Cdon.com tilaus myöhässä

Täällä keskustellaan aiheista, jotka eivät liity Stratovariukseen.
dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am
Cdon.com tilaus myöhässä

Post by dragee » Tue Nov 29, 2005 2:57 pm

Onko kukaan tilannut mitään cd:onista, ja lähetys huomattavasti myöhässä?
Rajatapaus.

User avatar
Strato4ever
Sr. Member
Posts:4228
Joined:Mon Mar 04, 2002 3:56 pm
Location:Jyväskylä, Finland

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Strato4ever » Tue Nov 29, 2005 4:47 pm

Olen tilannut n+1 kertaa, ja pari kertaa on minullakin ollut lähetys myöhässä (pariin viikkoon tilauksesta ei ole tullut pakettia). Yleensä on selvinny kun olen ottanut yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa.
Each funeral just makes
us realize, that life's
but a series of goodbyes.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Stratofanius » Tue Nov 29, 2005 4:50 pm

Juu, kyllähän tuolta roinaa on paljon tullut ostettua ja viimekertaistani tilausta (silloin kesti noin puolitoista viikkoa että tilaukset saapuivat) lukuun ottamatta tilaukset ovat tulleet nopeasti.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by SirJuzzi » Tue Nov 29, 2005 5:30 pm

Paljon olen tilaillut, parin vuoden ajan. Kaksi levyä viivästyi niin, että niiden tilaukset mitätöitiin. Viivästymisestä ilmoitettiin fiksusti sähköpostilla, mitätöinnistä sen sijaan ei. Mutta nuo ovat painaneet vaakakupissa sen verran vähän, että koko ajan sieltä tulee tilailtua. Toimitukset ovat tulleet noita kahta poikkeusta lukuunottamatta nopeasti, luvatun ajan sisällä. Muutaman kerran tilausstatuksesta on näkynyt, että levyt on lähetetty jo tilausta seuraavana päivänä, ja Ruotsinmaalta kun lähettävät, viipyvät levyt matkalla 2-3 päivää. Joskus ovat lähettäneet yhdellä postimaksulla kahdessa erässä levyjä, jos vaikka toista ei löydy heti hyllystä tai levyn on ennakkotilannut ennen ilmestymistään.Lisäksi firman postikulut ovat paljon halvemmat mitä Suomalaisilla levykaupoilla ja valikoimasta löytyy oudompiakin levyjä. Monet uudet levyt ovat ilmestyessään jonkin aikaa halvempia kuin vanhemmat, ja joissain tapauksissa tulee postikuluineenkin halvemmaksi tilata uusi levy sieltä kuin ostaa suoraan kaupasta täältä.

Joillakin tuntuu takkuavan huomattavasti enemmän, tai ainakin tietyt henkilöt aina silloin tällöin huutelevat miten CDON on aivan hanurista. Tiedä sitten mistä moinen johtuu, itselläni on pääasiassa hyviä kokemuksia.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by dragee » Wed Nov 30, 2005 12:05 am

Kiitos vastauksista.

cdon.comista olen ennenkin tilaillut, eikä ole takkuillut mutta nyt on "vähän" myöhässä. noh 3 päivää ajattelin odottaa ja sitten ottaa yhteyttä.

cd.on on oikeastaan paras mitä on nyt tällä hetkellä
Rajatapaus.

Frantic Eyes
Jr. Member
Posts:31
Joined:Tue Mar 25, 2003 9:00 pm

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Frantic Eyes » Wed Nov 30, 2005 5:26 am

Voihan sen levyn aina warettaa etukäteen tilauksen saapumista odotellessa. =P

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Janne » Wed Nov 30, 2005 10:03 am

Frantic Eyes wrote:Voihan sen levyn aina warettaa etukäteen tilauksen saapumista odotellessa. =P
... ja levyn saapuessa sen voi laittaa uutena myyntiin törkeällä yli-hinnalla riisto.nettiin idioottien huudettavaksi. Näinhän se toisilla menee...

