"Hyvyysketju"

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
Locked
SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am
Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Sun Sep 24, 2006 12:32 pm

Oma käytöksesi ei anna hirveästi perusteita käyttää tuota lainausta. Ja sen turvihan voi kirjoitella ihan mitä tahansa, mieti nyt.

"Älä kirjoita, jos ketään ei kiinnosta."
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Sun Sep 24, 2006 12:48 pm

Eli kaiken mitä kirjoittaa forumeille, pitää olla automaattisesti sellaista joka kiinnostaa varmasti kaikkia lukijoita! Tätä minä en olekaan tajunnut koskaan, olen aina luullut että forumeilla voisi kirjoitella vapautuneesti, eikä tarvitse ajatella että "enpä teekään tästä topicia kun SirJuzzi ja dragee eivät ole aiheesta kiinnostuneita". Ja toistaiseksi kaikki mitä olette itse tänne kirjoittaneet on ollut täysin kiinnostamatonta osastoa.

Kun kerran ketään ei kiinnosta, niin käy(kää)pä Nightwishin forumin Hyvyysketjussa. Niitä ketään kiinnostamattomia ilon aiheita listattiin sinne 60 sivua ja kun sivuraja tuli vastaan, avattiin uusi ketju samasta aiheesta. Ihan pelkkää listausta asioista jotka ovat tehneet päivät iloiseksi. Ei ketään kiinnosta, ei todellakaan.

On ihan totta että olen silloin tällöin sortunut kirjoittamaan monta kertaa jostain tietystä ilon aiheesta, my bad. Mutta onko sinusta SirJuzzi kuitenkin ihan oikein se että dragee, joka on rekisteröitynyt forumille vain ja ainoastaan aukoakseen päätään, suurinpiirtein räkii päin turpaa, kirjoitti kuka tahansa mitä vaan? Älä vastaa että "trolleihin ei ole pakko puuttua", se ei kelpaa vastaukseksi. Ei poliisikaan jätä ottamatta varasta kiinni siksi että "niitä on muuallakin kuin tässä S-marketissa".

Oma lautaurasi on alusta alkaen perustunut muiden ihmisten mielipiteiden nälvimiseen, oikeassa olemiseen, fleimailuun, ja täysin vailla kaikupohjaa olevien asioiden kirjoitteluun faktoina. dragee taas on perverssi jonka kulli kuumenee sitä enemmän mitä enemmän hän saa muille ihmisille harmaita hiuksia päähän.

On nimittäin ihan vitun kumma juttu että on kaksi ihmistä jotka antavat ymmärtää Figaron suusta tulevan pelkkää paskaa ja useita kymmeniä ihmisiä jotka ovat kehuneet ko. Figaroa siitä mitä hänen tekstinsä sisältävät. Te että omista tätä forumia, joten lakatkaa moderoimasta sitä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Sun Sep 24, 2006 2:27 pm

Figaro1 wrote:Eli kaiken mitä kirjoittaa forumeille, pitää olla automaattisesti sellaista joka kiinnostaa varmasti kaikkia lukijoita!
Mustavalkoinen ajattelu all the way!
Figaro1 wrote:Kun kerran ketään ei kiinnosta, niin käy(kää)pä Nightwishin forumin Hyvyysketjussa.
...Toteamassa, että sinne Figge kirjoittaa vielä hitusen enemmän sitä samaa mitä tännekin.
Figaro1 wrote:Mutta onko sinusta SirJuzzi kuitenkin ihan oikein se että dragee, joka on rekisteröitynyt forumille vain ja ainoastaan aukoakseen päätään, suurinpiirtein räkii päin turpaa, kirjoitti kuka tahansa mitä vaan? Älä vastaa että "trolleihin ei ole pakko puuttua", se ei kelpaa vastaukseksi.
Trolleihin ei ole pakko puuttua.

