Suomikappale? Todellakin, whii!

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Roam
Jr. Member
Posts:1
Joined:Tue Jun 07, 2005 5:15 pm
Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Roam » Tue Jun 07, 2005 5:21 pm

Kappaleesta The Land Of Ice And Snow:
The land of ice and snow
where the midnight sun glows
hundred thousand lakes glow
in the land of ice and snow

Northern lights guide our way
go on ever may
for as god protects our day
in the land of ice and snow

where koskenkorva flows
where the freezing wind blows
summer nights are white and warm
in the land of ice and snow

some might say that we are cold
don't belive of thats been told
our hearts are made of gold
in the land of ice and snow

we didn't bow on their oppression
we fought and we died
we did it in blood
the land of ice and snow

here i was born and here i've lived
and one day here i will die
under northern star is sky
in the land of ice and snow

Virheitä voi olla reippaastikkin quotessa
, en ota vastuuta niistä :)

Latuman
Member
Posts:198
Joined:Sat Apr 27, 2002 7:14 pm
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Latuman » Tue Jun 07, 2005 6:47 pm

Jjooo? Niin?

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by SirJuzzi » Tue Jun 07, 2005 7:08 pm

On se hyvä kun nyypät ymmärtää antaa itsestään fiksun kuvan postaamalla jotain oikeasti älykästä ensimmäisenä viestinään. :buh:

User avatar
Curry
Sr. Member
Posts:1014
Joined:Wed Jul 31, 2002 2:12 pm
Location:Oulu
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Curry » Tue Jun 07, 2005 8:15 pm

Timo on tehnyt jälleen hienoa tekstiä.

Ettei vaan sattunut vahingossakaan käymään mielessä, että me oltaisiin haluttu lukea tämä paljon mieluummin ALBUMIN KANSILEHDESTÄ?! :x :x :x

Jos saan sanoa suoraan (ja sanonkin), vituttaa tämä pelleily.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Figaro1 » Tue Jun 07, 2005 10:41 pm

a)postauksessa ei ollut mitään pointtia koska sanat tosiaan ovat kansilehdessäkin kaikkien luettavissa

b)levyä ei ole edes julkaistu vielä joten näyttää kivalta kun sanoja viljellään tässä vaiheessa

c)ennustan näillä eväillä sekä topicille että sen aloittajalle pitkää elinikää laudalla.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by ElDiablo » Tue Jun 07, 2005 11:29 pm

Figaro1 wrote:c)ennustan näillä eväillä sekä topicille että sen aloittajalle pitkää elinikää laudalla.
Tuon haluaisin nähdä :D
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by SakkiS » Wed Jun 08, 2005 10:17 am

ElDiablo wrote:
Figaro1 wrote:c)ennustan näillä eväillä sekä topicille että sen aloittajalle pitkää elinikää laudalla.
Tuon haluaisin nähdä :D


Tosin moderaattoreita ole näkynyt tällä laudalla ties milloin viimeksi ? Juuri tälläiseten idioottejen takia mode hommat pitäisi tääläkin toimia.
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Figaro1 » Wed Jun 08, 2005 11:10 am

Minä olisin valmis modeksi periaatteessa mutta käytännössä homma tuntuu aika vaikealta:

Pitäisi jatkuvasti seurata näitä keskusteluja, myös niitä jotka eivät kiinnosta ollenkaan. Ja tietysti saisin kuonooni jos menen sulkemaan topicin joka ei sitä kuitenkaan muiden mielestä ansaitse. Selvät tapaukset kuten tämä ovat tietysti helppoja. Ja kyllä, jos minä olen täällä ns. "töissä", haluaisin siitä palkkaakin mitä bändi tuskin minulle haluaa maksaa ;)

Ihmettelen kyllä kovasti sitä mitä WebmasterStratovarius, Liina, ja Timo Tolkki ovat hävinneet.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by SakkiS » Wed Jun 08, 2005 11:16 am

