MP3-musiikki

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm
MP3-musiikki

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Sun Apr 18, 2004 8:05 am

niin kun olen aikas hyvin saanut ymmärtää että täällä ei välttämättä katsota hyvällä MP3-musaa latailevia henkilöitä,vai olenko kässännyt väärin?

Niin tahtoisin kysyä mikä niissä on niin pahaa?
esim.oma tilanteeni on seuraava:
ei ole rahaa ostaa levyjä kaupasta
eikä ole oikein cd-soitinta jolla niitä sitten kuunnella... :(

joten kerronpa muutaman ehkä varteenotettavan faktan ämpeistä.
Ne eivät muuten ole laittomia,ellei niitä polta levylle ja myy etiäpäin,ne on helpompi varastoida kuin normaalit noin 15cm leveät levykotelot ja jos välittää vaikka jostain biisistä/muutamasta sellaisesta kovasti muttei loppulevyn 13-15 kappaleesta voi ladata tietyt kappaleet koneelle ja kuunnella niitä.
niiden hankkimiseenkin kuluu vähemmän aikaa kuin talsiminen kauppaan.

noin...olikohan siinä kaikki.

sanon nyt vielä loppuun että ostaisin itsekin levyjä jos vain rahani riittäisi :(
ehkä sitten isompana kun vaki työpaikka ja palkka.katsokaas jos kuukaudessa saan rahaa 20€,se on suunnilleen koko levyn hinta,ja on muutakin ostettavaa kuin levyt :D
kyllähän minä kuitenkin itsekin halveksin mp3-musan latailua,mutta

"No money,no funny" ;)
We´ll find a place where the sun still shines..

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: MP3-musiikki

Post by Piiuska » Sun Apr 18, 2004 9:08 am

Last edited by Piiuska on Sun Apr 18, 2004 6:11 am, edited 1 time in total.
Live for now, like there's no tomorrow.

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: MP3-musiikki

Post by Malva » Sun Apr 18, 2004 10:16 am

JouNi@Arcticmetalshare wrote: Niin tahtoisin kysyä mikä niissä on niin pahaa?
esim.oma tilanteeni on seuraava:
ei ole rahaa ostaa levyjä kaupasta
eikä ole oikein cd-soitinta jolla niitä sitten kuunnella... :(
CD-asemakin soittaa niitä. Tai voit ripata ostamasi levyt ämpäreiksi. Ei oo vaikeeta ei. Eikä ole mullakaan rahaa ostaa levyjä. Niinku ei vissiin miljoonilla ihmisillä...
JouNi@Arcticmetalshare wrote:joten kerronpa muutaman ehkä varteenotettavan faktan ämpeistä.
Ne eivät muuten ole laittomia,ellei niitä polta levylle ja myy etiäpäin,ne on helpompi varastoida kuin normaalit noin 15cm leveät levykotelot ja jos välittää vaikka jostain biisistä/muutamasta sellaisesta kovasti muttei loppulevyn 13-15 kappaleesta voi ladata tietyt kappaleet koneelle ja kuunnella niitä.
Juu, ei ole laitonta. Mutta miltä sinusta tuntuisi kun työllä ja vaivalla teet omakustannelevyn ja sitten kaikki vaan imuttaa sen ilmaiseksi netistä. Ja jos on rahaton yksilö, ei siitä ole edes sitä hyötyä että se vaivautuisi bändin keikalle joskus... Kaikki mikä laissa ei ole kiellettyä, ei silti tarkoita, että ne olisivat moraalisesti hyväksyttyjä.

Kaikki kyllä tietää kuinka vastaan minä olen ämpäreitä ollut. Tai sitä imuttelua. Kumminkin tuulimyllyjä vastaan taisteleminen on aika pyllystä, joten -hui- olen itsekin joitakin biisejä ottanut netistä. Lähinnä musakokoelmani koostuu kavereiden lähettämistä näytebiiseistä ja parista levystä ja bootlegeista.