En ala sinun pyynnöstäsi laukomaan mielipiteitä muiden lautalaisten käytöksestä.
Figaro1 wrote:Oma lautaurasi on alusta alkaen perustunut muiden ihmisten mielipiteiden nälvimiseen, oikeassa olemiseen, fleimailuun, ja täysin vailla kaikupohjaa olevien asioiden kirjoitteluun faktoina.
Yeah, right.
Figaro1 wrote:On nimittäin ihan vitun kumma juttu että on kaksi ihmistä jotka antavat ymmärtää Figaron suusta tulevan pelkkää paskaa ja useita kymmeniä ihmisiä jotka ovat kehuneet ko. Figaroa siitä mitä hänen tekstinsä sisältävät.
Kumma juttu, että sinun tarvitsee puolustaa itseäsi sillä, mitä muut ovat sinusta sanoneet.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Curry » Sun Sep 24, 2006 6:40 pm

Voi jumaliste, tekis mieli avautua. Aikuiset ihmiset märisemässä, että toinen ei kirjoita just siitä mistä ite haluaa lukea. Ei millään hyvällä, muttei meikäläisen päähän mahu tämmönen.

Mutta asiaan. Mää perustin tään ketjun sille, että ihmiset vois jakaa hyvät kokemuksensa toisten kans.

Aloitin kuukauden alussa opiskelun (Oulun YO, tietojenkäsittely) eikä koskaan koulunkäynti oo ollu yhtä hauskaa mitä se nyt on! Sanat todellakin loppuu kesken, meillä on auvan huikeita pirskeitä ja porukkaki on niin uskomattoman huippua :)

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Sun Sep 24, 2006 11:02 pm

Itse asiassa Sir "Lautakuningas" Juzzin edellinen postaus oli alusta loppuun niin pelkkää paskaa ettei voinut kuin nauraa. Mitään kunnollista ei keksinyt, piti vaan yrittää todeta typerin termein että olen väärässä, kuten aina ennenkin.

Mutta ei siinä mitään. dragee ja SirJuzzi ovat valinneet "minä provosoin, auon päätäni ja seison muiden hartioilla"-nimisen tien jota he voivat kulkea. On vaan sinänsä sääli että ihmisiä haukutaan päin naamaa ja sitten siitä ei saa suuttua kun tämä on "vain internet". Jos minä sanon SirJuzzista että tekisi mieli huitaista sinua rikkinäisellä tuopilla silmään ja heittää kuuma halko poskeesi, koska viet ihmiset raivon partaalle pelkällä näppäimistölläsi niin ota ihan iisisti vaan. Tämä on vain tekstiä ruudulla, ei mitään sen kummallisempaa. (et tajunnut mitä tarkoitin? No ei ollut yllätys)

Oli muuten ihan helvetin kiva käydä saunomassa, syömässä ja lukemassa Hesari vanhempien luona. Ja vielä kivampaa on särpiä saunan päälle kaljaa omassa kämpässä. Huomenna saan nukkua pitkään, vastoin kuin ne jotka aamulla menevät kuuden metrin kullervo otsassaan töihin. Hajotkaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Sir. Decadence » Mon Sep 25, 2006 1:39 pm

Figaron postauksessa ei ollut tietääkseni mitään väärää, sillä tuollaiset asiat nimenomaan kuuluvat tälle topicille. Väärää on sen sijaan, että tuota(kin) postausta aletaan ilkkumaan. SirJuzzi väittää, että kukaan ei jaksa lukea Figaron kirjoituksia. Sitä hän ei voi kuitenkaan sanoa, ellei itse ole lukenut Figaron kirjoituksia, tietääkseen ovatko ne niin turhia etteikö niitä jaksaisi lukea. Ehkä hän lukeekin ne siksi, mutta minua ne eivät ainakaan haittaa samalla tavalla. Jos en löydä niistä mitään juuri minua koskettavaa, en rupea kuitenkaan väheksymään toisen elämän iloisia sattumuksia. Ei siis todellakaan ole olemassa mitään ehdotonta totuutta mistään asiasta, joten on aivan turha yleistää etteikö ketään kiinnostaisi missään määrin. Tämä topic on kuitenkin iloisia asioita varten, olivat ne miten jokapäiväisiä tahansa. Ilon asiathan löytyvät kuitenkin tästä elämästä, olivat ne sitten ilmaisia kahvikupposia työpaikalla tai miljoonan euron lottovoittoja.
SirJuzzi wrote:Now playing-topicia ei edes lue kukaan.
Ihan sama homma tämänkin kanssa. Minähän tuon topicin tein joskus taannoin. Keskimäärin se(kään) ei ole kovin elämää mullistava, mutta entäpä jos sitä kautta kuitenkin löytääkin jonkin elämää mullistavan yhtyeen? Minua siis sekin kiinnostaa - enemmän tai vähemmän.
Mutta kyllä: minua kiinnostaa.

