Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm
Re: Sonata Arctica

Post by NightOwl » Mon May 31, 2004 10:14 pm

Bändit tuntuvat kuitenkin olevan lähes poikkeuksetta tyytyväisiä Karmilan miksauksiin...
Great Power gives me a freakin' headache.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Mon May 31, 2004 10:45 pm

Joo, niin tuntuvat.

Enemmän kuin se että Karmilaa käytetään noin paljon ihmetyttää se äijän tapa työskennellä josta sanoin. Bändi vie hänelle nauhat ja hän sanoo että menkää kahville. Sitten hän toteuttaa oman näkemyksensä(95 % levistä samalla näkemyksellä)mukaiset soundit ja sanoo bändille että olkaa hyvä. Jos minä olisin ammattimuusikko niin totta v-tussa minä haluaisin itse päättää miltä soittoni kuullostaa
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

JSM
Member
Posts:159
Joined:Sun Feb 16, 2003 3:23 pm
Location:Graveyard City Turku

Re: Sonata Arctica

Post by JSM » Fri Jun 04, 2004 12:03 pm

Ja uuden levyn nimi on julkistettu. Reckoning Night on levyn nimi. Levylle tulevia biisejä taas ovat White Pearl, Black Oceans..., The Boy Who Wanted to be a Real Puppet, Ain't Your Fairytale, Wrecking the Sphere, Blinded No More ja My Selene. Plus sitten ne Don't Say a Word, Wildfire ja Shamandalie niin tuossa taitavat levyn biisit olla. Kuulostaa hyvältä.
Last edited by JSM on Fri Jun 04, 2004 9:03 am, edited 1 time in total.
this is not music
and we're not a band
we're five middlefingers
in a motherfuckin' hand

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Fri Jun 04, 2004 5:40 pm

Enpä mene noista tiedoista vielä mitään päättelemään. Tosin kun ajattelee miten bändi on kolmella levyllä kehittynyt, voi tulevalle "neloselle" antaa jo aika hyviä ennakko-odotuksia.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Esa_Dreamtale » Fri Jun 04, 2004 5:50 pm

Figaro1 wrote:
Joo, niin tuntuvat.

Enemmän kuin se että Karmilaa käytetään noin paljon ihmetyttää se äijän tapa työskennellä josta sanoin. Bändi vie hänelle nauhat ja hän sanoo että menkää kahville. Sitten hän toteuttaa oman näkemyksensä(95 % levistä samalla näkemyksellä)mukaiset soundit ja sanoo bändille että olkaa hyvä. Jos minä olisin ammattimuusikko niin totta v-tussa minä haluaisin itse päättää miltä soittoni kuullostaa
Itseasiassa, mistä olet saanut päähäsi että bändin jäsenet eivät vaikuta lopputulokseen? Kyllä Karmila ainakin kun miksasi meidän debyyttiä kyseli ihan, että onko nyt hyvä, ja mitä tarvii tehdä. Sitten ne muutokset tehtiin. Tosiasia tuossa miksaamisessa on se, että siinä ei kaipaa ketään niskansa taakse kurkkimaan, kun vaikkapa editoi bassareita tai säätää laulun tasoja. Tylsistyneestä artistista joka kommentoi siinä taustalla, on enemmän haittaa kuin hyötyä, sekä itse lopputulosta ajatellen, että miksaajaa ajatellen. Tästä syystä Playstation tulisi kuulua jokaisen studion vakiovarustukseen, sen avulla saa artistit pidettyä poissa tarkkaamosta tarvimatta edes komentaa heitä menemään.
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Fri Jun 04, 2004 5:58 pm

