Oletko Rasisti?

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm
Oletko Rasisti?

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Mon Aug 23, 2004 4:31 pm

itse on myönnettävä että ehkä olen rasistinen ihminen. en ketää erivärisiä tms. hakkaa kaupungilla mutta oon vahvasti sitä mieltä että suomeen ei tarttis ottaa väkeä joka ei täälä tee töitä vaan elää sossunrahoilla..mitää muuta näissä "manneissa" ei olekaan vikaa jos noudattavat lakia ja elävät normaalia elämää sulassa sovussa.
suurin osa kuitenki luulee omistavansa tän maan ja leikkii kovista keskustorilla untuvatakki päällä ja letti takana, ja se laittaa vituttaan.
onneksi kuitenki osa skineistä pitää nämä kukkoijat jonkilaisessa kuosissa!

mutta miten on teidän laita?
en oo varma tuliko toi niin selvästi että kaikki käsitti mitä mieltä oon mutta korjailen sitten :D

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Oletko Rasisti?

Post by Jaakko » Mon Aug 23, 2004 5:04 pm

Ihmisillä pitäisi olla oikeus liikkua vapaasti mihin haluavat, kysynnän ja tarjonnan laki työmarkkinoiden suhteen ja yleinen elintaso tietysti määrää kuinka paljon liikettä järjestelmä kestää ennenkuin omaan napaansa tuijottavat alkavat pitää suurta ääntä ja rajoittaa huonompiosaisten mahdollisuuksia. Itse koen sen henkilökohtaisesti jopa suurena menetyksenä etten satu edes tuntemaan ketään muunväristä tai toisen kulttuurin edustajaa lähipiirissäni, kertonee jotain tästä paikasta missä olen syntynyt ja kasvanut ja yleisistä asenteista. Hyvä puoli on se että asia kyllä tulee muuttumaan, ainakin luulisi vapaamman tiedonkulun ja helpomman liikkumisen mahdollistavan seuraavan tärkeän välilehden kääntymisen historiassa :D

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Oletko Rasisti?

Post by StratoPummi » Mon Aug 23, 2004 5:39 pm

En ole rasistinen ihminen. Ellei se, että kerron joskus juovuksissa rasistisia vitsejä tee minusta sellaista. Mielestäni meille kaikille on tilaa, niin kauan kuin resurssit riittävät. Jos tekee tiukkaa, niin omista pidetään tietty ensin huolta.

Yhtä paljon ihmisiä me kaikki ollaan. Kusipäisyys jakaantuu kyllä satavarmasti kaikkien kansojen saralta aika samoihin prosentteihin.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Oletko Rasisti?

Post by Jaakko » Mon Aug 23, 2004 5:42 pm

StratoPummi wrote:Yhtä paljon ihmisiä me kaikki ollaan. Kusipäisyys jakaantuu kyllä satavarmasti kaikkien kansojen saralta aika samoihin prosentteihin.
Sillä pienellä varauksella että joissakin kulttuureissa normaali käyttäytyminen on toisille täyttä kusipäisyyttä. Kohteliaisuusnormit ovat niin erilaisia.

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Oletko Rasisti?

Post by StratoPummi » Mon Aug 23, 2004 5:45 pm

Jaakko wrote:
StratoPummi wrote:Yhtä paljon ihmisiä me kaikki ollaan. Kusipäisyys jakaantuu kyllä satavarmasti kaikkien kansojen saralta aika samoihin prosentteihin.
Sillä pienellä varauksella että joissakin kulttuureissa normaali käyttäytyminen on toisille täyttä kusipäisyyttä. Kohteliaisuusnormit ovat niin erilaisia.
Niin ja yleensä se toimii myös sitten näiden kansojen kesken molemminpuoleisesti. Eli fifti-sixti taas.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Alexi » Mon Aug 23, 2004 6:44 pm

No olen ehkä hieman rasisti, elikkä samoilla linjoilla kuin toi Jouni.Tosin poikkeuksiakin löytyy näistä mustalaisista, itse en tunne kovin montaa ainakaan hyvin, yhden joka on kanssani samassa taekwondossa ja ihan mukavaa juttuseuraahan tuo on.Eikä ne täällä paikkakunnalla nyt niinkään komeile ainakaan en ole nähnyt,mitä nyt kerran yrittivät kuulemma kaverini viimeset pennoset viedä (oisko ollu jopa vähän yli euron) :D

