Stratovarius - Stratovarius

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala
Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by tosise8 » Thu Oct 06, 2005 3:35 pm

julkimo wrote:
Hatebreeder86 wrote:harmi että strato sössi maniacin kertsin kanssa, olis voinu tulla kunnon hitti jos ois saanu semmosen paradisemaisen hittikertsin siihe.. ne raskaat osat ois voinu olla muut sitte.
Olen samaa mieltä.. Jos Maniac dancen, gypsy in men ja Götterdammerungin kertosäkeet olisi United biisin tyylisiä melodisia ja tarttuvia, niin Stratovarius olisi varmaan maailman paras levy.
Mutta silloin se olisi eri levy... Ei toisen maalauksesta/biisistä/runosta voi sanoa että tee näin tai noin. Ei se silloin olisi oma.

User avatar
tosise8
Sr. Member
Posts:341
Joined:Sat Jan 24, 2004 1:22 pm
Location:Iittala

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by tosise8 » Thu Oct 06, 2005 3:37 pm

julkimo wrote:
Hatebreeder86 wrote:harmi että strato sössi maniacin kertsin kanssa, olis voinu tulla kunnon hitti jos ois saanu semmosen paradisemaisen hittikertsin siihe.. ne raskaat osat ois voinu olla muut sitte.
Olen samaa mieltä.. Jos Maniac dancen, gypsy in men ja Götterdammerungin kertosäkeet olisi United biisin tyylisiä melodisia ja tarttuvia, niin Stratovarius olisi varmaan maailman paras levy.
Ei toisen hengentuotoksesta voi sanoa että laitappa tuohon väliin tuo sana. Ei se silloin ole oma biisi. Täysin naurettavaa.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Malys » Thu Oct 06, 2005 10:03 pm

Minä pelännyt tämän uuden levyn kuuntelua ja nyt vasta sain tänään kuunneltua. Turhaan pelkäsin, kyllä tämä melko hyvältä vaikuttaa. Vaatii vain lisäkuuntelua.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Fri Oct 07, 2005 3:31 am

Malys wrote:Vaatii vain lisäkuuntelua.
Toden totta. Viime aikoina levy on hiljalleen avautunut minulle paljon laajemmin kuin mitä ensimmäisillä kuuntelukerroilla. Esimerkiksi nyt en enää pidäkään Back to Madnessiä niin outona kappaleena kuin aluksi, vaan se todellakin ansaitsee paikkansa levyllä ja United sen sijaan paranee koko ajan vaan enemmän. Nyt voisin sanoa, että viime kerralla kun kuuntelin sitä, se iski niin täysillä, että siitä voisi tulla yksi suosikeistani Stratobiisien joukossa. 8) Varsinkin Jensin kosketinsoolossa on sitä jotain maagista hohtoa, kun se ei ole mikään ylinopea tiluttelu vaan erittäin tyylikästä jensjohansson-soundia.

Välillä sitä aivan jo tuntee, että nyt ollaan menossa suosikkilistallani Dreamspacen ohi sijalle neljä. :roll:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Intiaani
Sr. Member
Posts:566
Joined:Mon Sep 12, 2005 2:10 pm
Location:Buried Alive by Jens The Undertaker at Black... SABBATH!

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Intiaani » Fri Oct 07, 2005 4:42 pm

IceBreaker wrote:
Malys wrote:Vaatii vain lisäkuuntelua.
Toden totta. Viime aikoina levy on hiljalleen avautunut minulle paljon laajemmin kuin mitä ensimmäisillä kuuntelukerroilla. Esimerkiksi nyt en enää pidäkään Back to Madnessiä niin outona kappaleena kuin aluksi, vaan se todellakin ansaitsee paikkansa levyllä ja United sen sijaan paranee koko ajan vaan enemmän. Nyt voisin sanoa, että viime kerralla kun kuuntelin sitä, se iski niin täysillä, että siitä voisi tulla yksi suosikeistani Stratobiisien joukossa.
Jep, tuohon ei minulla ole paljon lisättävää. Minusta on tuntunut täsmälleen samalta tässä parin viime viikon aikana. United on kyllä todella hyvä.

