Stratovarius - Stratovarius

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
Locked
IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)
Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Sat Dec 17, 2005 11:56 pm

Stratofanius wrote:
IceBreaker wrote:No eihän Kainulainenkaan paljoa liikkunut lavalla... :roll:
Eihän siellä nykyäänkään muut liiku kuin Kotipelto ja Porra :wink: No Tolkki ehkä vähäsen.
No, juu. Mutta painotin tuota kirjoittaessani lavalla paikallaan pönöttäviä basisteja. :wink: Onneksi Lauri ei kuulu heihin. :headbang:
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by SirJuzzi » Sun Dec 18, 2005 2:02 am

Figaro1 wrote:Sitä kutsutaan overdubiksi :)
Studiossa lauletaan pidemmät osat kappaleista useampaan kertaan ja otetaan käyttöön sitten se, joka on kelvollinen. Overdubbauksella taas tarkoitetaan jonkin pätkän korjaamista, joissain tapauksissa myös jonkin sellaisen jutun lisäämistä raidalle, mitä siinä ei alunperin ole. Laulun koostaminen useammasta pätkästä ei sinänsä ole vielä overdubbaamista.

Levystä olen aika pitkälti samaa mieltä Abandonedin kanssa. Kuuntelulla pääsee levyihin sisälle, mutta ei sillä saa huonosta levystä hyvää.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Figaro1 » Sun Dec 18, 2005 2:12 pm

Ok SirJuzzi, kiitos selventämisestä :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by Stratosfear » Sat Apr 14, 2007 11:59 pm

Tämä levy on ns. historiaa eli tähän ei tulla palaamaan edes livenä, koska ainakin Tolkki ja Kotipelto eivät pidä levystä. Minun mielestäni Stratovarius-levy on kuitenkin mainettaan parempi ja monta hienoa yksittäistä hetkeä löytyy.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by IceBreaker » Sun Apr 15, 2007 12:29 am

Samaa mieltä olen minäkin. Levy ei ole täyttä tuubaa vaikka monet mukaanlukien mainitsemallasi tavalla myös osa bändistä niin ajattelee. (Tosin Tolkkihan taitaa inhota levyä niiden kaikkien vaikeuksien takia, mitä levyä tehdessä tapahtui...) Esim. minusta Fight!!! ja Zenith of Power ovat yhä erinomaisia biisejä, joita tulee kuunneltua varsin usein. Muitakin hyviä hetkiä sieltä löytyy edelleen. Mutta Suomi-balladiin olen lopen kyllästynyt, tylsempää biisiä saa hakea...

Ja Stratosfearin mainitsema tiedonlähdehän löytyy siitä tolkin haastattelusta, jonka hän linkitti toiseen ketjuun.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

User avatar
exe knight
Sr. Member
Posts:2551
Joined:Sat Jun 24, 2006 1:04 pm
Location:the whitefish river (siikajoki)

Re: Stratovarius - Stratovarius

Post by exe knight » Sun Apr 15, 2007 1:40 pm

Stratofanius wrote:
IceBreaker wrote:Mutta Suomi-balladiin olen lopen kyllästynyt, tylsempää biisiä saa hakea...
No ei tylsempää biisiä kyllä kovin kaukaa täydy lähteä etsimään, siinä ihan vieressähän se kammottava United on :D
Minusta United on aivan mahtava, tai ainakin parempi kuin Götterdammerung (ZoP).

Niin ei se "suomi ballaadikaan" kovin paska ole, kyllä sitä voi joskus kuunnella...juu ja kyllä pidän siitä enemmän kuin esimerkiksi Season Of Changesta, johtuen ehkä siitä etten erityisemmin pidä balladeista, ja TLoIaS on jotain...kolmekertaa lyhyempi.

Locked