Nightwish- Once

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am
Re: Re: Re: Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Thu Jun 03, 2004 7:57 pm

SirJuzzi wrote:
Sir. Decadence wrote:
Planet Hell ei ole mitään verrattuna Creek Mary's Bloodiin! :)
Eikä Creek Mary's Blood ole mitään verrattuna Dark Chest of Wondersiin, joka on Nightwishin parhaita biisejä koskaan.
Levy ostettu. Haista Juzzi paska, sinä et tiedä mistään mitään. Creek Mary's Blood on loppupeleissä todella upea kappale. Paha mennä valitsemaan oikeastaan noiden kahden väliltä.

Paras levy mitä olen kuullut aikoihin. Once huitaisee menemään isolla kaarella ja tekee kerrasta selvää jälkeä.
Play the violent strings of my symphony.

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Pentelesh » Thu Jun 03, 2004 8:14 pm

J_Crane wrote:
Ainut vitutus tän levyn suhteen tulee kun ajattelee keikkoja: Levyllä on sen verran paljon tavaraa jota ei pysty toteuttamaan keikoilla muuten kuin taustanauhoilla. Perkele.
Itseasiassahan homma on ollut näin jo Dishwasherista lähtien. Viime kiertueellahan tuli joka biisissä jotain DATilta. Tämän takia en niin hirveästi tykkää NW:stä livenä; kaikki biisit kuulostavat ihan samalta livenä kuin levyllä. Toista oli silloin Oceanborn kiertueen aikoihin, jolloin ei tullut kuin muutamassa biisissä jotain nauhalta.
Live esiintyminen on parasta kun soitannassa tulee virheitä ja kappaleet soitetaan nopeammin tahi hitaammin kuin levyllä. Tosn, taaas mielipideasia...

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Nightwish- Once

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Fri Jun 04, 2004 11:07 am

kuuntelen just Nemon orkesteri versiota ja kuulostaa nii maan helevetin hyvältä
:music:
We´ll find a place where the sun still shines..

JSM
Member
Posts:159
Joined:Sun Feb 16, 2003 3:23 pm
Location:Graveyard City Turku

Re: Nightwish- Once

Post by JSM » Fri Jun 04, 2004 11:55 am

Komppaan tältäkin suunnalta. Aivan loistava levy ja pari melkeen käsittämättömän hyvää biisiä. Yhtäkään huonoa biisiä ei ole mutta The Siren ei ole ihan levyn kärkimateriaalia. Dark Chest of Wonders, Creek Mary's Blood, Romanticide ja Ghost Love Score taas ovat. Ehdottomasti NW:n paras ja yks kovimmista ellei jopa kovin tänä vuonna tähän mennessä ilmestynyt levy. :headbang:
this is not music
and we're not a band
we're five middlefingers
in a motherfuckin' hand

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Sir. Decadence » Fri Jun 04, 2004 12:30 pm

JSM wrote:
The Siren ei ole ihan levyn kärkimateriaalia.
Minusta se on loistava, jotenkin taianomainen.
Sain siis Oncen vihdoin.
Saiko muuten muut ennakkotilanneet tuollaisen Limited Editionin?
Mutta siis kolmas kuuntelukerta menossa ja ei siellä kyllä huonoja biisejä ole, ei kyllä hyviäkään vaan kaikki on jossain määrin loistavia! 8)
Paras on kyllä tuo Ghost Love Score.
Ja luulen, että tulee aina olemaan tuon levyn paras minun mielestäni, ei sitä mikään muu ohita.
Ja miksihän luet signatureani?

Toxic Enema
Member
Posts:147
Joined:Sat Oct 25, 2003 11:17 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Toxic Enema » Fri Jun 04, 2004 5:06 pm

Hyvä apinoida kotiteollisuutta kun kukaan ei ulkomailla bändiä tunne. Itsellä ei levy parin kuuntelun jälkeen oikein vielä avaudu mutta vähän tuntuisi, että jopa liikaa sälää mukana.
Juo enemmän sitä viinan paskoo niin opit!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Fri Jun 04, 2004 5:35 pm

I have two questions:

Mikä tuo limited edition on? Itse sain omasta mielestäni täysin normaalin version...

