Vitutusketju

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu
Re: Re: Vitutusketju

Post by Sleeper7135 » Wed Jul 07, 2004 12:52 pm

Curry wrote:
Kertokaapa joku armeijan vasta käynyt meikäläiselle, kuinka pian armeijan alun jälkeen on eka viikonloppuloma? Ihan sen takia, et vielä on saumat ehtiä Qstockiin, jos niikseen tulee. Ei viitti kysyä heti paikanpäällä, alikessu ottaa silmätikuksi saman tien :D
Itse olin Sodankylässä tässä pari vuotta takaperin ja P-kauden ginekset taisi olla 2 vko, 3vko, 2vko ja 2vko. Mutta nuo on joka komppaniassa erit joten ei noista koskaan voi olla varma. 2vko kuitenkin se todennäköisin. Teillä pitäisi olla jo mennessä siellä seinällä ohjelma josta näkee kaikki lomat joten heti vaan ilmoitustauluja tutkimaan. Ja kyllä se tuvan esimies kertoo, jos nyt ei komppanian mulkuin tyyppi satu olemaan ;)
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Vitutusketju

Post by Moony » Wed Jul 07, 2004 7:10 pm

Juu, eiköhän sieltä jo toisena viikonloppuna lomille pääse. Ellette sitten joudu heti virka-apuosastoon, jolloin ollaan automaattisesti viikonloppu kiinni. En tosin tiedä uskalletaanko siihenkään alokkaita ihan parin viikon palveluksen jälkeen nakittaa. Meillä taisi olla ensimmäistä kertaa neljännellä viikolla.
Last edited by Moony on Thu Jan 01, 1970 2:00 am, edited 1 time in total.
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Vitutusketju

Post by Sleeper7135 » Wed Jul 07, 2004 7:22 pm

Sodankylässä minun muistaakseni ensimmäisen kuukauden virka-apu koostuu pääasiassa varusmiesjohtajista kunnes mortit on saatu jollakin tavoin koulutettua intin tavoille. Jos ei nyt ihan kuukautta niin ainakin jonkin aikaa. Muistan kun kovasti kiroilivat tuon takia palaneita lomia.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Thu Jul 08, 2004 1:33 pm

Miun kirjallisiin pääsy pitkittyy ja pitkittyy koko ajan,kun katsastusasemalla on jotain teknisiä vikoja. Niillä ei toimi edes puhelin siellä,että en tiedä edes onko miun ajokorttilupakaan vielä tullut sinne. Mur >=(.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vitutusketju

Post by Eini » Fri Jul 09, 2004 11:55 am

Sain eilen illalla ruokamyrkytyksen. Kylläpä oli taas tämäkin hupaisa kokemus... :buh:
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Curry » Fri Jul 09, 2004 12:15 pm

Kiitos vastauksista, toivo Qstockista elää :)

Tänään sitten alkaa viimeinen viikonloppu siviilissä. MITÄHÄN TEKIS?! =P :D =P
"The coldest blood runs through my veins / you know my name"

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Mon Jul 12, 2004 3:53 pm

ensi viikolla olis inssi,enkä mie vaan vieläkään osaa ajaa sitä perkeleen autoa :buh:. Tai kyllä mie kaikki jutut periaatteessa osaan, mutta jotenkin mie sitten vaan häsellän ja unohdan sitten kattoa pyöräteitä ja ryhmittyä ja vaikka mitä. Jännittää ihan perkeleesti jo nyt,enkä just tällä hetkellä enää tunne sanaa "itseluottamus" :nervous:.

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Vitutusketju

Post by VariuS » Thu Jul 15, 2004 11:41 pm

EDIT: Taajakyltin --> Taajamakyltin
Last edited by VariuS on Thu Jul 15, 2004 8:42 pm, edited 1 time in total.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Fri Jul 16, 2004 8:51 am

VariuS wrote:
Äläkä sitten aja taajamakyltin ohi yli 50 km/h :D
Ja juttele mukavia inssille ;)
Tuo taajamakyltti on miun ongelmakohta :D! Ei sitä voi huomata... Ja inssisetä on semmoinen hiljainen jurottaja,joka ei turhia höpötä,että siihen malliin juttelen mukavia :eyes.
Mutta kyllä se nyt jo sujuu ihan ok. On kuulemma hyvät mahdollisuudet päästä läpi :).
Niin ja se inssi on tiistaiaamuna. Että seuratkaa hyvyys- tai vitutusketjua tiistaina :D.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Vitutusketju

Post by Malva » Mon Jul 19, 2004 1:26 pm

Inhottaa ihmiset jotka eivät osaa sanoa suoraan. Tai eivät ilmoita itsestään kun lupaavat. Ja semmoset jotka välttelevät.