Esa_Dreamtale wrote:
Itseasiassa, mistä olet saanut päähäsi että bändin jäsenet eivät vaikuta lopputulokseen? Kyllä Karmila ainakin kun miksasi meidän debyyttiä kyseli ihan, että onko nyt hyvä, ja mitä tarvii tehdä. Sitten ne muutokset tehtiin. Tosiasia tuossa miksaamisessa on se, että siinä ei kaipaa ketään niskansa taakse kurkkimaan, kun vaikkapa editoi bassareita tai säätää laulun tasoja. Tylsistyneestä artistista joka kommentoi siinä taustalla, on enemmän haittaa kuin hyötyä, sekä itse lopputulosta ajatellen, että miksaajaa ajatellen. Tästä syystä Playstation tulisi kuulua jokaisen studion vakiovarustukseen, sen avulla saa artistit pidettyä poissa tarkkaamosta tarvimatta edes komentaa heitä menemään
Olenpahan kuullut pariltakin Karmilan kanssa työskenneeltä tyypiltä tuon mitä sanoin. Ja mm. Ensiferumin jampat sanoivat käyttäneensä Rasmussenia siksi että "emme halunneet levylle sitä Karmilan perussoundia jolla Spinen levyt tehdään eikä äijä suostunut tekemään mitään poikkeusta meidän kohdalla".
Ja voi olla että tulkisten liian vahvasti mutta jos Karmila sanoo Sonatan jampoille että "menkää kahville, minä miksaan" niin minä tulkitsen sen jotenkin niin että Karmila ei kaipaa ketään bändistä kertomaan minkälaista soundia levylle halutaan(vaikka itse tuon jo kumositkin).

Olen kerran sitäpaitsi nähnyt eräässä helsinkiläisbaarissa miten joku sanoi Karmilalle päin pläsiä että "vittu kun sun miksaukset kuullostaa aina samalta". Karmila vastasi siihen että "katsos, mää tiedän miten hyväsoundinen levy tehdään". Just joo...
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Esa_Dreamtale » Sat Jun 05, 2004 10:31 am

Figaro1 wrote:
Olenpahan kuullut pariltakin Karmilan kanssa työskenneeltä tyypiltä tuon mitä sanoin. Ja mm. Ensiferumin jampat sanoivat käyttäneensä Rasmussenia siksi että "emme halunneet levylle sitä Karmilan perussoundia jolla Spinen levyt tehdään eikä äijä suostunut tekemään mitään poikkeusta meidän kohdalla".
Ja voi olla että tulkisten liian vahvasti mutta jos Karmila sanoo Sonatan jampoille että "menkää kahville, minä miksaan" niin minä tulkitsen sen jotenkin niin että Karmila ei kaipaa ketään bändistä kertomaan minkälaista soundia levylle halutaan(vaikka itse tuon jo kumositkin).

Olen kerran sitäpaitsi nähnyt eräässä helsinkiläisbaarissa miten joku sanoi Karmilalle päin pläsiä että "vittu kun sun miksaukset kuullostaa aina samalta". Karmila vastasi siihen että "katsos, mää tiedän miten hyväsoundinen levy tehdään". Just joo...
Olet kuullut, niin. Minä olen työskennellyt Karmilan kanssa, kuulemisella ja vierestä katsomisella on kuitenkin eroa. Bändin oma asenne vaikuttaa aika pitkälle siihen miten Karmila bändiä kohtaan suhtautuu...

Mutta en minä lähde asiasta vänkäämään, sinun mielipiteesi on tämä mikä on. Ei mikään mitä minä sanon voi sitä muuttaa. Itse diggaan Karmilan miksauksista, en kaikilla levyillä, mutta pääasiassa kyllä. Jos sinä et pidä siitä, niin homma selvä. Kukin pitäköön vapauden päättää siitä mikä kuulostaa omiin korviin hyvältä.

Muuten jos katsotaan ihan taajuskäyrien pohjalta, niin Karmilan miksaukset ovat helvetin hyvin tehty... Teknisessä mielessä siis.
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Jun 05, 2004 4:23 pm

Last edited by Figaro1 on Mon Jun 07, 2004 1:11 pm, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Esa_Dreamtale » Sat Jun 05, 2004 4:48 pm

[/quote]
Oho...

