Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm
Re: Sonata Arctica

Post by Jonna » Fri Aug 22, 2003 1:08 pm

En kuuntele kovinkaan paljon poweria Stratojen lisäksi, mutta Sonatalla on useita ihan hyviäkin biisejä. Paras levy on Silence.
Fani-78

ShadowOfSouls
Member
Posts:278
Joined:Sun Jan 19, 2003 1:49 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by ShadowOfSouls » Sun Aug 24, 2003 1:20 am

Heh just tossa sonatan vikalta keikalta vähään aikaan palasin ja helvetin hyvä meno oli :) toli aika paljon biisiä eclipticalta ja silenceltakin :) jäi ia vähemmistön puolelle nuo winterhearts guilding kipaleet... jos ette olleet paikalla niin hyvän keikan missasitte :P ja eipä sekään että sain jonkun bissen niskaani pahemmin mun iltaani pilannut.
Find the cold darkness within.
Embrace the void.
Death is only an illusion.
Life is even less.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Re: Sonata Arctica

Post by stratowiruz » Sun Aug 24, 2003 12:17 pm

No joo, kyllä oli loistava keikka. Varmaa paras jonka nähnyt näiltä heeboilta, paranee vanhetessaan kuin vuosikerta viini. Lämppäri oli loistava myös (osoituksena: ostin levyn välittömästi), joten ilta meni nappiin varsinkin kun onnistuin kuulemaan/näkemään hieman Leningrad Cowboys keikkaa myös! Se oli mun "nuoruuden" hitti bändi aikanaan...
Last edited by stratowiruz on Sun Aug 24, 2003 9:18 am, edited 1 time in total.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sun Aug 24, 2003 12:31 pm

Kuten jo SA:n forumiin laitoin:

Paras keikka SA:lta mitä olen nähnyt oli eilen Tavastialla. Bändi paranee joka keikalla,ja varsinkin Tommyn soittoon on tullut selkeästi lisää tatsia,varmuutta ja näyttävyyttä. Oli myös kivaa rupatella bändin kanssa keikan jälkeen.

Ja tosiaan,kiitokset Malvalle lämminhenkisestä jutustelusta :) !
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Sun Aug 24, 2003 1:00 pm

Juuh, Sonata veti näköjään viimeiset keikkansa aikamoisella tunteella.. :D Nimittäin ollaa me Kouvolan nähneet fanitkin aika hemmetin tyytyväisiä..! =P
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

ShadowOfSouls
Member
Posts:278
Joined:Sun Jan 19, 2003 1:49 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by ShadowOfSouls » Sun Aug 24, 2003 2:38 pm

no en mie nyt kovin lähellä asu :P taka töölössä :) joten kyllä multa melkeen puol tuntie kesti kotiin kävellä (prkl missasin viimesen ratikan)
en oikeen siitä lämppäristä niin välittänyt... olihan tuo tosi hyvä kitaristi mutta mielestäni ei oikeen noi puhtaasti instrumentaali pohjalla lepäävät bändit lavalle sovi... jotenki muutenki tasapaksun kuulosia ne biisit

kieltämättä tää keikka oli huomattavasti parempi jo kun se kiertueen eka keikka tavastialla viime huhtikuussa.. tosin se nyt voidaan selittää kait silläkin että keyboardistilla alkaa jo kokemusta oleen takana paremmin... noh melkeestä eturivissä mie kuiteski koko keikan pompin...
Find the cold darkness within.
Embrace the void.
Death is only an illusion.
Life is even less.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Tue Sep 02, 2003 3:22 pm

Edit: Jostain luin, ihan virallinen tieto kait, että maaliskuussa(?) menevät studioon.
Last edited by Malys on Tue Sep 02, 2003 12:23 pm, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Tue Sep 02, 2003 7:58 pm

Tommy sano mulle että kesän lopuilla tulee uusi levy. Voi vielä muuttuakin(ainakin kun spinen tuntee).
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Tue Sep 02, 2003 8:56 pm

