Tekijänoikeusvetoomus

Täällä käydään Stratovarius-aiheiset keskustelut. Ja Suomeksi tottakai.
User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland
Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Bones » Thu Sep 29, 2005 10:45 pm

dragee wrote:Kun tuntuu, että musiikki on jäänyt ihan toisarvoiselle sijalle(=kun tolla naapurin isännälläkin, niin pitäähän mullakin olla Airon Meideniä, "minäpä waretan" tuumii Figaro)
Luuletko antaneesi nyt järkevän kuvan itsestäsi?

Älä hyväksy warettamista, mutta minä en hyväksy sitä että sinä hyökkäilet Figen kimppuun, vaikkei mies jumalauta ole tietääkseni tehnyt SINULLE mitään mistä pitäisi olla "vihainen".

Jos osaisin niin saattaisin joskus warettaa itsekin :lol:
Mutta kun en osaa, en osaa. Ja ei kiinnostusta riitä opetteluun, vaikkei ne ohjelmat kuulemma mitään vaikeakäyttöisiä ole. ;)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Kenji
Member
Posts:148
Joined:Tue Nov 25, 2003 3:26 pm
Location:Järvenpää

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Kenji » Thu Sep 29, 2005 10:50 pm

itse waretan musaa melko paljon. Tosin jos totean levyn hyväksi ni myös ostan sen lähinnä sen takia, että voi hyvällä omallatunnolla sitä kuunnella. esimerkkeinä uusi straton ja bodomin levy. lompakko ei todellakaan kestä satunnaisia ostoja. ei oo kivaa maksaa 20€ levystä ja todeta "no mutta tämähän on iha paska" :/

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Thu Sep 29, 2005 11:35 pm

SirJuzzi wrote: Elokuvien warettamista en ole koskaan oikein käsittänyt. Leffojen vuokraaminen ei maksa kovin paljoa, ja elokuvaelämys telkkarista (ja jos vielä omistaa kotiteatterin) on ihan eri maata kuin tietokoneelta katsottuna. Lisäksi netissä leviävät leffat eivät käsittääkseni ole useinkaan lähelläkään DVD-laatua, mutta aina ne ovat valtavan kokoisia, kiintolevy täyttyy alta aikayksikön.
Itselläni ei ole (eikä tule olemaan) kotiteatteria. Warettamani leffat ovat poikkeuksetta kamaa jota ei saa Suomesta dvd:llä eikä Suomen tv niitä näytä. Yksi leffa menee yhdelle cd:lle ja kun minulla on 5 GB kovotilaa vain elokuvia varten, voi jokainen laskea itse montako leffaa sinne kovolleni kerralla menee. Itse katselen leffat koneeltani mukavasti nojatuolissa istuen ja hyvin toimii, monitori on 19" joten ei tarvitse silmiä siristellä. Laatuko? No, sanoisin että imuttamani leffat näyttävät lähinnä dvd-tasoisilta.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Thu Sep 29, 2005 11:48 pm

Usko minua, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä - Elokuvaelämys väh. 32" telkkarilla ja kotiteatterilla on aivan eri ulottuvuuksissa kuin tietokoneelta katsottuna. Itsekin olen niitä katsellut 19" putkella, eikä se pärjännyt tuolle nykyiselle telkkarilleni (joka ei ole edes mikään elitistivehje) mitenkään päin. Ja pitkäänhän katselin DVD-leffoja läppäriltäkin.

Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole varaa eikä tilaa kotiteatterille ja kateus teettää dissausta, mutta näen käytännössä mahdottomana, että joku, joka on katsonut kunnon kotiteatterilla leffoja, on rehellisesti sitä mieltä että se on turhaa elvistelyä eikä tuo elokuvanautintoon mitään lisää.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Stratosfear » Fri Sep 30, 2005 12:03 am

SirJuzzi wrote:Usko minua, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä - Elokuvaelämys väh. 32" telkkarilla ja kotiteatterilla on aivan eri ulottuvuuksissa kuin tietokoneelta katsottuna. Itsekin olen niitä katsellut 19" putkella, eikä se pärjännyt tuolle nykyiselle telkkarilleni (joka ei ole edes mikään elitistivehje) mitenkään päin. Ja pitkäänhän katselin DVD-leffoja läppäriltäkin.

Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole varaa eikä tilaa kotiteatterille ja kateus teettää dissausta, mutta näen käytännössä mahdottomana, että joku, joka on katsonut kunnon kotiteatterilla leffoja, on rehellisesti sitä mieltä että se on turhaa elvistelyä eikä tuo elokuvanautintoon mitään lisää.
Ei se nyt mikään järin erikoinen kokemus ole katsoa elokuvaa 32" laajakuvatelevisiolla. Omasta mielestäni pitää olla projektori ja iso kangas ennenkuin voidaan puhua hienosta kokemuksesta. Itse kyllä siirryn projektoriin jossain vaiheessa, kun se tulee mahdolliseksi.

Stratosfear
Sr. Member
Posts:775
Joined:Fri Mar 15, 2002 5:24 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Stratosfear » Fri Sep 30, 2005 12:08 am

SirJuzzi wrote:Elokuvien warettamista en ole koskaan oikein käsittänyt. Leffojen vuokraaminen ei maksa kovin paljoa, ja elokuvaelämys telkkarista (ja jos vielä omistaa kotiteatterin) on ihan eri maata kuin tietokoneelta katsottuna. Lisäksi netissä leviävät leffat eivät käsittääkseni ole useinkaan lähelläkään DVD-laatua, mutta aina ne ovat valtavan kokoisia, kiintolevy täyttyy alta aikayksikön.
Niin ja Anttilan alelaarista saa DVD-elokuvia jo todella halvalla. Joukossa on myös todella hyviäkin julkaisuja eikä vain roskaa.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by ElDiablo » Fri Sep 30, 2005 3:31 am

Alelaarit/käytetyt hylly on kyllä melkoisia aarreaittoja välillä. Taas pieni pino leffoja katsomatta ja musiikkia kuuntelematta hyllyssä.

Ja todettakoon vielä, että yli 20€ on helvetin kova hinta levystä. Pistää miettimään että mistä helvetistä te ostatte niitä levyjä tuolla hinnalla? Itse ostan uudet levyt hintahaarukasta 8-18 euroa.
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
Jaakko
Sr. Member
Posts:1366
Joined:Sat Mar 02, 2002 9:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Jaakko » Fri Sep 30, 2005 5:26 am

Itse vertaan 19" monitoria ja 32" telkkaria yksinkertaisesti "katselukulman" suhteen eli kuinka kaukana kuvasta itse on, ja kuinka laajan alan näkökentästä kuva peittää. 19" monitori 70 cm päästä kyllä voittaa, telkkari kun käy pahasti silmiin jos sitä kattoo kahta metriä lähempää, siihen tietokoneeseen kunnon äänentoisto niin kyllä ohi mennään ainoastaan projektorilla. Vieläpä telkkariruutujen "muka 100Hz" kuva välkkyy ja väpättää silti niin että päänsäryn siitä saa ainakin pimeessä huoneessa.

Itelle ideaalitilanne olis tosiaan laadukas videotykki ja surroundäänet tietokoneen ympärille rakennettuna. Telkkarikin kun on PCI-korttina itellä ainoastaan ;)

Wellu
Member
Posts:151
Joined:Mon Dec 02, 2002 12:06 pm

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Wellu » Fri Sep 30, 2005 9:06 am

Jaakko wrote:Itse vertaan 19" monitoria ja 32" telkkaria yksinkertaisesti "katselukulman" suhteen eli kuinka kaukana kuvasta itse on, ja kuinka laajan alan näkökentästä kuva peittää. 19" monitori 70 cm päästä kyllä voittaa, telkkari kun käy pahasti silmiin jos sitä kattoo kahta metriä lähempää, siihen tietokoneeseen kunnon äänentoisto niin kyllä ohi mennään ainoastaan projektorilla. Vieläpä telkkariruutujen "muka 100Hz" kuva välkkyy ja väpättää silti niin että päänsäryn siitä saa ainakin pimeessä huoneessa.

