Cradle Of Filth

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:
Re: Cradle Of Filth

Post by ElDiablo » Fri Mar 11, 2005 1:48 pm

Tai sitten kun mennään roimasti dimmufilt temmon yli ;)
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cradle Of Filth

Post by Figaro1 » Fri Mar 11, 2005 2:01 pm

Niin, siitä puhumattakaan.

Mutta näin rumpalina itse voinen sanoa että katsokaapas tarkkaan Nick Barkerin bb-työskentelyä. Äijä soittaa niin hiljaa että kepit vain hivelevät kalvojen pintaa. Ja noin se tempokin saadaan aika nopeaksi, suht helposti vieläpä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cradle Of Filth

Post by SirJuzzi » Fri Mar 11, 2005 4:11 pm

En ole miehen soittoa nähnyt, mutta faktahan se on että kun soitetaan nopeasti, ei kapulaa kertakaikkiaan pysty käyttämään kovin korkealla. Iskuun on silti mahdollista saada napakkuutta.

Tutustukaapa Kai Hahdon soittoon. Esimerkiksi Wintersunin levystä väittivät, että Kaitsu ei käyttänyt sillä triggereitä vaan rumpujen soundi on juuri se mikä nauhoitettiinkin. Aika luonnolliseltä etenkin virvelin soundi kyllä kuulostaakin (toisin kuin itse soitto :lol: ), mutta iskut eivät silti ole mitään haamunuotti-volyymillä tulevia matalia lyöntejä (rudimentaalisen soiton sanastoa, jossa korkea lyönti kuuluu aksentoituna tai muuten voimakkaana, matala hiljaisena tai haamunuottina).

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cradle Of Filth

Post by Figaro1 » Fri Mar 11, 2005 4:44 pm

Ploughmania vastaan sopii sekä SirJuzzin että minun seuraava kommentti:

Itse myös *tiedän* että Hahto soittaa Rotten Soundin levyillä triggereillä. *Tiedän* myös miten mies soittaa eli todella hiljaa mutta kuitenkin napakasti. Ja se että muka "lääppii munattomasti rumpuja" oli Ploughmanin mielestä kovinkin yleistä. Hahtoon kuten ei muihinkaan rumpaleihin tämä sääntö ei päde yhtään. Mitä on "munaton lääppiminen"?
Sitä että biisiä kohti ei hajoa yhtään kalvoa vai? Olen kyllä nähnyt Rotten Soundin livenä ja silloin bassareissa oli mikit joten samplesta/"kusetuksesta" ei voi miestä syyttää.

Ja olen myös nähnyt Kain rummut studiotilanteessa.Triggerit näkyivät, mikkejä ei. Livenä Kaitsu käyttää trigua siksi että on oikeasti vaikeaa saada selkoa basareista jos ne ovat pelkkää puuroa ja sample estää tämän.

Ja jos virveli soundaa "luonnolliselta", niin onko silloin kyseessä hyvä efekti vai samplaamaton virveli? Korva ei sitä kovin monelle kerro, minulle kertoo. Sen verran on eri settien ja kalvojen kanssa "pelailtu" että
tiedän kyllä jos jokin soundi on sample-maustettu tai ei. Ei tavallinen pulliainen erota nykyään onko jossain rummussa trigu/sample vai ei, mutta minä erotan.

Nick Barkerin settiä on trigattu juurikin sillä perusteella että "lääppi" äijä miten hiljaa tahansa, soundi on tukeva ja voimakas.
Sitä soundia mitä äijän levytykset viljelevät, *ei saa* mistään setistä ilman samplea irti. Katsokaa Dimmun dvd. Nick suorastaan hivelee kalvoja kuin jatsissa ikään. Silti kummasti soundi on koko ajan rumpujen osalta sama. Älkää väittäkö että kyseessä on studiossa tapahtunut korjailu.

Ja EsaDreamtale, anteeksi jos sekoitin pääsi trigger/sample puheillani.
Yritin pitää mahdollisimman selkeästi molemmat erossa toisistaan.
*Ei Vittuilu*
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cradle Of Filth

Post by SirJuzzi » Fri Mar 11, 2005 8:11 pm

Tai sitten et erota. Parhaimillaan triggeröity rumpu, joka ottaa huomioon muutakin kuin sen, että rumpua lyödään, kuulostaa niin tavalliselta ettei voi sanoa onko se trigattu vai nauhoitettu soundi (miten luulet että sample on tehty?) ja toisaalta mikittämällä ja efektoimalla oikeanlainen rumpu oikein, ja tietysti vielä soittamalla sitä tarpeeksi konemaisesti saadaan aikaa soundi, joka voi kuulostaa samplelta. Mutta kerrohan mulle vaikka, millä Metallican levyillä mitkäkin rummut on triggeröity?

Wintersunin basarit on ilmeisesti ihan trigatut (ei ne kyllä kovin luonnollisilta kuulostakaan), kun ei bändin sivuilla olleissa nauhoituskuvissa basarimikkejä näkynyt, mutta muut ovat kyllä paikallaan eikä omaan korvaani levyn muut rummut kuulosta kovin konemaisilta. Tosin settiin näyttäisi menevän myös "ylimääräisiä" piuhoja. Mutta mikäli tiedät levyn nauhoituksista oikeasti jotain, niin asia selvä, itse olin kuullut puheita.