Punapiraija
Sr. Member
Posts:418
Joined:Tue Nov 12, 2002 3:49 pm

Re: MP3-musiikki

Post by Punapiraija » Sun Apr 18, 2004 10:28 am

Mutta onhan se aika huono tekosyy olla ostamatta levyjä, siksi, "ettei ole rahaa". Ei kaikki levyt ole suinkaan mitään 20 euroa maksavia järkäleitä, löytyy myös jopa n. kymmenen euroa maksavia levyjä. Ei kai ole mitenkään kauhea hinta? Ja alennus-myynneissä kannattaa käydä. Divareistakin voi löytyä vaikka mitä halvalla hinnalla. Rahan säästäminenkin on kannattavaa, ei kaikkea tarvitse tuhlata.
Last edited by Punapiraija on Sun Apr 18, 2004 7:28 am, edited 1 time in total.
"Lahti on mesta paikka." - Matti Nykänen

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: MP3-musiikki

Post by Strato4ever » Sun Apr 18, 2004 11:12 am

Nykyään en osta enää yhtään levyä ennen kuin olen hakenut sen netistä ja kuunnellut muutaman kerran. Levyt ovat vaan niin perkeleen kalliita, ettei niitä viitsi ostaa ilman että olisi kuullut ne pariin kertaan. Tällä toiminnalla haluan välttyä "sikaa säkissä" levyjen ostamiselta. Ja Jos en pidäkään lataamastani levystä sen vertaa että sen ostaisin, poistankin sen yleensä saman tien. Ja nimenomaan mp3 -musiikin ansiosta minäkin täällä auon päätäni; Lähes kaikki bändit mitä nykyään kuuntelen olen löytänyt netistä, lataamalla heidän biisejään.

Tällä hetkellä koneellani on kaikki omistamani 60-70 levyä ripattuina mp3:siksi, noin 20 bootlegiä ja noin 10 laitonta albumia. Mielestäni joku parikymmentä laitonta albumia koneella ei ole vielä paljon..Kun on tottunut kavereihin joilla on koneella yli 20 000 laitonta biisiä, laittomia albumeita yli 400.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: MP3-musiikki

Post by Malys » Sun Apr 18, 2004 12:40 pm

MP3:sia latailen aina välillä kun etsin uusia bändejä tai jotain tiettyä yksittäistä biisiä kaipailen. Levyt ostan kyllä aitona, kuuntelen kuitenkin musiikkia paljon muutenkin kuin kämpillä ja jotenkin se olisi saatava kulkemaan mukava. Onhan niitä MP3-soittimia, mutta nekin on niin pirun kalliita eikä itseäni ajatus sellaisesta oikein kiehdo.

Mun mielestä musiikkia ei omista silloin, jos se on vain koneella MP3-muodossa, silloin voi puhua omistamisesta kun on se aito kaupasta ostettu levy. Silloin siitä on maksanut jotain ja se kuuluu sulle. Musta on ainakin mukava katella tuota omaa CD-kokoelmaani, kuinka se vähitellen kasvaa ja joukossa on vielä harvinaisuuksiakin, joista olen melkeinpä ylpeä.

Kuten sanottu, jos ei ole rahaa, säästä. En minäkään kaikkia levyjäni uusina osta, ei olisi siihen varaakaan. Mutta suurimman osan kyllä, seurailen alennuksiakin aika paljon ja vertailen hintoja eri nettilevykauppojen välillä. En mä juuri osta levyjä muuten kuin netin kautta.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

hevi_man
Member
Posts:250
Joined:Fri Jul 11, 2003 2:44 pm

Re: MP3-musiikki

Post by hevi_man » Sun Apr 18, 2004 12:42 pm

Kyllähän sitä musaa tulee jonkin verran netistä ladattua, yleensä bändiin tutustumis mielessä.
Booklettejä tulee ladattua aika paljon ja musa videoita myös, mut niitähän ei kysytty.
Yks tai kaks levyä tulee ostettua aina kuussa, sekin on aika paljon miun budjetilla.
Led by the reaper I walk in the night...