Yksi biisi, jota olen viime aikoina alkanut ihailla Stratovarius-albumilta, on Götterdämmerung. Nykyään kuuntelen silloin tällöin pelkästään sen kappaleen ilman että kuuntelen muuta musiikkia. Jotenkin lyriikat kolahtavat edelleen - niin kuin aluksikin - sekä nyt yhtäkkiä pidän biisin melodiastakin todella paljon.

User avatar
one of these guys...
Member
Posts:102
Joined:Tue Jul 12, 2005 4:13 pm
Location:Viljakkala, Karhe, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by one of these guys... » Fri Oct 07, 2005 8:19 pm

mulla oli ekalla kerralla kuunneltuani back to madness ja Götterdämmerung semmonen fiilis että mitä se strato on nyt menny häsläämään tällasta outoo, mutta parin kuuntelukerran jälkeen ne on ekat biisit jotka levyltä kuuntelen alkaessani kuuntelemaan :lol: vähän samojen mielipiteiden kierrätystä joo... levyllä ei yhtään kurjaa biisiä olekkaan kun just carry on:kaan ei kuulosta niin tylsältä enää. jatkaisivat tällä rauhallisemmalla linjalla vaan en estele yhtään kun hyvin vetävät.. back to madnesin sopraano kohta (kuulostaa el divo:lta) olisi kyllä ehdottomasti voitu jättää pois :?
stratoa aina vähän sydämessä.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Tue Oct 11, 2005 6:49 pm

Postistahan tuo uusi levy sitten vihdoin tuli. Back to Madnessia ja Leave the Tribea lukuun ottamatta olin jo kaikki levyn kappaleet tosin kuullut.

Kappaleett parhaimuusjärjestyksessä muutaman kuuntelukerran jälkeen (joitakin kappaleita tosin olen kuunnellut paljon enemmänkin):

01. Götterdämmerung (Zenith of Power)
02. The Land of Ice and Snow
03. Gypsy In Me
04. Back to Madness
05. Just Carry On
06. Fight
07. Maniac Dance
08. Leave the Tribe
09. United

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Wed Oct 12, 2005 9:36 pm

Ekalla kerralla oli pari hyvää biisiä, mutta nyt kaikki kuulostavat loistavilta.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by dragee » Mon Oct 17, 2005 7:00 am

Helevetin hyvä levy, mutta yksi miinus. Kutupelto, tuo sekunda David Coverdale, pilaa koko Stratovariuksen.

Erittäin harmittavaa, että loistavalla yhtyeellä on noin surkea laulaja.

Levyn parhaat

1. Maniac dance(alun "teknomaisuuden" takia)
2. Götterdämmerung(Aatun puhe on loistava oivallus)

loppulevyä ei jaksa kuunnella Kutupellon takia

Levyn plussat-erittäin hyvin soitettu ja tuotettu
Miinukset-Kutupellon laulu "ääni"
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Mon Oct 17, 2005 11:11 am

Minua ärsytti Timossa vain se hirveä kieku joka joissain biiseissä esiintyi. Mutta varsinkin Coldness-soololevyllä ja tällä uudella Stratolla ei tuota ongelmaa ole mielestäni yhtään. Lauluääni Timolla on ihan ok, ääntäminen sen sijaan on vähän fingelska-aksenttia välillä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by dragee » Mon Oct 17, 2005 11:58 am

Figaro1 wrote:Minua ärsytti Timossa vain se hirveä kieku joka joissain biiseissä esiintyi. Mutta varsinkin Coldness-soololevyllä ja tällä uudella Stratolla ei tuota ongelmaa ole mielestäni yhtään. Lauluääni Timolla on ihan ok, ääntäminen sen sijaan on vähän fingelska-aksenttia välillä.
Ai vähän ? :shock:
Rajatapaus.

