Straton tuleva levy!?!?

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.
Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by skar » Sat Jun 04, 2005 12:09 pm

Jooh. Hyvää keskustelua, mutta minua nyt kiinnostaa onko nuo minuutin pätkät mitä löytyy tuolta yhdeltä sivuilta laillisia?

Onko kenelläkään tietoa kyseisestä nettisivusta, eli millainen maine sillä sivustolla on? Itse pitäisin mahdollisena, että kyseiset minuutin pätkän viidestä eri biisistä ovat "laillisia" ja tarkoitettu markkinointitarkoituksiin, mutta sitten toisaalta miksei noita pätkiä ole muualla julkaistu?

En viitsisi alkaa noita pätkiä kommentoimaan ennen kuin ne on "laillisia". Eniten kyllä odotan nyt tietoa "maniac dance" sinkun sisällöstä, kansitaiteesta, videosta ja julkaisupäivästä.

Sitten tuohon keskuteluun joka koski levyjen lataamista. Minusta on outoa puhua koko asiasta vähättelevään sävyyn. Kaikki tuollainen tekee "hallaa" artistille. Niinpä olen sitä mieltä, että edes sellaisen tiedon kertominen foorumeissa, että levy löytyy netistä on negatiivinen asia. Ei tekopyhää vaan negatiivista.

Ymmärrän niitä jotka sanovat tekevänsä "ennakkokuuntelun" ja sitten ostavat levyn jos tuntevat tarpeelliseksi. Minua vaan käy vähän sääliksi esim. sellaisia Stratovarius faneja jotka tekevät näin.

He jäävät paitsi siitä hienoudesta että

"kun ostettu levy on kädessä, mutta cd soittimelle on vielä puolen tunnin matka"
:~(

:wink:
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

User avatar
Forever
Member
Posts:112
Joined:Mon Oct 27, 2003 4:15 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Forever » Sat Jun 04, 2005 1:14 pm

SirJuzzi wrote: Radiossa? HA HA HA. Eihän siellä soiteta kuin listoilta löytyvää musiikkia, ja hevibändeiltäkin vain ne kaupallisimmat vedot.
Mitä kanavaa oikein kuuntelet?
SirJuzzi wrote:Metalliliitostakin bongaa vain äärimmäisen harvoin mitään oikeasti loistavaa.
Oletko huomauttanut asiasta Klasulle tai Riekille?
SirJuzzi wrote:Ja levykaupassa kuuntelu on täysin hyödytöntä monen bändin kohdalla. Suurin osa niistäkin levyistä, jotka olen imuroinut ja ostanut, olisi jäänyt ostamatta jos olisin kuunnellut ne läpi vain kertaalleen ja sitten alkanut tekemään ostopäätöstä.
Tämän kommenttin kautta palaankin mieluusti siihen stratofaniuksen kommenttiin, olen pahoillani, että en huomannut sinun puhuvan preview pätkistä, vaan luulin että puhuit levystä. Joten olin liian huomaamaton, enkä ajatellut tarpeeksi viisasti. Mutta kun sanot, että levy on ollut vuotaneena jo kaaauan, niin siinä järkyttyy jo niin pahasti, että loput viestistä menee täysin ohi.

Jos muutamasta biisistä on joku minuutin mittainen pätkä netissä, niin eihän siinä ole paheksuttavaa, kuin ei myöskään siinä, että jollain sivustolla (straton kotisivut) olisi yksi tai kaksi biisiä uudesta levystä kokonaan, ennen levyn julkaisemista.
SirJuzzi wrote:Eikä minulla ole niin paljoa ylimääräistä rahaa, että alkaisin ostamaan levyjä kavereilleni ihan muuten vaan.
Nyt tais löytyä maailman ystävällisin ihminen. Jos ostat levyn jonka olet kuullut olevan hyvä (jopa kaverisikin mielestä), mutta kotona kuunnellessasi huomaatkin että se ei ole mistään kotoisin, etkä välttämättä halua kuunnella sitä uudestaan pitkään aikaan, niin mitä teet levylle? Samaan aikaan kaverisikin ajattelee ostavansa tuon levyn, niin mikset vaan antaisi sitä lahjana?

