Sonata Arctica

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am
Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Wed Feb 19, 2003 6:19 pm

Wellu, niiiiiiinpä. Itse kuulin huhua että promoja ei olisi painettu ollenkaan, kuin vasta kun levykin painetaan... :eyes Joku valehtelee, enkä se ole minä...

Pummi, hähää!:D Pitäisiköhän tuo laskea spammiksi häh?

;)

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Wed Feb 19, 2003 10:16 pm

Promoja näkyi jo viikko sitten Helsingissä, eräs paikallinen alkuasukas kertoi käsitelleensä sellaista jo keskiviikkona. Ei ihme että se oli jo netissä loppuviikosta kun promot kerta lähtivät jo noin aikaisin jakeluun...
Last edited by Malys on Wed Feb 19, 2003 8:24 pm, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

hevosmies
Jr. Member
Posts:21
Joined:Wed Feb 12, 2003 5:26 am

Re: Sonata Arctica

Post by hevosmies » Thu Feb 20, 2003 7:44 am

ketä keikalle tulossa pe?
_________________________

S E C R E T S P H E R E

FreedomFighter
Member
Posts:192
Joined:Tue Dec 31, 2002 11:40 am

Re: Sonata Arctica

Post by FreedomFighter » Thu Feb 20, 2003 8:03 am

@ Stratopummi: Hyvä veto! :lol:

Ihnetyttää toi Malvan asenne monissa asioissa. Kun lukee sen postauksia, suuri osa on muiden arvostelua. Mitä hänen mielestään saa kirjoittaa, mikä on hänen mielestään spammia ja kuka nyt syyllistyy milloin mihinkin. Mikä sinä Malva olet määräämään niitä asioita?

Ehdottaisin, että Malva nyt vähän rauhoittuisit, etkä haukkuisi muita laudan käyttäjiä. Käyttäytyisit kuin kypsä (ikää en tiedä, 15 - 16 ?) ihminen. Useita riitoja näyttänyt olevan muiden kanssa laudalla.
Purkaisitko agressiosi johonkin muuhun? Kiitos. (?)

Hauku nyt vielä Wellu, koska hän on ensimmäisiä, joka promon on saanut, että mitä elvistelet täällä ja että hän on potentiaalinen promon nettiin vuotaja! (Wellu, tämä ei sitten koske sinua - vain Malvan käytöstä).

Vastaapa tähän... Jos promoja ei ole ollut saatavilla, niin miksi se on ollut netissä minun tietojeni mukaan runsaan viikon ajan?

Ja viimeisen kerran... En ole hakenut sitä netistä, vaan saanut sen. Vaikka en siitä sinulle tilivelvollinen olekaan.

Peace ja yritä vähän rauhoittua. ;)
One man's terrorist is another man's freedom fighter

FreedomFighter
Member
Posts:192
Joined:Tue Dec 31, 2002 11:40 am

Re: Sonata Arctica

Post by FreedomFighter » Thu Feb 20, 2003 8:07 am

Niin ja vielä lisätäkseni...
Tämä aihe on minun osaltani nyt loppuun käsitelty, eli aivan sama mitä Malva vastaat.
En aio osallistua, enkä provosoitua mihinkään lapselliseen nahisteluun. Piste.
One man's terrorist is another man's freedom fighter

Garnet
Sr. Member
Posts:394
Joined:Tue Dec 10, 2002 2:38 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Garnet » Thu Feb 20, 2003 8:34 am

StratoPummi wrote:
Garnet perhana.. minustakin End of This Chapter on paras ja siinä on tunnelmaa..
kuuntelin sitä eilen... kyllähän Tony laulaa todella hyvin siinä... se nyt ei vain kosketa ihan just mua niillä sen hiilikaivoksilla..:)
Pistäs tyttö pari pulloo algerialaista että jaksaa hymyillä.