User avatar
Alexi
Sr. Member
Posts:461
Joined:Sun Jan 26, 2003 6:22 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Alexi » Mon Aug 23, 2004 6:45 pm

No olen ehkä hieman rasisti, elikkä samoilla linjoilla kuin toi Jouni.Tosin poikkeuksiakin löytyy näistä mustalaisista, itse en tunne kovin montaa ainakaan hyvin, yhden joka on kanssani samassa taekwondossa ja ihan mukavaa juttuseuraahan tuo on.Eikä ne täällä paikkakunnalla nyt niinkään komeile ainakaan en ole nähnyt,mitä nyt kerran yrittivät kuulemma kaverini viimeset pennoset viedä (oisko ollu jopa vähän yli euron) :D

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Oletko Rasisti?

Post by SirJuzzi » Mon Aug 23, 2004 8:15 pm

Ihonvärillä tai kansallisuudella ei ole mitään väliä. Pääasia on, että ihminen kykenee sopeutumaan siihen ympäristöön johon nenänsä työntää. Toisin sanoen, en pidä siitä että Suomeen tullaan elämään niin kuin jossain Saudi-Arabiassa, suhtautuen maahamme ja asukkaisiimme niin kuin voisin kuvitella kyseisten ihmisten suhtautuvan kotimaassaankin. Maassa maan tavalla. Selkeästi ylimieliset, tyhmät tai laiskat ulkomaalaiset olen valmis toimittamaan sinne mistä he ovat tulleetkin. Fiksut ovat tervetulleita. Ymmärrän toki joidenkin pakolaisten ynnä muiden tilanteen, jossa he ovat joutuneet jättämään oman asuinseutunsa siksi että se on muuttunut asuinkelvottomaksi, ja he saavat sympatiani, mutta heillä ei minusta ole minkäänlaista oikeutta nälviä tai ylenkatsoa hyväntekijöitään.

Sataprosenttisia rasisteja, eli ihmisiä jotka esim. vihaavat tummaihoisia heidän ulkonäkönsä takia, inhoan kyllä vähintään yhtä paljon kuin näitä mainitsemiani "huonoja" ulkomaalaisia.

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by stratowiruz » Mon Aug 23, 2004 10:31 pm

"En vihaa mitään niin paljon kuin rasismia ja neekereitä!"

Eli siis? No joo, en puhu itsestäni. Vaan tuo on vaan erään kaltainen kommentti jonka olen parhaimmillaan/pahimmillaan todennut. Minulla ei ole sinänsä mitään ulkomaalaisia tai värillisiä kohtaan. Mutta toki tämän tyyppisiä asenteita minussa silti on, tarpeen vaatiessa. Kuten nyt esimerkkinä mustalaiset, joita ilmeisesti pitäisi kutsua romaaneiksi? Poikkeus vahvistaa säännön, en ole kovin montaa "fiksua" sellaista pienen elämäni aikana tavannut. Ja kyllä myös rasittaa erityisesti Helsingissä asematunnelissa majailevat yleisesti tummaihoiset. Itse en ole joutunut ongelmiin koskaan, mutta useamman henkilön tiedän jotka kokeneet ryöstöjä taikka väkivaltaa. Eräs kaverini meni oikeuteen asti, tuomiokin tuli: neljästä eri tapauksesta samalle henkilölle. Mutta silti, jos vaikka menen pizzalle niin mieluiten valitsen jonkun etelämaalaisen ylläpitämän mestan, koska pizzat a) halvempia yleisesti ja b) täytettä runsaammin. Joten asiat eivät ole yksioikoisia!

Summa summarum: jos tekevät rehellisesti laillista työtä, hyvä. Jos lusmuavat puukkoinen, ei hyvä.