Mitenkähän NW:n uusi levy apinoi Kotiteollisuutta? Jos tarkoitat niitä raskaita teknoriffejä niin enemmän ne Rammsteiniin kallistuvat ja sekään ei ole ollut tarkoituksellista apinointia.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Moony » Fri Jun 04, 2004 6:33 pm

Figaro1 wrote: Mikä tuo limited edition on? Itse sain omasta mielestäni täysin normaalin version...
Samaa ihmettelin minäkin. Ehkä Sir. Decadence tarkoitti tuota logoa, joka oli painettu levyn koteloon? Ei sen kai pitäisi mikään rajoitettu painos olla.
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

Toxic Enema
Member
Posts:147
Joined:Sat Oct 25, 2003 11:17 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Toxic Enema » Fri Jun 04, 2004 6:55 pm

Muistaakseni Dead Gardensin riffi on lähes täysi kopio Kotiteollisuuden Kaikki veri valuu maahan-biisin riffistä. Wis I had an angel kuulostaisi minun korvaan kyllä paremmalta ilman "jumputusta".
Juo enemmän sitä viinan paskoo niin opit!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Figaro1 » Fri Jun 04, 2004 7:09 pm

Siinä Oncessa jonka minä sain on bändin logo todellakin painettu itse kotelon, ei vihon kanteen...
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Late-x
Jr. Member
Posts:48
Joined:Sun Apr 11, 2004 4:05 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Late-x » Fri Jun 04, 2004 7:52 pm

On se bändin logo minullakin painettu koteloon eikä vihon kanteen ja minulla tuo levy on ihan läheisestä levykaupasta ostettu.
Whatta fuck, an apple

Jukkis
Member
Posts:130
Joined:Thu Oct 10, 2002 10:48 am

Re: Nightwish- Once

Post by Jukkis » Fri Jun 04, 2004 10:06 pm

Jopas ovat levyn tehneet :eek:

Mulle tuli sellainen fiilis levyä kuunnellessa, että kaikki edelliset levyt on tavallaan olleet vain harjoitusta tätä varten. Aika lailla on sellaista 'kaikki tai ei mitään' meininkiä ilmassa...

Kaunista ja moni-ilmeistä musiikkia. Aika sanattomaksi vetää. Tykkään ihan helkutisti! Vielä viikko Tampereen keikkaan...

(ja mitä tulee siihen DAT nauhojen käyttöön keikalla... tämä on jälleen asia josta ei ole mitään järkeä kiistellä. Itseäni tuo ei haittaa pätkääkään mutta voin hyvin ymmärtää jos joitakin häiritsee)
Huudan, heilutan tukkaa, pompin
Sydän pomppaa kun kuulen Smoken kompin

Mä oon hevari

Mä oon hevari

Mä oon hevari, kitarasoolo, tuplabasaribiitti
Ranneke missä on vittu viis rivii niittii
Nahkahousut, Iron Maiden selkälippu
Jonka yllä lukee: haistakaa vittu

Petri Nygård - Mä oon hevari :D

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Mormegil » Sat Jun 05, 2004 4:20 pm

...Mutta tuskin ne kitaraosat paranevat mihinkään vaikka kuinka kuuntelisi...
Last edited by Mormegil on Sat Jun 05, 2004 1:20 pm, edited 1 time in total.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Sat Jun 05, 2004 5:53 pm

Hoho, ja meikäläinen kun tykkäsi juuri siitä tavasta jolla kitaroita oltiin käytetty. Lisäksi, olihan niitä sooloja neljä, ja muualle niitä en edes kaipaa.
Play the violent strings of my symphony.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Malys » Sat Jun 05, 2004 6:06 pm

Hyvä levy, täytyy sanoa. Mutta välillä fiilis, että kaipaisin jotain lisää lauluun, ponnekkuutta tai jotain. En osaa määritellä. Mutta eipä tuo nyt niin haittaa. Wish I had an Angel on noussut ehdottomasti suosikiksi levyn biiseistä, erilainen kun vertaa muuhun matskuun. Kuolema Tekee Taitelijan kuulostaa oudolta, ei ole oikein tottunut suomenkieliseen lauluun, mutta hyvä biisi muuten. Tosin toivon että jatkossa ei suomeksi biisejä tehdä. Ei se oikein sovi.