-Tapio Rautavaara-

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Katja » Thu Feb 20, 2003 8:40 am

hevosmies: minä tuuuun...jos vain jotenkin muuten kuin kävellen sinne asti pääsen....sen näkee vasta perjantaina...mutta alko niin haluttaan sinne keikalle entistä enemmän kun tämän päivän lehessä hehkutettiin sitä keikkaa :eyes
Image

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by StratoPummi » Thu Feb 20, 2003 12:43 pm

niin.. sitä hiilikaivos-juttua olen itsekin ihmetellyt..
mysteerinen piisi muutenkin..
semmosta kuvaa olen saanut, että se äijä (josta laulu kertoo) on tehny joidenkin tyyppien kanssa sopimuksen (rahasta), ettei tapaa tyttöä enää (eli ne tyypit olivat sen tytön tuttuja)
sitten se päähahmo, kuitenkin muutti mielensä ja joutui loukkuun hiilikaivokseen (? :err:) jossa kulki pimeyden läpi ja kenties jopa kuoli sinne.. :eek:
sitten se päähahmo ilmestyi sen muijan luokse haamuna ja ihmetteli, miksi hänellä oli uusi mies..?
(ehkäpä joku niistä ketkä maksoivat pitääkseen rakastavaiset erossa)

:D
heh.. se oli minun kuva biisistä.. äläkää naurako ihan hirveästi..
ois kiva kuulla mitä tossa oikeasti on haettu..
tietääkö joku..? :)
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Thu Feb 20, 2003 1:14 pm

FreedonFighter:Ihnetyttää toi Malvan asenne monissa asioissa. Kun lukee sen postauksia, suuri osa on muiden arvostelua. Mitä hänen mielestään saa kirjoittaa, mikä on hänen mielestään spammia ja kuka nyt syyllistyy milloin mihinkin. Mikä sinä Malva olet määräämään niitä asioita?

En minä ketään määrää, Pummillekin se oli vitsinä heitetty. Ja hänen heittonsa oli hyvä, minä kun en sinulle tuon kummempaa itsestäni edes kertoisi. Sitten on ihmisiä jotka suhtautuu kaikkeen niin negatiivisesti, että kaikki näyttää vain arvostelulta.

Ehdottaisin, että Malva nyt vähän rauhoittuisit, etkä haukkuisi muita laudan käyttäjiä. Käyttäytyisit kuin kypsä (ikää en tiedä, 15 - 16 ?) ihminen. Useita riitoja näyttänyt olevan muiden kanssa laudalla.
Purkaisitko agressiosi johonkin muuhun? Kiitos. (?)


Rauhoittuisin? Hyvä on. Tosin aika vaikea kun omasta mielestä olen rauhallinen. Piratismi, laiton levitys ym saa vain sappeni kiehumaan. Myös turha turvanaukominen ottaa päähän. Ja tämä olettaminen, kun ei sinulla tunnu olevan mitään tietoa minusta.

Hauku nyt vielä Wellu, koska hän on ensimmäisiä, joka promon on saanut, että mitä elvistelet täällä ja että hän on potentiaalinen promon nettiin vuotaja! (Wellu, tämä ei sitten koske sinua - vain Malvan käytöstä).

:lol: Wellu sattuu olemaan mun kaveri. Wellu sattuu olemaan sonatan webmaster. Ja Wellu sattuu tietämään minusta asioita joita sinä et tiedä. Ja nyt arvostelet minua sellaisesta josta sinulla ei ole tarpeeksi tietoa.

Vastaapa tähän... Jos promoja ei ole ollut saatavilla, niin miksi se on ollut netissä minun tietojeni mukaan runsaan viikon ajan?

Jaa-a, en tiedä. Minä kerroin mitä olin lukenut. En ole mikään bändin informaatiovastaava tj. Luepas sinä vähän tarkemmin. Vituttaa tuollaiset päänaukojat jotka eivät edes lue tekstejä kunnolla ja sitten aukovat päätään.

Ja viimeisen kerran... En ole hakenut sitä netistä, vaan saanut sen. Vaikka en siitä sinulle tilivelvollinen olekaan.

Joo joo, et olekaan. Ihan sama minulle periaatteessa, moraalihan on tätä nykyä täysin tuntematon käsite.