Figaro1 wrote: Ihmettelen kyllä kovasti sitä mitä WebmasterStratovarius, Liina, ja Timo Tolkki ovat hävinneet.
Olen nyt ehkä vuoden päivät foorumilla käynyt, ja en ole kertaakaan nähnyt kumpaakaan noista modeista. Eikä Timollekaan voi sysätä vastuuta moderoimisesta , hänellä varmasti on tarpeeksi muutakin tekemistä. Hyvä esimerkki foorumista , joka toimii loistavasti, modejenkin puoleleta, on sonatan foorumi. Siitä voisi tääläkin ottaa mallia ;)
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Stratofanius » Wed Jun 08, 2005 12:03 pm

Kyllähän täällä viimeaikoina on modeja näkynyt. Poistivat niitä uuden albumin topicceja jokin aika sitten, mutta nyt väsähtäneet. Ja Jens antoi eilen parit lukot muutamalle virustopicille.

User avatar
Stratoflier
Sr. Member
Posts:580
Joined:Fri Nov 22, 2002 11:32 am
Location:Oulu
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Stratoflier » Wed Jun 08, 2005 4:35 pm

taitaa olla topioin aloittaja vielä kovasti nuori.... :/

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Stratofanius » Wed Jun 08, 2005 6:28 pm

Stratoflier wrote:taitaa olla topioin aloittaja vielä kovasti nuori.... :/
Todellakin, etenkin kun tyyppi sanoo otsikossa: "whii!"

User avatar
Forever
Member
Posts:112
Joined:Mon Oct 27, 2003 4:15 pm

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Forever » Wed Jun 08, 2005 11:19 pm

Minulla on sellainen tunne, että roam on rekisteröitynyt myös toisella nimellä tänne :roll:

Mutta itse asiaan, noita esikuuntelupätkiä en ole vielä kuunnellut, enkä luultavasti kuuntele, sillä sitten en ehkä odottaisi yhtä innokkaasti levyn ilmestymistä.
Noista sanoista, oikein koskettavathan nuo ovat :P Kertoohan tuo totuuden.
Onkohan nuo sanat nyt sitten Tolkin vai Kotipellon kynästä?

Ja vielä: eihän tästä välttämättä olis tarvinnut uutta topicia synnyttää.

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Jabi » Fri Jun 10, 2005 3:55 pm

Forever wrote: Onkohan nuo sanat nyt sitten Tolkin vai Kotipellon kynästä?
Sehän vasta perverssiä olisi, jos Jens olisi tuon kirjoittanut. =P Hänhän on tällä kertaa myös tehnyt sanoituksia levylle.

User avatar
SakkiS
Member
Posts:74
Joined:Wed Jan 15, 2003 10:26 pm
Location:HELLsinki

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by SakkiS » Fri Jun 10, 2005 5:21 pm

Jabi wrote:
Forever wrote: Onkohan nuo sanat nyt sitten Tolkin vai Kotipellon kynästä?
Sehän vasta perverssiä olisi, jos Jens olisi tuon kirjoittanut. =P Hänhän on tällä kertaa myös tehnyt sanoituksia levylle.

Ei jumalauta jos olis Jens :D Olis kyllä jotain extra-perverssiä, että hurri olis tommoset sanat kirjoittanut suomesta ja suomalaisuudesta :) Tosin, Jenshän on koskenkorvan ystävä ;)
"There shall be heard in the air the noise of weapons and in the same year the divines shall be enemies. They shall unjustly put down the holy laws and by thunder and war, true believers shall die"

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Stratofanius » Sat Jun 11, 2005 9:27 pm

Lyriikoista puheen ollen, onko Tolkki kirjoittanut Vapaus -demon sanoitukset? Ne ovat niin älyvapaata pelleilyä ettei sekopäisempää paljon voi vaatia.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Figaro1 » Sat Jun 11, 2005 9:35 pm