Itelle ideaalitilanne olis tosiaan laadukas videotykki ja surroundäänet tietokoneen ympärille rakennettuna. Telkkarikin kun on PCI-korttina itellä ainoastaan ;)
Uusimmassa (tai toiseksi uusimmassa) Hifi-lehdessä oli television osto-opas, jossa määriteltiin mm. oikea katseluetäisyys. Lehden mukaan "kunnollinen" katseluetäisyys oli tuumat / 10 = katseluetäisyys metreinä. eli esmes tuota sinun 19" monitoria pitäisi oikeasti katsella 1,9 metrin etäisyydeltä. Noh... Kaikki on suuntaa antavaa ja itsellä on ostoslistalla noin 42" tuuman plasma (tai LCD) jahka asunto valmistuu ensi keväänä. Katseluetäisyys tosin tulee olemaan alle 4 metriä, joten eiköhän se peitä ihan riittävän suuren osan näkökentästä. :)

Ja komppaan kyllä SirJuzzia täysin, että elokuvaelämys kunnon kotiteatterilla on tasan tarkkaan parempi kuin epämääräisillä kaiutinjärjestelmillä jostain huoneen nurkasta pienestä monitorista katseltuna. Edellinen oma asunto oli valittu siten, että olohuoneeseen sai asetettua kotiteatterin kunnolla ja niin on olohuoneen laita tuossa tulevassakin asunnossa. Se vain pitää kerran kokea ja paluuta vanhaan ei ole, jos sen vain jotenkin voi välttää.

Muhkeat äänet tosin "pienentävät" televisiota ja mulla 29" Sony (4:3 suhteella) alkoi tuntua pieneltä, kun ympärillä jyrisi kunnon äänet.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Fri Sep 30, 2005 10:28 am

Bones wrote: Jos osaisin niin saattaisin joskus warettaa itsekin :lol:
Mutta kun en osaa, en osaa. Ja ei kiinnostusta riitä opetteluun, vaikkei ne ohjelmat kuulemma mitään vaikeakäyttöisiä ole. ;)
Kuule jos Figaro osaa käyttää, niin varmasti myös sinäkin opit käyttämään. :P

Siitä vaan warettamaan, mutta ota myös vastuu miten käy jos julkisesti rupeat hoilottamaan mitä sitä on tultu imuroitua. Figaro ei osaa pitää turpaansa kiinni, pätijä kun on. :twisted: :x

Tämä koskee kaikkia warettajia
Rajatapaus.

sami_r
Jr. Member
Posts:2
Joined:Mon Sep 26, 2005 3:19 pm

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by sami_r » Fri Sep 30, 2005 11:14 am

StratoMerja wrote: Maksan ylpeänä bändin tekmästä levystä sillä ilman niitä rahoja bändit tuskin musiikkia tekisi tai keikkailisi. En harrasta kopiointia enkä piratismia !
Juujuu, sama täällä - en imuroi biisejä netistä vaan ostan mieluummin CD:n. Mutta siihen en suostu, että levy-yhtiö tai laki estää minua kopioimasta rahalla ostamaani sisältöä (lähes) alkuperäisellä laadulla mp3- tai MiniDisc-soittimeen, tai vaikka toiselle CD:lle jos haluaisin vaikka säilyttää auton CD-boxissa kopiota ja levyhyllyssä alkuperäistä. Tästä tuossa kopiosuojauksessa juuri on kyse - normaalin kuluttajan elämä tehdään hankalaksi, mutta waretukseen tai piraatismiin systeemillä on varsin vähän vaikutusta.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Fri Sep 30, 2005 12:23 pm