Argh.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Malys » Mon Jul 19, 2004 2:24 pm

JOS minä oppisin seuraamaan kelloa ja JOS en jättäisi aina asioita viime tinkaan, niin mulle EI tulisi aina hirveä kiire. Kele. Hirveä kiire tuli lähteä töihin, huomasin että en ollut tehnyt eväitä, en ollut muistanut pistää kengännauhoja takaisin paikoilleen, en pakata laukkua jne. Hirveällä kiireellä juoksen pysäkille ja huomaan että muistinkin bussin lähtöajan väärin, istuin kaikessa rauhassa sitten yli viis minsaa siinä läkähtymispisteessä ja nyt kovasti mietin muistinko pistää kämpän ulko-oven kiinni. Että joo. :buh:

Muutenkin mun pitäisi muuttua aika reippaasti tavoiltani ja lopettaa turha valitus.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

emppu
Member
Posts:268
Joined:Fri Nov 22, 2002 8:44 am
Location:Iisalmi

Re: Vitutusketju

Post by emppu » Tue Jul 20, 2004 3:47 pm

vituttaa ku on silmä niin kipee ja paskana kokonaan.. Että kunhan kotiudun täältä loman vietosta. Se pitää viedä leikkaukseen!!! Ette usko että mulla on ihana loma!!! >=( :(
Jätä se tänään tekemättä minkä huomenna voit teettää toisella!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Tue Jul 20, 2004 4:30 pm

Vituttaa mennä taas huomenna ja torstaina duuniin

Vituttaa se että tuon duunin pomo ei ole v-ttu voinut maksaa liksaani vieläkään vaikka edellisestä kerrasta on jo abuot kuus viikkoa
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Vitutusketju

Post by StratoPummi » Tue Jul 20, 2004 10:02 pm

Figaro1 wrote:
Vituttaa se että tuon duunin pomo ei ole v-ttu voinut maksaa liksaani vieläkään vaikka edellisestä kerrasta on jo abuot kuus viikkoa
Tuossa tilanteessa on parasta nostaa kissa pöydälle ja pistää pomo ahtaalle, jos ei tule yhteisymmärrystä, niin jätät koko homman. Usko vaan, se voi tuntua rohkealle teolle, mutta kannattaa loppujen lopuksi. Tuollaiset työnantajat harvoin parantavat tapojaan.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Vitutusketju

Post by Sleeper7135 » Tue Jul 20, 2004 11:31 pm

Tai sitten haet palkkaturvaa ja pomosi makselee ne valtiolle korkojen kera. Ainakin tuolla uhkaaminen saattaa äkkiä tuoda rahat tilille.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Vitutusketju

Post by VariuS » Fri Jul 23, 2004 7:18 am

huoh perkele, tuli kelalta lappunen että "ei opintotukea sinulle senkin porvaripentu", nyt kyllä vituttaa.. noh, saanpa ainakin moottoripyörän tänään takaisin :)

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Fri Jul 23, 2004 8:43 am

VariuS wrote:
huoh perkele, tuli kelalta lappunen että "ei opintotukea sinulle senkin porvaripentu", nyt kyllä vituttaa..
Minulle tuli viime vuonna samanlainen :eyes. Minkäs sille voi,kun Kela on sitä mieltä,että pitää elää vanhempien rahoilla. Eletään sitten :D.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Fri Jul 23, 2004 4:09 pm

Viitaten palkkaani:

Pomo antoi tänään selityksen:

Koska olen siellä osa-aikaisena, hän ei maksa palkkaa säännöllisenä kuukauden päivänä vaan vasta sitten kun olen ollut siellä tietyn määrän irtopäiviä! Käyhän tuokin, ei siinä mitään. Kelan päivärahaa saan myös, mutta ei sillä elä mitenkään(340 euroa tulee käteen, siitä pitäisi vähentää 78 euroa yhtiövastiketta, 20 euroa sähkölaskua, 20 euroa puhelinta, joka päivän ruoat ja viikonloppujen kulut)