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Tue Aug 24, 2004 4:59 pm

niin sitähän mää tarkotinki että jos tänne päästään niin täällä noudatetaan sitten lakia yhtä paljon kuin mekin..en ny tarkota että ulkomaalaisten pitäisi olla mitään pulmusia, mutta niinkun SirJuzzi sano että ei pitäisi ruveta meille kukkoilemaan niin on aivan oikein.
ja muuten tampereenkin parhaat kebab-paikat ovat juuri näiden albanialaisten,turkkilaisten ja sitä rataa olevien perustamia :wink:
eli heissä ei ole mitään vikaa koska tekevät työtä, mutta ne sellaset jokka ei käy töissä ja joittenka kakarat rellestää kaupungissa ja paskaa julkista omaisuutta (niin kyllä suomalaisnuoretkin) ja pilaavat ilmapiiriä pitäis passittaa samantein helvettiin täältä.
rasisti olen ainoastaan näille henkilöille. esim. rehti hamppua vetävä rasta negro ei haittaa minua yhtään :D

Piiuska
Sr. Member
Posts:1403
Joined:Thu Sep 12, 2002 7:04 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Piiuska » Tue Aug 24, 2004 6:23 pm

Rasistiko ? En. Pidän kaikkia ihmisiä suht samanarvoisina, ja ei kyllä totisesti ole mitään tummaihoisia vastaan. Yhtä rumia ovat kuin valkoisetkin.
Ainoa vaan, että juuri nämä mannet käytöksellää pistää joskus jurppimaan. Kyllä, ovat he välillä tosi mukavia, mutta jos heille ei ole mieliksi, asia on toisin. Luokassame oli mannepoika, ja ensimmäisen tunnin jälkeen hän oli jo kerennyt näpistää 2 mustekynää opettajalta, mitkä olisi pitänyt palauttaa.
Kyllähän sitä myös kuulee näitä juttuja, että kun lapsi on kävellyt myöhään yksin ulkona, on tullut manneporukka kysymään tupakkaa, ja kun ei ole pojalla ollut, ei ole sen jälkeen kyllä ollut henkeäkään enää.. :(

Eihän kaikki mannetkaan tietenkään ole tällaisia, mutta en tiedä voiko sellaista arvostaa, joka ei koskaan tee töitä.
Live for now, like there's no tomorrow.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Oletko Rasisti?

Post by Figaro1 » Tue Aug 24, 2004 7:40 pm

Mikäli tänne tulee pakolainen omilla rahoillaan pakoon oman maansa tilannetta ja on valmis muuttamaan tapojaan koska astuu eri kulttuuriin, ja haluaa rueta tekemään töitä täällä, niin welcome ilman muuta.

Jos taas tänne tulee somali/mikä tahansa pakolainen rolex ranteessa ja rupeaa ensi töikseen tekemään rikoksia ja nostamaan sossusta rahaa kun ei huvita tehdä töitä niin terve menoa vaan takaisin.

Eli: Minulla ei ole pelkän ihon värin takia mitään eri ihmisiä vastaan, todellakaan

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Jonna » Tue Aug 24, 2004 9:41 pm

Pari vuotta sitten oltiin kesällä Ahvenanmaalla autolla + asuntovaunulla liikkeellä ja kuljettiin saarien välit lautoilla. Kerran sitten jouduttiin odottelemaan lauttaa tuntitolkulla stand by -jonossa. Siinä ihan lähellä oli manneporukka myös lauttaa odottamassa asuntovaunullaan. Joku poika tuli siinä sitten kaupustelemaan paitoja ja aurinkolaseja. Myöhemmin samana iltana joku siihen manne-porukkaan kuuluva mies lainasi joltakin ei-mannelta kännykkää koska sillä itsellä oli puheaika lopussa. Siihen aikaan oli Mikkelissä tapahtunut joku romanien keskinäinen välikohtaus ja ilmeisesti tuon miehen sukulaisia tai tuttuja oli siellä silloin. Uutisissa oli silloin juttua siitä kahakasta ja se Ahvenanmaalla ollut mies halusi soittaa sinne kyselläkseen tilanteesta.