sami_r wrote:
StratoMerja wrote: Maksan ylpeänä bändin tekmästä levystä sillä ilman niitä rahoja bändit tuskin musiikkia tekisi tai keikkailisi. En harrasta kopiointia enkä piratismia !
Juujuu, sama täällä - en imuroi biisejä netistä vaan ostan mieluummin CD:n. Mutta siihen en suostu, että levy-yhtiö tai laki estää minua kopioimasta rahalla ostamaani sisältöä (lähes) alkuperäisellä laadulla mp3- tai MiniDisc-soittimeen, tai vaikka toiselle CD:lle jos haluaisin vaikka säilyttää auton CD-boxissa kopiota ja levyhyllyssä alkuperäistä. Tästä tuossa kopiosuojauksessa juuri on kyse - normaalin kuluttajan elämä tehdään hankalaksi, mutta waretukseen tai piraatismiin systeemillä on varsin vähän vaikutusta.
Sinänsä jännä juttu, että vaikka olisikin kopiosuojattu cd, niin nerolla voi ripata ja sitä kautta murtaa kopiosuoja.
Rajatapaus.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Sep 30, 2005 1:30 pm

Naurakaa, mollikaa ja heittäkää kuraa naamaan mutta olen sitä mieltä että leffassa tärkeintä on juoni, ei se miten hienosti pommit paukkuvat kaiuttimissa. Sama pätee levyihin. Jos musiikki on aivan loistavaa mutta levyn soundit jättävät toivomisen varaa, levy on kuitenkin mielestäni aivan jees.

Ja toki on oikeus ajatella että vain hyperhifivehkeillä ja screenillä leffat näyttävät hyvältä mutta mielestäni itselläni on oikeus myös tyytyä vähempään ;)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

SirJuzzi
Sr. Member
Posts:1933
Joined:Sun Mar 03, 2002 11:38 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by SirJuzzi » Fri Sep 30, 2005 1:36 pm

...Ja mielellään sitä tyytyy vähän huonompaan laatuun jos leffan tai musiikin saa kerran ilmaiseksi. :roll:


Eihän tuo 32" telkkari vielä mikään ihme ole, mutta se on minusta se lähtökoko, jolla leffojen katselu on jo kohtuullisen hienoa. Liian suuri kuva (tykillä heijastettuna valtavalle kankaalle, noin esimerkiksi) ei nykyisillä tallennusmedioilla ole mikään itsestäänselvä autuus, se kun paljastaa DVD-kuvan heikkoudet aika tehokkaasti. Enkä tarkoittanutkaan että elokuvia ei voisi nautittavasti katsoa vaikka läppäriltä luurit päässä, sitä olen itsekin harrastanut, mutta kyllä se elokuvanautinto on aika paljon korkeammissa sfääreissä sitten kun on kohtuullinen setti ympärillä. Samaten kun musiikistakin kuulee ihan eri tavalla yksityiskohtia hifillä CD:ltä (tai DVDA:lta tai SACD:ltä) kuunneltuna kuin koneelta kuulokkeilla. Kyllähän koneelta kuulee, miten biisi menee ja se voi iskeäkin, mutta nyansseihin pääsee käsiksi vasta kunnon laitteilla. Eivätkä kunnon laitteetkaan maksa miljoonia; Jos minulla on varaa, niin kyllä sitten useimmilla muillakin halukkailla on. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Figaro tai joku muu kuuntelee musiikkia tai katsoo elokuvia vähemmän hifistisellä setillä ja nauttii siitä, mutta siitä en pidä että ei suostuta myöntämään parempien laitteiden vaikutusta siihen, mitä niillä toistetaan.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Fri Sep 30, 2005 2:20 pm

Minä olen sen verran hedonisti ja mukavuudenhaluinen, että haluan katsoa elokuvani oikeilla systeemeillä, enkä tietokoneen kautta...siinähän menee(ainakin minulla) keskittymiskyky kokonaan.
Rajatapaus.

