Vitutusketju

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm
Re: Vitutusketju

Post by NightOwl » Wed Aug 11, 2004 7:40 am

StratoPummi wrote:
Malva wrote:StratoPummi, taitaa olla virus, koska se ei ole tarttuvaa. :?
Eikös virus juuri nimenomaan tartu..? :?
Juuri niin. Sitäpaitsi antibiootit ei tehoa viirukseen, ainoastaan bakteereihin.

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Wed Aug 11, 2004 9:43 am

Malva,vinkki vinkki :) :
Sillon kun minulla oli angiina ja nieleminen sattui,niin minulle ehdotettiin lääkärissä mehujäätä.Kylmän pitäisi vähän puuduttaa,joten ehkäpä saisit mehujään jälkeen otettua sen lääkkeen?

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Strato4ever » Wed Aug 11, 2004 10:20 am


[off-topic]Onko kukaan muuten menossa lukion toiselle? :lol: [/off-topic]
No totta hitos on ! :D Oikeen mielenkiintosena odottelen taas että koulu alkaa...Jos selviän tämän vuoden matikan ja fysiikan kursseista, selviän mistä vaan ! :D
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Vitutusketju

Post by Malva » Wed Aug 11, 2004 11:03 am

NightOwl wrote:
StratoPummi wrote:
Malva wrote:StratoPummi, taitaa olla virus, koska se ei ole tarttuvaa. :?
Eikös virus juuri nimenomaan tartu..? :?
Juuri niin. Sitäpaitsi antibiootit ei tehoa viirukseen, ainoastaan bakteereihin.
Joo, just olin tulossa sanomaan että eiku toiste päin. :) Tarkistin tosta lääkkeen infolapusta eli ihan on kyse bakteerista. x)

*Elina*, joo, kyllä ne nyt alkaa mennä vähän paremmin alas, kiitti vinkistä. ^_^

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Vitutusketju

Post by stratowiruz » Wed Aug 11, 2004 3:51 pm

StratoPummi wrote:
Malva wrote:StratoPummi, taitaa olla virus, koska se ei ole tarttuvaa. :?
Eikös virus juuri nimenomaan tartu..? :?
Sen vain sanon, että stratowiruz ei ole tarttuwaa... örgh, ugh.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Vitutusketju

Post by Figaro1 » Wed Aug 11, 2004 4:06 pm

KELAn rahat eivät olleetkaan tilillä vielä tänään, vaan tulevat varmaan huomenna. Joudun vähän muuttamaan siis rahankäyttöäni täksi illaksi vaikka sitä piti tänään käyttää yhteen jos toiseenkin asiaan.

Pitäisi taas siivota mutta en tiedä jaksanko, tässä yksiössä kun on sellainen paha vika että maanantaina siivottu kämppä on jo tiistaina aika täynnä pölyä ;)

Tänään nyt ei ole mikään erityisen paska päivä mutta pitihän nuo mainita kuitenkin :)

Pakko laittaa Hyvyysketjuunkin pari asiaa...

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Katja » Wed Aug 11, 2004 4:12 pm

eilen kaverin luona istuttii siinä ilta ja juteltii kaikkee ja alettiin just miettimään kuinka tämä kesä on oikeasti kohta ohi, tuli jotenki hirveen masis fiilis ku alko miettimään että tässä minä ja pari muutaki kaveria ollaa täätlä kemistä lähtemässä kolmen viikon päästä..kaikki ihanat ihmiset jää tänne...jotenki ihan hirvee ajatellakkaan kuinka nopeesti tää kesä on menny, kuinka me tutustiin ihan uuteen porukkaan ja niitten kans ittessää joka viikonloppu ainaki toinen päivä ollaan vietetty ja viikollaki jotain värkkäilty porukalla, nyt neki kaikki jää tänne...onneks sentää meillä on paljon ihania muistoja kesästä, paljon kuvia ja kaikkea...mutta silti jotenki inhottaa, tottahan toki sitä tullaan käymään täällä mutta ei sitä kuitenkaan enään niin tiivisti yhtydessä olla kuin nytten..ja en puhu pelkästää uusista ihmisistä vaan kun miettii kun itse lähen ens kuun alussa niin tänne jää sitten mun paras ystävänikin ja muitakin ihania ystäviä, jotkut lähtee tai on lähteny jo sitten vielä etelämmäks kuin mitä ite olen... :roll: noh ei kai siinä, ite olen kuiten odottanu täältä lähtöä koska pääsee ihan uuteen paikkaan, ensimmäiseen omaan kämppään, ihan uuet piirit, uus koulu ja kaikki uutta, mutta se on totta että kaikella kivalla on myöskin varjopuolensakkin... :?
Image