Ja mikä on iloinen asia, on se että kirjoitin juuri ehkä parhaan äidinkielen aineeni. Mikä parasta tein sen yo-kokeessa. Nähtäväksi jää mitä sensori siihen sanoo, mutta kyllä minä jopa yllättyisin mikäli ei vähintään E:tä tule. :)

User avatar
Cinda
Member
Posts:218
Joined:Thu Oct 09, 2003 12:49 pm
Location:Suonenjoki

Re: "Hyvyysketju"

Post by Cinda » Mon Sep 25, 2006 2:39 pm

Avasin topicin ja uusimmat postaukset luettuani piti tarkistaa etten vain sittenkin avannut vittuilutopicia, mutta ikävä kyllä näin ei ollut.
Ja tiedoksi: Minä ainakin luen tätä topicia, kuten myös np-topicia.

Oli aivan huippua tänään. Käytiin luokkamme kera koeajamassa islanninhevoset joilla lähdemme keskiviikkona vaellukselle ja itse ainakin meinasin tipahtaa selästä pelkästään siksi että nauroin niin paljon. Hevoset painoivat kiitolaukkaa ja me hihkuimme kyydissä. :D Aivan mahtavia otuksia.
Don't ask who's to blame, I don't know.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Mon Sep 25, 2006 2:49 pm

Viimeiset Hankinnat-topicissa enemmän mutta pitkästä aikaa sain pelkästä musiikista ihan järjettömät kicksit. Tuollaista ei ole tapahtunut oikeasti ikuisiin aikoihin. Huomenna ei tule tylsä päivä kotona, menen Vantaalle kummisedän kämpällä käymään, vähän on tietokonehommia tiedossa (ei ne viisikymppiset osaa korjata hajalla olevia koneita). Saapahan seuraa, ja ruokaa myös :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Mon Sep 25, 2006 7:28 pm

Sir. Decadence wrote:Ilon asiathan löytyvät kuitenkin tästä elämästä, olivat ne sitten ilmaisia kahvikupposia työpaikalla tai miljoonan euron lottovoittoja.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että kirjoittaa pienistä iloista, vaikka noista ilmaisista kahveista. Mutta siinä vaiheessa homman idea hukkuu, kun samoista ilmaisista kahveista kertoo joka päivä ja vielä kohtalaisen samalla tavalla.

Tottakai Figaron postauksia tulee vilkaistua samalla kun muidenkin. Ja toki np-topicia tulee vilkaistua sillointällöin, mutta eipä sitä tule seurattua niin kuin muita. Olisi eri asia, jos siellä vaikka kommentoitaisiin omia ja muiden valintoja. Toisaalta eihän siellä auttaisi kuin kehua, haukuista kun saa eräältä tietyltä taholta aina henkilökohtaisuuksiin menevät valitukset, jotka johtavat loppumattomaan sotaan jos niihin erehtyy vastaamaan.

Mutta jos takaisin aiheeseen: Tällä viikolla on ennätysvähän koulua - huomenna on vapaapäivä ja torstaikin lyhentyy. Perjantaina tehdään oikein mielenkiintoisen oloinen excursio (joita meillä on ollut niin vähän verrattuna muihin raksaluokkiin, että tämä on todella tervetullut). Normiperjantai on kyllä vapaa, mutta eipä haittaa että tuli tuollaista ohjelmaa. :) Löffimään ei silti pääse, kesän työharjoittelun raportit pitää palauttaa tällä viikolla. Joku lykkäsi taas kerran viime tippaan (vaikka en todellakaan ole ainut, mitä muita jututin.)
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Mon Sep 25, 2006 9:51 pm