Älä kommentoi, jos älysin kommenttisi väärin!
SirJuzzi wrote:Ja ole tottavie onnellinen että en ole moderaattori tällä laudalla. Tuollaisella käytöksellä, mitä sinä täällä näytät esittävän, saisit minulta monon kuvan takalistoosi alta aikayksikön.
Millaista käytökseni on sinun mielestäs?

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by skar » Sat Jun 04, 2005 1:21 pm

:twak: Voisitteko siirtyä "pm" asteelle tuossa keskustelussanne joka ei johda minnekkään. Ei millään pahalla, mutta molemmilla on niin vahvat omat mielipiteet että tuo on kuin löisi päätä seinään.

En oikeasti edes ymmärrä mistä kiistelette JOKA TOPICISSA. Nyt kun kerrankin minulla olisi aikaa niin tekisi mieli jutella mukavia tulevasta levystä jne.

pitänee tyytyä aitoon ihmiskontaktiin (viimeinen tuntematon vyöhyke ("comic book guy ") :lol: )
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Sat Jun 04, 2005 1:44 pm

Forever wrote: Tämän kommenttin kautta palaankin mieluusti siihen stratofaniuksen kommenttiin, olen pahoillani, että en huomannut sinun puhuvan preview pätkistä, vaan luulin että puhuit levystä. Joten olin liian huomaamaton, enkä ajatellut tarpeeksi viisasti. Mutta kun sanot, että levy on ollut vuotaneena jo kaaauan, niin siinä järkyttyy jo niin pahasti, että loput viestistä menee täysin ohi.
Jooh. Ihan miten vain, en jaksa alkaa höpisemään turhia nyt tuosta enää...
Mutta joo... millaistakohan kansitaidetta saamme tällä kertaa nähdä singlessä ja albumissa?

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by skar » Sat Jun 04, 2005 2:04 pm

Stratofanius wrote: millaistakohan kansitaidetta saamme tällä kertaa nähdä singlessä ja albumissa?
Jeps toi minuakin kiinostaa. Eikö olisi hienoa että, jos nyt jotakin pitää vuotaa nettiiin niin, vaikka kansitaide ja sinkun sisältö ja julkaisupäivä :)

Mulla on nyt selvästikkin tekemisen puute niin oon yrittänyt googlettaa ja vaikka mitä että löytäsin jotain infoa esim. edellä mainituista sinkun julkaisupäivästä, mutta ei tulosta.

En edes löydä ulkomaisten ukkojen tekemiä arvosteluja tuon ennakkokuuntelun perusteella, vaikka siellä piti olla iso kansainvälinen toimittajalauma. Kummallista. Nyt on ihan täydellinen infosulku. Ilmeisesti kuitenkin Stratoilla on joku promo/markkinointikiertue tulevina kuukausina joten ehkä tässä viisastutaan melko nopeastikkin :?:
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Sat Jun 04, 2005 2:11 pm

skar wrote:Stratoilla on joku promo/markkinointikiertue tulevina kuukausina joten ehkä tässä viisastutaan melko nopeastikkin :?:
Tulevina kuukausina :poke:
Sittenhän vielä kestää kauan...
Eikö Timolta voisi vain yksinertaisesti PM:llä tai sähköpostilla kysyä koska single tulee? Vaikka tuskin hän siihen nyt jaksaa/haluaa/tietää laittaa vastausta.