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Vitutusketju

Post by Malva » Wed Aug 11, 2004 7:13 pm

Katja, älähän hättäile, minä tulen sinne Sonatan keikalle ja sitten me otetaan kaikki irti kun kerran häivyn Nurmijärvelle ainakin seuraavaksi pariksi vuodeksi. Ja jouluna otetaan sitten aina menetetty aika takaisin! Ja onhan meillä irc. ;) *hali*

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by StratoPummi » Wed Aug 11, 2004 10:07 pm

stratowiruz wrote:stratowiruz ei ole tarttuwaa... örgh, ugh.
Sterilisoitu..? :o
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Katja » Thu Aug 12, 2004 9:02 am

Malva wrote:Katja, älähän hättäile, minä tulen sinne Sonatan keikalle ja sitten me otetaan kaikki irti kun kerran häivyn Nurmijärvelle ainakin seuraavaksi pariksi vuodeksi. Ja jouluna otetaan sitten aina menetetty aika takaisin! Ja onhan meillä irc. ;) *hali*
hihi kiitti *hl* :) sillon kyllä pittää ottaa, sonataa pomppiin, sitä kyllä oottaa tosiaa :D sie kyllä kuulut niihi ihmisin ketkä täältä on karannu kauas kauas pois...noh onneks sentää tulet nyt käymää ni saahaa vähä ottaa takas näitä aikoja ihan jo edespäinki :D onneks sentään eilen kuulin että jyväskylään muuttava porukka jääkin ehkä kemiin, ne ei häivykkään täältä mihinkään ja siitähän mie tykkään :D

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Vitutusketju

Post by stratowiruz » Thu Aug 12, 2004 4:20 pm

StratoPummi wrote:
stratowiruz wrote:stratowiruz ei ole tarttuwaa... örgh, ugh.
Sterilisoitu..? :o
Nii-in, mitäpä tähän sanoisi? Ei ny sentäs, whatever... muahah! %)

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Vitutusketju

Post by Jonna » Fri Aug 13, 2004 6:14 pm

Nightwishin tuleva Suomen kiertue ei ulotukaan Ouluun asti, vaikka Oulu on yksi Suomen suurimmista kaupungeista ja faneja on melkoisesti täällä pohjoisempanakin. :evil:

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Vitutusketju

Post by Jabi » Sat Aug 14, 2004 9:39 am

Yksi suurimpia ongelmiani on aina ollut kykenemättömyyteni saada asioita aikaiseksi. Syynä tähän on lähinnä alitajuntaan saakka iskostunut "ei siitä kuitenkaan mitään tule" -ajattelumalli. :buh:

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Vitutusketju

Post by Cinda » Sat Aug 14, 2004 10:06 am

Jabi wrote:Yksi suurimpia ongelmiani on aina ollut kykenemättömyyteni saada asioita aikaiseksi. Syynä tähän on lähinnä alitajuntaan saakka iskostunut "ei siitä kuitenkaan mitään tule" -ajattelumalli.
Kuulostaa tutulta, sama vika täällä!

Taidan olla tulossa kipeäksi, ja se tuskin auttoi että aamulla kastelin jalkani tuolla vesilammikossa, kun saapas jäi savililluun kiinni.
Don't ask who's to blame, I don't know.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vitutusketju

Post by Eini » Tue Aug 17, 2004 2:19 pm

Jonna wrote:Nightwishin tuleva Suomen kiertue ei ulotukaan Ouluun asti, vaikka Oulu on yksi Suomen suurimmista kaupungeista ja faneja on melkoisesti täällä pohjoisempanakin. :evil:
Helvetti! Ja taas harmittaa. Oishan tuo ollut kiva nähdä Nightwishiä täälläkin päin kun ei ole aina varaa matkustaa Etelä-Suomeen. :evil:

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Vitutusketju

Post by Jabi » Tue Aug 17, 2004 9:24 pm

Torstaisin koulua 8.30-15.30 ja 17.20-20.15. :?