SirJuzzi wrote:Toisaalta eihän siellä auttaisi kuin kehua, haukuista kun saa eräältä tietyltä taholta aina henkilökohtaisuuksiin menevät valitukset, jotka johtavat loppumattomaan sotaan jos niihin erehtyy vastaamaan.
Se "tietty taho" olen tietysti minä joten katson että voin kommentoida.
Sinä annat negatiivista palautetta kaikista levyistä joista et itse pidä, ja vastaavast tuot omat levysi esiin levyinä jotka kaikkien tulisi omistaa. Lisäksi antamasi palaute ei koskaan ole tyyliin "minä en tykännyt" vaan aina tyyliin "vittu mitä paskaa". Minusta noissa on "jonkin verran" eroa. Ja jos musiikkimakusi on niin huono että yksi levy miljoonasta ylittää "hyvän levyn" asteikon, niin se ei ole muiden kuuntelijoiden ja ostajien vika joten turha teilata kaikkia jotka kehuvat jotain *sinusta paskaa* levyä.

Ja mietipä SirJuzzi edelleen yhtä asia: Sinä olet ainoa forumien käyttäjä jonka kanssa minulla on riitaa. Johtuuko se vain minusta?
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
MetalManiac
Sr. Member
Posts:815
Joined:Sun May 09, 2004 11:10 am
Location:Ivalo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by MetalManiac » Mon Sep 25, 2006 10:08 pm

Nyt tuleekin kinkkinen kysymys Figarolle, SirJuzzille ja drageelle:
Oletteko nyt täysin varmoja että muut foorumilaiset haluavat tietää yhtään mitään mahdollisista keskinäisistä toimeentulo-ongelmistanne? Vaikka olihan tätä "juttua" ihan mielenkiintosta lukea ja silleen, mutta pistäkää ny jo jotain rajaa tuohon puuhaan. Jos on pakko jatkaa niin tehkää vaikka oma topiikki joka on pyhitetty kyseiselle aiheelle. Ei millään pahalla, alkaa vaan pikkuhiljaa korpeamaan tämmönen..
"When night falls
she cloaks the world
in impenetrable darkness.
A chill rises
from the soil
and contaminates the air
suddenly...
life has new meaning."

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Mon Sep 25, 2006 10:37 pm

Kukaan ei taatusti ole kiinnostunut, mutta minä en lähde sille linjalle että SirJuzzi saa sanoa joka asiassa mitä tahansa, ja aina sen viimeisen Faktansa.
On tietenkin perin ikävää jos ihmisillä on SirJuzzin mielestä huono musiikkimaku ja väärät mielipiteet selkeästi faktoina määriteltävistä asioista kuten parhaat levyt ja bändit.

Enkä mene sanomaan että minun puolestani riitely loppuu tähän. Se loppuu vasta sitten kun SirJuzzi on lopettanut minun ja muiden jatkuvan, tarkoituksellisen vedättämisen ja vittuilun ja dragee on oppinut sen että trollaaminen on perseestä.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Tue Sep 26, 2006 9:19 am

Rahaa (olen hyvin ahne kyseiselle tuotteelle ja siitä ei voi puhua liikaa)! Päivä ei olisi paremmin voinut alkaa, verotuspäätös tuli. Alunperin mun olisi pitänyt maksaa yli 120e, mutta keväällä sitten tein hieman laskelmia edelliskesän kuluista työhön liittyen (aikaa meni ehkä puoli tuntia) ja nyt saankin yli 230e takaisin. :P Tulee kiva joulu.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Tue Sep 26, 2006 10:23 am

Minäkin sain verotuspäätöksen. 1390 euron liksasta lähtee 11,5 % pois joten käteen jäävä osuus 1200 euroa on kyllä enemmän kuin osasin odottaa.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Tue Sep 26, 2006 10:28 am

Ettei puhuta nyt eri asioista? Mä puhun veronpalautuksista, en palkkaverotuksesta (jossa itselläni on melko paljon korkeampi veroprosentti kuin olisi tarve, jotta ei tulisi mätkyjä ensi vuonna, vaan palautuksia. Viime kesä meni sen suhteen vähän pieleen, kun tulojen suuruus yllätti).