Jonna
Sr. Member
Posts:919
Joined:Fri Mar 08, 2002 1:08 pm

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Jonna » Wed Nov 30, 2005 11:35 am

Olen tilaillut sieltä aika paljon levyjä vuosien varrella. Mitään pahempia ongelmia ei ole ollut toimitusten suhteen. Ihan tyytyväinen olen CDON:in palveluun. Ei siis valittamista.

Joidenkin muiden kauppojen kohdalla on ollut toimituksissa ongelmia.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by dragee » Wed Nov 30, 2005 12:50 pm

Frantic Eyes wrote:Voihan sen levyn aina warettaa etukäteen tilauksen saapumista odotellessa. =P
Tänään tuli Nine Inch Nails-Downward Spiral Deluxe SACD \m/
Loistokamaa. Mulla on aikaa odottaa, mutta mulla ei ole aikaa warettaa.
Rajatapaus.

User avatar
Eini
Sr. Member
Posts:1077
Joined:Sat Jul 20, 2002 4:49 pm
Location:Pohjois-Pohjanmaa

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Eini » Wed Nov 30, 2005 4:08 pm

Aika paljon on tullut levyjä tilattua CDON.COM:ista. Yleensä tilaukset ovat tulleet melko nopeaa, mutta kahta tilausta jouduin odottamaan reilut parisen viikkoa. Ei sen maata mullistavampaa.

Frantic Eyes
Jr. Member
Posts:31
Joined:Tue Mar 25, 2003 9:00 pm

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Frantic Eyes » Wed Nov 30, 2005 5:55 pm

Janne wrote:
Frantic Eyes wrote:Voihan sen levyn aina warettaa etukäteen tilauksen saapumista odotellessa. =P
... ja levyn saapuessa sen voi laittaa uutena myyntiin törkeällä yli-hinnalla riisto.nettiin idioottien huudettavaksi. Näinhän se toisilla menee...
No minun kommenttini oli vitsiksi tarkoitettu, mutta tuollainen toiminta on jo aikas törkeää...

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Janne » Wed Nov 30, 2005 6:22 pm

Frantic Eyes wrote:
Janne wrote:
Frantic Eyes wrote:Voihan sen levyn aina warettaa etukäteen tilauksen saapumista odotellessa. =P
... ja levyn saapuessa sen voi laittaa uutena myyntiin törkeällä yli-hinnalla riisto.nettiin idioottien huudettavaksi. Näinhän se toisilla menee...
No minun kommenttini oli vitsiksi tarkoitettu, mutta tuollainen toiminta on jo aikas törkeää...
Meikäläisen kommentti ei ollut vitsi vaan selkeää faktaa. Mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan se joka kiltisti pulittaa.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by SirJuzzi » Wed Nov 30, 2005 7:10 pm

Ja sinä luulet että joku ostaa kaupasta uutena saatavia levyjä huuto.netistä kovemmalla hinnalla kuin millä ne levykaupasta lähtevät? Morjens :lol:

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Curry » Wed Nov 30, 2005 7:20 pm

Funeral albumin ostin huudosta 11 eurolla ja Mezmerizen (Nalle Östermanilta, olen siis melkein sukua julkkikselle :P ) 12 eurolla. Onpa kallista.