RokRok
Jr. Member
Posts:20
Joined:Tue Jan 18, 2005 3:54 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by RokRok » Mon Oct 17, 2005 12:46 pm

menkää ite ääntään paremmin...

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Mon Oct 17, 2005 5:00 pm

No ei tarvitse kuunnella Stratoja/Kotipeltoa/Warmennia mikäli ei pidä Kotipellon ääntämisestä sitten. :) Onhan se nyt totta, ettei uusimmallakaan kaikki ääntämiset ole aivan nappiin lausuttuja, mutta mitään Phoenixistä tuttuja [destinaiiii]tai King of Lossin monasti mainitsemaa WtSR?:n [skaijjj] tyylisiä mokia ei uusimmalla esiinny.

Ja itse olen yli 110 % varma, että jos itse alkaisin laulaa lontoon murteella, niin ääntäminen kuulostaisi triljoona kertaa surkeammalta - jopa formulakuskeihimme verrattuna. :wink:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Skyggeboy
Sr. Member
Posts:361
Joined:Fri Dec 17, 2004 8:13 pm
Location:Helsinki Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Skyggeboy » Mon Oct 17, 2005 5:24 pm

Mun mielestä Kotipellon ääni sopii tosi hyvin Straton biiseihin. Eikä kukaan jotain muuta kuin englantia äidinkielekseen puhuva henkilö osaa lausua jokaista sanaa aivan täydellisesti. :P
Kotipellon ääni sopii tosi hyvin Stratoon, ainakin omasta mielestä.

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Pikkusielu » Mon Oct 17, 2005 7:35 pm

Drageehan on uusi Fifthea...

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by SirJuzzi » Mon Oct 17, 2005 7:56 pm

Dragee on kyllä härski kaveri. Postauksia alle viisikymmentä, ja silti on otsaa haukkua vanhoja käyttäjiä ja bändin jäseniä. Ymmärrän kyllä kritisointia, teenhän sitä itsekin, mutta jos Kotipellosta haluttaa avautua tuohon sävyyn, niin tämä ei ole kyllä oikea lauta sitä varten. Tuollainen huutelu ei ole enää kritisointia.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Mon Oct 17, 2005 8:19 pm

Minun tarkoitukseni ei ollut edellisellä viestilläni sen enempää mollata Timoa kuin provosoida käyttäjiäkään. Tarkennan sen verran että näissä uudemmissa biiseissä Timon ääni on muuttunut paljon mieluisammaksi minun korvia ajatellen kuin ne Destiny/Elements-kauden "Find your own voice"-tyyppiset biisit joissa mentiin välillä aivan liian korkealle jotta se olisi kuullostanut kivalta.

Ja jees, minäkin olen ihan varmasti kusipäiden *köh* eräiden nimeltä mainitsemattomien *köh* käyttäjien silmissä mutta dragee on laudalle liittymisestään asti ollut minun silmissänikin vain röyhkeä kitisijä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Mon Oct 17, 2005 8:59 pm

Tulipa tänään tämä levy hankittua...Äkkiä vaan biisit kovolle niin säilyy levy parempana jälkipolville...Kummastutti kun Winamp haki netistä biisien tiedot että oli Genreksi laitettu Heavy Metal vaikka itse pidän Straton genrenä Power Metallia
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

*Toxic Enema
Jr. Member
Posts:33
Joined:Wed Aug 03, 2005 9:46 pm
Location:Oulu

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by *Toxic Enema » Mon Oct 17, 2005 9:11 pm

Jos nyt vähän saa huumoria repiä niin kovastipa tuon Maniac Dancen eka säkeistö muistuttaa Matti Nykäsen Tää on mun elämää-rallia. "Taas ärrän ikkunaa lööppi koristaa. Tutut kasvot mua sieltä tuijottaa. Taas kansa nauraa saa, paha poika heitä hauskuttaa." Tolkkihan vertasi Harakan pesässä itseeään itseensä Nykäseen, joten ei ole kaukaa haettu.
Life´s been too dire so the fullest desire has died deep from inside.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Mon Oct 17, 2005 10:03 pm