Ja hyvä, musikaalinen eikä edes rankka soittotyyli vaadi loppujenlopuksi voimankäyttöä. Tietysti jonkun Lars Ulrichin soittotyyli on oma osansa sitä musiikkia, mutta mielestäni ärhäkkä tykitys jossa kapulat eivät välttämättä niin suuresti liiku on huomattavasti uskottavamman kuuloista tai näköistä kuin jonkin Jussi 69:n soitto jossa virvelikäsi nostetaan suoraksi pystyyn ja mosautetaan se sieltä sitten alas niin, että isku menee perille miten menee ja mies näyttää siltä kuin olisi tekemässä polttopuita setistään.

Ja Figaro, minun takiani ei tarvitse mitään romaania alkaa kirjoittamaan. Täällä oli kuitenkin aiheena joku aivan muu kuin blastbeatin soitto ja rumpusoundit.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cradle Of Filth

Post by Figaro1 » Sat Mar 12, 2005 1:24 pm

SirJuzzi wrote: Mutta kerrohan mulle vaikka, millä Metallican levyillä mitkäkin rummut on triggeröity?
Kaikilla levyillä basarit, Justicella ja Black Albumilla tomit, ja Justicella myös virveli.

Ja tämä riittää vastaukseksi, koska mitään romaania en tosiaan aio kirjoittaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cradle Of Filth

Post by SirJuzzi » Sat Mar 12, 2005 3:43 pm

Enpä kyllä oikein usko, että kolmella ensimmäisellä levyllä ollaan triggeröity yhtään mitään.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cradle Of Filth

Post by Figaro1 » Sat Mar 12, 2005 4:07 pm

Quoting Ploughman:

Tuplat on pakko trigata ellei sitten käytä puunuijia joista se napsu tulee

Lasse ei puunuijia käytä.
Ja ekasta levystä lähtien on kaikilla levyillä käytössä tuplabassarit...

Ja jos et usko, se ei ole minun ongelmani. En minäkään usko että Mike Portnoy on soittanut rumpunsa levylle siten miten ne siellä ovat. Tätä tukee myös näkemäni DT nuottikirja jossa puhutaan läpi kirjan overdubeista. Jos mies on niin pelle että äänittää rumpunsa viiteen eri kertaan niin se on pelleilyä vaan ei soittotaitoa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Superi
Jr. Member
Posts:11
Joined:Fri Mar 18, 2005 2:55 pm
Location:Laatikossa

Re: Cradle Of Filth

Post by Superi » Fri Mar 18, 2005 3:11 pm

No ei tuo oikein nappaa vaikka onkin yksi levy tuossa.. Jos jotain jostain kumman syystä kiinnostais ni se levy on principle of evil made flesh...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cradle Of Filth

Post by Figaro1 » Fri Mar 18, 2005 9:16 pm

SirJuzzi wrote:Tai sitten et erota.selvä, itse olin kuullut puheita.
Onneksi sinä, meidän kaikkien MusiikkiMaisteri erotat.
Kerropas nyt sitten minulle mitä milläkin Metallican levyllä
on trigattu ja mitä ei kun kerran minä olin tietoineni niin kertakaikkisen
väärässä
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cradle Of Filth

Post by SirJuzzi » Fri Mar 18, 2005 10:33 pm

En ole koskaan väittänyt erottavani. Vaan olen väittänyt, että on tapauksia joissa on todella mahdotonta sanoa. Luehan personal messagesi (toivottavasti se systeemi toimii tällä uudella laudalla).

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Cradle Of Filth

Post by Sir. Decadence » Fri Mar 18, 2005 11:08 pm

Uusin Cradle of Filth on ihan kuunneltavaa.
Mutta parhainta mitä CoF on tehnyt on Hallowed Be Thy Name -coveri.
Aivan mahtava!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cradle Of Filth

Post by Figaro1 » Sat Mar 19, 2005 12:41 pm

Sir. Decadence wrote: Mutta parhainta mitä CoF on tehnyt on Hallowed Be Thy Name -coveri.
Aivan mahtava!
Olen pitkälti samaa mieltä. Muuten bändin biisit eivät hirveästi iskekään.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

emppu
Member
Posts:268
Joined:Fri Nov 22, 2002 8:44 am
Location:Iisalmi

Re: Cradle Of Filth

Post by emppu » Mon Apr 11, 2005 12:54 pm

Ei ihan ykönen ole.. mutta yks suosikeistani silti :D

User avatar
StratoFactor
Sr. Member
Posts:1226
Joined:Wed Apr 20, 2005 2:13 pm
Location:Shores of Everdark

Re: Cradle Of Filth

Post by StratoFactor » Fri Jul 01, 2005 12:55 pm

Cradle on mahtava! :D Vaikkei siinä nyt paljoa juonta tunnu löytyvänkään niin muutamat kappaleet ovat loistavia! Kuten Sir.Decadence ja muutamat muut paljastivat minunkin mielestäni hyvän kappaleen. Muita ovat mm:Cruelty brought thee orchids,Dream of wolves in the snow, Cthulhu Dawn ja koko Midian-levy.
Aina ei pysty

Locked