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Tue Sep 26, 2006 11:01 am

No juu, veronpalautukset on tietysti eri asia kuin veropäätös, mutta minusta on kuitenkin siis vain kiva että noinkin vähäinen on tuo oma veroprosenttini.
Veronpalautukset on tietenkin rahaa takaisin, ja matala veroprosentti vähemmän rahaa valtiolle :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by SirJuzzi » Tue Sep 26, 2006 11:25 am

Malys wrote:Alunperin mun olisi pitänyt maksaa yli 120e, mutta keväällä sitten tein hieman laskelmia edelliskesän kuluista työhön liittyen (aikaa meni ehkä puoli tuntia) ja nyt saankin yli 230e takaisin. :P Tulee kiva joulu.
Täytyykö noista kuluista esittää jotain tositteita? Voisin edellisien kesien ruokailuista, jotka raksalla maksetaan yleensä omasta pussista, periä takautuvasti vähennyksiä verotukseeni, mutta kukaan ei ole vielä kertonut täytyykö olla esittää esim. jotain kuitteja niistä maksetuista ruokailuista, vai riittääkö että tekee paperille pelkän laskelman?

Onneksi tänä vuonna tulee veronpalautuksia, vaikka vain reilu satanen. Viimeksi olin (kuten valitettavan moni muukin) unohtanut opintotuen vaikutuksen tuloihin ja sitä myötä veroprosenttiin, ja mäjähti maksettavaa 250 euron edesä. Veti silloin hiukan vakavaksi.
Play the violent strings of my symphony.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Tue Sep 26, 2006 12:02 pm

SirJuzzi wrote: Täytyykö noista kuluista esittää jotain tositteita? Voisin edellisien kesien ruokailuista, jotka raksalla maksetaan yleensä omasta pussista, periä takautuvasti vähennyksiä verotukseeni, mutta kukaan ei ole vielä kertonut täytyykö olla esittää esim. jotain kuitteja niistä maksetuista ruokailuista, vai riittääkö että tekee paperille pelkän laskelman?
Multa ei ole kukaan mitään tositteita kysellyt, mutta tosin laitoinkin vaan matkakuluista (kun olin töissä toisella paikkakunnalla kuin missä kirjoilla), näistä ei muistaakseni edes tarvinnut olla mitään kuitteja olemassa, ja sitten työvaatteiden ostamisesta, tämä ei vissiin mennyt läpi, kun omavastuu sen verran korkea. Kannattaa varmaan verotoimistosta käydä kysymässä. Vähennyksiähän pystyy hakemaan viimeisten viiden vuoden ajalta ja ne rahat pitäisi saada melko pian käteen. Itsekin kyllä tosi tyytyväinen, että ei tarvi maksaa, se reilu 120e on melkoisen suuri kasa rahaa, kun mun tulot eivät ole järin suuret. Tuo mikä nyt tulee takaisin, on mun alimman tuntipalkan reilun neljän 7,5 tunnin päivän bruttopalkka.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Tue Sep 26, 2006 8:58 pm

Terveisiä Vantaalta. Kävin laittamassa kummisedän konetta kuntoon ja vaivanpalkaksi sain hyvät sapuskat ja tietysti hyvää seuraa. Tulipahan vaihtelua kun en äijää ollut aikoihin nähnytkään.

Nyt ajattelin rentouttaa itseäni uutisten ja sen jälkeen CSI:n parissa. Teenköhän nyt ihan kauhean virheen kun mainitsen sen että saunan jälkeinen olo on mitä mainion ja raukea.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
StratoÄijä
Sr. Member
Posts:3624
Joined:Wed Jul 14, 2004 8:32 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by StratoÄijä » Tue Sep 26, 2006 9:02 pm

Sain parilta tutulta 100 euroa...
Winter - The realm of eternal ice
Snowfall and darkness descends upon the vales of time
Distant caress of the sun's fading light
The lands were painted white with the Winter's might

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Sir. Decadence » Tue Sep 26, 2006 9:42 pm

Figaro1 wrote:Teenköhän nyt ihan kauhean virheen kun mainitsen sen että saunan jälkeinen olo on mitä mainion ja raukea.
Teet, koska nyt rupesi yhtäkkiä tekemään mieli kunnon saunareissua.
En ole käynyt saunassa viikkoihin, koska täällä äidin tykönä ei omaa saunaa olekaan (lauantaina oleva saunavuorokin tahtoo mennä aina ohitse/äiti on itse siellä koko sen ajan) ja isän luona sauna on remontissa. Viikonloppuna menen onneksi pitkästä aikaa tyttöystävän luokse ja siellä on sentään sauna toimintakunnossa.