Janne
Sr. Member
Posts:1286
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:05 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Janne » Wed Nov 30, 2005 7:45 pm

SirJuzzi wrote:Ja sinä luulet että joku ostaa kaupasta uutena saatavia levyjä huuto.netistä kovemmalla hinnalla kuin millä ne levykaupasta lähtevät? Morjens :lol:
Ja sinä palikka voit mennä kyseiselle saitille tarkistamaan asian/huutoja ennenkuin aloitat täällä tuon vittumaisen viisastelus. Numeroita kaiketi jo osaat lukea. Moikka.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by dragee » Wed Nov 30, 2005 8:37 pm

SirJuzzi wrote:Ja sinä luulet että joku ostaa kaupasta uutena saatavia levyjä huuto.netistä kovemmalla hinnalla kuin millä ne levykaupasta lähtevät? Morjens :lol:
Eli faktaa tiskiin

Him Dark Light Internet Edition 31,95€ cdon.com sama levy huuto netistä parhaimmillaan 60€.

moikka ja heippa
Rajatapaus.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Sir. Decadence » Wed Nov 30, 2005 8:46 pm

Hetkonen nyt.
Eipä tasan osta muuta kuin idiootti Huuto.netistä kallimmaalla kuin kaupasta.
Itse olen saanut sieltä levyjä joskus erittäinkin halvalla.
Jos menee kalliimmalla ostamaan kuin kaupasta saisi, niin se tasan ja tarkkaan ei ole mitään muuta kuin omaa tyhmyyttään - ja sillehän ei mitään voi.
Väittäisin, että tuollaista tapahtuu erittäin harvoin.
Mikäli tämä on kuitenkin yleistä, niin revipä minulle siitä näyttöä.
Vanhat keräilyharvinaisuudet tai muuten vaikeasti saatavilla olevat levyt eivät tietenkään tule lukuun tässä tapauksessa.
Niille suurempi hinta on hyvinkin selvä asia, koska ostaja on tällöin valmis maksamaan enemmän, sillä niitä EI saa kaupasta.

Edit: Jaahas, ennätti tulla viesti jota en huomannut.
dragee wrote:Him Dark Light Internet Edition 31,95€ cdon.com sama levy huuto netistä parhaimmillaan 60€.
Tätä on hieman vaikea kiistääkään, mikäli seisoo totuuden takana.
Tähän kohtaan sanon vain, että näemmä ihmiset ovat sitten tyhmiä. :wink:

Edit2: Niin, vielä sellainen lisäys, että taitaa tämä "bisnesmuoto" koskea sitten näitä tälläisia limited edition including underwears of the guitarist -systeemejä. Eli eräänlaista trokausta siis tämäkin. Mutta siltikin tyhmää, jos tuotetta saa vielä muualta halvemmalla. :roll:

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by IceBreaker » Thu Dec 01, 2005 12:22 am

Sir. Decadence wrote:Vanhat keräilyharvinaisuudet tai muuten vaikeasti saatavilla olevat levyt eivät tietenkään tule lukuun tässä tapauksessa.
Niille suurempi hinta on hyvinkin selvä asia, koska ostaja on tällöin valmis maksamaan enemmän, sillä niitä EI saa kaupasta.

Tätä on hieman vaikea kiistääkään, mikäli seisoo totuuden takana.
Tähän kohtaan sanon vain, että näemmä ihmiset ovat sitten tyhmiä. :wink:

Edit2: Niin, vielä sellainen lisäys, että taitaa tämä "bisnesmuoto" koskea sitten näitä tälläisia limited edition including underwears of the guitarist -systeemejä. Eli eräänlaista trokausta siis tämäkin. Mutta siltikin tyhmää, jos tuotetta saa vielä muualta halvemmalla. :roll:
Varsinkin Japsi & muiden Aasia-painosten kanssa näyttää tapahtuvan jonkinlaista trokausta huuto.netissä. Jotkin näyttävät tilaavan levyjä suoraan Japanista ja laittavat heti levyjä vielä muoveissa myyntiin kovalla lähtöhinnalla. Ja kyse on siis usein vielä niistä Aasia-painoksista, joita voi saada esim. nettikaupoista hyvinkin helpolla "kohtuukovaan" hintaan uusina. :roll:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by dragee » Thu Dec 01, 2005 12:01 pm

IceBreaker wrote:
Sir. Decadence wrote:Vanhat keräilyharvinaisuudet tai muuten vaikeasti saatavilla olevat levyt eivät tietenkään tule lukuun tässä tapauksessa.
Niille suurempi hinta on hyvinkin selvä asia, koska ostaja on tällöin valmis maksamaan enemmän, sillä niitä EI saa kaupasta.