Figaro1 wrote:
Tommy sano mulle että kesän lopuilla tulee uusi levy. Voi vielä muuttuakin(ainakin kun spinen tuntee).
Onko nyt varmaa että pojat on vielä spinen bändi? Diilihän päättyi jo... :eyes

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Sonata Arctica

Post by King of Loss » Tue Sep 09, 2003 1:59 pm

Mikähän mahtaa bändin sivuja nyt vaivata? Onkohan jollakin jäänyt jokin lasku maksamatta :buh:
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Tue Sep 09, 2003 2:37 pm

King of Loss wrote:
Mikähän mahtaa bändin sivuja nyt vaivata? Onkohan jollakin jäänyt jokin lasku maksamatta :buh:
Juu, ensin etusivun kuva oli poissa ja sitten sivut meni kokonaan.. :buh:
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Wed Sep 10, 2003 11:57 am

Mulla ei ole aavistustakaan, koitan laittaa webmasterille mailia tässä kunhan saan tuon outlookin toimimaan. :)

Figaro1, enpäs ollut huomannut, mutta kyllä, oli kiva tavata. :)

emppu
Member
Posts:268
Joined:Fri Nov 22, 2002 8:44 am
Location:Iisalmi

Re: Sonata Arctica

Post by emppu » Wed Sep 10, 2003 5:43 pm

Tulipa tässä mieleen että ossaako Tony teidän mielestänne säveltää paremmin nopeita vai hitaita biisejä? Minusta kumpiakin osaa todella hyvin... :) Mutta teidän mielipiteenne puuttuu...
Last edited by emppu on Fri Sep 12, 2003 10:12 am, edited 1 time in total.
Jätä se tänään tekemättä minkä huomenna voit teettää toisella!

visitor
Member
Posts:68
Joined:Thu Dec 19, 2002 2:29 pm

Re: Sonata Arctica

Post by visitor » Fri Sep 12, 2003 3:12 pm

En nyt lukenu kaikkia replyjä mut onhan tommy aivan älyttömän hyvä uudella levyllä. :evilgrin: ja todellakin dream thieves oli hieno yllätys ja noi synat on hienon kuuloset ja riffi mitä mainioin. :D
~~My Soul Is Free~~
~~Passion In Me~~
(sori etelä Rops nousi)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Fri Sep 12, 2003 5:55 pm

Ensin uusista sinkkubiiseistä:

Jos sama tyyli jatkuu,tulee seuraava olemaan SA:n ehdottomasti potentiaalisin levy. Jotenkin se "lapsellisuus" josta bändiä on joskus haukuttu,ei enää ainakaan minun korvaani kuulunut. Odotan kovasti mitä tuleva lätty tuo tullessaan.
Sinkkubiisit ovat,aivan kuten SirJuzzi sanoi,sellaiset ässät joita voin minäkin sanoa bändin parhaiksi.

Keikoista:

Mielestäni suurin osa SA:n keikoista on ollut ihan hyviä mutta ymmärrän senkin miksi Tommya joskus on hieman arvosteltu. Mutta kun viimeksi juttelin Tommyn kanssa kasvotusten mies kertoi seuraavaa:

Hänen mahdollisuudet treenata ovat nyt kasvaneet oikein kunnolla kun on aikaa ja kämppä missä voi paukutella. Senpä takia miehen soitto onkin sekä kuullostanut että näyttänyt viime keikoilla erittäin hyvältä.

Sitten: Ne kaksi kohun nostattanutta livebiisiä Successor ep:llä. Replica meni vielä jotenkin ihan hyvin,mutta kyllä minäkin myönnän että se My Land on aika kamala. Tommy sanoi että ne yritti tehdä siitä vähän menevämpää biisiä,mutta kuulemma tajusivat että ei siihen tempoon soita kukaan tuplabasareilla No, kuten esim. Songs of Silencelta kuulee,on My Land livenä nykyään paljon hitaampi ja pysyy siten myös kasassa.