Mitäs tässä olisi mainitsemisen arvoisia hyviä asioita. Ainakin se, että lukio päättyy noin viikon päästä. Tosin vielä pari yo-koetta että kurssikoetta jäljellä. Mutta onneksi nuo yo-kokeet ovat vain arvosanan kohentelun takia valittuja uusintoja, joten olen käytännössä jo ylioppilas.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: "Hyvyysketju"

Post by IceBreaker » Wed Sep 27, 2006 12:13 am

Sir. Decadence wrote:Tosin vielä pari yo-koetta että kurssikoetta jäljellä. Mutta onneksi nuo yo-kokeet ovat vain arvosanan kohentelun takia valittuja uusintoja, joten olen käytännössä jo ylioppilas.
Oletpas ahkera, kun jaksat vääntäytyä yo-kokeisiin jopa toista kertaa, kunnioitusta sinulle ratkaisustasi! Itse en olisi kyllä kyennyt lähteä uusimaan mitään arvosanaa, vaikken ollutkaan tyytyväinen englannin arvosanaani. Ja kun kerroit aiemmin kirjoittaneesi nyt myös äidinkielen, pääset siihen historialliseen joukkoon, joka osallistui viimeiseen perinteisen tyyppiseen kokeeseen. :)
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Katja
Sr. Member
Posts:1346
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:08 pm
Location:oulu
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Katja » Wed Sep 27, 2006 6:44 am

[/quote]Oletpas ahkera, kun jaksat vääntäytyä yo-kokeisiin jopa toista kertaa, kunnioitusta sinulle ratkaisustasi! Itse en olisi kyllä kyennyt lähteä uusimaan mitään arvosanaa, vaikken ollutkaan tyytyväinen englannin arvosanaani. Ja kun kerroit aiemmin kirjoittaneesi nyt myös äidinkielen, pääset siihen historialliseen joukkoon, joka osallistui viimeiseen perinteisen tyyppiseen kokeeseen. :)[/quote]

Kyllähän se kannattaa käydä uusimassa jos persiilleen menny juuri se aine mikä vaikuttaa eniten kouluihin hakiessa (olettaen että on hakemassa kouluihin). Pääseehän sitä huonoillaki papereilla ehkä sisään mutta on se opiskelu sitten siinä kooulussa ihan eri juttu..

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Wed Sep 27, 2006 8:07 am

Minäkin kävin aikoinani enkun ja äidinkielen uusimassa (vaikka olin jo uudessa koulussa silloin). Kannatti, kumpikin nousi arvosanalla. Nuo kumpikin sellaisia aineita, että ei niihin pysty edes lukemaan (en ainakaan minä), joten ei ollut iso työ käydä uusimassa.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Sir. Decadence » Wed Sep 27, 2006 12:40 pm

Joo, onhan noissa (pitkässä matikassa ja enkussa) parantamisen varaa.
Vaikka nyt kyllä tuntuu vähän huonolta tuon matikan suhteen, kun en ole sitä lukenut yhtään sitten sen kevään yo-kokeen. Joutuu kenties tyytymään siihen B:hen, vaikka sähelsinkin sen verran silloin, että olisin muuten varmaan C:n saanut. Eipä sillä, ei tuo pitkä matikka kaikkine kaavoineen vain oikein kiinnosta. Mutta kaipa nuo kannattaa uusia, enkussakin meni kuuntelu sen verran paremmin (vaikkei vieläkään kovin hyvin), että saanen yhden arvosanan korotettua, jos kirjallinen menee edes samalla lailla kuin keväällä.

