Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
WeekWarrior
Jr. Member
Posts:21
Joined:Wed Sep 08, 2004 5:34 pm
Location:Finland
Re: Sonata Arctica

Post by WeekWarrior » Wed Sep 08, 2004 6:12 pm

Don't say a word kuulostaa kyllä sellaiselta että: OLIS PITÄNYT JÄTTÄÄ SINKKU OSTAMATTA!!. Ei vaan jaksa kiinnostaa, tälläinen tasapaksuus.

User avatar
Lightyear
Sr. Member
Posts:492
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:54 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Lightyear » Thu Sep 09, 2004 1:04 pm

Don't Say a Word on mielestäni loistava Sonata biisi, mutta World in My Eyes ei kolahda alkuperäisenä eikä coverina, vaikka Sonatan versio on hiukan parempi.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
is just a freight train coming your way

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Thu Sep 09, 2004 4:51 pm

Joo, Dont Say a Word kuulostaa joka kerta hiukan paremmalle. Tosin epäilen, että se hirveän kauaa jaksaa kiinnostaa. Luultavasti pitää sopivasti tunnelmaa yllä, kunnes itse levy ilmestyy.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Fri Sep 10, 2004 11:04 am

Älkää vetäkö kukaan dunkkuun mutta sanonpa sen että levy sisältää paljon parempiakin biisejä kuin tuo sinkkubiisi. Yleensähän sinkkubiisit eivät ole niitä levyn parhaita biisejä, vaan sellaisia tuttuja ja turvallisia perusbiisejä

Tulisi jo se 11.päivä että saisi levyn kaupasta

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Sonata Arctica

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Sun Sep 12, 2004 9:29 am

Figge on oikeessa! sama homma oli mun kohalla ainaki Nemon kaa että kun se tuli nii oli se hyvä ja sitä kuunteli mut sitten kun sain koko levyn jäi Nemo vähemmälle..pikkuhiljaa jääny koko levyki.

vanhassa vara parempi :wink:

ja kenekäs ei tarttekaa maksaa senttiäkää uudesta sonatasta :D sain rippilahjaks lahjakortin Epe´siin ja samalla tulee ostettua varmaa se sinkkuki nii saa koko kortin käytettyä.

Xeemu
Member
Posts:179
Joined:Wed Nov 27, 2002 2:14 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Xeemu » Sun Sep 12, 2004 3:36 pm

Niinpä... Toisilla taas sattuu olemaan juuri tuolloin snytymäpäivä.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Sun Sep 12, 2004 4:34 pm

:shock:

Minulla on samana päivänä. Sonatan levyn ilmestyminen samana päivänä on pyhäinhäväistys. :D

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Alexi » Sun Sep 12, 2004 7:19 pm

Parhaillaan soi metalliliitosta toi blinded no more ja se lupailee ainakin minulle oikeen hyvää uudesta levystä.

belated
Jr. Member
Posts:12
Joined:Tue Aug 27, 2002 10:33 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by belated » Wed Sep 15, 2004 5:19 pm

Singlen ja Levyn soundi on kyllä hirveetä puuroa.. Miksaus ja masterointi on aika epäonnistunut :/ Eka luulin, että vika oli vain mp3:ssa, mutta single kuulosti sitten aivan samalta. :( Hienoja biisejä tosin..

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Wed Sep 15, 2004 8:09 pm

Soundeissa nyt ei ole mitään ihmettelemistä kun tietää että Mikko "Plastic" "Mä tiedän kaiken miksauksesta ja teen vain Hyvää Soundia" Karmila ne on vääntänyt

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Sonata Arctica

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Wed Sep 15, 2004 8:10 pm

no voi metsä jos näin on belated sanoo :evil:

kuulin Don´t Say A Wordin just muutama päivä sitten radiosta ja täytyy sanoo että toivottavasti itse levylät löytyis hieman parempaa kamaa..
DSAW on keskiverto SA biisi mutta jotai siitä puuttui tai sitten vaatii vain enempi kuulemista :)

että levyä odotellessa.. :D
We´ll find a place where the sun still shines..