IceBreaker
Sr. Member
Posts:4718
Joined:Thu Jan 13, 2005 11:37 pm
Location:Somewhere out from Strato-forum (=Etelä-Kymenlaakso)

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by IceBreaker » Fri Sep 30, 2005 2:31 pm

dragee wrote: Kuule jos Figaro osaa käyttää, niin varmasti myös sinäkin opit käyttämään. :P

Siitä vaan warettamaan, mutta ota myös vastuu miten käy jos julkisesti rupeat hoilottamaan mitä sitä on tultu imuroitua. Figaro ei osaa pitää turpaansa kiinni, pätijä kun on. :twisted: :x
Itse en puutu edelleenkään waretuskeskusteluun, sillä nykykapasiteetillani ei ole järkeä waretukseen ja toisaalta en näe muutenkaan siihen hommaan järkeä, kun levyjäkin saa yhä. Mutta minusta vaikuttaa, että sinä tässä enemmän olet pätijä, kun mollaat joka viestissäsi Figaroa ja muitakin ja väität olevasi niin umpiantiwarettaja.
"I shall seize Fate by the throat; it shall certainly not bend and crush me completely"

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Fri Sep 30, 2005 3:32 pm

IceBreaker wrote:
dragee wrote: Kuule jos Figaro osaa käyttää, niin varmasti myös sinäkin opit käyttämään. :P

Siitä vaan warettamaan, mutta ota myös vastuu miten käy jos julkisesti rupeat hoilottamaan mitä sitä on tultu imuroitua. Figaro ei osaa pitää turpaansa kiinni, pätijä kun on. :twisted: :x
Itse en puutu edelleenkään waretuskeskusteluun, sillä nykykapasiteetillani ei ole järkeä waretukseen ja toisaalta en näe muutenkaan siihen hommaan järkeä, kun levyjäkin saa yhä. Mutta minusta vaikuttaa, että sinä tässä enemmän olet pätijä, kun mollaat joka viestissäsi Figaroa ja muitakin ja väität olevasi niin umpiantiwarettaja.
Lyhyesti. En väitä, vaan olen 1000% umpi anti-warettaja. Mutta teidänhän ei ole pakko uskoa sitä.

Lupaan vinoilla jokaiselle joka warettaa.

Riippumatta siitä, mitä muut sanoo.
Rajatapaus.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Bones » Fri Sep 30, 2005 3:35 pm

IceBreaker wrote:ja väität olevasi niin umpiantiwarettaja.
dragee:

Tosiaan, VÄITÄT.

Mutta mistä me tiedämme, oletko todellisuudessa sen kaltainen, kuin annat ymmärtää. Ja jos olet, niin antiwarettajan lisäksi taidat olla myös melko pikkumielinen ihminen. Otetaan esimerkiksi kommenttisi, missä sanoit että täytyy kestää seuraukset, jos menee warettamisesta puhumaan julkisesti. Todennäköisesti meidän pitää vain siinä tapauksessa kestää sinun solvauksiasi.

Kaikilla meillä joskus löytyy eroavia mielipiteitä, verrataan vaikka minun ja IceBreakerin pieniin "tappeluihin" ;)
Aiheesta päästyämme ja erimielisyydet sovittuamme, emme jatka millään piilovit*uilulla tai sillä, että joka ketjussa menee toisesta käyttäjästä jauhamaan paskaa.

Minulla ei ole mitään sinua vastaan, mutta koitahan yrittää olla loukkaamatta niitäkään ihmisiä, jotka sinusta tekevät "väärin", eli warettavat. :)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Sep 30, 2005 3:41 pm

Luuletko sinä dragee että tuolla turvan aukomisellasi on mitään vaikutusta siihen waretanko minä konsertteja elokuvia?

Ja niin kauan kuin "puheemme" on vain merkkejä näytöllä, voi kuka tahansa puhua mitä tahansa. Voin väittää tavanneeni GW Bushin eilen ja dragee voi väittää vastustavansa henkeen ja vereen warettamista samalla kun langat huutavat punaisina netistä tavaraa koneelle. Ja tosiaan tuo "ääneen puhuminen": drageen mielestä on pienempi synti vetäistä kusi sukassa 20 levyä koneelle kuin se että vetäisee 20 levyä koneelle ja mainitsee siitä. Sama pätee laudan toiseen maisteriin, Janneen.