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by skar » Sat Jun 04, 2005 2:33 pm

Stratofanius wrote: Tulevina kuukausina :poke:
Sittenhän vielä kestää kauan
Siis jos ymmärsin oikein niin.
Imperiumi.net wrote:
Kuuntelusession päätyttyä muutama ulkomaalainen toimittaja koettaa kysellä mitä viime vuonna loppujen lopuksi tapahtui, mutta bändi kertoo vastausten ajan olevan kesäkuussa, kun he tekevät levyn tiimoilta ison promootiokiertueen, jossa setvitään yhtyeen myrskyt ja myllerykset juurta jaksain. Sielläkin Imperiumi tulee olemaan paikalla.
Eikö nyt ole kesäkuu, taitaa se olla vaikka ei uskoisi 8)
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Sat Jun 04, 2005 2:35 pm

skar wrote:Eikö nyt ole kesäkuu, taitaa se olla vaikka ei uskoisi 8)
Varmaan kuitenkin vasta loppukuusta :idea:

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Sat Jun 04, 2005 3:12 pm

http://www.imperiumi.net/inferno/inf_issue_2.php?id=31

Jaaha, stratosta jotain juttua elokuussa. No niin tietysti pitääkin.
Mutta Tolkkihan puhui jotain myös Soundi -lehden haastattelusta. Pääseeköhän se jo tähän kesäkuu-heinäkuu lehteen?

Invinoveritas
Member
Posts:123
Joined:Mon Jan 19, 2004 5:29 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Invinoveritas » Sat Jun 04, 2005 3:44 pm

Vähän itsekin ihmettelin kun niitä ulkomaisia arvioita ei tahdo löytyä nettilästä. Toisaalta, voi olla että niihin on jopa tullut törmättyä, eikös ne toimittajat olleet Suomen lisäksi maista joiden kieli ei ainakaan mulle ole tuttua...

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Sun Jun 05, 2005 6:56 pm

http://www.suezine.fi/uutiset?t=1&sid=2448


"Jännätään kuinka monta kertaa bändi hajoaa matkan aikana. Viisi? Vetoja otetaan vastaan."

Naurettavaa :?

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by IceBreaker » Sun Jun 05, 2005 7:32 pm

Stratofanius wrote:"Jännätään kuinka monta kertaa bändi hajoaa matkan aikana. Viisi? Vetoja otetaan vastaan."
Naurettavaa :?
Anteeksi vaan, tarviiko tuollaisia ottaa tänne esille jos oma mielipide on täysin päinvastainen. :twak:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by SirJuzzi » Sun Jun 05, 2005 7:44 pm

No jopas nyt on asenne ihmisillä täällä, mistään sellaisesta ei saisi mainita sanallakaan, jossa Stratoa ei ylistetä taivaisiin? Ei saada puhua siitä, miten perseestä on kun levy on vuotanut jo tässä vaiheessa, ei saada puhua siitä miten perseestä on että media kirjoittelee asiattomuuksia internetiin, ei saa mainita että Straton kappaleissa on epäilyttäviä yhtäläisyyksiä toisiinsa... Kummaa sakkia tullut tälle foorumille viime aikoina.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by IceBreaker » Sun Jun 05, 2005 9:11 pm

Enpä tiedä, kenties ihmisten asenteet ovat muuttuneet nykyään? :roll: Tuosta omasta kommentistani sen verran vielä, että henkilökohtaisesti minua ärsyttää miksi Stratovariusta kohtaan vieläkin pitää heittää varsinkin mediassa kaikkea likaa. Onhan yhtye kohdannut jo aivan tarpeeksi kaikkea ikävää sitten vuodesta 2003 lähtien ja nyt ainakin ollaan menty parempaan suuntaan. Vai onko kritikoiden ja asiantuntijoiden mielestä Stratovarius tehnyt jo kaikkensa ja yhtyettä ei enää "oikeasti" tarvittaisi? :?: Huolimatta siitäkin, että uudessa levyssä todellakin olisi jotain täysin uutta, mitä on lupaileman. Kummastuttavaa.