Peace ja yritä vähän rauhoittua.

Jospa sinä lakkaisit arvostelemasta minua ensin? Millä oikeudella sinä ymmärrät minut väärin ja arvostelet minua julkisesti? Ja minä en edes riehu täälläm eiköhän mut olis jo bannattu jos riehuisin. En myöskään arvostele ihmisiä; tai ainakin pyrin välttämään sitä. Arvostelen sitten erinäisiä aatteita sun muita, joka saattaa vaikuttaa ihmiset arvostelulta. Siitä olen pahoillani.

Mutta eiköhän vakikäyttäjät minut jo sen verran hyvin tiedä, aina uudet tyypit minua arvostelee.

Malys, kuinka lie luotettavaa tuo tieto...

Ja Freedon Fighter, helppohan sinun on sanoa ettet ala minun kanssa kiistelemään tj. Ensin arvostelet ja sitten vetäydyt. Kätevää, mutta luuserimaista.

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Wellu » Thu Feb 20, 2003 1:34 pm

FreedomFighter:
Hauku nyt vielä Wellu, koska hän on ensimmäisiä, joka promon on saanut, että mitä elvistelet täällä ja että hän on potentiaalinen promon nettiin vuotaja! (Wellu, tämä ei sitten koske sinua - vain Malvan käytöstä).
Malva, tapellaanko? :)

Destrarius
Sr. Member
Posts:1094
Joined:Fri Oct 04, 2002 4:50 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Destrarius » Thu Feb 20, 2003 2:58 pm

Ja Freedon Fighter, helppohan sinun on sanoa ettet ala minun kanssa kiistelemään tj. Ensin arvostelet ja sitten vetäydyt. Kätevää, mutta luuserimaista.

En nyt halua sekaantua tähän tämän enempää mutta kokemuksesta voin sanoa että ehkäpä se on luuserimaista mutta se taitaa olla ainoa tapa välttää kaikkien topicien täyttäminen turhalla riitelyllä. Tämä on sitten vain ulkopuolinen kommentti, enkä tahdo sekaantua tuohon nimenomaiseen riitaan sen enempää.

:eyes

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Thu Feb 20, 2003 3:21 pm

Wellu, mä lättäsen sua huomenna päähän sillä sun promolla! ;)

D, joopajoo, mutta jos tuolla tavoin ajattelee, olisi voinut jättää arvostelematta, jos ei ole valmis argumentoimaan takaisin.

Turhaa tappelua ei sitten olekaan. Eikä kaikki erimielisyydet AINA ole tappelua.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Thu Feb 20, 2003 3:34 pm

"Malys, kuinka lie luotettavaa tuo tieto..."

Spinellä oli tuo promo ollut, lyriikoineen ja kiitoslistoineen päivineen.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Sonata Arctica

Post by stratowiruz » Thu Feb 20, 2003 6:07 pm

"Promoja näkyi jo viikko sitten Helsingissä, eräs paikallinen alkuasukas kertoi käsitelleensä sellaista jo keskiviikkona."

Damn! :lol:
Siis lähinnä tuo alkuasukas, no joo... chilimaisteri! ;)

Destrarius
Sr. Member
Posts:1094
Joined:Fri Oct 04, 2002 4:50 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Destrarius » Thu Feb 20, 2003 6:10 pm

Totta kai Malva. Tarkoitin oikeastaan että Mie satun kokemuksesta tietämään että jos FF ei tuota riitaa/mielipiteidenvaihtoa lopeta niin siitä tulee erittäin pitkä. Ja älä nyt ota tätä itseesi mutta muista aina noin keskimääräistä vanhempana persoonana että mitä isot edellä, sitä pienet perästä. Ei kai me haluta tästä tappelupaikkaa, vai?
No nyt minä taidan poistua tästä topicista lopullisesti kun tuntuu että muuten tulee taas pitkitettyä mielipiteenvaihtoa. ;)
Iloista keskustelun jakoa kaikille. =P

:eyes

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Thu Feb 20, 2003 6:34 pm

D, mietin vain, miten sitä keskustelua voi ylipäänsä olla jos ei saa mielipiteitä vaihdella...