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Sir. Decadence » Thu Sep 16, 2004 2:40 pm

Äh, ei ne soundit nyt niin puuroa ole ainakaan minusta.
On sitä parempiakin miksauksia kuultu, mutta ei se nyt albumia pilaa kuitenkaan.
Minä sitten olen nyt koko albumin kuunnellut muutamaan kertaan (ei saa ampua/kuristaa/hirttää munista/jne.) ja ehdottomasti ostan sen, se on loistava, mutta ei voita minusta Winterheart's Guildia, Reckoning Nightilla kun on jotain biisejä, jotka eivät oikein iske, kun taas Winterheart's Guildilla iskee kaikki yhä edelleen melkein 1,5 vuoden jälkeen (paitsi Victoria's Secret ei enää niin kovaa).
Noh, on se kuitenkin hieno levy ja jotkut biisit ovat ehdotonta Sonatan parhaimmistoa, uskallan kai sanoa ainakin vielä (mieli muuttuu näes) että Reckoning Nightilta löytyy Sonatan paras biisi.
Jooh, ja minusta Don't Say A Word on erittäin hyvä biisi, albumiversio tosin rutkasti sinkkuversiota parempi, että älkää nyt haukkuko biisiä sinkkuversion takia. :wink:

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Sonata Arctica

Post by VariuS » Thu Sep 16, 2004 10:23 pm

My Selene on ihan saatanan kova veisu

classic
Member
Posts:221
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:23 pm

Re: Sonata Arctica

Post by classic » Sat Sep 18, 2004 3:43 am

Itse tuskin uskallan Sonatan uutta levyä hommata. Niiden musiikki on meikäläisen mielestä laskenut kuin lehmän häntä Ecliptican jälkeen. Winterheart's guild on kertakaikkiaan biisillisesti ja soundillisesti semmoinen, että ei siitä sen enempää. Harmittaa että tuli ostettua aikoinaan.
Ehkä sitä on kasvanut tästä musiikkilajista ulos. No, kaikki hyvä loppuu aikanaan.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Sat Sep 18, 2004 11:30 am

classic wrote:Itse tuskin uskallan Sonatan uutta levyä hommata. Niiden musiikki on meikäläisen mielestä laskenut kuin lehmän häntä Ecliptican jälkeen.
Ja minun mielestäni se on vaan parantunut. Ecliptica kuullostaa lähinnä(bändi sanoi samaa)demolta joka on vain tuotettu hyvin. Kieltämättä samoja juttujahan bändi kierrättää mutta poweria voi soittaa vain niin monella tavalla...


classic wrote: Winterheart's guild on kertakaikkiaan biisillisesti ja soundillisesti semmoinen, että ei siitä sen enempää. Harmittaa että tuli ostettua aikoinaan.
Biisit ovat mielestäni parasta Sonataa ikinä, vaikka onkin sanottava että(kuten kaikilla Sonatan levyillä)pari aikalailla fyllibiisiäkin löytyy. Soundeista nyt sen verran että luonnollisuutta ja aitoutta ei soundeista löydy, yllätys kyllä kun tietää kuka ne on vääntänyt. Mutta jos Tony ja Make eivät olisi olleet hommassa mukana, en uskalla edes ajatella miltä levy kuullostaisi.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
ozzie
Sr. Member
Posts:528
Joined:Thu Aug 21, 2003 2:03 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by ozzie » Fri Sep 24, 2004 8:46 am

Näyttää siltä että päästään kuulemaan uusia biisejä livenä...
26.11 Lahti, Sibeliustalo ja 27.11 Tampere, Pakkahuone. Sinne. :)
Näinhän se on...

Helu
Member
Posts:169
Joined:Fri Jan 24, 2003 1:57 pm
Location:Athens, Greece

Re: Sonata Arctica

Post by Helu » Fri Sep 24, 2004 11:02 am

Kyllä tuo Sonatan sinkku kuullosti jälleen erittäin lupaavalta ja se että Tampereella keikka 27.11 on vielä parempi asia :) Keikkaa ja uutta levyä odotellessa :)

JSM
Member
Posts:159
Joined:Sun Feb 16, 2003 3:23 pm
Location:Graveyard City Turku