*Toxic Enema wrote:Jos nyt vähän saa huumoria repiä niin kovastipa tuon Maniac Dancen eka säkeistö muistuttaa Matti Nykäsen Tää on mun elämää-rallia. "Taas ärrän ikkunaa lööppi koristaa. Tutut kasvot mua sieltä tuijottaa. Taas kansa nauraa saa, paha poika heitä hauskuttaa." Tolkkihan vertasi Harakan pesässä itseeään itseensä Nykäseen, joten ei ole kaukaa haettu.
No Nykänen kaikkien aikojen paras Mäkihyppääjä ja Tolkki paras lauluntekijä/Kitaristi :)
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Strato4ever » Mon Oct 17, 2005 10:49 pm

Kotipelto saisi laulaa enemmän särön läpi (vai miten se onkaan toteutettu se jännä lauluääni esim. Maniac Dancessa), kuulostaa helvetin hyvältä Kotipellon laulu tolloin. Alkaa riittää jo sellanen "korkeelta ja vitun kovaa" laulanta. Toisaalta, Back to Madnessissa tollanen laulutyyli toimii ihan saatanan hyvin..
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Tue Oct 18, 2005 3:36 am

*Toxic Enema wrote:Tolkkihan vertasi Harakan pesässä itseeään itseensä Nykäseen, joten ei ole kaukaa haettu.
Lisäksi Soundihan mainosti kesällä "legendaarista" Tolkki-haastattelua, että onko Tolkista tulossa Suomirokin Matti Nykänen. :P
SirJuzzi wrote:, mutta jos Kotipellosta haluttaa avautua tuohon sävyyn, niin tämä ei ole kyllä oikea lauta sitä varten. Tuollainen huutelu ei ole enää kritisointia.
Kenties olisi tarvetta sille ylläpidolle... :roll:
Shadow_man wrote: oli Genreksi laitettu Heavy Metal vaikka itse pidän Straton genrenä Power Metallia
Uusin levy on kyllä aika kaukana normaalista power metallista ja muistuttaa siis enemmän melodic tahi heavy metalia sekä hard rockia. Joten en sanoisi löytämääsi genre-luokittelua virheeksi.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Pikkusielu » Tue Oct 18, 2005 1:56 pm

dragee wrote:Helevetin hyvä levy, mutta yksi miinus. Kutupelto, tuo sekunda David Coverdale, pilaa koko Stratovariuksen.

Erittäin harmittavaa, että loistavalla yhtyeellä on noin surkea laulaja.

Levyn parhaat

1. Maniac dance(alun "teknomaisuuden" takia)
2. Götterdämmerung(Aatun puhe on loistava oivallus)

loppulevyä ei jaksa kuunnella Kutupellon takia

Levyn plussat-erittäin hyvin soitettu ja tuotettu
Miinukset-Kutupellon laulu "ääni"
Jos tämän viestin olisi muokannut sellaiseksi, jossa asiallisesti ja edes hieman perustellen haukuttaisiin Kotipeltoa, niin olisi ollut paljon parempi. Kutupelto, hah!

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Tue Oct 18, 2005 2:01 pm

dragee on hyvä ja vetää itse paremmin kuin Kotipelto...Omasta mielestäni Kotipellon lauli sopii Straton biiseihin/soundiin kuin nenä päähän eli täydellisesti.
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

User avatar
Intiaani
Sr. Member
Posts:566
Joined:Mon Sep 12, 2005 2:10 pm
Location:Buried Alive by Jens The Undertaker at Black... SABBATH!

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Intiaani » Tue Oct 18, 2005 2:27 pm

Pikkusielu wrote:
dragee wrote:Helevetin hyvä levy, mutta yksi miinus. Kutupelto, tuo sekunda David Coverdale, pilaa koko Stratovariuksen.

Erittäin harmittavaa, että loistavalla yhtyeellä on noin surkea laulaja.

