enkä muuten ole ainoa...

Ja tuo "en ala kommentoimaan" kuullostaa niin tekopyhältä pelleilyltä ettei mitään rajaa


Kyllä se taitaa nyt jäädä viimeiseksi kommentiksi tältä erää. Lukko!
Regards / Terveisin
Liina

Locked