Antakaa minulle köysi, haluan ampua itseni. :jump:

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Vitutusketju

Post by Malva » Wed Aug 18, 2004 12:34 pm

Minuapa vituttaa semmonen mikä on vituttanut monesti ennenkin. Olen suurin piirtein ainoa eräässä kaveriporukassa, joka yrittää saada jengiä kasaan ja yhdessä pitämään kivaa. Ja muut lupaa/peruu, huopaa/soutaa ja keksivät mitä ihmeellisempiä syitä, miksi se ja se ei käy. Tokihan syy on aina syy, mutta kysynpä vaan että jos todella välität kavereista ja porukasta, onko se tosiaan niin että kaiken maailman pikkuseikat alkaa hidastaa? Minusta se vaan kertoo sen, että meidän porukassa todella harva on todella nähnyt vaivaa ystävyyden eteen. Kyllähän sitä rakastaankin (jos semmoinen on), näkee vaikka mikä olisi. Mistä johtuu että esteet, jotka ovat aivan voitettavissa, ovat aivan liian suuria, silloin kun on kyse kavereista?

Tää porukka tulee hajoamaan palasiksi, tai sitten se jää jonnekin internetin asteelle ja pikkuhiljaa alkaa pinnalliseksi. Minusta kavereissa on parasta se, kun kokoonnutaan livenäkin, pidetään kivaa, jutellaan henkeviä...

Minähän se muutan vain Nurmijärvelle, sieltähän tulee vaikka joka ainoa viikonloppu Kemiin/Ouluun/Tornioon. Välimatka toki on voitettavissa, mutta se, että ei ole rahaa, onkin jo vähän vaikeampaa...

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: Vitutusketju

Post by Katja » Wed Aug 18, 2004 6:42 pm

jooh kyllähän se vähän pistää vituttaan kun asioista pitää tehä niin suuri numero...ja muutenki nasiat kääntää niin päälaelleen, voisin kyllä kysyä malva että mitenniin porukka on hajoamassa? voiko yhdet pileet päättää sen? joko on bileet -> porukka pysyy ehjänä tai ei pileitä -> porukka hajoaa, meneekö se näin? :roll: jotenkin vain sen käsityksen nyt saan tästä kaikesta...sie itekkin tiät, että kaikki esteet ei ole voitettavissa..välillä on esteitä mitkä vain ovat ja pysyvät..
inhottaa vaan ku ystävyysvälejä pitää alkaa rikkomaan tällasen pienen asian takia, kiva tietää kuinka pienestä sekin on kiinni?!

joh valitettaa lissää ku alettu, ihan kyllä taas ei yhtää tähä liittyen..vituttaa ku viisaudenhammas pättäny alkaa vetään koko posken kippeeks, nyt tässä kärsiny pari päivää ku poski vähä turvonnnu ja kunolla pysty edes syömään, hammaslääkriin ei uskalla mennä koska siellä on niin hirveä lääkäri, viime kerralla sain tuliaseks mustan silmän (hoitovirhe tai jotain).... josko tuo menis ohi joskus tässä, hope so :roll:

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Vitutusketju

Post by Jaakko » Wed Aug 18, 2004 8:34 pm

Malva, miten niin porukka hajoaa? Kukas se ite karkaa johonki hiiden etelään ja meinaa vielä jäädä tänne asumaan? ;)

Enivei, toivottavasti nähään huomenna eikä tuu vettä ihan hitosti. :)

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Vitutusketju

Post by NightOwl » Wed Aug 18, 2004 9:14 pm

Mulla on myös samankaltaisia ongelmia joidenkin kavereiden kanssa kuin Malvalla (sikäli kun ymmärsin, mitä hän ajoi takaa). Ongelma ei ole pitkät välimatkat, vaan se, että yksi henkiö (tässä tapauksessa minä) on aina se, joka soittaa, joka pyytää käymään, joka houkuttelee ulos yms... Muut eivät koskaan soita mulle, eivät pyydä käymään eivätkä ulos eikä mitään. Pahinta siinä on se, että jos etukäteen on sovittu jotain, niin loppujen lopuksi muut peruvat sovitut tapaamiset jostain ihan tyhjänpäiväisistä syistä, kuten että nyt on ollut niin rankka päivä ettei jaksa tavata tms. Muutama kaveri on sellainen, että melkein 95% varmuudella voi sanoa, että sovitut menot perutaan. Kyllä sellainen pistää vituttamaan! Olenkin ihan vaistomaisesti alkanut ottaa etäisyyttä näihin kavereihin. Ei sitä aina jaksa olla se ainoa, joka pitää ystävyyttä yllä. Onneksi on sentään muutama ihan todellinen ystävä, jotka pitävät kiinni sovituista asioista ja soittelevat myös minulle ihan vaan kuulumisia kyselläkseen. :D