Levyn parhaat

1. Maniac dance(alun "teknomaisuuden" takia)
2. Götterdämmerung(Aatun puhe on loistava oivallus)

loppulevyä ei jaksa kuunnella Kutupellon takia

Levyn plussat-erittäin hyvin soitettu ja tuotettu
Miinukset-Kutupellon laulu "ääni"
Jos tämän viestin olisi muokannut sellaiseksi, jossa asiallisesti ja edes hieman perustellen haukuttaisiin Kotipeltoa, niin olisi ollut paljon parempi. Kutupelto, hah!
Jep, et sitten viitsinyt perustella, miksi Kotipellon ääni on mielestäsi huono. Olisi ihan kiva kuulla sinun kantasi. Vai tarkoittaako tuo "laulu 'ääni'" sitä, että miehellä ei mielestäsi ole ääntä ollenkaan?

Entä miten levy voi olla "helevetin hyvä", jos sitä ei kuitenkaan jaksa edes kuunnella loppuun?

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Tue Oct 18, 2005 3:47 pm

Olipas hienoa huomata että Figaron lisäksi ainakin yksi muukin ihminen puhuu ristiin itsensä kanssa ;)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by SirJuzzi » Tue Oct 18, 2005 4:11 pm

Intiaani wrote:Jep, et sitten viitsinyt perustella, miksi Kotipellon ääni on mielestäsi huono. Olisi ihan kiva kuulla sinun kantasi. Vai tarkoittaako tuo "laulu 'ääni'" sitä, että miehellä ei mielestäsi ole ääntä ollenkaan?
Nimenomaan lauluäänestä puhuttaessa mitään perusteluja on vaikea keksiä. Jos äänen sävy ei miellytä niin silloin se ei miellytä. Tietysti joitain asioita on eriteltävissä, kuten joku ärsyttävä vibrato tai vastaava, mutta sekin on osaltaan jo laulutekniikkaa (amatööreillä se on paljolti äänen ominaisuus, kokeneemmat laulajat pystyvät hallitsemaan sitä). Ja jos laulu kokonaisuudessaan tökkii, eli ääni plus kaikki muut asiat, voidaan ehkä kysyä (ja antaa) perusteluita.

Mutta edelleen, haukkuminen ei ole kritisointia. Ja tällä(kin) kertaa haukkuminen meni asiattomuuksien puolelle.

User avatar
Shadow_man
Member
Posts:102
Joined:Fri Jan 21, 2005 10:24 pm
Location:Pertteli, Finland
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Shadow_man » Tue Oct 18, 2005 6:29 pm

Lueskelin tossa levyn vihkosta ja yllätyin että Just Carry On biisin sanat oli Kotipellon käsialaa ja Jenssikin päässyt tekemään sanoja Tolkin kanssa.
Missio: Eka palkka tilillä-->Stratoshoppiin-->Tilaukseen kaikki levyt mitä myynnissä. \,,/

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratofanius » Tue Oct 18, 2005 6:34 pm

Shadow_man wrote:Lueskelin tossa levyn vihkosta ja yllätyin että Just Carry On biisin sanat oli Kotipellon käsialaa ja Jenssikin päässyt tekemään sanoja Tolkin kanssa.
Itse saisin varmaan sydänkohtauksen jos välillä näkisi crediiteissä ettei biisi olisikaan Tolkin tekemä. Stratolevyillähän ei Infiniten jälkeen muiden kuin "pomon" biisejä ole löytynyt, mitä nyt eri bonuksiksi Jens-raukan ralleja on tungettu.

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Pikkusielu » Tue Oct 18, 2005 8:20 pm

Shadow_man wrote:Lueskelin tossa levyn vihkosta ja yllätyin että Just Carry On biisin sanat oli Kotipellon käsialaa ja Jenssikin päässyt tekemään sanoja Tolkin kanssa.
Jenssihän naureskeli Soundissa, kun oli saanut puolet jonkun kappaleen sanoitusmeriiteistä vain korjailemalla Tolkin kirjoitusvirheitä...

Locked