En mä osaa levyarvosteluja tehdä. Ja tuo vaatii vielä nääääiiiin paljon lisäkuuntelua.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

Enska
Sr. Member
Posts:524
Joined:Sun Mar 10, 2002 7:49 pm

Re: Re: Nightwish- Once

Post by Enska » Sat Jun 05, 2004 6:07 pm

SirJuzzi wrote:
Hoho, ja meikäläinen kun tykkäsi juuri siitä tavasta jolla kitaroita oltiin käytetty. Lisäksi, olihan niitä sooloja neljä, ja muualle niitä en edes kaipaa.
Aika lailla samat ajatukset mullakin.
Vesku Loiri Nasse-Sedälle tappiollisen biljardipelin jälkeen:
- Golfissa et pärjää ainakaan!
Nasse-Setä:
- Juu ihan mikä laji vaan käy kuule... jos sä oot tota tasoa!! =D

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Mormegil » Sat Jun 05, 2004 8:06 pm

...Mutta kyllä niitä sooloja olisi silti saanut olla enemmän, tai ainakin olisivat saaneet olla pitempiä. 8)
Last edited by Mormegil on Sat Jun 05, 2004 5:07 pm, edited 1 time in total.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Stratosfear » Sat Jun 05, 2004 11:01 pm

Nightwish operoi täysin uusilla musiikillisilla alueilla, missä perinteiset kaavat kitarasoloineen on unohdettu. Nightwishin kappaleet nivoituvat aivan mielettömän hyvin yhteen. Lisäksi kappaleet ovat täysin omassa sarjassaan, koska normaaleja sooloja ei edes kaipaa. Itse miellän Nightwishin kappaleet pieniksi teoksiksi. Dark Chest Of Wonders on Tuomas Holopaisen mestarillinen taidonnäyte siitä miten kappale saadaan pidettyä kiinnostavana loppuun asti ja miten loppuun saadaan vielä huipennus ilman perinteistä kitarasooloa.

Once on tasokkainta raskasta musiikkia mitä on Suomessa tähän menessä tehty. Nightwishilla on kaikki menestyksen avaimet käsissään. Toivottavasti Nemo kipuaisi vielä ykköseksi Saksan singelistalla ja Once albumilistalla niin silloin MTV:n olisi pakko näyttää Nemon videota kanavalla ainakin Saksassa. Siinä vaiheessa MTV olisi tavallaan hankalassa tilanteessa.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Nightwish- Once

Post by SirJuzzi » Sat Jun 05, 2004 11:40 pm

Minusta on ihan fakta, että hevimaailmassa sitä sooloa ei todellakaan tarvitsisi joka biisiin johon se on lykätty (tarkoitan siis ihan kaikkea heviä yleensä, en yksittäisiä bändejä). Nightwish on onneksi ymmärtänyt asian ja tekee kappaleet itseään palvellen.

Teknisestihän Once on huikea. Jotain pientä nillittämistä löytyy aina, mutta onhan tuolla levyllä ihan hullun hyvät soundit ja toteutus muutenkin.

Musiikissa tärkeintä on kuitenkin kappalemateriaali, ja kyllähän se loistaa. Tuomas on oikeasti nero, ja allekirjoitan tuon mitä Stratosfear sanoi Dark Chest of Wondersista.
Play the violent strings of my symphony.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Nightwish- Once

Post by StratoPummi » Sun Jun 06, 2004 9:52 am

Mormegil wrote:
Nooh, hätiköin ehkä hiukan. Onhan tuo ihan kelpo albumi jo toisella kuuntelukerralla. :)




...Mutta kyllä niitä sooloja olisi silti saanut olla enemmän, tai ainakin olisivat saaneet olla pitempiä. 8)
Ei kannata hirveästi arvostella mitään noin aikaisessa vaiheessa. :) Itsekin on joutunut perumaan puheitaan monista levyistä. Ja kitarasooloja ei tarvita, ellei se ole luonnollinen osa kappaletta. Jos kappale on nerokkaasti rakennettu ja mielenkiintoinen, niin se ei tarvitse kitarasooloa, joka on joskus olemassa vain saadakseen kappaleen taas etenemään.

Esimerkiksi Stratovariuksen musiikissa on miltein joka biisissä sama rakenne, tiedät jo ensimmäisen kertosäkeen jälkeen missä vaiheessa biisiä tulee skittasoolo.