Syncope
Sr. Member
Posts:406
Joined:Tue Mar 05, 2002 5:54 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Syncope » Wed Aug 25, 2004 3:28 pm

Eniten käytös vituttaa! Muutama esimerkki:

Olin sunnuntaina särkänniemessä ja jonoti Tornadon eturiviin. Jono oli nelisen metriä ja kärjessa oli 4 venäläistä teininalkua 1 poika ja 3 tyttöä. Sitten siihen heidän mukaan hyppi aidan yli 3 niiden kaveria, jotka olivat juuri äsken päässet pois edellisestä kyydistä! Teki mieli ottaa niskasta kiinni ja taluttaa lapsoset jono perälle, mutta hammasta purien annoin asian olla.

Olin kahvitunnilla TAYSin kahvilassa ja siinä jonottaessani n. 8 vuotias mustalaistyttö tuli suoraan kaikkien eteen tiskille ja halusi ison jäätelötötterön. Noh, kahdenpallon hinta oli joku 2,40e ja tytöllä oli vajaa euro. Se alkoi vänkäämään myyjälle, että "Mä haluan 2 palloa, sinä teet mulle ne 2 palloa", mutta myyjä ei myynyt! Sitten se likka marssi suoraan vieressä istuneitten tuntemattomien mummojen pöytään ja kitisi siinä heiltä rahaa aikansa, kunnes mummot antoivat rahaa1 Sitten taas jonon ohi ja jätski käteen!

Vituttaa kun heille opetetaan jo lapsesta kerjäämään rahaa muilta!
Eikä mitään kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan!
look down on me you will see a fool....
look up at me and you will see your lord...
look straight at me you will see yourself

-Charles Manson

User avatar
Lightyear
Sr. Member
Posts:492
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:54 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Lightyear » Wed Aug 25, 2004 3:59 pm

Itse olen vain puoliksi Suomalainen, ja ihonväri ei tietenkään merkitse minulle mitään.

Jouni: Skinit ovat natseja jotka eivät katso sitä että onko "hyvä" vai "paha" ulkomaalainen vaan ne hyökkäävät kenen tahansa tummaihoisen kimppuun, eikä niitä kannata puolustella yhtään.

Esim. mun kaveri joka on Egyptiläinen (sillä on Suomalainen äitipuoli) muutti tänne noin vuosi sitten ja opiskelee täällä joutui keväällä 20 skinin runtelemaksi kun oli isänsä kanssa kävelyllä Tampereen keskustassa !!!
Paikallisessa lehdessäkin oli juttua tuosta.

Tietty olen samaa mieltä siitä että ne jotka tulevat tänne vain rikoksia tekemään ja elämään valtion kustannuksella pitäisi heittää takaisin kotiin ja äkkiä !!
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
is just a freight train coming your way

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by Jonna » Fri Aug 27, 2004 5:31 pm

Käytöshän sen pitkälti ratkaisee miten ihmisiin suhtaudutaan. Joskin muutaman itse nähdyn/muiden kertoman tapauksen perusteella usein
leimataan koko kansa tai ihmisrotu esim. rikollisiksi, pummeiksi jne.
Ja sitten on nämä Tatu Vanhasen lausunnot eri rotujen välisistä älykkyyseroista. Täytyy siinä olla jotain rasistista asennetta taustalla että lähtee esittämään julkisuudessa tuollaisia väitteitä. Kyllähän sen kaikki tietää että köyhissä Afrikan maissa läheskään kaikki eivät pääse kouluun ja vain osalla kansasta on mahdollisuus opiskella. Tietenkään se keskimääräinen äo ei sitten ole siellä samalla tasolla kuin rikkaammissa maissa, joissa suurin osa kansasta käy koulua ja ne testit ovat länsimaisia eivätkä suosi köyhien ja alkukantaisten maiden ihmisiä.
No, afrikkalaiset ja amerikkalaiset mustat miehet ja naiset pärjäävät urheilussa hyvin, kuten juoksulajeissa. Vaaleaihoiset eivät meinaa pysyä niiden perässä. Joten tietyllä tavalla ollaan tasoissa; kun yksi rotu osaa joitakin tiettyjä asioita niin toinen ja kolmas rotu hallitsee taas jonkun muun elämän osa-alueen keskimäärin paremmin.

User avatar
Sleeper7135
Sr. Member
Posts:695
Joined:Sun Mar 03, 2002 12:15 pm
Location:Oulu

Re: Oletko Rasisti?