Re: Sonata Arctica

Post by JSM » Sun Sep 26, 2004 12:18 am

Olen tässä tehnyt vertailua promon ja NB:n ennakkokuuntelusivun biisien välillä ja pannut merkille, että NB:n sivuilla olevat biisit potkivat aikas huomattavasti paremmin perseelle kuin promo, joten vahvasti vaikuttaa siltä, että promolla ei ole viimeiset versiot biiseistä vaan ne parhaat versiot kuullaan vasta kauppaversiossa mikä sinällään on hyvä homma.
Joten tuotannon liika kritiikki voidaan toistaiseksi jättää pois ja säästää se kauppaversioon, jos siinä jotain krititsoitavaa on.
Pitää vielä tehdä muutama kuuntelu.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Mon Sep 27, 2004 10:22 am

JSM wrote:vahvasti vaikuttaa siltä, että promolla ei ole viimeiset versiot biiseistä vaan ne parhaat versiot kuullaan vasta kauppaversiossa mikä sinällään on hyvä homma.
Tämä on yleinen käytäntö. Se japanin versio joka mulla levystä oli koneella oli kyllä ihan "täydellinen" mutta promoissa biisejä todella pätkitään ja ne soundaavatkin erilaiselta kuin itse levyllä.

11.10 pitäisi tulla vissiin kauppaan tuon Sonatan? Pitää varmistaa että silloin on rahaa
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Huliisi
Member
Posts:298
Joined:Wed Mar 12, 2003 9:01 pm
Location:Paska Kaupunni

Re: Sonata Arctica

Post by Huliisi » Mon Sep 27, 2004 3:00 pm

6. 10. tulee jo.
Released from the rotten thoughts
No more pain
No more gods

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Sonata Arctica

Post by skar » Sun Oct 10, 2004 4:26 pm

Uusi levy sitten pamahti kauppoihin. Täytyy sanoa, että on aika uudenlaista sonata arcticaa. Ajat jolloin sanottiin, että sonata soittaa samanlaista musiikkia kuin Stratovarius on nyt viimeistään ohi, tosin mun mielestä sitä aikaa ei oo koskaan ollutkaan.

Pirun rauhallisen levyn tekivät. Se samaanaikaan harmittaa ja on loistava juttu. Parasta biisiä on ihan turha alkaa etsimään, mutta levyn helminä pidän biisejä :
blinded no more
Dont say a word (albumi versio)
My Selene
The boy who wanted to be a real puppet

Parasta musiikkia ehdottomasti elements pt. 1 jälkeen! Suosittelen :D

Seuraavassa vielä imperiumin arvostelu

http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=2566
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Mormegil » Sun Oct 10, 2004 5:05 pm

Reckonin Night on kyllä helvetin hieno tekele, jolla ei oikeastaan ole yhtäkään ruokottoman huonoa kappaletta eikä yhtäkään Last Drop Fallsin tapaista imelää balladia. Palautti minun uskoni Sonataan. :P

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Sonata Arctica

Post by skar » Sun Oct 10, 2004 5:21 pm

Mormegil wrote: eikä yhtäkään Last Drop Fallsin tapaista imelää balladia. Palautti minun uskoni Sonataan. :P
Mikäs toi "shamandalie" on jos ei äärettömän imelä balladi. Totta kyllä on ettei last Drop fall iskeny muhunkaan kun ehkä pari päivää. Shamandalie sitä paitsi on aika kaunis biisi. Sellainen tytöille soitettava! :D

Tossa imperiumin arvostelussa shamandalieta verrattiin muuten A Drop in the Ocean biisiin. :D
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Mormegil » Sun Oct 10, 2004 5:32 pm

skar wrote: Mikäs toi "shamandalie" on jos ei äärettömän imelä balladi.
Tavallinen balladi. ;)

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Sonata Arctica

Post by skar » Sun Oct 10, 2004 5:42 pm

Tää menee chattailyks jos sanon pelkästään että shamandalie on mun mielestä äärettömän imelä balladi. Eli :D

Ite olisin jääny odottamaan tolta SA:n uudelta levyltä tosiaan vielä vähän enemmän sitä paljon parjattua "tubla pasaria" . Toisaalta lyriikat on kyllä aika upeet. Lisäks Harvoin kuulee niin hyvin kohdalleen osuneita puhuttuja osioita kun "reckoning night" levyllä.