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Vitutusketju

Post by Jaakko » Wed Aug 18, 2004 9:50 pm

Ei sillä etteikö mulle tuttua olisi tuo myös. En koskaan ole ollut missään määrin suosittu laumaotuksena mutta silti on ollut muutamia hyviä kavereita ja sitten mennyt kun eivät niin hyviä olleetkaan. Yks iso syy juuri tuo, ettei voi luottaa yhtään, tai enemmänkin voi luottaa siihen että kun se sanoo että "soittelen huomenna" niin ei tasan varmasti soita. Se oli rasittavaa kun luuli olevan kavereistaan riippuvainen vaan onneksi tuokin pahin palturinpuhuja muutti muualle eikä ole tarvinnut vuoteen nähä koko tyyppiä. Suuri helpotus. Jännä ajatus, kavereita on tullut ja mennyt vuosien varrella mutta tosi ystäviä on... kaksi. Toiseenkaan heistä en ole ollut yhteyksissä usein kuukausiin ja etäisyyden takia keskimäärin kerran vuodessa tavataan mutta silti se kestää ja aina on yhtä mukava tavata ja hyviä juttuja menneiltä vuosilta joka kerta enempi muisteltavana. Ajanvietteeksi nuo "kaverit" on ihan mukavia mutta kun ne sitten johonkin häviää niin eipä ikävä tule. Pitäähän se elämä jollakin täyttää, ja onhan se joskus mukava leikkiä sosiaalistakin. ;)

Edit: Hups, jännä, tuli mieleen sitten se toinen hyvä ystävä, mikä yhteensattuma, tasan samat sanat oikeestaan senkin kans sopii, joskus ei kuukausiin olla yhteyksissä ja nähään keskimäärin kerran vuodessa. Hehheh. Lieneekö tuo joku toimiva kaava että ei ole liikaa mutta just tarpeeksi ettei unohdu? Enpä usko, ne "kaverit" kyllä unohtuu parissa viikossa jos niistä ei mitään kuule eikä tunne "velvollisuudekseen" ottaa yhteyttä "kun kuitenkin ollaan kavereita".

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Vitutusketju

Post by Rantanen » Thu Aug 19, 2004 3:31 pm

Jäin tänään pois opistolta koska ei ollut matkarahaa enkä jaksanut pyöräillä kahtakymmentä kilometriä sinne. Vietin kotipäivän. Vähän harmitti kun jäin pois ryhmästä, mutta olen ollut mukana kaikkina muina päivinä. Kaikki eivät ole. Vietin kurinalaisen päivän, soitin tärkeän puhelun koskien rahoitusasioita ja luin kielioppia ja biologiaa ja Arto Paasilinnaa, sekä etsin tietoa internetistä. Huomenna pitää herätä jo puoli seitsemältä. Tärkeä päivä koulussa. Onneksi tulee viikonloppu. Sekin menee kyllä liian nopeasti, ei ehdi vapautua kunnolla. Sunnuntait kuluvat valmistellen maanantaita. Sain äsken stressikohtauksen, vieläkin kädet vapisevat. Jännitän opistolla käymistä ja yhteisiä ruokailutilanteita. Ehkä se helpottaa ajan myötä.

Jos huomenna ostais pullon punkkua ja pari kaljaa ja ja menis illalla merenrannalle istuskelemaan ja kaivelemaan omaa napaa.