Gallowspole
Member
Posts:159
Joined:Wed Feb 25, 2004 6:23 pm
Location:Turku-Rauma=Mynämäki

Re: MP3-musiikki

Post by Gallowspole » Sun Apr 18, 2004 2:28 pm

Pitää kai myöntää että itse lataan yleensä vähän musiikkia, mut kuitenkin, ostan taatusti aina levyn. Iron Maidenista tais kaikki joskus lähteä, jos en ois kuullu ainuttakaan biisiä niin, en ois ostanu koko levykokoelmaakaan. Joten varmistan näin itselleni taatusti kuunneltavaa musiikkia. Tässä perheessä on kyllä eräs kunnei tätä pointtia ymmärrä.. miks ostaa levy kun levyn saa netistä, niinpä niin.. Sanoin hälle että, itse menee töihin, tekee koko kuukauden hommia niskalimassa, ja hups kuunloputtua ei saakkaan palkkaa.. ois varmasti ihan mielenkiintoista. Onhan nuo laulajat palkkansa ansainneet. mutta siihenki sain kommenttia, onhan noita muita kun sen levyn ostaa.. Entä jos kaikki ihmiset latais vaan netistä levynsä, Bändi ei sais rahaa levyistä, hetken päästä ei olis mitä ladata kunnei se musiikin tekeminen kannata. (tai jotain sinne päin :D)

Joten itse tuomitsen, Levyjen ostamisella kannatetaan ja tuetaan bändiä.
There's a time to live, there's a time to die. But no one can't escape the Destiny.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: MP3-musiikki

Post by Figaro1 » Sun Apr 18, 2004 4:32 pm

Pyrin ostamaan levyjä aina jos se on mahdollista mutta tunnustan samalla että otan kyllä netistäkin joitain levyjä ihan suoraan. Ne ovat lähes poikkeuksetta sellaisia levyjä joita ei Suomesta uusina saa, tai sitten sellaisia klassikkolevyjä joiden valmistaminen on lopetettu tyyliin 9 vuotta sitten kokonaan(Sanokaa vaan jos näette esim. Twisted Sisterin kahta ekaa levyä alkuperäisenä cd:nä kaupassa)

Ja onhan laittomista biiseistä ainakin Figaron kohdalla ollut sekin että olen ostanut montakymmentä levyä sen jälkeen kun täysin laittomasti hankkimani mp3nen tai jopa koko levy ovat osoittautuneet loistaviksi
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Re: MP3-musiikki

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Sun Apr 18, 2004 6:51 pm

Mutta onhan se aika huono tekosyy olla ostamatta levyjä, siksi, "ettei ole rahaa". Ei kaikki levyt ole suinkaan mitään 20 euroa maksavia järkäleitä, löytyy myös jopa n. kymmenen euroa maksavia levyjä. Ei kai ole mitenkään kauhea hinta?[/quote]
Last edited by JouNi@Arcticmetalsha on Sun Apr 18, 2004 3:55 pm, edited 1 time in total.
We´ll find a place where the sun still shines..

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: MP3-musiikki

Post by Jonna » Sun Apr 18, 2004 8:03 pm

Joskus tulee imuroitua mp3:sia koekuuntelua varten. Joitakin demoja on tullut hankittua sillä tavalla itselleni. Syynä tähän on ollut yleensä se että cd:t on myyty jo loppuun siinä vaiheessa kun olen kysellyt niitä suoraan bändeiltä. Painokset ovat rajattuja eikä niitä demoja riitä kaikille halukkaille ostajille. Pitäisi siis kysellä heti kun näen jonkun mielenkiintoa herättävän demoarvostelun esim. Infernossa.