Sen sijaan toi instrumentaali pätkä"reckoning day, reckoning night" kyllä harmittaa. Aivan liian rauhallinen sillä silmällä katsottuna, että levyn kuuntelee ns. läpi. Ainakin vielä joutuu usein skippaamaan sen.
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

belated
Jr. Member
Posts:12
Joined:Tue Aug 27, 2002 10:33 pm
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by belated » Sun Oct 10, 2004 7:18 pm

Livenä kuulostivat eilen hyvältä Kauhajoella. Harmittaa vaan, että seitsemänkielinen kitara otti ja hajos kesken viidennen biisin. Ironisesti tuo kappale oli "Broken".

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Sir. Decadence » Sun Oct 10, 2004 9:08 pm

No, toisella topicilla jo kommentoin Reckoning Nightia, mutta kommentoidaan tähän nyt vielä, kun on tullut vähän enemmän sen jälkeen kuunneltua sitä.
Eli ei yllä minusta kokonaisuutena Winterheart's Guildin tasolle, mutta on kuitenkin toisiksi paras Sonata-albumi.

Vielä viimeksi aukenemattomat biisit ovat auenneet paremmin, kuten Ain't Your Fairytale, joka ei kyllä vieläkään ole mikään älyttömän loistelias biisi mielestäni.
Ihan hyvä kuitenkin.
TBWWTBARP (huh!) on auennut myös paljon paremmin, se on erittäin hieno biisi.

Blinded No More on erittäin hyvä biisi, kun olen lukenut, että jotkut eivät pidä kauheasti.
No, minä pidän.
Parhaita ovat kuitenkin Don't Say A Word, Wildfire ja White Pearl, Black Oceans.
Ja minusta Reckoning Day, Reckoning Night on ihan kiva instrumentaali siinä ennen Don't Say A Wordia.
Toisaalta aika yksinkertainen.
Mutta aika paljon parempi instrumentaali kuin Revontulet.

Minusta ainakin on hyvä, että tuplabasareita ei ole ainakaan liikaa.
Kyllä biiseihin pitää pystyä saada se jokin muutenkin kuin käyttämällä vain tuplabasareita.
Vaikka kuuntelen minä tuplabasareitakin, kunhan niitä ei ihan mauttomuuksiin asti tunge biiseihin.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Sonata Arctica

Post by Figaro1 » Mon Oct 11, 2004 3:39 pm

Tuplabasarin yletön käyttö on minunkin mielestäni ärsyttävää. Heviä voi soittaa aivan hyvin ilman sitä jatkuvaa tukutukuakin.

Vaikka en vielä levyä omistakaan(olen ostanut Japanin painoksen jonka saaminen Arimanin ovelle vie luonnollisesti jonkin aikaa), olen sen siis jo kuullut ja pidin siitä aivan yhtä paljon kuin edellisistäkin, ehkä vielä vähän enemmänkin.

Ja nyt kun Sonatasta puhutaan, niin uusimassa Infernossa on parin sivun mittainen artikkeli bändistä
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Sonata Arctica

Post by skar » Mon Oct 11, 2004 3:57 pm

Mulla on pistäny myös silmää, että kuoroja käytetään aiempaa enemmän. Biiseihin tulee sillä tavalla aika hienoo mahtipontisuutta.

En oo varma, että onks se "kitarasankari" Liimatainen joka vetelee monesti mukana, mut mun mielestä hyvin sopii Kakon äänen sekaan.
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Mormegil » Mon Oct 11, 2004 5:37 pm

skar wrote: Lisäks Harvoin kuulee niin hyvin kohdalleen osuneita puhuttuja osioita kun "reckoning night" levyllä.
Tuota olisi minunkin pitänyt muistaa kehua. Ei tule mieleen toista levyä jolle ne osiot sopisivat yhtä hyvin, eivätkä kuulosta siltä kuin ne olisi väännetty sinne pakosta. Ja onhan Nik Van Eckmannilla myös perkeleen hieno ääni.
Figaro1 wrote: Ja nyt kun Sonatasta puhutaan, niin uusimassa Infernossa on parin sivun mittainen artikkeli bändistä
Kolme aukeamaa itseasiassa. ;)
Ja ensi numerossa Rhapsody, jiihaa.

Locked