Post by Sleeper7135 » Fri Aug 27, 2004 6:13 pm

Jostain luin että ihmisen kehon rasvamäärällä on hyvinkin suuri vaikutus aivojen kasvamiseen varsinkin lapsena ja erittäin merkittävästi vastasyntyneillä. Varmastikin aliravituilla lapsilla aivojen kehitys on vajaavaisempaa. Sehän tuosta Vanhasen tutkimuksesta tekeekin hieman mutkikkaan kun periaatteessa ne olosuhteet sen aiheuttavat eivätkä itse ihmiset (jotka tosin vaikuttavat niihin olosuhteisiin) mutta kuitenkin se äo on pienempi eikä sen toteamisesta ketään pitäisi lynkata. Ero kuitenkin vielä korostuu kun käytetään länsimaalaisia testejä jotka eivät suoraa sovellu afrikkalaiseen kulttuuriin. Kyllä monta sukupolvea länsimaissa eläneen kehitysmaalaisen perheen jäsen jo kykenee samaan älykkyystasoon kuin paikallisetkin. Vanhasen sanomisia on vaikea kommentoida kun kukaan ei tiedä miksi hän asian julkisuuteen tuli kertomaan mutta ei kai kukaan järkevä ihminen tuollaista ilman jotain tarkoitusperää mene julistamaan.
The point of a journey is not to arrive
Rush - Prime Mover

User avatar
NightOwl
Member
Posts:283
Joined:Mon May 12, 2003 11:24 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by NightOwl » Sat Aug 28, 2004 11:24 am

Mielestäni en ole rasisti, sillä mulla ei ole mitään ketään vastaan pelkästään ihonvärin perusteella. Myönnän kuitenkin, että mulla on hieman ennakkoluuloja tiettyjä kulttuureja kohtaan, kuten romaneja, arabeja ym. kohtaan. Heidän kulttuurinsa ja tapansa kun vaan tuntuu olevan niin erilaiset kuin suomalainen tai ylipäänsä länsimainen kulttuuri, että en vaan kertakaikkiaan ymmärrä sitä. Ja usein vaikuttaa siltä, että he eivät edes halua sopeutua valtakulttuurin tapoihin silloin, kun muuttavat muualle.

Toisaalta esim. somaleilla on varmasti hankala tilanne; ihmiset syyttävät heitä sosiaalipummeilusta, mutta toisaalta kukaan ei ennakkoluulojensa takia halua ottaa heitä töihin. No, nykyään somalimiehiä on jo paljon bussikuskeina ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, ja joitain nuoria somalityttöjä näyttää olevan esim. lähihoitajakoulutuksessa tms. Tämä on oikein hieno asia.

Edit: Katsoin sanakirjasta rasismin määritelmän, ja siellä sanotaan näin: rasismi: rotukiihkoilu, -syrjintä, -sorto. Perustuu olettamukseen jonkun rodun paremmuudesta. Tuo on vähän outoa, sillä eikös rotuoppi ole jo hylätty? Kaikkihan me kuulumme ihmisrotuun. :?

stratowiruz
Sr. Member
Posts:2451
Joined:Wed Apr 17, 2002 9:23 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by stratowiruz » Sat Aug 28, 2004 5:03 pm

NightOwl wrote:(lyhensin hieman alustusta - edit)...ihmiset syyttävät heitä sosiaalipummeilusta, mutta toisaalta kukaan ei ennakkoluulojensa takia halua ottaa heitä töihin.
Niin, poikkeushan vahvistaa säännön? Mutta kyllä minäkin karsastaisin somalin/romaanin valintaa ennakkoluulojeni vuoksi loppupeleissä. Silti en todellakaan leimaan kaikkia samanlaisiksi. Ihan perus-suomalaisissakin paljon vikoja vastaavissa seikoissa, osittain. Hankalaa.
NightOwl wrote:Tuo on vähän outoa, sillä eikös rotuoppi ole jo hylätty? Kaikkihan me kuulumme ihmisrotuun.
Niin, ja tämä on unohtunut monilta poliitikoilta ja muilta "isoilta herroilta" sekä ihan tavallisilta pulliaisilta. Olemme jotain muita? Tulee mieleen Sting laulajan loistava biisi: I am an alien, I am legal alien - I am Englishman in New York; josta myös hauska suomennettu versio! %)

