Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm
Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Post by Rantanen » Wed Jul 25, 2007 5:30 pm

Tykkään syömisestä. Joskus on ittellä ollut vain pussillinen makaroneja kotona....taisi olla niitä opiskeluaikoja. Takavuosina olen nauttinut ihan oikeasta ruoanlaitosta, tehnyt keittoja/patoja/mössöjä ja leiponut omaa leipää ja leivonnaisia. Nykyään olen aika laiska, saatan vääntää varttitunnissa jonkun peruskastikkeen ja makaronit. Leipä, maito, juusto, savukinkku ja hyvää lukemista, joko sängyllä istuen tai pöydän ääressä. (Hyviin pöytätapoihin kuuluu olla lukematta sitä Aku Ankkaa muiden seurassa, kun istutaan yhteisellä aterialla)

Lempiruokani: Lasagne, Pizza (täytteinä vaikka salami, ananas, kinkku, juusto, tomaatti tietty, tonnikalapizzakin voi olla hyvä), Pasta ja lihapullat, mukana tomaattisosetta ja paljon juustoa ja vähän mausteita, muut pastaruuat. Kiinalainen ruoka, japsisafkat, mexican, ym..., kotona leivottu ruis/vehnä/kauraleipä, ym...

Ravintolat: Kebab/Pizzeriat...täytyy sanoa että en syö todellakaan usein ulkona. Jos tulee sopiva sauma ja pysyn hengissä, voisi kokeilla pääkapunkiseudun monipuolista valikoimaa. Vaikka kuuluisaa Kabukia, jossa ovat käyneet vissiin kaikki julkkikset, rocktyypit sun muut.

Tiedän varsin hyvin että monilla ihmisillä on erikoisruokavalioita allergioiden ja muiden juttujen takia. Mulle uppoaa aika monipuolinen safka. Noi etikkahommelit kuten punajuuret, suolakurkut ja perunasalaatit ynnä majoneesit ovat mun makuun vähän yök. Korjaan: suolakurkut ovat ihan ookoo, vaikka kebabin tai hampurilaisen lisukkeena, mutta muuten ei tule juuri napsittua. Eipä ole sattunut tilannetta että olisin vaikka eksynyt autiolle saarelle ilman evästä. Hyvä tuuri?

Muiden kommentteja? Omia lemppareita, ym... Tästä aiheesta en löytänyt aikaisempaa postitusta.
:P :)

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Post by Malys » Sat Aug 04, 2007 9:46 am

Meikäläinen on aina ollut kranttu ruuan suhteen. Pitsaa opin syömään vasta joskus ala-asteen lopussa/yläasteen alussa ja lasagnea lukiossa. Muutenkaan en ole koskaan ollut mikään mausteiden ystävä, tavallisesti en laita mitään, hyvä että edes suolaa hitusen tai jauhelihamaustetta pieni ripsaus. Saati mistään sipulista tai muusta makua antavasta. Kalaa en pysty syömään allergian takia ja monelle hedelmälle olen myös allerginen. Ei voi kovin monipuolisesta syömisestä puhua, vihanneksetkin tökkivät.

Ruokaa en osaa juurikaan laittaa, mutta parempi olen leipurina ja se onkin kivempaa puuhaa.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Post by Grinder » Fri Aug 10, 2007 4:32 pm

Kyllä ne lempparit täälläkin menevä juurikin sinne pizza/pihvi+ranskalaiset/kebab-osastolle. Toki syön paljon muutakin, onhan perinteinen kotiruoka toki terveellisintä ja parasta, eli juurikin makarooniloota, pottumuusi ja jauhelihakastike yms.

Haluaisin oppia tekemään enemmän itse ruokia. Tällä hetkellä on vaan sellainen fiilis että en näe toisaalta mitään järkeä siinä että laitan ruokaa 45 min, syön 10 min, ja siivoa keittiötä 30 min. Eli aikalailla valmiseineksillä tässä eletään, pastaa sentään laitan itse kerran pari viikossa :)

Dark Eternity
Jr. Member
Posts:24
Joined:Mon May 21, 2007 8:12 pm
Location:Turku
Contact:

Re: Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Post by Dark Eternity » Thu Aug 16, 2007 8:11 pm

Se on kyllä ehdottomasti Italialainen pasta lohiaurajuusto kastikkessa,favourite!!!.. ja lasagne ja pitsa :) Friday is pitza day!!!!!
Highs And Lows/Shadow And light Of My Life

User avatar
exe knight
Sr. Member
Posts:2551
Joined:Sat Jun 24, 2006 1:04 pm
Location:the whitefish river (siikajoki)

Re: Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Post by exe knight » Fri Aug 17, 2007 7:04 am

Jos kaikentyyppiset ruuat lasketaan niin tietysti lempiruoka on Pizza jossa on tonnikalaa, kebabbia, jalapenoa ja valkosipulia ja päällä kaali,sipuli salaattia.

Jos noita ns "roskaruokia" ei lasketa niin kyllä se sitten taitaa olla jotain pastaa tai nuudeleita kasviksilla...

...ei mutta prkl, kyllä LASAGNE voittaa jopa pizzzzan. :D

Grinder
Member
Posts:158
Joined:Fri Jan 05, 2007 10:50 am

Re: Ruokatottumuksia/Lempiruoat

Post by Grinder » Fri Aug 17, 2007 1:30 pm

Taidankin mennä näin vkl:n kunniaksi pizzalle tänään. Mietin vain että kumman suosikeista ottaisi:

a)salami-paprika-sipuli-oliivi-aurajuusto-katkarapu täytteen vaiko
b)salami-ananas-aurajuusto-katkarapu täytteen :)

Eilen söin pottumuussia ja lihapullia. Pottumuusista tulee veteen keittäen ihan hyvää (maitoa ei ole koska en sitä juo!) ja pullat lämmitin mikrossa :)
Mutta tosiaan, yksinasujalle nuo kolme varttia vievät ruoat eivät sovi.

Locked