Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
ploughman
Member
Posts:251
Joined:Wed Dec 03, 2003 10:22 pm
Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by ploughman » Thu Jun 09, 2005 12:46 am

Biisit ovat kyllä todella hyviä. Samoin saundipuoli.

Ainoa miinus on minusta Kotipellon esiintyminen tällä levyllä.

Jotenkin kuulostaa siltä, että laulu ei ole aina selkeästi osana kappaletta vaan turhan irrallinen elementti. Tämä ei minusta ole mitenkään hyvä asia.

Myöskään pingottamisesta (siis tulkintaa saisi kyllä olla mukana vaikka teknisesti oikein laulaakin) ja jäykkyydeestä ei olla päästy, vaikka tuo paljon parjattu korkea laulumelodia loistaakin poissaolollaan. En ymmärrä mistä se johtuu, sillä Timppahan on todella hyvä laulaja, mutta tämänkin albumin kappaleilla tuntuu siltä että hän on "ylikunnossa". Mennään liikaa teknisesti oikein jolloin kärsii tunne, fiilis ja lausunta -> vaivalloisen kuuloista.

No livenä sitten päässee todistamaan kuinka se sieltä lähtee. Kotipeltoon voi aina luottaa hyvänä livelaulajana.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by IceBreaker » Thu Jun 09, 2005 1:04 am

ploughman wrote:Ainoa miinus on minusta Kotipellon esiintyminen tällä levyllä.

Jotenkin kuulostaa siltä, että laulu ei ole aina selkeästi osana kappaletta vaan turhan irrallinen elementti. Tämä ei minusta ole mitenkään hyvä asia.

No livenä sitten päässee todistamaan kuinka se sieltä lähtee. Kotipeltoon voi aina luottaa hyvänä livelaulajana.
Mielenkiintoinen huomio. Voisiko syy olla kenties siinä, että suurin osahan biiseistä tehtiin "PopKillerille", jolloin Kotipelto ei ollut bändissä mukana ja sitten myöhemmin olisi tehty lauluosuudet ja ehkä tekstejäkin uusiksi. :roll:

Kuten sanoit, ehkä livenä sen erottaa sitten paremmin onko suurta ongelmaa vai ei.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Jaakko » Thu Jun 09, 2005 4:44 am

Eipä laulun voimassa ja "istuvuudessa" Elementseilläkään ollut paljon kehumista. Se on harvinaista että joku laulaisi paremmin livenä kuin studiossa mutta Kotipelto kyllä tämän kunnian saa viime vuosien esityksillään. Mitäs parista studioraidasta kunhan ääntä lähtee samaan malliin livenä, kyllä Strato on kuitenkin lavalla parhaimmillaan! :)

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Curry » Thu Jun 09, 2005 7:21 am

Komppaan ehdottomasti Jaakkoa. Pari päivää sitten jamittelin Visions Of Europen läpi, tuo on aivan mahtava livealbumi. Kyllä minun mielestäni sekä liveä kuunnellessa että keikkaa katsoessa pitää tulla sellainen olo, että siellä lavalla on BÄNDI soittamassa. Vertailukohtana esim. Nightwish viime vuonna Saunassa (ainoa keikka, mitä olen bändiltä nähnyt) - taustanauhalta tuli niin paljon tavaraa, että tuntui, että katsoisin julistetta ja kuuntelisin Oncea.

Vielä oma kantani soundikeskusteluun: itselleni musiikissa merkittävin asia on FIILIS. Soundeilla on tottakai merkittävä osa tämän luomisessa, en kiellä, muttei mielestäni läheskään yhtä merkittävä kuin riffeillä, melodioilla, svengillä, tatsilla jne. Tämän Stratot ovat aina osanneet, soundeista riippumatta.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Thu Jun 09, 2005 3:38 pm

Minun mielestäni ainakin Back to Madnessin clipissä Kotipelto lauloi loistavasti.

KJT
Jr. Member
Posts:5
Joined:Wed Aug 25, 2004 4:57 pm
Location:SUOMI

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by KJT » Thu Jun 09, 2005 6:26 pm

Just kuuntelin Straton Promo CD:n ja täytyy sanoa, että toimii kuin ruotsalainen junan vessa. :lol: Pitää odotella, että plätty tulee ulos syyskuun viides!