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Jun 05, 2004 5:30 pm

Lues uudestaan tuo mitä kirjoitin...

Homma menee ilmeisesti siten että ellei joku bändistä ole kertomassa mitä halutaan, vääntää Mikko tasan omasta päästään ne omat soundit joka levylle.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Jun 05, 2004 5:47 pm

Ja opettele nyt vähitellen Figaro käyttämään tuota quotea. Ei se niin vaikeata ole. Lainattavan tekstin alkuun tulee näin: (quote)(b)Kirjoittajan nimi wrote(/b): ja loppuun näin: (/quote) - huomaa kauttaviiva. Sulut tietysti hakasulkuina, laitoin tavallisilla koska lauta tietysti luulee että teen lainausta, jos kirjoitan käskyn (=tagin) oikein. Jos haluat lainata uudestaan samaa kirjoittajaa, laitat vain uuden (quote)-tagin lainattavan tekstin alkuun. Muista aina lopettaa lainaus (/quote)-tagiin. Jos laitat ennen tätä tagia uuden (quote):n, tulee sisäkkäinen lainaus.
Last edited by SirJuzzi on Sat Jun 05, 2004 2:50 pm, edited 1 time in total.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Jun 05, 2004 6:50 pm

(/quote) -
[/quote]
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Jun 05, 2004 7:20 pm

No näethän sinä itsekin että se meni oikein. Sulla on vaan näemmä eksynyt ylimääräinen (b) ennen tuota editted-tekstiä, kun kaikki siitä lähtien on lihavoitua. =P
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Jun 05, 2004 7:28 pm

Onpa turhaa että pitää itse lisäillä merkkejä :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sat Jun 05, 2004 11:26 pm

Ei tarvitse, jos valmiita toimintoja käyttää oikein.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Sun Jun 06, 2004 9:55 am

SirJuzzi wrote:
Ei tarvitse, jos valmiita toimintoja käyttää oikein.
Joo, mutta se nyt on ihan homoa. :D
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Sun Jun 06, 2004 11:20 am

Hmm, viikonlopun Iltalehdestä (tai sitten Iltasanomista, en muista kumpaa luin just silloin) luin, että Sonata julkaisee ens vuonna kokoelman. Ööh. Aika varhaista. Siinä vaiheessa vasta neljä levyä julkaistu..
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Piiuska » Sun Jun 06, 2004 11:59 am

Sonatalta kokoelma ? Mielestäni aikas..öhh, huono idea tässä vaiheessa.
..mutta miettikää, ne julkaisi livelevynkin kahden albumin jälkeen :err:
Live for now, like there's no tomorrow.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sun Jun 06, 2004 12:12 pm

Täysin älytöntä
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Sun Jun 06, 2004 12:38 pm

Sonata Arctica nimesi albuminsa

Maailmallakin menestynyt metallipumppu Sonata Arctica on ollut studiohommissa ja on paljastanut tulevan albuminsa nimeksi Reckoning Night. Järjestyksessään neljättä studioalbumia seuraa Sonata-kokoelma ensi vuonna. Sonatat tekevät tänä kesänä vain kaksi festivaalia Suomessa, Tuskan ja Ilosaarirockin. (Iltalehti 5.6.04)
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sun Jun 06, 2004 1:30 pm

Muah. En kyllä käsitä miten on mahdollista että joka levyn jälkeen Sonata tuntuu loistobändiltä, mutta kun aikaa kuluu joku vuoden verran, se alkaa tuntua taas total paskelsbäriltä? Tuon kokoelmahuhun jälkeen pisteet putosivat vielä lisää.
Play the violent strings of my symphony.