En ikinä kyllä sitä lopeta, sori.

Garnet
Sr. Member
Posts:394
Joined:Tue Dec 10, 2002 2:38 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Garnet » Fri Feb 21, 2003 8:24 am

StratoPummi wrote:
ois kiva kuulla mitä tossa oikeasti on haettu..
tietääkö joku..?
No The end of chapterin sanoja en tosiaan ole hirveästi miettinyt mutta Sing in silence:n olen...kertoo ehdottomasti huumeista...miettikääs vaikka fragile like a rose on the snow eating all your strenghs and your money...
Pistäs tyttö pari pulloo algerialaista että jaksaa hymyillä.

-Tapio Rautavaara-

Sudensilmä
Member
Posts:74
Joined:Mon Oct 14, 2002 7:05 pm

Re: Sonata Arctica

Post by Sudensilmä » Wed Feb 26, 2003 9:05 pm

Ja Sing in Silence:issa on fraasi "monkey on your back" parikin kertaa, tarkoittaa riippuvuutta.
Mutta Chpterissa "in your coalmine" ei oikeen auennut mulle. Tietääkö täällä kukaan, onko se joku fraasi myös, ja mitä se tarkoittaisi?
Heavy metal forever \\m/

Guest

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Guest » Thu Feb 27, 2003 10:25 am

Sudensilmä wrote:
Ja Sing in Silence:issa on fraasi "monkey on your back" parikin kertaa, tarkoittaa riippuvuutta.
"The monkey slowly climbed on her back
Offering an aid for her pain
Giving love and care"


:eyes

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Thu Feb 27, 2003 4:41 pm

Uuden levyn olen kuunnellut nyt kolme kertaa läpi ja vahvasti tuntuu että radiohiteiksi nousevat ehdottomasti The Misery ja Draw Me, molemmat balladeja.

Tonyn karjumiset ovat kiva lisä muutamiin biiseihin.

Itsestä tuntuu myös vahvasti että uusin on paras levy tähän asti.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Misty
Sr. Member
Posts:334
Joined:Fri Sep 06, 2002 9:07 am

Re: Sonata Arctica

Post by Misty » Fri Feb 28, 2003 12:13 pm

Anteeksi nyt offtopic, mutta on ihan pakko kommentoida tuota aiempaa "riitaa". Täällä kun on kumma meininki välillä, kun kaikkien pitäisi aina olla kaikesta samaa mieltä. Kritiikistä suututaan ja ollaan heti hyökkäyslinjalla. Ja jos kaksi ihmistä on asioista eri mieltä, niin heti ollaan hyssyttelemässä, että ei saa tapella! Tapella?! Hei haloo... Mitä ihmeen keskustelua se on, jos ei voi mielipiteitään sanoa ilman, että joku on heti hyökkäämässä kimppuun syyttäen riidan haastamisesta?! Kun ei me ihmiset olla yhtä onnellista lammaslaumaa...onneksi!

Tarkoitukseni ei sitten ollut osoittaa ketään tiettyä henkilöä sormella eikä muutenkaan pahoittaa kenenkään mieltä. Sanoinpahan vaan mielipiteeni.
~Still waters run deep~

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Fri Feb 28, 2003 3:07 pm

Misty wrote:
Tarkoitukseni ei sitten ollut osoittaa ketään tiettyä henkilöä sormella eikä muutenkaan pahoittaa kenenkään mieltä. Sanoinpahan vaan mielipiteeni.
Minä olen hyvin kiitollinen. :) Kun minähän se täällä aina "riitelen" tai riitelen. ;)

Misty
Sr. Member
Posts:334
Joined:Fri Sep 06, 2002 9:07 am

Re: Sonata Arctica

Post by Misty » Fri Feb 28, 2003 3:12 pm

No sitähän minäkin... ;)
~Still waters run deep~

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Sonata Arctica

Post by SirJuzzi » Fri Feb 28, 2003 4:20 pm

Hmm, jos joku ihan laillisin konstein saa sen levyn jostain, esmes levy-yhtiön kätyri Mr. X lahjoittaa levyn auliisti tälle, jonka nimi nyt on vain joku, niin ei tämä joku ole syyllistynyt mihinkään moraalittomaan tai rikolliseen.