Tracklist

01.Maniac Dance 04:34
02.Fight!!! 04:03
03.Just Carry on 05:28
04.Back to Madness 07:43
05.Gypsy in Me 04:28
06.Götterdämmerung (Zenith of Pow 07:13
07.The Land of Ice and Snow 03:05
08.Leave the Tribe 05:42
09.United 07:05

Latuman
Member
Posts:198
Joined:Sat Apr 27, 2002 7:14 pm
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Latuman » Fri Jun 10, 2005 6:04 pm

Jotenkin TK:n ääni tahtoo tukehtua rumpujytkeen ja basson ja kitaran alle.

Tutkimalla pitää tutkia että koskettimetkin löytää. Eli siis aika erilainen levy kyl, mut se ei kuitenkaa meinaa huonoa.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Sir. Decadence » Sat Jun 11, 2005 10:57 pm

Uusi Strato on ihan helvetin hyvää!
Ei mitään rajaa!
Okei, Visions ja Episode ovat himpun verran parempia, mutta sitten tämä uusi kyllä tulee tiukasti perässä.
Julkaiskaa levy vaan äkkiä, vaikka sen olenkin ladannut, niin vituttaa, kun on jo nettiin päätynyt!
Strato forever! :D

RonimuZ
Member
Posts:65
Joined:Sat Apr 09, 2005 1:30 pm
Location:Winland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by RonimuZ » Sun Jun 12, 2005 12:08 am

sanotaanko noista nimistä sen verran, ennen kuin noita kuuntelen, että "Gypsy In Me" -otsikko on aika Deep Purplea... Vähän turhankin...

Maniac Dance soi sitten nyt... Onhan toi aika..öh.
Ei mitenkään kauhea. Vaatinee hieman totuttelua silti...

Fight! kuulostaa jo hieman paremmalta..

Jos levyllä on silti vain 9 kappaletta, on se aika vähän... liian vähän.
Oisivat voineet vetää mukaan coverin, tai tehä vaikka remaken Stratovarius-nimikkobiisistä... Mikshän muuten albumin nimi on Stratovarius; Fright Nighthän tunnetaan myös Stratovarius I:nä ja Twilight Time Stratovarius II:nä...
" Sacrifice:Life "

RonimuZ
Member
Posts:65
Joined:Sat Apr 09, 2005 1:30 pm
Location:Winland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by RonimuZ » Sun Jun 12, 2005 12:38 am

" Sacrifice:Life "

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Sun Jun 12, 2005 2:03 pm

RonimuZ wrote:esimerkki: Ylelläkin se Twilight Time on Stratovarius II[/code]
Ylen antiikkisia "faktoja" ei voi ottaa tosissaan

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratosfear » Sun Jun 12, 2005 3:08 pm

Stratofanius wrote:
RonimuZ wrote:esimerkki: Ylelläkin se Twilight Time on Stratovarius II[/code]
Ylen antiikkisia "faktoja" ei voi ottaa tosissaan
Stratovariuksen 2. levyn oikea ja alkuperäinen nimi on II. Minä en tiedä miksi se levynnimi piti muuttaa uusintapainoksissa Twilight Timeksi.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Figaro1 » Sun Jun 12, 2005 3:29 pm

Ja Lassilan Tuomon ideoima jalkapohjat-kansi meni kanssa vaihtoon.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Sir. Decadence » Sun Jun 12, 2005 4:53 pm

Figaro1 wrote:Ja Lassilan Tuomon ideoima jalkapohjat-kansi meni kanssa vaihtoon.
Löytyisiköhän siitä alkuperäisestä kannesta kuvaa jostakin?
Äkkiseltään koitin googlesta hakea, mutta ei löytynyt.
Pitää varmaan paremmalla ajalla tarkemmin selailla, jos joku ei tiedä suoraan mistä löytyisi.

metalman
Member
Posts:148
Joined:Thu Jan 06, 2005 10:02 pm
Location:Helsinki, Finland
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by metalman » Sun Jun 12, 2005 7:27 pm

http://truemetal.org/stratovarius/disco/albums.php
tuolla siitä on kuva

aika omituista että kirjastoilla on läjäpäin stratovarius II:sia twilight timen sijaan

aika arvokkaita varmaan

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Sir. Decadence » Sun Jun 12, 2005 9:27 pm

Ahaa, no, miksi en tuolta älynnyt katsoa, kun nuo sivut kuitenkin tiedät?
Elämä on mysteerejä täynnä.
Ja olen kai minä nähnytkin tuon kannen, en vain muistanut. :D