Tämä nyt ei tälle topicille kuulu, mutta kun aihe on sama eli yo-kokeet, niin kirjoitanpa kuitenkin. Hissan kokeen tulokset tulivat ja täytyy kyllä sanoa, että ei mennyt oikein keneltäkään hyvin. Minulta se meni todella alakanttiin, johtuu täysin siitä että en pystynyt rentoutumaan koko kokeen aikana. En ole koskaan jännittänyt sillä tavalla ja heti kokeen jälkeen vastauksiani mietittyäni tiesin, että olin sählännyt. En silti uskonut, että se olisi mennyt niinkin huonosti. M siitä ehkä tulee, mutta olin (ja olen edelleen) sitä mieltä, että minulla on hissassa edellytykset saada L. Joten menen sen kyllä uusimaan, ehkä jo ensi keväänä, vaikka nyt valmistunkin. Osaakin ottaa pannuun. Toivottavasti se äikkä nyt meni niin hyvin kuin tuntui menneen. :?

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: "Hyvyysketju"

Post by Jabi » Wed Sep 27, 2006 11:32 pm

Noista provosoinneista vielä: netissä on kyllä paljon päänaukojia joiden käytöstä en millään lailla puolustele, mutta jos liian helposti provosoituu niin silloin on kyllä pitkä tie kuljettavana. Puolensa kannattaa toki pitää, mutta itse olen havainnut "Be the bigger man and walk away" -sanonnan usein olevan ihan viisaan.

Heh, itse muuten vaihdoin Imperiumin laudan salasanani joksikin random-sössöksi jo pari kuukautta sitten, jottei vahingossakaan pääsisi kirjautumaan. Yleisesti ottaen: jos laudalla on muutama puupäisellä asenteella liikkellä oleva tyyppi, lauta voi vielä olla ihan ok. Mutta siinä vaiheessa kun site admin itsekin alkaa kuulua samaan kastiin, lopputulos ei voi olla kovin hyvä. :P

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: "Hyvyysketju"

Post by Figaro1 » Thu Sep 28, 2006 5:29 pm

Kerronpas sellaisen hyvänolon tunteen aiheuttaneen asian että nyt tilin saldo näyttää 1134,42 euroa. Enpä olekaan näin rahoissani ollut hyvin pitkään aikaan.

Ja mitä tulee Imperiumiin, on koko lauta yksi suuri vitsi, eikä vähiten sen takia että "moderaattori" Mape ei tee mitään muuta kuin vittuilee käyttäjille päin pärstävärkkiä. Ehkä kerran kuussa sinne ilmestyy joku ketju johon viitsii jopa vastata mutta muuten koko lauta on Iso Kaaos.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: "Hyvyysketju"

Post by IceBreaker » Thu Sep 28, 2006 6:35 pm

^^Joo. Olikin näemmä hyvä etten koskaan rekisteröitynyt sille laudalle. Nykyään en viitsi edes lukeakaan sitä...
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: "Hyvyysketju"

Post by dragee » Fri Sep 29, 2006 8:08 am

Figaro1 wrote:Kerronpas sellaisen hyvänolon tunteen aiheuttaneen asian että nyt tilin saldo näyttää 1134,42 euroa. Enpä olekaan näin rahoissani ollut hyvin pitkään aikaan.

Ja mitä tulee Imperiumiin, on koko lauta yksi suuri vitsi, eikä vähiten sen takia että "moderaattori" Mape ei tee mitään muuta kuin vittuilee käyttäjille päin pärstävärkkiä. Ehkä kerran kuussa sinne ilmestyy joku ketju johon viitsii jopa vastata mutta muuten koko lauta on Iso Kaaos.
nyt on pakko kompata. Imperiumin lauta on yksi vitun iso vitsi, jossa puhutaan mitättömyyksistä tyyliin "mun bändi on paras, sun bändi ei yhtään mitään"

ns imperiumin snobi-elitisti lankkuhuora hevarit saisivat saada opetella uudestaan kirjoitustaidon.
Rajatapaus.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: "Hyvyysketju"

Post by Malys » Fri Sep 29, 2006 7:32 pm

Akvaarioni sai asukkaat tänään. \o/

Locked