User avatar
King of Loss
Sr. Member
Posts:1130
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:31 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by King of Loss » Sun Aug 29, 2004 12:29 pm

Itse olen huomannut, että jotkut ulkomaalaiset vetävät erittäin herkästi rasistikortin esiin. Joskus riittää, että on asiasta eri mieltä, niin heti syytetään rasistiksi ja suvaitsemattomaksi. Minulla ei ole ulkomaalaisia vastaan mitään, mutta karsastan ihon väristä välittämättä ihmisen yhteiskunnan varoilla elämistä ilman aikomustakaan tehdä asialle itse mitään.

User avatar
Pummiii
Member
Posts:183
Joined:Thu Jan 09, 2003 8:45 pm
Location:Helsinki

Re: Oletko Rasisti?

Post by Pummiii » Sun Aug 29, 2004 11:44 pm

Nykymääritelmän mukaan olen varmaankin erittäin rasistinen. Minulla ei ole mitään turvapaikanhakioita vastaan. Ei myöskään sellaisia eri lähtökohdista tullutta ihmistä, joka on tullut tekemään töitä ja elämään rehtiä ja reilua elämää. Todetakseni, että näin asiat ei ainakaan Helsingissä ole ja se on erittäin surullista. Minut on henk. koht tultu ryöstämään monesti ja hakattukkin on kerran(aina vähemmistöjen toimesta). Koen, että minulla ei ole ollut osaa eikö arpaa kyseisiin tapahtumiin. Muuten paitsi olen sattunut väärään paikkaan väärään aikaan. No jokatapauksessa vihaan mustalaisia ja somalaita, en kaikkia mutta pääpiireteittäin kaupungilla ja lähiöissä norkoilevia. Jotenka fiksuna ihmisenä olen leimannut kaikki Helsingin neekerit rikollisiksi!!!!!! :lol: eli ilmeisesti olen rasisti

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Oletko Rasisti?

Post by Jabi » Mon Aug 30, 2004 4:26 pm

Olen melko rasisti. Kyllähän maahanmuuttajien joukossa on fiksuakin porukkaa, mutta onhan se nähty, että näiden epelien lukumäärän lisäys Suomessa on enempi/vähempi suoraan verrannollinen rikosten määrän lisäykseen. Lukekaapa huviksenne tämä:

http://www.imperiumi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=14159

Tiukemman linjan saisi ottaa maahanmuuttajien suhteen. Jos jää kiinni rikoksesta, potkisivat vain vittuun maastamme ilman mitään muttia. Nykyinen oikeuskäytäntö kaikkine ehdonalaispelleilyineen on melkeinpä pikkurikollisuutta suosiva.

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Mon Aug 30, 2004 4:35 pm

joo ja mitä siihen käytökseen tulee niin oottelin siinä kaupan kassojen vieressä kaveriani ja kattelin kun joku noin 12-10 vuotias mannepoika koitti ostaa sellasta siiderijuomaa eli 0,7% ja kassaneiti sano että en myy sun ei tartte sitä juoda osta limsaa ja sitten se vaihto siihen toiselle kassalle jonon ohi ja sano et myyksää ku toi ei? ja sama homma ja vastaus ei. sitten se meni jolleki toiselle miehelle sanoon että osta sää tää mulle..
että huh huh..
ja ku se mies ei suostunu nii se otti ja lähti ja huusi vittusaatanaa ja sillon rupes väkisinki naurattaan.

ja mitä skineihin tulee nii jos joku päättää lätkiä jotai turpiin kuitenki vaikka että 4 vs 4 matsilla nii ei siinä mitään mutta on se skineiltäki ehkä hieman ala-arvosta mennä 50 äijää pätkii yks neekeri sairaalakuntoon..ja ilman syytä.
eli en oikeen osaa sanoo onko skinit mielestäni hyvällä asialla vai eivät.
mutta minusta ei olisi sellaiseen touhuun.