Stratofanius wrote:Lyriikoista puheen ollen, onko Tolkki kirjoittanut Vapaus -demon sanoitukset? Ne ovat niin älyvapaata pelleilyä ettei sekopäisempää paljon voi vaatia.
On
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by IceBreaker » Sat Jun 11, 2005 9:53 pm

Stratofanius wrote:Vapaus -demon sanoitukset? Ne ovat niin älyvapaata pelleilyä ettei sekopäisempää paljon voi vaatia.
Varmasti on kyllä kirjoitettu hyvässä hengessä ja vain pelkkänä hupsutteluna. Mikäli siis ymmärsin mitä olit tarkottanut tuolla tekstilläsi. Mitä muuten tämä aihe tekee tässä topicissa, sitä ihmettelen taas vaihteeksi. :P
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Sir. Decadence » Sat Jun 11, 2005 10:54 pm

Kännissä uskallan myöntää, että olen tuon ladannut ja kuullut monta kertaa.
Ja olen myös itkenyt sitä kuunnellessa, se on kaunein biisi ikinä.
On uskomatonta olla suomalainen ja kuunnella sitä.
Ehkä olin herkässä tilassa (krapula :D ), mutta joka tapauksessa itkin ihan oikeasti, kiitos, Timo, uusi Stratolevy on mahtava, anteeksi että olen ladannut sen.
Ei sitä kestänyt olla kuuntelematta, pakko-ostos sitten, kun tulee.
TE olette oikeasti TAKAISIN!
Strato on paras ikinä! :D

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Stratofanius » Sun Jun 12, 2005 1:59 pm

Sir. Decadence wrote: Ja olen myös itkenyt sitä kuunnellessa, se on kaunein biisi ikinä.
Onko se liisterisempi kuin Forever?

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Sir. Decadence » Sun Jun 12, 2005 2:03 pm

Ei, hitsi, meitsi pätenyt täällä viime iltana.
Stratofanius wrote: Onko se liisterisempi kuin Forever?
No, enpä sanoisi noin.
Enemmän tunteita siinä on, kun sitä suomalaisia ollaan, mutta onhan se Foreverin tapainen.
En minä viitsi ruveta paljastelemaan täällä asioita (nyt kun en enää kännissäkään ole :D ).

LoRider
Jr. Member
Posts:1
Joined:Sat Jun 25, 2005 10:30 am

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by LoRider » Sat Jun 25, 2005 11:01 am

Puhutaanpas näistä sanoitusasioista.

Kaksi asiaa miksi en itse laulajana oikein vakavalla naamalla pysty kuuntelemaan Stratovariusta: Kotipellon tankeroenglanti ja Tolkin karmean kököt sanat joita TK joutuu laulamaan.
Siis kamoon, tollasilla loruilla aloittaa yläasteikäiset hevilyyrikot uraansa.. Periaatteessa toi Koskenkorvajuttu oli ihan hauska & cool, mutta muutenhan tuo on lujaa taattua Tolkki-laatua..
Kuulostaa ihan hirveeltä kun vedetään samalla riimillä aina yksi säkeistö läpi

"The land of ice and snow
where the midnight sun glows
hundred thousand lakes glow
in the land of ice and snow "

Siis glow tulee kahteen kertaan peräkkäin? Huhheijaa, Kotipelto hoilaa sitten nämä läpi nuhaisine kovine konsonantteineen. No hyvää päivää.

Tolkki ei viljele pahemmin vertauskuvia, vaan pistää halki, poikki ja pinoon asioita järjestyksessä A:sta B:hen. Toiminee joissain työväenlauluissa, mutta kun kyseessä on eeppisestä hevirokista niin jonkinlainen ulottuvuuksien ja merkitysten mietintä ei ole pahitteeksi.

Suomessa on hyviä hevilyyrikoita, esim Marco Hietala. Joku pitäis saada kynämieheks Straton kuitenkin ihan hyviin biiseihin.