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Vitutusketju

Post by NightOwl » Thu Aug 19, 2004 3:47 pm

Rantanen, onko sulle tuttu www.pelokkaat.net? Siellä foorumilla keskustellaan juuri jännittämisestä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta yms. kuvailemistasi asioista. Sieltä voisit saada paremmin vertaistukea kuin täältä, kun sulla selvästi näyttää olevan tarve kirjoittaa noista asioista. En sano ettetkö tänne saisi tuntemuksistasi kirjoittaa (ihan kiva on, kun kirjoitat!), mutta voisi olla sullekin helpottavaa huomata, miten paljon muitakin samassa tilanteessa olevia on! Minäkin lueskelen siellä keskusteluja aina silloin tällöin, vaikka mun jännittämiseni onkin enää lähinnä ikävä muisto.

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Vitutusketju

Post by Sleeper7135 » Thu Aug 19, 2004 7:03 pm

Oli Inter - TPS pelissä veikkauksena 0 - 0 ja TPS sitte paukautti yliajalla 0-1 maalin... 78 euron voitto meni sitten siinä
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: Vitutusketju

Post by *Elina* » Sat Aug 21, 2004 12:47 pm

Mie olisin poistanut yhden postini (tämän,mikä tässä oli ennen :D),mutta kohtasin ongelman: Eikö näitä enää voi poistaa?!
Last edited by *Elina* on Mon Aug 23, 2004 3:07 pm, edited 1 time in total.

Rantanen
Member
Posts:221
Joined:Fri Jan 02, 2004 1:04 pm

Re: Vitutusketju

Post by Rantanen » Sat Aug 21, 2004 3:43 pm

NightOwl wrote:Rantanen, onko sulle tuttu www.pelokkaat.net? Siellä foorumilla keskustellaan juuri jännittämisestä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta yms. kuvailemistasi asioista. Sieltä voisit saada paremmin vertaistukea kuin täältä, kun sulla selvästi näyttää olevan tarve kirjoittaa noista asioista. En sano ettetkö tänne saisi tuntemuksistasi kirjoittaa (ihan kiva on, kun kirjoitat!), mutta voisi olla sullekin helpottavaa huomata, miten paljon muitakin samassa tilanteessa olevia on! Minäkin lueskelen siellä keskusteluja aina silloin tällöin, vaikka mun jännittämiseni onkin enää lähinnä ikävä muisto.
En ole käynyt kyseisessä osoitteessa, mutta kiitos. Nuorempanakin olin usein hermostunut ja hieman intensiivinen. Vanhemmiten on tullut sellaista välinpitämättömyyttä. Olin monta vuotta tavallaan syrjäytynyt, en opiskellut enkä tehnyt juuri mitään työtä. Nyt kun olen aloittanut opiskelun, se on uusi elämäntilanne ja varmaan stressaakin terveellä tavalla. Myönnän että otan liikaa stressiä kaikista asioista. Välillä tuntuu että pitäisi tietää kaikki. Epäilen itseäni jatkuvasti. Hermot eivät ole enää yhtä hyvässä kunnossa kuin nuorempana. Tuntuu usein että jalat kestäis, muttei pää. Ensi kuussa täytän jo 27, joten en ole enää niin nuorikaan.

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Vitutusketju

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Thu Aug 26, 2004 8:08 pm

masentaa.. :(

yksin ei ole hyvä, eli sinkkuna eli suomeksi vielä selkeimmän kautta meikäläistä vaivaa sydänsurut.. :cry:

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Vitutusketju

Post by Alexi » Thu Aug 26, 2004 9:34 pm

Koitan tässä toisen minäni kanssa tapella mitä tehdä yhen satun suhteen. Järki tässä lähtee.

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Vitutusketju

Post by Jabi » Thu Aug 26, 2004 10:09 pm

JouNi@Arcticmetalshare wrote:masentaa.. :(
Jep jep. Jos menisi huomenna vaihteeksi kouluun, eikä nukkuisi iltapäiväkolmeen. :buh:

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: Vitutusketju

Post by Cinda » Fri Aug 27, 2004 11:14 am

Sain kirjallisen varoituksen [asun siis koulun asuntolassa] kun jätkäkaveri oli yötä minun luona. Koko solussa ei sillä hetkellä edes asunut muita, joten emme olleet todellakaan kenellekään häiriöksi. Ärsyttävää kun seurustelustakin rangaistaan.
Noh, selvisin sentään kaksi vuotta ilman minkäänlaista varoitusta, jätkäkaverilla meni vaan kaksi viikkoa, kun sai ensimmäisensä. :D
Don't ask who's to blame, I don't know.

Locked