Lisäksi unohdin uusia työnhakuni määrä-aikaan mennessä ja näin menetin 9 päivän rahat Kelalta. Jotta silviisiin. Toisaalta, en vieläkään menetä malttiani kokonaan. Koskaan asiat eivät ole niin huonosti että pitäisi rueta rikkomaan paikkoja
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Re: Vitutusketju

Post by King of Loss » Fri Jul 23, 2004 4:30 pm

Figaro1 wrote:
Kelan päivärahaa saan myös, mutta ei sillä elä mitenkään(340 euroa tulee käteen, siitä pitäisi vähentää 78 euroa yhtiövastiketta, 20 euroa sähkölaskua, 20 euroa puhelinta, joka päivän ruoat ja viikonloppujen kulut)
Normaali opiskelijan tilanne on se, että opintotukea tuli rapiat 400 euroa, josta 250 meni heti vuokraan ja nettiin. 50 euroa meni muihin laskuihin, joten ruhtinaalliset 100 euroa jäi elämiseen. Siitä kun vähensi kuukauden ruokakulut, niin huomasi, että miinuksellehan siinä mentiin. Ei tarvinnut viikonloppuisin miettiä ostaako olusen kaupasta vai käykö kaverin kanssa juomassa sen oikein kuppilassa. Eipä siinä tullut tehtyä kumpaakaan. Minulla sentään oli edes suhteellisen edullinen vuokra.
Sitten valtionvalta miettii, miksei opiskelijat valmistu ajoissa vaan opiskeluajat venyvät, kun opiskelijat käyvät töissä, koska eivät uskalla opintolainaakaan nostaa velkaantumisen pelossa. Kaikessa viisaudessaan valtion johto päätti nostaa valtiontakauksen määrää opintolainassa. Kerrassaan nerokasta.
"Women never let you have a bite of ham. They always make you sit down for spinach."

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Vitutusketju

Post by SirJuzzi » Fri Jul 23, 2004 4:54 pm

...Lainan ottaneena voin sanoa, ettei silläkään mitään juhlita. Itselleni se on lähinnä elämisen ehto. Opintotuen, vuokran ja laskujen jälkeen ollaan koko lailla nollatilanteessa. Sitten pitäisi ostaa jokunen kirja, vaatteita sun muuta, ja pystyä elämään. Jotenkuten tässä on pärjäilty, kumma kyllä. Onneksi töitä sitten lopulta irtosi, ja nyt on sen verran rahaa että voi harkita muutamaa hitusen isompaa ostosta, jotta olisi vähän mukavampi elää taas yksi lukuvuosi perse auki.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Sat Jul 24, 2004 12:17 pm

Muutenkin velaksi eläminen on aivan kauheaa kierrettä. Olen nyt parhaalle kaverilleni auki 51 euroa ja hän on sen verran reilu että sanoi "maksa sitten vaan kun voit, nou hätä".
Ja kierteellä tarkoitan tosiaan sitä mitä jotkut tekevät: Lainaavat toiselta maksaakseen kolmannelle jne...


Kummisetäni otti hiljattain lainan saadakseen asuntonsa viimisen osan maksettua. Hänkin kuitenkin pärjää päivittäisessä elämässä ihan hyvin mutta onhan se nyt ymmärrettävää ettei kellä tahansa ole repäistä perseestä 20 000 euroa...

Itseäni vituttaa tällä hetkellä oikeastaan vain se että kesän jälkeen olen taas "tyhjän päällä", vailla koulua tai töitä ja saan taas aloittaa sen "Päivää, olisiko töitä?"-rumban.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Vitutusketju

Post by Malva » Sat Jul 24, 2004 4:03 pm

Ajattelin että säästän kesätöistä sillä lailla ettei opintolainaa tarttisi ottaa ainakaan heti ensi syksynä. Mutta näemmä pitääkin... :(

VariuS
Member
Posts:142
Joined:Sat May 01, 2004 2:13 pm

Re: Vitutusketju

Post by VariuS » Sun Jul 25, 2004 12:54 am

Ai vittu, tuli jysäytettyä Valintatalon parkkipaikalla moottoripyörällä puomiin.
Ei ollu hirveesti vauhtia mutta kyllä se aika ikävästi kolahti valurautanen portti rintakehään.
Onneks ei käyny sentäs Shadowille mitää :P