mut ei täällä kuitenkaa sellasta pitäs olla että ulkomaalainen saa pelätä henkensä edestä käydä ees kaupassa kadun toisella puolella. tilaa täällä on varmasti mutta silti liika on liikaa ja on hyvä ettei enää kauheesti oteta maahanmuuttajia.

mutta sellaset kovispahisteinimannet saa mun puolesta hakata kunnolla jos vaan joku viittii, meinaan ne on mun silmissä ne oikeet mätäpaiseet niitten keskellä, niitten täytyis se tietää että ne oli SUOMALAISIA jokka tän maan on saanu näin hyvään kuntoon ja että ne oli SUOMALAISIA joita saa kiittää ettei olla venäläisiä ja että tää on MEIDÄN maa ja niitten pitäs osottaa pientä kunnioitusta kun me niitä tänne otetaan poies kurjista oloista!

saatana :D tulipa tekstiä :roll:

User avatar
StratoPummi
Sr. Member
Posts:2526
Joined:Sat Jan 18, 2003 3:18 pm
Location:Kuusankoski ja Kotka
Contact:

Re: Oletko Rasisti?

Post by StratoPummi » Mon Aug 30, 2004 4:37 pm

Jabi wrote: Tiukemman linjan saisi ottaa maahanmuuttajien suhteen. Jos jää kiinni rikoksesta, potkisivat vain vittuun maastamme ilman mitään muttia. Nykyinen oikeuskäytäntö kaikkine ehdonalaispelleilyineen on melkeinpä pikkurikollisuutta suosiva.
Tietyltä kannalta katsottuna tuossa ei ole edes mitään rasistista. Voisi ajatella, että tuo kuviteltu säädäntö jotenkin syrjisi maahanmuuttajia, mutta jos joku hyvinvointivaltio on valmis ottamaan hyvää hyvyyttään sijapaikkaa tarvitsevia huostaansa, niin on vähintäänkin kohtuullista vaatia näitä olemaan kunnolla ja ihmisiksi.

Jos hyvyyttäni ottaisin jonkun pummin talooni asumaan, niin en kauaa sitä katselisi, jos tämä alkaisi tuhoamaan omaisuuttani tai varastelemaan. Luonnollista. Tosin jos kyseessä on oma koti, niin harva sitä pummia uskaltaisi muutenkaan ottaa asumaan. Edes väliaikaisesti.
PA-PE-RI-MASSAA
SUO-RAT HAMPAAT
LAI-HAN TY-TÖN VATSAA POLTTAA!

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Oletko Rasisti?

Post by Eini » Tue Aug 31, 2004 9:22 pm

Ainoa etninen ryhmä jota vastaan minulla on jotain on mustalaiset. Tapaan heitä töissä joka viikko ja aina tulee sanottavaa. Ensinnäkin he sotkevat kuin siat käydessään ravintolassa, heittelevät ruokia pitkin ja poikin. Varastaminen on myös ollut ongelmana. Eniten on ärsyttänyt se kun noin kuukausi sitten mustalaismies kävi minuun käsiksi kassan yli kun olin töissä. Toinen mustalaismies tuli väliin ja selitteli, että hänen ystävällään on henkilökohtaisia ongelmia joita hän purkaa muihin. Siinähän onkin syytä käydä käsiksi nuoreen tyttöseen. Jos minä saisin päättää, antaisin porttikiellon suurimmalle osalle heistä sillä tiedän ketkä varastavat yms.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Oletko Rasisti?

Post by Figaro1 » Wed Sep 01, 2004 11:26 am

Eini(ja muut),

Täytyy myöntää että olen "manneista" samaa mieltä. Edes somalit eivät aiheuta oikeasti niin paljon ongelmia kuin nämä mannet jotka a)varastavat kaiken minkä irti saavat ja b)eivät ole ilman Moraa yhtää mitään.

Eli mustalaisten suhteen olen kyllä enemmän rasisti kuin "neekerien".
Minusta tuntuu rehellisesti siltä että kaikki nämä manneista väännetyt vitsit ovat enemmän faktoja kuin vitsejä.