No, kaipa sitä nyt "suosiossa" olevatkin bändit kuten eräät yötoivot jne. tulevat joskus hamassa tulevaisuudessa saman tilanteen eteen. Kiertokulkuahan tämä kaikki on. :arrow:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by SirJuzzi » Sun Jun 05, 2005 9:31 pm

Ongelma lienee siinä, että aika on ajamassa Stratovariuksen ohi. Stratovariuksella on valtava merkitys suomalaiselle metallille, ja sille, mitä se nykyään on. Ja juuri siitä syystä, että suomalainen metalli nykyään on niin korkeatasoista, Stratovarius on jäämässä jalkoihin. Se ei pysty tyyliäkään muuttamalla vastaamaan muiden haasteeseen. Media on julma, se ei jaa säälipisteitä hyvästä yrityksestä, varsinkaan kun moni ei ollenkaan tiedä miten Stratovariuksen viimeaikaisiin vaikeuksiin pitäisi suhtautua. Osa uskoo oikeasti että on tapahtunut ketju ikäviä asioita ja bändin kohtalo oli vaakalaudalla, kun taas osa kuvittelee kaiken olleen teatteria, jolla saataisiin julkisuutta. Loput taas pitävät tapahtumia huonoakin huonompana huumorina. Tähän kun vielä lisätään se, että Stratovariuksella on sen tyylin vuoksi ollut lukuisia vihaajia jo kulta-aikanaan (minullekin virnuiltiin joskus 90-luvun lopulla Straton fanittamisesta, kun se oli kuulemma naurettavaa kiekumisleluheviä), en ihmettele lainkaan jos mediassa(kin) naureskellaan nykyään(kin) Stratovariukselle. Fanien olisi syytä oppia suhtautumaan tähän ilmiöön oikealla tavalla, eikä vain kieltää sitä.

everon
Member
Posts:124
Joined:Mon Nov 25, 2002 2:26 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by everon » Mon Jun 06, 2005 7:26 am

SirJuzzi wrote:Ja juuri siitä syystä, että suomalainen metalli nykyään on niin korkeatasoista, Stratovarius on jäämässä jalkoihin. Se ei pysty tyyliäkään muuttamalla vastaamaan muiden haasteeseen.
Mielipiteensä kullakin. Vai että suomimetalli niin korkeatasoista, ettei Stratovarius pysty siihen vastaamaan?

Itse olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että muu eivät vieläkään ole pystyneet vastaamaan Stratovariuksen laatuun. Jo pelkästään saundien puolesta jostain kumman syystä Straton levyt hakkaa aina muut levyt.

User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Skyggeboy » Mon Jun 06, 2005 8:45 am

Itse olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että muu eivät vieläkään ole pystyneet vastaamaan Stratovariuksen laatuun. Jo pelkästään saundien puolesta jostain kumman syystä Straton levyt hakkaa aina muut levyt.
Samaa mieltä. Ainakaan minä en ole löytänyt levyä josta pitäisin enemmän kuin Straton levyistä. Tai sitten mikään muu ei vain iske.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Figaro1 » Mon Jun 06, 2005 11:39 am

*köh köh* Nightwishin koko tuotanto ja Oncen soundit *köh köh*
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Mon Jun 06, 2005 11:47 am

Figaro1 wrote:*köh köh* Nightwishin koko tuotanto ja Oncen soundit *köh köh*
Itse pidän Nightwishia harvinaisen yliarvostettuna bändinä...
Ja se oli mielipide, ei valituksia, kiiitos.