Ja drageelle onnea yritykseen: Pelkästään Emulea käyttää tällä hetkellä n. miljoona ihmistä, Kazaata varmaan toiset miljoona ja DC++:aa kolmas. Tasapuolisuuden nimissä voitkin rueta nyt kirjoittamaan niitä kolmea miljoonaa vittuiluviestiä. Mutta niin kauan kuin auot turpaasi vain minulle, et saa aikaiseksi mitään muuta kuin korkeintaan naurut päin naamaasi.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

User avatar
Bones
Sr. Member
Posts:1429
Joined:Mon Aug 02, 2004 6:16 pm
Location:Rovaniemi, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Bones » Fri Sep 30, 2005 4:26 pm

"Näitä warettajia onkin liikaa... On liittouduttava..."

Anteeksi.

yleinen seuraamus ;)
So you children of the world, listen to what I say
If you want a better place to live in, spread the words today
Show the world that love is still alive, you must be brave
Or you children of today are children of the grave

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Pikkusielu » Fri Sep 30, 2005 5:42 pm

Figaro1 wrote:Pelkästään Emulea käyttää tällä hetkellä noin
...3,8 miljoonaa ihmistä ja jaossa on n. 438900000 tiedostoa. Minä waretan silloin kun jotain haluan, vittuile minulle, dragee. Esimerkiksi haluamani anime-sarjat pitäisi tilata japanista ja niitä olisi tuskin käännetty muille kielille.

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Stratofanius » Fri Sep 30, 2005 5:55 pm

Pikkusielu wrote:simerkiksi haluamani anime-sarjat pitäisi tilata japanista ja niitä olisi tuskin käännetty muille kielille.
Itse olet kyllä juuri sanonut minulle että kun ostaa sarjoja/elokuvia DVD:nä netistä. josta ei löydä oikeaa teksitystä (dubbaus onkin sitten eri asia), voi saada teksitykset netistä ladattua :twak:

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Sep 30, 2005 6:05 pm

Romaniassa oli saitti joka tarjosi subit varmaan 300 000:n leffaan. Se suljettiin ja viikon päästä saitti avattiin uudelleen uudessa URLissa :)

Ja dragee voi tosiaan vetää hernettä nenään niin paljon kuin haluaa. Tällä hetkelläkin koneella on Sonatan, Bodomin ja Nightwishin keikat joita bändi ei ole julkaissut/aikeissakaan julkaista. Minä saan iloa ja bändi ei menetä latiakaan. On se niin väärin.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

Pikkusielu
Sr. Member
Posts:1502
Joined:Mon Jul 11, 2005 11:09 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Pikkusielu » Fri Sep 30, 2005 6:46 pm

Stratofanius wrote:Itse olet kyllä juuri sanonut minulle että kun ostaa sarjoja/elokuvia DVD:nä netistä. josta ei löydä oikeaa teksitystä (dubbaus onkin sitten eri asia), voi saada teksitykset netistä ladattua :twak:
Tuskinpa kuitenkaan kaikille on tekstityksiä, kuten ei esimerkiksi 85-tuntiselle kiinalaiselle c-luokan dokumentille Fidel Castron ammattijalkapalloilijan urasta. Esimerkilleni X-filesille löytyy aivan varmasti... Että :twak: vaan sinullekin!

Stratofanius
Sr. Member
Posts:3235
Joined:Sat Jan 22, 2005 12:37 pm

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Stratofanius » Fri Sep 30, 2005 6:50 pm

Pikkusielu wrote:Että :twak: vaan sinullekin!
??? Mitä?

