Straton tuleva levy!?!?

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Locked
User avatar
shaz
Sr. Member
Posts:416
Joined:Mon Aug 09, 2004 7:24 pm
Location:Hellsinki
Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by shaz » Tue Jun 07, 2005 5:31 pm

SirJuzzi wrote:Millähän sinä niitä levyjäsi kuuntelet, jos väität että Stratoilla on noin ylivertaiset soundit?
Luultavasti omilla korvillaan, saundien hyvyys on täysin mielipideasia. Itse en ota kantaa.
"The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself."
-Sir Richard Francis Burton

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by SirJuzzi » Tue Jun 07, 2005 7:11 pm

Pointti - onhan suhisevat kellarisoundit joidenkin mielestä paljon paremmat ja tunnelmallisemmat kuin kunnolla tuotetut soundit.

Itse pidän Stratolla Destinyn soundeista eniten.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Figaro1 » Tue Jun 07, 2005 10:45 pm

SirJuzzi wrote:Pointti - onhan suhisevat kellarisoundit joidenkin mielestä paljon paremmat ja tunnelmallisemmat kuin kunnolla tuotetut soundit. Itse pidän Stratolla Destinyn soundeista eniten.
Kunnolla tuotetut soundit ovat itse asiassa ihan yhtä paskat kuin kellarisounditkin. Kyllä minuakin ottaa aivoon kuunnella kuminauhakitaroilla ja pesuvatirummuilla varustettua levyä mutta ihan yhtä paljon minua ottaa aivoon kuunnella levyjä joissa on täysin laboranttisen muovinen "hinkataan hinkataan ja sitten hinkataan" soundi josta minkään soittimen alkuperäistä soundia on turha edes yrittää etsiä.
Ja soundeja ei tuoteta, biisit tuotetaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by SirJuzzi » Tue Jun 07, 2005 11:03 pm

Yleensä levyn tuottamiseen sisältyy soundien kontrollointi. Soundit tehdään nauhoittamalla, miksaamalla ja masteroimalla, mutta niiden sävyn valinta on tuottamiseen kuuluva osa. Että tavallaan olemme kumpikin oikeassa.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Figaro1 » Wed Jun 08, 2005 11:21 am

Niinhän myö olemme :)

Olisi muuten kiva tietää miten paljon tuotantoa on käytetty Metallican St.Angeriin. Levyn soundit ovat Remun kuolematonta viisautta lainatakseni "niin paskat että ne kuullostavat hyvältä".

Nauhoitusvaiheessahan niitä soundeja valitaan. Ja miksaus ja masterointi vaiheissa sitten vaan liitetään niitä soundeja toisiinsa jotta saadaan "hyvä" lopputulos. Masterointivaiheessa ei kylläkään huonosti miksattua/soitettua raitaa enää pelasteta kovin pienellä vaivalla.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Straton tuleva levy!?!?

Post by Stratofanius » Wed Jun 08, 2005 12:10 pm

Figaro1 wrote:ottaa aivoon kuunnella kuminauhakitaroilla ja pesuvatirummuilla varustettua levyä
Fright Nightin soundit? :P

Locked