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Mon Jun 13, 2005 4:12 pm

Stratosfear wrote:
Stratofanius wrote:
RonimuZ wrote:esimerkki: Ylelläkin se Twilight Time on Stratovarius II[/code]
Ylen antiikkisia "faktoja" ei voi ottaa tosissaan
Stratovariuksen 2. levyn oikea ja alkuperäinen nimi on II. Minä en tiedä miksi se levynnimi piti muuttaa uusintapainoksissa Twilight Timeksi.
Tarkoitinkin viestilläni että YLE ei päivitä tietojaan, en sitä etten tietäisi että Twilight Timen nimi olisi alunperin Stratovarius II (kamala nimi albumille, onneksi muutettiin :o )

Forever Free
Member
Posts:156
Joined:Thu Sep 05, 2002 12:08 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Forever Free » Tue Jun 14, 2005 9:40 am

Sir. Decadence wrote:Uusi Strato on ihan helvetin hyvää!
Ei mitään rajaa!
Okei, Visions ja Episode ovat himpun verran parempia, mutta sitten tämä uusi kyllä tulee tiukasti perässä.
Julkaiskaa levy vaan äkkiä, vaikka sen olenkin ladannut, niin vituttaa, kun on jo nettiin päätynyt!
Strato forever! :D
Ihmettelen miksi noita promoja pitää jaella...ok tiedän että saadaan lehtiin arvosteluja ja näin näkyvyyttä, mutta eikös tätäkin varten järjestetty kuuntelu toimittajille. Tälläinen nörtti kun olen niin arvatkaapa kaksi kertaa lataanko levyn ja kuuntelen sen (sama siis kun laittaa alkoholistille, joka ollut selvinpäin pullon pöydälle niin juoko tämä sen?) Mitä sitten kun ostan stratoshopista syyskuussa (special editionin?) niin biisit kuultu jo sata kertaa!!! Eli ei enään mitään uutta tarjolla. Joten eikö bändi/levy-yhtiö voisi hoitaa asiaa toisin, jottei levyä saisi netistä ennen ilmestymispäivää.....perkele!!!!!! muistan vain ajat jolloin sain mötley cruen c-kasetin kaupasta ja sitä kuunneltiin puol vuotta putkeen ILMESTYMISEN JÄLKEEN!!!!! ...EI ENNEN ILMESTYMISTÄ!

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Figaro1 » Tue Jun 14, 2005 10:11 am

Onhan tuo aika ärsyttävää että nyt täällä ruoditaan bändin levyä joka ei ole tosiaan ilmestynytkään. Olen ilmoittanut asiasta Tolkille(siis siitä että levy on jo netissä) mutta vaikka sen olenkin kuullut, ei tulisi äkkiä mieleen rueta sitä pisteyttämään ja kehumaan täällä muiden nähden.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Sir. Decadence » Tue Jun 14, 2005 10:14 am

Figaro1 wrote:vaikka sen olenkin kuullut, ei tulisi äkkiä mieleen rueta sitä pisteyttämään ja kehumaan täällä muiden nähden.
Joo, pyydän anteeksi, että minä niin tein.
Ei minun pitänyt, mutta satuin nyt sitten kännissä tänne tupsahtamaan, niin vahinko pääsi käymään.
Eipä tuo minun kommenttini onneksi kauheasti mitään paljastanut.

classic
Member
Posts:221
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:23 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by classic » Tue Jun 14, 2005 1:40 pm

Se on tehokasta, kun ei asenna koneelle noita p2p ohjelmia. Itse olen tehnyt aikoja sitten sen periaatteellisen päätöksen, että koskaan en niitä koneelleni laita. Eipä tule mitään kummempia kiusauksia alkaa latailla mitään, kun ensin pitäisi selvittää mistä näitä vertaisverkko ohjelmia saa ladattua. Eli kynnys on tarpeeksi suuri. Mutta onhan se mukava sitten parin kuukauden päästä mennä levykauppaan ja ostaa stratojen uusin levy missä jokainen biisi on itselle täysin tuore ja hypistellä samalla kansilehteä niitä kuunnellessa. Ja samalla tukea bändiä, että levyjä voisi tulla jatkossakin vielä.