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by julkimo » Mon Jun 06, 2005 1:20 pm

Stratofanius wrote: Itse pidän Nightwishia harvinaisen yliarvostettuna bändinä...
Ja se oli mielipide, ei valituksia, kiiitos.
Ei Nightwish minusta ole niin yliarvostettu, mutta Stratovarius on aliarvostettu. Minun mielestä Stratovarius on Suomen ja ehkä koko maailman paras bändi.

everon
Member
Posts:124
Joined:Mon Nov 25, 2002 2:26 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by everon » Mon Jun 06, 2005 3:54 pm

julkimo wrote:
Stratofanius wrote: Itse pidän Nightwishia harvinaisen yliarvostettuna bändinä...
Ja se oli mielipide, ei valituksia, kiiitos.
Ei Nightwish minusta ole niin yliarvostettu, mutta Stratovarius on aliarvostettu. Minun mielestä Stratovarius on Suomen ja ehkä koko maailman paras bändi.
Stratovarius on yksi niitä harvoja bändejä, joita jaksan ylipäätään enää kuunnella. Laadullisesti tosiaankin tunnistan siinä valtavan eron muihin saman genren bändeihin. Yhtä hyvin tuotettuja levyjä saa hakea, mutta tuskin törmää (tässä genressä), kiitos siitä Tolkille.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by IceBreaker » Mon Jun 06, 2005 4:07 pm

everon wrote: Stratovarius on yksi niitä harvoja bändejä, joita jaksan ylipäätään enää kuunnella. Laadullisesti tosiaankin tunnistan siinä valtavan eron muihin saman genren bändeihin. Yhtä hyvin tuotettuja levyjä saa hakea, mutta tuskin törmää (tässä genressä), kiitos siitä Tolkille.
Olen jokseenkin samaa mieltä, mutta mitä soundiin tulee kyllä mielipiteeni kallistuu Straton(kin) kohdalla samaan suuntaan mitä pienenä esimerkkinä mainitakseni on Figarokin ollut mieltä eräästä Stratoa miksanneesta ammattilaisesta. Onneksi Tolkki on nyt pitkästä aikaa hoitanut tuon puolen. Mutta mitä Straton yleisilmeeseen tulee, minua hämmästyttää Tolkin sävellystaidoissa se, että lähes kaikki mitä hän tekee kuulostaa hyvältä (mm kommenttini ylempänä Fright Nightista), olkoon tyyli muutakin kuin voimametallia. OK, Thin Icea ja Dreamspacen väliosaa en laske tähän mukaan... :wink:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Mon Jun 06, 2005 5:50 pm

IceBreaker wrote:Dreamspacen väliosaa en laske tähän mukaan... :wink:
Mitäs pahaa siinä on? Thin Ice tosiaan on roskaa samoin kun pari muutakin kappaletta, mutta Dreamspace on huippukappale...

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by SirJuzzi » Mon Jun 06, 2005 5:54 pm

Skyggeboy wrote:
Itse olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että muu eivät vieläkään ole pystyneet vastaamaan Stratovariuksen laatuun. Jo pelkästään saundien puolesta jostain kumman syystä Straton levyt hakkaa aina muut levyt.
Samaa mieltä. Ainakaan minä en ole löytänyt levyä josta pitäisin enemmän kuin Straton levyistä. Tai sitten mikään muu ei vain iske.
Voin kertoa, että tässä maassa ei ole kovin paljoa ihmisiä, jotka ovat samaa mieltä asiasta kanssanne. Sen sijaan tunnen lukemattomia ihmisiä, joille 95-99-aikainen Strato on ollut todella kova juttu, mutta muut yhtyeet ovat sittemmin ajaneet reippaasti ohi. Kyseiset henkilöt eivät silti dissaa Stratoa, joten kyse ei ole ns. musiikkimaun vanhenemisesta.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Mon Jun 06, 2005 5:59 pm

Lyödäänpä veikkauksia ensimmäisen viikon listasijoituksesta top40:ssä.
Omani: Ensimmäisellä viikolla 5 ja sitten alenevaan suuntaan pari viikkoa...
Ei Elements pt.2:kaan kovin ultraloistavasti pärjännyt, joten paha tästä on sanoa mitään. Saattaa silti olla mahiksia top5:seen.

No, listasijoituksilla ei ole hirveästi väliä, mutta olisihan se tietysti hauskaa jos Strato möisi kultaa...