Joskus lataan myös yksittäisiä kappaleita, joita löytyy esim. Fireboxin sivuilta. Lyhyistä pätkistä ei tosin saa selkeää käsitystä kokonaisuudesta(esim. Nightwishin uudet biisit).

Kokonaisia täysimittaisia levyjä en lataa siksi, koska siihen menisi liikaa aikaa (puhutaan tunneista, ei minuuteista). Yhteys pätkisi monta kertaa sinä aikana.
Fani-78

Malva
Sr. Member
Posts:3804
Joined:Mon Mar 04, 2002 8:24 am

Re: Re: Re: MP3-musiikki

Post by Malva » Mon Apr 19, 2004 8:10 am

JouNi@Arcticmetalshare wrote:
ei vaan kai mun on tehtävä Sonatalle joku lahjoitus kun kaikki niiden lvyt olen ladannut... :(
Mietipä jos Sonatan pojat tulis ja ottais sun tietokoneen siitä hyvästä että oot saanu kuunnella niiden musiikkia maksamatta korvauksia?
JouNi@Arcticmetalshare wrote:mulle on ihan sama mistä se musa tulee.samat kappaleet mulla on koneella kun teillä on levyillä.
Mutta me olemme maksaneet niistä. Me ollaan autettu bändiä siinä mielessä että ne tekee vielä sen seuraavankin levyn. Sinä vain vie siitä hommasta kermat päältä.

Huomaa että tämä Jouni on hieman lapsen kengissä vielä, kun ei tuo ajattelu onnistu kuin yhdestä suuntaa. Koita nyt kumminkin hiukan miettiä ja asettua muiden asemaan.

-StratoVaris-
Sr. Member
Posts:375
Joined:Tue Apr 01, 2003 2:40 pm

Re: MP3-musiikki

Post by -StratoVaris- » Mon Apr 19, 2004 2:49 pm

Kaikki rahat menee levyihin, mutta silti latailen paljon musaa netistäkin.

Juuri tulin kaupasta, ostin December Moonin levyn 3.5€.
Nyt tuuli kuiskaa hiljaa että pimeys kylmää tuo, taakse jäävät...

Warrior
Sr. Member
Posts:826
Joined:Sun Mar 03, 2002 2:00 pm
Location:Finland

Re: Re: Re: MP3-musiikki

Post by Warrior » Mon Apr 19, 2004 2:55 pm

JouNi@Arcticmetalshare wrote:
minkäs teet kun ei rahaa ole levyihin tuhlattavaksi ja haluaa kuunnella musaa jota ei radiosta soiteta! :(
ikinä ei kuule kunnon metallia radiosta,aina vaan jotain räppiä tai teknomusaa jossa joku misu laulaa nuotin vierestä ja se sitten koneella muokataan...pyh! >=(
Oletko ikinä kuunnellut Metalliliittoa (YleX, sunnuntaisin klo 19 - 21). Siellä soitetaan metallia oikein kunnolla.
"Some have a way with words, some not have way. I are one of them."

User avatar
*Elina*
Sr. Member
Posts:1479
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:35 pm

Re: MP3-musiikki

Post by *Elina* » Mon Apr 19, 2004 3:38 pm

Olisiko Jouni kivaa,jos oma palkkasi menisi sivu suun,kun ihmiset käyttää jotain halpakopioita siun työntuloksesta?

Lapazeus
Member
Posts:279
Joined:Tue Mar 05, 2002 6:49 pm
Location:Finland

Re: MP3-musiikki

Post by Lapazeus » Mon Apr 19, 2004 5:43 pm

JouNi@Arcticmetalshare wrote:
sanon nyt vielä loppuun että ostaisin itsekin levyjä jos vain rahani riittäisi :(
ehkä sitten isompana kun vaki työpaikka ja palkka.katsokaas jos kuukaudessa saan rahaa 20€,se on suunnilleen koko levyn hinta,ja on muutakin ostettavaa kuin levyt :D
kyllähän minä kuitenkin itsekin halveksin mp3-musan latailua,mutta
Minusta on aika helvetin säälittävää tulla Suomessa selvittämään ettei ole rahaa levyihin. Tiedätkös, ei se laajakaista millä niitä mp3:siä imutellaan ole ilmainen.

