E-Bay

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
Zeke89
Sr. Member
Posts:946
Joined:Fri Jul 18, 2003 6:37 pm
Location:Vantaa, Finland
Contact:
E-Bay

Post by Zeke89 » Fri Dec 24, 2004 6:41 pm

Tietääkö joku kuinka turvallista olisi EBaysta levyn tilaaminen? Ja millä periaatteella homma toimii? Anteeksi että luon näin pienen asian takia uuden topickin mutta haluan tietää.. Poistan tämän sitten vastauksien saavuttua
Now I'm leaving my worries behind.
Feel the freedom of body and mind I have started my journey.
I'm drifting away with the wind I go...

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: E-Bay

Post by Malys » Fri Dec 24, 2004 10:19 pm

Minä olen tuolta Ebay.desta (.comista ei kokemuksia, vaikka olen rekisteröitynyt) hommannut nipun tavaraa tässä viime kuun aikana. Rekisteröidyin, pistin huudot menemään, sitten kun huuto päättyi, otin yhteyttä myyjään englanniksi ja lähetin rahat kirjeessä postitse (kunhan olin ensiksi kysynyt että käyhän se). Tietenkin tuossa on omat riskinsä, en alkaisi rahat kirjeessä-meiningillä huutamaan mitään kalliita tuotteita, nyt kaikki ovat olleet alle 10e, niin ei niin paljon harmita jos en tuotetta saakaan. Tähän asti kaikki ovat tulleet perille.

Paypal ja luottokortit ovat varmaan turvallisempia, mutta luottokorttia ei ole ja Paypalin ideaa en ole oikein vieläkään tajunnut.

Edit: Ebayn ideahan on sama kuin kotimaisen Huuto.netin eli se on huutokauppa. Tosin joiltakin myyjiltä tuotteet voi ostaa suoraan, siitä on kyllä maininta kohteessa.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: E-Bay

Post by Pentelesh » Fri Dec 24, 2004 11:01 pm

^PayPal on tili, jonne siirrät rahaa omalta tililtä tai luottokortilta. Sitten maksat sieltä tililtä sille toiselle, jolla pitää ilmeisesti olla myös PayPal tili. Eli periaatteessa, sun sähköpostiosoite on sun tilinumero...

Tuo ahvenanmaalainen PAF käyttää omassa "uhkapelipalvelussaan" aivan samanlaista systeemiä...

http://www.paypal.com :ola:

eerit: tuossa katteeltin emännän kanssa sivustoa, ja ilmeisesti suomessa voi myös nostaa rahaa omalta tililtään. Eli pitäisi toimia suomesta käsin täydellisesti, tosin käyttäjästä ei tiiä :P

Eerit 2: Pankkialalla työskentelivienmukaan tämän palvelun pitäisi olla turvallinen käyttää. :twisted:

Locked