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by IceBreaker » Mon Jun 06, 2005 9:02 pm

Stratofanius wrote:No, listasijoituksilla ei ole hirveästi väliä, mutta olisihan se tietysti hauskaa jos Strato möisi kultaa...
Mikäli Antti Jokisen musavideo on miehen "yleistä tasoa" vastaava voi se tuoda vähän lisäbonusta Straton levylle ja lisätä myyntiä, voisin veikata.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

classic
Member
Posts:221
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:23 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by classic » Mon Jun 06, 2005 9:54 pm

Ei ole aika ajanut stratovariuksen ohi minun mielestäni. En ole edelleenkään löytänyt bändejä, jotka olisivat oleellisesti parempia. On toki bändejä paljon, jotka ovat hyviä, mutta ei ne nyt ohi ole menneet missään tapauksessa. Eikä tämä tosiaankaan johdu siitä, että olisin vain pieneen määrään bändejä tutustunut. Itselläni vain Ynwien kaksi levyä oikeasti taistelee kovasti ja pitäisin niitä tasavertaisina Straton tuotoksiin. Aina on hetkensä, jolloin haluaa kuunnella jonkin straton kappaleen tai useamman. Se tulee aina säännöllisesti silloin tällöin. Muiden bändien kohdalla ei oikein tätä ole. Se kai kertoo jo paljon.

Mutta makuasioitahan nämä ovat. Itsekään en ymmärrä miten NW:in Once on monien mielestä niin mahtava. Itse jaksoin kuunnella sen pari kertaa, mutta sitten sille kävi niinkuin Elementseille: ei enää.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Jaakko » Mon Jun 06, 2005 10:21 pm

classic wrote:...mutta sitten sille kävi niinkuin Elementseille: ei enää.
Eikös tästä juuri ollut kyse? Aika ajanut sen ohi mitä Strato kovimmillaan oli. everonin kommenttia soundeista en kyllä käsitä, mutta meillähän on jokaisella valikoiva kuulo, minun valitsee kyllä Episoden soundit ylitse muiden ja siitä lähtien tasasta alamäkeä konemaisempaan ja kylmempään suuntaan. Mutta sikäli everonin kommentti osuu kyllä naulan kantaan että on Strato powermetelibändien soundimittelössä eturivissä, tahtoo vaan olla koko poweri tosiaan sen sortin meteliä etteihän tuota kohta kuuntele pirukaan. Onneksi sentään on vaihtoehtoja, kyllä kunnon pop ajaa popmetallin edelle sekä biisien että soundien laadussa :P

everon
Member
Posts:124
Joined:Mon Nov 25, 2002 2:26 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by everon » Tue Jun 07, 2005 8:00 am

Jaakko wrote:
classic wrote:...mutta sitten sille kävi niinkuin Elementseille: ei enää.
Mutta sikäli everonin kommentti osuu kyllä naulan kantaan että on Strato powermetelibändien soundimittelössä eturivissä, tahtoo vaan olla koko poweri tosiaan sen sortin meteliä etteihän tuota kohta kuuntele pirukaan. Onneksi sentään on vaihtoehtoja, kyllä kunnon pop ajaa popmetallin edelle sekä biisien että soundien laadussa :P
On hiukan eri asia luoda hyvät saundit johonkin Pritney Spearsin "pop" -levyyn tai Pat Methenyn jazz-levyyn, kuin Stratovariuksen edustamaan musiikiin. Siksi puhuinkin koko ajan genrestä ed. viestissäni. Silti vain hyvin harva pop-levy pärjää saundeissa Stratolle. Omalta osaltani ole veistellyt tätä asiaa jo tarpeeksi :)

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by SirJuzzi » Tue Jun 07, 2005 3:46 pm

Millähän sinä niitä levyjäsi kuuntelet, jos väität että Stratoilla on noin ylivertaiset soundit?

Locked