Ja 20€ kuukaudessa...n. 14 levyä vuodessa, jos et evääsikään liikauta. Ja kyllä niitä levyjä alekoreistakin saa etsiä. Ja kyllä esim. vanhempasi ovat varmasti valmiita antamaan lisää rahaa kotiaskareita vastaan? Ai liikaa hommaa? Ei tullut yllärinä.
,mulle on ihan sama mistä se musa tulee.samat kappaleet mulla on koneella kun teillä on levyillä.
no antaapi olla sen...
Taidat olla tätä Pappa betalar sukupolvea. Ruoka tulee pöytään ja vaatteet päälle...Mistä? Eikö kiinnosta?
Sanon vaan että niitä musiikkoja, joiden tuotoksia varastat, se kiinnostaa.

esimerkki: Sinulla on polkupyörä ja kaverillasi Pekalla on kaksi vaihtoehtoa
a) hän nyysiii sen
b) hän ostaa sen käypään hintaan

Onko se siis sinulle aivan sama miten se Pekka pyöränsä hankkii.
-- haluaa kuunnella musaa jota ei radiosta soiteta!
ikinä ei kuule kunnon metallia radiosta,aina vaan jotain räppiä tai teknomusaa jossa joku misu laulaa nuotin vierestä ja se sitten koneella muokataan...pyh!
SE on moraalisesti väärin
Ei vittu. Sehän se tässä on moraallisesti väärin, että ei tee sellaista musaa jota tykkäät imuttaa netistä :eyes

Kukkatäti 1
Jouni 0

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Re: MP3-musiikki

Post by Jaakko » Mon Apr 19, 2004 6:06 pm

Punapiraija wrote:
Divareistakin voi löytyä vaikka mitä halvalla hinnalla. Rahan säästäminenkin on kannattavaa, ei kaikkea tarvitse tuhlata.
Käytetyistä levyistä ei artisti saa mitään. Miksi sitten nettilevitys olisi huonompi vaihtoehto artistin kannalta? ;)

Uusien levyjen ostaminen on ainoa tapa todella tukea ja siinäkin lähinnä levy-yhtiöitä ja muuta myyntiverkostoa. Mätä systeemi.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: MP3-musiikki

Post by Figaro1 » Mon Apr 19, 2004 7:51 pm

Last edited by Figaro1 on Mon Apr 19, 2004 4:52 pm, edited 1 time in total.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: MP3-musiikki

Post by Jaakko » Mon Apr 19, 2004 9:03 pm

Toisaalta voidaan ajatella musiikin merkitystä ihmisille noin yleensä ja miettiä minkä hememtin takia verorahoja tuhlataan aivan valtavia määriä niin sanottuun "korkeakulttuuriin" joka ei bisneksenä kannata ollenkaan. Eikös niitä varoja ehkä voisi suunnata enemmän myös sen sortin taiteen tekemiseen josta tavalliset ihmiset kuitenkin enemmän pitävät? Miksi viulua soittamalla voi elellä yhteiskunnan varoilla mutta kitaraa soittava joutuu tyytymään nyrkkeihinsä? :D

User avatar
ThePKH
Sr. Member
Posts:767
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:39 am
Location:Kangaslampi, Jyväskylä, Finland
Contact:

Re: Re: MP3-musiikki

Post by ThePKH » Mon Apr 19, 2004 11:39 pm

Jaakko wrote:
Toisaalta voidaan ajatella musiikin merkitystä ihmisille noin yleensä ja miettiä minkä hememtin takia verorahoja tuhlataan aivan valtavia määriä niin sanottuun "korkeakulttuuriin" joka ei bisneksenä kannata ollenkaan. Eikös niitä varoja ehkä voisi suunnata enemmän myös sen sortin taiteen tekemiseen josta tavalliset ihmiset kuitenkin enemmän pitävät? Miksi viulua soittamalla voi elellä yhteiskunnan varoilla mutta kitaraa soittava joutuu tyytymään nyrkkeihinsä? :D
Aivan. Ja miksi kaupunginorkestereille pitää rakentaa miljoonia maksavat konserttitalot samalla kun nuorisomusiikin esitystilat elävät purku-uhan alla?
Ei voi tietää.
Kyllähän esim urheilun puolella ovat asiat paremmin. Vaikka kaupunki joutuu tietenkin jossain määrin tukemaan myös sitä niin kyllä urheiluseurat silti ovat paljon enemmän omillaan ja markkinavoimien armoilla. Kyse on loppujen lopuksi kuitenkin täysin samanlaisista asioista. Lätkäjoukkue ja kaupunginorkesteri ovat kumpikin veroa maksavalle väestölle ihan samalla tavalla viihdykettä.
For a decent price I've banned kindness from my heart
ThePKH's home

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: MP3-musiikki

Post by Eini » Tue Apr 20, 2004 12:57 am

Kannatan biisien lataamista jos hakee näytteitä uusista bändeistä ja silloin tällöin muutamia levyjä, vastustan jos hakee kaikki levynsä netistä. Joskus tulee haettua musaa netistä itekkin, mutta kaikki suosikkibändieni levyt ostan aitoina. Ja divareistakin jää monesti käytettyjä levyjä matkaan. Olisi ihan mielenkiintoista tietää kuinka moni mp3-vastustaja asuu vanhempiensa luona. Ei sitä kauheasti ole vara ostella uusia levyjä kun pitää maksaa vuokra, vesi ja sähkö, auton- ja kodin vakuutukset, bensat, nettimaksut, ruoat, lehtimaksut, puhelinmaksut, koulumaksut, harrastukset, bilettäminen yms. Varsinkin kun asuu yksin ja maksaa kaiken itse, ei rahaa todellakaan jää kovin paljon ylimääräistä. Kaikki eivät ole syntyneet rikkaaseen perheeseen tai saa huippupalkkaa. >=(
Maailma on kuin kirja. Ne jotka eivät matkustele, lukevat vain sivun.

Syncope
Sr. Member
Posts:406
Joined:Tue Mar 05, 2002 5:54 pm

Re: Re: MP3-musiikki

Post by Syncope » Tue Apr 20, 2004 9:20 am

Eini wrote:
Kannatan biisien lataamista jos hakee näytteitä uusista bändeistä ja silloin tällöin muutamia levyjä, vastustan jos hakee kaikki levynsä netistä. Joskus tulee haettua musaa netistä itekkin, mutta kaikki suosikkibändieni levyt ostan aitoina. Ja divareistakin jää monesti käytettyjä levyjä matkaan. Olisi ihan mielenkiintoista tietää kuinka moni mp3-vastustaja asuu vanhempiensa luona. Ei sitä kauheasti ole vara ostella uusia levyjä kun pitää maksaa vuokra, vesi ja sähkö, auton- ja kodin vakuutukset, bensat, nettimaksut, ruoat, lehtimaksut, puhelinmaksut, koulumaksut, harrastukset, bilettäminen yms. Varsinkin kun asuu yksin ja maksaa kaiken itse, ei rahaa todellakaan jää kovin paljon ylimääräistä. Kaikki eivät ole syntyneet rikkaaseen perheeseen tai saa huippupalkkaa. >=(
Tuossa oli kyllä kaikki täyttä asiaa!!

Itse imuroin jonkin verran biisejä netistä, koska saatavuus on rajaton!
Myöskin se edesauttaa asiaa, että siirtonopeus heiluu siinä 800kt/sek-1100kt/sek!
Ja rahaa todellakaan ei ole siihen, että ostaa kaikki hyvät levyt uusina kaupoista. Omassa kämpässä asuminen vie kaikki rahat!