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Katja » Sun Jul 25, 2004 5:26 pm

inhottaa ku jotenki tuntuu että tekee sitä asiat sit miten päin ikinä niin loukkaa ihmistä..oikeesti inhottava, ihminen on tosi mukava ja kiva mutta et halua siitä mitään muuta, muttet halua loukata sitä tai olla ilkeä, sit periaatteessa tahtomattas ja väkisinkin loukkaat sitä ihmistä omalla käytökselläs, ja tämä ihan vain sen takia koska toinen ei ymmärrä jos sanoo että ei kiinnosta... olipa HIEMAN sekava teksti mutta oikeesti ei oikein käsitä miten asiat pitäis tehä että kaikille jäis hyvä mieli :eyes
Image

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Vitutusketju

Post by SirJuzzi » Sun Jul 25, 2004 6:03 pm

Harvemmin niitä voi sillä tavalla tehdäkään, ja kuten huomaat, joskus jotkut ihmiset loukkaavat tai vituttavat sinuakin, ja usein tahtomattaankin... Onneksi näistä useimmiten selvitään. Älä huoli moisesta liikaa. :)
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Tue Jul 27, 2004 11:30 am

Joo, ei tuollaisesta pidä stressiä ottaa :)

Itseäni vituttaa sellainen musiikkiin liittyvä asia että Lullacry soittaa Tavastialla 5.8 ja Children of Bodom samassa paikassa 25.8 Molemmat ovat keskellä viikkoa ja olen töissä molemmilla viikoilla. Joko pitää vaan jättää väliin(varsinkin Bodomin missaaminen vituttaa)tai sitten anoa palkatonta vapaa-päivää seuraavalle päivälle. Nimittäin: Minulla EI toimi se että tulee keikalta 2 aikaan ja sitten pitäisi 07 herätä. Lisäksi keikasta ei ainakaan meikä nauti jos tietää että pitää mennä aamulla duuniin. Siksi yritänkin käydä vain viikonloppuisin keikoilla
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Tue Jul 27, 2004 5:06 pm

Irstaat keski-ikäiset miehet. Tarvitseeko enempää sanoa :D?! Noh,jostain kummallisesta, siis aivan käsittämättömästä syystä, juuri tuollaiset sedät parin oluen jälkeen alkavat latoa "kohteliaisuuksia" ja hipelöimään. No mitä siinä siitten voit ketään loukkaamatta muuta tehdä kun hymyillä nätisti tai käyttää jotain loivaa kiertoilmaisua? Et mitään,jos satut olemaan ravintolan henkilökuntaa :eyes.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vitutusketju

Post by Eini » Tue Jul 27, 2004 6:55 pm

Vituttaa kun mun tietokone on ollut huollossa jo 2,5 viikkoa ja ei mitään tietoa milloin saan sen takasin. Ärsyttävää kun pääsee nettiin kerran viikossa ja sillonkaan aikaa ei ole montaa minuuttia! No, kohta mä palaan taas piinaamaan teitä kaikkia näiden hiljaisten viikkojenkin edestä! :D :roll:
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Vitutusketju

Post by Piiuska » Wed Jul 28, 2004 6:27 am

No ei kai sitten tässä mitään. Olin oottanu koko kesän noita kesätöitä että sais rahaa ostaa niitä asioita, joita olin suunnitellu. Enhän minä tällä hetkellä töitä kykene tekemään, helvetti. Täytyy maata kotona..

Nyt mulla on joku vitun myyräkuume tai vastaava. EI.. Anyway, saattaa pitää kuumetta yllä yli viikon ja toissa yönä se sitten olikin koko yön yli 39,7.
Älkää ihmiset hankkiko 40 asteen kuumetta, ei ole kiva.. Sillonpa et tunnekaan muuta kun TUSKAA..

Vähän pelottaa, että miten tässä käy kun eilen pyörryinkin kerran.
Live for now, like there's no tomorrow.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Vitutusketju

Post by Malva » Wed Jul 28, 2004 6:49 am

*Elina* wrote:Et mitään,jos satut olemaan ravintolan henkilökuntaa :eyes.
Itse olin plokkarina taannoin ja ainakin meillä se meni niin päin, että piti kohteliaasti sanoa että näpit irti ja jos ei uskonut, haettiin esimies/poke paikalle, sillä sekin on seksuaalista häirintää tommonen eikä kenenkään tartte sitä katsoa. Mainitsehan pomollesi asiasta, luulen että joku ratkaisu kyllä löytyy. Missään nimessä sun ei pidä vain sietää sitä.

Locked