Lisäksi Tommy sanoi kerran että sillä on joskus ollut metronomin kanssa pieniä ongelmia. Ja voitte varmasti kuvitella miltä tuntuu soittaa tulpat päässä metronomin kanssa joka ei osu oikeaan kohtaan. Kyllä siinä varmasti tippuisi kyydistä helposti kuka vaan. Kyllähän Stratoillakin on metronomi käytössä silloin tällöin,ainakin Tavastialla kuvatussa RRROCk keikassa näkyy ihan selkeästi miten Jörg pistää luurit päähän Anthem of the Worldin alussa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Fri Sep 12, 2003 6:26 pm

Markkinoilla töissä ollessani Tony törmäsi kojulleni. Juoruttiin siinä sitten, kertoi ennen kuin muistin kysyäkään, että miksi sivut on maassa.

En kyllä ihan tajunnut, mutta domainin kanssa ongelmia, eikä voi sanoa milloin ne sivut sais taas auki. :(

Legolas
Jr. Member
Posts:10
Joined:Mon Sep 08, 2003 7:00 am

Re: Sonata Arctica

Post by Legolas » Mon Sep 15, 2003 9:43 am

SONATA JYRÄÄ!!! Mä rakastan kyseistä bändiä ihan mielettömästi ja haluun nähä ne livenä. Oon ite Kemistä ja rakastuin tohon bändiin reilu vuosi sitten. Se on niin ihanan kuulosta, että ei oo tosi!!!

Legolas
Jr. Member
Posts:10
Joined:Mon Sep 08, 2003 7:00 am

Re: Sonata Arctica

Post by Legolas » Mon Sep 15, 2003 9:44 am

Sonata jyrää. Ihana bändi ja kaikkee!!! Mä kuolen jos en sais kuunnella sitä. en oo ikävä kyllä nähny sitä livenä, vaikka oon Kemistä kotoisin!!!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Mon Sep 15, 2003 10:35 am

Legolas: Tuplaviestit voi aina poistaa. Valitset vain EDIT/DELETE ja sieltä Delete Message.
Last edited by Malys on Mon Sep 15, 2003 7:36 am, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Huliisi
Member
Posts:298
Joined:Wed Mar 12, 2003 9:01 pm
Location:Paska Kaupunni

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Huliisi » Mon Sep 15, 2003 5:01 pm

Figaro1 wrote:
Ensin uusista sinkkubiiseistä:

Jos sama tyyli jatkuu,tulee seuraava olemaan SA:n ehdottomasti potentiaalisin levy. Jotenkin se "lapsellisuus" josta bändiä on joskus haukuttu,ei enää ainakaan minun korvaani kuulunut. Odotan kovasti mitä tuleva lätty tuo tullessaan.
Sinkkubiisit ovat,aivan kuten SirJuzzi sanoi,sellaiset ässät joita voin minäkin sanoa bändin parhaiksi.
Tarkoitatko nyt Brokenia ja Victoria's Secretiä vaiko tulevan levyn biisejä? Eikös tuon tulevan levyn nimi pitänyt olla joku Chapter, tai jotain sinne päin? :err:
Released from the rotten thoughts
No more pain
No more gods

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Mon Sep 15, 2003 5:41 pm

Broken singlen kahdesta ylimääräisestä raidasta minä puhun.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Moony » Mon Sep 15, 2003 5:50 pm

Figaro1 wrote: uusista sinkkubiiseistä: Jos sama tyyli jatkuu,tulee seuraava olemaan SA:n ehdottomasti potentiaalisin levy.
Niistä ei välttämättä kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä tulevan levyn suhteen, koska ne on nauhoitettu yli puoli vuotta ennen Winterheart's Guildiakin. Kyse ei siis varsinaisesti ole mistään uudesta tyylistä. :)
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Mon Sep 15, 2003 6:11 pm

Huliisi wrote:
Tarkoitatko nyt Brokenia ja Victoria's Secretiä vaiko tulevan levyn biisejä? Eikös tuon tulevan levyn nimi pitänyt olla joku Chapter, tai jotain sinne päin? :err:
Minulla on sellainen käsitys että Chapter oli teemalevyn nimi, mutta nyt tuo teemalevy on haudattu. Haastatteluista saanut sen käsityksen.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Sir. Decadence » Thu Oct 02, 2003 11:04 am

Sonata Arctica on tosi hyvä.
Etenkin hitaat biisit, kuten Tallulah ja The End Of This Chapter. =P
Myös jotkut nopeat ovat loistavia kuten Victoria's Secret ja The Cage.
Jotkut nopeat taas omaavat liiallista jumputusta. :(
Ja miksihän luet signatureani?