User avatar
julkimo
Member
Posts:97
Joined:Tue Jun 29, 2004 3:50 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by julkimo » Tue Jun 14, 2005 2:00 pm

Eilen YleX:llä mainostettiin, että siel soitetaan illalla Stratovariuksen uusi Single. Unohin sen sitte kuunnella. Mutta jos nyt jo soitetaan sitä radiossa niin ei varmaan kauan ole Singlen julkaisuun.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by IceBreaker » Tue Jun 14, 2005 3:47 pm

classic wrote:Se on tehokasta, kun ei asenna koneelle noita p2p ohjelmia. Itse olen tehnyt aikoja sitten sen periaatteellisen päätöksen, että koskaan en niitä koneelleni laita. Eipä tule mitään kummempia kiusauksia alkaa latailla mitään, kun ensin pitäisi selvittää mistä näitä vertaisverkko ohjelmia saa ladattua. Eli kynnys on tarpeeksi suuri. Mutta onhan se mukava sitten parin kuukauden päästä mennä levykauppaan ja ostaa stratojen uusin levy missä jokainen biisi on itselle täysin tuore ja hypistellä samalla kansilehteä niitä kuunnellessa. Ja samalla tukea bändiä, että levyjä voisi tulla jatkossakin vielä.
Oikeaa puhetta. 8) :wink: Itse olen myös ollut vähäsen samaa mieltä. Mutta enemmän painaa se, että käytössäni on yhä liian hitaita yhteyksiä. Esim. tässä matkoilla käyttämässäni läppärissä netti pelaa aivan ikivanhalla tavalla modeemin kautta ja piakkoin kai vähän paremmin eli GPRS kautta. Lisäksi sen tunteen kokeminen, kun saa levyn vihdoin käteensä ja alkaa selailla kansilehtiä ja kuunnella biisejä kansilehden tekstejä lukemalla, on sen verran suurenmoinen, ettei sitä oikein viitsisi hävittää tekemällä asiat digitaalisemmin. :roll:
(Tulipas taas paskaa tekstiä, mutta nälkä alkaa pukata päälle...)
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Tue Jun 14, 2005 4:03 pm

julkimo wrote:Eilen YleX:llä mainostettiin, että siel soitetaan illalla Stratovariuksen uusi Single. Unohin sen sitte kuunnella. Mutta jos nyt jo soitetaan sitä radiossa niin ei varmaan kauan ole Singlen julkaisuun.
Hitto! Olisi pitäny kuunnella... :cry:
Saattaisikohan single putkahtaa parin viikon sisällä :?:

tony_kiss
Member
Posts:124
Joined:Thu Dec 19, 2002 8:58 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by tony_kiss » Tue Jun 14, 2005 8:53 pm

Stratosfear wrote: Jottei kehuta liikaa niin Timo Kotipellon ääni/laulusuoritus kuulostaa mielettömän huonolta. Jotenkin tuntuu siltä, että Timo Kotipelto yrittää liikaa ja lauluääni ei kuulosta niin luonnolliselta, kuin esim. Visionsilla. Varsinkin Maniac Dancen samplessa Kotipellon laulu ei toimi yhtään.
Tuosta minulla on täysin eriävä mielipide, uudella levyllä Timon ääntä käytetään paljon laajemmin ja se mielestäni kuullostaa aivan loistavalta.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Sir. Decadence » Tue Jun 14, 2005 9:45 pm

tony_kiss wrote:...uudella levyllä Timon ääntä käytetään paljon laajemmin ja se mielestäni kuullostaa aivan loistavalta.
Samat sanat.
Laulu on todella loistavaa.


Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by Stratofanius » Sat Jun 18, 2005 2:44 pm

Soundissa muuten aika mainio Tolkin haastattelu.

revolutionmetal
Jr. Member
Posts:3
Joined:Sun Jun 12, 2005 10:03 pm
Location:finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by revolutionmetal » Tue Jun 21, 2005 8:29 pm

Mulla on tuo cd kokonaisena.. mutta sieltä puuttuu jotain.. Olisiko
se nopein ralli jäänyt pois?!?!... :(
Let's meet @ qnet xD

revolutionmetal
Jr. Member
Posts:3
Joined:Sun Jun 12, 2005 10:03 pm
Location:finland

Re: Biisinäytteitä Stratovariuksen uudelta levyltä

Post by revolutionmetal » Tue Jun 21, 2005 8:31 pm

Mulla on tuo cd kokonaisena.. mutta sieltä puuttuu jotain.. Olisiko
se nopein ralli jäänyt pois?!?!... :(
Let's meet @ qnet xD

Locked