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Fri Sep 30, 2005 7:14 pm

Tarkoittaa suomeksi "suu kiinni" :)
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

ElDiablo
Sr. Member
Posts:1490
Joined:Sun Mar 03, 2002 5:53 pm
Contact:

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by ElDiablo » Sat Oct 01, 2005 3:16 am

Figaro1 wrote:Romaniassa oli saitti joka tarjosi subit varmaan 300 000:n leffaan. Se suljettiin ja viikon päästä saitti avattiin uudelleen uudessa URLissa :)
Eihän subeissa mitään laitonta ole. Ellei ko. palvelu sitten repinyt niitä suoraan DVDeiltä.

Pitääpä laittaa himaan päästyä Wuthering Heightsin debyytti imutukseen, uusin oli maan mainio, jonka perusteella ostin kakkoslevyn, mutta se ei välttämättä ollut rahan arvoinen. Pakko testata tuota debyyttiä ennenkun pistää fyrkkaa siihen kiinni.
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

User avatar
Wishmaster
Sr. Member
Posts:410
Joined:Sun Mar 03, 2002 10:01 pm

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Wishmaster » Sat Oct 01, 2005 7:03 am

dragee wrote:Minä olen sen verran hedonisti ja mukavuudenhaluinen, että haluan katsoa elokuvani oikeilla systeemeillä, enkä tietokoneen kautta...siinähän menee(ainakin minulla) keskittymiskyky kokonaan.
Kyllä se waretettujen elokuvien katsominen onnistuu kyllä ihan tavallisella TV:llä ja DVD-soittimellakin. Polttaa vaan elokuvat VideoCD- tai DVD-muotoon. Ja sitten tuosta laadusta, elokuvia löytyy jaossa niin erittäin hyvä- kuin huonolaatuisiakin, joten se laatu on warettajan valittavissa. Sama juttu musiikin suhteen, on olemassa niin hyvä- kuin huonolaatuisia mp3:sia. Omasta mielestäni tosiaankin varsinkin musiikkilevyt ovat ihan liian kalliita. On todellakin liikaa maksaa ~20€/levy (Anttilasta). Taitaa jäädä moni levy multakin ostamatta, ihan vaan tämän uuden tekijäoikeuslain takia. :roll: Ostaja ei edes tiedä onko levy sen arvoinen kun tämä uusi tekijäoikeuslaki kieltää myös "netissä kuuntelun". :x Elokuvat sen sijaan ovat menossa oikeaan suuntaan. Kovin moni ei enää viitsi warettaa näitä uusia ~15€ elokuvaa, onhan siinä warettamisessakin oma työnsä, varsinkin jos kyseessä on omasta mielestä varmasti hyvä elokuva.
Think 3 times before you wish.

User avatar
Figaro1
Sr. Member
Posts:4368
Joined:Sun Mar 03, 2002 1:30 pm
Location:Olari, Espoo, Finland

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by Figaro1 » Sat Oct 01, 2005 11:20 am

Mainostinko jo että hommasin kaapelin joka yhdistää tietsikan ja telkun? Eli voin katsoa kaikki nettimuuvit nyt mukavasti töllöstä.

Minua ärsyttää kaikista eniten se että leffoihin ei voida laittaa infoa siitä millä kielellä se on. Pari kertaa on käynyt niin että lataan leffan jota luulen englanninkieliseksi ja ensimmäinen repliikki on "scheisse deutch" ja ei kun Shift+Delete.
I'm going nowhere. All the way to nowhere.

dragee
Sr. Member
Posts:499
Joined:Fri Feb 25, 2005 10:54 am

Re: Tekijänoikeusvetoomus

Post by dragee » Sat Oct 01, 2005 6:28 pm

Figaro1 wrote: Minua ärsyttää kaikista eniten se että leffoihin ei voida laittaa infoa siitä millä kielellä se on. Pari kertaa on käynyt niin että lataan leffan jota luulen englanninkieliseksi ja ensimmäinen repliikki on "scheisse deutch" ja ei kun Shift+Delete.
Mikä on sinulle warettaja apinalle ihan oikein! :lol: :lol: :lol: :twisted:
Rajatapaus.

Locked