User avatar
Zeke89
Sr. Member
Posts:946
Joined:Fri Jul 18, 2003 6:37 pm
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Zeke89 » Thu Oct 02, 2003 6:54 pm

Sir. Decadence wrote:
Sonata Arctica on tosi hyvä.
Etenkin hitaat biisit, kuten Tallulah ja The End Of This Chapter. =P
Myös jotkut nopeat ovat loistavia kuten Victoria's Secret ja The Cage.
Jotkut nopeat taas omaavat liiallista jumputusta. :(
Etkö sinä muka tykkää tosta Silver Tongue biisistä ??? Mun mielestä se aivan loistava Sonatan biisi niinkuin kuin toi Blankfilekin. Itse en ole kuullut noita Tallulah ja The End Of This Chapter biisejä, millaisia ne ovat ???
Now I'm leaving my worries behind.
Feel the freedom of body and mind I have started my journey.
I'm drifting away with the wind I go...

Huliisi
Member
Posts:298
Joined:Wed Mar 12, 2003 9:01 pm
Location:Paska Kaupunni

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Huliisi » Thu Oct 02, 2003 7:14 pm

Zeke89 wrote:
Etkö sinä muka tykkää tosta Silver Tongue biisistä ??? Mun mielestä se aivan loistava Sonatan biisi niinkuin kuin toi Blankfilekin. Itse en ole kuullut noita Tallulah ja The End Of This Chapter biisejä, millaisia ne ovat ???
Etkös muka omista Silencea? Siltä löytyy molemmat kappaleet. Tallulah on kosketinvetoinen upean tunnelman omaava hidas biisi ja The End Of This Chapter taas oma suosikkikappaleeni Sonatalta, vaikka se omaakin friikit sanat ("I sat in your coalmine"_) ;)
Released from the rotten thoughts
No more pain
No more gods

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Thu Oct 02, 2003 7:18 pm

Malys wrote:
Minulla on sellainen käsitys että Chapter oli teemalevyn nimi, mutta nyt tuo teemalevy on haudattu. Haastatteluista saanut sen käsityksen.
Tai sitten se oli vain projektinimi.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Sir. Decadence » Thu Oct 02, 2003 9:06 pm

Zeke89 wrote:
Etkö sinä muka tykkää tosta Silver Tongue biisistä ??? Mun mielestä se aivan loistava Sonatan biisi niinkuin kuin toi Blankfilekin. Itse en ole kuullut noita Tallulah ja The End Of This Chapter biisejä, millaisia ne ovat ???
Ai, en pidä?
Pidän kaikista Sonatan biiseistä.
Mutta Silver Tongue on kyllä uusimman levyin heikoimpia biisejä.
Black File on ok, mutta siinä on sitä "jumputusta" liiaksi. :buh:
Hitaat on Sonatan parhaita, mutta myös jotkut nopeat kuten sanoin jo edellisessä viestissä. :)
Ja miksihän luet signatureani?

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Sonata Arctica

Post by Cinda » Thu Oct 09, 2003 1:04 pm

Sonata on todella hyvä. Kuuluu ainakin minun lempibändieni joukkoon.

Täytyy nyt tähän vielä sanoa ettei mulla ole koskaan ollut niin hauskaa kun tänään kun lueskelein noita teidän kinastelujanne joka asiasta.. kiitos siitä ;)
Don't ask who's to blame, I don't know.

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by ozzie » Thu Oct 09, 2003 1:20 pm

No, ei täältä edes tosikoita pois päästetä ennenkuin nauravat ... :D

Teretulemas Cinda!
Näinhän se on...

Locked