User avatar
skar
Member
Posts:199
Joined:Mon Jun 21, 2004 8:35 am
Location:Finland. Varkaus.

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by skar » Sat Jun 25, 2005 11:37 am

LoRider wrote: Siis kamoon, tollasilla loruilla aloittaa yläasteikäiset hevilyyrikot uraansa.
Mikäs minä sitten olen jos pidän tuollaisista sanoituksista??
Ja äääh. hevistä en tiedä, onko se oikea sana ollut koskaan puhua Stratovariuksesta. Strat on jotain ihan muuta. Älä anna nahkahousujen hämätä =)

"The land of ice and snow
where the midnight sun glows
hundred thousand lakes glow
in the land of ice and snow "

= Sopii niin perkeleen hyvin "suomalaisuuden ylistyksen" vai kuinka?? ja jos oot huomannu nuo sanat jatkuu edelleen yhtä lapsellisina, mutta niin herkkinä. Minä olen ainakin oppinut laittamaan silloin tällöin aivot narikkaan. Suosittelen
LoRider wrote:Siis glow tulee kahteen kertaan peräkkäin?
Se on vain sana. Kuuntele nyt SITTEN SYYYSKUUSSA kuullostaako se aivan samalta sanalta, vai olisiko sillä sittenkin eri merkitys.

LoRider = Sori, tulee mieleen Eddie Guerrero?? :lol:

Kirjoitit kyllä ihan hyvällä äidinkielellä, mutta vähän väärään paikkaan tulit laukomaan sinäänsä "hyvin" perusteltuja mielipiteitäsi.

Oletko kuullut kokonaisuuksien hahmottamisesta- Levy nimeltä stratovarius on kokonaisuus ja kappale nimeltä "land of ice and snow" on osa sitä. (Se alkaa zenith of powerin atarisoundista ja päättyy leave the triben huminaan)

vaikka olen levyn kuullut niin ostan sen kaikkine lisäkkeinee joten otan itselleni oikeuden puhua hieman myös julkaisemattomasta levystä.
"Se saatanan hurri on oikeasti juuri niin hieno mies kuin voi olettaa. Ei tosiaan lapsille sopiva, mutta kyllä muille. Ja hulluhan se on." (www.juho.com)

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Sir. Decadence » Sat Jun 25, 2005 12:12 pm

Minun mielestäni nuo ovat Tolkin parhaimpia sanoituksia.
Todella kauniit ja sopivat biisiin.
Ja noissa taitaa sitä paitsi olla kyllä pari virhettäkin.
Ei siinä ole oikeasti kaksi kertaa "glow", vaan:

"where the midnight sun glows
hundred thousand lakes FLOW"

Näin minä sen kuulisin.
Ja lopussa taitaa ennemminkin olla

"under northern STARRY sky", eikä
"under norhern star is sky"

Olisi nuo kyllä ollut varmaan kaikista mukavampi lukea sitten ihan oikein niistä kansilehdistä. :roll:

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by SirJuzzi » Sat Jun 25, 2005 1:11 pm

LoRiderin kanssa olen kyllä aika samoilla linjoilla. Ajatus on varmasti hyvä, mutta toteutus on aika köykäinen.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by IceBreaker » Sat Jun 25, 2005 5:30 pm

SirJuzzi wrote:LoRiderin kanssa olen kyllä aika samoilla linjoilla. Ajatus on varmasti hyvä, mutta toteutus on aika köykäinen.
Niin, toisaalta olisi varsin piristävää Stratollekin tilata tekstejä, joltain muiltakin kuin yhtyeen omilta jäseniltä tai edes niiltäkään. :wink: Episodellahan oli mm. Leningrad Cowboysista myöhemmin tunnetun Richard "Tipe" Johnsonin tekstejä kahdessa kappaleessa ja pakko myöntää, että ainakin Tomorrowin teksti oli eri tyyppinen. Mutta antaako TT tähän enää mahdollisuutta? :roll:

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by SirJuzzi » Sat Jun 25, 2005 5:48 pm

Niin no. Lyriikat eivät koskaan ole olleet Stratovariuksen musiikissa se olennaisin asia (ainakaan minulle), kuten ei yhtyeen vahvin puolikaan. En tiedä miten ulkopuoliseen sanoittajaan yleisesti ottaen metallipäiden keskuudessa suhtauduttaisiin, varsinkaan jos se ei ole joku bändin kanssa muutenkin hengannut kaveri. Itse jättäisin yksinkertaisesti tekstit omaan arvoonsa, enkä alkaisi niitä nostamaan esiin tai ruotimaan kovin syvällisesti. :P

Minusta se Stratojen paras teksti löytynee The Curtains Are Fallingista. Kliseitä on niin, että ne vaihtuvat miinuksesta plussaksi, ja teema on toimiva ja hyvin läsnäoleva. Jensin käsialaa. Tosin juttu taitaa vaatia auetakseen vanhemman Strato-lyriikan ainakin osittaista tuntemista.

Jabi
Sr. Member
Posts:1388
Joined:Thu Apr 04, 2002 1:47 pm
Location:Post-democratic Society

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Jabi » Sat Jun 25, 2005 8:52 pm

LoRider wrote:Puhutaanpas näistä sanoitusasioista.

Kaksi asiaa miksi en itse laulajana oikein vakavalla naamalla pysty kuuntelemaan Stratovariusta: Kotipellon tankeroenglanti ja Tolkin karmean kököt sanat joita TK joutuu laulamaan.
Siis kamoon, tollasilla loruilla aloittaa yläasteikäiset hevilyyrikot uraansa.
Kuten olen ennenkin sanonut, minua häiritsee Stratovariuksen musiikissa eniten kehnosti laulumelodioihin sovitetut sanoitukset. Tavuja on paikoin liian vähän, jolloin TK joutuu venyttämään niitä. Ja se ei vain minun korvaani kuulosta hyvältä.

TK:n englannin kanssa ei taas minulla ole suurempia ongelmia ollut. Onhan miehellä välillä varsin vahva aksentti, mutta niin tuppaa olemaan monella muullakin englantia äidinkielenään puhumattomalla laulajalla.

User avatar
Sir. Decadence
Sr. Member
Posts:1333
Joined:Tue Sep 30, 2003 12:38 pm
Location:Dreamspace
Contact:

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Sir. Decadence » Sun Jun 26, 2005 11:02 am

SirJuzzi wrote:...jos se ei ole joku bändin kanssa muutenkin hengannut kaveri.
Juho "Perskärpäs" Juntunenhan voisi kirjoittaa parit lyriikat.
Miehen sarjakuvat huomioon ottaen tulisi taatusti mielenkiintoista matskua. :D

User avatar
Starelma
Member
Posts:101
Joined:Wed May 07, 2003 8:02 pm

Re: Suomikappale? Todellakin, whii!

Post by Starelma » Sun Jun 26, 2005 12:24 pm

Äh, en minä edes pitäisi tätä turhana topicina. Jonkun 'spoilerivaroituksen' olisi toki voinut laittaa näkyville, jos joku ei tahdo spoilaantua uudesta levystä vielä. Minulle sen sijaan kelpaa kaikki tieto ja materiaali, koska kuitenkin aion ostaa levyn jokatapauksessa, mahdollisesti kahtena kappaleenakin, jos siitä tehdään jokin erikoisversio.

Jokatapauksessa, tuohan oli kertakaikkiaan kaunis kappale. Toivottavasti musiikki pelaa sen kanssa vielä yhteen. Siinä tapauksessa tuo voi olla tajuton menestys. Minuun ainakin iski pelkkä tekstikin. Ihan parhaita sanoituksia pitkään aikaan. Jos koko levy on tuollaista niin hrrrrr. Odotan.

Locked