Mutta säästän kyllä rahaa, jos levy on ilmestymässä joltain lempibändiltäni!

Imuroin sellaisten bändien biisejä, joidenka levyjä en tulisi ostamaan!
look down on me you will see a fool....
look up at me and you will see your lord...
look straight at me you will see yourself

-Charles Manson

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Re: MP3-musiikki

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Tue Apr 20, 2004 12:06 pm

Lapazeus wrote:
JouNi@Arcticmetalshare wrote:
sanon nyt vielä loppuun että ostaisin itsekin levyjä jos vain rahani riittäisi :(
ehkä sitten isompana kun vaki työpaikka ja palkka.katsokaas jos kuukaudessa saan rahaa 20€,se on suunnilleen koko levyn hinta,ja on muutakin ostettavaa kuin levyt :D
kyllähän minä kuitenkin itsekin halveksin mp3-musan latailua,mutta
Minusta on aika helvetin säälittävää tulla Suomessa selvittämään ettei ole rahaa levyihin. Tiedätkös, ei se laajakaista millä niitä mp3:siä imutellaan ole ilmainen.

Ja 20€ kuukaudessa...n. 14 levyä vuodessa, jos et evääsikään liikauta. Ja kyllä niitä levyjä alekoreistakin saa etsiä. Ja kyllä esim. vanhempasi ovat varmasti valmiita antamaan lisää rahaa kotiaskareita vastaan? Ai liikaa hommaa? Ei tullut yllärinä.
,mulle on ihan sama mistä se musa tulee.samat kappaleet mulla on koneella kun teillä on levyillä.
no antaapi olla sen...
Taidat olla tätä Pappa betalar sukupolvea. Ruoka tulee pöytään ja vaatteet päälle...Mistä? Eikö kiinnosta?
Sanon vaan että niitä musiikkoja, joiden tuotoksia varastat, se kiinnostaa.

esimerkki: Sinulla on polkupyörä ja kaverillasi Pekalla on kaksi vaihtoehtoa
a) hän nyysiii sen
b) hän ostaa sen käypään hintaan

Onko se siis sinulle aivan sama miten se Pekka pyöränsä hankkii.
-- haluaa kuunnella musaa jota ei radiosta soiteta!
ikinä ei kuule kunnon metallia radiosta,aina vaan jotain räppiä tai teknomusaa jossa joku misu laulaa nuotin vierestä ja se sitten koneella muokataan...pyh!
SE on moraalisesti väärin
Ei vittu. Sehän se tässä on moraallisesti väärin, että ei tee sellaista musaa jota tykkäät imuttaa netistä :eyes

Kukkatäti 1
Jouni 0
no hyvin se metallicakin on myynyt vaikka miljoonia ihmisiä pelkästään lataa niiden biisit.
We´ll find a place where the sun still shines..

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Re: MP3-musiikki

Post by Malys » Tue Apr 20, 2004 12:40 pm

Edit: Tulipas sekava.
Last edited by Malys on Tue Apr 20, 2004 9:47 am, edited 1 time in total.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Punapiraija
Sr. Member
Posts:418
Joined:Tue Nov 12, 2002 3:49 pm

Re: MP3-musiikki

Post by Punapiraija » Tue Apr 20, 2004 2:01 pm

Täytyy tähän väliin todeta, että kaupasta ostettu aito levy kuulostaa paremmalta kuin joku kasa hiksiä mp3-tiedostoja.

Ja vaikka tuo mp3-juttu saattaa tutustuttaa ihmisiä tuntemattomiinkin bändeihin, niin silti kuitenkin löytyy yhä ihmisiä, jotka vain tylysti lataavat tiedostoja eivätkä maksa bändille ollenkaan mitään.