Tätä on hieman vaikea kiistääkään, mikäli seisoo totuuden takana.
Tähän kohtaan sanon vain, että näemmä ihmiset ovat sitten tyhmiä. :wink:

Edit2: Niin, vielä sellainen lisäys, että taitaa tämä "bisnesmuoto" koskea sitten näitä tälläisia limited edition including underwears of the guitarist -systeemejä. Eli eräänlaista trokausta siis tämäkin. Mutta siltikin tyhmää, jos tuotetta saa vielä muualta halvemmalla. :roll:
Varsinkin Japsi & muiden Aasia-painosten kanssa näyttää tapahtuvan jonkinlaista trokausta huuto.netissä. Jotkin näyttävät tilaavan levyjä suoraan Japanista ja laittavat heti levyjä vielä muoveissa myyntiin kovalla lähtöhinnalla. Ja kyse on siis usein vielä niistä Aasia-painoksista, joita voi saada esim. nettikaupoista hyvinkin helpolla "kohtuukovaan" hintaan uusina. :roll:
Ihan pikku vinkkinä. Arimanista saa tilattua suoraan nämä Jaappanin ihme versiot.

Kyllä lähtee!
Rajatapaus.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by IceBreaker » Thu Dec 01, 2005 9:35 pm

^Hohhoijaa, tuo Figaron mollaamisesi alkaa jo suoraan sanottuna rasittaa.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by SirJuzzi » Thu Dec 01, 2005 10:08 pm

Sir. Decadence wrote:
dragee wrote:Him Dark Light Internet Edition 31,95€ cdon.com sama levy huuto netistä parhaimmillaan 60€.
Tätä on hieman vaikea kiistääkään, mikäli seisoo totuuden takana.
Tähän kohtaan sanon vain, että näemmä ihmiset ovat sitten tyhmiä. :wink:
Mikähän mahtoi tuossa olla lähtöhinta? Jos haluaa muuten vaan myydä levyn, josta ei pidä, pois, laittaa sille lähtöhinnaksi kaupan hintoja pienemmän summan, ja joku ääliö huutaa sen lopulta suuremmalla hinnalla kuin mitä se on kaupassa, niin voidaanko myyjää silloin syyttää tahallisesta rahastuksesta? Vai onko kyseessä 60€ lähtöhinta jolle ei ole ainuttakaan huutoa?

Itse tilasin Stratoshopista Elements pt. 1:n limitedin, kun levy julkaistiin. Kuuntelin sitä aikani ja totesin etten pidä. Joten vein sen käytettyjen levyjen liikkeeseen, ja sain siitä 2€ vaille sen hinnan, mitä se minulle maksoi. Myyjä ei ilmeisesti tiennyt levyn hintaa Stratoshopissa. Olisiko minun siis pitänyt sanoa hänelle, että älä nyt hullu noin paljoa maksa kun en itsekään maksanut siitä juurikaan enempää, että olisin ollut rehellinen kuluttaja?

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Figaro1 » Fri Dec 02, 2005 10:53 am

Arimanikaan ei mitään huippuhintoja maksa noista levyistä, voin sanoa. Vaihtelee kunnon ja levyn harvinaisuusasteen mukaan 6-10 euroon mitä sieltä saa.

ja "dragee" oli ihan oikeassa :D Arimanilta saa tosiaan noita jaappanian "ihmeversioita" ja 99 % asiakkaista on ollut kovin tyytyväisiä!
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by IceBreaker » Fri Dec 02, 2005 7:25 pm