Progemusiikki on eri asia. :D
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Mormegil » Sun Jun 06, 2004 10:08 am

En nyt aivan tarkoittanutkaan, että kaikissa metallikappaleissa pitäisi välttämättä olla soolo, tarkoitan vain että Oncella oli mielestäni kappaleita, joihin sellainen olisi sopinut oikein hyvin. ;)

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Sir. Decadence » Mon Jun 07, 2004 3:15 pm

Tuolla limited editionilla tarkoitin ihan limited editionia, koska tuossa minulla lukee, että limited edition.
Tuossa on tuollainen - öö - "lisäkansi", joka vedetään normaalin kotelon päälle.
Kansilehdessäni on pelkästään se enkeli ja kun tuon "lisäkannen" heittää päälle, niin se näkyy siellä ympyrän keskellä, kuten normaalissa painoksessa.
Periaatteessa ihan turha juttu, mutta onhan se ihan hieno.
Ja miksihän luet signatureani?

Rolle
Jr. Member
Posts:22
Joined:Sat Nov 01, 2003 8:54 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Rolle » Mon Jun 07, 2004 4:14 pm

Itselleni tuli postissa toi samainen Limited edition. Kansilehti tosiaan on hieman erilainen ja Nightwish ei lue levyn kotelossa vaan tuossa Sir. Decadencen mainitsemassa lisäkannessa.
Itse levy on kyllä mestariteos. Pari vähän seesteisempää biisiä, mutta vastapainona pari, jotka räjäyttävät tajunnan. Tällä hetkellä oma suosikkini taitaa ola Wish I had an Angel.
Life's just a cold restless night, full of empty shadows passing by... without that one to love

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Malys » Mon Jun 07, 2004 4:27 pm

No hööh! Tuollainen olemassa ja mä en ole tiennyt. :( Tahtoo. Keräilijä kun on.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Curry » Mon Jun 07, 2004 7:54 pm

Aika pirun kova levy, ehdottomia suosikkeja parin kuuntelun jälkeen Dark Chest Of Wonders, Creek Mary's Blood ja Ghost Love Score.
"The coldest blood runs through my veins / you know my name"

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by StratoPummi » Tue Jun 08, 2004 5:08 pm

Itse heitin arvostelua levystä tuonne NW:n foorumiin, joten sieltä voi käydä lukemassa jos kiinnostaa mietteeni.

Mutta näin yleisellä tasolla voin sanoa, että on todella, todella hyvä levy. :)
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Nightwish- Once

Post by Jonna » Tue Jun 08, 2004 5:25 pm

Sain vielä sellaisen Kitee-esitteen levyn mukana Nw-shopista. Kaupunkia esitellään bändin jäsenten näkökulmasta. ;)
Fani-78

User avatar
Moony
Sr. Member
Posts:2073
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:55 am
Location:Finland

Re: Nightwish- Once

Post by Moony » Tue Jun 08, 2004 6:58 pm

Sir. Decadence wrote: Tuossa on tuollainen - öö - "lisäkansi", joka vedetään normaalin kotelon päälle. Kansilehdessäni on pelkästään se enkeli ja kun tuon "lisäkannen" heittää päälle, niin se näkyy siellä ympyrän keskellä, kuten normaalissa painoksessa.
Joo, sain... Löyty pari kuvaakin, jos jotain kiinnostaa:

www.nightwish.fr/website/pics/once/nwonce.jpg
www.nightwish.fr/website/pics/once/Konce009.jpg
www.nightwish.fr/website/pics/once/Konce008.jpg
You know where you are? You're in the jungle, baby. You're gonna DIE!

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Malys » Tue Jun 08, 2004 8:24 pm

Tuo limited edition on Nuclear Blastin versio, kysyi asiaa NW-Shopista. Piakkoin tulee myyntiin tavallinen versio ko. levystä.
Evoluutio - se huolehtii niistä, jotka ovat liian tyhmiä huolehtimaan itsestään. -Darwinin palkinnot

User avatar
Moikko
Sr. Member
Posts:826
Joined:Thu Nov 14, 2002 11:19 am
Location:Vantaa, Finland
Contact:

Re: Nightwish- Once

Post by Moikko » Wed Jun 09, 2004 2:09 pm

Oon tässä kuunnellu levyä läpi ja musta toi Dark Chest of Wonders kolahtaa aika kovin.. 8)

Locked