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Wed Sep 01, 2004 8:09 pm

juu ja tänää kuulin parilta kaverilta kuinka kaks mannee oli hakannu yhen noin 30-40 vuotiaan miehen keskellä koskikeskusta käyttäen apuna rautatuolia..

kun tän jutun kuulin nii näky taas punasta mut ihmettelin samalla et luulis siihen jonki niistä noin 20 securitista puuttuvan jokka siinä päivän aikana pyörii.

ja sitten noi hakkaukset on aina niin ettei niitä voi laittaa minkään aineiden piikkiin, että kertoo sekin heidän vitun vajaasta ajatusmaailmasta.

ja toivon että ne mutakuonot sais ansionsa mukaan eli tehoille hakattais!

Haven
Sr. Member
Posts:1508
Joined:Sat Jan 18, 2003 12:31 am
Location:Eurajoki

Re: Oletko Rasisti?

Post by Haven » Wed Sep 01, 2004 9:47 pm

ja sitten noi hakkaukset on aina niin ettei niitä voi laittaa minkään aineiden piikkiin, että kertoo sekin heidän vitun vajaasta ajatusmaailmasta.

ja toivon että ne mutakuonot sais ansionsa mukaan eli tehoille hakattais!


Minä (ehkä on muitakin) en oikein ymmärrä aina Jounin ajatuksen juoksua. Hakkaamiseen pitäisi siis puuttua hakkaamisella? Siitähän se soppa syttyy, kun yhtä mannea lyödään, niin johan on muutama tusina heiluttelemassa moraansa naaman edessä.

Ja miksi jokainen asia pitäisi hoitaa nyrkein?

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Oletko Rasisti?

Post by Eini » Thu Sep 02, 2004 10:23 am

Yksi mustalaisesimerkki lisää: Keväällä kun kaverini oli päivällä yksin töissä paikallisessa pubissa, ryntäsi sisään joukko mustalaisia. He varastivat yhden asiakkaan puhelimen ja löivät tätä, varastivat tiskin takaa viinaa puukolla uhaten, tytön poikaystävän saapuessa paikalle uhkasivat tappaa hänet yms. Miten tommosia ihmisiä voi arvostaa. Nämä samat jengit hilluvat pitkin poikin Ylivieskaa ja on se kumma ettei poliisi saa niitä aisoihin. :evil:

User avatar
JouNi@Arcticmetalsha
Sr. Member
Posts:355
Joined:Tue Jan 27, 2004 8:42 pm

Re: Oletko Rasisti?

Post by JouNi@Arcticmetalsha » Thu Sep 02, 2004 5:08 pm

Haven wrote:ja sitten noi hakkaukset on aina niin ettei niitä voi laittaa minkään aineiden piikkiin, että kertoo sekin heidän vitun vajaasta ajatusmaailmasta.

ja toivon että ne mutakuonot sais ansionsa mukaan eli tehoille hakattais!

Ja miksi jokainen asia pitäisi hoitaa nyrkein?
skinit nyrkein ja pollarit pampuin x)

ei kyllä oot ihan oikeessa, tossa vaiheessa kun kirjottelin tuntu sopivalta niitten saada vähän palloonsa mut se oli kyllä hyvä ratkasu minkä joku keksi että kun maahanmuuttaja jäis kii rikollisesta toiminnasta, riippuen rikoksen vakavuudesta voisi antaa karkotuksen. esim. ryöstö taikka muut henkirikokset --> poies täältä takasi sinne mistä on tulluki. mutta esim joku ilkivalta siitä vois tulla varotus ja jos olis niin että tulis varotus ja seuraavasta ulos.

ja esim lasten varotukset lankeis sitten perheille ja jos esim. 18 vuotias poika ryöstäis pankin koko perhe sais lähtee.

oppisivat oleen. mutta nyt hieman tunnelmaa keventävä vitsi.

Maanviljelijä oli hevosen tarpeessa ja meni pollea mannelta ostamaan ja sanoi sitten:
-"juokseeko se hyvin?"
ja manne laittoi pollen juoksemaan kunnes se sitten juoksi seinää päin ja maanviljelijä ihmeissään tokais:
-"mutta tuohan on sokea!" johon manne vastasi:
-"eikä oo. se on vaan tavattoman rohkee!"

hehheh.. :) koulussa oppii x)

Locked