...Itse olen hänelle kade, koska joudun maksamaan levystä... =P

Niin, tuon sinkkubiisin myötä iski taas tämä, mikä on jokaista uutta studiolevyä seurannut, eli ajatus josko Sonata Arctican voisi taas ottaa vakavasti. Toisin sanoen en ihmettelekään enää yhtään jos löydän itseni levykaupasta silloin 17. ens kuuta...
Play the violent strings of my symphony.

JSM
Member
Posts:159
Joined:Sun Feb 16, 2003 3:23 pm
Location:Graveyard City Turku

Re: Re: Sonata Arctica

Post by JSM » Fri Feb 28, 2003 4:28 pm

SirJuzzi wrote:
Toisin sanoen en ihmettelekään enää yhtään jos löydän itseni levykaupasta silloin 17. ens kuuta...

Se levy kyllä ilmestyy kyllä jo viikon päästä. Tai virallinen on 10. päivä mutta kaupasta saa jo viikon päästä. Sitä aikaistettiin. Aattelin vaan ilmoittaa, kun et vielä näyttänyt tietävän.
this is not music
and we're not a band
we're five middlefingers
in a motherfuckin' hand

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Fri Feb 28, 2003 5:49 pm

joo, perjantaina, eli 6½ päivää ja levy on kaupoissa!

FreedomFighter
Member
Posts:192
Joined:Tue Dec 31, 2002 11:40 am

Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by FreedomFighter » Fri Feb 28, 2003 6:26 pm

Last edited by FreedomFighter on Fri Feb 28, 2003 4:34 pm, edited 1 time in total.
One man's terrorist is another man's freedom fighter

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malva » Fri Feb 28, 2003 9:31 pm

FreedomFighter wrote:Ei siitä meidän kädenväänöstä olis loppua tullut jollen olisi suosiolla antanut olla... :) Eikö vain?
Vaikea luovuttaa kun tietää olevansa oikeassa.
En tiedä onko sulla, enkä ota kantaa/kommentoi siihen, kun en sua tunne...

Mutta, em. takia mulla ei myöskään ole yli 2000 postia jokaisella metalli-forumilla.. ;) Mulla on muutakin elämää...

Varmasti sinullakin, mutta itse en osaa ottaa asioita täällä niin vakavasti, että jaksaisin ruveta väittelemään. Siinä kaikki.
Monet ihan säikähtävät kun saavat tietää kuinka paljon minulla oikeastaan on elämää(vai mitä Malys;)), mutta minä vain viihdyn netissä.

Minä myös jaksan keskustella, kiistellä, tapella netissä. Mikään asia, johon uskon, ei ole liian vähäpätöinen.

Sitäpaitsi en tajua miksi netin käyttäjiä väheksytään niin paljon? Minulla on 2 elämää ja molemmat toimivat mainiosti.
Joten sovitaanko asia ja annetaan sen nyt olla?
Ihan miten vain.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Re: Re: Re: Sonata Arctica

Post by Malys » Fri Feb 28, 2003 10:04 pm

Malva wrote:

Monet ihan säikähtävät kun saavat tietää kuinka paljon minulla oikeastaan on elämää(vai mitä Malys;)), mutta minä vain viihdyn netissä.
Voin todistaa, sillä on elämää, ja PALJON. Minä se tässä olen se no-life =P
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

FreedomFighter
Member
Posts:192
Joined:Tue Dec 31, 2002 11:40 am

Re: Sonata Arctica

Post by FreedomFighter » Fri Feb 28, 2003 11:47 pm

Hmm... Tiedät olevavasi oikeassa..?
No, pidetään sulla se käsitys. :)
Anyway, asia mun osalta loppuun käsitelty.

All the best to you Malva!!
One man's terrorist is another man's freedom fighter

Locked