JouNi@Arcticmetalshare wrote:mulle on ihan sama mistä se musa tulee.samat kappaleet mulla on koneella kun teillä on levyillä.
Juu, kaikkihan pitää saada heti ja vaivattomasti. Aika huono tekosyy. Jos et viitsi nähdä pientäkään vaivaa levyjen takia, niin johan olet ylihemmoteltu henkilö.
"Lahti on mesta paikka." - Matti Nykänen

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Re: Re: Re: MP3-musiikki

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Tue Apr 20, 2004 8:05 pm

[/quote]
We´ll find a place where the sun still shines..

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Re: MP3-musiikki

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Tue Apr 20, 2004 8:08 pm

Punapiraija wrote:
Täytyy tähän väliin todeta, että kaupasta ostettu aito levy kuulostaa paremmalta kuin joku kasa hiksiä mp3-tiedostoja.

Ja vaikka tuo mp3-juttu saattaa tutustuttaa ihmisiä tuntemattomiinkin bändeihin, niin silti kuitenkin löytyy yhä ihmisiä, jotka vain tylysti lataavat tiedostoja eivätkä maksa bändille ollenkaan mitään.

JouNi@Arcticmetalshare wrote:mulle on ihan sama mistä se musa tulee.samat kappaleet mulla on koneella kun teillä on levyillä.
Juu, kaikkihan pitää saada heti ja vaivattomasti. Aika huono tekosyy. Jos et viitsi nähdä pientäkään vaivaa levyjen takia, niin johan olet ylihemmoteltu henkilö.
laadultaanhan levy-musa kuulostaa tietysti paremmalta kuin 192bittinen mp3nen...
mutta äläpä ala nimittelemään kun et tilannettani niin kuitenkaan kovin hyvin tunne...
We´ll find a place where the sun still shines..

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Re: Re: Re: Re: MP3-musiikki

Post by Malys » Tue Apr 20, 2004 8:43 pm

JouNi@Arcticmetalshare wrote:

no ehkä ei nyt ihan jokainen warettaja metallicaa lataa,ja by the way jonkun ne levyt on ensin ostettava ennen kuin ne voi ripata koneelle ja jakaa etiäppäin ja oon minäkin kaikki levyni ripannut ja jakanut eteenpäin...
tietenkin se on hallaa muusikolle,jos nyt vertaisi bisnesmieheen niin ei sekään aina kauppoja saa,vaan menettää suuria summia rahaa,joten...
jokaisella alalla on huonot puolensa rahan suhteen.
Teoriassa ei tartte kuin yhden ostaa levy, ripata se ja pistää jakoon. Pikkuhiljaa levy siirtyisi useammalle lataajalle ja siitä aina vaan eteenpäin lopulta tuhansille, kymmenille tuhansille jne. Bisnesmiestä ja muusikkoa on aika vaikea pistää samalle linjalle, eri suuruisista summista kuitenkin on kyse. Ei musiikilla loppujen lopuksi kovin paljoa ansaitse, pitää myydä valtavasti levyjä. Ei se levyn hinta sellaisenaan mene muusikoille vaan levy-yhtiö, kauppias jne. ottaa omansa päältä. Pikkuriikkinen osa jää sitten muusikolle.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: MP3-musiikki

Post by Strato4ever » Tue Apr 20, 2004 8:57 pm

Nykyään ei kenenkään tarvitse edes ostaa jotain tiettyä levyä, sillä se vuotaa promovaiheessa nettiin jonkun arvostelijan toimesta. Esimerkkitapauksia vois luokitella vaikka satapäin, mm. Kotipellon Coldness ja Edguyn Hellfire Club.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: MP3-musiikki

Post by Haven » Tue Apr 20, 2004 9:33 pm

Ja kaikki varmaan tietävät tapauksen Elements Pt. 1. Monethan olivat kuunnelleet levyn jo loppuun ennenkuin sitä oli edes julkaistu..
Aya!

Locked