Figaro1 wrote:ja "dragee" oli ihan oikeassa :D Arimanilta saa tosiaan noita jaappanian "ihmeversioita" ja 99 % asiakkaista on ollut kovin tyytyväisiä!
Hyvä, että osaat nauraa itsellesi. :)
Tosin eiköhän jo kaikki tiedä, että Arimaniltakin saa noita japseja...
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Figaro1 » Sat Dec 03, 2005 12:56 pm

Varmasti tietävät :D Kiitos ankaran mainostukseni.

ja jos joku haluaa vielä oikeasti nähdä listaa niin browseriin
http://www.ariman.fi/tilaustuotteet ja eikun tilaamaan.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Mormegil
Sr. Member
Posts:4327
Joined:Fri Apr 25, 2003 2:31 pm
Location:United States of Europe, FI, Pori
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Mormegil » Sat Dec 03, 2005 4:26 pm

Pari viikkoa sitten tilasin levypaketin jonka toimitusajaksi oli merkitty 5-7 vrk. ja vasta pari päivää sitten tuli tieto että tilaus olisi lähetetty ja sen pitäisi tulla ilmeisesti maanantaina. Eihän viikon myöhästyminen nyt niin hirveää ole (perseestä sekin tottakai) mutta kun elämäntilanne on sellainen että pitäisi taas huomenna lähteä satojen kilometrejen päähän Kajaaniin leikkimään sotaa taas kolmeksi viikoksi, tuosta viikosta tuleekin yht'äkkiä 4 vastaavaa. :?

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Stratosfear » Wed Dec 07, 2005 2:29 am

Tulevatko levyt ehjänä perille?

Ei kai postimaksuja kahteen kertaan peritä, vaikka levyt tulisivatkin kahdessa erässä?

Pentelesh
Sr. Member
Posts:597
Joined:Sun May 19, 2002 6:04 pm
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Pentelesh » Wed Dec 07, 2005 6:53 am

^Yleensä tulevat. Kuplamuovikirjekuoriin pakattuina lähettävät. Muutaman kerran on ollut mulla kansirikki kun olen tilannut. Eipä se mua haittaa...

Postimaksut peritään vain kerran.

Malys
Sr. Member
Posts:2525
Joined:Sat Mar 02, 2002 10:04 pm
Location:Finland
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by Malys » Wed Dec 07, 2005 10:28 am

Meikäläisenkin levyt ovat tulleet turvallisesti perille, muutaman kerran muistaakseni kotelo on ollut hajalla (oli silloin pakattu sellaiseen pahviseen koteloon), saattanut hajota ihan hyvin siinä vaiheessa kun postiluukusta tipahtaa lattialle tai ihan muuten vain postin hellässä käsittelyssä. Tyytyväinen olen yritykseen ollut, välillä todella hyviä alennuksia niin CD- kuin DVD-levyistä.

NightMare82
Member
Posts:227
Joined:Sun Sep 21, 2003 5:31 pm
Contact:

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by NightMare82 » Wed Dec 07, 2005 7:37 pm

Malys wrote:Meikäläisenkin levyt ovat tulleet turvallisesti perille, muutaman kerran muistaakseni kotelo on ollut hajalla (oli silloin pakattu sellaiseen pahviseen koteloon), saattanut hajota ihan hyvin siinä vaiheessa kun postiluukusta tipahtaa lattialle tai ihan muuten vain postin hellässä käsittelyssä. Tyytyväinen olen yritykseen ollut, välillä todella hyviä alennuksia niin CD- kuin DVD-levyistä.
Samat sanat. Kannatetaan. :D

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Cdon.com tilaus myöhässä

Post by SirJuzzi » Wed Dec 07, 2005 10:15 pm

Stratosfear wrote:Ei kai postimaksuja kahteen kertaan peritä, vaikka levyt tulisivatkin kahdessa erässä?
Ei. Ja lähettävät useammassa erässä automaattisesti jos jonkun levyn saapumista firman varastoihin joutuu odottelemaan, mutta muita löytyy.

Locked