Esa_Dreamtale
Member
Posts:68
Joined:Fri Jul 04, 2003 2:46 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Esa_Dreamtale » Sun Jun 06, 2004 1:59 pm

Standardihommaa tuollainen kokis. Sonata siirtyi pois Spineltä, sopparin mukaan spinella on oikeus julkaista kokis, kun soppari loppuu. Eli turha tuosta on bändille nillittää... Tottakai levy-yhtiö yrittää ottaa kaikki rahat pois yhdestä myyvimmistä artisteistaan.
Oho...

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Sonata Arctica

Post by NightOwl » Sun Jun 06, 2004 2:10 pm

Sonatan virallisilla kotisivuilla ei asiasta ole ainakaan mitään mainintaa. En myöskään löytänyt Spinen sivuilta mitään. En välttämättä pitäisi Iltalehteä/-sanomia minään absoluuttisena totuudentorvena. (Vaikka voihan tuo tietysti olla tottakin...)
Great Power gives me a freakin' headache.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Strato4ever » Sun Jun 06, 2004 5:11 pm

NightOwl wrote:
Sonatan virallisilla kotisivuilla ei asiasta ole ainakaan mitään mainintaa. En myöskään löytänyt Spinen sivuilta mitään. En välttämättä pitäisi Iltalehteä/-sanomia minään absoluuttisena totuudentorvena. (Vaikka voihan tuo tietysti olla tottakin...)
Studiopäiväkirjassa Tony paljastaa noi kaikki.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by NightOwl » Sun Jun 06, 2004 5:33 pm

Strato4ever wrote:
Studiopäiväkirjassa Tony paljastaa noi kaikki.
Siis kokoelman julkaisemisen? Missä siellä? On mennyt multa ainakin ohi, vaikka kaikki päivitykset aina luenkin.
Great Power gives me a freakin' headache.

JSM
Member
Posts:159
Joined:Sun Feb 16, 2003 3:23 pm
Location:Graveyard City Turku

Re: Sonata Arctica

Post by JSM » Tue Jun 15, 2004 11:18 am

En itsekään ole huomannut mainintaa kokoelmasta siinä studiopäiväkirjassa. Hiukkasen harmittaa kun luin äsken, että uus levy ilmestyykin vasta lokakuussa kun ajattelin, että tuo voisi ilmestyä siinä syyskuun alussa tai puolessavälissä. Eka sinkku ilmestyy elokuussa. Yhden uuden biisin Tony vielä paljasti Soneraplazalle, eli Reckoning Day, Reckoning Night ja se on istrumentaali.
this is not music
and we're not a band
we're five middlefingers
in a motherfuckin' hand

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Tue Jun 15, 2004 11:28 am

Tuskassa setti on varmaankin sitten yhtä-kahta poikkeusta vaille vanhaa kamaa. Tosin mielestäni ei ole kovinkaan järkevää soittaa keikoilla biisejä joita kukaan ei ole kuullut
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Strato4ever » Tue Jun 15, 2004 3:11 pm

NightOwl wrote:
Strato4ever wrote:
Studiopäiväkirjassa Tony paljastaa noi kaikki.
Siis kokoelman julkaisemisen? Missä siellä? On mennyt multa ainakin ohi, vaikka kaikki päivitykset aina luenkin.
Noh, luulin että meinasit tuota albumin nimeä, mutta sitten vasta huomasin että siinä pari edellistä postia oli tuosta kokoelmasta, joihin vissiin viittasit.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Thu Jun 17, 2004 11:27 am

Käsittääkseni Reckoning Day, Reckoning Night on tulevan studiolevyn nimi. Ja onhan pari biisiäkin siltä jo nimetty
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Thu Jun 17, 2004 11:30 am

Nope, tuo on levyn instrumentaalin nimi. Levyn nimi oli tuo Reckoning Night. Tuokin olisi selvinnyt saman sivun ylemmistä posteista (tai edelliseltä sivulta) ja useampi muu levyn biisien nimeistä...
Last edited by Malys on Thu Jun 17, 2004 8:32 am, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Locked